Galaxy 1.9TDI 98rok. Wymieniam rozrząd, po zablokowaniu wałka rozrządu znak na kole zamachowym wychodzi jak na rysunku do ustawiania rozrządu popuszcza się górne koło rozrządu i blokuje wałek i dolne ustawiasz na znak i dopiero je przykręcasz i pasuje.
Wał blokuje się na kole pasowym, a nie zamachowym (największy otwór chyba 10mm) ustawiony na godz. 12. Wtedy koło rozrządu ustawia się otworem na wprost otworu w głowice średnica 10 mm pozycja ok godz 8.
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
Jeśli mówisz o tej "dziurze" (jako punkcie na który ustawiasz rozrząd) na pierwszym zdjęciu (tym gdzie jest dekielek), to nie. To nie jest ten otwór, bo to mi wygląda na miejsce pod śrubę :) . Z tego co popatrzyłem na zdjęciach głowic z tego modelu, to ten znak powinien być idealnie nad wałkiem rozrządu na pokrywie. Taka strzałeczka. Jednakże nim zaczniesz...
Nad łapą sprzęgła, na obudowie skrzyni jest podziałka 0, 5, 10° ustawiasz koło zamachowe kreską na 0
Przy mechanice trzeba samemu nabrać trochę doświadczenia . Koło rozrządu ustawia się że tak powiem"samo"- dopasowuje się na właściwe miejsce aby możliwe było wykonanie pełnego obrotu. Jeśli od góry są jakieś dźwignie , montujesz je i dołączasz capstan(patrząc na to foto - lewy) który je ustawia. Zwalniasz element wykonujący zmianę funkcji(dźwignię elektromagnesu...
Ten sam silnik Fire masz kolego w Fiacie Punto (tylko poj. 1100 lub 1200) W tym silniku nie ma znaczenia czy jest gażnik czy układ wtryskowy (wymiana paska rozrządu) i żadnego koła nie ustawiasz na godz.12 Koło wałka rozrządu ustawiasz na około godz.9 (masz nacięcie na głowicy od strony kolektora ssącego) a koło wału korbowego ustawiasz na około godz....
Wał ustawiasz w gmp 1 cyl za pomocą blokady zakładanej na małe koło rozrządu, a nowy pierścień wraz z simmeringiem ma fabrycznie plastikowy kołek blokujący
Na pompie widnieją trzy srubki do ustawiania kąta statycznego (zalecane po każdej wymianie rozrządu) a koło rozrządu jak wyżej koledzy pisali na stożku. Tyle że mi to wygląda na 1.9 bo to VP37 a nie 2.0 one były raczej na PD.
I jeszcze jedno, koło to pod wałkiem rozrządu ma możliwość regulacji zazębienia, więc szczelinomierz w dłoń i ustawiamy, inaczej rozrząd bedzie hałasował, luz międzyzębny ma być w przedziale 0,06-0,17mm.
Witam. To jest korek zaślepiający widok na koło zamachowe które ma znak do ustawienia górnego martwego punktu podczas ustawiania rozrządu przy zmianie pasków.
Zdejmijcie rozrząd i dolne koło od rozrządu.Sprawdzić klin na wale korbowym. Prawdopodobnie uszkodził nacięcie na wale. Czasami po zgaszeniu silnika ustawia się w opymalnej pozycji i fazy rozrządu będą się zgadzać.
To jest bardzo prosty silnik. Nie mam pod ręką schematu ale ale są trzy punkty do ustawiania rozrządu: 1. Na kole zamachowym i lej skrzyni jest otwór i znacznik ustawiasz na "0" 2. Koło pompy wtryskowej ma otwór do blokowania aby sie nie przestawiło. 3. Wałek rozrządu po przeciwnej stronie co rozrząd ma wycięcie w które wkładasz blokadę (idealnie pasuje...
Zdjęcie poproszę wałka jak jest koło na T.
To po zdjęciu paska rozrządu nie należy ustawiać pływającego koła ? Jaka jest procedura wymiany ?
