Napisałem Ci co masz zrobić, nie wymyślaj za dużo. Uszkodzony dwumas słychać szczególnie przy gaszeniu. W 90 konnym aucie mało prawdopodobne żeby powodował takie objawy.
po przytarciu czego ? Dodano po 12 kolego,nie udzielaj sie wiecej w tym wątku bo nie wiesz co piszesz,widzę że jesteś fascynatem marki BMW i sam przy tym dłubiesz nie mając pojecia .daruj sobie uwagi na temat tego auta .
Czytałem trochę na temat tego silnika, bo taki silnik jest w samochodzie córki. Z tego co czytałem to ten silnik nie ma przepustnicy, jej funkcję spełnia zmienny wznios, a w zasadzie większe lub mniejsze otwarcie zaworów ssących.
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Do pompy idzie 0,6 l oleju. Jego nadmiar wyleci rurką z tylu pompy. Przy dużej ilości będzie falowanie niskich obrotów na zimnym silniku.
Nie wpadam w panikę.
Oddaj mechanikowi niech robi dalej. Z kolektora ssącego z góry idzie taki cienki wężyk (możliwe że 8mm) do rury zaraz przed przepustnicą. Jest tam takie rozgałęzienie i wchodzi tam ten wężyk od kolektora i podłączony jest tam tez dekiel od zaworów - wlew oleju. Zobacz czy tam nie ciągnie lewego powietrza. Jeżeli nie to może ciągnie pod przepustnicą....
Witam Posiadam Bmw e46 2.8i rano gdy odpalam auto po jakieś minucie od odpalenia zaczynają falować obroty spadają nawet do 500 obrotów, wczoraj nawet silnik zgasł. Gdy temperatura silnika wskakuje mniej więcej koło połowy obroty się stabilizują i chodzi równo bez żadnych zastrzeżeń. Auto niedawno kupiłem czytam o tym już bardzo dużo, ale większość ludzi...
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Zacznij od luzu zaworowego, jak go ustawisz to silnik zacznie się żwawiej zachowywać, Ty zaczniesz go mniej deptać a to poskutkuje zmniejszonym apetytem na paliwo. Luz na gwizdkach to podstawa w tym silniku ale jest kłopotliwy w regulacji.
Jeśli na benzynie ten sam problem to może być przepływomierz
U mnie to samo, na zimnym faluje, 0 błędów. Po kilku minutach chodzi już równo i dopóki nie wystygnie jest ok. Insignia 2.0 cdti 160km 2011r. Ktoś to ogarnął i potwierdzi co było przyczyną?
Piecek 40 zapraszam serdecznie.
Witam, pacjent Peugeot 206sw silnik 1.1 z LPG Silnik faluje na obrotach tylko jak jest zimny Obstawiacie wtryski? https://obrazki.elektroda.pl/3609680100_...
Faluje na gazie czy na benzynie?
Lewe powietrze to chyba by komp pokazał ?? Za każdym razem gdy był u mechanika był komputer , więc nie do końca jestem do tego przekonany. To że lamda to objaw a nie przyczyna to ja też wiem dlatego sonda dopiero po 6 razie była wymieniona
Trzeba patrzyć na parametry szczególnie czujniki i map sensor na zimnym i ciepłym kiedy faluje
ja bym sprawdził w pierwszej kolejności zapłon.. świece, przewody,kopułka,palec,cewka i jeśli masz taką możliwość diagnostykę silnika zrobić..
Manual
Witam mam podobny problem z obrotami . zapalam po 3 godz. i vw pracuje na ssaniu przez parę min do 60 stopni i ssanie opada na 800 obrotów póżniej jest wszystko ok. Wszystko jest sprawdzone i wymieniłem czujnik cieczy , przepustnicę przepływkę i jest cały czas zle . Obroty opadają jak zrobię przygazówkę lub odpalę klimę . Silnik dostaje wtedy obciązenie...
Witam. Mam pewien problem ze swoją Cordobą, mianowicie na zimnym silniku głupieją obroty, auto często gaśnie. Gdy silnik się rozgrzeje do 90* wszystko pracuje normalnie, nie dławi się, nie gaśnie. Czyszczona przepustnica, wymieniony czujnik temperatury cieczy, podpinany pod komputer - nie wykazał błędów. Tylko przepustnica przywrócona do ustawień fabrycznych....
Od tego bym właśnie zaczął, od zmiany filtra paliwa, chociaż dokładną przyczynę poznasz dopiero po podpięciu pod komputer.
