Jarzmo trzyma oba zawory. Musisz wyjmować je jednocześnie razem z dwoma zaworami, spróbuj delikatnie obracać wtryskiwacze w zakresie luzu na który pozwala jarzmo.Ω
Sugerowałbym sprawdzenie poduszek oraz diagnostykę wszystkich wtryskiwaczy.
Sprawdź sterowanie wtryskiwaczy, jeżeli jest to wtryskiwacze stoją.
Trochę przeceniasz elm...
Moje wtryskiwacze to kolejna generacja i regulację dawki ustala się małymi wąskimi podkładkami natomiast, trzpień, który zgubiłem jest elementem o stałych wymiarach i kosztuje kilkanaście zł. Temat zamykam.
Sprawdź wszystkie wtryskiwacze a nie wymieniłeś jednego. Zajszy też endoskopem do środka zobacz jak cylindry wyglądają. Choć najbardziej przyjrzyj się tłokom. Będzie na nich widać jak wtryskiwacze rozpylały.
Problem rozwiązany. Przeprogramowano sterownik silnika - zmiana dawek rozruchowych oraz wydłużenie czasu grzania świec żarowych. Auto zapala i pracuje poprawnie. Niemniej oznacza to pewnie początek końca żywotu wtryskiwaczy.
Cylinder 3, 4 raczej odbiega od normy. Cylinder a nie wtrysk. Jak chcesz coś wiedzieć więcej to zmierz ciśnienie sprężania i zrób próbę przelewową. Bo na podstawie takich obrazków nikt nie oceni stanu silnika ani wtrysków , Co do odpalanie to do kontroli rozrusznik.
Tak na oko to masz padnięte wtryskiwacze.
Sprawdź czy masz jeszcze katalizator? Coś się dzieje z tym wtryskiwaczem. Piezo czasami tracą sprawność przy większych dawkach. Sprawdź czy ciśnienie nie skacze. Co do wskazówek kolegi zaxdamian to wszystkie są błędne.
Zregenerowałem wtryskiwacze.
Jaka rozbieznosc procentowo moze byc na poszczegonych wtryskiwaczach ???
podmieniłeś zawór ,wtryskiwacze na przelewy sprawdzone,
Nowa założona Bosch. Została mi jeszcze próba przelewowa wtryskiwaczy chyba do zrobienia. Egr sprawny, sprawdzony podczas jazdy
uszkodzona przepływka - nie odpali lub odpali i zgasnie Bez problemu jeździ nawet z odpiętym przepływomierzem, tam jest jeszcze czujnik ciśnienia w kolektorze (MAP) więc sterownik bez przepływomierza sobie bardzo dobrze radzi. Natomiast oczywiście bez czujnika fazy (położenia wałka) nie ma szans, żeby odpalił, bo ten czujnik decyduje o momencie otwarcia...
Witam Mam problem z Fiatem Fiorino 1,3 Multijet 2009r. Ciężko pali na zimnym silniku, za którymś razem zapali i dymi na biało. Wymienione świece, przekaźnik świec, zregenerowane wtryskiwacze, wymieniony filtr paliwa i dalej to samo. Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić.
A jakie są kody błędów? Skąd pewność że to znowu wtryskiwacze?Komunikat o hill holder zapala się od usterek w silniku w ducato.
Uszkodzone są wtryskiwacze - system paliwa Bosch połączony z ECU Magneti Marelli nie potrafi rozpozać tego jako usterkę i stąd zachowanie szarpania i czasem błedów komunikacji ecu-abs-body.
Chodzi o nabicie ciśnienia w szynie cr. W starym dieslu robi to bezposrednio pompa na kazdy osobno wtryskiwacz lub pompowtrysk. Nic tam nie obejdziesz. Sprawny cr pali od razu.
Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz w tym tygodniu wezme sie za sprawdzenie tej wiazki .. Fakt zauwazyłem ze jak jest rozgrzany silnik to komunikat o sprawdzeniu silnika nie pokazuje sie tylko bład zostaje po podłaczeniu diaga PS. a nie próbował Pan tych wynalazkow do czysczenia tudziez regeneracji wtryskiwaczy co tak reklamuja? Bardzo dziekuje...
To są oryginalne nowki Bosch jestem we Francji ,nie Bede pisał o kosztach kosmos Mam podejrzenia co do podkładek bo po pomiarach sowmiarka główka wtryskiwacza nie wystaje poza głowicę. Ale były one w komplecie z wtryskami
Hey kolego mam to samo. Samochód Hyundai i30 benzyna 1.4. Pierdzi tak samo- to podobno sterowanie wtryskiwaczami. Jakiś myk stosują producenci samochodów-sterowanie przez masę. W poprzednim aucie (Fiat Stilo MultiJet-diesel) miałem jeszcze gorzej- tam siały również wtryskiwacze-piezoelektryczne. Link do filmiku z poprzednim autem: http://www.youtube.com/watch?v=muMrRKSxr...