Witam. Posiadam skodę superb 2.0tdi CR 140km w DSG. Po zakupie postanowiłem wymienić rozrząd. Rozrząd ustawiałem na blokadach luzując koło wałka rozrządu oraz pompy CR niestety jakoś tak było, że górna blokada ciezkawo wchodziłą i musialem dalikatnie nacisnac sruba cntrujaca na wałku rozrzadu aby weszla z luzem. Po całej wymianie, silnik równo pracuje,...
jeśli wymieniałem tylko pompe wody to muszę jakoś cały rozrząd ustawiać
Okazało się, że zerwało klin na kole wałka rozrządu. Koło się obróciło i można było sobie ustawiać cokolwiek :/ Jutro zobaczymy jak pójdzie po wymianie koła.
Witam jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumiałość. Mam problem z ustawieniem znaków rozrządu w Renault Megane 1.9d mianowicie ustawiam koło wałka rozrządu na znak w obudowie oraz znak na pasku, koło pompy paliwowej na znak na pasku i tak samo koło wału ustawiam na znak znajdujący się na pasku(Znaków na obudowie nie ma).Po pokręceniu wałem o 2 obroty...
Czyli rozumiem że rozrząd musi być na blokadach i wtedy ustawiamy uszczelniacz wału i koło magnetyczne? Tak przód na blokadach,co do tyłu to kupić nowy uszczelniacz .Będzie on zblokowany w pozycjii do montarzu. Trochę logicznego myślenia i Sobie poradzisz,w sieci jest mnóstwo grafik na ten temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Koło wałka rozrządu ustawiasz "znakiem" na godz.12 ,a jego dokładny "odnośnik" masz na "wewnętrznej" plastikowej obudowie osłony rozrządu która znajduje się za wałkiem rozrządu. Pozdrawiam!
kolego wkładasz płetwe w wałek rozrządu patrzysz na znak 0 na skrzyni biegów,ustawiasz pompę na znaki, wyciągasz płetwe,zakładasz koło pasowe wałka rozrządu i dokręcasz śróbe palcami tak aby koło obracało się na wałku ale nie napędzało go zakładasz pasek,napinasz go ale znaki na pompie i wale muszą się zgadzać i dopiero dociągasz koło wałka rozrządu.
k olejność zapłonu w obydwu pompach taka sama 1-3-4-2 licząc pierwszy od strony koła zamachowego , ustawienie rozrządu : koło wałka rozrządu ustawiasz znakiem na godzinę 12 masz takie wycięcie w obudowie rozrządu , na ten znak dopasowujesz znacznik na pasku rozrządu i dalej już prosta droga , pompa znakiem na godzinę 3 według znacznika na pasku , do...
W teorii powinienes trzumać na T a cofa sie dlatego ze akurat sa tak ustawione magnesy w kole magnesowym ze akurat przyciagaja lub odpychaja cewkę, ale z doświadczenia jeśli nawet cofnie sie delikatnie koło zawory i tak bedą prawidłowo luzy takie jak podałeś
Sprawdzenie stanu rozrządu Dokładnie tak. W tygodniu miałem santa fe na identyczny przypadek. Koło wałka rozrządu ustawia się znakiem do płaszczyzny głowicy silnika a nie pokrywy zaworów.
W oczku w kole od wałka rozrządu ma być widoczny znak, na kole od wału też powinien być znak i trzeba go zgrać ze znakiem na obudowie lub ustawić tak jak masz na fotce nr 2, tzn koło pasowe ma wejść na klina na wale, na tym kole masz wycięcie i ma się ono pokryć z 0 st na obudowie rozrządu. Koło zębate nr 2 to pompa oleju, nic nie ustawiasz.
Starsze 2 litrowe 16V silniki benzynowe Peugeot/Citroen blokady rozrządu wkładało się w pozycji gdy tłoki znajdowały się w jednej płaszczyźnie, w połowie ich skoku. Problem polegał na tym, że otwór blokady w kole pasowym znajdował się w jego zewnętrznej części, koło miało gumowy tłumik drgań skrętnych i zdarzało mu się przestawić, przez co blokada nie...