Generalnie czujnik położenia wału już czyściłem, silnik krokowy zamieniłem z innego auta. Zmian nie ma. Dodano po 4 Znalazłem przyczynę. Okazało się że była pęknięta obudowa filtra powietrza. :D
Czujnik cieczy do komputera 100% sprawny (podmieniłem na drugi, oba pomierzyłem, mają prawidłową oporność, płyn tam dociera) Na zimnym jeździ się nieprzyjemnie, lubi poszarpywać i zgubić zapłon, gdy się rozgrzeje jeździ się bardzo dobrze. Jeździłeś na tym drugim czujniku, czy tylko pomierzyłeś? Raczej gaśnie niż gubi zapłon. Jak gubi zapłon to do sprawdzenia...
Jak rozwiazales ten problem??
Mógł wyczyścić, ale jak nie usunął usterki to złapie nowe. To falowanie na zimnym, gorącym? Jak to wygląda? Valvetronik jak sprawdzany? Bo że chodzi to jeszcze nie znaczy że działa poprawnie.
To autko jak jest bmw z pompką obiegową to takie temperatury mogą się dziać. 1,65 bar musiało być ustawione żeby ten silnik mógł wogóle jeździć. Daj parownik na ok 250KM czyli 180kW.
Witam. Punto 2013r 1.3 jtd cięźko odpala po mimo dodatniej temperatury i faluje na zimnym silniku, po paru minutach falowanie ustaje. Byłem na komputerze sprawdzić błędy ale nie było żadnych (komputer to delphi ds 150e) Mechanicy rozkładają ręce więc wolę zapytać tutaj co to może być i co trzeba sprawdzić?
"rano to faluje na zimnym " to odpalasz na gazie rano? jakim parowniku? chyba reduktorze
No właśnie zaczynają się schody w górę, w jednym miejscu mowa, że to błędy od regulatora ciśnienia, a drugie, właśnie jak Kolega robert199 podał od wtrysku, więc co w końcu?
witam ja mam instalacje mieszalnikowom i w dwóch autach jakie mam było podobnie na zimnym gasł obroty falowały i dopiero rozebranie reduktorów i ich wyczyszczenie pomogł było tam tyle mazutu ze membran w połowie nie widziałem:|
Dodam jeszcze że faluje tylko na zimnym silniku, na ciepłym obroty trzyma
Jacku nie ma odpowiedzi bo taki problem jest usterka na ktora wplywa wiele czynnikow.A napisales posta z opisem objawow i zadales pytanie?Bardzo dobrze,ze najpierw czytasz,szukasz,ale jak "szukajka" nie pomogla to wal smialo pytanko.
po wymianie świec auto dalej na zimnym faluje
Na początek do sprawdzenia ewentualnie wymiany świece oraz przewody zapłonowe, cewki, filtr paliwa. Pali bez problemu? Obroty falują na zimnym i ciepłym silniku? Może być tak, że będą to groszowe sprawy (to co wyżej) ale to trzeba sprawdzić żeby oceniać.
Silniczek krokowy.
Świece były dziś wymienione, nie pomogło. Dodam że falowanie na zimnym silniku jest dzuo mniejsze niż w momencie kiedy się nagrzeje. Co dokładnie mam sprawdzić jeśli mówisz o czujniku temperatury i przepustnicy?
Podaj jak sprawdzisz nr tego zaworu jaki masz zamontowany.
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy a mianowicie silnik klepie na zimnym i falują obroty na ciepłym. Auto ma przejechane 75 tys. Bardzo proszę o pomoc.
Wydech nie ma nic wspólnego z falującymi obrotami.
A czy było coś ostatnio przy nim robione? Jakiś serwis, naprawy?Poza tym proponuję sprawdzić układ dolotowy ( szczelność) jaki układ paliwowy ( też szczelność). Jak już to posprawdzasz i popiszesz co w ostatnim czasie było robione, to napewno coś doradzimy:) Powodzenia .
Przepływomierz, silniczek krokowy? Nie zapędziłeś się trochę?? :D
Witaj. Czy udało ci się naprawić tę usterkę? Mam podobny problem. Pozdrawiam.
Wrzuć filmik jak mocno te obroty falują .
Witam U mnie pomogło przedmuchanie filtru powietrza(nawet nie wymiana) jak ręką odjął.
Swiecą się jakieś lampki wskazujące na usterkę? Była robiona diagnostyka silnika komputerem ? Problem jest prawdopodobnie w rozregulowanej instalacji LPG i komputer benzynowy głupieje. Sciągnij klemę na 1 min, a później pojezdzij tylko na benz. Później jak ostygnie auto zobacz czy objaw nadal występuje ale na PB. Jak nie to gaz do regulacji.
Przepustnica do wyczyszczenia, i adaptacji.
