Robiłem coś takiego na falowniku przy pile do cięcia płyt marmurowych.W sumie taka idealna dokładność nie jest Ci potrzebna aby sterowanie musiało być oparte o sprzężenie zwrotne. Nie wierzę,że rozwiązanie producenta jest idealne pod względem zatrzymywania się. Proste rozwiązanie falownik z funkcją hamowania DC, redukcja prędkości(jog) przed zatrzymaniem...
Jeśli musisz hamować scenę a masz możliwość doboru falownika to zazwyczaj wystarczy dobrać falownik z modułem hamowania i odpowiednim rezystorem oraz odpowiednio napisać program, tak aby odpowiednio wcześnie rozpoczynał hamowanie, a scena na bardzo niskiej prędkości w ostatniej fazie może być pozycjonowana do ułamków stopnia przy użyciu enkodera zabudowanego...
Ogólnie tak, zwalnianie i przyśpieszanie ustawia się w falowniku, jako czas do osiągnięcia prędkości. Jak masz dużą bezwładność i chcesz szybko hamować to przyda ci się falownik z wyjściem na opornik hamowania (+ sam opornik), ten może tego nie mieć.
Jeżeli twój falownik ma wejścia cyfrowe to można sterować obrotami, hamować itd
Może się mylę, nie mniej usiłujesz nagiąć zasady poprawnej budowy tego typu układów do tego czego oczekujesz przy użyciu tego co masz. Obawiam się, że zasady nie zrobią dla ciebie wyjątku. Aby to miało sens falownik odpowiedniego typu powinien umieć wykryć pracę prądnicową, zmieniać tryb pracy i w sposób kontrolowany doładowywać akumulatory i to bez...
(at)pixelx Jeśli silnik indukcyjny asynchroniczny obraca się szybciej niż wirujące pole EM wytwarzane przez przemiennik to tak. Dlatego przy hamowaniu po rampie mamy taki problem. Przy odłączonym module mocy to nie ma co się generować, chyba że występuję szczątkowe namagnesowanie wirnika. Można hamować silnik wstrzykując prąd stały w uzwojenia ale głównie...
Zero szczegółów i kolega oczekuje odpowiedzi. Ale postaram się coś odpowiedzieć. Jeżeli falownik jest sprawny to trzeba szukać w ustawieniach których we współczesnych falownikach jest masa. Falownik może być tak ustawiony tak, że po przekroczeniu pewnych parametrów odpuszcza i usiłuje hamować na wybieg ,czyli wyłącza sterownie silnika. Wyjście alarmowe...
A ja uważam, że pomysł jest bardzo dobry. Akumulator samochodowy szybko się zużywa i ma małą sprawność przetwarzania energii. Ten grawitacyjny jest lepszy, bo jak będzie dobrze zbudowany, to będzie mógł pracować dziesiątki lat i wyzwalać dużą energię w krótkim czasie. Ale jeszcze lepszym pomysłem jest gromadzenie energii w ruchu obrotowym. Jeżeli rozkręcisz...
z falownikiem też jest coś nie tak, bo hamulec się włącza na obu falownikach na 22V i 44V nawet przy zerowym obciążeniu w ustawieniach. może być jeszcze problem z podłączeniem, ale sprawdzę też generator i jego możliwości, ale to już jutro. Może być też tak, że ta turbina daje tak mało mocy, że nawet falownik ma problem żeby na niej ruszyć. Jeśli jej...
Jak wspomniałem na początku, chcę awaryjny hamulec do turbiny wiatrowej. Turbina 2 kW, napięcie znamionowe 380 V~, 3 fazy. Podpiąłem to przez mostek prostowniczy trójfazowy do inwertera Deye z możliwością podłączenia turbiny wiatrowej. Hamulec ma w razie nieodbierania mocy przez falownik po osiągnięciu zadanego napięcia rozwierać stycznik, który załączy...
Teraz mam 4 takie silniki pracujące tak jak opisałem, ustwiłem je każdy inaczej od 1s do 4s. Co prawda potrzebuje około 10 sekund ale będę sprawdzał po kolei, żeby nie przedobrzyć od razu. A jeszcze inne pytanie całkowicie. Czasem falownik (w innym układzie bez hamowania) wyrzuca mi błąd za dużego napięcia na szynie DC. Czy dodanie hamowania rozwiąże...