W zakładce dynamiczne ustawienia konta wtrysku jest ta wartość i temperatura paliwa. Na ekranie tabelka w jakich wartościach się ma mieścić ten kont wtrysku , i jest do tego opis że czasami trzeba to ustawiać jak się zmienia rozrząd lub napinacz rozrządu . źle ustawione koło pompy wryskowej
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Jak koło wałka rozrządu jest ustawiane na tzw. "fasolki: to klin na wale powinien być. Jeśli "fasolek nie ma" to i klina nie ma. Przynajmniej ja zauważyłem taką prawidłowość.
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Nie ma to znaczenia bo koło jest na klinie. Ustawiasz na znaki a nie na tłoki i musi być dobrze.
Kolego, czy koło magnesowe zakładałeś z klinem, może Ci wypadł. To, że "zgrałeś" wałek rozrządu z literą "T" nie znaczy, iż ustawiłeś poprawnie rozrząd. Najpierw ustawia się tłok w GMP a później wałek rozrządu i nie może być pomyłki nawet i 1 ząbek łańcuszka. Po objawach reakcji silnika uważam, że masz przestawiony zapłon (za wczesny), ale w/wym. koledzy...
Co za bzdury... nigdy się tak zaworów nie ustawia. Zawór wydechowy i ssący ustawiasz jednocześnie, koło magnesowe na "T", wałek rozrządu krzywkami w przeciwną stronę popychaczy i już. Taka regulacja zapewni prawidłowe ustawienie luzów, gdy tłok i zawory są w położeniu największego ciśnienia w czasie normalnej pracy silnika...
Dolne koło będziesz odkręcał ręcznie czy kluczem Udarowym, jak bedzisz to robił na warsztacie to z odkreceniem. Czy przykreceniem nie będzie problemu zablokowac możesz sobie czym na wieńcu rozrusznika,. Odkręcając i przykrecajac dolna srube koła wału, Vw mają dobre dojście do rozrusznika jak go wyjmiesz to możesz tam czymś zablokowac wieniec, jak Ci...
Moduł zapłonowy ciężko sprawdzić. Najlepiej podmienić. Można też nie odłączając od niego wtyczki podłączyć diodę LED między styk 2 i 4 (numerki są na wtyczce). W trakcie pracy silnika dioda powinna migać w takt impulsów z czujnika poł. wałka rozrządu (halla). Odnośnie rozrządu: jeden znak jest nacięty na obudowie paska rozrządu i do niego trzeba ustawiać...
Teraz to dobrze zakręciłeś.:) Pompa ma koło na klinie i nic tam nie przestawisz. Ustawia się kołem na wałku rozrządu.
Tak klin jest cały na kółku rozebrałem cały rozrząd nawet podkładkę pod śrubę na wał całą wypolerowałem bo była strasznie pozarywana od tego dokręcania\odkręcania nie mam tylko nowej śruby bo wygląda na to że jak dokręcam to przestawia mi dolne koło rozrządu potem ustawiam na blokady a tam zonk góra nie pasuje
W tym samochodzie nie może być znaku nakole pasowym do zgrania rozrządu, bo koło nie ma klina. Wał korbowy ustawia się na specjalną blokadę, trzpień. Rozrząd raczej masz żle ustawiony.
Koledzy mam następujący problem , ustawiam rozrząd na znaki i po przekręceniu wałem w koło wałki rozrządu są na miejscu natomiast na wale powstaje przesunięcie od OT około 8 stopni . Łańcuszek wymieniłem na nówkę i jest to samo . Napinacz składam prawidłowo . W czym może tkwić problem ?
Ustawiasz rozrząd na znaki, luzujesz koło od pompy na wałku rozrządu w koło pompy paliwa wkładasz bolec żeby zablokować (dwa otwory na kole mają inną średnicę i w ten otwór wkładasz blokadę) dokręcasz koło na wałku rozrządu i jedziesz. Po ośmiu latach raczej naprawił. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie,...
