Aby wyciągnąć wał korbowy z fiata 126 muszą być odkręcone obie panewki główne oraz korbowody tłoków.Górna część silnika może zostać nie naruszona czyli cylindry i głowica.
Panewki korbowodowe 15 Nm + 45° + 45°, wałki 11 Nm.
Te dane znajdziesz na tabeli poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8266678700_...
rozkręcisz korbowody i obejrzysz panewki :)
Skoro problem jest przy zimnym to nie może być ani pompa ani panewki.
Tak spytam niedyskretnie: - jaki był przebieg silnika pierwszego. - jaki był przebieg silnika drugiego. Mam takie żelazo po remoncie silnika po obróceniu panewki.
Tłoki były wyciagane z cylindrów ale sworzni nie ruszałem,dzisiaj zobacze jeszcze jak własnie sa skrecone panewki.
Moim zdaniem to mogą być panewki główne.
Też mam sprężarkę od ziła. Poprzednia założona już jako używana wytrzymała ok 25 lat, bez smarowania ciśnieniowego. Co jakiś czas dolewało się oleju o ile się pamiętało. Jak panewki siadły to jakieś stare z fiata 125p, długość panewki mierzona taśmą przycięta z długości i szerokości, na imadło i rurka z młotkiem. Po takiej partyzantce chodziła jeszcze...
Olej może być stary i po rozgrzaniu traci parametry. Albo przez brak wymian oleju panewki się skończyły i po rozgrzaniu silnik traci ciśnienie przez panewki.
jak złożyłeś te panewki szlifowałeś wał?
Nie kombinuj tylko kup nowy. I usuń przyczynę, od razu mówię- nie zapieczone panewki. Inna przyczyna.
Jak to uszczelka pod głowica to z przodu i z tyłu masz taką dziwną śrubkę z dziurką jak walnie uszczelka to z stamtąd dmucha. "Basowo" może tez mogą dudnić zjechane panewki.
Nie zbyt trafiony silnik- ciekawe ile panewki wytrzymają
Cześć Błażejku! Jednak widzę obstawiasz panewki...
Witajcie może ktoś posiada książke do takiego wozu albo pamięta :wink: , bo mój nowy nabytek się zatarł na panewkach (wypadła zaślepka z wału :? i panewki chodziły na sucho) potrzebuje wymiary nominalne wału żeby dobrać panewki. :roll:
Mam pytanie, ostatnio przeprowadzaliśmy remont ciągnika (Fiat 680dt). Wymieniane były pierścienie panewki i planowanie głowicy, po złożeniu i uruchomieniu ciągnika słychać było stukanie w silniku, po zdemontowaniu głowicy widać, że tłoki stukają o głowice, czy ktoś miał styczność z podobną sytuacją i jakie mogą być przyczyny kolizji tłoków z głowicą.
Mozesz.
Borys napisał: podjedz do jakiegos warsztatu i zmierz sprezanie. jezeli bedzie niskie (teraz nie pamietam wartosci) to wstrzyknij troche wody do cylindra i zmierz jeszcze raz. jezeli wzrosnie to wesz ze masz pierscienie do wymiany... A przy okazji będziesz musiał szlifowac wał i wymieniac panewki:)))
Panewki na pewno mają symbol producenta, kod roku produkcji i numer. Jak ostatnia cyfra w numerze jest 0 to są to nominalne STD. Panewki STD mają największą średnicę i wał po każdym szlifie będzie się w nich swobodnie obracał dlatego dobrze zmierzyć luz, 0,05 - 0,07 mm. W nowych silnikach fiata spotykało się panewki z oznaczeniem 127 trochę grubsze...
To tak silnik przełożyłem bo wał krzywy oraz dwie panewki poszły Dzięki za pomoc ;)
Z wykręconymi świecami zapłonowymi też tak ciężko się kręci? Widzę, że to jakaś "samoróbka". Nie stało to czasem na dworze i nie zamokło? Może woda deszczowa jakoś dostała się na cylindry? Bez świec lepiej, stał na dworze jak mówię rok czasu Dodano po 1 Doprowadź rozrząd do kultury i ustal czy pompa oleju w ogóle daje jakieś ciśnienie. Silnik jak ma...
