no,zdemontuj pasek i sprawdz czy te koła sie lekko obracają
Zdejmij pasek i zobacz czy możesz obrócić alternatorem- może się uszkodził , częsta przypadłość w Fiatach.
Elektrycznie jest OK. Ale zobacz czy pasek idzie w jednej linii!
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Proszę rysunek 1. wersja bez klimatyzacji,rysunek 2. wersja z klimatyzacją. http://obrazki.elektroda.net/84_12522258... http://obrazki.elektroda.net/74_12522258...
Jak na złom to pasek nożem potraktować . Na naftę szkoda kasy.
fiat nie passat, zdejmij pasek alternatora i zapal
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
Zapoznaj się z tematem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Jest opisane, kiedy powinna lampka zgasnąć i co może być przyczyną, że nie gaśnie. W skrócie przyczyny: pasek, alternator, węzły elektryczne w obwodzie lampki kontrolnej.
Pasek raczej nie bo wielorowkowy natomiast radzę nastawić się na wymianę alternatora. Palenie kontrolki oznacza awarię alternatora czyli brak ładowania akumulatora. P
A pasek klinowy?
Podstawiał nowy (inny?) alternator i to samo. Chyba jednak pasek się ślizga. I niekoniecznie musi piszczeć.
Kolego stypic nie pisz takich głupot! Zastanów się dobrze zanim coś napiszesz! Żaden silnik o poj. 899 Fiata nie ma żadnego paska rozrządu ,przypuszczalnie masz silnik Fire o poj.1000 lub 1100 ,które to mają właśnie paski rozrządu. Pozdrawiam! Chyba że masz na myśli pasek napędu alternatora?
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
Nie byłoby prościej zdjąć pasek z alternatora (na chwile!) i posłuchać jak to pracuje?
Witam. Mam pytanie czy fiat tipo 1.4 moze dzialac bez rolki paska alternatora i czy pasek moze byc zalozony na 3 pozostalych kołach i wszystko bedzie wporzadku???.prosze o odp
Oczywiście nawet nie zechciałeś sprawdzić, czy nie ślizga pasek, czy nie pękł alternator.
Dawno już nie robiłem takiego silnika, z tego co widze są dostępne zestawy naprawcze na allegro. można sprawdzić jeszcze alternator, np. zdjąć pasek klinowy i wtedy posłuchać, ewentualnie skożystać z ucha jakiegoś doświadczonego mechanika. :-)
Jak pasek jest spalony to pewnie alternator też stanął, najprawdopodobniej pękła obudowa, gdy wjechałeś w kałużę.
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
A co masz na uwadze pisząc sztywne koło i wolnobieżkę ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
Przykład: skoda-favorit-alternator na aledrogo. Z regulatorem i z kółkiem na pasek klinowy. Link usunąłem, żeby nie podpaść modowi.
cześć, Bolek, proponuje prawidłowo naciągnąć pasek klinowy
Na 99% nie było klina Pasek masz klinowy czy wielo-rowkowy? Dodano po 4 Bo w wersji z paskiem wielo-rowkowym klina nie ma na 100%
Ściąg pasek z alternatora i sprawdź.
Pompa działa A czy dalej jest objaw że przestało się pojawiać paliwo w filtrze? Piszczy coś w okolicy gaźnika/pokrywy zaworów i nie wydaje mi się żeby był to pasek od alternatora. Co to może być? To sprawdzaj co tam tak piszczy. Dla próby na chwilę możesz ściągnąć pasek żeby wykluczyć piski paska, alternatora czy wentylatora.
zdejmi pasek i sprawdz czy lozyska na alternatorze sie nie zatarly
Pomiar robiłeś na klemach akumulatora ? Jeśli tak to pomierz jeszcze tak. Ostatni pomiar z opisanych tylko miernik na (+) alternatora a (-) na obudowie alternatora. Tylko uwarzaj na wirójace koło pasowe od alternatora i pasek. Jakiej mocy jest alternator w sęsie ile Amper ?
wkrecilo sie kawalek paska w rozrzad
Witam, Pierwszy alternator padł po systematycznym zalewaniu odprowadzeniem wody spod szyby. Poprawiłem producenta, woda odprowadzana jest rurką w inne miejsce. Ten nowy założony był trzy lata temu (ok 30 000 km przejechane). Problem polega na tym, że czasami (bardzo, bardzo rzadko ) podczas rozruchu słychać świst (podobny do hałasu wirującej na dużych...
