Mnie kiedyś jakiś syf podlazł pod czujnik, pomogło wydłubanie tego czegoś z kanału na czujnik i umycie czujnika.
MAP sensor. Miałem tak samo: obroty falowały, najpierw były niskie, później coraz wyższe. Okazało się, że konektory przy wtyczce do czujnika MAP są skorodowane( taki biały nalot). Po wyczyszczeniu - silnik zaczął ładnie równo pracować i obroty się ustabilizowały.
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Proszę schemat sterownika: Pin 101 w centrali łączy się z czujnikiem obrotów na pinie 3
A czy podmieniłeś czujnik obrotów wyjściowych (błąd P0792) ?
Proponował bym prześwietlic dokładniej sąde lambda , ostatnio robiłem bemke w której też tak obroty falowały na kompie nie wywalało żadnych błędów ale napięcie sądy oscylowało od 100 do 270 mV po wymianie sądy auto jak nowe tymbardziej że sam komp wywala problem z czujnikiem tlenu.
niedostaje paliwka.
Witam najczęściej w maluchach przerywanie to cewka wysokiego napięcia przewody i świece lub ustawienie przerwy między czujnikiem położenia wału a kołem powinna wynosić 0,8 mm albo zatkana dysza w gazniku. Gaznik przedmuchaj powietrzem żeby być pewnym że czysty dyszę od składu mieszanki wykręć około 1,5 obrotu
a wymieniałeś czujnik obrotów?
Na moje około winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy albo czujnik temperatury ponieważ to on odpowiada za ssanie. No chyba że jest coś zatkane lub pompa paliwa pada ale skoro na gazie jest to samo to brak mi pomysłów. Może moduł zapłonowy ma przebicie i iskra skacze wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, czujnik położenia wału też bym zweryfikował.
Błąd jest obrotów silnika P0335, silnik nie odpala.
Kolego nic innego jak do wymiany czujnik obrotów na kole zamachowym (Czujnik Halla) po nagrzaniu warjuje.
podobny przypadek kolego miałem puściłem całkiem nowy przewód sygnałowy z czujnika do kompa stary wyciąłem i gra
Sprawdzić dobrze zasilanie na czujnikach , pomijając obrotów!
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Regulacja gaźnika.
Zobacz tutaj masz schemat instalacji gazowej: http://obrazki.elektroda.pl/5030585500_1... Dwa żółte przewody rozłączają pracę wtrysku przy pracy LPG. I teraz albo poszukaj w którym miejscu ktoś przeciął przewód od wtrysku benzynowego i puścił przez te żółte przewody przez centralkę gazu, albo odepnij wtyczkę od tego bingo-m, zlokalizuj...
pomyciu tego czujnika nie pomogło
Podłączyłem czujnik położenia wału oddzielnym przewodem do pinów 9 i 23 złącza B. sterownika. Fiat ECUScan pokazał ten sam błąd P0335 - czujnik obrotów silnika. Crankshaft Position sensor A circuit malfunction.
A co sprawdziłeś? Wtryski, ciśnienie paliwa, iskrę? Samo się nie zrobi. Pewnie siada czujnik obrotów wału.
Wyczyść na początek czujnik doładowania turbiny
W tym modelu Fiata nie ma silnika krokowego,jet zawór powietrza dodatkowego.Rozbierałem go jest sprawny.Sprawdzałem oscyloskopem przebieg zasilania zaworu.Na zimnym silniku dostaje krótkie impulsy na ciepłym długie, dlatego ma wyższe obroty.To centralka "wydaje polecenie" podniesienia obrotów.Ale dlaczego?
Powodem całego zamieszania był ......... pasek klinowy . Może nie uwierzycie ale poprzedni majster źle go założył , puścił pasek pod rolką . Pasek się strzępił i jego odpadające kawałki pourywały przewody od czujnika wału . Nie widział obrotów i miał zwarcie na tym czujniku .
P0510 to czujnik zamknietej przepustnicy, czyli nie spowoduje tego, ale P0322 to brak sygnału prędkości silnika. Pewnie masz problem z czujnikiem obrotów wału.
Silnik na monowtrysku? Czy masz już MPI?
Weź się za ten czujnik.
Czujniki obrotów wału padały bardzo często w tych fiatach, Wymiana powinna rozwiązać Twój problem, czujniki nie są aż tak drogie.
Witam. Kolego czy mógłbyś bliżej określić jaki to był czujnik?
