Wygląda na to, że silnik jest 3-fazowy, więc od falownika bedzie zależeć regulacja. Uzyskanie obrotów to jedno - możliwe ale moment siły to drugie - też ważne. Dobrze by było, żeby falownik miał zabezpieczenie nadprądowe.
550W to moc znamionowa, nie oznacza że tyle pobiera pompa z sieci. Pobór mocy zależy chociażby od oporów Twojej instalacji. TR-900 może się sprawdzić (wentylatory i pompy mają podobna charakterystykę momentu), ale lepsza kulturę pracy zapewnisz stosując autotransformator, np. Breve ARW 3,0/2 230V 3A IP54 17886-9991 (o ile nie przeszkadza Ci regulacja...
Na jednej ze stron w necie jest opis trybów pracy: MPPT - pozyskiwanie max. energii z paneli bez regulacji napięcia wyjściowego STABLE - utrzymywanie 230Vac lub wyłączanie się. Ten drugi tryb warto stosować dla silników (bez wbudowanego falownika) gdzie moment obrotowy zależy od I²
Jeżeli ma być regulacja od strony zasilania to częstotliwość będzie tylko 50 Hz. Ułatwi to wprawdzie sterowanie tyrystorami ale możliwości regulacji obrotami znacznie się zmniejszą. Prawda jest taka, że pozostaje tylko zastosowanie falownika. Ale po kolei. 1.) Sterowanie fazowe - szybki spadek momentu krytycznego i mocy silnika, praktycznie możliwa...
Witam Na pewno moc jest mniejsza przy niskich obrotach, to niestety jest wadą tego sposobu regulacji że przy niskich obrotach spada równierz moment obrotowy.Z tego co mi wiadomo to silniki prądu stałego mają stały moment w zakresie regulacji , a przy asynchronicznych trzeba stosować więkrzą moc silnika ( nawet 50% więcej) jeżeli chce się utrzymać moment...
Jeśli silnik 230/400 50Hz podłączymy w gwiazdę to częstotliwość załamania wynosi 50Hz. Oznacza to że możemy zwiększać częstotliwość powyżej 50Hz ale spada moment. Jeśli taki sam silnik podłączymy w trójkąt to częstotliwość załomu wynosi 87Hz. Czyli regulacja od 0 do 87Hz. W falowniku trzeba ustawić napięcie 3x230V. W takim przypadku przy 50Hz napięcie...
A nie wyjdzie taniej dorobić brakujące koła? Regulacja prędkości nie zapewni Ci odpowiedniego momentu przy małych obrotach - owszem falownik pozostawi znamionowy moment na wale silnika ale nadal brakuje przekładni...
Witam! Przyjrzyj się wycieraczkom samochodowym do szyb, lub napędom elektrycznym do otwierania i zamykania okien, taka moc Ci wystarczy. Do tego może będzie trzeba dodać jeszcze 1 stopień redukcji obrotów - np. przekładnia łańcuchowa z trybikami od roweru. Materiał do budowy takiego napędu znajdziesz na szrocie, w cenie 1 czteropaka żywca. Regulacja...
elektromechanik Widziałeś projekt? Tam jest indukcyjny zasilany z falownika ABB. Tam jest potrzebny moment równoważny silnikowi 400W zasialnego z falownika z obnizoną częstotliwością.
Ja ciągle jestem za silnikiem klatkowym i falownikiem, może być nawet 960obr/m co da ci monstrualny moment na starcie, praktycznie taka sama regulacja jak silnik pierścieniowy czyli moment rozruchowy= moment krytyczny. Bo przy falowniku nie występuje taki stan jak rozruch. Porównaj koszta a się przekonasz.
O co chodzi w punkcie "2. Regulacja przez zmianę rezystancji w obwodzie wirnika"? Chodzi o możliwość regulacji prędkości i rozruchu w specjalnym typie silników zwanych pierścieniowymi. (Spadek cen falowników spowodował, że odchodzi się od tego typu silników). Ile kosztuje falownik do silniczka 20W? Produkuje ktoś takie rzeczy? Bo spotkałem się tylko...
Można, oczywiście, nastawić b. wolne obroty, ale wtedy moment znacznie spada. Nie porównuj zabaweczki z może 5 przełożeniami do tokarki tej klasy. W tą Porębe złapał by w uchwut Twoją tokarkę i przerobił na wióry :D Reduktor pozwala tam zejść jak widzisz do 7.5 obrota na minutę. Moment na wrzecionie ma przy tym >25000Nm... Przy takiej rozpiętości przełożeń...
Najczęściej szlifierki napędzane są silnikami asynchronicznymi klatkowymi, w takim przypadku najodpowiedniejszy byłby falownik, nawet najprostrzy z regulacją U/f = const, czyli zapewniający stały moment obrotowy. Falownik - dokupić lub wykonać samemu. Można też zastosować napęd silnikiem komutatorowym np. bocznikowym (DC) z wykorzystaniem regulacji...
