Tak, śmiało można wymienić.
Jak fela ma uwalony mostek to zawsze alternator gwizda.
Alternator do przeglądu, prawdopodobnie regulator uszkodzony... (nie ma znaczenia że nowy)
Witam.W używanym alternatorze zawsze należy sprawdzić stan szczotek i łożysk tocznych,a najlepiej wymienić przynajmniej łożyska.
Nie podoba mi się, to ładowanie. Sprawny alternator ładuje "dobry" akumulator do 14,3 V, a w Twojej sytuacji jest sporo mniej. Podmień na próbę na sprawny akumulator, aby przekonać się, czy alternator jest sprawny. Jeśli i w tym przypadku będzie się grzał akumulator, to albo alternator do sprawdzenia (może padła któraś z diod) albo akumulator "padaka"....
Nie powiedziałem że masz kupić alternator , a w mostku przeważnie uszkodzeniu ulega jedna lub dwie diody więc jeżeli przerasta Cię koszt nowego mostka to wymień poszczególne diody są typowe jak do malucha. P
witam.twój tzw. wykwit na klemach spowodowany jest nieszczelnymi czopami akumulatora.pewnie jest to jakis niefirmowy akumulator merketowy wiec to jest ich wada fabryczna .nic z tym nie zrobisz. filc pomoże w 60 % ale i tak po jakims czasie zaoksyduja klemy.rada: czyscic 1 * w miesiącu uszczelnic słupek akumulatora silikonem i na to filc oraz małozyc...
Witaj kolego !!! Z tego co przeczytałem moim zdaniem muszisz jeszcze wykluczyć uszkodzenie regulatora napięcia który jak to zwykle bywa w iskrach (producent alternatora) jest częstą usterką . Jeżeli tto nie pomoże to zostaje tylko uszkodzenie stojana lub wirnika ale to żadko w tym przypadku najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś elektryka samochodowego...
Witam! mam pytanie - jaki seryjnie jest montowany alternator w Skoda Felicia 1.3 1995 rok? bo muszę wymienić na nowy i nie wiem jaki kupić jeszcze jedno> jeżeli mam np 55A to czy mogę zamontować 70A? pozdrawiam
Alternator trzyma się na śrubie u góry od regulacji naciągu i na tej na dole. Naciągać najlepiej delikatnie jakimś drewnianym ewentualnie metalowym "drągiem" delikatnie go napinając (ktoś w tym czasie dokręci górną śrubę na napinaczu). Nie robić tego na "chama" i ile pójdzie bo posypie się pasek albo łożyska.
W felicji nigdy nie padały diody prostownika pomocniczego. Skąd ty bierzesz taką wiedzę? Zawsze padała dioda prostownika głównego.
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Ten alternator kupisz za 60zł.[/quote] Tak, ale używkę do regeneracji, choć zdarzają się takie, które nie są zjechane i potrafią wytrzymać jakiś czas. Jednakże wolałbym taki niż chiński.
Panowie jak zdemontować (najszybciej) alternator w tym silniku 1.9 na pompie Lucasa?
Ja bym na początek zwarcie na tym oporniku zrobił (zmierzyłeś go omomierzem czy trzyma parametry?) i zobaczył miernikiem, czy ładowanie będzie dobre. Nic się nie stanie i nie przejmuj się brakiem kontrolki. Wygląda na zbyt duży opór na wzbudzaniu, i póki jest magnetyzm szczątkowy, alternator wstaje. Można też tak zostawić, pamiętając o "nożnym wzbudzeniu"...
Niestety nie znam alternatora skody ale miałem taki sam problem z VW dieslem co w zimie przy dużych mrozach było nie do przyjęcia bo zawsze brakowało akmulatora .Odradzam jakąkolwiek przetwornicę z alternatora w przypadku rozładowanego akumulatora płynie prąd z alternatora ograniczony tylko konstrukcyjnie przez alternator w moim przypadku 63A-minus...
Upalony mostek i alternator wtedy buczy.
Jak chcesz naprawiać alternator jeśli nawet rozłożenie go to problem? Taki sam Twój temat już był raz zamknięty przez Moderatora. Zamykam i ten. Jak napiszesz kolejny dam ostrzeżenie.
