A po co wymieniać metalową uszczelkę? Z nudów?
Zauważyłem na śrubach mocujących szt.3 są również uszczelki czy tak ma być.
Chyba nic więcej....
Ja wysmarowałbym uszczelkę jakąś kolorową kredą i trzasnął drzwiami, żeby uszczelka "odbiła" swój ślad na drzwiach, w ten sposób będziesz wiedział, czy ona wszędzie dolega. Drugi pomysł, to jeden leje wodę z węża ogrodowego* w szczeliny drzwi z zewnątrz :D , drugi siedzi w środku i patrzy, czy cieknie...
Wymiana czujnika temperatury nie jest zbyt skomplikowana. Należy spuścić nieco płynu chłodniczego. Czujnik ten znajduje się w króćcu wylotowym z głowicy silnika do chłodnicy. Wymiana czujnika: wyjmij zabezpieczenie, wyjmij czujnik, wstaw nowy, zabezpiecz. Uważaj by nie uszkodzić uszczelki. Napewno sobie poradzisz :D Pozdrawiam
Tak naprawdę ta pani podała niewiele,ile km,czy wcześniej nic nie było robione,termostat czy oryginalny,ale kolego bodek nie łapię o jakiej uszczelce mówisz.
nie wiem co może być przyczyną Naprawa gwintu - zapewne kawałek spiralki naprawczej wystaje z korpusu, po dokręceniu śruby króciec opiera się na nim i pozostaje szczelina. Inna przyczyna - za długa śruba. Ponadto niewłaściwy montaż, niewłaściwa uszczelka.
a płynu w chłodnicy nie ubywa i czy po odpaleniu nie przykopca na sino bo objawy masz podobne do walnietaj uszczelki pod głowicą tak jak by płyn spływał do cylindrów i rano blokuje jak wiadomo płynu nierda sie sprężyć i dopiero po chwili jak przecisnie go przez zawory i pierścionki da sie normalnie krecić :) tak wiec ja stawiam na uszczelkę
Skoro już zdjąłeś głowicę to daj do planowania - po tylu przegrzaniach jest już na pewno strasznie krzywa - Skodowskie głowice są bardzo wrażliwe na przegrzania, czasem wystarczy jedno i już wydmuchnie UPG. Wg mnie po splanowaniu głowicy i oczyszczeniu każdej tulei i bloku i daniu nowych podkładek pod tuleje odpowiedniej grubości będzie od razu dobrze,...
Kopci na biało, czyli płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Obstawiam uszczelkę pod głowicą a w skrajnym przypadku pęknięcie bloku. Ale raczej uszczelka, bo często padają pczy przegrzaniu silnika.
brak mocy i nierówna praca silnika wskazuje na prace 3 cylindrów. radziłbym sprawdzić nakładke na świece czy nie jest popuszczona, świece, albo czy uszczelki pod klawiatura/głowicą nie popuściły.
Ale co ma hak do włącznika światła? W przypadku zwarcia w instalacji do haku dochodzi do zwiększonego poboru prądu, grzania się instalacji, łączników itp. Sprawdź czy pianka pod kierownicą (nad pedałami) jest sucha. Skody dosyć często łapią wilgoć przez wadę z uszczelką przedniej szyby.
filtr kabinowy nowy, a chlodnice wymienilem bo juz jej żywotność się skończyła :) klapki linki sprawde, demontowałem wszystko, pozostaje uszczelka.. tylko ze zadnych wyciekow niewidać
Witam mam problem ze swoją skodą felicją gotuje mi płyn chłodniczy przy 90 stopniach i wyrzuca korkiem nie włącza się wentylator czy to może być problem z czujnikiem na wentylatorze dodam że termostat zmieniony 3 miesiące temu odrzewanie w samochodzie działa objawów uszczelki pod głowicą nie ma
Uszczelka była wymieniona na nową jeszcze przed wymianą przepustnicy, więc to raczej nie wina uszczelki. A może to nie przepustnica powoduje zawieszanie sie tych obrotów?
