Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
[url=https://trojfazowe.pl/falowniki/dob... Nie mniejszy niż producent przewidział.
Hamowanie przez falownik to wstrzykiwanie prądu DC do silnika i ewentualne odbieranie SEM z silnika przez układ chooper'a - wtedy na szynie DC pojawia się "śmietnik" (DC + impulsy szpilkowe), który jest rozładowywany na rezystor hamowania.
Ja stosuję poniższe rozwiązanie: https://obrazki.elektroda.pl/8158099200_... https://obrazki.elektroda.pl/9864711200_... Od boku szafy wycięty jest otwór i przymocowany szczelnie radiator.
Możesz zaprogramować falownik na hamowanie także, bez żadnej mechaniki.
Nowe dźwigi na falownikach hamują silnikiem, luzownik w zasadzie tylko utrzymuje kabine na "postoju". W starych konstrukcjach jak wyżej napisano - służył też do wyhamowywania.
Bardzo proszę autora o wniosek jak poradził z problemem. Jeśli kolega chce tak żeby zawsze silnik dojeżdżał do pozycji tyle ile trzeba BEZ ZATRZYMANIA, czyli dojechał 1010 to zatrzymaj sprawdź i dojedź 20 jeszcze to chyba PID się tutaj nie nada ale nie chcę się wymądrzać dlatego będę śledził temat.Silnik nie ma hamulca ale falownik funkcję hamowania...
Przebieg charakterystyki OK, tylko proporcjonalnie prędkość "dociągania" powinna być niżej (czyli szybko, potem szybkie zwolnienie do małej prędkości, wolne dociągnięcie i STOP). Co do hamowania falownikiem, to jeżeli opory będą stałe i nie będą przekraczały mocy falownika to hamowanie powinno być powtarzalne dla zmiennego obciążenia. Z założenia falownik...
A z drugim silnikiem do hamowania to odpuść. W falowniku jak ustawiasz hamowanie DC? Od 25 Hz zaczynasz hamowanie DC? Ja zawsze ustawiałem od 5-10Hz hamowanie DC, nigdy z pełnej prędkości. Bo hamowanie DC grzeje silnik. Zawsze można silnik z hamulcem mechanicznym zastosować. Zainteresuj się jak działa hamulec górski (retarder) w autobusach, jak masz...
Witam! Dla takich mocy w przedziale 120 - 220 om. W zasadzie jeżeli nie będzie bardzo dużej dynamiki pracy i wielkich momentów bezwładności to może wystarczy 470, ale tu jest pole do popisu: dobór właściwej rezystancji i mocy traconej w zależności od warunków obciążenia i rampy deceleracji dla danego stanowiska badawczego - to już dodatkowy rozdział...
Czas zwalniania przestawiony na krótszy? Raczej na dłuższy. Tak, też próbowałem i tego. Prowadzi do błędu przeciążenia podczas zatrzymania. Co jest na wale silnika oraz jaki czas hamowania jest ustawiony? Zbadaj profilaktycznie napięcie DC na szynie DC w monitorze falownika.
Jak nie ma mechaniczych hamulców, tylko hamuje się falownikiem to może być różnie. Raczej nierealne w tym przypadku. Nawet gdyby hamował falownikiem i pieprznęła by elektronika to by pojechał dalej, fizyczne hamulce muszą być.
Nie ma sensu się męczyć, skoro gotowy rezystor 200 Ω/80 W masz [url=https://falowniki-sklep.pl/rezystor...
Może popełniłeś błąd w połączeniu silnika, jeżeli masz falownik zasilany 1f, to silnik łączysz w trójkąt, jak falownik jest zasilany 3f, to silnik ma być spięty w gwiazdę.
One mają seryjne choopery 4 ohmy majster mówi o tym "5a3- 4 -00 ". A błąd choopera to przewaźnie za wysokie zasilanie na szynie DC. Spróbuj przedłużyć rampę hamowania jeszcze. Albo idź na chama i daj DC hamowanie parametr chyba 820.
