Hamowanie przez falownik to wstrzykiwanie prądu DC do silnika i ewentualne odbieranie SEM z silnika przez układ chooper'a - wtedy na szynie DC pojawia się "śmietnik" (DC + impulsy szpilkowe), który jest rozładowywany na rezystor hamowania.
Ja stosuję poniższe rozwiązanie: https://obrazki.elektroda.pl/8158099200_... https://obrazki.elektroda.pl/9864711200_... Od boku szafy wycięty jest otwór i przymocowany szczelnie radiator.
Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Witam! Dla takich mocy w przedziale 120 - 220 om. W zasadzie jeżeli nie będzie bardzo dużej dynamiki pracy i wielkich momentów bezwładności to może wystarczy 470, ale tu jest pole do popisu: dobór właściwej rezystancji i mocy traconej w zależności od warunków obciążenia i rampy deceleracji dla danego stanowiska badawczego - to już dodatkowy rozdział...
[url=https://trojfazowe.pl/falowniki/dob... Nie mniejszy niż producent przewidział.
Jak nie ma mechaniczych hamulców, tylko hamuje się falownikiem to może być różnie. Raczej nierealne w tym przypadku. Nawet gdyby hamował falownikiem i pieprznęła by elektronika to by pojechał dalej, fizyczne hamulce muszą być.
One mają seryjne choopery 4 ohmy majster mówi o tym "5a3- 4 -00 ". A błąd choopera to przewaźnie za wysokie zasilanie na szynie DC. Spróbuj przedłużyć rampę hamowania jeszcze. Albo idź na chama i daj DC hamowanie parametr chyba 820.
Przebieg charakterystyki OK, tylko proporcjonalnie prędkość "dociągania" powinna być niżej (czyli szybko, potem szybkie zwolnienie do małej prędkości, wolne dociągnięcie i STOP). Co do hamowania falownikiem, to jeżeli opory będą stałe i nie będą przekraczały mocy falownika to hamowanie powinno być powtarzalne dla zmiennego obciążenia. Z założenia falownik...
Zależy od tego, czy ilość energii odebrana od układu mechanicznego będzie wymagać rozproszenia. Innymi słowy, jeżeli przemiennik podczas hamowania będzie zgłaszać komunikat o zbyt wysokim napięciu w obwodzie DC, to należy zastosować wspomniany rezystor. Jeżeli odłączysz rezystor w działającym układzie, to w większości przypadków utracisz kontrolę nad...
Może popełniłeś błąd w połączeniu silnika, jeżeli masz falownik zasilany 1f, to silnik łączysz w trójkąt, jak falownik jest zasilany 3f, to silnik ma być spięty w gwiazdę.
A z drugim silnikiem do hamowania to odpuść. W falowniku jak ustawiasz hamowanie DC? Od 25 Hz zaczynasz hamowanie DC? Ja zawsze ustawiałem od 5-10Hz hamowanie DC, nigdy z pełnej prędkości. Bo hamowanie DC grzeje silnik. Zawsze można silnik z hamulcem mechanicznym zastosować. Zainteresuj się jak działa hamulec górski (retarder) w autobusach, jak masz...
Z szybkości rolek dociskowych wyjdą czasy zadziałania (przy zakładanej precyzji); do tego dolicz zwłoki zadziałania E4 (~100msek), czas hamowania i przyśpieszania falownika...
Możesz zaprogramować falownik na hamowanie także, bez żadnej mechaniki.
Nie za bardzo można podłączyć turbinę do wejścia dedykowanego dla PV. Oczywiście że można. Spora część falowników PV ma nawet wbudowany tryb turbiny wiatrowej. Nadal potrzebny jest sterownik który zamieni 3 fazy AC na DC oraz będzie obsługiwał hamowanie turbiny, ale to falownik PV zajmuje się konwersją na AC i oddaniem do sieci.