Naprawa jest prosta , wymień uszczelkę, kosztuje niecale 10pln.Można to zrobić bez problemu na kanale,bez zdejmowania skrzyni biegow
Pewnie uszczelka pod głowicą.Twój opis usterki to wypisz wymaluj mój koszmar z przed 15 lat w Polonezie 1500.
Wymień ten czujnik od temperatury to tylko 40 zeta a często pada w tym modelu.Z tą przepustnicą to nie wystarczy umyć,często samo mycie stważa takie efekty trzeba jeszcze zaadaptować VAG,KTS i czujnik sprawdzą od razu bez kompasię nie obejdzie w tej feli. Uszczelka kol. ssącego też jest słabym punktem tego auta.
rozrząd jest dobrze zrobiony, w końcu samochód odpala na dotyk. serwo działa dobrze nawet zaślepiałem ten wężyk od podciśnienia do serva ale bez zmian. dolot szczelny na pewno, uszczelki na wtryskach nowe. z rzeczy których zauważyłem jeszcze to świece po wykręceniu są okopcone na czarno. pozdrawiam
Koła w porządku, Świce dobre, termostat nowy i działa poprawnie. A o jakich czujnikach mówisz?? Sonda lambda jest 4 przewodowa. Właśnie czytałem o tym że trzeba wpiąć się między czarny a szary i powinno być tam napięcie między 0,1-0,9V na niskich obrotach i rozgrzanym silniku.. A i mam odrazu zapytańca- czy to prawda że w tym samochodzie wentylator...
zrobiłem zdjęcie, może tu tkwi błąd http://obrazki.elektroda.pl/5325904500_1... Dodano po 1 uszczelka była ok.
Jeśli chłodnica jest nowa to widzę tylko dwie możliwe przyczyny - termowłącznik wentylatora chłodnicy - uszczelka pod głowicą alternatywnie sama głowica pierwsza - zbyt póżno załączany silnik wentylatora druga - zaburzony obieg układu chłodzenia
jeśli na korku od oleju robi sie masło, a w zbiorniczku od płunu pływają oczka (jak w rosole) to mamy 2 możliwości: -Uszczelka pod głowicą -Pęknięty blok i płaszcz wody dostaje się do cylindra.
Witam kolego jgajek. Rozumiem że woda ma się dostawać przez uszczelkę od na której zamontowana jest szyba. czyli lać pod dachu i szybie jeśli dobrze rozumiem. Pozdr.
Przepustnice przeczyściłem, uszczelki pod ssącym są w porządku. A co do reszty to nie wiem jak do tego się zabrać:cry: Dzięki.
gwizd to moze być pasek klinowy, a prędzej łożysko w naciągu paska na nim bym sie skupił , a temperatura to rośnie bo jest zamknięty termostat do wymiany, lub po prostu płynu nie ma i nie ma co chłodzić, wtedy w grę wchodzi uszczelka jak mówił mechanik, ale również mozliwy jakiś inny wyciek węzem, chłodnicą, czy stan płynu jest ok ?
Witam Mam ten samochód od roku i spalił już trzy czujniki temperatury (przełączniki dmuchawy te na chłodnicy). Wymienione: Reduktor gazu, termostat (nie pamiętam czy z czujnikiem ale chyba bez), przełącznik dmuchawy (3 razy), pompa układu chłodzenia. Alternator ma nowy mostek i diody, akumulator też jest nowy, bezpieczniki sprawdzane kolejno przy użyciu...
Przecież odma łączy skrzynię korbową z pokrywą zaworów, pulsowanie powietrza we wlewie oleju jest całkowicie normalne. Uszkodzone uszczelniacze zaworów to głównie powodują branie oleju i dymienie a nie przedmuchy (po co spaliny miałby się tamtędy przeciskać, jak mają wolny kanał wydechowy). Przedmuchy spalin to są ze skrzyni korbowej z powodu zużytych...
Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki : https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole... A ja Ci polecam taka: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole...
