Jak masz wielocewkę to tylko wymiana.
http://obrazki.elektroda.pl/9059530900_1... padały czujniki lub pękła cewka zapłonowa
Iskra pada parami 1-4 i 2-3. Czeka cię zakup nowego cewkomodułu
Witam piszę z problemem włączającego się alarmu po przekręceniu kluczyka na zapłon czy wie ktoś jak to naprawić żeby alarm nie załączał się podczas pozycji zapłonowej?
Zaślepka aparatu zapłonowego . Silnik Favority , wyrzucono aparat zapłonowy i założono dekielek na wałek pompki oleju . Co się dzieje ? Pozdrawiam
Zapłonowych.
nie, mono z aparatem i hallem
cylindry od rozrządu 1-2-3-4 , kable na kopułce odwrotnie do wskazówek zegara 1-3-4-2
Ja stawiam raczej na układ zapłonowy
Nie do zdobycia.Serio!
Witam, dosyć nietypowy problem mam. Dziś najechałem na dosyć sporą dziurę, co spowodowało prace na nie wszystkie cylindry aż do wyłączenia silnika. Okazało się że cewka zapłonowa/listwa zapłonowa [nie wiem jak dokładnie się nazywa] odłączyła się do świec zapłonowych. Montaż tego jest troszkę dziwny, bo na dwóch blaszkach przykręconych do obudowy, powoduje...
sprawdż przewody WN, i świece zapłonowe
Szczerze jak dla mnie to nie jest żadna firma, jeśli już chcesz coś porządnego weź beru, nie miałem jeszcze nigdy z nimi problemu
Zapomnij, to jest nie do naprawienia.
Jakie są najlepsze świece dla tego auta?
Stan akumulatora sprawdzony? Napięcie ładowania w normie? Aparat zapłonowy podmieniany?
Wtyczka jest standardowa, produkowana przez "złączową" firmę AMP Dwa przewody mają iśc "na abarot"!
Wstrząsówka nie odcina iskry. A u ciebie w ogóle nie ma. Kod silnika podaj. Ale jak znam życie, padł moduł zapłonowy pod cewką.
Czerwono czarny - stały plus do centralki. Czerwony - plus po stacyjce. Sprawdź przy akumulatorze i cewce zapłonowej.
tylko 3 elektrodowe BRISK ja prześmigałem na nich 70 tyś i nawet nie regulowałem przerwy raz tylko szczotka drucianą nagar przetarłem i smigają jak złoto
Reszta bezpieczników działa oprócz tego 4. Nie wiem jak to wytłumaczyć ale tak jakby dalej za tym bezpiecznikiem 4 coś nie działa bo sam bezpiecznik jest dobry. A może to przekaznik R5 jest to przekaznik systemu wtryskowo-zapłonowego?
Sprawdzi Kolega czujnik temperatury odpowiadający za grzanie świec zapłonowych. Jak długo grzeją się świece?
Miałem na myśli że aparat zapłonowy jest ok Pomyliłem słowa
Witam. Zajrzyj tutaj: http://felicia.autokacik.pl/
jest jeden bezpiecznik ale jest dobry. Dzisiaj zauważyłem że mogę zamrygać długimi światłami ale nie da się ich włączyć. Działają awaryjne i postojowe ale mijania też nie działają. Może kupię jutro przekaźnik zapłonowo wtryskowy.
Masz uszkodoną nową listwę, lub listwa podróbka ( Hans Pries)
Możesz sprawdzić przewody zapłonowe czy nie mają przebicia, a także przyjrzałbym się cewce. Jak z układem zapłonowym było by wszystko w porządku, to zmierzyłbym ciśnienie paliwa.
Tu masz link do strony z instrukcją do programu AMON http://www.agcentrum.com.pl/p/agc.htm Proponuję po uprzednim zapisaniu ustawień na dysk skorzystać z funkcji powrót do ustawień fabrycznych, oraz przyjrzeć się zakładce wybór typu układu zapłonowego.
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
dziękuje za jakiś odzew. Świece były wymieniane , przebieg ok 22 tyś .Wymienię świece i dam znać. Jest listwa zapłonowa - brak przewodów.
