To nie jest takie proste jak Ci się wydaje... Wszystkie przewody są w jednym kolorze. Musisz przewód po przewodzie odnaleźć miejsce wpięcia do instalacji samochodu i wszystko przywrócić do stanu fabrycznego.
Wygląda na to, że masz zamienione kabelki masy i podświetlenia
Czy te części również poszły na śmietnik wraz z Buddą ;) ? https://obrazki.elektroda.pl/3219210100_... Lub też szara skrzynka immo 1999- https://obrazki.elektroda.pl/5446227500_... A oto oryginalny schemat, dobrej jakości. Kliknij znak plus, aby uzyskać hasło. Seicento 187 - 600 SPI 1.108 1997.12 https://mega.nz/file/GjogxQSJ...
Gęsty olej?
Wszystko można dopasować,tylko czy jest sens? Sporo roboty i mechanicznej i ze strony elektrycznej.
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
widziałem przytarte silniki Fire z przebiegiem 100tyś, ale przytarte na tłokach, potem to poprawili dodając natrysk na tłoki/cylindry od spodu, tak czy siak, to by nie powodowało spadku ciśnienia oleju pytanie które to jest jego 100tyś... olej po 1.5 roku tak czy inaczej należało by wymienić, no i filtr oczywiście, można rozkroić stary filtr i zobaczyć...
W maluchu to się kiedyś wycinało wizjer w podłodze i można było obspawać szpilkę, lub wspawać nową. Chyba nic się nie zmieniło http://seicento.com.pl/topics5/urwana-na...
Na Twoim miejscu to bym trochę poczytał jest google jest szukajka Szukajka: https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p... ponad 1000 postów a tu 66 postów tylko dla seicento https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p... To tylko z forum Elektroda a różnych forów jest tysiące Coś dla Ciebie http://fiat.auto.com.pl/forum/...
Bez immo nie odpali. Kup ecu czyste na all... koszt ok.120zl. I juz bez puszki immo powinien ruszyć.
To na schemacie to włącznik świateł. Zasilanie brane z pozycji włączonych mijania/drogowe.
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Dokładnie tak to działa jak napisałeś. Ale zobacz jeszcze na zaworek zwrotny, na wężyku przedniego spryskiwacza, czarny, plastikowy koło mocowania kolumny zawieszenia przedniego, czasem się zatyka "na dębowo"
Nic nie płucz nic nie dolewaj wymień na 10W40.
Przełącznik świateł https://obrazki.elektroda.pl/1323377500_... Kierunkowskazy https://obrazki.elektroda.pl/4116192700_... https://obrazki.elektroda.pl/4409228500_...
zaznaczone na czerwono http://obrazki.elektroda.net/44_12546422...
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Sama gałka bakelitowa jest zalewana w formie na lewarek, natomiast gumowy mieszek otaczający gałkę i trzon lewarka jest formowany termicznie po nałożeniu. Żeby go zdjąć bez uszkodzeń musisz się zaopatrzyć w dobrą suszarkę lub opalarkę (z opalarką ostrożnie) podgrzać mieszek na wysokości gałki i od dołu do góry "wylewić" gumowy mieszek. Coś jak ściąganie...
Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
Na skrzyni masz taką gumową osłonkę. Może ją być słabo widać bo zarosła brudem. Znajduje się "pod cewkami" - oczywiście na skrzyni, sporo niżej. Ma kształt prostokątny. Aby dojrzeć nacięcie musisz się trochę pogimnastykować - jest na kole zamachowym. https://obrazki.elektroda.pl/2554190500_... Zdjęcie do góry nogami :D
Elektrozawór przy butli jak sama nazwa wskazuje znajduje się przy samej butli a ta w zależności od montażu w bagażniku bądź w miejscu koła zapasowego. Parownik znajduje się pod maską przy silniku, to ten element z którego wychodzi wąż do listwy wtryskowej/mieszalnika.