Musiałbyś wrzucić program, który obecnie tym steruje. Zależnie od stylu programowania kolejność instrukcji może być znacząca, ale może być nie istotna (jeśli pamięta się, żeby odpowiednie instrukcje zabezpieczać). Pierwszą rzeczą, jaka przychodzi mi do głowy, że po zdjęciu przycisku od razu zamyka się hamulec, a powinien się zamknąć dopiero gdy silnik...
Zgadzam się. Mi tylko nie pasuje w całej układance, dlaczego w dwóch fazach płynie 3A a w trzeciej 50A. Dlatego myślałem, że to stycznik i brak przejścia na 2 fazach, jednak prąd jest konkretny plus swoje lata, mógł wypalić styki. Być może są zwarcia międzyzwojowe w tych dwóch fazach na stojanie i stąd mniejszy prąd, ale są zbyt równe na tych 2 fazach😜...
Ja montowałem jedną sztukę, ogólnie fajny solidny, chociaż ciężki sprzęt. Chociaż o ile napęd drzwi Mezzago z falownikiem taki w miarę to drzwi szybowe tej firmy powinny trafić od razu na złom :) Na dodatek przychodzą w całości i weź to wstaw we dwóch do szybu... Miałem drobną uwagę co do sterowania ciekawy jestem czy to poprawili. Chodzi o hamowanie...
Jest tam funkcja "wydłużanie czasu hamowania" nie pamiętam dokładnie oznaczenia w menu wydłuż go pozdr KK
Bardzo proszę autora o wniosek jak poradził z problemem. Jeśli kolega chce tak żeby zawsze silnik dojeżdżał do pozycji tyle ile trzeba BEZ ZATRZYMANIA, czyli dojechał 1010 to zatrzymaj sprawdź i dojedź 20 jeszcze to chyba PID się tutaj nie nada ale nie chcę się wymądrzać dlatego będę śledził temat.Silnik nie ma hamulca ale falownik funkcję hamowania...
Czas zwalniania przestawiony na krótszy? Raczej na dłuższy. Tak, też próbowałem i tego. Prowadzi do błędu przeciążenia podczas zatrzymania. Co jest na wale silnika oraz jaki czas hamowania jest ustawiony? Zbadaj profilaktycznie napięcie DC na szynie DC w monitorze falownika.
Ogólnie tak, zwalnianie i przyśpieszanie ustawia się w falowniku, jako czas do osiągnięcia prędkości. Jak masz dużą bezwładność i chcesz szybko hamować to przyda ci się falownik z wyjściem na opornik hamowania (+ sam opornik), ten może tego nie mieć.
gdzie w menu tego falownika ustawia się hamowanie silnika , (falownik działa z potencjometrem do ust. prędkości) , chodzi mi dokładnie o skrócenie czasu hamowania
Nie ma sensu się męczyć, skoro gotowy rezystor 200 Ω/80 W masz [url=https://falowniki-sklep.pl/rezystor...
hmmm sam juz nie wiem i tak muszę kupiś silnik więc bez różnicy czy zwykły czy dwubiegowy z np hamulcem Różnica jest zasadnicza -"troszkę" więcej € W przemyśle większość falowników jest sterowana na zasadzie cyfrowych wejść - stałe częstotliwości np. 30 Hz i 50 Hz a zasadnicza rola falownika jest w łagodnym rozruchu i hamowaniu - nie szarpie....
Nie, poziom błędu i awaryjnego wyłączenia to ok 1000V. Przy hamowaniu ledwo wchodzi na 660V. Muszę ratować sytuację włączając dodatkowe hamowanie DC ale tu też jest tak mądrze zrobione że nastaw jest przez określony czas nie do zatrzymania. Jeśli napięcie szyny spada do nominalnego tzn że falownik uważa że zatrzymał silnik? Dostałem sugestię żeby użyć...
