Mam taką prośbe może mi ktoś powiedzieć jak ustawić rozrząd w Fiacie Uno 1.4
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Kolego masz rozrząd zwalony, zapinaj blokady na wałki i ustawiaj
Posprawdzałem wszystko. Wymieniłem przy okazji odme bo była spękana i kable zapłonowe bo miały przebicia. Pojechałem do znajomego na komputer żadnych błędów. Silnik stoi równo nie rzuca nim. a z wydechu słychać takie denerwujące pyrkanie
Wał blokuje się na kole pasowym, a nie zamachowym (największy otwór chyba 10mm) ustawiony na godz. 12. Wtedy koło rozrządu ustawia się otworem na wprost otworu w głowice średnica 10 mm pozycja ok godz 8.
Dzięki. Myślałem, że napinacz paska jest automatyczny a w tym trzeba ustawiać naprężenie paska.
Mimo to dalej nie rozumiem dlaczego znaki na pasku się nie pokrywają z tymi na kołach skoro można tak i tak ustawiać pokrywają się na 100% . Te znaki dają 200% pewnosci
Rozrząd ustawiasz kropkami na kołach zębatych naprzeciw siebie w linii przechodzącej przez środki wałków.
Dzięki Carrotowi możesz zobaczyć że potrzebujesz specjalistycznych blokad do ustawienia tego rozrządu. W fiatach oryginalnie nie ma znaków do ustawiania wałka rozrządu!!!
Nie znalazłem instrukcji, która zalecałaby korzystanie ze znaków na skrzyni i kole, a naprawdę poświęciłem sporo czasu aby opanować ustawianie tego silnika.
Brandy wał ustawiasz aby tłoki były na mijaniu, czyli tak jak piszesz na równo
Po 1 to wiesz wogóle jak ustawia sie rozrząd?
A nie można podłączyć oscyloskopu pod czujnik, żeby zobaczyć czy jest z niego sygnał ? Rozrząd na blokady ustawiałeś?
pierwsze z twojej lewej ( najbliżej alternatora) to 10st przed ZZ i na nie ustawiasz. Pawe zaś ( od strony pompki paliwa) to zwrot zewnętrzny.
Witam Proszę o wypisanie w punktach jak mam ustawiać rozrząd w fiacie punto 1.1 z 2000.r
Okazało się, że zerwało klin na kole wałka rozrządu. Koło się obróciło i można było sobie ustawiać cokolwiek :/ Jutro zobaczymy jak pójdzie po wymianie koła.
Sa blokady na wałek rozrządu i na tłoki które ustawiasz na mijaniu , ale bez blokad też założysz
Ten fiat nie ma kopułki,tylko dwie podwójne cewki.A rozrząd ustawiali w serwisie fiata,bo bez specjalnego przyrządu jest to raczej nie możliwe(szczególnie przy 16V).Czekam na dalszą pomoc.Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem.
Sam masz odpowiedź "błąd czujnika wałka rozrządu" źle ustawiony rozrząd, jedź do fachowca który zna sie na rzeczy, rozrządu na oko się nie ustawia, potrzebne są blokady
Panowie, to jest stary silnik Fiata taki sam był montowany w lancii Delta Integrale -- tylko zmienili sterowanie, tam nie ma żadnych blokad rozrząd się ustawia na znaki... Proszę o przemyślane o podpowiedzi..
W ty modelu silnika nie ma znaków do ustawiania rozrządu.
Starsze 2 litrowe 16V silniki benzynowe Peugeot/Citroen blokady rozrządu wkładało się w pozycji gdy tłoki znajdowały się w jednej płaszczyźnie, w połowie ich skoku. Problem polegał na tym, że otwór blokady w kole pasowym znajdował się w jego zewnętrznej części, koło miało gumowy tłumik drgań skrętnych i zdarzało mu się przestawić, przez co blokada...
Zapytaj mechanika jak i na jaką blokadę ustawiał wał.
Na nowych paskach są namalowane kreski i na nie się ustawia
jeśli wymieniałem tylko pompe wody to muszę jakoś cały rozrząd ustawiać
Witam, jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Otóż mam taki problem z maluszkiem, jest on z '92 roku. Gdy go odpalam to ma normalne obroty, niskie. Gdy jest gorący to ma wysokie obroty ponad tysiąc ( mam obrotomierz z fiata 125p przerobiony). Gaźnik był ustawiany. Rozrząd wymieniałem. Co może być problemem? gaźnik? jutro chyba zamienie gaźnik...