Zrób wykres prędkości kół w chwili zadziałania abs.
Wielu "mechaników" montując przy Seicento szczęki "zapomina" aby przesunąć przed montażem samoregulatory szczęk (czerwona strzałka) i montuje bęben, można powiedzieć, "na chama" go wciskając, wbijająć lub używając innych "brutalnych" metod, "bo bęben nie chce wejść na szczęki, pewno są niewymiarowe, ale to się dotrze". A wystarczy przed montażem szczęk...
Chcesz schemat tego ustroistwa?
Ogólnie przez ten seger przegub jest problematyczny do zdjęcia. Jak przegub idzie do kibla to najlepiej przetnij go na pół. A jak nie idzie to i tak go przetnij bo się namęczysz, rozwalisz tak czy siak przegub od uderzania, a nowy kosztuje grosze. Dzięki . Czy trzeba dużo siły użyć po odgięciu segera. Młotkiem uderzać czy wtedy wystarczy ściągnąć Trzeba...
Czy Waszym zdaniem 44 Ah/400 A jest wystarczające do 1.1 SC Tak jest wystarczający.
Ale można jeszcze prościej. Bo wystarczy wykonać prosty pomiar, prostym omomierzem. Omomierz wystarczy podłączyć pod wyjścia samej grzałki tylnej szyby. Po wykonanym pomiarze prosimy udostępnić, opublikować pomiary na forum :idea: :D Bo diagnostykę trzeba rozpocząć od rzeczy prostych, łatwych do zmierzenia. A autor nic nie wspomina, że taki pomiar dokonał.
Masy reflektorów do sprawdzenia.
Rozmiar ma wpływ na odczyt prędkości tylko i wyłącznie no chyba, że na każdym kole masz co innego :) Wykasuj błędy. Wejdź w parametry i zobacz czy przy jeździe są odczyty prędkości. Może czujniki są ok a pierścienie ABS uszkodzone.
Sprawdź masy w lampie.
Fiat Seicento - schematy.
Można mieszać. Do czego chcesz to wlać?
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
http://obrazki.elektroda.pl/1449153200_1... W załaczniku masz dane. Ja swojego Sejka ustawiałem zawsze na 0 i było ok. Tolerancję masz -1 - +1 tak więc może być trochę rozbieżny i trochę zbieżny - zależy co kto lubi. W Seju można ustawić bez problemu samemu na pręt gwintowany a potem ew. poprawić odrobinę doświadczalnie. Jeżeli zmieniałeś...
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Dokładnie,z doświadczenia wiem że takie drgania czy dziwne odgłosy,szarpanie to albo łożysko albo końcówki drążków układu kierowniczego,więc najlepiej podjechać do warsztatu na kanał i tam sprawdzić.
Moim zdaniem to masz problem właśnie z pompą paliwa, być może już przytarta i nie daje ciśniena jak należy. Druga sprawa przewód do Map sensora czy jest szczelny i czy odpowiednio podpięty do przepustnicy (czasami można podmienić miejsce podpięcia z przewodem z odmy), ale stawiam na pompę.
Witam. Może i nie warto mącić w tej kadzi, ale na wszelki wypadek. Honowanie ma na celu usprawnienie stanu gładzi cylindra bez jakichkolwiek zmian geometrycznych czyli wymiarów Może nie do końca ten link jest poprawny. W honowaniu cały proces polega nie na wygładzeniu wnętrza tulei cylindra, a na wprowadzeniu w niego odpowiedniej struktury. Czytać rowków....
Witam! Kilka razy wymieniałem baterię w moim pilocie(co prawda to Peugeot) i nigdy pilot się nie rozprogramował.Sprawdź czy bateria,którą kupiłeś ma odpowiednie napięcie czy w ogóle jest sprawna i czy włożyłeś ją odpowiednio (zachowanie biegunowości). Jeżeli te warunki zostały spełnione i nikt nie ingerował w układ elektroniczny(np śrubokrętem przy...