Do napędu falownik z rezystorem hamującym jeśli chcesz szybko wyhamować. Przy 1400obr/min to 24obr/s dosyć sporo i możesz mieć problemy z liczeniem jeśli zły licznik i czujnik dobierzesz, ale do zrealizowania ;) pozdrawiam
wieje jak diabli, ale coś jest nie teges, turbina nie może się rozkręcić, jakby była hamowana; Bo jest hamowana - falownik robi po prostu za maksymalne obciążenie redukujące obroty turbiny. I skuteczny jak widać jest. Pisane było wcześniej - do wiatraka MUSI być podłączone urządzenie przeznaczone do współpracy w turbiną wiatrową a nie cokolwiek, a...
Ejże. W przekaźniku SSR nie ma nic do ustawiania. Jeżeli falownik wygeneruje ,,0" Hz czyli zakończy rampę hamowania, to przekaźnik wewnątrz falownika zamknie styki (ustawić taką funkcję w parametrach falownika), i poda zasilanie poprzez styki pomocnicze NC wyłącznika termicznego silnika 1 kW na SSR. Zasilanie tego można bez kłopotów pobrać z wewnetrznego...
zmniejsz F8 do fabrycznego 5 Hz i sprawdz F23, a F11 do 2 sekund a F9 do fabrycznego 0,1 sekund Pozdrawiam.
Którym parametrem wydłużyć hamowanie
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Witam. Sprawdź jaki rodzaj hamowania zapewnia falownik. Może np. zwracać energię do sieci lub hamować przeciwprądem. Poczytaj o sposobach hamowania silnika a następnie sprawdź w dokumentacji do falownika jak to jest realizowane. Pozdrawiam.
Czyli kluczowe w takich falownikach jest zastosowanie tranzystorów bez diody wbudowanej? Czyli nie możemy zastosować MOSFETów do budowy falownika którym chcemy kontrolować hamowanie odzyskowe? Albo rozłączany jest po prostu stycznik pomiędzy baterią a falownikiem. Silnik wtedy bez zasilania nie może pracować regeneracyjnie i napięcie nie będzie już...
Czy załączyłeś w falowniku parametr "tryb pracy wentylator" lub "lotny start" "lotny stop" jeśli nie to załącz. Przy dużej bezwładności napędu wyskakują różne błędy przy rozpędzaniu hamowaniu falownikiem. Jak rozumiem falownika używasz do zasilenia tej szlifierki z jednej fazy?
A jakbyś tak jednak poszedł w stronę przeróbki sterowania z falownikiem? Łagodny start po rampie czasowej, żadnych szarpnięć, regulacja obrotów, hamowanie DC itd? Falownik 5,5kW, rezystor z 1...2kW i temat załatwiony ku radości Twoich wnuków i ich dzieci :) V.
Robiłem coś takiego na falowniku przy pile do cięcia płyt marmurowych.W sumie taka idealna dokładność nie jest Ci potrzebna aby sterowanie musiało być oparte o sprzężenie zwrotne. Nie wierzę,że rozwiązanie producenta jest idealne pod względem zatrzymywania się. Proste rozwiązanie falownik z funkcją hamowania DC, redukcja prędkości(jog) przed zatrzymaniem...
Ogólnie słabo zabezpieczone falowniki trzeba bardzo uważać na hamowanie falownikiem bardzo źle znoszą rozpraszanie energii ale za tą cenę.
Nie sprawdzisz bo ich nie ma - podłącza się dodatkowy zespół rezystora/ tranzystora hamowania do zacisków B1 i B2 (masz na nich pełne napięcie na kondensatorach, przy zasilaniu 230V będzie tam ok 310V DC) i ustawia odpowiednie parametry aby to wykorzystać. Jeżeli rezystora nie ma to ustawia się hamowanie DC lu wybiegiem.
Jeśli nie reaguje na ustawione czasu to albo są źle ustawione albo jest inny parametr, który to aktywuje. Tudzież tryb pracy. Natomiast odnośnie rozpędzania i hamowania, to o ile przy rozpędzaniu jest kłopot z tym aby dostarczyć odpowiednią ilość prądu z falownika do silnika, o tyle podczas hamowania falownik musi poradzić sobie silnikiem, który staje...