Mam ten sam problem.Tylko że u mnie obroty falują na zimnym silniku a po rozgrzaniu stabilizują się.Tylko jeśli tak jak piszesz był by to uszkodzony egr, to czy nie powinna sie wtedy zapalić kontolka silnika?
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Obroty tylko falują na zimnym i ciepłym .Nie kopci pali bez problemu niezależnie czy ciepły czy zimny.
witam mysle koledzy ze powinniscie jednak posprawdzac ten czujnik PWK polozenia walu korbowego widziałem podobny przypadek w e36 2.8 ona nie miala gazu byla bardzo zadbana komputer nic nie pokazywał a falowała okazało sie ze ten czujnik robił zwarcie przy wtyczce pod gumka byly poodkrywane kable izolacja stwardniala i odpadła i sie stykały ta wtyczka...
Jak sie przestanie dławić na zimnym to zacznie falować. Wszystko i na temat , podaj czas wtrysku na zimnym i na gorącym.
podłącze się pod temat, mój problem polega na tym, ze czyściłem dzisiaj silnik krokowy i zaślepilem egr, po zlożeniu okazało się, że nadal gdy silnik jest rozgrzany to skacze na wolnych obrotach i do tego kreci się teraz tylko do 4 tysięcy obrotów i odcina:( wie ktoś może dlaczego tak się dzieje? będę wdzięczny za każdą podpowiedź jeszcze dodam, że...
teraz tak naprawde oczytałem. na zimnym falują bardziej, a na zimnym lambda nie pracuje. sprubuj odpiąć lambde i sprawdz czy wtedy bedzie falowac. może przyczyna jest gdzie indziej i może przydałaby sie podstawowa diagnoza kompyterem. chociarz wykres sondy
To falowanie na zimnym to standard. Co do 3 cylindra, to miałem takie objawy kiedy padła mi cewka, dlatego proponuję podmianę. Przecież nowa może być wadliwa. Sprawdź jeszcze czy nie jest złamany przewód od wtryskiwacza, i czy wiązka przy komputerze nie jest mokra, bo tam się lubi przecierać i wilgoć robi cuda. Nawet była jakać akcja w Zetecach 1,6...
Zmień emulację sondy na masę, bo w po pewnym czasie będziesz mieć na tyle rozjechaną mapę paliwa, że nie będziesz mógł odpalać na zupie. Jeżeli na jałowych obrotach faluje to delikatnie kręć o ćwierć obrotu-maksymalnie o 1 pełen obrót śrubę regulacji napięcia membrany(w większości reduktorów lovato jest to większa plastikowa śruba, nie wiem jak w innych...
Usterka usunięta - Zakupiłem na szrocie oryginalny silnik krokowy ( nastawnik przepustnicy) firmy BOSCH i wszystko wróciło do normy,obroty nie falują, nie zawieszają się.. Wniosek.. Lepiej kupić taniej używane niż drożej nowe :) Czyli miałem rację i za trafną diagnozę dostałem ostrzeżenie xD No cóż, bywa. Grunt, że udało się naprawić :)
Gdy silnik jest zimny jest problem z zapaleniem .Po zapaleniu zaswieca sie EDC a gdy zgasnie zaczyna falowac silnik (wchodzi na wyzsze obroty i zaraz spada-6000 do 15000)
ile ci bierze teraz oleju?,serwis przewiduje że ten model może brać 0.7l/1000km. ,faluje na zimnym czy na ciepłym, spr. kostke która wchodzi do głowicy do popowtrysków (okrągła) tam pękają kable w kostce.
Posiadam M54B30 2002r. Też odczuwam małe opóźnienie przy dodaniu gazu. Obroty falują na zimnym, ale nie gaśnie przy ruszaniu. INPA pokazuje błędy na sondach gdyż są problemy ze składem paliwa i LLFS Error... . Jak jeżdżę ekonomicznie to zapala się EML (engine torque not adjustable)
Dzieje się to zawsze na zimnym silniku? Czy obroty falują po zapaleniu zimnego silnika? Do głowy przychodzi mi usterka sondy LAMBDA miałem podobny przypadek w passacie.
Witam, U mnie problemem było falowanie obrotów na zimnym silniku a jego przyczyną był uszkodzony EGR (nie był on nawet mocno zabrudzony tylko się przycinał). Jeżeli chodzi o korekty wtrysku to są to tylko wartości wynikające z pracy całego silnika, mogą pomóc w znalezieniu usterki ale nie bazowałbym tylko na nich, np. jeżeli autko kopci, nie ma mocy,...