A dobrze odpowietrzyles uklad?Najlepiej wyciagnij zawleczke od czujnika temp. i lekko go podnies (ostroznie jest na oringu i trza go kiwac na boki zeby podciagnac).Co do uszczelki to nie jest jedyny wyznacznik ze padla (olej w plynie lub na odwrot)wystarczy ze przepalil sie rant na styku z plaszczem wodnym i kompresja laduje ci uklad i robi korek powietrzny.Co...
Przereguluj na zimnym silniku zawory wpierw :ssace 0.25mm, wydechowe 0.2mm.Korek strzela bo sa strzaly w dolot .Wystarczy ze uszczelka korka jest juz stara i korek jest luzny wiec lekkie "pierdniecie "w dolot bedzie go wywalalo(polaczony jest odmą z nakladka na przepustnice)
Sam zajmuję się trochę mechaniką termostat nie cieknie sprawdzałem wymieniany był dwa tygodnie temu. Zawsze trochę więcej palił ale nie aż tak dużo 1zł/1km i nie miał tego problemu z obrotami jakoś nagle tak się stało, a co do przepustnicy ściągałem i czyściłem a znajomy elektormechanik restartował ją co nic nie pomogło potem coś w silniku krokowym...
odnośnie problemu jaki mnie trapi to raczej po ostatnich oględzinach podejrzewam ze kol.jokerdek wskazał mi prawidłowy kierunek "....skontroluj szczelność układu ssacego, ... po nowym roku umówiony jestem z kolesiem który ma garaż z kanałem i zdejmę kolektory( ssący i wydechowy ) i wymienię uszczelkę wtedy się odezwę co i jak , na razie dzięki za wszelkie...
No ale co ja mogę sprawdzić ? Przepustnica jest przykręcana czterema śrubami na uszczelce. Nie wygląda aby uszczelka była jakaś dziurawa. Próbowałem podłączać komputer ale mam jakiś kabel KK a nie KKL a chyba ten programik czeski do Simos działa z KKL bo żaden programik nie dogadał się ze sterownikiem pomimo, że coś tam pyka w sterowniku jak próbuję...
Przepustnica wyczyszczona była trochę zasyfiona , nowa uszczelka pod przepustnicę , obroty wieszały się na 2000 po przegazowaniu wracało do normy . Ustawienia wgrane motordiagiem obroty nie wieszają się lekko falują 768-800 czy to norma ? vag nie pokazuje błędów polatam miesiąc zobaczę czy objaw wystąpi .
Witam. Mam Skodę 1,3 MPi 1997 rok. Ostatnimi czasy mam problem z moja Felicja faluje na wolnych obrotach i często się dusi i gaśnie. Na samym początku wyczyściłem przepustnicę, pojechałem do serwisu aby zrobić adaptacje przepustnicy nic to nie dało. Następnie wymieniłem kolejno rozrząd, czujniki temperatury, świece, uszczelki na kolektorze ssącym i...
Witam. Ubywa Ci płynu? przybywa oleju? może uszczelka pod głowicą Ci padła? Może wskaźnik Ci nie działa prawidłowo? Najlepiej jak sprawdzisz temperaturę płynu termometrem zewnętrznym. Wentylator nie załącza się bo może faktyczna temperatura płynu jest niższa niż ją pokazuje wskaźnik w samochodzie.
Nie nie wkładałem gazu poniewaz spalanie jest w granicach 6l/100km w trasie mniejsze,kupie dzic nowe gumki i widze ze poszedł mi płyn w olej wiec uszczelka do roboty, wyczyscilem przepustnice bo od 5 lat nikt tam nie zaglądał, teraz mi obroty sama podwyzszyla do ok 1.5tys ale podłącze VAG-a i zrobie adaptacje przepustnicy
Witam wszystkich użytkowników forum. To mój pierwszy post na tym forum i niestety pierwszy problem w rozwiązaniu, którego liczę na pomoc innych skodziarzy. Moja Felicia to 1.3 MPI bez instalacji gazowej. Problem jaki ją trapi od jakiegoś czasu to szarpanie, sam nie wiem jak inaczej to ująć. Po odpaleniu i dodaniu lekko gazu czuć takie szarpnięcia, przypomina...