Co to jest przekształtnica? Koledze chodzi o przekształtnik zwany falownikiem? Pisząc o rezystancji hamowania koledze pewnie chodziło o rezystor hamowania. Polecam zajrzeć do noty katalogowej falownika - producent napewno napisał w jakim zakresie powinna być rezystancja rezystora. Moc zależy w dużym stopniu od tego w jakich warunkach pracuje dany przekształtnik...
Pompę udało mi się w końcu wydostać. W tym modelu to wcale nie jest łatwe. Można ją odkręcić i zdjąć z pazurów, ale nie daje się jej łatwo wycofać do tyłu, żeby wyjąć z gniazda. Przeszkadzają w karby na płycie podłogowej. Właściwie powinno się ją wymontowywać po demontażu tej płyty, ale nie wiem jak to zrobić… Może ktoś wie? Do tego remontu zmusił mnie...
Witam, dla falowników z zasilaniem trójfazowym 400V: jeżeli silnik jest "gwiazda trójkąt" 230/400V łaczymy go w gwiazdę jezeli silnik jest 'gwiazda/trójkąt" 400/660V łaczymy go w trójkąt dla falowników z zasilaniem jednofazowym 230V silnik łączymy w trójkąt, aby poprawnie zmontować prosty układ obejściowy (bypass) należy dwa styczniki z blokadą mechaniczną...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... odpowiedź znajdziesz tutaj. A nie możesz kupić oryginału od producenta? Jeżeli nie to ja kiedyś składałem rezystor z 2 rezystorów kupionych w firmie aniro. Mają dużo lepsze ceny niż producenci na rezystory fabryczne chociaż... od producenta dostajesz gotowy rezystor który ma już obudowę zaprojektowaną...
Niekiedy można również wykorzystać możliwości hamowania falownika, przycisk awaryjny odłączający zasilanie spowoduje tzw hamowanie wybiegiem, natomiast przycisk "stop" podłączony bezpośrednio do zacisków sterujących falownika (potencjał 24V) może zatrzymywać silnik znacznie szybciej. W przypadku wentylatorów jest to ogromna zaleta.
(at)pixelx Bo wtedy silnik przechodzi w pracę prądnicową. Przemiennik zmienia ( zmniejsza przy hamowaniu) częstotliwość synchroniczną a wirująca masa na wale ma prędkość większą od synchronicznej wtedy generowana jest energia. https://obrazki.elektroda.pl/9703127900_...
Potrzebuję informacji jak hamować silnik falownikiemLG SV015iC5-1f z potencjometru.Silnik napędza posuw traka. Potencjometr 1 k.om 2 W nastawienia falownika: grupa funkcyjna FU1 F4-1 F8-5,0 F9-0,1 F10-50 F11-1,0 F12-50 F13-0 Silnik rusza prawidłowo ale mam problem z hamowaniem.Chciałbym hamować wraz ze zmniejszaniem obrotów potencjometru w odwrotną...
Witam Wejdź na: www.powercontrol.pl w dziale plików napewno coś znajdziesz. Pozdro
A da się załączyć hamowanie DC?
Witam. Do falowników 1-fazowych LG serii iC5 podłączenie rezystora hamowania bez dodatkowego modułu nie jest możliwe, pisałem o tym w poście 9. Falowniki 1-fazowe serii iG5 posiadają wbudowany moduł do podłączenia rezystora hamowania.
Witam, a sprawdziłeś w instrukcji dokładnie od czego jest ten błąd, tam zawsze pisze o przyczynach występowania błędu. Mi się wydaje, że to może być problem ale po stronie wyjściowej falownika w momencie hamowania (nie wiem jak wygląda mechaniczna strona ), jeśli zawodzi hamulec w momencie zatrzymywania silnika i falownik musi przejąć duża energie a...
