[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Raczej tak a na pewno szczotki
tez mam felicie 1,3 i niemam probemu z niedołądowanym aku, a auto jezdzi na odcinkach do 5km oczywiscie na swiatłach. Ja u siebie wymieniałem regulator, ale z tego powodu ze sie szczotki skończyły. Może jednak problemem jest akumulator
Albo szczotki rozrusznika.
kolego wymiana tulejek na rozruszniku i przy okazji szczotek powinna wystarczyć. oczywiście przed założeniem nowych szczotek trzeba wyczyścić dokładnie wszystkie części oraz miejsce po którym chodzą szczotki
Kurde, ile tu pesymistycznych scenariuszy, a uszkodzona cewka rozrusznika, albo krótkie szczotki się zawieszają.
oczywiście cała reszta ( szczotki) są długie w miarę?
Możesz naprawić ale widzę że wolisz kombinować. Przecież kiedy skończyły się szczotki nastąpiło zowalizowanie pierścienia.P
Jeżeli chodzi o szczotki grafitowe ślizgające siępo komutatorze to iedna jest masowa druga wolny bieg trzecia bieg szybki.Szczotki na pokrywie obudowy ślimacznicy są : jedna masa na stałe druga plus na stałe trzecia od przekażnika czasowego poprzez wyłącznik.Styk masowy potrzebny jest do liczenia cyklu układu czasowego.Styk plus do dociągania ramienia...
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Wydaje mi się, że problemem może być rozrusznik. Dokładniej zawieszone szczotki bądź uszkodzony automat. Spróbuj delikatnie puknąć młotkiem w rozrusznik.
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
na zimnym silniku ciężko kręci,tak jakby niemogła przełamać jak by jej coś tam przystawialo a po pierwszym odpaleniu jest już wporządku-póżniej pali normalnie; mam nowy akumulator, a rozruszniku nie ma tulejek tylko są łożyska i wymieniłem szczotki w rozruszniku i cewke i dalej nic
Do wymiany szczotki, nowe mają ponad 20 mm. Do sprawdzenia też stan ślizgu ze względu na wiek możliwe iż przynajmniej jeden ma głęboki rowek co utrudnia przepływ prądu. Regulator napięcia jest dostępny w zestawie ze szczotkami dlatego warto go wymienić.
Szczotki same się dotrą a na oko to baba w szpitalu zmarła, nie szumią i nie mają luzów łożyska.
Nieumiejętne założenie regulatora ( pod skosem) powoduje ułamanie szczotek , proponuje obejrzeć regulator , jeśli szczotki będa całe ,pomierzyć napięcie ładowania , regulator to zamiennik ( Jezpol) czy oryginał ( Magneton) ??
W takim razie skończył ci się rozrusznik. Szczotki do wymiany oraz czyszczenie kanałków na komutatorze, bo robi się zwarcie i dużo prądu wtedy ciągnie.
Witam po długiej przerwie. Zmieniłem diody na GP30J. Oczywiściie nowe. Sprawdzone miernikiem przed wlutowaniem i po Zero poprawy. Objaw ten sam. Jedyny objaw który zauważyłem to tak jakby alternator słabiej ładował. Przez chwile na diodach (głównych) na najniższej warstwie tych najgłębiej wciśniętych na teście diody miernik pokazywał przebicie. Obecnie...
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
Prawdopodobnie szczotki,od długiego nieużywania "zastały"się w uchwytach(szczotkotrzymacze) i bez rozbiórki rozrusznika się nie obejdzie.Mogły też przyrdzewieć ośki wirnika do tulejek(łożyskowanie)--mniej prawdopodobne.
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Mogłem coś pokręcić w tym opisie. Musiałem wysłuchać wykładu i wyłowić z niego kilka ważnych słów. :) Zresztą sam już nie wiem ile tak na prawdę powinien pokazać nowy akumulator. Z samej ciekawości sprawdzę kika w z domowego garażu. Dla mnie ważne że odpala ;) Ogólnie autko sprawne, a kontrolka ładowania świeci się powyżej 3200 obrotów. z tego co czytałem...
Witam... W zasadzie to na pytanie które zadałeś sam sobie odpowiedziałeś.... Akumulator się wyczerpuje, ponieważ pobierany jest z niego zbyt duży prąd... Jakbyś napisał coś więcej byłoby prościej Ci pomóc, ale bez szczegółów można się tylko domyślać... U mnie np. akumulator się razładowywał z powodu braku ładowania (wytarte szczotki na alternatorze)......
Mam taki sam problem z alternatorem,zapala się lampka z ładowania Akumulatora i też się słabo świeci,Sprawdziłem czy ładuje go akumulator i ładował ale dzisiaj zacdzeły pomału chodzić wycieraczki i światła się słabo świeciły i jeszcze silnik czasami jak to się robi przygasa.Założyłem nowy akumulator i dalej świeciła się lampka Ładowania AKumulatora.A...