Witam, jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Otóż mam taki problem z maluszkiem, jest on z '92 roku. Gdy go odpalam to ma normalne obroty, niskie. Gdy jest gorący to ma wysokie obroty ponad tysiąc ( mam obrotomierz z fiata 125p przerobiony). Gaźnik był ustawiany. Rozrząd wymieniałem. Co może być problemem? gaźnik? jutro chyba zamienie gaźnik...
Fiat punto 1 1.1 1999r Witam mam problem wymieniałem pasek rozrządu i przy zakładaniu mi się przestawił rozrząd.Proszę o dokładny opis jak go ustawic. Mam opis ale nie wiem czy ustawia się na piątce czy na luzie. Kręcąc walem korbowym (np.wrzucamy piąty bieg,podnosimy jedną stronę samochodu i kręcimy kołem) ustawiamy koło zamachowe tak,aby wycięcie...
Jest to Fiat z 91 roku z rozdzielaczem. Ustawiam go za pomocą żarówki i znaków kontrolnych na obudowie rozrządu. Żarówka świeci w tym położeniu wału ale iskry na świecach nie ma.
Blokada wału za rozrusznikiem, koło rozrządu blokada fi 8mm. Dolne koło na wale pływające. i dodam tylko że wałki względem siebie ustawiasz na znaki na łańcuszku.
Co do kąta ustawienia zapłonu, maluch nie ma aparatu zapłonowego, tylko ma czujnik Halla, którego się nie ustawia - jest ustawiany raz i do końca.
Dzięki za odpowiedź. A posiada ktoś może schemat do ustawienia rozrządu do tego silnika? Coś mi to ustawianie nie idzie... ;/
ma ktoś schemat znaków tego rozrządu Ten silnik ustawiasz na blokadach nie ma żadnych znaków wałki rozrządu masz z tyłu (Osłona metalowa) połączone kołami zębatymi ,blokady wkręcasz po bokach głowicy ,korki zasłaniające miejsca na blokadę są na imbusa Do naprawy zaworów w głowicy nie musisz rozbierać przecież obudowy wałków rozrządu ;)
Ząb w przód czy w tył nie ma najmniejszego znaczenia. Popatrz na rysunki tego silnika i zobacz do czego ten "ząb" się zasprzęga. Jeżeli wedle ciebie to nie ma znaczenia to po co ustawiać wogule rozrząd? Tylko to sobie przeanalizuj zastanów się. Podpowiem. Tam impuls na cewkę idzie z aparatu poprzez wałek rozrządu a nie jak w innych autach czyli z czujnika...
Tam wszystko ustawia się na znaki. Raptem dwa koła nic prostszego. Znaki powinny być ustawione mniej więcej na godzinę 12. Ustaw tak a znajdziesz punkty odniesienia na obudowie. Proszę bardzo. http://obrazki.elektroda.pl/8414302300_1...
dwa koła zębate = dwa znaki koła da się zamontować tylko w jednej pozycji i ustawia się je znakami do siebie
Po prostu myślałem że jeśli źle się ustawiają fazy rozrządu to gubi obroty a przez to może nawet gasnać..
Koło dolne rozrządu może mieć zerwany klin, ustawiałeś na blokadę i znak na kole zamachowym ?
Ten sam silnik Fire masz kolego w Fiacie Punto (tylko poj. 1100 lub 1200) W tym silniku nie ma znaczenia czy jest gażnik czy układ wtryskowy (wymiana paska rozrządu) i żadnego koła nie ustawiasz na godz.12 Koło wałka rozrządu ustawiasz na około godz.9 (masz nacięcie na głowicy od strony kolektora ssącego) a koło wału korbowego ustawiasz na około godz....
W tym silniku rozrząd nie ustawia sie na tzw. znaki ,tylko przy pomocy blokad. Na kołach możesz mieć "znaki" ale one mają się "nijak" do faktycznego ustawienia rozrządu. Pozdrawiam!
Witam. Potrzebuję schemat ustawienia rozrządu do fiata doblo 1,9 D. Bo z tego co się orientuję, ustawia się względem znaczników na pasku rozrządu, jednak w sklepie sprzedali mi taki pasek, że nie ma szans ustawienia względem znaczników (są za daleko od siebie ustawione). Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam, Łukasz. Zły dział/ przenoszę/ poprawiono...