Nie, nie musisz na nowo konfigurować falowników. Wystarczy że wejdziesz w poziom serwisu po wpisaniu hasła i czas oraz prędkości możesz zmieniać. Domyślnie jest 45s i to wystarczy jednak jeżeli masz nadal problemy to coś nie dobrego się dzieje z silnikiem lub falownikiem. Monitoruj prąd podczas hamowania w par CUR.
Do falownika zawsze można dołożyć rezystor hamujący i na nim wytracać energię z hamowania.
Z tego co pamiętam, była też opcja "swobodny wybieg", czyli bez hamowania. Spróbuj.
W ten sposób rozwiązuję wyłączenie BHP w maszynach, gdzie zostaje wmontowany falownik. Normy wymagają pewnego odcięcia energii (z reguły stycznikiem), natomiast wiadomo, że skuteczniejsze od wybiegu jest hamowanie falownikiem. Grzybek wyłącza więc stycznik, a styk NC stycznika daje sygnał hamowania dynamicznego albo DC na silnik. Energii wystarczy na...
Zanim będziemy szukać w rezystorach hamowania sugeruje odpiąć silnik po stronie falownika. Miernik do ręki i zmierzyć rezystancje miedzy przyłączami UVW silnika a uziemieniem w falowniku. To samo można zrobić na kablach i silniku. jeśli gdziekolwiek występuje zwarcie(rezystancja bliska 0) będzie taki błąd.
kolego roks układ ma pracować dokładnie tak jak to opisałeś i będzie hamowany falownikiem. a dokładny typ to 3G3MV-A4015. Czyli znaczy to że nie da się tego zasilić z jednej fazy??:cry:
Czy 7V różnicy może powodować ten błąd lub uszkodziło falownik? Raczej nie powinno. Obciąż ten falownik żarówkami i spróbuj obniżyć napięcie, nawet transformatorem 220 /24 VAC, użytym jako autotransformator. Ten błąd wyświetla się także przy uszkodzonym tranzystorze choppera hamowania.
Witam! Każdy producent do tego tematu podchodzi indywidualnie, szczególnie do kontroli i nadzoru rezystorów przez falownik w załączniku podejście Danfossa na przykładzie jednego z nich (w pozostałych bardzo podobnie). Rozdział hamulce od strony 68 tu potraktowane kompleksowo łącznie z hamowaniem DC i nadzorem nad hamulcem mechanicznym silnika.
Czy ktoś ma wiedzę lub jakąś literaturę na ten temat? Nie interesuje mnie hamowanie przez falownik, tylko zastosowanie transformatora i mostka. Jak to się liczy?
Niczego tu nie ruszałem, nie wiedząc, do czego to służy. Przyśpieszanie/hamowanie zależy od dynamiki układu. Takie rzeczy dobiera się eksperymentalnie lub po prostu z doświadczenia. Silnik przy hamowaniu działa jak generator przez co falownik musi tą energię przejąć i rozproszyć w rezystorach hamowania. Jeśli czas hamowania będzie zbyt mały to nastąpi...
Kolego Rzuuf nie wprowadzaj w błąd ,należy zastosować falownik jednofazowy o mocy 1.5 kw ponieważ silnik potrzebuje zasilania 3*220V napięcie międzyfazowe .poza tym taki silnik bardzo kiepsko reaguje na zmianę częstotliwości plus /minus 50hz .najlepiej ustawić na falowniku 200hz i wystartować bez żadnej rampy,natomiast zatrzymanie bez hamowania falownikiem...
Bierz, bierz, tylko nie zapomnij, że ten alternator ma funkcje odzysku energii z hamowania i trzeba sterować go prawdopodobnie przez LIN.