Tak na benzynie jest ten sam problem. więc albo zawory , albo uklad zapłonowy ,( cewka , aparat, świece itp)
światła do jazdy dziennej maja zgasnąć po włączeniu postojowych (podobno) więc podłącz pod postojowe. Jeżeli chodzi o stacyjkę to nie musi być podłączone bezpośrednio pod stacyjkę. Wystarczy podpiąć pod przewód gdzie pojawia się zasilanie po stacyjce - zasilanie ECU, zasilanie cewki zapłonowej itp.
Rozgrzej auto pod domem i sprawdź cewkę zapłonową jak juz auto zgaśnie, na uzwojeniu pierwotnym powinna mieć kilka omów, a na wtórnym (od strony kabli zapłonowych) ok 10kΩ ±2kΩ. Podaj wyniki pomiarów.
A dochodzi w ogóle paliwo do silnika ?? Może filtr paliwa zasyfiony i zamarzł... Kable, zwłaszcza aparat zapłonowy do sprawdzenia.
Dzięki za odpowiedzi, zostaje sprawa obrotomierza. Czy sygnał do niego idzie z cewki zapłonowej? Może ktoś wie gdzie znajde pinout zegarów?
Przeczyściłem papierkiem ściernym prawie wszystkie styki czujników i złączek, (autko ma już swoje lata). Podstawiłem też inny moduł zapłonowy, bez zmian. Jutro kupię nowy czujnik i zobaczymy co się zmieni.
Ustawianie zapłonu właśnie tak wygląda. W vag kanał 01i obroty ida do 1270 później stroboskop i ustawia się na 6 stopni wyprzedzenie zapłonu i ma działać. Ja zaznaczyłem sobie od razu kreske korektorem na aparacie zapłonowym w razie zabawy w przyszłości
Wymieniałem czujnik obrotów ze 2 miesiące temu. Może te 10,5 V na listwie zapłonowej podczas kręcenia to jednak za mało?
Masz uszkodzony aparat zapłonowy. Sprawdż jeszcze czy jest na nim masa. Trzeba było sprawdzić automat gdy miałeś go na "wierzchu"
Sprawdzałem zasilanie na wtryskiwaczach i jest. Nowy problem się pojawił z tym że nie ma iskry nie wiem czym to jest spowodowane (ktoś z ekspertów zostawił włączony zapłon, albo nadmierna wilgoć) napięcie do aparatu zapłonowego dochodzi a iskry nie widać.
Witam. Najprawdopodobnie stało sie cos z układem zapłonowym. Jak jest w niej jakis komputer to moze sie rozkodował.Bo pewnie odłaczałes akumulator??
Kolektory wtryskiwacze listwa zapłonowa zostały z silnika wielopunktowego dlatego też sterowanie zostało takie jakie było -chyba logiczne.
Witam. Temat może trochę już nie aktualny, ale może komuś się przyda. Miałem podobny problem z obrotomierzem 1.3 mpi. Czasami jak by gubił sygnał i opadał do 0 po czym od razu wracał. Autko jeździło z tą przypadłością kilka lat aż zginęła iskra na jednym cylindrze. Po wymianie modułu zapłonowego (cewka zapłonowa) obrotomierz wskazuje bez zarzutu.
Czujnik halla nowy, cewka nowa , stacyjka nowa , komputer i immobilajzer nowy z jednego typu . Przy kreceniu rozrusznikiem , do listwy zapłonowej dochgodzi prąd , a nie daje na dwóch pobudzających cewek
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
u kojegoojca padł zespół cewek zapłonowych. kupilismy od fabii bo t5ańszy i da siedopasować, wystarczy przełożyć wtyczkę. po wymianie silnik dostał kopa na niskich i srednich obrotach.
Ja też tak miałem w felicii 1,3 mpi, na zimno palił bez problemu a jak sie zagrzał tak do ok 80stC to gasły mi gary 2 i 3. okazało się że siadł moduł zapłonowy, który jak był zimny to dawał iskrę, a na ciepło już nie chciał. w każdym bądź razie ja bym szukał z zapłonie
Ja bym jeszcze podmienił listwę od świec zapłonowych. Jak mi się zepsuła, to problem było widać ewidentnie: po nagrzaniu silnika jedna świeca nie miała iskry i wtedy prawie nie dało się jechać. Gdy listwa była zimna, działała dobrze. Może w twoim przypadku raz na jakiś czas wypada iskra i dlatego szarpie?