Wymieniłem łozyska wszystko poszło ok. na koniec zapodałem nowy pasek. Wielkie dzięki za pomoc.
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
Kondensator przeciwzakłóceniowy na alternatorze jest? Jakie żarówki w reflektorach? Z przetwornicami? Na chwilę zdjąć pasek z alternatora, będą zakłócenia?
Nie kupuj od VW, kup od matiza mazdy, hondy , niebo a ziemia, możesz też kupić od 1,9TDI ale sa droższe. Czemu nie od VW? Od jakiego VW? Jakiego kolwiek Nawet od Golfa II, masz od razu koło na pojedynczy pasek.
w ogóle auto nie startuje. pasek się ślizga czyli alternator się nie kręci
Sprawdzić koło pasowe czy nie wytarte kliny pod pasek lub słaba wydajność alternatora,problem z puchnącym uzwojeniem :D .
Witam. Może mi ktoś podpowiedzieć jaki zamówić pasek alternatora do Sieny 1.4 z 1998 roku oznaczenie 178B2000? Próbowałem szukać ale są różne, 4-ro lub 5-cio żebrowe no i różnych długości.. Będę bardzo wdzięczny za pomoc..
Typowo zwykłe kulkowe z luzem C3. Najbardziej typowe to zestaw 6303 i 6003 (opel,seat,skoda,VW,iveco,fiat itp alternator bosch od 70-140 A). Masa wirnika jest niczym przy sile napinającej pasek oraz sile oporu samego alternatora (pobór mocy mechanicznej na przetworzenie jej w elektryczną plus straty).
Szkoda że autor nie ma fotek tego paska. Bo co znaczy "pękł", jak w poprzek, wzdłóż, rozwarstwił się, wyszedł z niego oplot ? Dzisiejsze paski wielorowkowe nie mają prawa pęknąć . Ostatnio robiłem jakiegoś fiata i tam zatarł się alternator. Gdy już odpalił to z paska szedł dym jakby się samochód zapalił. Po zdemontowaniu paska tylko ząbki były ciut...
I sprawdź pasek rozrządu.
Przyczyną może być też zbyt słabe napięcie paska alternatora.
Zacierające się alternatory przy tych silnikach to częsta przypadłość. Pęka obudowa alternatora i wirnik staje na amen bo zacina się o stojan. Jeżeli to jest winą usterki to po prostu trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i spróbować uruchomić silnik, powinien zapalić...
Pasek naciągniety na ful, regulator też wymieniłem i nic.
Kontrolki przygasają, bo bierze za duży prąd. Sprawdź złącze od stacyjki (w bagażniku ) i masę przy alternatorze, ten szeroki pasek i klemę +.
Częstą przyczyną spalenia paska osprzętu jest zatarcie wirnika alternatora,szczególnie przy braku osłony bocznej.
Sprawdź, czy pasek klinowy jest dobrze naciągnięty. Może się ślizgać i silnik sie przegrzewa.
Objaw typowy dla braku ładowania. Problem z alternatorem lub układem wzbudzenia, (żarówka w desce rozdzielczej). Sprawdź naciąg paska, jeśli prawidłowy, należy sprawdzić alternator pod kątem zimnych lutów, ale to już musisz jechać do elektryka, z Twoją wiedzą sam nie dasz rady.
