Praca z wyższą prędkością obrotową nie oznacza przeciążenia. Producent przewidział pracę przy 60Hz i silnik potrafi oddać większą moc niż przy 50Hz ale przy założeniu, że napięcie jest wyższe. Przy regulacji "w górę" falownik podnosi tylko f, natomiast "w dół" stara się utrzymać stałą wartość U/f - jest to warunek utrzymania momentu obrotowego czy mocy....
W poniższym artykule omówiono system "Pre-switch" firmy CleanWave. Artykuł pokazuje, w jaki sposób technologia Pre-Switch umożliwia projektantom osiągnięcie 99,1% sprawności przy 100 kHz w falowniku dla pojazdu elektrycznego o mocy równej 200 kW. W ten sposób możliwe jest zwiększenie zasięgu samochodu o nawet 12%. Zacznijmy od omówienia strat w układzie...
Z tej wypowiedzi kolegi wnioskuję, że lepiej byłoby zrobić przełożenie na paskach tak, aby uzyskać te 200-300 obrotów nominalnych na samym przełożeniu, a ewentualne zwiększenie tych obrotów realizować poprzez falownik? Nie tak do końca. Zgodnie z informacjami z tabliczki znamionowej maksymalna częstotliwość, jaką możesz sterować ten silnik to 50 Hz,...
Witam, Mam silnik 0,185kW. Więc malutki. Z przekładnią. Na tabliczce znamionowej ma oznaczenie D/Y 220/380V. Zaciski mam zmostkowane tak: --- Zasilam go z 3 różnych faz. Silnik ma zbyt mały moment siły na wale. Czy przekładając mostki na zaciskach na układ taki:||| zyskam na mocy oddawanej na wale? I istotne pytanie: czy w takim przypadku nadal będę...
Miałem kiedyś filtr sinus, który powodował błąd "overcurrent" właśnie przy próbie przekraczania częstotliwości około 41 Hz - wielokrotnie tę próbę powtarzałem. Testuj bez dławika, jeżeli nie masz ekranowanego przewodu między falownikiem a silnikiem to dano dławik, może było taniej. dławik służy do filtracji odkształceń 5 i 7 harmonicznej/ Obaj nie...
No i czy falownik zmniejszając obroty zwiększa moment? Opierając się o znany wzór M=9550 x N/n zmniejszenie obrotów zwiększy moment wyjściowy na wale silnika a przy stałym przełożeniu reduktora spowoduje to również zwiększenie momentu na wale wyjściowym z reduktora. To ja założyłem, że przy zwiększonym obciążeniu organu moment zwiększy się kosztem...
Witam W falownikach można ustawić parametry podbicia momentu i ustawia się też zakres częstotliwości od-do jakiej to podbicie ma być. Podbicie momentu uzyskuje się przez zwiększenie napięcia. Może na wolnych obrotach silnik działa przy takim podwyższonym napięciu, wtedy płynie większy prąd i falownik może wyrzucać błąd przeciążenia.
Kol. Madar 50. W odróżnieniu od żarówki, podłączenie silnika indukcyjnego do źródła o obniżonym napięciu (w pewnym zakresie) powoduje na skutek zwiększenia poślizgu zwiększenie pobieranego przez niego prądu, stąd możliwość spalenia. Poniżej pewnej granicy i przy odpowiednio dużym momencie oporu silnik w ogóle nie ruszy, a jego prąd zwiększy się kilkukrotnie....
Nie, chodzi o to że silnik potrzebuje odpowiedniej dawki prądu do działania na odpowiedniej prędkości i mocy. Oczywiście zwiększenie obciążenia, czyli np. załadowanie na pojazd zasilany tym silnikiem kilku ton ładunku będzie wymagało większej mocy aby to jechało, a najgorsze będzie rozpędzanie. Jeżeli silnik będzie ciągle obciążony to wymagany będzie...
Witam Dziękuję za fachową pomoc, myle ze teraz powinienem poradzić sobie z przewinięciem tego silnika. Mam jeszcze kilka pytań: 1.Czy przy tych parametrach uzwojeń i połączeniu w trójkąt silnik będzie dobrze pracował na zasilaniu 230v (przez falownik zasilany jednofazowo)? Czy może lepiej zmniejszyć liczbę zwojów proporcjonalnie do napięcia ? 2. Jaka...
I jeszcze mam pytanko jak to jest z regulacją napięcia, jakie są konsekwencje nie obniżania go wraz z malejącą częstotliwością? Witam. Aby w silniku zachować jednakowy strumień, a wraz z nim moment na wale (niezależnie od prędkości wirowania) musi być spełniony warunek U/f=const. Dokładniej, U<=Un*f/fn. Zmniejszenie U poniżej tej granicy nie pozwala...
