Robiłem coś takiego na falowniku przy pile do cięcia płyt marmurowych.W sumie taka idealna dokładność nie jest Ci potrzebna aby sterowanie musiało być oparte o sprzężenie zwrotne. Nie wierzę,że rozwiązanie producenta jest idealne pod względem zatrzymywania się. Proste rozwiązanie falownik z funkcją hamowania DC, redukcja prędkości(jog) przed zatrzymaniem...
A ja uważam, że pomysł jest bardzo dobry. Akumulator samochodowy szybko się zużywa i ma małą sprawność przetwarzania energii. Ten grawitacyjny jest lepszy, bo jak będzie dobrze zbudowany, to będzie mógł pracować dziesiątki lat i wyzwalać dużą energię w krótkim czasie. Ale jeszcze lepszym pomysłem jest gromadzenie energii w ruchu obrotowym. Jeżeli rozkręcisz...
(at)pixelx Jeśli silnik indukcyjny asynchroniczny obraca się szybciej niż wirujące pole EM wytwarzane przez przemiennik to tak. Dlatego przy hamowaniu po rampie mamy taki problem. Przy odłączonym module mocy to nie ma co się generować, chyba że występuję szczątkowe namagnesowanie wirnika. Można hamować silnik wstrzykując prąd stały w uzwojenia ale głównie...
Teraz mam 4 takie silniki pracujące tak jak opisałem, ustwiłem je każdy inaczej od 1s do 4s. Co prawda potrzebuje około 10 sekund ale będę sprawdzał po kolei, żeby nie przedobrzyć od razu. A jeszcze inne pytanie całkowicie. Czasem falownik (w innym układzie bez hamowania) wyrzuca mi błąd za dużego napięcia na szynie DC. Czy dodanie hamowania rozwiąże...
Witam, co do tego, że potrzebny ci będzie hamulec mechaniczny tzw. luzownik to nie ulega wątpliwości. Teraz następna kwestia piszesz o pozycjonowaniu zatrzymania. Napisz jakiej wielkości i typu jest silnik(moc, indukcyjny, synchroniczny), jakie urządzenie napędza(moment bezwładności) oraz jakiej dokładności zatrzymania potrzebujesz. Jeśli jest to silnik...
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
No jak sprzedawca odradza zakup, to coś w tym musi być! Dodam jeszcze, że nawet w razie (pozornego) opanowania tematu hamowania dynamicznego przez falownik, może się zdarzyć sytuacja, że odzysk energii jest większy niż zakładano (np. nóż o większej masie albo silnik jakoś wszedł na wyższe obroty) - nastąpi przekroczenie dopuszczalnego napięcia w obwodzie...
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
OK, z tego, co pogrzebałem - może się komuś to przyda albo ktoś dorzuci swoje 3 grosze: Sterowanie dla mojego silnika klatkowego - falownik Hitachi SJ200 (cena ok. 1450netto) - ma sterowanie przez Modbusa po RS485. Moja koncepcja jest taka - zrobić enkoder do silnika, odczyt i przetwarzanie informacji na procku/pececie i sterowanie falownikiem przez...
Coś nie rozumiem , mam wstępne założenia projektowe i z nimi staruję do UDT . Projekt to tylko uszczegółowienie głównego zarysu . To projektant ma ci powiedzieć ile mocy i jakie obroty będą potrzebne . Przykład pierwszy z brzegu jak rozwiążesz hamowanie opuszczanego materiału teraz robił zapewne to silnik pierścieniowy . Co ma w silniku nowym hamować...
Koledzy już piszę jak jest , po prostu większość falowników hamuje podsynchronicznie a energia wraca do kondensatora DC i po prostu jest w falowniku taki 1 tranzystor który wraz z szregowym rezystorem hamującym wytraca nadwyżkę napięcia. Bo jak napięcie DC przekroczy dopuszczalne to falownik się zabezpiecza i puszcza wybiegiem silnik w samopas. Generując...
Ja skupiłbym się na momencie hamowania. Piszesz, że napięcie wzrasta do 910V. Kondensatory są na 2*450V czyli 900V, to jest bardzo na granicy. Nie wiem jak ten falownik (nie "wgryzałęm" się instrukcję) ale uniwersalne do silników asynchronicznych już przy ok. 760V generują alarm. A chyba powyżej 800V (nie pamiętam) zgłaszają błąd i odłączają silnik....