Nawet jak się dobrze zagrzeje to dalej nierówno pracuje? Mój czasem coś tam szarpnie ale tak chodzi równo. W moim przypadku zwalam winę na paliwo, bo tankuję praktycznie wyłącznie na TESCO. Lanie wtrysku w turbodieslu może spowodować poważną awarię silnika, więc postaraj się ustalić co jest nie tak. Nie odkładaj tego na później "bo da się jeździć" bo...
Podejrzewam, że to elektromagnesy wtryskiwaczy. Czy ktoś miał podobny przypadek z Ducato? Jak poradził sobie z tym problemem? Rozwiązanie masz na poprzedniej stronie, nawet foto umieszczone. Próbuj, ja też mam Fiata (Stilo MultiJet), filtry (ferryty) zamówione, czekam na przesyłkę.
Fiat Doblo 1.3 Multijet 2012, 90 koni. Witam wszystkich, mam problem z odpaleniem na rozgrzanym silniku. Czasami zapala jakby na trzy cylindry i nie może wejść na obroty. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chodzi normalnie. Ekologia została wyłączona, czujniki temperatury, położenia wału i położenia wałka zostały wymienione. Pompa wtryskowa została sprawdzona,...
Obroty silnika widzi, filtr wygląda na w miarę czysty ^^. Natomiast chyba mam przyczynę, mam w ręku końcówkę wtryskiwacza i ten tłoczek (czy jak to tam się nazywa) stoi i się nie rusza. Myślę, że te końcówki jednak się zatarły od denaturatu, który był tam wcześniej dolewany. Mam wyjętą jedną końcówkę, ale podejrzewam, że reszta wygląda tak samo, bo...
Mam do wymiany ponownie miedziane podkładki pod wtryskami w silniku 1.3 CDTI czyli znany rownież jako fiatowski multijet, bo po poprzedniej wymianie po około tygodniu znów śmierdzi spalinami z okolic wtryskiwacza. Zarówno w katalogu części Fiata jak i Opla, oprócz miedzianych podkładek występuje również jakaś dziwna uszczelka w formie oringu, która...
''jarek0041' My w swoim Ducato z takim silnikiem mieliśmy podobnie, nikt go nie sprawdzał pod kompem ale jak dodawałeś gazu to czasami nie było reakcji, gasł podczas hamowania, itp., najgorzej było po dłuższej jeździe jak samochód się mocno nagrzał. Kolega odkręcił plecionkę od masy pod silnikiem przeczyścił i od tamtej pory jest OK. Co do wycieku czy...
Problem w tym, że nie wiemy na jakiej podstawie mówili, że to pompa. Jeśli ECU rejestruje spadek ciśnienia w listwie równie dobrze może to być regulator ciśnienia, czujnik ciśnienia albo przepuszczający/zawieszający się wtryskiwacz. Nawet jeśli wszystko wskazuje na pompę to i tak na decyzje o jej wymianie jest czas po jej wymontowaniu i przetestowaniu.
To i ja zrobiłem ściągacz. Bardzo nieprzyjemne dźwięki podczas kręcenia (jakby go ktoś stukał od spodu),ale udało się i wygląda to tak. Jak to możliwe że ten samochód jechał ? Drugi film się nie zmieścił w 100mb,a szkoda. https://filmy.elektroda.pl/20_1560372054... Dodam jeszcze jedno zdj. Pytanie jak na takich wtryskach to się mogło kręcić? Jaka przyczyna...
Witam,mam problem z połączenie ECU z komputerem.Próbowałem FIAT ECUSCAN, PCMSCAN,i nic.Od czego zacząć?jakie połaczenia sprawdzic najpierw?co może być przyczyna?,auto po kompletnej rozbiórce silnika ,po złożeniu silnika wtryskiwacze nie wtryskuja paliwa,do wtryskiwaczy dochodzi paliwo.Czy wtryski mogły zgubić kody zawarte w ecu?,czy ma ktoś schemat...
Jak w temacie, auto postoi dobę lub dłużej to jest problem z odpaleniem. Trzeba długo kręcić aby odpalił. Po diagnostyce pojawiły się błędy P083, U1601 i P2294. Świece sprawdzone multimetrem, każda ma 5 omów. Napięcie dochodzi. W momencie grzania jest spadek napięcia na akumulatorze. Wymieniony czujnik ciśnienia w pompie i czujnik listwy CR. Niestety...