Drugie pytanie: Co by sie stało gdyby w układzie falownika z rezystorem hamującym odłaczyć rezystor??? Podczas hamowania napięcie na kondensatorach wzrośnie do górnej granicy, falownik wyrzuci błąd, a silnik zostanie odłączony i zwolni sobie pod wpływem oporów własnych i napędzanej maszyny. Pytanie pierwsze: Od czego zależy czy należy zastosować rezystor...
Jest tam funkcja "wydłużanie czasu hamowania" nie pamiętam dokładnie oznaczenia w menu wydłuż go pozdr KK
Do napędu falownik z rezystorem hamującym jeśli chcesz szybko wyhamować. Przy 1400obr/min to 24obr/s dosyć sporo i możesz mieć problemy z liczeniem jeśli zły licznik i czujnik dobierzesz, ale do zrealizowania ;) pozdrawiam
zmniejsz F8 do fabrycznego 5 Hz i sprawdz F23, a F11 do 2 sekund a F9 do fabrycznego 0,1 sekund Pozdrawiam.
Zrobiłem test na 36V z akumulatorów. Prąd hamowania dla uzwojeń skojarzonych w Y to ok 7.5A. Maszyna hamuje w ok 30 sek. I czyż tak nie jest prościej i skutecznej (podłączyć i nie liczyć za dużo na zapas)? Ja nigdy na hamowniach takiego hamowania nie badałem, natomiast z doświadczeń własnych z piłami i sztanctyglami wiem że da się zatrzymać w kilka...
T proste. Funkcja ACC to czas startu. A dEC czas zatrzymania w s.
częstymi i szybkimi zmianami obrotów. To musisz kupić konkretny falownik. Hamowanie przeciwprądem to nie jest funkcja wbudowana w tanie falowniki.
Kombinowanie z ustawieniem falownika nie wiele ci da. Hamowanie silnikiem nie jest tak proste jak się co niektórym wydaje. Bezpieczniej dla sprzętu i obsługi przebudować maszynę.
Robiłem coś takiego na falowniku przy pile do cięcia płyt marmurowych.W sumie taka idealna dokładność nie jest Ci potrzebna aby sterowanie musiało być oparte o sprzężenie zwrotne. Nie wierzę,że rozwiązanie producenta jest idealne pod względem zatrzymywania się. Proste rozwiązanie falownik z funkcją hamowania DC, redukcja prędkości(jog) przed zatrzymaniem...
Kondensator w przekształtniku "nie wystrzeli". Napięcie obwodu pośredniczącego jest kontrolowane i po przekroczeniu granicy bezpieczeństwa wszystkie klucze zostaną otworzone. Przy nieobciążonym silniku nie ma (w zasadzie) problemu - to znaczy zjawisko się nie ujawni. Ale wystarczy dołożyć na wał krążek stalowy 3 kg, d=0,2 m i próba gwałtownego zatrzymania...
Ogólnie tak, zwalnianie i przyśpieszanie ustawia się w falowniku, jako czas do osiągnięcia prędkości. Jak masz dużą bezwładność i chcesz szybko hamować to przyda ci się falownik z wyjściem na opornik hamowania (+ sam opornik), ten może tego nie mieć.
Nie za bardzo można podłączyć turbinę do wejścia dedykowanego dla PV. Oczywiście że można. Spora część falowników PV ma nawet wbudowany tryb turbiny wiatrowej. Nadal potrzebny jest sterownik który zamieni 3 fazy AC na DC oraz będzie obsługiwał hamowanie turbiny, ale to falownik PV zajmuje się konwersją na AC i oddaniem do sieci.
Witam, a sprawdziłeś w instrukcji dokładnie od czego jest ten błąd, tam zawsze pisze o przyczynach występowania błędu. Mi się wydaje, że to może być problem ale po stronie wyjściowej falownika w momencie hamowania (nie wiem jak wygląda mechaniczna strona ), jeśli zawodzi hamulec w momencie zatrzymywania silnika i falownik musi przejąć duża energie a...