Witam. Typowy ściemniacz , absolutnie się nie nadaje. A koło zamachowe to chyba całkiem zły pomysł- tokarka ma przecież sporo mas wirujących. Wirnik ,koła pasowe, wrzeciono, uchwyt tokarski. To wszystko waży i to nie tak mało. Skoro te wirujące masy kilku kg - nie są w stanie " ustabilizować " prędkości obrotowej. To takie koło musiało by mieć chyba...
Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
Kiedyś testowałem falownik Delta Electronics z serii VFD-C2000 na kruszarce do betonu. Z tego co pamiętam to koło napędowe ważyło około 5 ton. Porównanie było z bezpośrednim załączeniem z sieci w trójkącie. Podczas pracy na falowniku po autotuningu, przełączeniu w heavy duty i pracy w wektorze udało mi się rozpędzić napęd kilka sekund szybciej niż z...
Upraszczając: Gdy U/f=stałe to moment silnika w przybliżeniu pozostaje stały. Przy zwiększaniu częstotliwości napięcie musi rosnąć żeby mógł przez uzwojenia płynąć nominalny prąd, bez tego spada moment. Przy zmniejszaniu częstotliwości trzeba zmniejszać napięcie bo wartość prądu przekroczyła by wartość nominalną - co za tym idzie - wydzielanie większej...
Jak masz nowy falownik z ustawieniami fabrycznymi to większość zmian ustawień w grupie Drive grup i Function group2-te z literką H. Na postoju silnika zmienić: drv- zmienić z 1 na 0 Frq – Jak klawiatura to powinno być 0 jak masz nowy z ustawieniami fabrycznymi H30 zmienić na 2.2. H31- zależy czy na tabliczce znamionowej jest około 1450obr/min...
(at)Kraniec_Internetów Styczniki i falownik, bój sie boga, człowieku :cry: . (at)Qwai Dane falownika poproszę.....istnieje możliwość, że przy odpowiednim zaprogramowaniu go, uda się maksymalnie zwiekszyć jego napięcie wyjściowe. Jednocześnie odpowiednio programując czestotliwość ,,nośna" (carrier frequency), uda się podnieść trochę moment obrotowy...
Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby zwiększyć moment rozruchowy tego silnika?jakiś kondensator dodatkowy ? Kupić silnik 0,37kW jednofazowy, jeżeli nie chcesz falownika.
W oferowanych obecnie falownikach standardem już jest funkcja forsowania momentu, nazywana także BOOST - pozwala ona na zwiększenie napięcia wyjściowego falownika, a tym samym na podbicie momentu w zakresie niskich częstotliwości - czyli zwłaszcza podczas rozruchu. Jeżeli silnik jest prawidłowo dobrany do obciążenia przy obrotach znamionowych, to nie...
Witam. Z tego co pamiętam, jest to falownik zasilany napięciem z 1 fazy, a na wyjściu daje 3x200V. W związku z tym, silnik musi być połączony w trójkąt. Elektronika skutecznie ogranicza prąd rozruchu, który ma bezpośredni związek z momentem rozruchowym. Należy ustawić max. prąd zabezpieczenia elektronicznego oraz zwiększyć napięcie początkowe rozruchu...
Silnik spowolniony falownikiem do 200 obr/min da moc około 0,75kW. Ciekaw jestem jak obliczyłeś te rewelacje. Twoim zdaniem użycie falownika zwiększy moment obrotowy silnika?
(at)carbid Ustaw na podobnym poziomie co czas hamowania. Wszystko zależy do momentu bezwładności na wale silnika.
Wymienić silnik na mocniejszy, albo sterować falownikiem. Ten silnik jest bardzo słaby jak na podajnik miału.
Najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia jak najlepszych parametrów tokarki w tym przypadku to falownik 1faza>3fazy>silnik trójfazowy z odpowiednimi uzwojeniami>reduktor wielostopniowy>wrzeciono. Pamiętaj że silnik który daje 2.2kW przy np. 1440rpm (50Hz), przy np. 10Hz (288rpm) da już tylko marne 400W i w obu przypadkach 14.6Nm. Natomiast jak go zwolnisz...
Jeśli silnik 230/400 50Hz podłączymy w gwiazdę to częstotliwość załamania wynosi 50Hz. Oznacza to że możemy zwiększać częstotliwość powyżej 50Hz ale spada moment. Jeśli taki sam silnik podłączymy w trójkąt to częstotliwość załomu wynosi 87Hz. Czyli regulacja od 0 do 87Hz. W falowniku trzeba ustawić napięcie 3x230V. W takim przypadku przy 50Hz napięcie...