Nie 750, tylko 1000 obr/min i w dodatku moment znamionowy przy tej samej mocy i mniejszych obrotach jest proporcjonalnie większy.
regulujesz dodatkowo każdy stopień przekładni pasowej pod konkretną "pracę"? W praktyce wygląda to tak, że zmieniam przełożenie tylko wtedy, kiedy potrzebny jest cały moment, np. duże wiertło w twardej stali lub mam większą liczbę otworów do wykonania. Zwykle mam dobrane średnie przełożenie, resztę reguluję falownikiem. Czas rozruchu mam ustawiony...
Do doboru silnika potrzebujesz przynajmniej 2 z 3 moment/moc/obroty. Aczkolwiek jeśli nie masz falownika do regulacji obrotów, to je też musisz znać. Jak będzies wiedział z jaką siłą i jak szybko ma się kręcić, to można ustalić jaka moc z tego wychodzi. ps. skoro wiesz że ma to wydajność 2000l/min to nie masz jakiś więcej parametrów?
Faktycznie macie rację coś takiego istnieje- tych falowników nie znałem. Czy ktoś z Was podłączł silnik do takiego falownika jak wygląda moment rozruchowy?
Używanie "półsłów" powoduje problem z zrozumieniem. Ja na charakterystyce mechanicznej nie widziałem słowa opór, tylko Mo czyli moment obciążenia, moment oporowy.
Majster patrzyłeś kto serwisuje te Otisy? Może jakaś inna firma nie mająca pojęcia o tych urządzeniach. Regulacje powinny doprowadzić je do ładu. Konti zmianę prędkości na tym falowniku tak jak napisał Andrzej robi się w moment, koleś widocznie nie ma pojęcia jak to zrobić :)
Posiadam silnik indukcyjny 3-fazowy o parametrach Pn = 5kW; Un = 380 V (gwiazda), fn = 50 Hz, nn = 950 obr/min. (Dodatkowo kilka parametrów które mogą się przydać do obliczenia, R1 = 0,46 Ohm; R'2 = 0,54 Ohm; Lsigma1 = 7,1 mH; Lsigma'2 = 6,8 mH [indukcyjności wzajemne)) Regulacja proporcjonalna falownika U/f = const = 380/50 Potrzebuję obliczyć moment...
PWM'em mozesz "posiekać" napiecie sieciowe, ale mozesz też zrobić falownik który PWM'em wygeneruje sinys o zmiennej częstotliwości. W pierwszym przypadku silnik indukcyjny zareaguje jak na zmianę napięcia, czyli bardzo spadnie moment a obroty będą zależały od obciążenia (mechanicznego), w drugim przypadku robisz zmianę częstotliwośći i napiecia zachowująć...
W czym mogę szukać jeszcze takiego silnika łatwego w regulacji?
Silnik komutatorowy AC 230. I po namyśle do sterowania obrotami łatwiejszym rozwiązaniem będzie układ AVT 1007 (https://serwis.avt.pl/manuals/AVT1007.p... Ale w tym układzie mamy regulację po przez obcinanie przebiegu sinusoidy. Czyli jest to regulacja samym napięciem U. Czy przy takiej regulacji nie będzie zmniejszał się moment wiertarki ?
(at)henryk Falownik z funkcją sterowania momentem.
Jeśli duży moment rozruchowy przy małych obrotach to LG nie polecam.
Jedna tylko uwaga. Szukaj przemiennika częstotliwości wektorowego. Wtedy będziesz mia zachowany moment obrotowy mniej więcej w całej charakterystyce regulacji.
Będzie się niestety przegrzewał, a przy prędkości obrotowej 140 rpm na wale silnika moment obrotowy będzie znikomy. Taka opornica jaką posiadasz, służy WYŁACZNIE do ROZRUCHU ! Przede wszystkim przegrzeje sie ta nieszczęsna opornica. Ten układ, ma na celu zmniejszenie prądu rozruchu, a nie regulacji obrotów. Możesz taką regulację (180 rpm) zrealizować...
Falownik swoją drogą , ale koła na wrzecionie musisz musisz dać dużo większe , bo możesz mieć problem z poślizgiem paska ( przy dużych średnicach ) i stracisz moment obrotowy na wrzecionie (przy regulacji tylko falownikiem ) . Koła powinny być taki , abyś mógł korzystać z pełnej regulacji częstotliwości falownika (nie tylko zmniejszać ). Autorze .!...
Falownik (np. [url=https://allegro.pl/oferta/falownik-... to spory koszt. Rozwiązanie z grupową regulacją mocy zmniejszy obroty, ale i moment obrotowy. Dzięki bezwładności silnika jakoś to będzie działać. W przypadku wentylatora...