Czy te schematy oryginalnie były w kolorze?? Nie, nie, te zamieszczone przeze mnie na początku tego wątku schematy nigdy nie były kolorowe, były szare, jak na tych skanach. Wiem, bo kiedyś widziałem je w oryginale. A kolorowe to były schematy do takich specyficznych Felicii na rynek rosyjski i ukraiński, które miały zwykłe gaźniki i aparaty zapłonowe...
Przyczyn może być tak wiele, że nikt nie da Ci tutaj jednomyślnej, trafnej odpowiedzi. Sprawdź układ zapłonowy, stan świec, cewki zapłonowe itp, podłącz się z miernikiem diagnostycznym i zobacz, czy nie ma jakiś błędów, które wcale nie muszą wyświetlać się na pulpicie, dobrze byłoby zmierzyć ciśnienia na cylindrach.
witam , propnuję zregenerować reduktor gazu , czyli popularny parownik , zestawy regeneracyjne można kupić na allegro , wymiana nie jest trudna , ja osobiscie mam felijię 1,6 mpi , ale objawy miałem takie same , po dłuższym postoju trzeba było ją długo kręcić , zużycie gazu wzrosło o jakieś dwa litry , wymieniłem mębramę oraz uszczelki w reduktorze...
Witam. Walcze juz od dłuższego czasu ze swoim komputerkiem gazowym AL 700. Chodzi o to ze tylko jak auto jest zimne to po odpaleniu autowskakuje samo na gaz mimo tego ze nie uzyska obrotów + temperatury. Na lekko rozgrzanym silniku jest ok wszystko. Dzis sprawdziłem całą płytkę od komputera wyglada na ok. Zaniosłem taki ciepły komputer z domu do zimnego...
Pytanie tylko brzmi czy wibracje te są wywołane nierówną pracą silnika, bo jeśli tak to powodem może być np. układ zasilania w paliwo i zapłonowy. Miałem podobny objaw u siebie, wywołany był złym stanem przewodów WN (oczywiście w innym aucie). Myślę że na początek należałoby sprawdzić świece i listwę z cewkami.
najłatwiej (koszty jak po gwaranccji) to pojechać do serwisu i podłączyć się pod komputer z OBD2. Jest wtedy możliwość odczytania jakichkolwiek i kiedykiolwiek występujących błędów w pracy silnika jak i wszystkich czujnikach z nim współpracujących. Jeśli takie nie występują wtedy komputer powinien pokazać błędy tzw. sporadyczne. Miałem dwa lata temu...
Nie kręć zbyt długo, 2-3 obroty wału i po puszczeniu kluczyka powinien siłą rozpędu silnik zaskoczyć, masz za słaby prąd, pobór rozrusznika i zostaje za mało prądu na cewkę zapłonową, przerabiałem ten temat w 2-letnim matizie, założyłem aku od diesla i problem zniknął, na wiosnę oryginalny aku i auto paliło
Witam mam dziwny problem z skodą felicją 1.6 mianowicie jak jest troszke słabszy akumulator to wtedy kręci a nie odpala,wystarczy na kablach podpiąc drugi aku i pali od szczała,na popych pali z miejscza,przełozyłem nowy aku i wystarczy troche pojezdzić i za jakiś czas będzie kręcił a nie odpali,wystarczy pnąc i złapie,wymieniona cewka,aparat zapłonowy,sprawdzone...
Podwójna cewka w 1,3 MPI ? Czyli listwa zapłonowa, mam auto z tym silnikiem i nic o tym nie słyszałem ,by było coś innego , zresztą Mario Rene Cedrych w swej ksiażce pt "Skoda Felicia " też o tym nic nie podaje , http://obrazki.elektroda.pl/6775630900_1...