Ciepło wydziela się na wszystkich elementach biorących udział w układzie, również na stopniach przełączających falownika.
Z szybkości rolek dociskowych wyjdą czasy zadziałania (przy zakładanej precyzji); do tego dolicz zwłoki zadziałania E4 (~100msek), czas hamowania i przyśpieszania falownika...
Nie, nie musisz na nowo konfigurować falowników. Wystarczy że wejdziesz w poziom serwisu po wpisaniu hasła i czas oraz prędkości możesz zmieniać. Domyślnie jest 45s i to wystarczy jednak jeżeli masz nadal problemy to coś nie dobrego się dzieje z silnikiem lub falownikiem. Monitoruj prąd podczas hamowania w par CUR.
Co to jest przekształtnica? Koledze chodzi o przekształtnik zwany falownikiem? Pisząc o rezystancji hamowania koledze pewnie chodziło o rezystor hamowania. Polecam zajrzeć do noty katalogowej falownika - producent napewno napisał w jakim zakresie powinna być rezystancja rezystora. Moc zależy w dużym stopniu od tego w jakich warunkach pracuje dany przekształtnik...
Zgadzam się. Mi tylko nie pasuje w całej układance, dlaczego w dwóch fazach płynie 3A a w trzeciej 50A. Dlatego myślałem, że to stycznik i brak przejścia na 2 fazach, jednak prąd jest konkretny plus swoje lata, mógł wypalić styki. Być może są zwarcia międzyzwojowe w tych dwóch fazach na stojanie i stąd mniejszy prąd, ale są zbyt równe na tych 2 fazach😜...
Z tym akumulatorem to zgadza się, ale ja podłączam do falownika, bez akumulatora, aby wykorzystać bezpośrednio moc turbiny, tak że falownik hamuje ją od razu; tak jak pisałem powiększyłem na próbę powierzchnię skrzydeł wiatraka poprzez doklejki z cienkiej plexi aby poprawić efektywność aerodynamiczną, patrzę co to da; kręci lepiej ale jeszcze jakby...
Ejże. W przekaźniku SSR nie ma nic do ustawiania. Jeżeli falownik wygeneruje ,,0" Hz czyli zakończy rampę hamowania, to przekaźnik wewnątrz falownika zamknie styki (ustawić taką funkcję w parametrach falownika), i poda zasilanie poprzez styki pomocnicze NC wyłącznika termicznego silnika 1 kW na SSR. Zasilanie tego można bez kłopotów pobrać z wewnetrznego...
hmmm sam juz nie wiem i tak muszę kupiś silnik więc bez różnicy czy zwykły czy dwubiegowy z np hamulcem Różnica jest zasadnicza -"troszkę" więcej € W przemyśle większość falowników jest sterowana na zasadzie cyfrowych wejść - stałe częstotliwości np. 30 Hz i 50 Hz a zasadnicza rola falownika jest w łagodnym rozruchu i hamowaniu - nie szarpie....
Potrzebuję informacji jak hamować silnik falownikiemLG SV015iC5-1f z potencjometru.Silnik napędza posuw traka. Potencjometr 1 k.om 2 W nastawienia falownika: grupa funkcyjna FU1 F4-1 F8-5,0 F9-0,1 F10-50 F11-1,0 F12-50 F13-0 Silnik rusza prawidłowo ale mam problem z hamowaniem.Chciałbym hamować wraz ze zmniejszaniem obrotów potencjometru w odwrotną...
2. W jaki sposób falownik może zatrzymać hamowanie regeneracyjne jeśli silnik chce przejść w tryb regeneracji? Energia z silnika który teraz pracuje jako prądnica musi się gdzie podziać w końcu. Wraca do baterii. Jak falownik wykryje nadmierny wzrost napięcia na baterii, to rozłącza odzysk żeby nie uszkodzić akumulatora. Rezystor może być potrzebny...