Wymieniałem jakiś czas temu i z tego co pamiętam musi być przystosowana, właśnie z względu na blokadę wstecznego.
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Witam sprobuj przeczyscic czujnik polozenia walu. U mnie to pomoglo a mialem identyczny problem.
W czujniku zderzeniowym masz trzy piny. Jeden to masa która jest połączona z drugim pinem i zasila masą pompę paliwa. Jeśli wyłacznik zadziała wtedy rozłacza masę z piny drugiego i łaczy się z pinem trzecim i podaje masę na układ w liczniku który wyświetla napis FPS ON ale wtedy nie można odpalić samochodu.Jeśli masz ten napis a samochód odpala to coś...
2. Zeznania mi sie kojarzą z brakiem połączenia zespołu tylnej szyby z masą (plus być może to samo w innych miejscach) Popularne w starych samochodach, a zwłaszcza jak były klepane u kowala. Wymieniał tylną szybę, bo lubi wymieniać ?
To nie jest filtr tylko zawór zwrotny,dlaczego chcesz go wymieniać ?
Najprościej to zdjąć pętlę ze stacyjki, wsadzić do środka stary klucz, owinąć taśmą izolacyjną i schować w obudowie kolumny kierowniczej
Tyle różnych błędów, a jeden element wspólny - komputer silnika. Jemu bym się przyjrzał.
A ja dodam, że wahacze w Seicento i Cinquecento są identyczne :)
Czy na sterowniki jest taka sama rezystancja jak na czujniku położenia wału jest to pin 28 i 11
http://obrazki.elektroda.pl/8465506700_1... Teraz szukaj gdzie ginie prąd, od stacyjki do bezp F22, czy dalej za nim
Czy dobrze zrozumiałem- drobne poprawki: -dach, -maska, -zderzak przód, -zderzak tył. Chcesz nie malować lusterek?. Przy takiej ilości dużych elementów maluje się całość.
w fiatach to bardzo częste zjawisko>) po pierwsze drugie trzecie-jeżdzić jeżdzić jeżdzić to właśnie sucha głowica tak klekota:)
1- Centralka jest "pełnoprawnym" immobiliserem , nie czytnikiem , co oznacza że po weryfikacji czy transponder odczytany = zapisany w pamięci, rozbraja ECU (sterownik silnika) 2- Kod transpondera jest zapisany w pamięci EEPROM 93C46 3- Ten system używa transpondera o stałym kodzie transmitowanym cyklicznie gdy znajdzie się w polu cewki
Test CO2 da pewność czy są przedmuchy. Tego auta nie znam, ale jak jest układ ciśnieniowy to zapowietrzenie też może dawać takie objawy.
Możesz zdjęcia podesłać ?
Umyj solidnie to miejsce i rozgrzej silnik - proste, tanie, logiczne.
Czy jest tam łańcuch rozrządu? Tak jest i napinacz całkiem inny jak w 700. Jest trochę roboty misę trzeba opuszczać robota nie ciekawa bez kanału. Zdejmujesz nadkole koło z prawej strony i osprzęt żeby zdjąć dekiel uważaj na sprężynę napinacza bo wpadnie do misy olejowej.
Czy słusznie obstawiam termostat? Patrząc na opisane objawy opisane to raczej główny podejrzany. Sugeruję wymianę, gdyż może grozić to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
A można to jakoś naprawić ? Oczywiście że można to naprawić ... pytanie tylko czy to jest ekonomicznie opłacalne ? Tutaj jak już przedmówcy napisali że najtańsza opcja to zakup drugiej skrzyni ... ostatnio do takiego SC kupiłem na wymianę skrzynię za .. 150zł
Wymień bezpiecznik, który to? Znajdziesz jak poszukasz :) 15 Amper 15 pozycja.