Pacjent: Fiat Panda 1.2 8V z 2003 roku. Czy mógłby mi ktoś podać parametry czujnika położenia wału (ten dolny na kole pasowym, 2 pinowy), tzn: 1. Jaki powinien mieć opór 2. Jakie ECU powinno podawać na niego napięcie i które piny w ECU należy sprawdzić. Mam problem z mocnym falowaniem obrotów na ciepłym. Sprawdzone już niemal wszystko.
Ułamany wypust koła pasowego odpowiadający za sygnał czujnika położenia wału
Mam problem z wolnymi obrotami w Fiacie Cinquecento a mianowicie jak odpalam auto to muszę trzymać nogę na gazie bo inaczej auto zgaśnie bo niema wolnych obrotów.Na pewno nie jest to wina układu wtryskowego bo jest wymieniony na nowy razem ze wszystkimi czujnikami i silniczkiem krokowym znajdującym się w nim.Został zmieniony też czujnik ciśnienia bezwzględnego...
Albo czujnik temperatury cieczy.
Po pierwsze to jaki komputer i po drugie zdejmij wtyczkę od komputera, przeczyść i załóż.
cut off i po problemie fiaty tak maja
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
To że pali się kontrolka wtrysku to może być kilka przyczyn-ale ta pierwsza diagnoza może być właściwa bo miałem to samo,ten czujnik to jest czujnik podciśnienia względnego.U mnie jak jak był uszkodzony to po odpaleniu gasł na wolnych obrotach,i właśnie kontrolka wtrysku paliła się cały czas.Jak byś miał zepsutą sondę to gazu paliłby ci ponad 10.Jak...
Centralka się rozkodowała. Kody i do kodowania. Albo kupić nową z imo wsadzić i Wio Jak to nie masa, Sprawdź tez czujnik obrotów wału.
krokowy mam na 100% dobry
Ciekawi mnie jeszcze czujnik o nazwie Cold start valve znajduje sie w bloku kolo czujnika cisnienia oleju. to jest bimetaliczny zawór rozruchu zimnego silnika ,jest zasilany tak jak pompa paliwa.
Znalazłem!!!! Popsuty był czujnik pozycji wału korbowego Dzieki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
Jeśli chodzi o falujące obroty to poza przepływomierzem warto sprawdzić czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik położenia przepustnicy.
Faluja obroty : -sprawdza czujnik przepływu powietrza
Powodem nierównych obrotów był czujnik temp. wody i kiepska masa na kompie. :D
Witam sprawdź wydech czy nie jest przypchany i zajrzy do filtra paliwa od tego bym zaczął. Zakładam że czujniki ciśnienia i sterowanie podciśnieniem jest sprawdzone
Mam fiata uno monowtrysk. Nie chce mi odpalać na benzynie , a jak już się uda to dusi się i dławi. Gdy uda się wejść na wysokie obroty to jest dobrze. Na gazie jest OK. Podejrzewam że padł jakiś czujnik np. regulator niskich obrotów ale nie wiem jak to sprawdzić i jak się zachowuje samochód gdy jest czujnik zepsuty
W GB są zestawy do zasilania wtryskowego ichnich klasyków. Czujnik obrotów zazwyczaj dokładany do istniejącego koła pasowego. | Myślę, że coś takiego dałoby się zaadaptować. Nie wiem jak z kosztami.
A jest możliwość, aby za to odpowiadał czujnik biegu jałowego, sterownik silnika? Mechanik zaproponował jeszcze odłączenie gazu od silnika 🤔
musi być czójnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze nie ma też tego czujnika. sprawdź cewkę WN.
Źle ustawiony tzn ? Na co na wielopunkcie ustawiać zapłon skoro wszystko leci z automatu i nie ma żadnej mechaniki od CPWK aż do świecy ?? Chyba że się mylę Check engine się nie świeci. Ciepły trzyma obroty, podejrzewałem czujnik temperatury powietrza.
Odpowiem w imieniu kolegi bo znam temat. Czujnik temperatury pokazuje prawidłową temperaturę. Obroty pokazuje prawidłowo.
Czujnik obrotów wału sprawdz przy pasku klinowym
a skąd pomysł że to wina instalacji gazowej?diagnostyk powiedział że cos z kompem i że raczej komp do naprawy lub wymiany:/a jeśli to wina inst gazowej to jak to wszystko sprawdzic?oddać auto do elektryka czy jak?i pewnie to tez sie bedzie wiazac z wiekszymi kosztami:/?a i dodam że problemy jakie wystepuja teraz zaczeły się zanim został założony gaz...