Witam ponownie Pisalem abys sprawdzil prad a nie napiecie czyli ile amper daje alternator na akumulator. Pozdrawiam
ALTERNATOR SKODA FELICIA 1.3 . 50Pln z gw. rozruchową
Jeżeli masz stary wirnik sprawdź szerokość dystansu od przedniej pokrywy, a i czy był to wirnik z takiego samego alternatora.P Stary wirnik jeszcze mam tyle tylko ze do porowania musze rozebrac alternator :) Wirnik mial byc do tego alternatora (byl razem z lozyskiem), wygladal tak samo a nie przyszlo mi do glowy zeby sprawdzic czy co do milimetra wszytsko...
Witam Od paru dni zmagam się z problemami dotyczącymi alternatora, już prawie jest wszystko cacy pozostało mi dokupić łożysko do alternatora. Mówiąc szczerze nie mam pojęcia jakie ono ma być więc jeśli ktoś mógłby mnie oświecić - będe wdzięczny. Alternator Bosch 70 a 0123310019 Z góry dziękuje z odpowiedzi
Witam wszystkich, Problem jak w temacie ładowanie alternatora skoda felicia 1.3 mpi alternator magneton 70A ,a mianowicie ładowanie alternatora przy pracy na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania wynosi około 13.80V czasami 13,83V a gdy pracuje więcej odbiorników tzn. np. podgrzewanie tylnej szyby i światła mijania to już napięcie spada do...
Sprawdzić napięcie paska klinowego. Sprawdzić alternator i regulator.
Witam, Skoda bez gazu, jeden właściciel 140000km. Przyjechała na lince, brak zasilania pompy paliwa okazało się, że nie było masy ma sterowniku. Auto odpaliło ale zalewało 3 świecę, pozostałe czarne i oczywiście czarny dym z rury. Brak błędów, ciśnienie paliwa około 3bar, wtryskiwacze ładnie rozpylają, sprężanie na poziomie 13bar, czujnik temperatury,...
Pewnie sam alternator rozładowuje zamiast ładować. Na lawetę i do warsztatu.
felicia 1.9 d nie dziala obrotomierz . witam moze wiecie cos w tym temacie . wyminilem juz alternator i dalej nic ... bo obroty czyta z wyjscia W . przekaldalem licznik i tez nic dalej nie dziala . nie mam pojecia co sie stalo moze cos wiecie ? z gory dzieki ;)
Witam kierunek jest pokazany na cęgach [strzałka tak jest u mnie] mierz prąd na przewodzie zasilania alternator akumlator Pzdr
Nowy regulator z oznaczeniem 90a na moj stary alternator 70a
przekaźniki raczej mało prawdopodobne może masa ma gdzieś zwarcie, a jak sie zachowuje po zapaleniu? jak właczysz światła i np: kierunki to co sie dzieje ? a ma ładowanie ? może alternator nie ładuje albo padł regulator
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Witam. Dzisiejszej nocy odpaliłem auto bez problemu.. Wszystko pięknie i cacy.. ruszam. Przejechałem około 100metrów.. zgasły światła mijania i zostałem tylko na postojowych. Zatrzymałem się w celu mniej więcej obadania o co chodzi.. I poppełniłem błąd.. Zgasiłem silnik.. Jedyną metodą na odpalenie go był popych.. Więc w pojedynkę jakimś cudem udało...
jeśli ładowanie bedziesz miał wysokie tzn dużo wyższe niż14,4V to wstawili ci zepsuty regulator.Jeśli za niskie to tak jak wcześniej kolega powiedział alternator do roboty
Witam wszystkich serdecznie, Posiadam Skodę Felicie 1,3 MPI z 1999r. Od jakiegoś tygodnia przy wysokich obrotach świeci się kontrolka ładowania, przy niskich lampka się tylko lekko żarzy. Wymieniłam już alternator i regulator napięcia, natomiast problem dalej występuje. Bardzo proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Z góry bardzo Wam dziękuję....
Witam wszystkich! Mam problem z alternatorem jak w temacie w samochodzie Skoda Felicia 1.3. Kontrolka ładowania słabo się świeci. Wiele rzeczy już robiłem. Sprawdzałem diody, przelutowywałem, sprawdzałem stojan i rotor - przebicie do masy i przejścia (również pod 230V). W internecie przeczytałem że można diagnozować na podstawie oscyloskopu stąd też...
Spadki napięć możesz trochę zredukować kupując gruby kabel (2m kabla 16-25 mm2 np spawalniczy) i łacząc bezpośrednio plus alternatora do plusa akumulatora. (tzn taki przewód już tam w skodzince jest ale za cienki i występują spadki napięć). Ale tak czy tak, poprawne napięcie ładowania to 13.8 - 14.4V czyli mieścisz się w zakresie. Jak na Skodę Felicję...
Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
Witam . Sprawdź w weekend przy odłączonych klemach ,czy przy zakładaniu klem mocno iskrzy.Do sprawdzenia oświetlenie wnętrza samochodu i bagażnika (jeżeli jest)czy prawidłowo gaśnie.Pomiar poboru prądu można dokonać ampromierzem jak wcześniej wspomniał kolega piotrekwoj1 ,lub multimetrem który ma funkcję pomiaru Amper.Może to być sam alternator (właściwie...
Rozbierz alternator to już będziesz wiedział. Albo dotknij palcem czegoś to się dowiesz i bez rozbierania.
Witam. Mam problem ze swoim wehikułem. Kiedy wysiadałem z auta, po wyciągnięciu kluczyka wszystko było ok, przynajmniej tak mi się wydaje, ale kiedy wsiadałem patrzę i ku mojemu zdziwieniu leciutka żarzą się kontrolki od akumulatora i oleju które po normalnym włączeniu stacyjki się świecą a po zapaleniu silnika gasną. Dodam że możliwy jest alternator,...
Witam. Szukam rozwiązania problemu a wszystkie wątki kończą się bez rozwiązania. Posiadam Skodę Felicię 1.3MPi rocznik 98. Zaczęło się od "cykania" przekaźnika wycieraczek (około 2 tygodni). Następnie po odpaleniu silnika wycieraczki zaczęły same pracować i nic nie było w stanie ich zatrzymać, oprócz wyłączenia zapłonu. Następnie spalił mi się przełącznik...
Wszystko już w porządku, jak pisałem wcześniej. Jedyne co to nowy akumulator się już raz rozładował, mierzyłem prąd na postoju (okolo 0.17mA), oraz alternator (powyżej 13V), może to felerny nowy aku? Dodam że jest on wielkości 45mAH
Dioda niczego nie zmniejsza... Ona tylko podbija napięcie wyjściowe regulatora. Bo oryginalny układ został policzony na jeżdżenie bez świateł w dzień... U mnie działa... A! A czy patrzyłeś jakie jest napięcie podczas jazdy? Bo to pozwoli wyjaśnić, czy alternator daje zbyt małe napięcie, czy też problem jest z akumulatorem.
dziękuję za podpowiedź, sprawdziłem to już wcześniej, mam na myśli spryskanie wodą żadnego przebicia nie ma, a świece dziś wymieniłem wraz z filtrem paliwa nie duży koszt a mechanik mi to doradził niestety nie dało mi to wyjaśnienia sprawy, również pytałem o stan alternatora ale niestety tu dobrych wiadomości dla mnie nie było ponieważ dioda jest spalona,...
Według mnie akumulator większej pojemności, mniej traci energi w zimie. Dokładnie to traci tyle samo energii, lecz więcej jej pozostaje w akumulatorze. To duży atut, jeśli auto stoi pod chmurką. Procentowo do pojemności traci faktycznie mniej. Druga sprawa, to to, że rzadko kiedy zdarza się, by producent montował alternator dobierając jego wydajność...
Witam! Należy rozebrać alternator i sprawdzić diody (koniecznie żarówką!), potem będziemy myśleć dalej. Możliwe także, że masz zużyte szczotkim które słabo dolegają.
Nie mam pojęcia ile ma lat. 5 lat na pewno, bo tyle mam ten samochód, a go nie wymieniałem. . Nie wiem czy to ma związek, osobiście nie sądzę. Akumulator złom, alternator do naprawy.A te 10V to ma być pod obciążeniem.P
Ja bym tu dorzucił niedoładowanie akumulatora przez alternator z powodu krótkich odcinków trasy przejazdu. Co do rozrusznika z przekładnią, nie koniecznie kolega wyżej ma rację, ja mam na tulejkach.
odlacz kleme + od akumulatora -wepnij amperomierz i podaj jaki jest pobór pradu w samochodzie??? gdy jest wyjety kluczyk ze stacyjki spotkałem sie z tym osobiscie ..... wina była radia a najlepiej sprawdz czy wogóle masz dobre ładowanie-to ze kontrolka gasnie nie oznacza ze ci alternator ładuje stawiam ze cos nie tak z Akumulatorem :!:
alternator felicia skoda felicia alternator felicia alternator regulator
szczotki rozrusznika zawieszone excel validation metoda przekształcenia
suzuki swift check suzuki check
Zmywarka Bosch – świecą wszystkie diody, AquaStop, reset, usterka modułu sterującego KST Wing – serwo traci moc i się nagrzewa: przyczyny, diagnostyka, naprawa