Przy gwintowaniu to co kilkanaście sekund zapewne. Po za tym w tokarce jeszcze jedna przydatna funkcja by była z falownika - hamowanie.
tam nic nie ma na temat napędów... moga to być wibratory do wstrząsania elementów na podajniku... itd... lub mieszania drinków :) zresztą dalej to czcza dyskusja... najwazniejsze że Ci sie udało... :)
Witam, dla falowników z zasilaniem trójfazowym 400V: jeżeli silnik jest "gwiazda trójkąt" 230/400V łaczymy go w gwiazdę jezeli silnik jest 'gwiazda/trójkąt" 400/660V łaczymy go w trójkąt dla falowników z zasilaniem jednofazowym 230V silnik łączymy w trójkąt, aby poprawnie zmontować prosty układ obejściowy (bypass) należy dwa styczniki z blokadą mechaniczną...
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Sterowanie falownikiem odbywa się przez sieć profibus. Falownik pracuje w trybie rewersu. W słowie sterującym zmienia się jedynie bit 11. Czy jest możliwość regulacji rampy zwalniania i przyspieszania z poziomu MM440 jeżeli jest zmiana tylko bitu 11 słowa sterującego ( bez wyłączenia falownika). Hamowanie jest dopiero przy wyłączeniu falownika ( bit...
Niczego tu nie ruszałem, nie wiedząc, do czego to służy. Przyśpieszanie/hamowanie zależy od dynamiki układu. Takie rzeczy dobiera się eksperymentalnie lub po prostu z doświadczenia. Silnik przy hamowaniu działa jak generator przez co falownik musi tą energię przejąć i rozproszyć w rezystorach hamowania. Jeśli czas hamowania będzie zbyt mały to nastąpi...
(at)Antoni1987 Mówię o samym falowniku + rezystorze hamowania, ewentualnie filtr wejściowy. Dodatkowo dajesz zabezpieczenie zwarciowe na wejściu falownika i to tyle. Na falowniku ustawiasz rampy ruchu czyli automatycznie softstart nie jest potrzebny. Hamowanie możesz realizować też na falowniku, energia będzie się wytracała na rezystorze hamowania....
Falownik z hamowaniem DC to byłoby eleganckie, parametryzowalne rozwiązanie. Przy tej mocy drogie, ale nie będzie niespodzianek (ewentualnie z różnicówkami może być problem, falownik ma pewien prąd upływowy z filtra zakłóceń).
Witam. Sprawdź jaki rodzaj hamowania zapewnia falownik. Może np. zwracać energię do sieci lub hamować przeciwprądem. Poczytaj o sposobach hamowania silnika a następnie sprawdź w dokumentacji do falownika jak to jest realizowane. Pozdrawiam.
Prądu stałego. Skoro jest to silnik DC, to nie można go zasilać z falownika. Hamowanie takiego silnika odbywa się na innych zasadach. Skoro wcześniej działało to znaczy, że masz uszkodzony układ sterowania silnikiem tzw. przekształtnik. Możliwe też, że hamowanie było zrealizowane na rezystorze. Sprawdź, czy w szafie nie masz takowego. Być może to tylko...
Nie sprawdzisz bo ich nie ma - podłącza się dodatkowy zespół rezystora/ tranzystora hamowania do zacisków B1 i B2 (masz na nich pełne napięcie na kondensatorach, przy zasilaniu 230V będzie tam ok 310V DC) i ustawia odpowiednie parametry aby to wykorzystać. Jeżeli rezystora nie ma to ustawia się hamowanie DC lu wybiegiem.
Witam, I tutaj pytanie, czy wchodzi w grę układ taki Przekaźnik bezpieczeństwa ->PLC-> Falownik? Przekaźnik poda sygnał na sterownik a ten dalej na falownik który wyhamuje jak najszybciej gdy zastosujemy np rezystor hamowania. Mamy 2 kategorię zatrzymania więc NIE odłączamy zasilania od układu. pozdrawiam PLC musi być "żółte" czyli do obwodów bezpieczeństwa....