Koleżanko jeśli oddała Pani auto które jeżdziło do "mechaników" w ilości 3 osób ,to jest już ich to problem aby Fiat został uruchomiony i wyjechał sam z naprawy! Czy o braku czujnika obrotów wału korbowego to "oni" koleżanke poinformowali?
Proponuje silnik wyposażyć w czujnik położenia wału i koło pasowe z eleganta do tego układ cyfrowy powiedzmy na mikrokontrolerze który mierzył by prędkość obrotową silnika na podstawie impulsów z czujnika a układ wykonawczy regulujący obroty mogłby być silniczkiem krokowym (lub serwomechanizmem) polączonym z przepustnicą. W załączniku zewnętrzne charakterystyki...
Wymień czujnik obrotów wału i świece zapłonowe,będzie ok.
Może czujnik położenia wału...?
zbyt wysokie ciśnienie na listwie może powodować regulator ciśnienia, w tych autach nie zdarzyło mi się aby zepsuł sie czujnik ciśnienia, ale nie można go wykluczyć Zaślep egr kedy w alfie miałem taki problem, auto odpalało po chwili spadały obroty i gasł.
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Odłącz czujnik prędkości w skrzyni i ABS.
Użyj opalarki do osuszenia.
Co to za czujnik podciśnienia? Gdzie on się znajduje?
Może być jakiś czujnik,trzeba zrobić diagnostykę
Czy auto ma LPG? Błąd czujnika MAP może być spowodowany nieszczelnością w obrębie dolotu. Sprawdź wężyki dochodzące do przepustnicy. Spójrz też w Live Data na Examinerze na odczyty z czujników temperatury.
ok dzieki za szybką odpowiedz jutro sprawdze ta luke i oczywiście ustawienie rozrządu jak to nic nie da to bede myślal nad wymiana tego czujnika i tak myśle że koszt nie będzie aż tak wielki bo ile taki czujnik może kosztować.
Tak, ma znaczenie, podmień ten aparat, jak nie masz to ci wyślę, mam jeszcze w swoich zasobach. A mówiąc "stary typ" chodziło mi o aparat z przerywaczem, w przeciwieństwie do nowego rozwiązania z czujnikiem obrotów wału.
W moim GP 1.3 JTD 90 km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany, kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze, to wymieniłem na nowy...
Rysunek, pozycja G
wybacz elektrit- ale to co piszesz jest ciut niezrozumiałe. jaki pierwszy czujnik i jakie kable????
sprawdz czy sie przewody w tej wtyczce niepurywaly. Moze to jest akurat od jakiegos czujnika przeplywu powietrza. Jak samochod nie bedzie wiedzial, ze leci wiecej powietrza to nie posci wiecej paliwa i przy dodaniu gazu auto sie zadlawi i zgasnie.
Złącze wygląda na czujnik obrotów wału korbowego, ale sprawdź dokąd on idzie.
Obstawiam ze masz jakies problemy z ukladem chlodzenia (za malo plynu? ) i przy malych obrotach silnika temperatura reduktora spada i nastepuje przelaczenie na gaz.... sproboj oszukac czujnik temperatury, podlaczajac rownolegle opornik np 1k i badaj organoleptycznie temperature reduktora przy pracy na gazie na wolnych obrotach. Oczywiscie najpierw popatrz...
Te autka tak mają. Jeśli wszystko gra to zostajedo sprawdzenia sonda, czujnik temp i czujnik map.
Witam. Fiat Panda 2.1.3 Multijet 70 km. Przy około 3 tysiącach obrotów odcina turbo, zapala się check engine. Pokazuje błąd P0238 - czujnik doładowania turbo sprężarki A, wysoki sygnał. Po kilku odpaleniach auta check engine znika, ale problem nadal występuje do 3 tysiąców obrotów. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze i nie pomogło. Auto posiadam...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i temperatury powietrza zbierają informacje potrzebne komputerowi dla wyliczenia dawki paliwa podawanego do wtryskiwacza. Uszkodzenia tych czujników powodują problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Wymień najpierw czujnik temperatury cieczy chłodzącej. http://obrazki.elektroda.pl/3899208600_1...
Delikatnie podpalony zawór wydechowy. Nie jest jednak przyczyną aż takiego zużycia. Czujnik temperatury silnika dla wtrysku 2 pinowy z niebieską obudową złącza zamontowany w głowicy lub kolektorze ssącym. Algorytm regulacji wstępnaj gazu.Śruba na wężu- regulacja składu dla wysokich obrotów. 3000 obr siniaka wkręcać do spadku mocy i odkręcić o pół obrotu....
