Przyczyn moze byc wiele. Ja stawiam na silnik krokowy.
Raczej nie. Tylko buczy i mocy brak. Czasami faluje obrotami.
Witam, przesłałem info na temat tego czujnika,maila dostałem,co do wentylatora pewnie doszedł pug do wniosku że jest Ci duszno i świeżym powietrzem daje, hehe a na serio może masz tak zrobione(ja mam tak w mondeo że na wyłączonym wyłączniku dmuchawy lekko ale leciutko daje) może i ty tak masz? dawno nie robiłem puga to nie pamiętam ale sprawdze na schematach,...
W skrzyni nie masz co szukać przyczyny. Efekt falowania obrotów może być spowodowany zużytą tarczą lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym.
Nie ma to znaczenia gdzie wieje. Sytuacja wygląda tak że jak ''odciążam'' silnik, to zaczynają falować obroty tak jakby się dławił. I dopuki mu nie przygazujesz albo nie przytrzymasz na obrotach to będzie falował na obrotach.
Masz Kolego gdzieś lewe powietrze. Sprawdź działanie zaworu obejściowego wolnych obrotów.
Adaptacja przepustnicy może?
Niestety dużo mi to nie mówi gdzie szukać problemu z falującymi obrotami
Witam. Z tego co pamiętam to w 1.6 nie było krokowych. Posprawdzaj wężyki przy przepustnicy ,jak i uszczelkę pod nią. często obroty falują bo dostają lewe powietrze.
Uszczelka pod głowicą. Zleć (u mechanika) wykonanie testu na obecność CO2 w układzie chłodzenia, jeżeli chcesz mieć pewność.
Czy to silnik 8 zaworowy?
U mnie też występuje falowanie obrotów, czy problem został rozwiązany?
Proszę Was o pomoc gdyż mam dokładnie ten sam problem. Czy poradziłeś sobie z tym problemem do końca ? Wymieniłem ostatnio w 307 to co było do zrobienia: - sonda lamba 2 - spawanie kolektora wydechowego - czyszczenie przepustnicy + kalibracja - wymiana czujnika położenia wału korbowego - wymiana potencjometru gazu w silniku ( używany oryginał ) - nowe...
spróbuj kolego coś takiego, nasącz benzyną patyczek higieniczny i wyczyść dokładnie ten kanałek gdzie wchodzi iglica silniczka krokowego prawdopodobnie jest tam nagar stąd te cyrki z obrotami
Oluś, tam się nie kręci na wszystkie sposoby, pewnie jak by nie te eliptyczne otwory to obrócił byś go dookoła. Trzeba ustawić mądrze. Miernik na ścieżkę obciążeń częściowych i ustawic na pewną, wysublimowaną wartość. A jak nie masz miernika to robisz inaczej- właczysz zapłon, nastawnik się wysunie, cofasz potnecjometrem i w pewnym momencie wsunie,...
Przepustnica powietrza do czyszczenia i przesmarowania. Sprawdzić szczelność układu dolotowego pod kątem łapania lewego powietrza (stąd wzrost obrotów) a to szarpanie przy ujmowaniu gazu to zużycie mechanizmu różnicowego i przekazania napędu na koła (luzy na półosiach i mechanizmie)
Cześć, mam taki sam problem, z autem kolegi, który zapomniał dokręcić korek oleju, po założeniu nowego auto strasznie faluje na obrotach, poradziłeś sobie z tym problemem?
Witam, ciesze sie ze moglem pomoc w temacie wtrysku. Co do problemu z kontrolkami-niestety ale prawdopodobnie uszkodziles sciezki nadrukowane na folii w zegarach, bedzie problem to naprawic, chyba ze dasz rade porobic mostki cienkiego przewodu lutując bezposrednio do oprawki zarowki i dalej do wtyczki.. To sposob bardzo dorazny, sprobuj poszukac sprawnych...
a ja wlasnie jezeli pojawia sie to czasem to tymbardziej bym stawiał na lewe powietrze biją tą możliwość tylko zaśniedziałe styki
Co do cylindra to powinieneś sprawdzić sprężanie na nim i na pozostałych ale raczej większych szkód nie powinno być.Rozrząd ma być dobrze,wszystko za przepustnicą ma być szczelne.Map ma być zasilany 5v na wolnych około 1,5v.Można pompką podciśnieniową sprawdzić.Sterownik ma wiedzieć kiedy regulować obroty więc TPS ma być prawidłowo ustawiony.trzeba...