Czujnik temp. na termostacie nie ma ZADNEGO wpływu na prace układu chłodzenia. Ale np. moze byc walniety i miec niewlasciwa chrakterystyke i wtedy bedziesz widzial na wskazniku inna temp. niz jest w rzeczywistosci. Panowie, zamiast się babrać z oryginalnymi termostatami i polskimi z wymiennym wkładem, których jakość ostatnio jest tragiczna należy zastosować...
Dziękuję zatem za wyprowadzenie z błędu, faktycznie to sporo zmian na "gołe oko" w tabelce parametrów nie widocznych. Czyli trochę jak miedzy którymś Polonezem 1,6 na gaźniku - 87KM, a Plusem GSI na pełnym wtrysku - 86KM... *Niby* "to samo" :D :D :D Jeżeli masz problemy z wężami, to może była zagrzana uszczelka pod głowicą i narasta ciśnienie. W tych...
Sprawdź dolot pod katem szczelności. Jeśli nic nie było ruszane i jest fabryczne to często nieszczelność jest na styku kolektor ssący/ głowica- te pojedyncze uszczelki sa do bani. Lepiej zastosować cala uszczelkę w Favority (ona jest pod oba kolektory). Sprawdź szczelność psikając jakimś plakiem/ zmywaczem do hamulców w okolice : pod przepustnica, gniazda...
witam mam problem tak że w moim samochodzie zaobserwowałem ubytek płynu chłodniczego i mokry zbiornik wyrównawczy z góry, jakieś 8 miesięcy temu była wymieniana uszczelka pod głowicą, jest nowy termostat, i czujnik na chłodnicy, od czasu do czasu temperatura w trakcie jazdy skacze do niecałych 110st(głównie przy próbie szybszego zwiększenia prędkości...
Może założył ci jakieś słabe świece co przy wyższej temperaturze nie dają rady. Pamiętam kiedyś do favoritki kupiłem na stacji nowiutkie ISKRY i po założeniu było jeszcze gorzej. Jakie masz te świece? Czy na benzynie i na gazie masz to samo? Czy w zbiorniku wyrównawczym nie bulgocze płyn? Może uszczelka padła co jest dość częstą bolączką tych silników....
Odepnij przewód od elektrozaworu gazu j przejedz się na samej benzynie a jak to nie pomoże w to podłącz ten kabelek na swoje miejsce odpal auto prze gazuj aż się przełączy w gaz i wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa w te sposób sprawdzisz czy silnik nie dostaje gazu i benzyny jednocześnie Główną przyczyną okazała sie uszkodzona uszczelka pod głowicą,...
Witam, Panowie mam taki problem z moją Felcią ('98 1.6 MPI z gazem), a mianowicie na komputerze nie wykazuje żadnych błędów a silnik waha się na obrotach i po chwili gaśnie np. przy ostrzejszym hamowaniu czy przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i autko gaśnie. Czasem jest dobrze ale przez chwilę i problem znów wraca. Byłem u wielu mechaników i po...
Witam, Mam problem z wydechem. Z kolektora wylotowego za uszczelką są umieszczone dwie harmonijki, które przechodzą w dwu rurkę. Jedna z tych harmonijek jest uszkodzona i silnik głośno pracuje. Czy jest jakiś sposób naprawy? W serwisie proponowano mi wymianę całego elementu z katalizatorem. Szok cenowy.
Witam, Planuje w aucie zamontować używaną klimatyzację (Skoda felicia 1.3). Jest tylko jeden problem, wszystkie części nie były w żaden sposób zabezpieczone, tzn. do przewodów miało dostęp powietrze jak i coś mogło wpaść i tak leżało to sobie gdzieś w garażu... W związku z tym mam pare pytań: 1. Obowiązkowo zrobić płukanie wszystkich elementów (oczywiście...