Witam, wiem że temat archiwalny ale mam dosłownie jedno pytanie. Silnik jednofazowy z kondensatorem ma 200W, a przy zasilaniu dwóch uzwojeń z falownika jednofazowego też będzie miał tę samą moc i moment obrotowy? Chodzi mi o zwiększenie mocy, nie o zmianę prędkości obrotowej.
Falownik nie zwiększy momentu dostarczanego przez silnik. Jeśli obroty się zgadzają, a brak momentu - należy użyć silnika o odpowiednio większej mocy.
Link do instrukcji programowania: http://pneumatykanet.pl/wp-content/uploa... Na szybko przeglądając instrukcję, należy zmienić wartości parametrów: Strona 32 parametry LSP, HSP Strona 34 parametr SP2 Strona 42 parametr tFr Strona 69 parametr PS2 Podłączenie przełącznika pod wybrane wejście cyfrowe...
Pragnę podkreślić, że falownik nie zmniejsza mocy silnika. Falowniki z tak zwanym podbiciem wektorowym dają możliwość pełnego momentu silnika już od kilku Hz. Pomijam szczegóły techniczne.
Jest jeden sposób - falownik. Krótkotrwale (do ok. 30s) możesz przeciążyć silnik (w zależności od porducenta o 30-50%)
Sterowanie fazowe to kiepski pomysł do silnika do wiertarki, nawet ze sprzężeniem zwrotnym od prędkości obrotowej. Falowniki o mocy 0.75kW można już wyrwać od 400zł, a nawet mniej. Kultura pracy nieporównywalna. Znamionowy moment prawie od zera, stabilność obrotów, zmiana kierunku obrotów, rampy itp. bonusy. Z drugiej strony nie rezygnuj z przekładni...
Podajnik ślimakowy jest napędzany silnikiem 0,18kW przez dwie przekładnie ślimakowe, jeżeli już ruszy to jest nie do zatrzymania;) niestety co jakiś czas zdarza się że ma problem z wykonaniem pierwszego obrotu , brakuje kilku niutonów na starcie. Czy jest jakiś prosty sposób na zwiększenie momentu obrotowego przy starcie poza zakupem falownika albo...
Są 3 metody. 1. Raczej tylko dla rozważań, bo nie jest praktyczna - poprzesuwać fazę kondensatorem i cewką. A i tak mieć zwiększone straty i zmniejszony moment. 2. Sensowne - falownik 1ph do 3ph i silnik skonfigurować w trójkąt (i też nie reguła, bo są różne opcje uzwojeń). A trzeba się przyjrzeć, gdyż z takiego falownika przeważnie jest 200V 3f zamiast...
Witam, Dzisiaj dopiero miałem dostęp do falownika aby sprawdzić czy magnesowanie prądem stałym i zwiększenie torque boost coś pomoże. Najpierw postanowiłem sprawdzić czy ruszy na ustawieniach fabrycznych i ruszył bez problemu. Częstotliwość minimalna ustawiona była na około 10hz, magnesowanie na 0, natomiast podniesienie momentu na fabryczne 5% znamionowego...
Pamiętaj że wymiana falownika nie wystarczy. Przy zejściu do niższych częstotliwości silnik się grzeje więc wypadałoby go chłodzić / entylator zewnętrzny /. Możesz zwiększyć moment układu napędowego stosując mechaniczną redukcję obrotów. Pzdr
Witam! Mam problem "zawodowy". W trakcie modernizacji suwnicy przerobiono klasyczny napęd z silnikiem pierścieniowym, stycznikami i opornicą poprzez zwarcie silnika w klatkę i zastosowanie falownika. Wszystko jest w porządku, do pewnego obciążenia, powyżej którego silnik ma zbyt mały moment i ciężar "ucieka" mu w dół powodując jednocześnie przeciążenie...
A dlaczego dla kolegi w tym przypadku moc jest parametrem krytycznym, a nie moment? Skoro obciążenie jest stałe, a więc i moment. To potrzebna moc zależy tylko od prędkości, jeśli silnik 3kW dla prędkości przy 50Hz "daje rade" to przy zmniejszeniu obrotów będzie pobierał mniejszą moc. Ale pracę dla obydwu przypadków wykona tę samą (transporter pracując...
Jeżeli potrzebujesz stałe, niskie obroty to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie motoreduktor. Przy zastosowaniu falownika utrzymasz moment obrotowy silnika, lecz przy tak małych obrotach silnik będzie miał bardzo małą moc (moc to obroty razy moment). Przy motoreduktorze zmniejszając obroty, proporcjonalnie zwiększysz moment obrotowy, a więc wykorzystasz...