Może się mylę, nie mniej usiłujesz nagiąć zasady poprawnej budowy tego typu układów do tego czego oczekujesz przy użyciu tego co masz. Obawiam się, że zasady nie zrobią dla ciebie wyjątku. Aby to miało sens falownik odpowiedniego typu powinien umieć wykryć pracę prądnicową, zmieniać tryb pracy i w sposób kontrolowany doładowywać akumulatory i to bez...
Jeśli nie reaguje na ustawione czasu to albo są źle ustawione albo jest inny parametr, który to aktywuje. Tudzież tryb pracy. Natomiast odnośnie rozpędzania i hamowania, to o ile przy rozpędzaniu jest kłopot z tym aby dostarczyć odpowiednią ilość prądu z falownika do silnika, o tyle podczas hamowania falownik musi poradzić sobie silnikiem, który staje...
Jeśli musisz hamować scenę a masz możliwość doboru falownika to zazwyczaj wystarczy dobrać falownik z modułem hamowania i odpowiednim rezystorem oraz odpowiednio napisać program, tak aby odpowiednio wcześnie rozpoczynał hamowanie, a scena na bardzo niskiej prędkości w ostatniej fazie może być pozycjonowana do ułamków stopnia przy użyciu enkodera zabudowanego...
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
out "Wyłączenie spowodowane pojawieniem się zbyt wysokiego napięcia na szynie prądu stałego ( powyżej 400V). Zwykle zdarza się to przy zbyt szybkim hamowaniem i brakiem możliwości wytłumienia energii w falowniku. Należy wydłużyć czas hamowania." Jeśli to nie pomoże, zastosuj rezystor hamujący.
Bierz, bierz, tylko nie zapomnij, że ten alternator ma funkcje odzysku energii z hamowania i trzeba sterować go prawdopodobnie przez LIN.
Informacje w formacie PDF na temat falowników HITACHI www.kapeko.com.pl
Czy 7V różnicy może powodować ten błąd lub uszkodziło falownik? Raczej nie powinno. Obciąż ten falownik żarówkami i spróbuj obniżyć napięcie, nawet transformatorem 220 /24 VAC, użytym jako autotransformator. Ten błąd wyświetla się także przy uszkodzonym tranzystorze choppera hamowania.
Witam Potrzebuje realizować dwie prędkości silnika na falowniku Siemens Micromaster 420 przez zaciski binarne. Chciałbym aby po zawarciu dwóch zacisków w falowniku,silnik pracował z prędkością np.50Hz po rozwarciu falownik hamuje następnie zostaje zwarta inna para zacisków i silnik pracuje z częstotliwością np. 20Hz . Czy można tak skonfigurować ten...
Soft start nie głupi tak samo jak i falownik, tyle że trochę bardziej chodzi mi o hamowanie podczas jazdy w dół na zaworze Jak chcesz zrealizować swój pomysł to dodaj do układu dwie dodatkowe krańcówki np 10 cm przed dojazdem i wtedy sobie będziesz łagodzić skutki uderzenia
No właśnie rozwiązaniem takich problemów z falownikiem jest hamowanie prądem stałym, albo dynamiczne(zewnętrzny rezystor hamujący).
Rezystor musiał być zastosowany inaczej co.chwile wyrzucał błąd na falowniki. Jak napisałem wcześniej hamowanie jest dość częste i dynamiczne. Poprostu chciałem dowiedzieć się od osoby poważnie znające się na fachu o dobrze rezystora do falownika nawet na przyszłość kiedy będzie trzeba zastosować dobrać inny.pozdrawiam panowie
A co to za falownik i co (jaki silnik) będzie hamował? I co oznacza dwa mniejsze o podobnychmocach jakie konkretnie parametry mają te dwa rezystory? Jak dasz rezystor o mniejszej rezystancji to prąd hamowania (i moment hamowania) będzie większy. Dlatego moc rezystora powinna być większa. Jednak nie należy mocno zmniejszać rezystancji w stosunku do przewidzianej...