Witam. Sprawdź sobie naciąg paska klinowego alternatora.
Zluzuj pasek popuszczając napinacz którym jest alternator.
Tylko pamietaj abyś w pierwszej kolejności "zluzował" koło napinające pasek napędu alternatora a dopiero potem zaczął "demontować" alternator. Pozdrawiam!
Panowie, przestańcie wymyślać niestorzone rzeczy. Śrubki urwało, bo bez pojęcia było to złożone - zbyt mocno naciągnięty pasek. Kółko alternatora składa się z dwu połówek, pomiędzy którymi powinny być podkładki - nimi ustawiało się prawidłowe napięcie paska. Gdyby śrubki wytrzymały, to popękało by same kółko.
Tak jest to alternator od Fiata. Nie wiem jaki masz pasek klinowy, ale podejrzewam, że jest to szerokość 17 mm, więc najlepiej jak zamontujesz alternator, który pracował w samochodzie żuk, bo miały ten sam rozmiar paska. Wcześniej te alternatory pracowały z mechanicznymi regulatorami (zarówno w żuku czy polonezie, lub fiacie), później stosowano elektroniczne...
Wymiana lub doregulowanie paska napędu alternatora.
A przy okazji w życiu nie widziałem rozpadniętego wirnika który spowodował zwarcie i pożar jak możesz to wrzuć proszę zdjęcia. Ja rozkręciłem do ok 40000 obr wirnik na maszynie do alternatorów dając pasek na gołą oś i nic. Więc Twój maluch to istny tyran na alternatory.
Witam. Za radą kolego Motronic zdjąłbym pasek alternatora Miałem ostatnio identyczny przypadek gdzie auto bardzo długo stało i korozja zablokowała wirnik w alternatorze. Pasek dymił i w ogóle nie szło uruchomić auta.
ściąg pasek z alternatora i odpal na chwile zobaczysz czy będzie ciszej
jeśli to o czym mowa wyżej sprawdziłeś to sprawdź po prostu pasek musi być tak naciągnięty, że jeśli obracasz kołem pasowym alternatora ręką to na wyłączonym biegu obraca się również silnik pasek nie może się ślizgać ale nie może być napięty zbyt mocno aby nie uszkodzić łożysk pozdro
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
Może być wspomaganie elektryczne na kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy - jak w punto/panda. Jak to elektryczne wspomaganie to sprawdź pasek alternatora - potrafiło takie wspomaganie nawet ~100A pobierać w wersji z silnikiem bezszczotkowym. Dla testu możesz wyjąć bezpiecznik zasilania dla wspomagania i zobaczyć czy dalej będzie hałasować.
sprawdź czy nie jest luźny pasek alternatora, klemy i sam akumulator...masz w nim jakiś system alarmowy?
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
Witam. Od kilku dni czasem mam problemy z odpaleniem samochodu na zimnym silniku. Czasem odpala bez problemów a czasem dopiero za drugim, trzecim razem. Do tego dziś kilka razy zaczął piszczeć chyba pasek klinowy i raz zapaliła kontrolka ładowania silnika zaraz po odpaleniu. Problemy te raczej nie występują przy rozgrzanym silniku. Co może być ich przyczyna?...
a masz dobrze napięty pasek klinowy? Może się poluzował alternator i stąd ten problem?
Wyklucz pierw uszczelkę na głowicy czy jest szczelna. Później można zając się grzaniem (zawalona chłodnica, nagrzewnica, pompa.. ) jak jest alternator blisko chłodnicy to sprawdź też poduchę pod skrznią- uszkodzona powoduje że cały silnik idzie do przodu. Być może komuś w przeszłości zerwał się pasek i jeździł do zagotowania silnika.