Witam! Od kilku lat montuję w maszynach hamulec elektryczny Zakładu Automatyki Przemysłowej w Poznaniu. Hamowanie odbywa się poprzez wstrzykiwanie prądu stałego do uzwojenia silnika / między dwie fazy /. Można regulować czas jak i siłę / wartość prądu / hamowania by nie wyzwolić zabezpieczeń przeciążeniowych. Hamulec zasadą działania , zbliżony jest...
tam nic nie ma na temat napędów... moga to być wibratory do wstrząsania elementów na podajniku... itd... lub mieszania drinków :) zresztą dalej to czcza dyskusja... najwazniejsze że Ci sie udało... :)
,,Grube" przewody to rezystor, (P2 +B), cienkie to jego czujnik temperatury. Podłączyć do przeznaczonych do tego celu zacisków falownika. Jest tam wejście na termistor silnika.
częstymi i szybkimi zmianami obrotów. To musisz kupić konkretny falownik. Hamowanie przeciwprądem to nie jest funkcja wbudowana w tanie falowniki.
Witam najprościej chyba będzie tak jak kolega tobie poradził nie napisałeś jeszcze co chcesz napędzać tym falownikiem (jaka maszynę) czy potrzebna będzie tobie płynna regulacja czy wystarczą np 3 wpisane stałe prędkości w falowniku kombinując jeszcze rampami przyspieszania i hamowania w falowniku możemy uzyskać prosto płynne ruszanie i hamowanie maszyny...
Do "pafciowaw" Jakie to bezpieczne zatrzymanie, kiedy przekaźnik podtrzymania stycznika >0Hz ulegnie uszkodzeniu pt. "sklejenie styków" ? Owszem falownik zatrzyma napęd lub nie, a styczniki dalej będą zamknięte. W przypadku zastosowania styczników na zasilaniu falownika i wykorzystaniu ich w obwodzie bezpieczeństwa nie możemy w ich podtrzymaniu zastosować...
Witam serdecznie! Do tej pory silnik klatkowy z hamulcem sterowany był poprzez przekaźnik trójfazowy SSR. Hamulec załączany (hamowanie) przed końcem cyklu pracy silnika. Wszystko sprzężone z enkoderem i po zliczeniu x impulsów stop silnika z wcześniejszym hamowaniem. Silnik zatrzymywał się prawie idealnie, wszystko pracowało świetnie, ale w związku...
A co to za falownik i co (jaki silnik) będzie hamował? I co oznacza dwa mniejsze o podobnychmocach jakie konkretnie parametry mają te dwa rezystory? Jak dasz rezystor o mniejszej rezystancji to prąd hamowania (i moment hamowania) będzie większy. Dlatego moc rezystora powinna być większa. Jednak nie należy mocno zmniejszać rezystancji w stosunku do przewidzianej...
Informacje w formacie PDF na temat falowników HITACHI www.kapeko.com.pl
Kombinowanie z ustawieniem falownika nie wiele ci da. Hamowanie silnikiem nie jest tak proste jak się co niektórym wydaje. Bezpieczniej dla sprzętu i obsługi przebudować maszynę.
Tylko hamowanie wolnym wybiegiem.
Witam, I tutaj pytanie, czy wchodzi w grę układ taki Przekaźnik bezpieczeństwa ->PLC-> Falownik? Przekaźnik poda sygnał na sterownik a ten dalej na falownik który wyhamuje jak najszybciej gdy zastosujemy np rezystor hamowania. Mamy 2 kategorię zatrzymania więc NIE odłączamy zasilania od układu. pozdrawiam PLC musi być "żółte" czyli do obwodów bezpieczeństwa....
Jaki jest to falownik i silnik?
Same prądnice u mnie leżą bo pracują jako silniki do regulowanego posuwu maszyny + prawo/lewo. Lekko nie mają bo jest hamowanie odwrotnymi obrotami. Rozwiązane z czasu kiedy falowniki były bardzo drogie a że pracuje dobrze to po co przerabiać?.
(at)Antoni1987 Mówię o samym falowniku + rezystorze hamowania, ewentualnie filtr wejściowy. Dodatkowo dajesz zabezpieczenie zwarciowe na wejściu falownika i to tyle. Na falowniku ustawiasz rampy ruchu czyli automatycznie softstart nie jest potrzebny. Hamowanie możesz realizować też na falowniku, energia będzie się wytracała na rezystorze hamowania....