Witam! udało mi sie odpalić samochód.Wystąpienie usterki zmusiło mnie do ogólnego poznania nowoczesnych systemów wtryskowych i zapłonowych oraz systemów zabezpieczeń pojazdów.Dziękuję za cenne wskazówki,które ułatwiły mi zrozumienie budowy i zasad działania .W przypadku mojego samochodu problem z odpaleniem silnika stwarzał drugi system zabezpieczający...
a zapłon dobrze ustawiony? bo może ciut za wczesny? tam jest już elektroniczny czy jeszcze na przerywaczu? heh trzeba było zamiast płacić za regeneracje to na złom pojechać i wykręcić sobie cały zestaw wtrysku z Felicii (takiej na aparacie zapłonowym) i było by to kompletnie niezawodne...
Ja od razu myślałem o listwie - tak czy inaczej nazywa się to moduł zapłonowy, jeśli chcesz kupić. moja sugestia to brak dobrego styku na mapsensorze lub uszkodzona grzałka w lambdzie Wtyczki na mapsensorze wygladaja jak nowe (co jest dziwne), jeśli odłączę jakąś auto momentalnie gaśnie. Czy lambda nie działa tylko na ciepłym?
Witam, z moją Felicia 1.3 mam taki problem, że podczas jazdy zaczyna przerywać, takie krótkie momenty jakby nie miała podawanej odpowiedniej ilości paliwa, albo jakby listwa zapłonowa, nie wie, po prostu szarpie silnik, jak dodam więcej gazu przestaje ewentualnie ten objaw staje się lekko wyczuwalny. Tak się dzieje jak jest zimny silnik i po rozgrzaniu...
Witam Wszystkich i proszę o pomoc :) Mam prblem ze skodą felicją 1.6 2000 r . problem polega na tym ,że po rozgrzaniu silnika felicja gaśnie czy na benzynie czy na gazie - niestety zdarza sie to w czasie jazdy przy dojeżdżaniu do skrzyżowań , świateł . Na zimnym silniku nie ma żadnych problemów . Poczytałem troche forum i wymienione zostały : aparat...
Brzmi jak problem z cewką zapłonową. Tam jest taki zintegrowany moduł, fajna sprawa bo nie potrzeba przewodów WN wymieniać, ale problem o którym piszesz był dość częsty. Podmienić cały moduł (ten nasadzany na świece) z innego auta, powinno pomóc.
W sterowaniu pick and hold: prąd w piku wynosi 4 - 6 A i dalej w podtrzymaniu ok. 1 A, natomiast napięcie w piku sięga 60 - 90 V. Wiem o tym ale takie bajery to sprawdzają tylko nowoczesne sterowniki i to raczej nie w przypadku wtryskiwaczy a jedynie na cewkach zapłonowych. "Piku" nie trzeba symulować, wystarczy żeby prąd w podtrzymaniu mniej więcej...
Witam. Mam problem ze Skodą Felicia 1,6. Przy temperaturze poniżej 0 nie odpala. Niby próbuje, ale silnik zaskoczy na 2 sekundy i gaśnie. Oczywiście sprawdzone wszystkie podstawowe rzeczy. Tzn: -sprawdzony stan i ustawienie rozrządu. -OK -sprawdzone ciśnienie w cylindrach -OK -wymienione świece i przewody zapłonowe-nowe -wymieniona cewka zapłonowa-nowa...
Odświeżam wątek . Znowu dzieje się to samo , w deszcz porażka z jazdą , zauważyłem , że na cewce zapłonowej są małe wyładowania przebicie delikatne na obudowie , jak się rozgrzeje prawie znika (sprawdziłem zraszając wodą). Wymiana gumek nie pomogła . Chcę kupić nową tylko nie wiem jakiej firmy wybrać : ngk , champion , czy tesla ? Wszystkie są w podobnej...
Witam .Trafiła do mnie felicja 1999 rok 1.3 benzyna /gaz sterownik silnka simon 2 .Praktycznie wszystko posprawdzałem napięcia+12v i masa na sterowniku ok na cewki zapłonowe ok na wtryski ok .Obroty oscyloskopem z czujnika halla ok .A VCDS nie widzi obrotów w sterowniku .Wymienione ecu i bez zmian, czujnik halla bez zmian nadal VCDS nie widzi obrotów.Wgrałem...