Witam. Poszukuję auta dostawczego. Po długich poszukiwaniach i obejrzeniu wielu aut zdecydowałem się na Fiata Doblo Maxi 1.6 Multijet 105 KM Dieseal. Auto jest z rocznika 2011 i ma przejechane 298 tysięcy. Jest w rozliczeniu w autoryzowanym serwisie. Klient kupuje nowe. Wszystko było robione w autoryzowanym serwisie Fiata. Jest dokładny opis. Rozrząd...
Witajcie koledzy potrzebuję waszego wsparcia. Mam problem ze swoim Fiatem Doblo 1.3 84KM 2008 rok który nie chce zapalić. Problem pojawił się jakiś czas temu z zapaleniem , rozrusznik kręcił tylko jak by pompa trzymała wyskakiwał błąd immo jednak po paru próbach samochód pięknie odpalał i parę tygodni wszystko śmigało powtórzyło się to parę razy, ale...
Witam Dziękuję za odpowiedź. Niższy rzeczywisty przebieg w przypadku T-jet-a to dobry argument. Niski przebieg do pokonania - np. dojazd do pracy jest często podawany jako argument przeciw silnikowi diesel-a. Mi on jednak nie przeszkadza. Jeździłem autem z takim silnikiem na krótkich odcinkach i było ok. Jest natomiast argument ekonomiczny. Modele...
Witam mam następujący problem. Po wycięciu dpf oraz zaślepieniu egr i jego wyprogramowaniu w firmie tuningowej widoczny jest przy dynamicznym przyspieszaniu oraz przygazówce od 800obr do 4000obr czarny dym z wydechu. Zjawisko to nie występuje, gdy przytrzymuje go na 3000obr i dodam gazu do odcięcia. Samochód miał zrobiony program na 200km oraz 420Nm,...
Corsa D i Grande Punto/Punto EVO to bliźniaki, Opel trochę lepiej wykończony, Fiat sporo tańszy. Silnik 1.3CDTI/MultiJet (nagradzana i ceniona konstrukcja Fiata, produkowany w Polsce) ekonomiczny i bezawaryjny, niskie opłaty, przyzwoite osiągi. Pompowtryski to wymysł VAG, tutaj jest Common Rail (również wynalazek inżynierów Fiata), czyli elektroniczny...
Witam. Przedmiotem spędzającym sen z powiek jest w.w egzemplarz wypuszczony ze stajni Fiata, mianowicie Ducato 120 multijet 2.3 jtd 88kw z 2011 roku. Problemem jest niskie ciśnienie paliwa na common rail (ok 26-28 bar) pompka z baku podaje pomiędzy 4 a 6 bar. Pompa wysokiego ciśnienia została wysłana do Stalowej Woli gdzie w serwisie bosch wymieniono...
Witam I jak problem się rozwiązał? Mam podobny Fiat Panda 1.3 JTD Multijet 16V. Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia "tyrkotanie" ustaje tak długo jak długo jest odczówalne hamowanie silnikiem, następnie się pojawia. Jest zależne od prędkości obrotowej silnika, przedostaje sie drogą antenową (po odpięciu anteny znika, co ciekawe po podłączeniu tylko...
Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla. W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub...
Przegląd jest 50zł droższy, wymiany filtrów LPG co kilkanaście tys. km, czyli 2-3 razy w roku, przy najtańszych wtryskach podobnie częste regeneracje wtryskiwaczy. Jednak najważniejsze jest to, że jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to oprócz LPG będziesz spalał całkiem spore ilości benzyny. Jakiego trzeba mieć diesla żeby zejść do 0,22 zł/km - FIATowskiego...
Witam serdecznie. Mam pytanie dotyczące wtryskiwaczy. A konkretnie to czy mogę użyć wtryskiwaczy z silnika o mocy 90KM (Lancia Ypslion 1,3 multijet) do silnika 70KM (Fiat Punto II FL 1,3 multijet)? Jakie są różnicę pomiędzy nimi? No. oprócz tego że cewki "patrzą w inną stronę", ale to akurat nie robiłoby przecież problemu. Jeden mechanik twierdzi że...
Witam! Chciałbym się zwrócić do forumowiczów z troche nietypową prośbą ponieważ przechodzą przez niektórych z Państwa ręce setki wtryskiwaczy CR i być może mają Państwo dostęp do fachowej literatury i programów pomyślalem, że mogliby mi Państwo pomóc. Przejdźmy do rzeczy otóż chciałbym sobie zbudować ściągacze do kilkunastu rodzai wtryskiwaczy problem...
wtryskiwacz multijet multijet gaśnie multijet gasnąć
matryca 1600x900 volvo silnika skrzynka przekaźników
regulator lutola nagrzewnica indukcyjna
Nawiew nie działa w Mercedesie W212 350CDI - wentylator działa, brak powietrza VW Touran Diesel - Obroty na biegu jałowym rosną do 1100, potem spadają do 900