Kolega Joahim_Skywalker ten regulator nie zda egzaminu do silnika asynchronicznego lub synchronicznego... nadaje się jedynie do wszystkich silników szczotkowych takich jak wiertarki ręczne miksery czy odkurzacze .... Dodano po 8 Koledze by wystarczył 1 fazowy falownik wektorowy ... Zapewnia on duży moment obrotowy w całym zakresie regulacji, istotna...
Nareszcie odpowiedź na miarę XXI wieku ; . Wentylatory to wdzięczny temat dla falowników i oszczędności. 1700zł na zakup falownika 7,5kW przy wykorzystaniu 50% wydajności zwróci się po 1300 godzinach pracy. Być może wystarczyłby "oczko" mniejszy (i tańszy) falownik - jest to dopuszczalne w aplikacjach, gdzie wymagany moment rozruchowy jest mały. Oczywiście...
1. Silnik 4kW 1440obr + wiatrak (falownik ma overdrive) 2. Silnik 1.1kW może być 720-1440obr + wiatrak + reduktor Falowniki kupuj dobre ABB, Mitsubishi, Siemens, Vacon bo warto zakres regulacji, który podajesz jest bardzo duży, wpierwszym przypadku poniżej 10% v max wymaga to dobrego falownika skalarnego zapewniającego moment obrotowy bliski masymalnego...
Drogie, ale skuteczne wyjście to falownik z regulacją momentu + trafo separacyjne. Osobiście miałem do czynienia z układem falownik VLT serii 5000 prod. Danfoss + transformator 3x400->6kV. Układ pracował w zamkniętej pętli, regulował się do zadanego napięcia wyjściowego. Układ pracował na stałej częstotliwości, regulowany był tylko moment obrotowy (tak...
Zastosowanie falownika: 1. regulacja częstotliwości napięcia zasilającego a przez to: - regulacja prędkości obrotowej silnika [nie musi być synchroniczny jak ktoś napisał, indukcyjne też miożna sterować falownikiem] - regulacja momentu [zależy od "f"] - zmniejszenie prądu rozruchowego [przy silnikach powyżej 5kW ograniczenie prądu rozruchu jest konieczne]...
Nie spotkałem rozwiązania gdzie falownik zasilany z 400V zasila silnik 230V. Jak najbardziej spotykane. Programujesz falownik żeby przy 87Hz dawał 400V, silnik 230/400V w trójkąt. Wtedy przy 50Hz dostaje swoje 230V i w całym przedziale 0-87Hz masz zachowane U/f=const, co daje regulację >50Hz z zachowaniem nominalnego momentu. Ten sam układ złączony...
Daj jakieś namiary na tą technikę 87 Hz.. Ale po przepięciu w trójkąt, przy np zmniejszeniu częstotliwości (bo np układ wymaga regulacji obrotów- częstotliwość w zależności od zapotrzebowanego przepływu) do 50Hz chyba odbije się to na silniku niekorzystnie.... Chyba że się mylę... A jeszcze drobna uwaga: moment znamionowy się nie zmieni, bo zależy on...
Witam.Proponuję rozważyć zastosowanie silnika prądu stałego,prosta regulacja praktycznie od zera i duży moment obrotowy przy niskich obrotach.Pozdrawiam
Regulacja obrotów jest niezbędna do regulatora proporcjonalnego.(lub PD, Pd , PID - choć takie odmiany w piecu miałowym chyba sie nie stosuje). Nie sadze żeby to był zbedny bajer. Zbudowałem kilka regulatorów ale z regulacją dwustawną. Podczas kilkuletniej eksploatacji zauwarzyłem że taki sposób regulacji jest bardzo porządany. Nosze sie z zamiarem...
Tak jest to normalne zjawisko. Jeżeli będziemy zmniejszać częstotliwość i napięcie tak że U/f=const to utrzymamy stały strumień a co za tym idzie i stały moment, dopiero przy regulacji w góre moment bedzie malał bo niemożna zwiększyć napięcia powyżej znamionowego. Większość falowników które można kupić w sklepie są tak zbudowane że spełniają warunek...
Średnia moc domowych instalacji PV montowanych w 2019r wyniosła ok. 4-5kWp, w 2020 szacuje się że osiągnie 6,5kWp. Jak widać tendencja jest wzrostowa (dane z globenergia). Żeby uzyskać taką średnią ile może być instalacji jednofazowych w obrębie jednej stacji transformatorowej, a te istniejące przecież nie są montowane tylko na jednej fazie. Mam instalację...
Muszę spokojnie znaleźć uzasadnienie dla mojej teorii i napiszę jak znajdę czas uzasadnienie mijego stwierdzenia. Te wzory co podajecie oczywiście są słuszne dla wyliczenia pobieranej mocy a nie na mozliwość regulacji falownika. Moment silnika jest zachowany jesli U/f=const (dla prędkości powyżej 3Hz). Poniewąz po dojściu do 50Hz mamy napiecie sieci...