Same zawory lekko pouginane(słabe ciśnienie), po ściągnięciu głowicy okazało się że cylindry są w masakrycznym stanie, panewki lekko podarte, pierścienie przyklejone do tłoków. Dlatego złom
A do "skrzyni korbowej" zaglądałeś i do innych miejsc, rozrząd, panewki, itd...? To złom :cry: .
Przede wszystkim kompresja do zmierzenia. Na sucho i z próbą olejową. Potem do przeglądu głowica, wałek rozrządu (lubią się pościerać), cylindry z tłokami. A przy okazji na panewki bym rzucił okiem.
Remont silnika był robiony ponieważ urwał się zawór,i tłok wbił go w głowice.Głowice kupiłem,cała zrobiona została,tłok zmieniony,panewki i pierścienie nowe..chodzi ogólnie idealnie,ale stuka..
Czy sam dam rade To już zależy od minimalnych umiejętności technicznych i zaangażowania. Sprawdzenie luzów na panewkach cięgna, to prosta czynność. Jeśli są wyczuwalne - wymienić. Nieco trudniejsze jest rozebranie i sprawdzenie mechanizmu, ale do zrobienia nawet przy minimalnych umiejętnościach technicznych. Częstym przypadkiem jest, zacieranie się...
Dzięki za info. U mnie niestety uszczelki nowe, a problem dalej ten sam. Remont kapitalny: nowy wał, panewki, pompa oleju. Znalazłem gdzieś, że przyczyną może być natryskiwanie denka tłoka. Pomysły powoli się kończą, nie mówiąc o kasie. Dodam: Fiat 2016, 130 KM, Euro 6.
Do pompy paliwa zaglądałem, czarniawe zabarwienie, pyłów zero, wody zero, mętnych płynów zauważalnie na dnie co nieco, opłukane, no i tak jakby ok. Czy możliwe, że komputer główny działa w sposób zmniejszający moc silnika? Elektryk od samochodów niczego nie znalazł, elektronik też tylko na mechaniczne sprawy wskazywał - takie, co wpływają na komputer...
Może stukać wtryskiwacz, panewki, szklanki popychaczy... Najlepiej nagraj dźwięk silnika.
Co co jeszcze powinienem sprawdzić ? Diagnostyka komputerowa i ustalenie co powoduje zaświecenie kontrolki awarii silnika i komunikatu "Engine fault"... bo nie ma takiego błędu. Natomiast niskie ciśnienie oleju - awaria pompy oleju, zatkany filtr, paliwo w oleju albo koniec panewek.
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
Polonez: Wymiana zwrotnicy, montaż i demontaż układu korbowego i ustawienie rozrządu(wał korbowy , korby razem z tłokami, panewki, wałek rozrządu, pasek rozrządu). Fiat 126p.: Pomiar ciśnienia spręzania i ciśnienia oleju.
bez rozbiórki silnika cieżko stwierdzic , standartowo panewki, szlif wału, pierscienie, uszczelniacze zaworów itd.
Witam, kolego powinna być 0,04-0,05mm w nadwymiarze ,wciśnieta i rozwiercona na wymiar pracy czyli 0,02-0,04mmluzu, jak robił to fachowiec to spij spokojnie :D tak są osadzane np. panewki wałków rozrzadu i niewypadają, powodzenia
Klina ścina bo wałek rozrządu stawia za duzy opór. Przyczyna: niedostateczne smarowanie lub szlifowana głowica. Zobacz na panewki wałka rozrządu.
Japonia benzyna Kia Hyundai tylko diesle b.dobre silniki, benzynowe tragedia Jeżeli vaga to 1.8 lub 1.6 8mio zaworowy, dobre pod podtlenek LPG Francja nie są złe dobra antykorozyjna (nie wiem czy nadal ocynk?) Silniki różnie to z nimi benzyny ze zmiennymi fazami kłopotliwe, znowu diesle 1.5 panewki pompy etc Fiaty w mojej opinii bardzo dobre/cena-jakosc,...
Olej się rozgrzewa to jest rzadszy, ciśnienie spada. To mogą być panewki, przejedź się nim, zazwyczaj pod obciążeniem bardziej hałasują (podjazd pod górkę, zmiana na wyższy bieg itp.). Dobry mechanik ci powie jak posłucha. Zawory (itp) to by cały czas stukały, panewki na wolnych z reguły cichną.