Czujnik cieczy do komputera 100% sprawny (podmieniłem na drugi, oba pomierzyłem, mają prawidłową oporność, płyn tam dociera) Na zimnym jeździ się nieprzyjemnie, lubi poszarpywać i zgubić zapłon, gdy się rozgrzeje jeździ się bardzo dobrze. Jeździłeś na tym drugim czujniku, czy tylko pomierzyłeś? Raczej gaśnie niż gubi zapłon. Jak gubi zapłon to do sprawdzenia...
a diagnostyka elektroniki? jaki kod silnika? może był FAP i ktoś wyłączył tabele DTC dlatego ciężko zdiagnozować.
Temat rzeka, Pugi wyrzucają ten błąd przy każdym jednym błędzie - poduszki, czujnik ciśnienia w oponach, uszkodzony alternator, zapchany DPF, niesprawna świeca... absolutnie wszystko. Przy Twoich objawach w 1.4 HDi Peugeot 207 miałem uszkodzoną rolkę alternatora, 330 zł i brak komunikatu, falowania obrotów itd. Ale to nie znaczy, że tak jest - tylko...
ponawiam pytanie czy ktoś się orientuje jak można sprawdzić cewkę zapłonową? jak byłem ostatnio na komputerze to mechanik powiedział mi , że ona może być również przyczyną wahania obrotów na zimnym silniku?! Jak ją sprawdzić? jak sprawdzić przewody zapłonowe? i czy rzeczywiście może być przyczyną falowania obrotów?
Po regulacji zaworów znacznie się polepszyło, aczkolwiek nadal lekko faluje. Dałem sobie spokój, myślę, że za dużo grzebania dla takiej małej pierdoły.
BSI, jeśli zjadło jedną ściezkę to woda wpadła głębiej.
Odepnij kostkę czujnika temperatury silnika i sprawdź, czy jest lepiej.
Przez taką ilość zaworów to pompa nie ma siły sama zasysać paliwa. Wystarczy jej opór na filtrze i gruszce. Resztę zaworów wywal. I pamiętaj że im więcej połączeń w układzie tym łatwiej ma się rozszczelnic/zapowietrzyć.
Falowanie obrotow
Mam dokładnie tak samo w swoim 207 na zimnym silniku, jak tylko potrzymam go na obrotach to falowanie ustaje. Ostatnio zauważyłem, że jak wyłączę światła lub inne obciążenie prądowe, to nigdy nie faluje. Jak włączę np. ogrzewanie lusterek to od razu zaczyna nim szarpać. To wszystko dzieje się tylko na pierwszych momentach po odpaleniu na nierozgrzanym...
Większość wartości ok, reszta skacze w rytm falującycj obrotów.
Lekarstwem na powyższy problem okazała się wymiana czujnika spalania stukowego.
Posiadam Peugeota 307 SW 2004 r., 2,0 l benzyna. Od pewnego czasu wyświetlają mi się kody P040, P1160, P1161. Obroty zaczynają falować, samochód traci moc. Gdy uruchomię go ponownie, wszystko działa do pewnego momentu, tj. do czasu, aż obroty spadną i znowu zaczyna się falowanie i brak mocy. Wymieniłem przepustnicę, czujnik położenia wału i nic. Czy...
Witam, pacjent Peugeot 206sw silnik 1.1 z LPG Silnik faluje na obrotach tylko jak jest zimny Obstawiacie wtryski? https://obrazki.elektroda.pl/3609680100_...
Witam. Wypnij przewód kompensacyjny i wsadź do szklanki z wodą. Nie powinno cofać powietrza z gazem. Miałem podobny przypadek... Czy na benzynie nie falują obroty?