Najlepiej wykonać diagnostykę komputerową. Wykonaj odczyt błędów załącz logi z parametrów głownie masa powietrza, ciśnienie doładowania, EGR, korekty cylindrów, ciśnienie CR. Dopiero wtedy będzie można coś więcej pomóc ;)
Na ciepłym nie występuje, a na zimnym falowanie znika po kilku sekundach, pompa SAI się włącza.
Napisalem Tobie co masz sprawdzic po kolei j/w .
Mój chciał odpalić no ale nie udało się poza tym natychmiast było słychać cykanie do kolektora ssącego .Po zdjęciu głowic i sprawdzeniu szczelności(zastosowałem naftę) okazało się ,że gniazda zaworowe są tak z....ane ,że tylko do poprawki.Wracając do tematu, ja w dalszym ciągu obstawiam pompe wtryskową a tak bardziej konkretnie to regulator skoro faluje.
rozumiem, a sonda lambda nie dawkuje czasami mieszanki paliwowej ?[/u]
Wyczyść przepustnicę.
Witam. Mam ten sam problem co koledzy w scenicu 1.6 (k7m). Mam zamiar wypróbować patent ze szczelinką na przepustnicy. W związku z tym mam pytanie do kolegi gabrielll1: czy od tamtego czasu silnik pracuje prawidłowo. Proszę o odpowiedż bo mam już dosyć wydawania pieniędzy na naprawy, które nie dają żadnego rezultatu.
Witam Ostaniu miałem popsuty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Po jego wymianie powstało kilka nowych problemów... 1. Gaśnie przy odpalaniu pierwsze dwa, trzy razy. Samochód zapala, wchodzi na 2500 obrotów i nagle spada do 400 i się dusi. Za ok 3 razem trzyma obroty i nie gaśnie. 2. Nie wchodzi płynnie na obroty na zimnym silniku tylko szarpie....
A tam czasem sonda regulacyjna nie jest szerokopasmowa? Co do falowania obrotami na zimnym silniku to należałoby przyjrzeć się jak wyglądają korekty paliwowe. Ale napisze z własnego doświadczenia że falowanie uleczone zostało aktualizacją oprogramowania sterownika silnika.
Problem został rozwiązany. utworzona została nowa mapa zapłonu i teraz pali bardzo ładnie
Witam. Mam identyczny problem w e 46 316i n46. Różnica tylko taka, że u mnie kontrolka silnika świeci się już stale (sama nie gaśnie). Z rana gdy auto jest zimne odpala nie na wszystkie cylindry. Trzęsie budą. Gdy odpalę ponownie działa normalnie. Budą zaczyna trząść też jakby nie od razy tylko po kilkunastu sekundach (chyba przy ssaniu). Nie wymieniałem...
Kupiłem nową kosiarkę. Po uruchomieniu zimnego silnika obroty falują - widać, że dźwigienki na sprężynce pracują w dużym zakresie. Po zagrzaniu silnika obroty stabilizują się. Czy to normalne zachowanie w tym silniku? Jeżeli nie to jaka jest przyczyna?
wymienilem swiece i sprawdzilem sewki. to bylo w porzadku Dodano po 2 na wolnych obrotach trzyma rowne 800obr\min i nie faluje. na zimnym silniku jest w miare dobrze a jak sie rozgrzeje to nie da sie jechac
W ciśnieniu paliwa.
Witam, Mam problem z x3 e83 n46 b20b 2006rok. Minowicie check pali się praktycznie ciągle po wykasowaniu 15-30 min i wraca, sporadycznie pojawia się EML. Jeśli chodzi o objawy to auto na zimnym silniku po odpaleniu chodzi jakby na 3 gary, dławi się obroty falują. Po kilku minutach jak się rozgrzeje działa bez zarzutu. Stoi 8h kiedy jestem w pracy i...
U mnie wymiana wtryskiwaczy LPG na nowe pomogła.
Nie załącza pompy powietrza wtórnego, przez co falują obroty przez chwilę na zimnym silniku. Dlaczego łączysz to z falowaniem skoro SAI służy kompletnie do czego innego?
Czy w tym silniku nie powinno się regulować luzów zaworowych?
Sterownik mam Landi renzo Omegas Multipoint 616467000, gazownik mówi że to objaw wypadającego zapłonu, błędów po podłączeniu kompa brak, co prawda robił to tylko w garażu ale na rozgrzanym silniku olej 94 stopinie. Mówi że próbować jeszcze podmienić cewkę na 4 cylindrze bo może być nowa ale walnięta.. Może faktycznie jeszcze spróbuje kogoś poszuakać......
Dobra klawiatura i mysz. Mógłbyś napisać, mam dobry samochód, ale na zimnym silniku mam falowanie obrotów.
niedostaje paliwka.