Witam, podstawowe rzeczy o których trzeba pamiętać pracując z niską częstotliwością to: spadek momentu silnika, zwiększenie temperatura silnika. Spadek momentu dyskryminuje technologicznie przełożenie a co za tym idzie częstotliwość pracy. Pracując długotrwale z niskimi obrotami należy stosować obce chłodzenie silnika.
Witam Ma to na celu zwiększenie momentu rozruchowego lub dla małych f (poniżej 10 Hz, gdzie pierwszorzędną rolę w impedancji silnika odgrywa jego rezystancja) zachowanie stałego momentu tzw. podbicie ch-ki. Pozdrawiam
Przekładni już próbowałem jest za duży spadek mocy noże po prostu stają. A jakim falownikiem moge to zrobić poprosze o konkretny przykład. W przypadku zastosowania falownika będzie tak samo jak w przypadku przekładni, moc pozostanie ta sama wzrosną obroty i spadnie moment napędowy na wale.
Czyli jak mam to rozumieć? Aby silnik utrzymywał stały moment na wale musi przy zmniejszonej częstotliwości pobierać z sieci większy prąd? Bo według charakterystyk pracy silnika zasilanego z falownika wynika, że przy zmniejszonej częstotliwości uzyskuje się stały moment (oczywiście od pewnej wartości). Czyli dzieje się to kosztem zwiększonego prądu,...
Lub LG seria IE5 [url=http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pl... tym podobne. Falowników z zasilaniem jednofazowym jest mnóstwo na rynku. Odpadnie Ci kondensator, silnik dostanie 3 fazy co zaowocuje zwiększeniem momentu a ty święty spokój.
Problem nie leży w magistrali, tylko w doborze jednostek do sterowania silników. To, że obciążenie faz będzie symetryczne nie rozwiązuje problemu, a właściwie problemów: Po pierwsze, ryzyko poważnej awarii. W momencie wystąpienia przerwy w przewodzie neutralnym część przemienników zostanie zasilona napięciem znacznie przewyższającym znamionowe, co w...
Przykładowo jeśli silnik ma 80kW/3x400V i zasilimy go z falownika nie uzyskamy większej mocy z niego niż 80kW, możemy jedynie zwiększyć obroty, ale spadnie moment. Można jak pisał kolega połączyć w trójkąt (uzwojenie 3x230V), wtedy z tego silnika uzyskujemy moc 1,73 *80kW = 138,4kW (87Hz), oczywiście taką moc posiadać falownik. Można ten silnik przewinąć...
Silniki trójfazowe to silniki synchroniczne. (...) Chcąc uzyskać możliwość sterowania prędkością obrotową takiego silnika należy mieć możliwość sterowania częstotliwością napięcia zasilającego. I po to właśnie jest falownik. Umożliwia sterowanie prędkością obrotową silnika poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Klatkowy albo pierścieniowy...
no moze powinienem ;) wlasnie o to chodzi ze jest to maszyna synchroniczna pradu zmiennego- dlatego teoretycznie nie musze nic przerabiac bo chce ja wykorzystac jako silnik synchroniczny sterowany z prostego falownika... i to dziala chcialem tylko rozwazyc opcje dzieki ktorym moglbym polepszyc moment obrotowy nie zwiekszajac juz pradu...
Zastosuj motoreduktor, zwiększy się moment obrotowy ale obroty będą mniejsze. A po co skoro można TO falownikiem ogarnąć.
W tym przypadku obroty musimy zwiększyć więc mniejsze straty na przekładni będą w przypadku 2:1 niż 4:1 Po co kombinować z jakimiś prądnicami przeróbkami jak dostępne są falowniki które nie kosztują majątku a dają nam o wiele więcej możliwości. Nie do końca jest tak jak myślisz. Zawsze silnik 2800 obr/min będzie miał mniejszy moment obrotowy od silnika...
Pomijając moment obrotowy jestem ciekawy czemu ten falownik nie lubi szczotek Może dlatego, że brudas ? :D A teraz poczytaj trochę o zasadzie pracy silników komutatorowych np. szeregowych (najpopularniejsze w elektronarzędziach), to dowiesz się dlaczego bzdurą jest zasilanie takiego silnika poprzez falownik.
No, ale co to ma do rzeczy w tym momencie? Jak zwiększę szybkość obrotów falownika, to co? Popłynie większy prąd, czy jak? Możesz to mi przybliżyć?
zwiększenie momentu silnika falownik momentu zwiększenie momentu obrotowego
grzania kabiny wyjście słuchawkowe końcówki actros moduł silnika
regeneracja akumulatora kwasowego zestaw uruchomieniowy arduino
Toyota Corolla – wymiana modułu komfortu (Body ECU): procedura, adaptacja, programowanie GU-50 NOS – przygotowanie radzieckiej lampy elektronowej do pracy, żarzenie, kondycjonowanie