Potrzebuję falowniki zasilane napięciem stałym od 72V...300V, które mogą dostarczyć silnikowi prąd 1000A. Falownik powinien spełniać następujące wymagania; - Przystosowany do zasilania napięciem stałym od 72V...300V. - Maksymalny prąd podawany do silnika 1000A, falownik powinien móc dostarczać co najmniej przez 20 sekund. - Wyłącznik główny falownika,...
Mam trenażer. Do rolki podłączam silnik - powiedzmy jednofazowy indukcyjny. Silnik jest wyłączony. Zaczynam pedałować. Koło napędza rolkę, która napędza wał silnika. Jedyny opór to ten pochodzący z manetek i tarcie rolki o łożyska. Włączam silnik. Pedałuje mi się ciężej, ale: wał silnika kręci się w tę samą stronę co dotychczas, tylko wolniej. Wynika...
BANANvanDYK. "Dyrektywa przez którą stare maszyny muszą zostać zmodernizowane aby spełniały normy nowych maszyn", nie wymagania nowych tylko wymagana minimalne a to spora różnica. Sposoby zatrzymania powinny wynikać z przeprowadzonej analizy ryzyk. Proszę pamiętać ze stop w którym "tniemy zasilanie, tak zwany kategorii 0 nie zawsze jest bezpieczny !!!"...
Tak oczywiście falownik będzie miał możliwość zwrotu energii. Co do drugiego, to czy w przypadku napędzania wentylatora nie jest to oczywiste? Pytam, bo nie wiem. Może inaczej: kiedy konkretnie falownik może zwracać energię? Czy tylko podczas hamowania silnika, czy podczas zmniejszania obrotów też? Bo może po prostu nie ma takiego pojęcia (chodzi mi...
Potrzebuję informacji jak hamować silnik falownikiemLG SV015iC5-1f z potencjometru.Silnik napędza posuw traka. Potencjometr 1 k.om 2 W nastawienia falownika: grupa funkcyjna FU1 F4-1 F8-5,0 F9-0,1 F10-50 F11-1,0 F12-50 F13-0 Silnik rusza prawidłowo ale mam problem z hamowaniem.Chciałbym hamować wraz ze zmniejszaniem obrotów potencjometru w odwrotną...
Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Do czego ma być ta tokarka do metalu ? Jaka ma być najmniejsza i największa prędkość obrotowa ? Z jaką dokładnością chcesz toczyć ? Tak tokarka oczywiście do metalu. Prędkość od kilkudziesięciu do ponad 1000obr/min Jak regulacja ma być na tyrystorach to silnik prądu stałego Też myślałem o silniku na prąd stały - prosta regulacja prędkości, zmiana kierunku...
Kiedyś myślałem o takim samochodzie, przestałem myśleć bo nie miałem kasy na aku. Najczęściej stosuje silnik DC z wózka widłowego + sterownik do tegoż wózka, oczywiście jedno i drugie nie jest tanie, na dodatek silniki z wózków nie są często przystosowane do pracy S1 (ciągłej). Jeżeli ma być tani silnik AC to najlepiej zastosować więcej akumulatorów...
Moulder Sęk w tym ze przekładnia nie jest samochamowna a ja zastanawiam sie czy prad stały bedzie w stanie utrzymac 200kg wagi przez nie długi okres czasu tak by bezpiecznie mozna było zablokowac mechanizm przekładni ślimakowej Luklukowaty falownik pod silnik 1,5kW to wydatek rzedu 1300zł- czyli troche za duzo;/ Madrik swietne rozwiazanie!! A gdz takie...
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu na długość też ma pewną bezwładność) w ciągu kilku sekund Widziałem...
1. Jak Kolega wcześniej napisał, czujnik indukcyjny + odpowiednie koło sprzężone z kołem zębatym (nie licz bezpośrednio zębów na zębatce, czujnik może gubić impulsy ze względu na kształt zęba, dodatkowo olej/smar z łańcucha czy zębatki mogą zanieczyścić czujnik i powodować przyklejanie się zabrudzeń). Ja osobiście wykorzystałbym przemysłowy enkoder...