Zanim będziemy szukać w rezystorach hamowania sugeruje odpiąć silnik po stronie falownika. Miernik do ręki i zmierzyć rezystancje miedzy przyłączami UVW silnika a uziemieniem w falowniku. To samo można zrobić na kablach i silniku. jeśli gdziekolwiek występuje zwarcie(rezystancja bliska 0) będzie taki błąd.
A da się załączyć hamowanie DC?
Ogólnie słabo zabezpieczone falowniki trzeba bardzo uważać na hamowanie falownikiem bardzo źle znoszą rozpraszanie energii ale za tą cenę.
Tobie działa, pompa po zaniku zasilania obraca się prawdopodobnie kilka sekund, natomiast wentylator ma dużą bezwładność i kręci się kilka minut po wyłączeniu zasilania, a przy zasilaniu przez falownik jest hamowany w kilka sekund i dopiero rozpędza go do zadanej prędkości. W moim układzie powinien "przechwycić" aktualne obroty wentylatora i rozpędzać...
Witam Wejdź na: www.powercontrol.pl w dziale plików napewno coś znajdziesz. Pozdro
Witam Mam problem z konfiguracją falownika LG iG5. Problemem jest zmienne obciążenie które czasami bywa ujemne, pojawia się wówczas zbyt wysokie napięcie na szynie DC. Czy ma ktoś pomysł jak skonfigurować falownik by przy ujemnym obciążeniu nie hamował ?
Musiałbyś wrzucić program, który obecnie tym steruje. Zależnie od stylu programowania kolejność instrukcji może być znacząca, ale może być nie istotna (jeśli pamięta się, żeby odpowiednie instrukcje zabezpieczać). Pierwszą rzeczą, jaka przychodzi mi do głowy, że po zdjęciu przycisku od razu zamyka się hamulec, a powinien się zamknąć dopiero gdy silnik...
Nie, poziom błędu i awaryjnego wyłączenia to ok 1000V. Przy hamowaniu ledwo wchodzi na 660V. Muszę ratować sytuację włączając dodatkowe hamowanie DC ale tu też jest tak mądrze zrobione że nastaw jest przez określony czas nie do zatrzymania. Jeśli napięcie szyny spada do nominalnego tzn że falownik uważa że zatrzymał silnik? Dostałem sugestię żeby użyć...
Witam, Proszę o podpowiedź jak wyciąć napięcie stałe z falownika przy hamowaniu lub utrzymywaniu pozycji w układzie pomiarowym wykorzystującym bezczujnikowy moduł bezpieczeństwa "standstill monitor" wykorzystujący pomiar napięcia resztkowego na zaciskach silnika AC. Przy hamowaniu moduł bezpieczeństwa zgłasza błąd wykrywając napięcie DC na silniku,...
Jaki jest to falownik i silnik?
Witam. Potrzebuję sterować silnikiem z zacisków, tak by po odłączeniu sygnału sterującego (np: Start/OFF1 --> 0 ) hamowanie odbywało się bez rampy (wolnym wybiegiem). Najlepiej, gdyby falownik w momencie hamowania, wspomnianym wolnym wybiegiem, nie kontrolował obrotów silnika (zatrzymywanie będzie trwać długo i z początkowym wzrostem obrotów). Proszę...
Z wyjścia cyfrowego np. S7 sterujesz wejście cyfrowe falownika które programujesz jako stop i tyle na falowniku ustawiasz rampe hamowania.
Masz tylko jeden falownik, czy kilka? Jeżeli kilka, to możesz je spiąć szynami + i -. Falownik hamujący przekaże nadmiar energii pracującym. A co złego w hamowaniu prądem stałym?
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
W typowych falownikach na szynie DC występuje rezystor hamujący sterowany mosfetem. Mosfet się otwiera gdy napięcie na szynie DC rośnie, np podczas hamowania silnika. To byłoby lepsze rozwiązanie niż warystor. No chyba że Twój falownik nie hamuje.