Moim zdaniem gra nie warta świeczki,poszukaj anglika i kup drugi motor,szlif panewki ponadwymiarowe itp to nie fiat 125p gdzie są 4 wymiary naprawcze,naprawdę zastanów sie nad innym silnikiem
Kolego miałem te same objawy w swoim 126p. Okazało się że zużyły się panewki w główkach korbowodów na sworzniach tłoków. Niestety usterkę zdiagnozowałem po fakcie, jak jeden korbowód wyszedł bokiem z silnika :) Zdecydowanie polecam rozebranie silnika i sprawdzenie wszystkich luzów. Kiedyś można było kupić świetną książkę o naprawach i regulacjach PF126p,...
Jaka regulacja zaworów? Tam hydropopychacze są... A jak hałasuje przy przyśpieszaniu, to pewnie panewka ...
Panewki były wymieniane korbowodowe a nie główne
Trzeba było czy nie trzeba to planowali. Fantazjujesz. Kto kiedyś niby tak robił heh. Pamiętam czasy gdy pod panewki podkładało się papierki pergaminowe albo złotka . Wszystko po to żeby zrobić ciasniejsze panewki w nadziei że to pomoże na kontrolkę smarowania. Planowanie głowicy to była jakaś abstrakcja. W razie potrzeby jej ściągnięcia po zakładaniu...
Ciśnienie oleju przy temperaturze 90°C na wolnych min 1 bar a 4,5bara przy 4000rpm, silnik kolego tak sie nienaprawia , panewki nowe i szlif pod wymiar naprawczy ,powodzenia
Tak, ale obejrzyj dokładnie, szukając dziury w całym - widzisz dwie śruby na moim obrazku ? To wygląda na panewki wałka rozrządu, jeśli śruby skręcają dwie połówki = szczelina. Chyba że się mylę - tylko po co one są ? Nie przyglądałem się, a powoli czeka mnie to samo... :oops: Zwykle to ten oring. Po latach traci "gumowatość" i przepuszcza olej. Z innej...
Rozrząd,, panewki pierścienie,łożyska itp wszystko było ok do póki diagnosta nie spaprał . Chyba ze pytanie źle zrozumiałem, pozdrawiam.
jeśli chodzi o przekaźniki pojawiał sie na nich prąd tylko w tedy gdy przełączałem przełącznik przy kierownicy stałego prądu nie było . w tej chwili nie mam auta pod domem bo wymieniam silnik panewki si skończyły w przyszłym tygodniu zobaczę na przekaźniki i odpiszę
Przelewy na wtryskach sprawdź. Może któryś leje. Albo panewka.
W tych silnikach dosyć często obracają się panewki wiem to od człowieka który sporo pracował w peugot-ie zanim trafił do Fiata.
Witam. Po remoncie silnika, na wolnych obrotach, świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Gdzieś wyczytałem, że te silniki mają zawór regulacyjny ciśnienia oleju - czy to prawda i gdzie go szukać? Ewentualnie, co jeszcze sprawdzać? Był szlif wału, nowe panewki, nowe tłoki i pierścienie, cylindry szlif. Na ssaniu kontrolka gaśnie.
Jakby chociaż ten silnik miał 3 panewki głowne to by było większe pole do popisu. Ja w swoim maluchu ukręciłem wał na serii a co dopiero po tuningu.
Tak. Musisz przełożyć elementy nowego układu zapłonowego do silnika, który chcesz zastosować. Łącznie z podstawą gaźnika, do której jest podłączony czujnik obciążenia silnika. Jednak skoro będziesz mieć silnik luzem, to możesz mu przeprowadzić porządny przegląd. Co się rozleciało w starym silniku? Co do przeglądu silnika to na co mam głównie zwrócić...
Jaki silnik bo to jest końcówka produkcji Bis i może być 650 lub 700. Trzeba się liczyć że do wymiany jest wałek pośredni skrzyni biegów- dobrze znana niesynchronizowana jedynka, lizak, tył skrzyni biegów do tulejowania, resor do kowala, zwrotnice (specjalny długi rozwiertak fi 15 mm), tuleje do wahaczy, gałki. Tylne wahacze, linki do ręcznego, szczęki,...