No co do spalin tak słyszałem od starszych stażem fachmanow w warsztacie gdzie pracuje, no w sumie może trochę dziwne no ale nie raz z tą teoria spotkałem, no ale nie można wykluczyć przytopionej instalacji radia, kto nic nie robi nic się nie nauczy i błędu nie popełni. Moim zdaniem przy przedmuchu na uszczelce głowicy dopuszczalne jest to że spaliny...
witam , propnuję zregenerować reduktor gazu , czyli popularny parownik , zestawy regeneracyjne można kupić na allegro , wymiana nie jest trudna , ja osobiscie mam felijię 1,6 mpi , ale objawy miałem takie same , po dłuższym postoju trzeba było ją długo kręcić , zużycie gazu wzrosło o jakieś dwa litry , wymieniłem mębramę oraz uszczelki w reduktorze...
Witam mam następujący problem otóż cieknie mi woda do środka od strony pasażera wyciągnąłem szybę przednią a tam sucho między uszczelką a rantem mocowania szyby. Jednak znalazłem pod maską przy akumulatorze stojącą wodę i domyślam się że gdzieś tam leży przyczyna ale nie mogę znaleźć tam dziury może ktoś miał podobną sytuacje i wie co mogło się stać?...
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Skody Felicji 1,6 silnikiem volkswagena. Silnik jest po generalnym remoncie : wymieniona cała głowica razem z zaworami uszczelką pod głowicą, świecami, kablami wn, paskiem klinowym. Jednak po odbiorze z warsztatu samochód mi gaśnie na niskich obrotach, wyczyściłem dzyszę i nadal jest bez zmian. Na gazie jest wszystko...
Czesc, Moj problem z samochodem Skoda Felicia 1.3 Mpi (benzyna) 97r., przebieg 414.000km wystepuje juz od ponad roku. Sa to wibracje, ktore przenosza sie z silnika na karoserie podczas postoju. Dodam ze gdy odpale zimny silnik i chodzi na ssaniu to nie odczuwam tych wibracji. Zauwazylem jeszcze ze w te upalne dni gdy silnik juz mocno sie rozgrzeje wibracje...
Mam taki oto problem nie cofa się mi się tłok w zacisku hamulca przedniego koła. Zaczęło mi się tak dziać od kilku dni. po wymianie klocków hamulcowych na nowe. Nie hamowało lewe przednie koło. Wczoraj rozebrałem zacisk umyłem (tłok nie był skorodowany) nowe uszczelki i nasmarowałem złożyłem. Dziś była jazda próbna nic nie pomogło nie hamuje przejechałem...
Witam. Mam problem z autem. Jechałem i skończył się gaz. Na początku jako tako dobrze jechało na benzynie, chwile potem zaczęło szarpać i strzelać z wydechu, często tak było jak gaz się kończył. W końcu strzeliło tak, że auto zaczęło głośno chodzić. Dojechałem akurat do domu a następnego dnia myślałem że wywaliło uszczelkę pod gaźnikiem. Wymieniłem...
Mam prośbę. Czy ktoś mógłby dokonać analizy pracy sondy? Samochód to Felicia 1.3 MPI 68KM z 1997 roku, przejechane 180 tys km (tyle jest na liczniku, przebieg raczej wątpliwy). Od dłuższego czasu silnik sukcesywnie tracił moc, teraz teraz nie jest osiągalne nawet 100 km/h. Na wolnych obrotach, od czasu do czasu silnik lekko faluje i dość mocno trzęsie....
W aucie jak wyżej przekaźnik załączający napięcie po przekręceniu kluczyka na światła wycieraczki itp wariuje. Przy zapalaniu rozłącza (prawidłowo) potem co jakiś czas zał-rozł z częstotliwością kilka herców w całym zakresie pracy silnika. Po usunięciu rezystora ze środka raczej na wolnych obrotach Na przekażniku jest napięcie akumulatora i nie ulega...
witam wszystkich... mam kolejny problem ze swoją felicią (1,3 +LPG). ostatnio zacząłem zauważać spory ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym. sprawdziłem wszystkie gumowe przewody, poziom oleju, korek od oleju (brak mazi) i zauważyłem wyciek płynu przy pompie wodnej. po dwóch godz walki pompa wymieniona na nową. uzupełniłem płynu do poziomu "max"....