Nie jestem specjalistą od falowników, jednak wypowiem się ze względu na brak innych odpowiedzi. W najnowszych fabrycznych falownikach uzbrojonych w mikroprocesory optymalne napięcie ustawiane jest na podstawie poślizgu silnika (i zadanych obrotów). Poślizg jest znany gdy znane są rzeczywiste obroty silnika np. z przetwornika obrotów na wale silnika...
Oczywiście, ze silnik dwupolowy byłby lepszy, a przecież przemiennik umożliwia regulację w zakresie praktycznie od zera do prawie 200%. Oczywiście, pełny dysponowalny moment na wale otrzymasz w zakresie ok. 25 do 150 % obrotów znamionowych silnika. V.
Witam forumowiczów Mam taki dylemat i proszę o pomoc. Mam do czynienia z wytaczarką prod.ZSRR,jest to dość poteżna maszyna,jej zapotrzebowanie na moc to ok.100KW.Jej posuwy sa napedzane silnikami prądu stalego,a regulacja ich prędkości obrotowej odbywa się za pomocą układu leonarda czyli silnik-prądnica,chcąc wyeliminowac ten już przestarzały napęd...
Jakie rozwiązanie polecacie? Koła pasowe wielostopniowe i szybki napinacz na mimośrodzie. Płynna regulacja jest zbędna i ma podstawową wadę. Falownik. On wszystkiego pilnuje. Jedyne czego nie upilnuje to tego żeby silnik nie tracił mocy ze spadkiem prędkości. Jak zwolnisz paskiem 5 razy to moment obrotowy wzrośnie 5 razy i łupiesz 5 razy grubszym wiórem...
Witam Nie mam doświadczenia z falownikami LENZE, dlatego tez zapytuję czy ktoś z was robil aplikację na falownikach LENZE z regulacja momentu obrotowego, na napędzie 8200 vector. Muszę zrobić to tak że po przekroczeniu jakiegos momentu napęd powinien zwolnic albo nawet stanąć tak aby nie uszkodzić nawijanego materiału. Zastanawiałem się czy można zrobić...
Witam Nabyłem wiertnice do kamienia, taka samoróbka z pod Wrocławia, troche ją podrasowałem dodając 2 falowniki do silników podnoszenia i opuszczania wiertnicy silnik 3-fazowy 1,1 kW na falowniku lg 1,5 kW, oraz silnika napędzającego wiertło 7,5 kW falownik OMRON 3G3MV--A4075. Pierwotnie wiertnica ta była używana tylko do jednego typu kamienia- miejscowego...
Jeżeli potrzebujesz stałe, niskie obroty to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie motoreduktor. Przy zastosowaniu falownika utrzymasz moment obrotowy silnika, lecz przy tak małych obrotach silnik będzie miał bardzo małą moc (moc to obroty razy moment). Przy motoreduktorze zmniejszając obroty, proporcjonalnie zwiększysz moment obrotowy, a więc wykorzystasz...
Miej na uwadze jedną rzecz. Zmniejszając prędkość obrotową za pomocą przekładni wraz z redukcją obrotów (prędkość) rośnie moment obrotowy (siła) W przypadku silnika sterowanego falownikiem tego efektu nie ma. Co więcej W przypadku pracy skalarnej (u/f) wraz z zmniejszeniem obrotów spada moment na wale. W przypadku pracy wektorowej jesteś w stanie utrzymać...
falownik z regulacją momentu (wektorowy) brałeś go pod uwagę?
Do silników indukcyjnych, a o takim jest mowa do regulacji stosujemy falownik. W tym przypadku jest to 1F silnik, więc można się pokusić i zmianę napięcia przykładowo autotransformatorem. To rozwiązanie niestety nie jest idealne, bardzo spada moment silnika. Jeśli napięcie zasilania zmniejszymy o 10%, to moment krytyczny zmniejszy się aż o 19%.
Witam Jak zwiekszysz napiecie zasilajace przy tej samej czestotliwosci - to wzrosnie w kwadracie moment elektormagnetyczny (wzrosnie moment rozruchowy i krytyczny) ale tego sie nie stosuje bo rzeczywiscie izolacja moze nie wytrzymac. Regulacja napiecia to zwykle regulacja w dół napieciami mniejszymi od Un (tyle ze wtedy silnik znaczaco słabnie) A rozwazajac...
No popatrz to ciekawe bo inwentery to w zasadzie najbardziej proste falowniki z modulacją PWM. Nie tłumacz farmazonów z angielskiego którego sam nie rozumiesz to nie nazwa lecz termin ogólnie przyjęty. Pierwsze falowniki jak pisałem to proste przekształtniki ( tyrystorowe ) dziś już nie stosowane. Dzisiaj stosuje się układy tranzystorów IGBT i to je...