Więc tak blokuję koło paska rozrządu śrubą m6 wałki ustawiam jak na zdjęciu nr2 czy dobrze to zrozumiałem ?. Mam jeszcze pytanie odnośnie zębatki na zdjęciu nr1 czy trzeba ją jakoś blokować lub naciągać przed skręceniem ?.
Blokada wału za rozrusznikiem, koło rozrządu blokada fi 8mm. Dolne koło na wale pływające. i dodam tylko że wałki względem siebie ustawiasz na znaki na łańcuszku.
Można bez rozbierania rozrządu, trzeba zdjąć pokrywę (4sruby) rozrządu zakrywającą koło rozrządu pompy wysokiego ciśnienia, ustawiasz silnik tak wycięcie w kole było na samej górze (foto strzałka numer 1) blokujesz koło, wysuwasz pompę, wsuwasz następną, tylko musisz zwrócić uwagę na wieloklin napędu pompy (foto strzałka numer 2) Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/5173583800_...
1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP)) 3. odkręcamy...
Koło dolne rozrządu może mieć zerwany klin, ustawiałeś na blokadę i znak na kole zamachowym ?
Koło pasowe jest przykręcone tylko śrubami. Jak ja ustawiałem możesz przeczytać w moim poprzednim poście. Nie jest to ustawianie serwisowe ale silnik pracuje do dzisiejszego dnia.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Czy klin na wałku rozrządu znajduje w szczelinie przy literce "E", która jest blisko śruby mocującej koło pasowe? Bo tego na 100% nie jestem w stanie stwierdzić na podstawie tego zdjęcia. Według mnie klina tam nie widać a powinien być. Jeśli koło jest prawidłowo zamocowane to rozrząd powinien być ustawiany zgodnie z instrukcja, czyli według górnego...
Wał zdemontowałem i jest wyprostowany. Złożyłem całość, koło na wale i wałka rozrządu ustawiłem zgodnie ze znakami. Czy trzeba jeszcze ustawiać zawory i jak ustawić zapłon, koło magnesowe na wale?
rozrząd ustawiałem sam czyli koło zębate wałka na bolec i ustawienie na środek regulacji, dolne koło na znak Reszta powinna być widoczna na logach z vag-a w kolumnie 4
Witam jeżeli chodzi o pompy w tym silniku to jest mało ludzi co naprawdę jest w stanie zregenerować i sprawdzić tą pompę to po pierwsze, i wskazuje na to że to ona powoduje problem a głównie taką przyczyną jest zacinająca się sekcja co powoduje blokowanie się listwy która uruchamia sekcje. Mogą być oczywiście inne przyczyny takiej pracy ,np popuszczone...
Silnik z16xe1. Wszelkie instrukcje ustawienia rozrządu twierdzą że koło wału ma być równo ze znakiem na bloku. Znak jest na godzinie 6. Ustawiam bez obudowy rozrządu.
Tylko nie widzie gdzie zablokować koło pasowe.. Słabo widać na ty zdjeciu
Witam Te silniki jak i wiele innych ustawiane są nie w GMP żeby uniknąć uszkodzeń zaworów . Blokada w koło zamachowe ustawia tłoki w powiedzmy połowie cylindrów i to jest punkt ustawiania rozrządu w połączeniu z blokadami wałka ustala prawidłowo rozrząd .
Ustawiasz koła zgodnie ze znakami. Wkładasz delikatnie wałek tak żeby dwie pierwsze krzywki skierowane były do dołu odwrócone V. Później patrzysz i ustawiasz tak koło zębate żeby pasowało na znak z kołem pośrednim. Powinno się też zgrywać mniej więcej z otworami w wałku. Przykręcasz wszystko i kręcisz wałem sprawdzając czy nie będzie kolizji.
jak trochę się cieplej zrobi to przejrzę te przewody wszystkie. Wczoraj zerknąłem na rozrząd przy pompie i zauważyłem że koło pasowe ( są tam fasolki koła pływającego do regulacji) jest obrócone na 3/4 w prawo. Wystarczy ustawić je w 1/2, żeby samochód nie odpalał tylko dymił na biało - szaro. Tak na 3/4 to jeszcze w miarę odpala. Przekręciłem obecnie...