Jak piszesz - podstawowe sprawy zostały sprawdzone... Może po kolei: Akumulator - pewnie naładowany, po włączeniu głównych świateł sygnał dźwiękowy jest wyraźny i mocny, Rozrusznik - czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce masz zapalone kontrolki (?) - i dalej - czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce (dalej na II - na uruchomienie rozrusznika) słychać...
mialem to samo w felicii (jedna szczotka zdecydowanie bardziej zjechana niz druga, auto mialo wtedy okolo 90kkm przebiegu). Moja radosc po wymianie szczotek trwala trzy dni. Pozniej znowu wrocila zapalajaca sie lampka ladowania. Przyczyna bylo wglebienie na obu slizgaczach wirnika (okolo 0.7-1mm). Nawet nie bylo sensu tego staczac tylko wymiana wirnika...
Witam. Mam pytanie odnośnie oryginalnego nowego regulatora napięcia do skody 1998r. Chodzi mi o oryginalnego magnetona i zamiennika firmy vika. W oryginalnym regulatorze są dwa przewody. Tak jak poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/7839758500_... https://obrazki.elektroda.pl/1213800300_... Jaką funkcję pełni ten drugi...
Standardowo był 55A ale bez zmian możesz zamontować Magnetrona 70A. Do 1.6 był Bosch 70A i nie pasuje w miejsce Magnetrona. Nie kupuj tureckiego bo mają krótką żywotnośc. Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie...
Witam, ma problem z odpalaniem mojej skody (felicia 1,3 mpi 1998), po przekręceniu kluczyka zapalaja się kontrolki, słychać ciche cyknięcie i nic, po kilkukrotnej próbie auto udaję się uruchomić ( podczas uruchamiania czasami wystempuja delikatne zgrzyty, jakby coś tarło). Kupiłem nowe szczotki, pomyślałem że to może być przyczyna. Jeśli waszym zdaniem...
Jak jest to rozrusznik przekładniowy to nie ma tam tulejek tylko łożyska. Mogą kończyć się szczotki...ale wątpię. Proszę zmierzyć napięcie na akumulatorze, jak silnik pracuje. Tylko dokłada wartość, i sprawdzić jeszcze pod obciążeniem. Włączyć światła nawiewy, ogrzewanie tylnej szyby. Dopiero podawać, a skąd Pan wie że rozrusznik ma duży pobór?
Akumulator naladowany. Rozrusznik nie krecil bo byly wymienione nowe szczotki i byly bardzo mocne nowe sprezynki i trzymały wirnik a teraz jest OK i kreci, ale jak sie przekreci kluczyk do rozruchu to zaczyna wyc ale rozrusznik kreci w tym samym czasie i auto nie zapala. Alarm jaki jest załozony to Mera-Błonie CE-01 to udalo mi sie odczytac z centralki
pasek jest dobrze naciągnięty napinacz mam sprawny te parametry które podałem mierzyłem na klemach koło akumulatora na alternatorze jest tak samo no ciut wiecej o 0.1V przedchwilą rozebrałem tylną częśc alternatora i wykręciłem prowadniczkę szczotek z regulatorem napięcia z tyłu tej prowadniczki(przynajmniej wyglądało to jak regulator)i zauważyłem że...
Drodzy forumowicze zepsuła mi się moja kochana skodzina, Powymieniałem w nim czujnik położenia wału , bezpieczniki, wyregulowałem zawory, szczotki od alternatora,auto odpala ale nie jest w stanie jechać, obawiam się, że to może być któryś z czujników, wiem , że pod spodem silnika znajduje się czujnik, którego nigdy nie wymieniałem. Jak nazywa się, proszę...
W mojej feli okazało się że komutatory są wytarte ktoś regenerował regulator napięcia i dał za twarde szczotki, ale do rzeczy tak jak kolega napisał wykręć i sprawdź regulator wychodzi razem ze szczotkami może się zużyły , albo komutatory jak u mnie lub diody w alternatorze. Z definicji: Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku...
Witam. Auto skoda Felicia 1.3 GLXi MPI rocznik 1998, 50kW/68KM z lpg. W autku jest rozrusznik oryginalny Magneton 12V 1kW. Ostatni był taki akumulator jak niżej, ale padł zupełnie. Mam dwa pytania: 1) Jaki akumulator polecacie wybrać? 2)Szczotki w rozruszniku są zgrzewane. Czy można to przy wymianie na nowe można to lutować (chodzi o wytrzymalość)?...
Witam wszystkich. Przejrzałem większość postów na ten temat i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mam skode felicje z 1996 r. Przez ok 6 lat było wszystko ok ale potem padł akus.Po wymianie sypnęły się szczotki w alternatorze i teraz na zmianę pojawia sie nalot na klemach i pojawiają sie problemy z alternatorem. Ostatnio był w naprawie i wymieniono...
To w tym przypadku w 100% winny wymieniony wirnik, albo przesunięty względem stojanu albo pozaginane pazury lub za duża szczelina pomiędzy stojanem a wirnikiem.P Hmmm faktycznie mialem pewien problem ze szczotkami, tzn. musialem pomiedzy regulator a obudowe alternatora dac podkladke aby szczotki slizgaly sie po pierscieniach (bez tej podkladki jedna...