Jak ma rozciągniety łańcuszek rozrządu, albo luzy na kamieniach w aparacie to nici z takiego ustawiania.
Sprawdzić jakie ciśnienie w kolektorze ssącym panuje powinno być 330 jak dobrze pamiętam. Wszystko powyżej to nieszczelność, ale obstawiam na 99% źle ustawiony rozrząd. Raz chińskie blokady są nie do końca pewne. Polecam markowe produkty, lub udanie sie na wymiane rozrządu do kogoś kto się specjalizuje we Fiacie pewnie ma fiatowsie bądź jednej z markowych...
Witam, Pacjent 1.4 T Fiat Bravo. Wymieniam silnik na drugi i chcę zmienić rozrząd. Ustawiam na blokadach są takie dwa trzpienie, które wkręca się zamiast świec na 1, 2 cylindrze, żeby tłoki ustawić równo. Po ustawieniu na blokadach głowicy i dołu silnika, te dwa trzpienie nie są równe, ale ta blokada na dole pasuje. A jak przesunę o ząbek, to trzpienie...
już znalazłem jest to podłużny otwór w skrzyni od strony zderzaka. Gdy wkładam tam blokadę to tłok pierwszy nie ustawia sie w gmp tylko jest tak gdzieś na środku i nie wiem czy znalazłem właściwy punkt
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Bedziesz widział czy tuleje nie są porysowane itd A rozrząd na znaki ustawiasz. To nie jest trudne, jak rozbierzesz bd widział.
pompka paliwa podaje nie mam pewności co do zapłonu ustawiałem go na żarówkę, i tu mam pytanie żarówka powinna się zaświecać czy gasnąć w punkcie zaznaczonym na pokrywie filtra i rozrządu?
Tam się na żadne znaki rozrządu nie ustawia. Potrzebujesz takie blokady: http://obrazki.elektroda.pl/2158284300_1...
jak trochę się cieplej zrobi to przejrzę te przewody wszystkie. Wczoraj zerknąłem na rozrząd przy pompie i zauważyłem że koło pasowe ( są tam fasolki koła pływającego do regulacji) jest obrócone na 3/4 w prawo. Wystarczy ustawić je w 1/2, żeby samochód nie odpalał tylko dymił na biało - szaro. Tak na 3/4 to jeszcze w miarę odpala. Przekręciłem obecnie...
W tym silniku pasek ustawia się na blokady, nie na znaki. Wał na czujnik zamiast świecy, wałki na blokady w ich tylnej części.
Koło wałka rozrządu ustawiasz "znakiem" na godz.12 ,a jego dokładny "odnośnik" masz na "wewnętrznej" plastikowej obudowie osłony rozrządu która znajduje się za wałkiem rozrządu. Pozdrawiam!
pompa wody ma lekko inne wymiary jak poprzednia i ustawia pasek według siebie. moim zdaniem jest ok. chodzi całą powierzchnią.
Witam, Potrzebuję dane lub serwisówkę do silnika 1.4 16V z Doblo 2013r moc 95km. Chodzi o momenty dokręcenia, stop korbowodów, miski, pokrywy zaworów, głowicy itp. Mile widziany schemat ustawiania rozrządu (blokady zakupiłem) Pytam tu konkretnie ponieważ google podsuwa dane z fiata punto/stilio silnik niby 1.4 16v lecz roczniki starsze nadal jest to...
Witam serdecznie Opiszę krótko problem. Mam Fiata 500 2007r silnik 1.28v. Po wymianie uszczelki pod głowicą podczas ustawiania rozrządu zauważyłem że pomiędzy wałkiem a kołem zębatym wałka jest luz tak ok 1 ml Śruba mocująca koło do wałka dokręcona według opisu 75Nm Czy trzeba to rozkręcić i sprawdzić czy jest to normalne. (Dodam że koło nie jest osadzone...
dzieki dydorobert,tak tez myslalem,ustawie se pierwszy tlok w gmp i zrobie swoje znaki i bede robil swoje:)pozdrawiam a powiedzcie po co ustawiać w gmp, nie wystarczy założyć tak jak się wałki zastało i tylko je zablokować ?