Tak jak piszą koledzy, wszystko zależy od "maszyny", najczęściej stosuję stycznik przed falownikiem, cewka stycznika zasilana po "grzybie", jeżeli może hamować wybiegiem to problem z głowy, jeżeli szybciej to dostawiam drugi styk grzyba na hamowanie z falownika, przy małych napędach w zupełności wystarcza energia z kondensatorów na szybkie wyhamowanie,...
Koledzy już piszę jak jest , po prostu większość falowników hamuje podsynchronicznie a energia wraca do kondensatora DC i po prostu jest w falowniku taki 1 tranzystor który wraz z szregowym rezystorem hamującym wytraca nadwyżkę napięcia. Bo jak napięcie DC przekroczy dopuszczalne to falownik się zabezpiecza i puszcza wybiegiem silnik w samopas. Generując...
Dziękuje!!! Super sprawa. Co do mojego prostego schematu to nie do końca się zgodzę ale może i ten hazard wystąpi. Po załączeniu 1F2 stycznik 1k1 się uruchomi i mamy podłączony falownik Styk NO falownika. Gdy chcemy wystartować falownik to włączamy przekaźnik 24V i on podtrzymuje zasilanie 1K1 i falownik nam startuje wtedy styk NO się zamyka. Gdy naciśniemy...
Potrzebuję informacji jak hamować silnik falownikiemLG SV015iC5-1f z potencjometru.Silnik napędza posuw traka. Potencjometr 1 k.om 2 W nastawienia falownika: grupa funkcyjna FU1 F4-1 F8-5,0 F9-0,1 F10-50 F11-1,0 F12-50 F13-0 Silnik rusza prawidłowo ale mam problem z hamowaniem.Chciałbym hamować wraz ze zmniejszaniem obrotów potencjometru w odwrotną...
Zastanawiam się, czy takie coś sensownie by działało - do istniejącej instalacji PV on-grid (falownik 8 kW, 2 stringi * 8 paneli * 450W) równolegle generator wiatrowy (Ista Breeze 2 kW 350V - na Allegro mają) przez mostek 3-fazowy na 6 diodach. Panele PV (około 300V DC na całym stringu) również jako ogranicznik napięcia - spora powierzchnia odprowadzania...
Witam, co do tego, że potrzebny ci będzie hamulec mechaniczny tzw. luzownik to nie ulega wątpliwości. Teraz następna kwestia piszesz o pozycjonowaniu zatrzymania. Napisz jakiej wielkości i typu jest silnik(moc, indukcyjny, synchroniczny), jakie urządzenie napędza(moment bezwładności) oraz jakiej dokładności zatrzymania potrzebujesz. Jeśli jest to silnik...
Ja skupiłbym się na momencie hamowania. Piszesz, że napięcie wzrasta do 910V. Kondensatory są na 2*450V czyli 900V, to jest bardzo na granicy. Nie wiem jak ten falownik (nie "wgryzałęm" się instrukcję) ale uniwersalne do silników asynchronicznych już przy ok. 760V generują alarm. A chyba powyżej 800V (nie pamiętam) zgłaszają błąd i odłączają silnik....
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
[url=https://trojfazowe.pl/falowniki/dob... Nie mniejszy niż producent przewidział.
falowniki.com: A ja myślałem, że kolega podpowie jaki falownik i jakiej firmy kupić, bo gdzie - to jest oczywiste ;)
Po stronie falownik - silnik.
Falownik lepszy ale droższy, nie ma w ogóle uderzenia prądowego, prąd pobierany z sieci to jedynie moc czynna a więc i prądy fazowe prawie dwukrotnie mniejsze, łatwo sterować hamulcem mechanicznym i czasem hamowania, nie musisz też wymieniać silnika, pociągnie 18,5kW bez problemu na bezpiecznikach B20 a nawet B16 przy odpowiednio łagodnym rozruchu i...
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Dajesz rady, a brak Ci wiedzy! Falownik jest także aby hamować i mieć nadzór nad silnikiem w tym czasie. Zatrzymanie wybiegiem to bardzo prymitywne zatrzymanie. Stop awaryjny wykonany wybiegiem dla pewnych urządzeń to całe wieki!
OK, z tego, co pogrzebałem - może się komuś to przyda albo ktoś dorzuci swoje 3 grosze: Sterowanie dla mojego silnika klatkowego - falownik Hitachi SJ200 (cena ok. 1450netto) - ma sterowanie przez Modbusa po RS485. Moja koncepcja jest taka - zrobić enkoder do silnika, odczyt i przetwarzanie informacji na procku/pececie i sterowanie falownikiem przez...