Nowe dźwigi na falownikach hamują silnikiem, luzownik w zasadzie tylko utrzymuje kabine na "postoju". W starych konstrukcjach jak wyżej napisano - służył też do wyhamowywania.
Jest tam funkcja "wydłużanie czasu hamowania" nie pamiętam dokładnie oznaczenia w menu wydłuż go pozdr KK
T proste. Funkcja ACC to czas startu. A dEC czas zatrzymania w s.
A z drugim silnikiem do hamowania to odpuść. W falowniku jak ustawiasz hamowanie DC? Od 25 Hz zaczynasz hamowanie DC? Ja zawsze ustawiałem od 5-10Hz hamowanie DC, nigdy z pełnej prędkości. Bo hamowanie DC grzeje silnik. Zawsze można silnik z hamulcem mechanicznym zastosować. Zainteresuj się jak działa hamulec górski (retarder) w autobusach, jak masz...
Może popełniłeś błąd w połączeniu silnika, jeżeli masz falownik zasilany 1f, to silnik łączysz w trójkąt, jak falownik jest zasilany 3f, to silnik ma być spięty w gwiazdę.
Hamowanie przez falownik to wstrzykiwanie prądu DC do silnika i ewentualne odbieranie SEM z silnika przez układ chooper'a - wtedy na szynie DC pojawia się "śmietnik" (DC + impulsy szpilkowe), który jest rozładowywany na rezystor hamowania.
witam ponownie, Nie chcę regulować obrotów. Potrzebuję tylko łagodnego startu. STOP może zostać taki jaki jest (bezwładność maszyny - wystarczy). Co to za układ z rezystorami?? Pozdrawiam Witam Jeżeli silniki asynchroniczne , moment hamujący stały to każde ograniczenie prądu spowoduje spadek momentu w kwadracie. Softstarty są dobre, nawet bardzo dobre,...
Możesz zaprogramować falownik na hamowanie także, bez żadnej mechaniki.
,,Grube" przewody to rezystor, (P2 +B), cienkie to jego czujnik temperatury. Podłączyć do przeznaczonych do tego celu zacisków falownika. Jest tam wejście na termistor silnika.
Z szybkości rolek dociskowych wyjdą czasy zadziałania (przy zakładanej precyzji); do tego dolicz zwłoki zadziałania E4 (~100msek), czas hamowania i przyśpieszania falownika...
Zanim będziemy szukać w rezystorach hamowania sugeruje odpiąć silnik po stronie falownika. Miernik do ręki i zmierzyć rezystancje miedzy przyłączami UVW silnika a uziemieniem w falowniku. To samo można zrobić na kablach i silniku. jeśli gdziekolwiek występuje zwarcie(rezystancja bliska 0) będzie taki błąd.
Witam. Ja proponuję falowniki firmy Lenze. Możesz zastosować np.falownik nowej wersji ; http://www.lenze.pl/nowa/firma/3_smd.htm... . Tylko możesz mieć problem z odległością, chyba że przeniesiesz falownik w pobliże silnika.I nie zapomnij o czoperze i rezystorze hamującym (szybkie zatrzymanie silnika).Powodzenia.:D
Dobra, teraz od początku- przeczytaj swój pierwszy post i zastanów się, o czym mamy rozmawiać. Tekst pomocniczy- " potrzebuję dobrać żarówkę na 230V/50Hz do garażu na dwa auta " A powinno być mniej więcej tak: - jaki falownik (typ, model, producent) - jaki silnik za falownikiem - jakie urządzenie napędzane (chociaż opis...) - jaka droga i czas hamowania...
Drugie pytanie: Co by sie stało gdyby w układzie falownika z rezystorem hamującym odłaczyć rezystor??? Podczas hamowania napięcie na kondensatorach wzrośnie do górnej granicy, falownik wyrzuci błąd, a silnik zostanie odłączony i zwolni sobie pod wpływem oporów własnych i napędzanej maszyny. Pytanie pierwsze: Od czego zależy czy należy zastosować rezystor...