Jak w temacie, pacjent Fiat Doblo 1,4 8V z zmiennymi fazami rozrządu. Auto zgaszone, po ponownym odpaleniu obroty zaczęły strasznie szaleć, utrata mocy. Po podpięciu pod kompa FES wykazał błąd rozrządu - źle ustawiony wałek. Rozrząd sprawdzany kilka razy, wszystko jest ok. Ustawiany od nowa - nic nie daje. Na odczycie z oscyloskopu wywala rozjechanie...
Parę lat sie bawiłem w ASO Fiata i o ustawianiu kąta wtrysku w silniku benzynowym jak żyje nie słyszałem. Zobacz w jakim stanie jest wałek rozrządu a przy okazji zobacz luzy na zaworach. Reguluje się je właśnie tymi płytkami.
ja 1.9 TDI robiłem metodą malarską i bez problemu wszystko działa tylko trzeba dobrze znaczyć. A w tym przypadku będzie problem bo nie ma znaków i jest przestawiony rozrząd to nie wiadomo jak go ustawiać. Przydał by sie manometr i sprawdzając ciśnienie sprężania w 1 cylindrze można by chyba ustawić pod warunkiem ze pierścienie są dobre przestawiać...
Witam mam mały problem wydaje mi się że to źle ustawienie rozrządu. Chciałem wymienić pasek, pompę wody i napinacz. Ale z niestety zamiast zaznaczyć sobie odrazu przed sciagnieciem wszystkiego to mądry ja nie zaznaczyłem nic. Ustawiam na znaki Ale wydaje mi się że on po prostu nie ma iskry. Nowe przewody I świece. Kręci kręci I kręci. Nawet nie złapie....
Wyobraź sobie zegar . Załóżmy że wskaźnik napięcia ma być na 15 po. Tak ustawiasz, ale jak będziesz kręcił wałem to wskaźnik będzie "tańcował" raz 10 po raz 20 po. Twoim zadaniem jest ustawić tak, by w najniższym punkcie nie spadał poniżej 15 po. Rozumiesz? Jakieś delikatne odchyłki są dopuszczalne więc bez paniki. Wystarczy by wskaźnik "kręcił się...
No zapłon jest ustawiony tak jak był cały czas...jak ustawiam rozrząd na znaki(kolo zamachowe i wałek) to palec wskazuje na styk kopułki od 1go cylindra-kable sprawdzałem już chyba 10razy...
Warsztatów specjalizujących się we FIATach jest niewiele mniej niż tych wyspecjalizowanych w VW, do silników FIRE żadnych specjalizowanych narzędzi nie potrzeba (to silnik 8V, są znaki do ustawiania rozrządu, nie potrzeba blokad, a w razie czego silnik i tak jest bezkolizyjny, więc jak źle założysz rozrząd to najwyżej nie odpali), a poza tym jak ktoś...
Widziałem kilka przypadków jak w cienkim siedemsecie łańcuch rozrządu przeskoczył. Objaw był j.w. Ale nie rozbierałbym rozrządu zanim zostanie sprawdzona iskra i podawanie apliwa. A co wy z tym zapłonem, przeca w siedemsecie się nie ustawia - niema takiej potrzeby.
Jak przestawia się rozrząd, to potrafi czasami niezłe efekty dźwiękowe wydawać. Aha, a potem z powrotem się ustawia na swoje właściwe miejsce, i tak w nieskończoność?
hej! własnie zabieram sie za ustawianie rozrzadu. mam nadzieje ze dzieki tum co tutaj poczytałem dam rade to zrobic. wielkie dzieki za wszystkie informacje. pozdrowieia dla wszystkich!!!!
Powinna być jeszcze jedna kreska przed GMP i na nią ustawiasz PZ. Jeden obrót wałka rozrządu to dwa na wale korbowym. Zawory na pierwszym cylindrze mają być pozamykane(koniec sprężania) , na trzecim przejście zaworowe( koniec wydechu)
Witam chciałem się z kimś skonsultować. Mam taki mały dylemat. Sprawa teoretycznie banalna, ale lepiej się upewnić. Chodzi o rozrząd w Pandzie 1.2 03r. W każdym opisie z AD lub TD piszą o używaniu przyrządu do naciągu. Ale na rolce napinającej są niby jakieś nóżki. Czy można ustawiać według tych nóżek? Jeśli tak jak one mają się zgrać? Tutaj pokaże...