Silnik stracił moc? Wydawał jakieś nietypowe dźwięki? Przegrzał się? Dla pewności sprawdź ciśnienie w układzie smarowania, bo z braku smarowania pierwsze zazwyczaj obrywają panewki. Jeśli martwisz się o cylindry to do sprawdzenia jest ciśnienie sprężania.
pieprzenie złapał tzn zatarł się na panewce ale jej nie obróciło a szwagier niejako "oderwał" przyklejoną panewkę od wału albo zerwał zamek panewki i teraz wał razem z panewką kręci się w bloku i długo nie pochodzi
Witam jak w temacie proszę o pomoc z jaką siłą dokręcić panewki wału korbowego oraz korbowody? Z góry dziękuję
Sprawa się wyjaśniła. Silnik lub turbosprężarka się zaciera. W oleju są bardzo drobne opiłki metalu w dużej ilości. Turbosprężarka pójdzie do regeneracji, a silnik wyremontuję- osiowanie i szlif wału, nowe panewki i pierścienie tłokowe, honowanie cylindrów. Bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
Co wy za remonty ludzie robicie - wymiana samych pierścieni bez szlifu (nie chciałoby mi się rąk brudzić i narzędzi zużywać) Niech mi który napisze jak wygląda otwór w cylindrze który już swoje przejechał, okrągły jest? raczej nie. A nowy pierścień jest okrągły, wniosek prosty No cóż, kwestia dyskusyjna, każdy robi taki remont na jaki go stać. szlif...
No zatarta panewka.
Fiat Cinquecento 700 usterka wystapila nagle brak objawow wlaczenia rozrusznika, moze panewki??? nieslychac tez zadnych objawow wlaczenia nawet tzw."BENDIKSA",??? zakupiony z alarmem,moze uszkodzil sie alarm,jezeli tak to gdzie znalesc okreslone wlaczniki ,ktore moga tyczyc sie wlaczenia napieciana rozrusznik. reszta czyli swiatla ,klakson pracuje normalnie,...
Panewki są w dobrym stanie, muszę jedynie wymienić tą pompę oleju. Natrafiłem na śrubę na kole pasowym rozrządu, której nie idzie za nic odkręcić.
A nie zamieniłeś tam czasami stopek korbowodowych przy wymianie panewek?
silnik Fiat Bravo HGT 2.0 20V prod 96 wymienione były panewki, pierścienie, głowica planowana, obróbka gniazd zaworowych, docieranie, uszczelniacze itp. osiowanie bloku i wału, pierścienie dystansujące nowe, blok był wymierzony w zakładzie i próg mieścił się w granicach tolerancji (nie był wyczuwalny goła ręką) i dlatego nie była przeprowadzona obróbka...
Po 50km nagrzewa się olej i spada ciśnienie oleju bo olej robi się rzadszy (kończy się pompa oleju lub kończą się panewki) dlatego pulsuje kontrolka... przydało by się zmierzyć ciśnienie oleju lub zmienić olej na gęstszy ale czy to ostatnie ma sens??
Tak mam i ja . Niestety silnik już wysłużony. Zmieniałem panewki na wale i pompke olejową ale dalej to samo. Wiecej znajdziesz tu http://fiat126p.iq.pl/forum/viewforum.ph...
Widziałem to ogłoszenie, takiego sprzedającego omijam z daleka. Jak można sprzedawać używaną głowicę i bez wałków już nie wspomnę o zdemontowanych dwóch zaworach ( może pogięte były). Jawna chęć zysku i sprzedania złomu, przecież wałki są dopasowane do siebie przez xxx czasu. Panewki się znaczy aby nie pomylić kolejności na wałkach a co dopiero wsadzić...
ok to wsumie niema sie co cieszyc... mozna by bylo gdyby silnik by był nowy:) ok czekam na pierscienie i panewki korbowodowe bo w jednej zauwazylem uszczerbek i niebardzo sie dziurki smarowania zgrywaja,glowica tez juz sie robi
Jeśli teraz tak pali znaczy że są do wymiany panewki pewnie pełno rdzy i syfu w środku nienasmarowane to wszystko stare rozbierz zobaczysz. Miałem SC i nie było problemów, te z przekładnią to do diesli gdzie mają ciężki rozruch SC pali od strzała.