Coś nie rozumiem , mam wstępne założenia projektowe i z nimi staruję do UDT . Projekt to tylko uszczegółowienie głównego zarysu . To projektant ma ci powiedzieć ile mocy i jakie obroty będą potrzebne . Przykład pierwszy z brzegu jak rozwiążesz hamowanie opuszczanego materiału teraz robił zapewne to silnik pierścieniowy . Co ma w silniku nowym hamować...
http://olszewski-maszyny.pl/uslugi/uslug... jest sobie taka maszyna o ile falownik od pompy głownej 250 kW działa w tej maszynie do tej pory bez problemu to szaleją falowniki od wciągarek przegrzewają się , rozłączają i takie tak windy po obciążeniem rozwijają i nawijają, teoretycznie nie jest to problemem ale w praktyce jest, czasami...
Ja stosuję poniższe rozwiązanie: https://obrazki.elektroda.pl/8158099200_... https://obrazki.elektroda.pl/9864711200_... Od boku szafy wycięty jest otwór i przymocowany szczelnie radiator.
Potrzebuję falowniki zasilane napięciem stałym od 72V...300V, które mogą dostarczyć silnikowi prąd 1000A. Falownik powinien spełniać następujące wymagania; - Przystosowany do zasilania napięciem stałym od 72V...300V. - Maksymalny prąd podawany do silnika 1000A, falownik powinien móc dostarczać co najmniej przez 20 sekund. - Wyłącznik główny falownika,...
Drugie pytanie: Co by sie stało gdyby w układzie falownika z rezystorem hamującym odłaczyć rezystor??? Podczas hamowania napięcie na kondensatorach wzrośnie do górnej granicy, falownik wyrzuci błąd, a silnik zostanie odłączony i zwolni sobie pod wpływem oporów własnych i napędzanej maszyny. Pytanie pierwsze: Od czego zależy czy należy zastosować rezystor...
Tak oczywiście falownik będzie miał możliwość zwrotu energii. Co do drugiego, to czy w przypadku napędzania wentylatora nie jest to oczywiste? Pytam, bo nie wiem. Może inaczej: kiedy konkretnie falownik może zwracać energię? Czy tylko podczas hamowania silnika, czy podczas zmniejszania obrotów też? Bo może po prostu nie ma takiego pojęcia (chodzi mi...
Mam trenażer. Do rolki podłączam silnik - powiedzmy jednofazowy indukcyjny. Silnik jest wyłączony. Zaczynam pedałować. Koło napędza rolkę, która napędza wał silnika. Jedyny opór to ten pochodzący z manetek i tarcie rolki o łożyska. Włączam silnik. Pedałuje mi się ciężej, ale: wał silnika kręci się w tę samą stronę co dotychczas, tylko wolniej. Wynika...
W falownikach DELTA VFD-E trzeba zwracać uwagę na ostatnią literkę oznaczenia: T- wbudowany chopper hamulca, A- standard; Oznaczenia zacisków "-" i "+" - w pierwszym przypadku będzie to wyjście na rezystor hamowania; w drugim przypadku będzie to "szyna DC" (do wykorzystania zbiorczego DC i zewnętrznego chopper'a)
Możesz zaprogramować falownik na hamowanie także, bez żadnej mechaniki.
BANANvanDYK. "Dyrektywa przez którą stare maszyny muszą zostać zmodernizowane aby spełniały normy nowych maszyn", nie wymagania nowych tylko wymagana minimalne a to spora różnica. Sposoby zatrzymania powinny wynikać z przeprowadzonej analizy ryzyk. Proszę pamiętać ze stop w którym "tniemy zasilanie, tak zwany kategorii 0 nie zawsze jest bezpieczny !!!"...
Do czego ma być ta tokarka do metalu ? Jaka ma być najmniejsza i największa prędkość obrotowa ? Z jaką dokładnością chcesz toczyć ? Tak tokarka oczywiście do metalu. Prędkość od kilkudziesięciu do ponad 1000obr/min Jak regulacja ma być na tyrystorach to silnik prądu stałego Też myślałem o silniku na prąd stały - prosta regulacja prędkości, zmiana kierunku...