Odświerzając kotleta mogę w temacie powiedzieć, że: U mnie ponowne ustawienie rozrządu i pozycji palca wg autodata (czyli wg znaków fabrycznych a nie wg znaków nanoszonych przez ustawiającego) rozwiązało problem (rozrząd jest skorelowany z zapłonem poprzez wałek napędzający rozdzielacz a napędzany od paska rozrządu). Problem wynikał z tego, że ktoś...
To jeszcze pozostaje pytanie ile kosztuje mniej więcej regeneracja pompy i jak ją zdjąć. Należy najpierw od przodu zdjąć koło zębate? Od strony rozrządu odkręcasz małą pokrywę, wtedy ustawiasz rozrząd na znak na pompie. Wyciągasz koło, odkręcasz pompę i Ci wychodzi do tyłu. Koszt remontu pompy jest zależny od firmy sekcji, na chińskich coś około 300-350zł,...
Tak jak jest na zdjęciu czy śruby powinny być na środku fasolek? Nie sądzę. Koła rozrządu ustawia się na fabryczne znaki. Zauważ, że to koło ma zaznaczenie żółtą farbą. Czy mi się wydaje?
Z boku bloku masz otwór od przodu silnika na blokadę wchodzi ona w koło zamachowe.
To jest problem. Wkręcasz czujnik bez zdejmowania koła z pompy. Tak spr czy masz prawidłowy kąt wtrysku. Jeżeli koło zębate od pompy można wyjąć, to można by to ustawić na silniku.
Ono się bardzo często samo przestawia na stożku... ten temat nadaje się na inny temat w tym forum... Ustawiaj od zera wszystko, to częsta usterka, koło wałka rozrządu sie samo przestawia czasami...
i nie wiem dokładnie jak go ustawić Nic się nie ustawia, koło zmiennej fazy działa 0-1.
na ustawialiśmy rozrząd według znaków tzn zablokowalismy pompe, wałek rozrządu i w skrzyni pod tą zaślepką i wszystko sie zgadza, tak koło pasowe się chwieje na boki ;/
Witam, Mam pytanie odnośnie ustawienie pompy wtryskowej w samochodzie Ford Focus TDDi (chyba Bosch VP30). Ogólnie muszę rozkręcić koło zębate łańcucha z kołem pasowym pompy wtryskowej. Czy przy montażu tego łańcucha wystarczy zablokować wał korbowy blokadą i koło pompy wiertłem o rozmiarze nr 6mm tak jak podaje instrukcja? Czy jednak przy tej operacji...
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
Zapewne pasek źle założony, miałem podobny problem w R19, tyle że nie strzelał a się mulił. Nie wiem czy w poldku ustawia sie koło ale wał względem walka rozrządu da się przesunąć zakładając pasek źle o ząbek lub kilka i efekt jak widać.
blokady masz? czujnik napięcia paska masz? wał ustawiasz blokadą wkręcaną w blok przy kole zamachowym i nakładaną na koło zębate paska, wałek rozrządu ma kreskę, którą ustawiasz w okienku obudowy paska, pompa bez znaczenia, ale z tego co pamiętam w reanult ten silnik miał i na pompie znaczek i zgrał się ze znakiem na nowym pasku. na nowym pasku i tak...
Jednak zostanie cały osprzęt przełożony, wraz z pompą wtryskową od tego silnika. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie rozrządu. Koło zamachowe jest od ABL 1.9 TD, silnik 1Z. Ustawiam wał na znaku w skrzyni na 0 (patrzone przez to onkienko na skrzyni), wałek rozrządu na pierwszym tłoku krzywki mają być skierowane do góry, pompę blokuje na znaku. Czy tak...
nie bardzo rozumiem przeciez koło jest bez klina , luzujesz srube ustawiasz wałek od strony pasazera , skrecasz koło narzedziem scisakającym i dociskasz srube wałka
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
Rozrząd na znakach.Luzujesz koło na wałku rozrządu(na kole pompy wtryskowej szukasz karbu -od strony pompy)Karb ustawiasz w okolicach znaku (w okolicach śruby od chłodnicy jest kreska -jakby odlew) w tym położeniu koło pompy "ma luz pomiędzy sekcjami" zakładasz i napinasz pasek rozrządu.Teraz łapiesz koło pompy ręką i kręcisz "z obrotami silnika" do...