Być może masz dziurawe serwo hamulcowe, przez co silnik zasysa lewe powietrze, stąd falowanie obrotów. Wypnij przewód podciśnienia, przytkaj palcem i wtedy zobacz czy coś się zmieniło.
Widze że wywołałem lawinę komentarzy. Dziekuje za zainteresowanie! Ale dodać musze, że byłem wczoraj w ASO Peugeot i komputer wykrył BŁĄD SONDY LAMBDA. teraz jest tylko problem czy uszkodzona jest sonda ewent. podgrzewanie sondy czy instalacja gazowa daje niewłaściwe "impulsy" do sondy. Jeżeli chodzi o instalacje to jest LOVATO a komp. gazowy DT Gas...
Sprawdź bezpiecznik F10 15A w BSI powinien być od gniazda obd. Sprawdź to.
Ja miałem przypadek z falującymi obrotami. Początkowo była to pęknięta uszczelka pod głowicą. Myślałem, że jak ją wymienię będzie wszystko okej. Ale dalej obroty falowały. Wymieniałem kilka razy silniczek krokowy- samochód inaczej sie zachowywał to raz wyższe obroty trzymał to raz niższe. Co się okazało???? że tuż przy kostce wchodzącej do silniczka...
Czy kolega" elektrit" widział kiedyś ten silniczek właśnie w tych motorkach 1.8 i 2.0 16V, nie zasypuj tego postu bełgotem typu " przewietrzanie zbiornika evap", jeżeli wogóle wiesz o czym piszesz, bo to nie jest przyczyna falujących obrotów we "francuzach"
FAP jest na 100% (patrzyłem po auto, jest czujnik różnicy ciśnienia, w komputerze widać jak się wypala itp.) po prostu mam auto w wersji na cieplejszy klimat (gdzieś widziałem taką informację). Co do bąbli to nie patrzyłem, muszę rzucić okiem. Choć czy po przejechaniu kilkuset metrów dalej by falowały obroty w przypadku zapowietrzonego układu?
Niestety nie miałem jeszcze możliwości dopiero jutro będę miał manometr, na komputerze
witam mam ten sam problem 407 hdi automat na wolnych szarpanie gasnięcie po wciśnięciu gazu do oporu wszystko ok pomocy
Lewe powietrze za przepustnicą
Czytałem trochę na temat tego silnika, bo taki silnik jest w samochodzie córki. Z tego co czytałem to ten silnik nie ma przepustnicy, jej funkcję spełnia zmienny wznios, a w zasadzie większe lub mniejsze otwarcie zaworów ssących.
...Podczas falowania obrotów jak odłączę wtyczkę od silnika krokowego to nie się nie zmienia, nadal obroty falują... Co moze oznaczac, ze silnik krokowy nie dziala niezaleznie od tego, czy jest podlaczony, czy nie. Obroty faluja, bo nie ma normalnej regulacji biegu jalowego (silnik krokowy) lub mimo zamkniecia kanalu dodatkowego powietrza obroty sa...
Umyj porzadnie przepustnice w niej jest wbudowany krokowy . Posprawdzaj czy nie ciagnie lewego powietrza w okolicy kolektora ssacego .
Witam. Posiadam silnik vti 1,6 i kilka dni temu poszukujac rozwiązania innego problemu, podmieniłem przewód odmy na stary. Efektem było pojawienie się falujących obrotów. Bardzo mnie to zdziwiło, więc znowu podmiana ... i problemu brak. Warto ten trop sprawdzić, odma w tych silnikach ma to samo rozwiazanie, a koszt zabiegu i poziom trudnosci nie duży....
Witam na dolegliwości mojego auta pomogła aktualizacja Sterownika komputera
Sprawdzić Świece i zasilania . Przekaźnik Świec najlepiej podłożyć na próbę inny
peugeot falować obrót mercedes falować obrót zafira falować obrót
transformator praca równoległa naprawa panela radia pioneer przewody laguna
cabletech urz0338a naprawa dysku twardego
Bosch Indego 1200 Connect – demontaż obudowy i wymiana akumulatora krok po kroku Schemat skrzynek bezpieczników VW Touareg 7L 2007 2.5 TDI – lokalizacja, opis, wartości