W wersji wyczynowej... W wyczynowej to Audi do pewnego momentu miażdżyło grupę B, a zanim zdążyli wyprowadzić kontrę to się zamknął temat. Pomijam to, że w wersji wyczynowej jaki pierwsi na świecie mieli auto rajdowe z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Gdyby ktoś miał wątpliwości, to skrzynia PDK zapożyczona z wyścigowego Porsche. Ups, też niemieckie......
Nie wiem co było dokładnie przyczyną braku smarowania silnika (bo przed rozebraniem nie odpalał, ale miał ciśnienie jak uruchamiałem go na zaciąg) , ale już silnik działa tak jak powinien. Zmieniłem pompę olejową i uszczelniacz przy smoku olejowym. Sprawdziłem od razu panewki (stan idealny, brak rys i przebarwień, tak samo czopy wału) teraz pozostało...
Może za ciasno pod główną nakrętką na wale i ściska panewkę?
Myśle że to raczej niemożliwe żeby szacować koszt naprawy nie widząc silnika i uszkodzeń, panewki około 60zł, szlif walu myśle ze około 100 ale zależy od warsztatu, dalej niewiadomo czy poszły panewki na wałku rozrządu, czy uszkodzeniu ulegla pompa oleju itd... najlepiej poproś o zachowanie faktur/paragonów od zakupionych częsci. Powodzenia Jacek.
Panewki korbowodowe 1 etap 25 Nm, 2 etap 60° Panewki główne 1 etap 25 Nm, 2 etap 100° Głowica: 1 etap 20 Nm 2 etap 65 Nm 3 etap 90° 4 etap 90° 5 etap 90° Koło pasowe 340 Nm (centralna śruba) i 25 Nm te 4 małe Koło zamachowe 160 Nm
1. Zafira 2. Porównywalne ze wskazaniem na Zafirę 3. Z tego co widziałem to dodatkowe fotele są wyjmowane, nie chowane. 4. 1.9TDI 105KM to silnik 8V na pompo-wtryskiwaczach, jednostki z tych lat były BARDZO awaryjne (zacierające się panewki), 1.9CDTi to sprawdzona i bardzo trwała jednostka FIATa (JTD). Jeśli chodzi o moc to szału nie będzie ale dzięki...
NIedawno temu zrobiłem poldka 1.6 gli turbo most ten poldek miał od fiata mijafiory co i tak g dało zaczoł wyć po 10 tyś km i po tym przebiegu zaczeły grać panewki i turbinka zotała zdemontowana i silnik został przywrucony do serji. Podsumowując silnik i most jaki by nie był nie nadaje sie do turbo jeszcze przy doładowaniu 0.8 bara. POldek miał 140KM
W bravo były 1,4 8V? Na co umarł stary silnik? Panewki siadły i silnik już kompletnie nie odpala Dodano po 7 A czy rozrząd będzie pasował od 1.4 12v
Pod względem osiągów lepsze były wersje z 2 litrowymi silnikami fiata (podobno również trwalsze), ale raczej trudno na takiego trafić. Choć te z silnikami rovera rzeczywiście były niezłe, ale niektórzy narzekali na szybko przekręcające się panewki. Z drugiej strony miałem takiego z silnikiem 1.4 czasem dostał po tyłku. Niestety musiałem go zezłomować...
zdjęcie jest na tej stronie pt układ tłokowo korbowy. http://wwwnt.if.pwr.wroc.pl/kwazar/jakto... panewka z pierścieniem ma po 2 zgrzewy 1mm na środku nic więcej.Pytanie jest dlaczego jest w ten sposób produkowane i czy można zaszkodzić dając luzem pierścień oporowy nie zgrzewany?
Witam, czy problem został rozwiązany, mam ten sam kłopot w alfie MiTo 1.3, też po długim postoju dzieje się to samo, komunikat o niskim ciśnieniu, później po każdym odpaleniu jest wszystko ok. Wymieniłem podstawę filtra i jest zmiana, teraz objaw jest rzadszy , ale po postoju 12-14 godzinnym potrafi się wyświetlić komunikat - czeka mnie wymiana pompy...
Tam są chyba śruby 7mm. 6mm może być za mało zaś 8 nie przejdzie przez panewki i magistrale. Ja kiedyś robiłem specjalne szpilki. W głowice zwykłe 8mm a tu gdzie panewka 7mm z drobnym gwintem oryginalnym nakrętki od czegoś tam. Wałek nie wytarty u ciebie???