Nie znam się ale lepiej zrobić mniejsze a później powiększyć jak będzie trzeba.
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Nie powiedziałem że czujnik jest na radiatorze tylko na chłodnicy klimatyzacji. Trzeba sprawdzić ten oto czujnik.
Lecz chodzi o to czego niema(sądzę że dmuchawy),czy tak?.
Przyuważ czy wiatrak pracuje. Sprawdź czy jest prąd na czujniku. Skąd brałeś prąd jak sprawdzałeś wiatrak? Może się nie otwierać w pełni termostat można wyjąć i sprawdzić we wrzątku.
Jak stoi na płaskim to na 4 lub 5 biegu spokojnie go przepchniesz tak aby zakręcić wałem korbowym
Ma być 3.5 bar.
A mnie się wydaję że tłoki się wywracają w cylindrach.Częsta usterka tych slników to zużycie tłoka w miejscu równolegle do sworznia jak i luz korba sworzeń tłok.Ciekawy jestem jak wyglądały tłoki i tuleje.
Zobacz bezpiecznik F12 odpowiedzialny za zasilanie cewek przekaźników i F13 (światła)a jeśli nie one to kostka stacyjki i raczej będzie to jeśli i światła mijania nie świecą w ogóle. Z tyłu skrzynki bezpieczników przewodem grubym żółtoniebieskim powinno być przekazywane napięcie plus akumulatora po kluczyku w stacyjce na MAR jeśli nie ma to przerwa...
Albo przekręcenie go ze starej głowicy :p
A skąd ty weźmiesz 24V w aucie z instalacją 12V?Przetwornicy przecież tam nie ma. Jest 12V, a podczas pracy silnika dochodzi do 14V. Tak jak w całym aucie.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Naładować aku, jak nie pomoże albo naprawić albo "wyciąć" immo. Ikonka oznacza że immobiliser nie pozwala odpalić ale jeżeli aku pada wypluwa tą samą ikonkę.
Tarcza sprzęgła.
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Witam! Stopka korby to: 1waza 20Nm 2waza 41Nm
Na początek sonda lambda i katalizator do sprawdzenia.
Koledze chodzi o te węże które idą do nagrzewnic.
To już "stała tymczasówka" :D By tak zrobić, wystarczy przełącznik do styku 30 w kostce, przewód brązowy ( marrone czyli " M "). http://obrazki.elektroda.pl/4572393800_1... I otrzymujemy "postojowe" bez kluczyka lub pozycyjne.
Czyżby całkowicie wyładowany akumulator? Ale i tak dobry prostownik nie poda 15A, chyba że marketowy, bez układów regulacji. A tak w ogóle, samochód działa?
Czujnik to rezystor o rezystancji zależnej od temperatury-im wyższa temperatura tym niższa rezystancja.Zdejm przewód z czujnika i zewrzyj z masą ,wskaźnik powinien wskazać wartośc maksymalną.W tym przypadku uszkodzony będzie czujnik.
Wg mnie: auto A miało fabryczne immo Fiat code auto B nie miało tego immo Skutkiem to że po przełożeniu czystego sterownika z auta B do auta A było zezwolenie na uruchomienie silnika ale wczytało kod Fiata Code z auta A i tylko w tym układzie będzie działać. Teraz sterownik który odpalił auto A nie uruchomi auta B bo centralka Fiat Code z którą się...
W załączniku Masz zdjęcie mojego adaptera.
Tak, brak masy na tej żarówce dało taki efekt.
Najprościej wstawić oryginał. Jakoś zawsze udaje mi się go bez trudu kupić czy to w sklepie czy na giełdzie. Będzie pasowł każdy, ale napewno trzeba trochę kowalstwa zeby go zamocować. Tu powinien być jeśli kłopot z nabyciem w Twojej okolicy: http://tomelektron.republika.pl/firma.ht...