Ja zapraszam na forum: http://fiat126p.pl/forum/index.php tam na pewno uzyska pan pomocne informacje. Swoją droga to jeśli chodzi o ustawienie zapłonu to ustawiamy na 10 stopni czyli pirwsza kreska na pokrywie rozrządu musi się ona pokryć z wycięciem na kole pasowym od paska a na pierwszym cylindrze od tyłu auta musi być sprężanie łatwo to sprawdzić...
"Przy ustawianiu zapłonu na której kresce na obudowie rozrządu ma zacząć świecić żarówka? " - według instrukcji na pierwszej licząc od góry. Zaś dolna kreska oznacza 0 stopni - brak wyprzedzenia. "ale zmiana pozycji aparatu nawet sporo poza zakres nie robi różnicy i silnik chodzi tak samo czyli prawie wcale... " - przy wolnych obrotach faktycznie tak...
Nie ruszałem paska rozrządu. Mechanik ustawił bez blokad, stwierdził jak wróciłem na sznurku, że był przestawiony rozrząd o ząbek i go przestawił i nic. Czujnik zmieniłem i też bez reakcji, a tam jak spadł ten pasek to niema żadnych wiązek elektrycznych, on mi się zakręcił na tym kole co jest wał na dole, a za tym kołem pasek od rozrządu. Nie jestem...
Z własnego doświadczenia wiem ze silniki 1.4 12 v sa kolizyjne i 1.2 8v tez sie czasami pogną do tego oba silniki mają sechy do ustawiania rozrządy tylko jeszcze nigdy nie udało sie nikomu ustawić zeby sie zgrało w 100% zawsze jest przesuniecie o pół zeba ale to w niczym nie przeszkadza
Akurat lampa ma najwięcej sensu bo pokazuje jak realnie wychodzi zapłon. Czy próbowałeś kiedyś ustawiać zapłon w Maluchu lub w produkcie FSO z mechanicznym aparatem zapłonowym? Z każdym błyskiem masz znak na kole pasowym w innym miejscu względem znaków na pokrywie rozrządu. W najlepszym razie będzie skakać w zakresie ok. 1-1,5 cm. To nie np. Mazda,...
Witam. Koledzy szukam pomocy w naprawie auta. Fiat Doblo 1.4 benzyna 77KM 8V 2006 r. (lift) Strzelił mi simmering od wałka rozrządu i wyciekał mi olej, co skutkowało zaolejonym paskiem rozrządu. Postanowiłem naprawić usterkę i oddałem samochód koledze, który trochę działa z samochodami i robi mi ogólne naprawy w tym aucie. Po zdjęciu koła pasowego (nie...
"Obrabiało" go od dawna, nie przez te 700 km zżarło mu 3 mm. Temat znany w tych Fiatach. Z drugiej strony, przecież piszesz że wszystko jest ok, smarowanie jest na bank. Dlaczego oddawałeś do ustawiania komuś, z tego postu wynika że masz odpowiednią wiedzę, żeby to samemu zrobić? Jak mierzysz wzniosy? Rozebrałeś bo na gazie przestał chodzić, tak?
Witam , mam problem w maluchu po wymianie rozrządu. Problem polega na tym że po wymienieniu kół zębatych i łańcuszka rozrząd już nie dzwoni ale słychać takie jakby tarcie części i się dość mocno nagrzewa pokrywa , zanim założyłem pokrywę jak już wymieniłem koła i łańcuch to wszystko się ładnie obracało bo kręciłem wałkiem , te wypusty z pompy oleju...
do śruby na foto podłącz żarówkę drugi przewód do masy, następnie obracaj wałem korbowym do az pokryja ci się zanki na kole pasowym (małe wcięcie na kole pasowym silnkia) ze znakami na obudowie rozrządu, żarówka powinna się zapalać ok. 5 stopni tj przed pokrywaniem się znaków koła pasowego i rozrządu, oczywiście obracaj silnikiem zgodnie z ruchem wskazówek...
Krótko i tematycznie: Wymiana paska rozrządu, szpec przed zdjęciem starego paska robi znaki "flamajstrem" na kołach i osłonie. Zakłada nowy. Teraz problem - przy napinaczach sprężynowych, hydraulicznych wyciągnięcie paska powoduje przestawienie rozrządu, czasem nawet o cały ząbek na kole wałka rozrządu. Jak zatem ustalić pierwotne (fabryczne) położenie...