Auto od 20 lat w rodzinie, salon PL, do 2013 był fabryczny akumulator, potem Centra Standard, teraz Plus tamten trzymał 5,5 roku bez problemu. Wiadomo auto nie robi przebiegów jakiś masakrycznych jak przedstawiciel w Skodzie, ale tak żeby stało to też nie, latem więcej. Z resztą wg mnie większość aut takiego segmentu mało jeździ. Napisałem na początku...
Czy z zamieszczonych wykresów sondy lambda jesteście w stanie mi powiedzieć czy ona pracuje poprawnie czy ją wymieniać bez zastanowienia?? Dzwoniłem do znajomego mechanika w celu ustalenia przyczyny stuków silnika, stwierdził że jeszcze się nie spotkał z luzem osiowym wałka rozrządu który by stukał, a jako przyczynę podał pęknięcie tłoka, panewki i...
Czyli dodatkowe koszta. Co do opon to na takich go kupiłem. Przednie miał jeszcze gorsze ale od razu je wymieniłem jak odebrałem prawo jazdy ;) Kolego tzok fakt wyciągnąć co lepsze a potem wyzłomować to nie taki głupi pomysł.. Ale czy przyjmą mi budę bez silnika na szrocie? Auto co prawda jest mocno zgniłe i zaniedbane ale silnik niecałe 10tyś km temu...
GP 2006 1.3 jtd 75KM. Problem z ciśnieniem oleju w silniku. Objawy: Kiedy silnik sie rozgrzeje to na wolnych obrotach swieci sie cisnienie oleju. Gaśnie przy obrotach 1100. Wymieniny zostal olej i czujnik, oraz zmierzone ciśnienie. Na wolnych obrotach tylko 0,2 bara a przy 2000 obrotow tylko 2bary!!! Ktoś naprawial taką usterke? Pompa oleju? Czy to...
Gaźnik dokręcałem z czuciem nie na "chama" ponieważ czytałem na forum że łatwo o pęknięcie tej podstawki ale dla pewności jutro po pracy ściągnę go jeszcze raz i sprawdzę. Dla pewności zadam pytanie czy może mieć rozrząd coś w tym wspólnego?, uszczelka pod głowicą? pytam ponieważ wielu z was jest bardziej doświadczonych ode mnie w tym. Zapomniałem dodać...
niedawno przyprowadzialem swojego cienkiego od mechanika ma wymienone pierscienie zawery panewki rozrzad splanowana glowice! poprawily sie odiagi lepsze przyspieszenie i teraz leci 155 km/h :) teraz bede wmontowywal glosniki w tylne boczki! prezyciemnie szyby tylnie nakleje naklejke na szybe tylna!!
W tym budżecie to albo Fiat Punto/Bravo GT/HGT, albo Seat Toledo 2.0 ABF. Szczególnie tego drugiego powinno być w miarę łatwo trafić, a 150KM w lekkim aucie to już coś. Zapomnij o Golfach i BMW. Bravo GT mi się podoba, miałaś(eś?) możliwość jazdy tym autem? Widzę, że jest tego sporo do 6 tys. Tak, inaczej by tutaj nie padło. Ogólnie Bravo jest autem...
Skoro już lecimy "słownictwem" to " z g...a bata nie ukręcisz". Zalewanie niewiadomo nawet czego i z jakimi dodatkami NIE odmłodzi silnika!!! Najpierw remont, który w maluchu nie jest drogi, a wykonać go może właściwie każdy, kto trochę zna się na mechanice. Moja rada jest taka: kupić drugi silnik, rozebrać go, zweryfikować części, od razu wymienić...
dlaczego auto na gaz nie ma jezdzic szybko????? to opinia ktora narazie pokutuje w Polsce. Prawda w instalacji gazowej I i II generacji jest trudno osiagnac osiagi takie jak na benzynie - ale nie jest to niemozliwe. Natomiast majac wtrysk gazu i troche pojecia jesli chodzi o zasade dzialania silnika spalinowego, powinnismy bez problemu uzyskac okolo...
dokładnie chodzi mi o wymiane silnika.mam stary na platyny w ktorym zajechalem panewki i wszystko co tylko mozliwe :) remot silnika nie wchodzi w gre za duze koszty. w garazu mam drugi silnik niestety jest na ,,elektroniku"boje sie przerobek zwiazanych z elektryka. moze ktos pomoze jak wyjsc z twarza z tej sytuacjii.