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Jeżdżę z kolegą w kjs i mamy cc i powiem tak, na początek silnik z punto 1.2 i skrzynia 6speed(oczywiście jak przedmówca spi a mpi wiązka a i immo w razie zmiany) następnie stwierdzisz że kopyta jest wystarczająco ale trakcji brak. Więc B b6 lub co innego na początek springi ze sportinga, o hamulcach nie wspomnę. W sytuacji gdyby jakimś cudem na wiejskiej...
Mogę pomóc takimi zdjęciami: Głowiczka wybieraka jest przykręcona na 4 śruby od góry i to możesz odkręcić i sprawdzić co się stało, rozumiem, że wylazła ta górna dźwignia a nie ta poprzeczna z ciężarkiem? Bo ta z ciężarkiem to niewykonalne żeby sama wyszła. W razie czego mam całą skrzynię z 900-tki (z przebiegiem 60 tys km, nie tą ze zdjęć). https://obrazki.elektroda.pl/7584183200_...
Nie wiem co Ci poradzić? Ja miałem kłopot z poduszką (to znacz ciągle świeciła kontrolka) w BMW. Pojechałem do serwisu a tam, wzięli auto na komputer, poczęstowali mnie kawą i stwierdzili, że poduszka do wymiany ale nie mają i trzeba zamówić a przyjdzie za jakieś 2 tygodnie a koszt ok. 2 kzł. Spieszyłem się więc zapłaciłem 170 zł za ekspertyzę i sam...
pewnie kostka stacyjki nie łączy
Wygląda to na uszkodzenie cewki które po latach eksploatacji niestety pękają takie mamy warunki. I jeśli jest faktycznie zimno i wilgotno to wtedy ma przebicie a po osiągnięciu temperatury wraca do sprawności . Cewki, komplet kabli + świece to niewielki koszt więc zdało by się wymienić.
Jaka masa sondy ?, masę sondy (pomiarową) stanowi jej szary kabel, który idzie do ecu, nie wolno podłączać go do masy Złe wskazania sondy mogą oczywiście wynikać z jej uszkodzenia, ale również (co jest bardzo prawdopodobne) ze złego składu mieszanki Należy zacząć od ustalenia czemu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (pomiar ciśnienia sprężania,...
Wyłącznik w kabinie na ścianie grodziowej na środku pod deską rozdzielczą na prawo od pedału gazu za szarą osłoną. Na pewno zobaczysz, ale ten wyłącznik zadziała jak jest jakiś wstrząs autem zatem sprawdź głównie przekaźnik czerwony - pod czarną nakładką jak napisałeś i bezpieczniki. Przekaźnik możesz podmienić na ten z kabiny ze skrzynki bezpieczników.
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Nie wiem co Ty tam mierzysz ale moim zdaniem te 7V wynika z tego że zamyka Ci się obwód poprzez miernik.
Jaki zakres obrotów jest na alternatorze? Od 1000 do 6000. Zależy przy jakich obrotach silnika. Jakie jest napięcie przy sprawnym alternatorze Przy zgaszonym silniku 12...12.6V przy odpalonym 13.5...14.6V
Instalacja LPG przy wyborze chłodnicy raczej nie ma znaczenia. Ja bym od siebie polecił Valeo, wielokrotnie miałem do czynienia z tymi chłodnicami i nie mam zastrzeżeń. Możesz kupić i używkę, ale trzeba się upewnić czy nie jest dziurawa, zapchana bądź skorodowana.
Obwód hamowania tyłu nie zapowietrzony?
zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek zawiesić seicento seicento
kupię pilot amplitunera gotowe projekty subwoofer aktywny unitra szpulowy magnetofon
stroboskop schemat stroboskop schemat
Parkside PBH 1050 C3 nie działa mimo sprawnego kabla – typowe usterki, diagnostyka, szczotki Obieg powietrza w lodówkach No-Frost, Multi-AirFlow, Twin Cooling – jak działa i na co wpływa?