Przyznam żę sam posiadam felicie ale takiego miejsca to ja bym nie wymyślił na alarm. Zwłaszcza że tamtędy po gąbce zacieka woda z pod uszczelki przy szybowej. Dodano po 43 Tak jest to moduł alarmu u chyba nawet czujnik wstrząsowy jest pod gąbką.
Witam, zmagam się z problemem w swojej skodzinie, tzn. podczas jazdy czuć, choć nie zawsze bardzo delikatne szarpanie budą, coś jakby przyduszanie silnika, auto czasem jest strasznie niemrawe, takie mułowate wręcz. Na I-III biegu ciągnie całkiem ładnie, natomiast od 50 km/h ma problem z przyspieszeniem i wkręceniem się na wyższe obroty. Z rzeczy, które...
Witam Trafiła mi się skodzina cierpiąca na problem świecącej/mrugającej kontrolki oleju na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika. Jako, że pociekała lekko miska olejowa zrzuciłem ją w celu usunięcia syfu oraz wymiany uszczelki. Z dna miski wylałem z 0.5 do 0.75L kiślu wyczyściłem smok i miskę zalałem Valvoline 10W40 max life było ok przez jakieś 2...
witam jestem tu nowy ale wiem coś na ten temat :D sam czyściłem przepustnice i nie miałem tego problemu ale wcześniej gdy robiłem to w ASO pojawiło misię to samo ale po jakimś miesiącu samoprzeszło. Ale wróć: Radze tak: -zdemontuj przepustnice odłącz ją całkowicie! -radze kupić nową uszczelkę pod jest niedroga ale jaki komfort przy zdejmowaniu -wymyj...
Arrarkin: W nowym aucie 100 tys km to jest dla mnie dwa lata jeżdżenia bez przesady. Jeżeliby miała w tym czasie pójść uszczelka pod głowicą to albo kierowca jest z bombowca albo marka/model totalnym szrotem. A co do odporności kolizyjnej to jak porównujesz różne auta to przynajmniej bierz pod uwagę ten sam segment cenowy. Czyli np. felicia/fabia (kolosalna...
Witam wszystkich. W Skodzie Felicii 1.3 miałem nieznaczny wyciek oleju w silniku od strony pokrywy popychaczy. Wymieniłem uszczelkę na nową wraz z uszczelnieniami śrub mocujących. Nie wiem czy ma znaczenie, gdyż patrząc na silnik na internecie, pokrywa jest zamontowana wycięciem do dołu u mnie to wycięcie w pokrywie jest u góry, nie wiem czy to ma aż...
Bo on nie jest na gwint tylko wciskamy nie ? Tak ...
Koledze chodzi o to ze w niektorych silnikach np. 1.4 i 1.616V z VW odma jest podcisnieniowa i rozszczelnienie na korku wlewu bedzie powodowalo problemy z wolnymi obrotami. W rzeczonej Felicii odma jest standartowa i luzny korek, skutkuje obrzyganym silnikiem w razie gdy spadnie. Kup nowy albo zaloz nowe uszczelnienie. Mozesz dogiac kawalek blaszki,...
Trochę to ma wspólnego z elektroniką jak pączki, ale co tam, porada dodatkowa, warto wymienić też filtr przepływowy. Instalacja nie ma prawa być lipna, co ileś m^3 wymienia się filtr, uszczelki i czyści komorę filtra. Jeśli to zostanie zaniedbane, to może dojść do zatkania przewodu paliwowego od butli (czyszczenie polega na wciskaniu linki stalowej...
uszczelka skoda felicia czujnik felicia felicia kierunkowskaz
przesuwanie tekstu gwarancja tabliczka znamionowy przewodność mosiądzu
przetwornica 24vdc 12vdc tomtom przywracanie
Winbond W77E58-25 – kopiowanie i odczyt mikrokontrolera, programatory, blokada LB1/LB2 Continental M4L – opis 18 pinów złącza ECU i KESSY, pinout, Vitesco, motocykle, VAG