Kupię koło pasowe alternatora Jobs Jubana przeznaczonego do Ursusa C-330 (na pasek A 13 mm), wykonane z żeliwa lub stali. Chodzi o alternator konstrukcyjnie podobny do tego z Fiata 125p/Poloneza. Cena do 20 zł. Ewentualnie mogę kupić kompletny spalony alternator Jubana od C-330, cena do 50 zł. Dodam że tego koła pasowego nie ma w sprzedaży – te...
Jeśli ładowanie już się straciło to raczej alternator do wymiany, dopóki tylko gwizdał była jeszcze szansa na naprawę. O ile się całkiem nie zblokował i pasek chodzi to kilkanaście km bez świateł przejedziesz, ale bardziej bym się martwił, że alternator całkiem stanie i zerwie pasek, a bez napędu pompy wody to już daleko nie zajedziesz.
Właśnie miałem słabe ładowanie aku i miałem to robić bo chciałem przy wymianie rozrządu zrobić alternator i łożysko klimy jutro może spróbuję ściągnąć pasek osprzetu i się przejechać może coś da
wyciagnalem zerwany pasek klinowy. Martwi mnie ten dym, do wymiany bedzie cały alternator?
Nie wiem, czy to to, ale miałem swojego czasu podobny problem z tym, że nie pękał alternator, a jego kółko pasowe. W maluchu były 3 rodzaje alternatorów i różniły się one nieznacznie piastą. Stąd też były różne koła pasowe. Niby wszystko pasowało, ale pasek był nieco przekoszony i powodował powstawanie naprężeń.
Dodam do wiadomości kolegi kalthas że alternator a tym bardziej poprzez pasek nie obraca silnikiem podczas rozruchu. Bo z postu pierwszego wynika ż kolega tak myśli.
Radziłbym raczej od Fiata albo Poloneza. Nie wiem jak autor, ale ja mam wąski (10mm) pasek, alternator od Żuka ma koło pasowe 13mm, więc trzeba by zmieniać.
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
A jak przekręcasz kluczyk do przodu jest puknięcie a jak cofasz jest drugie czy tylko raz słychać to pukniecie? Bo jeśli dwa razy to znaczy że elektromagnes wysunął się ale jest przypalony styk w nim i nie działa rozrusznik Niutat miał chyba na myśli metalowy pleciony pasek od alternatora do tylnej belki
Witam, czy ktoś posiada schemat wymiany paska rozrządu dla Fiata Doblo 1,9 MultiJet ? Przy awarii sprzęgła alternatora zerwały się oba paski na małych obrotach, czy jest szansa, że zawory i głowica są całe ?
Wspomaganie jest w pełni elektryczne i jeżeli jest brak ładowania to wyłączane jest wspomaganie. Pasek sprawdziłem napięty jest poprawnie.
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
może i alternator, może zleciał pasek klinowy. Lampka świeci pełną jasnością, czy tak półblado?
Popieram tzok. Zdjąłbym pasek i sprawdził ręką czy alternator lekko się obraca. A może to WD było psiknięte na wirnik alternatora? Tak robią "fachowcy".
Pomacaj pasek napędu alternatora, czy czasem nie jest gorący
może.... pasek napędzający alternator trzeba naciągnąć ale lepiej się szarpnąć i wymienić zwłaszcza ze śmierdziało...
Sprawdziłeś chociaż naciągnięcie paska, ładowanie na alternatorze albo masę?
Jest jeszcze coś takiego jak łożyska w alternatorze lubią sie przycierać.
Oczywiście że można to samemu wykonać:) Musisz znaleźć alternator następnie poluzować śruby mocujące, naciągnąć pasek no i dokręcić śruby:]
Bardzo możliwe że uległa uszkodzeniu obudowa alternatora (taka uroda ich). Więc jeśli pasek masz w dobrym mniejscu to jedynie wyciągnąć alternator i sprawdzić co i jak. Jednak sądząc po opisie to masz Punto MK1 więc jedź po pasek i po sprawie...