Obstawiam silniczek krokowy przy przepustnicy. Należałoby go wyciągnąć i przeczyścić. Możliwe sonda lambda, ale wtedy na ciepłym też by falowały obroty.
byłem u diagnosty zrobił adaptacje i nadal to samo. Na zimnym obroty spadają i falują a na gorącym silniku jest w miare dobrze. Czy od przewodów obroty spadają tylko przy zimnym silnku? I co to jest ten silniczek krokowy?
auto sprzedane zamykam temat
Nie masz tego w gazie ? Ja mialem jeszcze taki przypadek że w astrze g 1.4 benzyna falowały obroty i na zimnym potrafił zgasnąć a przyczyna był przestawiony rozrzad
Sprawdz czy EGR jest domknięty on robi takie problemy.
Tylko że falowanie pojawiło się po regeneracji wtrysków I to ciężkie palenie na zimnym. Biorę pod uwagę też nastawnik ale czy nastawnik będzie miał wpływ na zapalanie
Możesz zmienić na Reg Fast. Pasują bez żadnych przeróbek, tylko musisz kupić z dyszami i ewentualnie rozwiercić bo jeśli kupisz w komplecie to domyślnie są dysze 2mm.
Był podpinany tylko pod komp.stwierdzili że skacze cisnienie paliwa- wymieniłem zawór ciśnienia paliwa a samochód dalej faluje na wolnych obrotach.Na zimnym silniku chodzi normalnie jak osiagnie temperaturę zaczyna falować
Jesli chodzi o sonde to jesli pracuje Ci w zakresie 0,1-0,8 V to jest OK. chodizlo mi o szczelnosc w kolektorze za przepustnica przed cylindrami, moze dostawac lewego powietrza i z tej przyczyny obroty moga falowac. Z tym MAF to mi sie pomylilo - literowka mialo byc MAP MAP - czyjnik bezwzglednego cisnienia w kolektorze ssacym Sprawdz fejsem wartosc...
Co do tego audi a3 powyżej, to wbrew tego, co niektórzy tam próbują się domyślać, to to auto z tego rocznika tak właśnie mniej więcej jest warte, może nawet i mniej. Ponadto jest to 3-drzwiowka, w też znacząco wpływa na cenę w porównaniu do 5d. ps. Sonda lambda przy zimnym silniku (tzn. jak ona sama nie osiągnie odpowiedniej temperatury pracy) nie pracuje....
Czy przez uszkodzony czujnik temperatury paliwa dci mogą falować obroty na zimnym silniku .Czujnik temperatury płynu chłodniczego mam nowy to 4 pinowy jest.
Ma nierówną prace silnik czy tzw. falowanie silnika na zimnym .Na benzynie . Dodano po 6 A świece są nowe ?
Witam. Mercedes B Klasa - W245. Silnik 2.0 CDI. Automatyczna skrzynia biegów. Po rozgrzaniu silnika falują obroty na biegu jałowym. Na zimnym silniku wszystko jest w porządku. Nie ma żadnych błędów. Mieliście może podobny problem? Jak sobie z tym poradzić?
z ciężkim odpalaniem w Nexi w benzynie miałem rano problemy z odpalaniem na zimnym to okazało się, że miałem uszkodzony przekażnik pompy, rozebrałem wd40 psiknełem i trybiło na jakiś czas, potem kupiłem nowy. Za falowanie obrotów na zimnym silniku może odpowiadać silniczek krokowy, który zwiększa prace na tzw ssaniu. Inną przyczyną falowania może być...
A jeszcze napisz czy na zimnym i na ciepłym falują obroty czy tylko na ciepłym? niezaleznie czy na zimnym czy na cieplym i czy na benzynie lub gazie W trakcie falowania mam odczucie telepania motorem. Nierownej pracy.
Seat Leon 1 cupra 1.8t bam na zimnym silniku po odpaleniu auto przez kilka sekund ma problem wejść na obroty 300-400obrotow potem wchodzi na ssanie i strasznie faluje podczas schodzenia gdy zejdzie ze ssania wszystko wraca do normy gdy odpalam samochód gdy jest choć trochę nagrzany nie ma takiego problemu
falowanie obrotow zimnym falowanie zimnym silniku falowanie obrotów zimnym silniku
zasilacz impulsowy startuje wodomierz magnes tworzyć instalka
Buderus Bosch GB062 V2 24kW vs Logamax plus GB172i.2-25 WH – wybór kotła gazowego jednofunkcyjnego Listwa EVER nie wyłącza napięcia – przyczyny, modele, diagnostyka