Wstaw silnik 1.1kW i będzie dobrze. Możesz zastosować falownik do regulacji obrotów bądź przesłonę na czerpnię, którą będziesz zmieniał ilość zasysanego powietrza.
Proszę o radę co można z tym faktem zrobić i jeżeli to nie problem, wskazać mi właściwy regulator. Tego typu regulatory już tak mają. Tyrystorowym sterowaniem nie da się zejść do zera z obrotami - z powodu regulowania ogólno-pojętą "mocą" zasilającą" - na niskich nastawach obrotów, napięcie jest niskie, i moment obrotowy silnika też bardzo niski -...
Ja u siebie i znajomych włączyłem kompensacje mocy biernej zgodnie z zaleceniami Tauronu. Nie ma dwóch identycznych dni więc ciężko to porównać, ale wydaje mi się że mimo wszystko jest nieznacznie lepiej. Ale ja nie o tym, wczoraj przeglądając opcje falownika znalazłem parametr "tłumienie wzrostu napięcia", nie wiem czy była wcześniej czy doszła dopiero...
Jeśli to pompa obiegowa od CO to silnik jest indukcyjny (w ogóle najpopularniejszy w śród silników AC bo jest tani i niezawodny), choć regulacja takiego silnika regulatorem fazowym to nie jest dobre rozwiązanie (traci moment, kiepska sprawność) jest często stosowane bo jest znacznie tańsze niz budowa falownika. Poniżej artykuł z porównaniem. [url=http://www.aircareautomation.com/da...
Jaki sens ma ciągła praca i ciągły pobór energii na pompowanie wody z powrotem do zbiornika? Nie bardzo rozumiem w jakim celu mam pompować wodę z powrotem do zbiornika i czy to oszczędny sposób czyli najprostszy i najtańszy? Możesz mi to wytłumaczyć w czym tkwi tajemnica bo nie mogę zrozumieć celowości takiego ciągłego działania pompy. A czy Twoja pompa...
A ci by się stalo jak bym go tak podłączył ? Zapewne wywaliłbyś bezpieczniki ;-) Po pierwsze: te trzy zardzewiałe śruby nie są raczej do niczego podłączone. Przynajmniej tego nie widać. Wiszą sobie w powietrzu. Ze stojana masz wyprowadzone tylko trzy zaciski. Po drugie: jeśli silnik ma wyprowadzone wszystkie końce uzwojeń stojana (6 kabli), to takie...
Dla jednofazowych silników może być ciężko (dostępność) z falownikiem. Jeśli falownik to zdecydowanie silnik trójfazowy. Ewentualnie mogę zastosować silniki trójfazowe ale czy połączenie trójkąt gwiazda umożliwi ciężki rozruch ? Ten typ rozruchu musi być przeprowadzony bez obciążenia, ale jeśli będzie falownik to nie ma problemu, bo on realizuje rozruch....
(at)Bałdyzer Zatem oryginał. Odblokuj hamulec, ręcznie lub 24 woltami DC, połącz równolegle stojan z wirnikiem i do sieci z nim (ostrożnie, najpierw podłączyć PE !. Do krytyków tej opcji - to silnik prądu stałego, komutatorowy, skonfigurowany jako uniwersalny. Impedancja uzwojeń dla prądu przemiennego 50 Hz pozwala na to. Bo silniki indukcyjne są fajniejsze,...
(at)pixelx Odpowiadając na twoje pierwsze pytanie to w sterowaniu skalarnym u/f prąd powinien być porównywalny z prądem jaki silnik bierze przy zasilaniu bezpośrednim. Ciężko powiedzieć z czego to wynika. Bo jeśli zastanawiałbyś się dlaczego na wejściu falownika i na wyjściu są różne prądy to już inny temat. Przy sterowaniu wektorowym nie utrzymuje...
Witam! Zacznę od tego, że nie podoba mi się pomysł wykorzystania falownika w tokarce (chyba, że to jakaś miniaturka). Falownik pozwoli na regulację obrotów jednak wraz z ich spadkiem maleje moment obrotowy silnika i możemy spotkać się z zatrzymywaniem materiału przy toczeniu. Jeżeli zaś chodzi o falowniki to te do pomp mają często zablokowaną funkcję...
Uzyskanie tak małego obrotu to nie problem bo możesz zastosować reduktor o bardzo dużym przełożeniu (np prędkość na wyjściu reduktora 3obr/min a więc obrót o 100 stopni będzie trwał około 5,5 sekundy). Tylko jak utrzymasz to w określonej pozycji. Osobiście proponowałbym napęd hydrauliczny. Siłownik dwa elektrozawory do kierunku (lewo - prawo) jeden...
W sterowaniu u/f kompensacja poślizgu ma za zadanie utrzymywać względnie stałą prędkość na wale. Sptowadza się to do korekcji częstotliwości napięcia zasilania. W sterowaniu wektorowym moment i strumień są dokładnie kontrolowane co pozwala na dokładną regulację prędkości na wale i tu zagadnienie kompensacji poślizgu w prost nie występuje.