Witam Kontrolka wtrysku powinna zaświecić się po przekręceniu kluczyka i gasnąć po kilku sekundach ( w tym czasie ECU przeprowadza test czujników ). W czasie jazdy zaświecenie się jej wskazuje na wystąpienie jakiejś nieprawidłowości w sygnale z któregoś czujnika zamontowanego na silniku. Może wystąpić też sytuacja w której w czasie deszczu wjeżdzasz...
Więc sprawdzić naciąg paska, stan szczotek, stan pierścieni ślizgowych, stan mechaniczny alternatora. Zdejmij pasek i sprawdź, jak się kręci prawidłowo, czy nie ma jakiś uszkodzeń. Podstawowe czynności kontrolne.
Łapa nie będzie pasować, ponadto ten silnik ma szerszy pasek rozrządu i koło zmiennych faz na wałku rozrządu. Pasek osprzętu w związku z tym jest odsunięty od płaszczyzny bloku silnika, będzie problem z mocowaniem starszego alternatora
Pasek na pompie wspomagania pewnie należy wymienić - widać na wewnętrznej stronie ząb czasu. Zastanawia mnie tylko czy po zdjęciu paska z alternatora i pompy wodnej - autko odpali.
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
Dzień Dobry! Mam mały problem związany z ładowaniem w Fiacie ducato, kontrolka akumulatora się swieci, brak ładowania, na mierniku 12,4V, pomyślałem ze to alternator. Odstawiłem samochód na dwa dni, dzisiaj wsiadam odpalam, brak kontrolki, ładowanie jest - 14,7V przejechałem około 20km zgasiłem samochód po chwili odpalam i znów to samo, dodam ze na...
Myślę że alternator ale może to być też regulator o ile nie ślizga się pasek ale to objawiałoby się piskiem.
Na klemach mierzyłem. Zrobię, jak mówisz. A na postoju miałem na myśli, że zapłon wyłączony. Dodano po 10 Wymieniłem regulator i pasek. Napięcie wzrosło do 14,8 V Zanim doczytałem prąd zmierzyłem ponownie w ten sam sposób 🫣 i bez zmian 1,37 A. Zmieniło się po wymianie napięcie. Kupię cęgowy i zmierzę albo wrzucę kable i zapasowy Aku do bagażnika i...
Sorki ale ty tam masz koło pośrednie na pompie wody i osobne paski na klime i alternator.
może śmieszne ale czy jest pasek który napędza alternator bo skoro takie zaspy i śnieg aż na alternatorze to mógł wylecieć w kosmos :D
Może rozsypał się alternator? Może ślizga się pasek klinowy? Jesteś w stanie zlokalizować ten szum w komorze silnikowej?
Napisałem Ci w poście #6 co masz sprawdzić, zrobiłeś to ? Nie, zapłon nie mógł się przestawić przy wymianie/ naciąganiu paska
Witam albo nowy regulator do bani albo masz po prostu pasek za luźny. Po drugie sprawdź masę alternatora i diody pod obciążeniem. ewentualnie styki w alternatorze najlepiej pilniczkiem oczyścić.
miałem podobny problem ale przy palio 1,4. mechanik twierdził ze tak ma być ale jednak racji nie miał. miałem na drodze awarię - poszedł pasek na alternatorze wraz z napinaczem. po wymianie koszt 130 zeta z robocizną gwizdy zniknęły na amen. wniosek - sprawdź pasek plus napinacz
sciagnij pasek klinowy od alternatora i przekrec alternatorem zaloze sie ze ma opory mimo to ze laduje. One czesto puchna od srodka i pekaja korpusy.
alternator pasek pasek alternator wymiana pasek alternator
behringer kolumna naprawa gilotyna cięcia jasny pasek
monitoring zewnętrzny kamery excel cennik automatyczny
Jak wyłączyć tryb programowania godzinowego w urządzeniach elektronicznych? Jak sprawdzić, czy mam dekoder DVB-T2?