Musisz ustawić rozrząd tzn... ustawiasz koło zamachowe na znak (u mnie to była kreseczka 3 mm długości, ledwo widoczna przez otwór w skrzyni), zdejmujesz pokrywę zaworów i wkładasz blachę na końcu wałka, zbijasz kółko pasowe z wałka rozrządu, wkładasz w pompę wiertło 6 mm i ustawisz rozrząd. po drodze zwalniasz napinasz paska. Masz luźne kółko na wałku,...
postanowiłem rozebrać jeszcze raz rozrząd zobaczę jak on teraz wygląda i jak pasują blokady a jeszcze jedno czy to koło zmiennych faz rozrządu to się jakoś specjalnie ustawia bo jak wcześniej go zakładałem to normalnie go przykręciłem na zapiętych blokadach i naciągniętym pasku czy może jest jakaś inna zasada
Witam! właśnie jestem w trakcie wymiany rozrządu w aucie jak wyżej, pojazd z 2005 roku, rozrząd z kołem zmiennej fazy. Blokady posiadam ta do blokowania wału ma mieć 70mm długości części wkręcanej tak? zastanawia mnie tylko to koło zmiennej fazy bo ono też będzie zmieniane, czy podczas montażu rozrządu po zamontowaniu blokad wału i wałków owe koło ustawia...
3,2 did to inna historia. http://obrazki.elektroda.pl/5217863200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2597432200_1... Do demontażu pompy ściągnąłem koło, ponownie założyłem na klin. Nie ma tam żadnych czujników. Ustawia się jedynie koło pompy przy ustawieniu rozrządu na znak. Nie ruszałem nawet ustawienia łapy pompy - można...
W tym motorze pompa nie jest napędzana z paska rozrządu. Tam nie ma tez klina na kole wałka. Procedura oficjalna jest taka, że wkręca się blokadę w blok, kręci się wałem żeby oparł sięna blokadzie, wałek rozrządu też się blokuje - po zdjęciu pokrywy zaworow, z tyłu wałka jest poziome nacięcie. Dobrze tam pasuje np suwmiarka. Potem po zdjęciu paska luzuje...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Blokada w koło zamachowe na godzinie 2 , druga w wałek i po robocie .
Witam W tym silniku rozrząd ustawia się tak samo jak w większości, czterocylindrowych, ośmiozaworowych silników w Audi B4. Koło wałka rozrządu ma z przodu (z przodu samochodu) wgłębienie o szerokości około 3mm, ustawia się je zgodnie ze strzałką na plastikowej obudowie paska. Koło pośrednie ma znak również z przodu, u mnie punkt – okrągłe wgłębienie....
co do ustawienia luzu zaworowego ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ? Oba zawory ustawiasz, gdy tłok jest 5 mm za górnym położeniem zapłonowym. a można założyć używany ? jak można ocenić czy ten odprężnik...
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Mam takie pytanie odnośnie znaków ustawiania rozrządu. Gdy ustawie wałek rozrządu na znak i na dole wał korbowy na pierwszy cylinder GMP to po przykręceniu koła pasowego nie do końca ten znak się pokrywa. Koło pasowę na kole zębatym ma luz które można obrócić w lewo lub w prawo pomimo ze koło zębate wału stoi i jest w GMP? Na kolę zębatym jest taka...
Ja z forum mailingowego uniserwis. Sprawdź koniecznie, czy nie masz zerwanego "klinu" na wale. tzn; tego zfrezowania na którym trzyna się koło wielomasowe. Miałem ostatnio taki przypadek... Różni fachowcy podejmowali sioę i odstawiali auto... nawet sprawdzali rozrząd. i nic. na koniec poleciłem zdjąć to koło i rozrząd i sprawdzić dokłądnie. Okazało...