Rozbierz zobacz- jesli się opłaca kup łożyska i szczotki i będziesz miał spokuj.
Kiedy coś takiego ma miejsce - pierwszy strzał : sprawdzam czystość klem akumulatora , masy silnika , połączenie aku - rozrusznik - alternator . Drugi strzał : Jeśli wszystko ok , sprawdzam szczotki , stan naładowania akumulatora , gęstość elektrolitu . Naładowany akumulator ma napięcie powyżej 12,6V , a napięcie ładowania ma się zawierać pomiędzy 13,9...
Ewentualnie po szczotkach został kabelek na sprężynce:D
Witam, mam problem z Autem ww. skoda spala mi 1zł/1km, zakres robót które zrobiłem by to zmienić to -wymiana rozrządu(łańcuszek był już luźny) - wymiana sondy Lambda, tutaj zauważyłem, że przy kostce od komputera do sondy, przy przepustnicy, jest coś dziwnego z jednej strony kostki kolorystyka przewodów jest inna niż z drugiej strony http://obrazki.elektroda.pl/5552217800_1...
w itam wszystkich... mam taki amły problem w e wrześniu 2006 r . z aczeły mi sie problemy z ładowaniem wiec kupiłem nowy regulator napiecia. w szystko wróciło do normy ale nacieszyłem się nie na długo :( w ykręciłem regulator okazało sie ze znów szczotki zostały zbyt szybko z cięte wiec należało wyremontować alternator 55ah magnaton okazało sie ze...
Witam.W używanym alternatorze zawsze należy sprawdzić stan szczotek i łożysk tocznych,a najlepiej wymienić przynajmniej łożyska.
Jak już wcześniej pisałem sprawdził bym poprawność połączenia minusowego bieguna akumulatora ze karoserią jak również ze silnikiem, a to dlatego że problem żarzącej się kontrolki ładowania może ale nie musi być z tym związany a pozostałe wymienione usterki również mogą być spowodowane złym (niepewnym) połączeniem "masy" Żarząca kontrolka może również...
tylko 3 elektrodowe BRISK ja prześmigałem na nich 70 tyś i nawet nie regulowałem przerwy raz tylko szczotka drucianą nagar przetarłem i smigają jak złoto
Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki : https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole... A ja Ci polecam taka: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole...
Witam wszystkich. Dziś przy okazji wymiany obudowy filtra powietrza zauważyłem przy silniku od strony prawego koła mały króciec i wężyk, który wisiał sobie wesoło koło niego. http://obrazki.elektroda.pl/1118411200_1... Odpaliłem samochód i chciałem zobaczyć do czego służy ten króciec. Okazuje się, że on zasysa powietrze, a przy próbie...
Witam jestem posiadaczem Skody Felicii od jakiegos czasu swieci mi sie dioda od ładowania, gdy pracuje na wolnych obrotach ledwo sie rzazy gdy przygazuje zaczyna mocniej swiecic ale nie gasnie, wymieniłem regulator ze szczotkami i dale j to samo sie dzieje, moje pytanie brzmi: gdzy wymienie diody napieciowe w mosku usterka ustanie??
Skody felicie miały ten problem z nap.ładowania nawet po wymianie regulatora na nowy nie można było osiągnąć 14V. Ciekawe czy reg. z malucha wydoli prądowo bo kosztuje jakieś 16zł i ma ten plus że występuje sam bez szczotek a więć możnaby go w prosty sposób dołączyć.
Przy katowaniu rozrusznika częstym mankamentem jest zawieszanie się szczotek tudzież odrywanie ich. podejrzewam że na początku oderwana byłą jedna a po kręceniu poszla reszta. Sprawdz szczotkotrzymacz.
A jak wygląda napięcie ładowania , może to wina wytartych szczotek w regulatorze Sprawdź połączenia wg schematów podanych na tej stronie http://skodas.host.sk/o_skodach/felicia/... moje tłumaczenia legendy schematów znajdziesz tu http://www.skodovka.pl/articles.php?arti...
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
Oczywiście, że problem może leżeć gdzie indziej. Np w kostce pod stacyjką. Podłącz rozrusznik na "krótko" wówczas sprawdzisz czy jest uszkodzony. uprzedając pytanie jak podłaczyć rozrusznik na krótko : Do rozrusznika dochodza dwa przewody prądowe jeden o sporym przekroju i drugi sterujący z kostki pod stacyjką. Wystarczy podać napięcie na ten cieńszy....
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już. No można w sumie ale nie wiem czy to tak powinno być bo reduktor ma 3 tygodnie i jest na gwarancji. Podskoczę do gazownika niech to robi, a w ogole to ja nie wiem czy dobrze jest zestrojona ta instalacja bo skoda 1.3 MPI pali mi gazu 14 na 100km czy to normalne to nie wiem. No spala jak dobra 2 litrowka.Miasto...
wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza felicia alternator
monta telewizji bateria czujka instrukcja enigma
przyczepa kampingowa resetowanie baterii
Aktualizacja kontrolerów USB z 2006 na 2015 - Jak to zrobić? Nawiew nie działa w Mercedesie W212 350CDI - wentylator działa, brak powietrza