Silnik klatkowy z kondensatorem rozruchowym Z trzech wyjść podłączam pod dowolne dwa (coś jak między fazowo) Nie sprawdzałem napięć tylko do obudowy dołożyłem gniazdko i to wszystko Silnik działa identycznie zasilany z sieci jak i poprzez falownika (50Hz) Oczywiście regulacja obrotów działa Chciałem ze szlifierki zrobić polerkę ale jak pisałem wywala...
Dobrze kolega kombinuje :-) Do tego samego zmierzałem. Ze szkicu wnioskuję, że nawijarki materiału i papieru są identyczne (te same średnice wałków, silniki i przekładnie). Skupiłbym się na regulacji obrotów nawijarki papieru (odporny na rozciąganie). Następnie z wyjścia analogowego falownika nawijarki papieru podałbym sygnał aktualnej prędkości na...
Proste rozwiązanie zapewniające pełen moment na wale silnika i dodatkowo umozliwiające regulację obrotów silnika to falownik zasilany 1 fazowo z wyjściem 3x230V. To wydatek rzędu 550 złotych. Wiem, że to kosztowne ale ma wiele zalet. W internecie znajdziesz wiele ofert. Ja kupuje w Apatorze. Jak co to link do ich strony (www.acontrol.com.pl).
Dzięki za odpowiedź. W ramach wyjaśnia,mam zamiar napędzać palecieciarkę o średnicy matrycy 200mm wykorzystać ten układ zamiast przekłani mechanicznej ,bo przełożenie idealne. Napęd małej pompy silnikiem 7,5-11kW zasilany falownikiem ,co daje możliwość płynnej regulacji obrotów,mam nadzieję że duża pompa będzie reagować proporcjonalnie do zmiany obrotów...
Jeżeli silnik 3x400V/Y podłączysz do falownika 3x230V to moc znamionową podziel przez pierwiastek z 3. Spadek momentu obrotowego powinien być proporcjonalny do spadku mocy, ale nie jestem tego na 100% pewien. Silnik zasilany napieciem obniżonym w stosunku √3 , dalej ma ten sam dopuszczalny prąd w uzwojeniu. Czyli można by się spodziewać zmniejszenia...
A nie jest tak, że falownik "obciążając" panel większym prądem powoduje spadek napięcia i odwrotnie, zmniejszając prąd, powoduje wzrost napięcia na panelu /oczywiście w ustalonych widełkach/? Nie ma jakiejś regulacji na falowniku w tym zakresie? Nie ma. Panel PV to źródło prądowe. Napięcie na panelu może się zmieniać od 0 do Voc w zależności od obciążenia....
konstrukcja silnika asynchronicznego,w którym końce uzwojeń wirnika wyprowadzone są na zewnątrz za pomocą pierścieni ślizgowych. Dzięki temu w uzwojenia wirnika można włączać dodatkowe rezystancje, które zmieniają jego charakterystykę (zwiększają w pewnym zakresie moment rozruchowy,co za tym idzie prędkość) Pozdrawiam
2. NIE MA układu umożliwiającego regulację silnika indukcyjnego od zera, nawet falowniki U/f to tylko kilkanaście - -dziesiąt % zakresu regulacji. A sterowanie wektorowe? Nie ma najmniejszego problemu żeby uzyskać pełny moment przy zerowej prędkości. Trzeba tylko zapewnić chłodzenie (bo wentylator sprzężony z wałem silnika nie obraca się wystarczająco...
Jak przy starcie potrzebny duży moment obrotowy to tylko albo 3-fazowy albo silnik komutatorowy, wolniejszy jest asynchroniczny 3-fazowy. Natomiast regulacja takiego silnika jest kosztowna, potrzebny falownik. Regulacja komutatorowego jest prosta i tania, od myjki ciśnieniowej będzie dobry i kupisz za grosze bo tam głowice ciśnieniowe padają i naprawa...
Czy trzeba zastosować silnik indukcyjny z drogim falownikiem? Silnik indukcyjny z reduktorem (przekładnią). Falownik zbędny - nic nie piszesz o potrzebie regulacji obrotów. Jaka moc bedzie wystarczająca? Weź korbę i określ potrzebny moment obrotowy.
mam silnik małej mocy chyba 500 W o obrotach chyba około 2000 obr/min a chciałbym na stałe znacznie zmniejszyć mu obroty do 20-30 obr/min Kompletnie nierealne, bez przekładni. Nawet przy użyciu falownika moment obrotowy takiego silnika będzie znikomy. Możesz zastosować bez przekładni dla takich obrotów wyłącznie silnik krokowy ze sterownikiem i generatorem...