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Witam, Samochód Lancia Y z 2001 roku, silnik 188A4000, 1,2 8V. Przebieg u mnie to jakieś 235 000, czy autentyczny? Nie mam pojęcia. Samochód oryginalnie pochodził z Włoch gdzie jakaś baba nie wiedziała co to zmiana oleju. Początkowo konsumował około 1L oleju na 1000km. Po wymianie połamanych pierścieni, wymiany gumek zaworowych, profilaktycznie panewek...
przy czym należy delikatnie obchodzić się z gazem na niskich predkościach obrotowych - podwyższenie momentu to wzrost nacisku na panewki .. eee no nie mow ze magnetyzer skroci zywotnosc silnika ;) :lol: daj jakies foty tych Twoich magnesow, ile one waza? :shock:
mam maly problem okolo 1roku temu zrobilem (remącik) w maluszku wymienilem glowice,cylindry,tloki,pierscienie,wal,k... z obudową simerigi i inne ale po remącie maluszek ma niepokojące tykanie tak jak w polonezie i to na wolnych obrotach,sprawdzilem prawie wszystko zaplon zawory to co mozna bez rozbierania spowrotem serduszka:)...
Wymień panewki jak najszybciej bo lepiej pewnie nie będzie. Gesty olej (patent z wlewaniem superolu) to pomysł dobry na giełdę. Możesz sprawdzić na innym czujniku oleju ale to raczej silnik do remontu.
Możliwe przyczyny: 1.Źle wyregulowane sprzęgło - jest na granicy i jak sie rozgrzeje, to zaczyna się ślizgać. Wjedx na kanał, odkręć ta blaszkę z dołu i popatrz czy ci łożysko oporowe nie opiera się o słoneczko. 2. Zużyte tarcze. 3. Przegrzany docisk. 4. Źle wyregulowana linka. 5. Wycieki z silnika. Sprzęgło i docisk nie sa takie drogie. Przy wymioanie...
Wymienielem sprzeglo i teraz juz wiem na 100 % ze nie ma tu kola dwumasowego. Mimo wimiany sprzegla stukanie nie zniknelo Co jakis czas pojawialo sie. im badziej cieply silni tym czesciej Dzis tylko na zimnym nie stukal po chwili juz caly czas. Po zdjeciu miski olejowej okazalo sie ze w misce sa wiury. Rozebralem panewki korbowodowe. Trzy wyglodaly...
Pewnie coś się zepsuło, lewe powietrze raczej usterka :) A na poważnie niewiem ale dla mnie raczej zbieg okoliczności. Zdejmij magnetyzer i zobaczymy czy za trzy miesiące spadną obroty. A propo nulonu i tym podobnych preparatów, ładnych kilka lat temu wlałem coś takiego do poloneza o przebiegu ok 90 000 tyś km. Na oko nic to nie dało samochód jak jeździł...
Najlepiej rozebrać sprawdzić pierścienie 150 zł pl panewki 100 obróbka głowicy z zaworami max 250 uszczelki 100 jak wał albo cylindry do szlifu to się nie opłaca robić , silnik z przekładką wyjdzie minimum 1000 zł z robocizną jak masz pewny silnik to zmieniaj bo jak się okaże że w podobnym stanie jak twój to za robociźnie nikt ci nie wróci i oleje itp.
Na dzień dobry zanim go zaczniesz gonić po trasie i "przepalać wydech", zrób mu porządny przegląd techniczny. Wymiany olejów wszelkich płynów. Chyba że chcesz z tej trasy wrócić na lawecie z kawałkami silnika "na pace". Jestem daleki od przepalania rury bo to staruszek i nie chce ryzykować obrotu panewki na wale(358000km przebiegu tyle że zegar już...
panewki mazda moment panewki założyć panewki
schemat pozycjoner pw3015 unitra samsung ue37d5500rw
Renault Clio II 1.2 16V - Adaptacja wtryskiwaczy po wymianie Kierunek odkręcania śrub: standardy i wyjątki