Witam Mam problem z konfiguracją falownika LG iG5. Problemem jest zmienne obciążenie które czasami bywa ujemne, pojawia się wówczas zbyt wysokie napięcie na szynie DC. Czy ma ktoś pomysł jak skonfigurować falownik by przy ujemnym obciążeniu nie hamował ?
Hamowanie dynamiczne to oddawanie energii na główny kondensator falownika. Silnik pracuje wtedy jako prądnica AC. Wytworzoną energię należy jakoś wytracić, aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi napięcia. Do tego używa się rezystora. Drugi silnik się nie nada, chyba, że ma osobny falownik obciążający wspólny kondensator (ładowany przez pierwszy silnik)....
Tak jak piszą koledzy, wszystko zależy od "maszyny", najczęściej stosuję stycznik przed falownikiem, cewka stycznika zasilana po "grzybie", jeżeli może hamować wybiegiem to problem z głowy, jeżeli szybciej to dostawiam drugi styk grzyba na hamowanie z falownika, przy małych napędach w zupełności wystarcza energia z kondensatorów na szybkie wyhamowanie,...
Witam Wygląda na to że bez opornika hamowania się nie obejdzie.Można spróbować użyć falownika innej firmy. Np. Altivary są dość wytrzymałe jeżeli chodzi o hamowanie układów z dużą bezwładnością. Można również zwiększyć czas na rampie hamowania, lub zastosować falownik na większą moc znamionową. Pozdrawiam
A czy ta maszyna w ogóle pracowała prawidłowo, jak była nowa ? Czyli dociążona zgodnie z DTR, bez grzania silnika, hamulca i wykonując prawidłowo cykle pracy ? Była w między czasie remontowana, modernizowana ? Bo może przyczyna leży gdzieś indziej, a nie w hamulcu. A co do twojego pytania, to te parę cm hamowania falownikiem a nie hamulcem mechanicznym...
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
(at)stepniu27 Ustawiasz parametr rampy hamowania w falowniku na np. 1 sek. I po takim czasie od wyłączenia presostatu silnik się zatrzyma.
Z wyjścia cyfrowego np. S7 sterujesz wejście cyfrowe falownika które programujesz jako stop i tyle na falowniku ustawiasz rampe hamowania.
Winda to chyba podlega pod dozór, nawet towarowa? Więc może być problem z zalegalizowaniem ustrojstwa po przeróbce. Jeśli jest układ na stycznikach, to styki pomocnicze użyć jako zadajniki biegu góra-dół, sygnały FW-FV. Wyjście przekaźnikowe falownika zaprogramować na sterowanie hamulcem (nie może być nadal wpięte w uzwojenia silnika). Wykorzystać hamowanie...
Witam Czy może ktoś z Was poradzić mi w kwestii podłączenia silnika jako mechanicznego obciążenia, lub mówiąc inaczej hamulca o regulowanej sile i długim czasie pracy? Jestem w stanie zapłacić za projekt takiego rozwiązania. Silnik jest podłączony do falownika, ale czas hamowania falownikiem jest max 60 s. Ja potrzebuje hamowac przez ok 8h ale niewielka...
Rezystor musiał być zastosowany inaczej co.chwile wyrzucał błąd na falowniki. Jak napisałem wcześniej hamowanie jest dość częste i dynamiczne. Poprostu chciałem dowiedzieć się od osoby poważnie znające się na fachu o dobrze rezystora do falownika nawet na przyszłość kiedy będzie trzeba zastosować dobrać inny.pozdrawiam panowie
regulujesz dodatkowo każdy stopień przekładni pasowej pod konkretną "pracę"? W praktyce wygląda to tak, że zmieniam przełożenie tylko wtedy, kiedy potrzebny jest cały moment, np. duże wiertło w twardej stali lub mam większą liczbę otworów do wykonania. Zwykle mam dobrane średnie przełożenie, resztę reguluję falownikiem. Czas rozruchu mam ustawiony...