Chciałbym też zamienić silnik na inny, który nie będzie wymagał zasilania 3f i będzie miał możliwość regulacji obrotów zachowując moment potrzebny przy obróbce skrawaniem. Silnik 3f 230V/Δ plus falownik 1f 230V/3x230V https://www.google.pl/search?q=falownik+...
Pomijając sprawę bardzo dziwnej prędkości silnika, to z falownika można oczywiście regulować powyżej częstotliwości 50Hz, ale jest to regulacja przy stałej mocy a więc ze wzrostem prędkoście spada dostępny na wale moment napędowy a więc silnik staje się "słabszy". Bardzo popularna aplikacja to napędzanie silnika w ruchu roboczym częstotliwością do 50Hz,...
zawsze można zastosować falownik Tu nie chodzi o regulację obrotów lecz o start o pierwszy obrót wału silnika . Koła pasowe często projektanci stosują nie ze względu na obroty (przekładnia) lecz na moment obrotowy .
Niestety zmniany obrotów w tych silnikach nie zrobisz za pomocą zmian napięcia. Zmieniając napięcie zmieniasz tylko jego moment. Natomiast do regulacji obrotow nalezy regulować częstotliwością, najlepiej proporcjonalnie do napięcia U/f=const. Musisz zastosować w takim przypadku falownik. Pozdrawiam.
Cel zastosowania przemiennika to oczywiście regulacja prędkości obrotowej. Silniki to moce rzędów 5kW - 11kW (takie były do tej pory). Też nam tak się wydaje, że zmiana parametrów silnika podczas pracy jest raczej niemożliwa. Silnik musi uzyskać żądaną prędkość obrotową praktycznie od razu (tak jakby był załączony wprost z sieci), więc rampa przyspieszania...
Jasne, dzięki. To co mogę zastosować do mojego silnika? Są jakieś rozwiązania? Co z momentem obrotowym? Mocno spadnie?
Zmiany kodu kraju nie zrobisz, ale jest możliwość połączenia z inwerter em przez bluetooth. Włączasz aplikacje, w lewym górnym rogu jest menu i wybieramy kontrola lokalna. Następni włączy się kamera ale my naciskamy napis lista bluetooth na samej górze. Teraz pojawi się lista z siecią naszego inwerter, hasło to 6868. Od tego momentu mamy dostęp do wszystkich...
Nie napisałeś jaki jest rodzaj silnika w tym urządzeniu. Komutatorowy czy indukcyjny jak indukcyjny jednofazowy to zapomnij o regulacji obrotów. W silnikach indukcyjnych można regulować obroty falownikiem i raczej w silnikach trójfazowych bo jednofazowe mają niski moment rozruchowy. Jeśli to silnik komutatorowy to regulator fazowy na triaku lub tyrystorze...
Witam wszystkich Proszę o poradę. Silnik 3-faz 1400obr/min 0,37kW podłączony do sieci 3-faz posiada nominalny moment 2,6Nm.Wszystko byłoby ok gdybym posiadał "siłę". Byłem dziś z wizytą u przedstawiciela Besel,który stwierdził iż wspomniany silnik 3-faz podłączony przez falownik do sieci 1-faz,będzie posiadać moment obrotowy jak w silniku 1-faz o tej...
Obroty w silniku indukcyjnym klatkowym można regulować przez zmianę napięcia (kilka procent- nie warto-obniża się moment max), zmianę liczby par biegunów(p)- mała sprawność dla jednej z prędkości( wsilnikach dwubiegowych), zmianę częstotliwości ze wzoru: n=(60xf)/p, gdzie p- l.par biegunów, f- częstotliwość; przez przemiennik częstotliwości(falownik)-...
Wygląda to na silnik klatkowy, asynchroniczny, jak twierdził (at)iskrownik, trójfazowy, przeznaczony do pracy z falownikiem. Teoretycznie można by go uruchomić z sieci energetycznej włączając jedną parę przewodów do sieci a pomiędzy trzeci i jeden z "sieciowych" kondensator rozruchowy kilka-kilkanaście microF. Pojemność dobrać doświadczalnie. Uruchamiałem...
Nie, no... falownik na jednym scalaku i 7 tranzystorach IGBT? Cudo prostoty i finezji. A scalak u firmy Piekarz kosztował (w obecnej chwili niedostępny) 34 złote polskie. Częstotliwośc pracy do 125 Hz, Modulacja PWM do 21 Khz, Port RS232, przełacznik przód-tył, start-stop, regulacja potencjometrem obrotów a drugim momentu (acceleration). Cudo układ...
Witam Kolegów. Proszę o pomoc i poradę w temacie regulacji obrotów piły tarczowej. Posiadam ukośnicę z marketu budowlanego - ma już chyba z 10 lat - do której zakupiłem tarczę do cięcia stali. Urządzenie działa dość dobrze, tnie stal nierdzewną nie paląc jej i nie przebarwiając. Sama tarcza nie jest niestety dość trwała i czuję ze się tępi zbyt szybko....