Moulder Sęk w tym ze przekładnia nie jest samochamowna a ja zastanawiam sie czy prad stały bedzie w stanie utrzymac 200kg wagi przez nie długi okres czasu tak by bezpiecznie mozna było zablokowac mechanizm przekładni ślimakowej Luklukowaty falownik pod silnik 1,5kW to wydatek rzedu 1300zł- czyli troche za duzo;/ Madrik swietne rozwiazanie!! A gdz takie...
Kiedyś myślałem o takim samochodzie, przestałem myśleć bo nie miałem kasy na aku. Najczęściej stosuje silnik DC z wózka widłowego + sterownik do tegoż wózka, oczywiście jedno i drugie nie jest tanie, na dodatek silniki z wózków nie są często przystosowane do pracy S1 (ciągłej). Jeżeli ma być tani silnik AC to najlepiej zastosować więcej akumulatorów...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... odpowiedź znajdziesz tutaj. A nie możesz kupić oryginału od producenta? Jeżeli nie to ja kiedyś składałem rezystor z 2 rezystorów kupionych w firmie aniro. Mają dużo lepsze ceny niż producenci na rezystory fabryczne chociaż... od producenta dostajesz gotowy rezystor który ma już obudowę zaprojektowaną...
1. Jak Kolega wcześniej napisał, czujnik indukcyjny + odpowiednie koło sprzężone z kołem zębatym (nie licz bezpośrednio zębów na zębatce, czujnik może gubić impulsy ze względu na kształt zęba, dodatkowo olej/smar z łańcucha czy zębatki mogą zanieczyścić czujnik i powodować przyklejanie się zabrudzeń). Ja osobiście wykorzystałbym przemysłowy enkoder...
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu na długość też ma pewną bezwładność) w ciągu kilku sekund Widziałem...
Witam! Dla takich mocy w przedziale 120 - 220 om. W zasadzie jeżeli nie będzie bardzo dużej dynamiki pracy i wielkich momentów bezwładności to może wystarczy 470, ale tu jest pole do popisu: dobór właściwej rezystancji i mocy traconej w zależności od warunków obciążenia i rampy deceleracji dla danego stanowiska badawczego - to już dodatkowy rozdział...
A z drugim silnikiem do hamowania to odpuść. W falowniku jak ustawiasz hamowanie DC? Od 25 Hz zaczynasz hamowanie DC? Ja zawsze ustawiałem od 5-10Hz hamowanie DC, nigdy z pełnej prędkości. Bo hamowanie DC grzeje silnik. Zawsze można silnik z hamulcem mechanicznym zastosować. Zainteresuj się jak działa hamulec górski (retarder) w autobusach, jak masz...
Czas zwalniania przestawiony na krótszy? Raczej na dłuższy. Tak, też próbowałem i tego. Prowadzi do błędu przeciążenia podczas zatrzymania. Co jest na wale silnika oraz jaki czas hamowania jest ustawiony? Zbadaj profilaktycznie napięcie DC na szynie DC w monitorze falownika.
Bardzo proszę autora o wniosek jak poradził z problemem. Jeśli kolega chce tak żeby zawsze silnik dojeżdżał do pozycji tyle ile trzeba BEZ ZATRZYMANIA, czyli dojechał 1010 to zatrzymaj sprawdź i dojedź 20 jeszcze to chyba PID się tutaj nie nada ale nie chcę się wymądrzać dlatego będę śledził temat.Silnik nie ma hamulca ale falownik funkcję hamowania...
zmniejsz F8 do fabrycznego 5 Hz i sprawdz F23, a F11 do 2 sekund a F9 do fabrycznego 0,1 sekund Pozdrawiam.
Do napędu falownik z rezystorem hamującym jeśli chcesz szybko wyhamować. Przy 1400obr/min to 24obr/s dosyć sporo i możesz mieć problemy z liczeniem jeśli zły licznik i czujnik dobierzesz, ale do zrealizowania ;) pozdrawiam
Nowe dźwigi na falownikach hamują silnikiem, luzownik w zasadzie tylko utrzymuje kabine na "postoju". W starych konstrukcjach jak wyżej napisano - służył też do wyhamowywania.
hamować falownik falownik hamować silnik hamować falownik enkoder
pralka amica pc5580b425 kolumny aktywne klipsch korek wlewowy oleju
Ursus 1224 - Problemy z uruchomieniem zimnego silnika, biały dym, nierówna praca Koszt kodowania kluczyka do immobilisera Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004