Zapłonu w tym silnku nie ustawiasz. Rozrząd ustawiasz na znaki na wałku rozrządu i na wale korbowym. Masz odpowiednie odnośniki na osłonie plastikowej wałka rozrządu oraz na przedniej pokrywie bloku silnika (w niej jest mocowany pierścień uszczelniający wału korbowego). Pozdrawiam!
Ciśnienia paliwa w parametrach nie zobaczysz - tylko manometrem. Jeśli jest słychać strzał to powinno chyba jakieś wypadanie zapłonu zapisać. Ja bym zerknął jednak do ustawienia rozrządu skoro był wymieniany nie znaczy że nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek a rocznikowo chyba masz jeszcze korek wlewu oleju kwadratowy - ze słyszenia wiem że podobno te...
Akurat zbliża się wymiana oleju w moim samochodzie myślicie , że odkręcenie pokrywy zaworów i wylanie z popychaczy oleju powinno coś zmienić??? Czytałem gdzieś, że te zawory po montażu należy ustawiać nawet jeśli mają hydrauliczne kasatory luzu to prawda? Rozrządu jeszcze nie wymieniałem ale też już czas o nim pomyśleć. W 900 rozrząd jest na łańcuszek...
W silnikach 16V rozrząd ustawia się na blokady, nie ma znaków. Jakby przeskoczył to miałbyś połamane dźwigienki popychaczy zaworów - silnik jest kolizyjny (jak każdy Diesel). Jeśli coś jest nie tak z rozrządem to naciągnięty łańcuch, a to po prostu słychać.
Dzisiaj zakupiłem blokady https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=... Niestety coś mi tu nie gra,ponieważ koło pasowe wału przed zdjęciem...
m2606: chyba że 1gen - ona się zachowuje tak, jak się ją wyreguluje, pali więcej ale jeździ płynniej :) i jest zbawieniem dla gaźnikowców z wiecznymi problemami z tymi gaźnikami (choć na szczęście już niczym z gaźnikiem nie jeżdżę, ale z 1gen owszem) rozrząd w Masterze? jeździ to nie ruszać, bo się przedobrzy :) zresztą pali tyle samo co drugie Ducato...
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
Kolego KS2507 robiłeś już ten silnik że piszesz takie ciekawe rzeczy że się go ustawia na tzw. znaki ? To nie Tipo ani Tempra ,w tym silniku jeśli nawet są jakieś znaki to mają sie nijak do faktycznego ustawienia rozrządu! Pozdrawiam! Do autora tematu: weż kolego poszukaj na forum temat ustawienia tego rozrządu był już poruszany!
:-) Tych popychaczy się nie ustawia, one ustawiają się same. Przy czym tak jak pisze kolega powyżej jak regulator hydrauliczny jest uszkodzony to uwali wałek rozrządu i będzie kicha. Wymień olej i jak nie ma stuków to powinno być dobrze. Pozdro
Witz w tym, że koło zamachowe mam od silnika 1,0 od Uno. Drugi silnik 1,0, fabryczny od tej właśnie Pandy też tak ma. Rozrząd ustawiałem kiedyś na kółkach rozrządu i na znacznikach na obudowach tak jak mówi serwisówka od Pandy (ale także wszelkie inne książki od Uno, Punto itd) i wszystko było cacy. Przed chwilką sprawdziłem i przy zgadzających się...
http://replace-timing-belt.com/how-to-re... blokady potrzebne są do tego motoru. Wysłałeś poradnik do 16V i tam rzeczywiście potrzeba blokady. Ja mam 8V i nie trzeba blokad. Jeszcze raz wymiana paska' http://wafer.pl/stilo_manuals/rozrzad_ma... W tym poradniku chłop każe zaznaczyć punkty...
Jeżeli brak oznaczeń na kopułce to ustawiasz pierwszy cylinder (od rozrządu) w GMP w suwie sprężania, tam gdzie ustawi się palec podłączasz 1 cylinder, dalej w kierunku obrotu palca cylinder 3,4,2.