Skoda Felicja 1.3 z rocznika 1999 Mam to samo brakuję iskry , pisałam już to ,może ktoś jeszcze mi pomoże wszystko nowe wymieniane Czujnik halla nowy, cewka nowa , stacyjka nowa , komputer i immobilajzer nowy z jednego typu . Przy kreceniu rozrusznikiem , do listwy zapłonowej dochgodzi prąd , a nie daje na dwóch pobudzających cewek jestem zielona w...
Witam Cóż poczytałem te wypowiedzi temat ciekawy tym bardziej że pracuję w serwisie Skody . Skoro mówisz że coś dupneło podczas dodawania gazu i był to tłumik to moę z czystym sumieniem powiedzieć że raczej zapchany wydech był przyczyą. Dziwię się bardzo że w Feli z silnikiem 1,3 gdyż te objawy występowały jedynie w Felach z silnikami 1,6, po około...
jeżeli masz wyście z komputera samochodowego to można kombinować ale jeżeli takiego nie masz to nie jest to takie proste. żeby pokazywał miernik chwilowe lub średnie zużycie paliwa zużycie paliwa . A jeżeli chodzi o ilość paliwa w baku to musisz przy każdym tankowaniu wprowadzać do komputera zatankowaną ilość . Taki komputerek musisz bardzo dokładnie...
Mam problem z moim autem. Otóż samoczynnie przełącza się z LPG na benzynę. Auto: Felicia 1.6 Instalacja: II generacja oparta na sterowniku LCS A/1-V05-ER Landi Renzo. Przełącza się podczas jazdy, czasem podczas postoju w korku. Ilość gazu w butli nie ma znaczenia, ale zauważyłem że im cieplej na dworze (i im cieplejszy silnik) tym częściej się przełącza....
Witam forumowiczów. Na wstępie Wesołych Świąt życzę wszystkim. Mam mały problem ze skodą. Model to skoda felicia GLXi 1,3 MPI 50kW 68KM rocznik 1998 z instalacją lpg. Instalacja drugiej generacji. Parownik lovato, jeden filtr. W środku auta jest tylko przełącznik trójpozycjny: b(powyżej 2tys. przełączanie na gaz),g,b. Objawia się to losowym dławieniem,...
Witam. Mam problem z autem. Jechałem i skończył się gaz. Na początku jako tako dobrze jechało na benzynie, chwile potem zaczęło szarpać i strzelać z wydechu, często tak było jak gaz się kończył. W końcu strzeliło tak, że auto zaczęło głośno chodzić. Dojechałem akurat do domu a następnego dnia myślałem że wywaliło uszczelkę pod gaźnikiem. Wymieniłem...
Ostatnio przyszło mi też wiele czasu spędzić na poszukiwaniu odpowiedzi na ten problem. Jedną z nich jest czujnik halla lecz jego awaria spowodowała by brak iskry, jednak natknąłem się że iskra może być za słaba by zapalać mieszankę i lecz to raczej masz wyeliminowane przez te wymiany kabli i cewek. Miałem problem tez z brakiem pracy na jednym tłoku,...
Pozwole sobie odkopać temat gdyż bardzo pasuje do mojego problemu a niechce zakładać nowego tematu. Posiadam Skode Felicje Kombi 1,3 MPI , przebieg 114kkm , od nowości w rodzinie. Od dłuższego czasu jeżdzi nim tylko jeden kierowca czyli ja. I od niedawna moim problemem stało się niesamowicie duże spalanie , prawie dosłownie na trasie widać opadająca...
Panowie! Samochód jak powyżej, na liczniku ok 130k km, jeździ na gazie ale objawy występują zarówno na gazie jak i na paliwie. Mam następujący problem. Podczas jazdy na jakimkolwiek biegu przy niewielkim dodawaniu gazu, np jazda 70-80 km/h na 5 biegu, delikatnie wciśnięty gaz, samochodem zaczyna szarpać, wpada w jakieś drgania na tle normalnej pracy....