Wszystkie połączenia czyste i suche spryskane WD40,czujnika map brak w tym modelu,masa paliwa w oleju,dusi się nadal zaraz po odpaleniu,ale na wyższych obrotach jest bardzo żwawy,czujnik obrotów podmieniłem,żadnej różnicy.
Podłącz pod komputer to zobaczysz czy przyczyna jest mechaniczna, czy "kłamie" któryś czujnik.
W fiatach padał czujnik podciśnienia. I taki efekt był.
Obroty wału i wałka widzisz w rzeczywistych?
proponowałbym sprawdzić jeszcze przekaźnik mocy który ma istotny wpływ na iskrę jak i pompę paliwa powinien być na podszybiu w komorze silnika taki na 15 pinów i czujnik obrotów nie wspominając o bezpiecznikach
Przy dużej nieszczelności dolotu silnik może gasnąć, ale te skoki obrotów wskazują raczej na czujnik wału.
Obroty w końcu falują tylko na Pb czy na LPG również? Jeśli na jednym i drugi to sprawdzić przede wszystkim stan wn, potencjometr przepustnicy, czujnik temeratury
Może niezbyt fortunnie napisałem z tym ustawieniem... zapomniałem że to 700, nie FIRE. Są tam jakieś znaki na kole zamachowym, żeby sprawdzić lampą stroboskopową moment zapłonu? Nic nie było dłubane przy czujniku wału? Jest oryginalny, nie zamiennik niewiadomego pochodzenia. Zęby na kole są całe, odstęp czujnika od koła jest właściwy? Skoro zimny palisz...
w cc jest coś takiego jak czujnik 50 C może najpierw go sprawdz
Przyjrzyj się czujnikom prędkości obrotowej silnika (wału) i fazy (rozrządu).
Czy to na zimnym czy na ciepłym ciśnienie musi osiągnąć na obrotach
Teraz wszystko jasne . Ja nawijarkę do cewek zrobiłem sobie z napędu wycieraczek od fiata 125p . Odpadła mi kombinacja z czujnikiem obrotów ponieważ jest tam już zamontowany styk zwierno-rozwierny . I ten to właśnie styk podaje mi informację o przejściu wałka przez "zero" . Sygnał ten idzie do procesora który zlicza te impulsy i wyłącza silnik jak nawinie...
a jaki silnik posiadasz? czujnik obrotów na wale trzeba sprawdzić na początek
3 pinowy to czujnik hallotronowy (efekt Halla) 2 pinowy to czujnik elektromagnetyczny o odpowiedniej rezystancji (która się zmienia po wpływem obrotu np. koła zamachowego)
Jak do tego kopci sprawdź rurkę między kolektorem dolotowym a czujnikiem ciśnienia bezwzględnego.
odlanczales aku. na 10 min? tylko to trzeba zrobic zaraz po zgaszeniu silnika najwyzej kilkanascie sek. poza tym czujnik temp. powietza co wskazuje ?
Podmień impulsator - czujnik obrotów - jest w bloku - czyta z koła zamachowego.
Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
Witam Jeżeli sprawdziłeś: pompkę paliwową, gaźnik, dyszę elektromagnetyczną od wolnych obrotów. to proponuję sprawdzić odległość czujnika zapłonu (przy kole pasowym z lewej strony około mocowania alternatora) od znaczników na kole pasowym powinna około 2mm (nie wiem jaka jest książkowa), oraz sprawdzić czujnik podciśnieniowy. Pozdrawiam
Bywa że zdycha czujnik Halla na aparacie zapłonowym. Jeśli nie chce odpalić a nie ma iskry to sprawdź ten czujnik.
sprawdz czujnik temperatury cieczy hłodzącej od kompa.
Zdejmowalem z kazdego cylidra przewod wn i sprawdzalem czy jak zapal sie lampka to ginie iskra no i na kazdym jest tak samo. Nie rób tego więcej bo będziesz miał ECU do wymiany. Doprowadź do takiej sytuacji z podpiętym diagnoskopem (ale dedykowanym do FIATa). W/g mnie jest problem z sygnałem czujnika położenia wału (obrotów) lub wałka (fazy).
Zagazowana? Jak ze świecami,kablami,czujnikiem podciśnienia?
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
A czujnik temperatury płynu?
czujnik obrotów scania czujnik obrotów peugeot czujnik obrotów claas
indukcja plyta simering pompa pompa wspomagać renault laguna
moduł komfort termet sharp aktualizacja oprogramowania
Schemat elektryczny gilotyny Wohlenberg 115 - dostępność i porady Xerox WC6605 - Niebieski toner nie drukuje po czyszczeniu