Poległem z tym rozrządem, w 8V są widoczne znaki a tu nic nie widzę, kręcę wałem, na niczym się tu nie ustawia, oglądałem filmiki, jest tego mało i nijak nie ogarniam. Podpowiedzcie coś bo słabo to widzę. Przy okazji, czy u Was przy kręceniu kluczem za wał pasek też tak trzeszczy ? Jak wymieniałem w Stilo nie pamiętam takiego odgłosu, czy to znamienne...
Witam, Mam taki problem z Fiatem Panda, ostatnio padł w owym aucie silnik i robiliśmy przekładkę. Z tą różnicą, że wcześniej był silnik 1.1 a wsadzony został silnik 1,2 z fiata bodajże punto. w owym silniku zostały przełożone pokrywa zaworów oraz koło wałka rozrządu(ponieważ się różniły) z lekkim przerobieniem głowicy, aby kółko nie tarło. Moim problemem...
Niestety kolego ale w tych silnikach to już masz głowice do zdjęcia ,ponieważ masz pokrzywione zawory. A rozrząd się nie ustawia na żadne znaki (których nie ma w tym silniku) tylko przy pomocy blokad dedykowanych do tego silniczka. Pozdrawiam! ps. To "lekkie" stukanie jakie słyszałeś przed zatrzymaniem się silnika ,to z pewnością tłoki "spotykały się"...
Witam, mam możliwość kupna w.w samochodu który miałby zastąpić malucha... ;) Sprzedawca 'cienkiego' mówi mi że jest wydmuchana uszczelka pod głowicą i że płyn poszedł do oleju... podobno działo się to na biegu jałowym... Sprawdzałem 'na palca' ciśnienie na cylindrach to jakieś coś tam jest... Nigdy niemiałem doczynienia z CC i stąd moje pytania: -jak...
Wygląda to na przestawienie paska rozrządu o ząb na któryms z wałków Sprawdz ustawienie. Często przyczyną jest uszkodzenie regulatora zmiennych faz rozrządu na lewym wałku lub przestawienie tego regulatora jeśli twój silnik to V16 DOHC i posiada ten regulator. (np. fiat barchetta). Prawdopodobnie nie ma tam znaków, więc jak ustawisz wał korbowy na 0...
A kto koledze dokonywał wymiany wałka? Rozrząd był ustawiany na blokadach czy na tzw. "oko".? W jaki sposób dokonywane jest to "wypuszczone ciśnienie z popychaczy" może kolega to rozwinąć? Czy to diagnoza lub może czynność "mechanika" który dokonał wymiany tego wałka rozrządu? Także proponuje sprawdzić ustawienie rozrzadu w pierwszej kolejności!.Skoro...
Mich43l: Ściągałem wałek bo ustawiałem też luz zaworowy. Błażej: Co to znaczy jak była sprawdzana? Tak jak napisałem po szlifie porządnie ją przeczyściłem. Domyślam się że to moja wina ale teraz bardziej interesuje mnie sposób usuniecia efektów.
mam duży problem fiat mi nie odpala nie mam pomysłu co mogło się stać powiem co udało mi się sprawdzić i jak to się stało ecu lub ecu po odpaleniu z pychu -19 odpalił było słychać jakieś tarcie jakby od alternatora lub pompy wspomagania po 1 minucie samochód zgasł i już nie zapalił dodam ze próbowałem ponownie odpalić i nic rozrusznik kręcił bez oporu...
A co to jest dokładnie GMP ? Górny Martwy Punkt 1 cylindra liczonego od strony rozrządu. Zapłon ustawiałem już, czasem spotkałem się ze skrótem GMP ale nie wiem co to jest. Co ustawiałeś? W stosunku do czego? Kręciłeś na "pałę" aparatem i się teraz dziwisz że nie odpala.
Dodam że ustawiam zapłon gdy pierwszy tłok jest u góry Drugi też jest u góry :) ale pierwszy ma mieć sprężanie. Pozatym dekiel pasuje tylko w 1 sposób. Wyciąg aparat i poprawnie złóż. I mam nadzieje że rozrząd poprawnie złożony.
ustawiać rozrząd ustawiać koło rozrząd ustawiać pasek rozrząd
radio fabryczny toyota corolla jubilat przestrojenie pralka bosch blokada bębna
Ekspres do kawy nie parzy, woda leci z dysz - przyczyny i rozwiązania Jak zmienić język na polski w pralce Ariston RDPD 107617 J?