Zapylenie plus wilgoć wewnątrz falownika mogła powodować upływność do PE i "fałszywe" alarmy. Dlaczego zawsze zalecam 1000V a nie 500V? 1) ponieważ falownik zasila silnik z szyny DC szpilkami ok. 560V, a podczas normalnego hamowania wzrasta napięcie do 800-1000V i jest redukowane przez rezystor hamowania do tej wartosci 2) praktycznie kilka razy w pomiarach...
Witam, a sprawdziłeś w instrukcji dokładnie od czego jest ten błąd, tam zawsze pisze o przyczynach występowania błędu. Mi się wydaje, że to może być problem ale po stronie wyjściowej falownika w momencie hamowania (nie wiem jak wygląda mechaniczna strona ), jeśli zawodzi hamulec w momencie zatrzymywania silnika i falownik musi przejąć duża energie a...
Przemiennik częstotliwości jest najprawdopodobniej uszkodzony Dlaczego tak uważasz? Wyświetla jakieś błędy? Na schemacie są silniki z hamulcami i czujnikami temperatury. Hamulce zwalniane są przez K2. Czujniki temperatury zabezpieczają silniki przed przegrzaniem i są podłączone do T1. Rb to zapewne tzw chopper czyli rezystor hamujący. Jeśli temperatury...
Rezystor hamujący nie działa jak hamulec mechaniczny. Służy pośrednio do zatrzymania silnika. Po krótce można powiedzieć że czym większa moc rezystora to możesz szybciej zatrzymać silnik rampą.
Zero szczegółów i kolega oczekuje odpowiedzi. Ale postaram się coś odpowiedzieć. Jeżeli falownik jest sprawny to trzeba szukać w ustawieniach których we współczesnych falownikach jest masa. Falownik może być tak ustawiony tak, że po przekroczeniu pewnych parametrów odpuszcza i usiłuje hamować na wybieg ,czyli wyłącza sterownie silnika. Wyjście alarmowe...
Inaczej, więc pisałem o przekaźniku czasowym. Otwierasz na krotko stop, silnik się zatrzymuje w/g nastawy rampy hamowania, stop musisz zewrzeć na nowo i wtedy impulsem rev ma ruszyć do tyłu.
Po stronie falownik - silnik.
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Jak chcesz hamowac rozpedzony silnik to uprzejmie radze zastosowanie falownika. To duzo bezpieczniejsze rozwiazanie. (To musi byc jakis wielki silnik, skoro potrzebujesz az 18A) Jesli jednak koszty graja role - to wystarczy przekaznik odwracajacy.
2. W jaki sposób falownik może zatrzymać hamowanie regeneracyjne jeśli silnik chce przejść w tryb regeneracji? Energia z silnika który teraz pracuje jako prądnica musi się gdzie podziać w końcu. Wraca do baterii. Jak falownik wykryje nadmierny wzrost napięcia na baterii, to rozłącza odzysk żeby nie uszkodzić akumulatora. Rezystor może być potrzebny...
Nie, nie musisz na nowo konfigurować falowników. Wystarczy że wejdziesz w poziom serwisu po wpisaniu hasła i czas oraz prędkości możesz zmieniać. Domyślnie jest 45s i to wystarczy jednak jeżeli masz nadal problemy to coś nie dobrego się dzieje z silnikiem lub falownikiem. Monitoruj prąd podczas hamowania w par CUR.
hmmm sam juz nie wiem i tak muszę kupiś silnik więc bez różnicy czy zwykły czy dwubiegowy z np hamulcem Różnica jest zasadnicza -"troszkę" więcej € W przemyśle większość falowników jest sterowana na zasadzie cyfrowych wejść - stałe częstotliwości np. 30 Hz i 50 Hz a zasadnicza rola falownika jest w łagodnym rozruchu i hamowaniu - nie szarpie....
prędkość rozruchu, hamowania, parametry silnika, max. zakres regulacji, prędkość podstawowa, zabezpieczenia prądowe i termiczne - jeśli są. więcej danych - jaki falownik i jaki silnik ??
hamować silnik falownik hamować falownik falownik hamować
subwoofera tda1562 aktywacja sterownik kondensatory stosowane audio
pralka mastercook instrukcja obsługi pralka mastercook instrukcja obsługi
Błąd 035 w pompie ciepła Haier Monoblok 7.8 kW - przyczyny i diagnostyka Nowa bateria Milwaukee M18 nie ładuje się - przyczyny i rozwiązania