Probowalem roznych wartosci nastaw natomiast przy zadnej konfifuracji nie udalo sie zlikwidowac problemu. Za kazdym razem po zamknieciu zaworu falownik wylacza silnik, po otwarciu natychmiast go uruchamia. Moze to ma zwiazek ze wzrostem prądu? (Torque Curent - wzrasta o 1/3wartosci po zamkniciu zaworu). Prawidlowa regulacja powinna przebiegac tak, ze...
sterownik serwonapędu musi mieć doprowadzony sygnał zwrotny od napędu (tacho lub enkoder) ponieważ sterownik musi mieć informację o prędkości rzeczywistej napędu. Mając prędkość zadaną i prędkość rzeczywistą układ wyznacza uchyb i odpowiednio koryguje sygnał zadający. To samo rozumowanie odnosi się do sterowania pozycyjnego. W falowniku nie jest wymagany...
Nie trzeba się męczyć ze sprzęgłem a silnik spalinowy może pracować na względnie stałych obrotach.Prądnica/alternator może robić za rozrusznik. Jeżeli dodać bufor w postaci dajmy na to superkondensatorów to przyspieszenie na takim tandemie byłoby znaczne. Do tego silnik elektryczny ma pełen moment obrotowy od razu a regulacja prędkości jest dokonywana...
Witam! Jedynym rozwiązaniem jest użycie FALOWNIKA jednofazowego, ale taki falownik jest droższy od tej szlifierki. Falownik oczywiście może być zaopatrzony w potencjometr, którym będzie się regulowało częstotliwość prądu na jego wyjściu - i co za tym idzie - obroty silnika. Ale uwaga: ponieważ moc silnika zależy od obrotów (bo to jest moment razy obroty),...
Napisz coś więcej o tym stanowisku są falowniki z regulacją momentu i ograniczeniem prędkości ( nie z zadawaniem momentu ) np LG ma taka serię i fajnie to się buja w nawijarkach itp
Silniki ulegają uszkodzeniu na wskutek zbyt dużej temperatury w uzwojeniach. Temperatura dopuszczalna wiąże się natomiast z prądem znamionowym silnika. Jeśli nie przekroczy się prądu znamionowego silnik nie będzie się nagrzewał i wszystko będzie w porządku. Natomiast zmniejszając napięcie znamionowe zmienia się poślizg silnika (obroty) i zmniejsza się...
Dolna granica to ok. 1500-2000. Zależy czego od niego chcesz. Jeśli silnik ma b. trudny rozruch to falownik wydaje się bardziej stosownym rozwiązaniem. Oprócz możliwości płynnego startu daje regulację obrotów, zmian kierunku i co najważniejsze przy minimalnych nawet obrotach gwarantuje niemal pełny moment obrotowy. Ponadto nie obciąża wściekle instalacji...
A co będzie lepszym rozwiązaniem, zastosowanie falownika do silnika 1,1kw 3-fazowego, czy zastosowanie silnika DC 1,1kW z regulacją obrotów przez układ tyrystorowy? Cenowo i technicznie najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie falownika zasilanego 1-fazowo z wyjściem 3x230 v wektorowym np takim: ETML152X2SFA masz dobór Dokładnie zdecydowanie najlepszym...
Więc z mojego doświadczenia wynika, że nie ma żadnego problemu ze zwiększeniem obrotów silnika nawet 3-krotnie czyli częstotliwość 150Hz. Żadne tam bzdury, że wentylator na osi będzie pobierał większe obciążenie itp. Mechanicznie też wytrzymują, przynajmniej małej mocy, nie wiem jak takie duże. Ale skoro falownik steruje zgodnie z zależnością, że moment...
Pompy wirnikowe i dmuchawy mają opór zależny proponcjonalnie do kwadratu prędkości a przy obniżeniu napięcia zasilania silnika asynchronicznego bardzo maleje jego siła na wale.Więc przy dzwigu czy pile tarczowej przy próbie obniżenia napięcia silnik utknie i ważne jest to głupie bydle będzie nadrabiało zwiekszonym poborem prądu.Generalnie wymagane jest...
Niestety, już wiertarka złożona jestem zadowolony z mocy ale problem z kolami pasowymi kieruję mnie do zrobienia obrotów regulowanych elektronicznie, po drugie same problemy z komutatorem i szczotkami, niższa wytrzymałość, silniki indukcyjne są proste w konstrukcji i wytrzymałe, i tak czytam i najważniejsze jest sprzężenie zwrotne z silnika, standardowe...
falownik moment regulacja moment falownik moment obrotowy
kontrolka ładowania renault scenic niebieska lampka bramka ucy7400
Renault Espace 5 1.6 160 KM - Ograniczenie obrotów na biegu jałowym Wiertarka Smalcalda dwubiegowa bez udaru - opinie