Rozwiązania masz dwa: - dc braking rezystor - rezystor hamujący na szynie DC w Twoim przypadku będą to przyłącza P+ i N-. /patrz strona 5-39) - wydłużenie rampy (czasu) hamowania - szukaj pod hasłem deceleration time. Powodzenia!
Tu chyba chodzi o wyłącznik awaryjny oraz dostosowanie maszyn i urządzeń do wymogów dyrektywy maszynowej. A ten Pan z PIP'u to chyba sam nie wie o co chodzi. Chodzi o wyłącznik awaryjny samoryglujący, do którego odblokowanie jest musi być celowe działanie (np. przekręcenie gałki, lub zdecydowane szarpnięcie - celem odblokowania). Co do samego hamulca...
Soft start nie głupi tak samo jak i falownik, tyle że trochę bardziej chodzi mi o hamowanie podczas jazdy w dół na zaworze Jak chcesz zrealizować swój pomysł to dodaj do układu dwie dodatkowe krańcówki np 10 cm przed dojazdem i wtedy sobie będziesz łagodzić skutki uderzenia
Ciepło wydziela się na wszystkich elementach biorących udział w układzie, również na stopniach przełączających falownika.
Obrabiarki oddają energię na własną szynę DC, co powoduje zwrot nadwyzki energii do sieci. Energię zwraca zasilacz do sieci. Tzw zasilacz z rekuperacją. Ale zwykłe falowniki nie mają układów rekuperacji Mam wrażenie że kolega próbuje rozkręcić dyskusję o czymś co nie istnieje Jaki jest to falownik? firma i model? Wentylator hamujący z wolnym wybiegiem...
No tak :) druga opcja nie wchodzi w rachubę Czyli jak dobrze was rozumiem: 1. SIlnika z komotatorem nie da się hamować falownikiem? 2. Pozostaje regulator - ale z tego co ja się orientuję to one zmniejszają liczbę obrotów regulując jedynie napięcie co oznacza że przy "zdławieniu" maszyna niczego nie przetnie bo nie będzie miała siły - czy mam rację?...
Jeśli musisz hamować scenę a masz możliwość doboru falownika to zazwyczaj wystarczy dobrać falownik z modułem hamowania i odpowiednim rezystorem oraz odpowiednio napisać program, tak aby odpowiednio wcześnie rozpoczynał hamowanie, a scena na bardzo niskiej prędkości w ostatniej fazie może być pozycjonowana do ułamków stopnia przy użyciu enkodera zabudowanego...
Witam. Mam do podłączenia bęben pralniczy (ok. 4 m średnicy). Bęben jest napędzany silnikiem 10 kW. Chciałbym podłączyć do niego falownik, ale bęben ma hamulec mechaniczny - bardzo skuteczny z resztą. Najprościej byłoby podłączyć wyjście falownika przez stycznik i w momencie zadziałania hamulca stycznik odłączałby silnik.Ale producenci falowników nie...
Masz tylko jeden falownik, czy kilka? Jeżeli kilka, to możesz je spiąć szynami + i -. Falownik hamujący przekaże nadmiar energii pracującym. A co złego w hamowaniu prądem stałym?
No to już się douczyłem. Rezystor jest faktycznie przydatny, zatrzymywanie silnika odbywa się z regóły przez gwałtowne skręcnie potencjometru w lewo( manualnie). Tam gdzie nie ma tego rezystora, wyskakuje error przeciążenia silnika hamowaniem.
falownik hamowanie falownik hamowanie silnika falownik awaryjne hamowanie
lexus wzmacniacz jakie zelazko pralka amica wyświetla błąd
wasze kolekcje odzyskanie hasła poczty
Moment dokręcania pokrywy zaworów John Deere 4045TL Moment dokręcania śruby regulacji zaworów John Deere 4045TL