Witam najprościej chyba będzie tak jak kolega tobie poradził nie napisałeś jeszcze co chcesz napędzać tym falownikiem (jaka maszynę) czy potrzebna będzie tobie płynna regulacja czy wystarczą np 3 wpisane stałe prędkości w falowniku kombinując jeszcze rampami przyspieszania i hamowania w falowniku możemy uzyskać prosto płynne ruszanie i hamowanie maszyny...
Tak jak piszą koledzy, wszystko zależy od "maszyny", najczęściej stosuję stycznik przed falownikiem, cewka stycznika zasilana po "grzybie", jeżeli może hamować wybiegiem to problem z głowy, jeżeli szybciej to dostawiam drugi styk grzyba na hamowanie z falownika, przy małych napędach w zupełności wystarcza energia z kondensatorów na szybkie wyhamowanie,...
Cześć, zastanawiam się czy w falownikach samo podpięcie rezystora hamowania wystarczy? Czy są jakieś parametry które mają wpływ na czas hamowania jak np rezystancja, moc rezystora. Czy np chopper hamowania zawsze się uruchamia czy jest możliwość jest aktywacji/dezaktywacji? Nie mam na myśli konkretnego falownika, tylko jaki jest ogólny pogląd u producentów?...
Hamowanie dynamiczne to oddawanie energii na główny kondensator falownika. Silnik pracuje wtedy jako prądnica AC. Wytworzoną energię należy jakoś wytracić, aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi napięcia. Do tego używa się rezystora. Drugi silnik się nie nada, chyba, że ma osobny falownik obciążający wspólny kondensator (ładowany przez pierwszy silnik)....
Tak jak pisalem mam silnik 5,5 KW . Ale siniczke ten napoedza piłe w traku tasmowym i kola napedzajace pile działaja jak koło zamachowe i stąd duza bezwładnosc szczegóolnie jak dam obroty np na 60 HZ. Czy ten pomysł z wkładem do zelazka wypali ? Czas zatzrymania daje odpowiedni czyli zeby falownik hamował przez np 10 sekund ale raz na 5-8 razy włacza...
Same prądnice u mnie leżą bo pracują jako silniki do regulowanego posuwu maszyny + prawo/lewo. Lekko nie mają bo jest hamowanie odwrotnymi obrotami. Rozwiązane z czasu kiedy falowniki były bardzo drogie a że pracuje dobrze to po co przerabiać?.
regulujesz dodatkowo każdy stopień przekładni pasowej pod konkretną "pracę"? W praktyce wygląda to tak, że zmieniam przełożenie tylko wtedy, kiedy potrzebny jest cały moment, np. duże wiertło w twardej stali lub mam większą liczbę otworów do wykonania. Zwykle mam dobrane średnie przełożenie, resztę reguluję falownikiem. Czas rozruchu mam ustawiony...
Witam! A co dziwnego w tym, że silnik hamuje po pozbawieniu falownika zasilania?
Grzyb rozłącza stycznik w którym jeden styk NO jest użyty do załączenia FWD falownika. Jeśli grzyb rozłącza stycznik to styk NO się otwiera i falownik hamuje rampą. A dodatkowo dołożyłem jeden styk NO do przycisku grzybka który po wciśnięciu e - stop się zwiera i zatrzymuje od razu falownik. Czyli zabieram sygnał jazdy naprzód oraz podaje sygnał natychmiastowego...
Będąc swojego czasu konstruktorem w Fabryce Urządzeń Dźwigowych S.A. w Mińsku Mazowieckim sterowanie falownikami z kasety rozwiązywaliśmy na kilka sposobów: 1) W kasecie stosowaliśmy przyciski potencjometryczne. Im głębiej go wcisnąłeś, tym suwnica szybciej jechała. 2) W kasecie stosowaliśmy standardowe przyciski dwubiegowe. W falowniku programowaliśmy...