Ja też dorzucę swoje 3 grosze. Cewka oczywiście pasuje z felicii do fabii. Jedyna różnica to inna konfiguracja pinów. Najprościej wyjąć starą, pomierzyć wtyczkę z niej oryginalną od strony ECU - znaleźć +12V i masę. Pozostałe dwa to kable sygnałowe. Sprawdzić w aucie z którego wyciągnięta była cewka jak ma rozmieszczone zasilanie i masę i odpowiednio...
Może ktoś ma taką kombinację lub może pomóc. Mam instalkę LPG tartarini ze sterownikiem TEC97 w skodzie felicii 1.3 mpi ze sterownikiem simos2p. Podejrzewam że sterownik TEC97 rozprogramował się gdyż miałem dziwne objawy: po osiągnięciu 2000obr samochód słabł , dusił się i gasł pomimo wyłączonej instalacji gazowej. Nawet wyciągnięcie bezpieczników od...
Witam Na początku falowała obrotami i gasła na wolnych obrotach. Po wielkich bojach gazownik zresetował sterownik i ustawił wszystko jeszcze raz pod silnik 72KM mocy. Przez jakiś czas było ok ale paliła 14L gazu pojechałem na regulacje ustawili i było ok. Spalanie 9L i czasami zabujała schodząc z wysokich obrotów. Odkąd jest zima to już jest masakra....
Ten samochód to składanka.Zmieniłem na favorit. Kupiony był cztery lata temu. Problem znalazłem.Aparat zapłonowy jest od ??? . . . kopułka od ??? palec od favorit.Palec na wałku nie blokuje się , ma skok ok.6 mm.Czyli kąt zapłonu możne przestawiać się na palcu. Aparat i kopułka z wyglądu pasuje do felicij. Pytanie?Czy aparat od felicij pasuje do favorit.Na...
A co to za wtryskiwacze ( daj foto bo nazwa jakaś egzotyczna) i ile maja nalatane, bo objawy jakby się już wytłukły, nierówno dawkują i wypadają zapłony.
strzela w tak jakby w kolektor ssacy, ale z wydechu tez słychac wypadajace zapłony nierówną prace. Niewiem jak z czujnikiem temp. ale wskaznik na desce działa prawidłowo, a czy jest inny do wskazan silnika to niewiem. tak mi sie wydaje ze jest 4pinowy Tylko dlaczego to miałoby tylko znaczenie przy rozgrzanym silniku do ponad 90stopni maxymalnie łapie...
Wymyj acetonem listwe zapłonową i zamień gumkę z czwartego cylindra z jakimś innym - może na niej jest przebicie lub listwa łapie gdzieś wilgoć (kurz, brud lub pęknięcie). Listwa z fabii ma inna wtyczkę (poza tym dwa przewody są zamienione) ale po jej wymianie pasuje do Felicii - zresztą teraz w sklepach jeżeli chce sie kupic oryginalna listwę Champion...
Witam wszystkich forumowiczów i użytkowników SKODY. Mam problem z którym sobie elektrycy nie radzą, ale po kolei. Posiadam Skodę Felicie 1.3 MPI (benzyna) rocznik 96. Przez ostatnie lata wszystko było dobrze, standardowe wymiany jak łańcuszek, akumulator itp. Niestety tego lata od maja mam duży problem. W ciepłe dni, upały, po przejechaniu kilkunastu...
Witam, Chciałbym podzielić się rozwiązaniem problemu bardzo podobnego co w innym poście http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Felicja 1,3 Lxi (rocznik 1995 :) ) podczas jazdy na wysokich obrotach (powyżej 4000 tak około, bo nie mam obrotomierza), najczęściej podczas przygotowania do wyprzedzania (redukcja). Najpierw było szepnięcie...
Witam, Ponieważ pojawia się następujący błąd: Control Module Part Number: 032 906 030 AG Component and/or Version: MARELLI 1AV F012 Software Coding: Work Shop Code: 1 Fault Found: 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 36-00 - Open Circuit - nie mogę przeprowadzić procedury przywracania ustawień podstawowych zgodnie z tym co napisano tutaj, http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
skoda felicia świeca zapłonowy czujnik felicia felicia kierunkowskaz
drukarka laserowa monochromatyczna prawego światła hasło wygasa
Jak odblokować klawisze pilota Manta TV? OSCam niewidoczny w OpenATV 7.5 - przyczyny