Witam. Do falowników 1-fazowych LG serii iC5 podłączenie rezystora hamowania bez dodatkowego modułu nie jest możliwe, pisałem o tym w poście 9. Falowniki 1-fazowe serii iG5 posiadają wbudowany moduł do podłączenia rezystora hamowania.
Ale..... Tak, czy siak przyczyna pierwotna jakaś jest. Czy może być to uszkodzony kondensator, o którym ktoś pisał, czy nie bawić się, i wysłać do serwisu? Według mnie, wszystko jest w porządku z falownikiem, zobacz na parametry błędu, falownik nie ma gdzie tej energii wytracić, zgłasza błąd, odcina sterowanie igbt, żeby chronić swoje obwody. Zatrzymaj...
Witam. Parametr 1121 to jest czas zwalniania i nie powinien być 0, ponieważ falownik może wchodzić w błąd. Parametr 1232 jest odpowiedzialny za czas hamowania i tam jak będzie 0 to falownik nie bedzie hamował prądem.
Z tego co pamiętam, była też opcja "swobodny wybieg", czyli bez hamowania. Spróbuj.
Niekiedy można również wykorzystać możliwości hamowania falownika, przycisk awaryjny odłączający zasilanie spowoduje tzw hamowanie wybiegiem, natomiast przycisk "stop" podłączony bezpośrednio do zacisków sterujących falownika (potencjał 24V) może zatrzymywać silnik znacznie szybciej. W przypadku wentylatorów jest to ogromna zaleta.
Witam Wygląda na to że bez opornika hamowania się nie obejdzie.Można spróbować użyć falownika innej firmy. Np. Altivary są dość wytrzymałe jeżeli chodzi o hamowanie układów z dużą bezwładnością. Można również zwiększyć czas na rampie hamowania, lub zastosować falownik na większą moc znamionową. Pozdrawiam
Ok rozumiem, czyli wykorzystać funkcję sterowania hamulca z samego falownika skoro taka jest obecna i posiada nawet trochę tych parametrów? Czy lepiej sterować hamulec z plc jak sam falownik?
Czy ktoś ma wiedzę lub jakąś literaturę na ten temat? Nie interesuje mnie hamowanie przez falownik, tylko zastosowanie transformatora i mostka. Jak to się liczy?
Jeżeli twój falownik ma wejścia cyfrowe to można sterować obrotami, hamować itd
Witam... na twoje pytanie mogę odpowiedzieć że tak się mogło tez stać ponieważ falownik Hitachi L200 i L300 muszą być podpięte do zasilania cały czas natomiast zasilanie 3f możesz odcinać przed falownikiem ale w ten sposób by falownik był najpierw zasilany 1f a potem zasilanie 3f za pomocą wspomnianego przez ciebie stycznika poprzez czasówkę, około...
(at)noplis to nie będzie raczej klik tylko KLIK ;) ten hamulec ma tarcze o średnicy 500mm. a co sądzicie o teorii że brakuje w falowniku rezystora hamowania/hamującego?
no to chyba juz napisze jak nalezy. DZIEKI :D Koledzy trochę cię wprowadzili w błąd. Czoper jest rzeczywiście stosowany w falownikach do hamowania. Ale ciebie interesowało CO TO JEST "chopper". Otóż jest to taki klucz PWM który regulując stosunek czasu włączenia do czasu wyłączenia może sterować obciążeniem dużej mocy np. silnikiem. Nie jest to falownik,...
hamowanie falownik falownik hamowanie silnika falownik awaryjne hamowanie
pioneer ustawi fabryczny rover instrukcja obsługi viper22a przetwornica
wasze kolekcje odzyskanie hasła poczty
Peugeot 607 3FZ (EW12J4) Cylinder Head Bolt Torque Specs and Sequence Pilot zamiennik do Scott MDX-45 – dedykowany czy uniwersalny? Kody, kompatybilność, opinie