Trzeba obrócić 2x. powodzenia(to nie samochód) ja nigdy tego nie robiłem!głupota bo można pół dnia kręcić sciągasz koło posrednie które łączy reszte,ustawiasz na znaki i gitara. Ale syszałem kiedyś coś o 80 obr.
przypuszczam, że rozrząd ustawiłeś poprawnie ale znaczącym dopełnieniem wszystkiego w TDI VP jest ustawienie kąta wyprzedzenia początku tłoczenia (kąta wtrysku), w silniku AGR nie ustawia się tego poprzez ruszanie od i w stronę silnika pompą wtryskową tylko jej kołem pasowym gdzie luzuje się 3 śruby i ustawia się koło pasowe pompy na tzw. fasolkach...
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
Witam, pękł mi pasek rozrządu co pociągnęło za sobą wałek rozrządu i zawory. Wszystko ładnie wymienione, zawory przeszlifowane. Zacząłem ustawiać rozrząd i jeśli zrobiłem coś źle to niech mnie ktoś poprawi: - koło wałka rozrządu zablokowałem wkręcając śrubę w jedyne miejsce w które pasowała - koło pompy wtryskowej zablokowałem wkręcając śrubę również...
Koło pływające. Blokowany wałek z tyłu listwą. Rozwiązanie fajne, bo dokładnie ustawiasz fazy rozrządu.
sanmar: wał na gmp - otwór w obudowie sprzęgła, znak "0" zgrany ze strzałką, pompa na bolcu " na godz. jak się nie mylę 2. a wałek rozrządu... no właśnie. i tu do endriu się też tyczy. wałek blokujesz listwą, ale przed montażem nowego paska luzujesz koło pasowe, bo jest płynne, naciągasz pasek i dopiero wteddy dokręcasz to koło. inne ustawianie to takie...
Koło zamachowe od spodu, znaki widoczne za pomocą lusterka, wałek ustawiasz od tyłu wycięcie równolegle do płaszczyzny głowicy, pompa na znak na kole i taką kreskę na silniku, patrzysz od strony pokrywy silnika, przed ustawieniem wykręcasz srubę z boku wyjmujesz podkladkę i potem po ustawieniu pompy tą śrubą kontrujesz. po zapięciu rozrządu srubkę znowu...
Nic sie nie dzieje. Załóz nowe koło, ustaw blokadami i będzie ok.
Próbować zalewać tłoki naftą z sklepu lub czymś innym czy takie stare patenty nie zdadzą egzaminu i zostaje wymiana pierścieni? Do ustawienia poprawnie rozrządu na znaki gdy jest źle ustawiony, ustawić dolne koło żeby w oknie rewizyjnym się ustawiło na znak a górnym kołem się nie przejmować i dopiero ustawiać górę wałkami nie ruszając dolnego znaku?...
Aż tak ciężko jest poszukać było kilka razy na forum. Wałek ustawia się na blokadę, ale najpierw musisz ściągnąć pokrywę zaworów. Pompę na kołek. Co do wału to znak jest na kole zamachowym musi się pokrywać ze strzałka na obudowie skrzyni. Dodano po 1 Kolega Zeimp mnie ubiegł dając rysunek. Dodam jeszcze tylko że w celu dobrego napięcia paska należny...
to podpowiedzcie mi tam w wale są 2 wycięcia na kliny jeden trzyma koło od rozrządu a drugi koło pasowe. Powinny być ob dwa bo u mnie jest tylko jeden ten o koła pasowego? ustawiałem bo brokach pali jeździ elegancko tylko słaby
Sprawdź rozrząd. Znak jest na obudowie rozrządu i kólku pasowym i ludzie wymieniajcy rozrzad mają problem go znaleźć i ustawiają na malowanki bo jak się zdejmie obudowe i koło przy wymianie to nie widać znaków ( sam się na tym zlapałem ze dwa razy) . Tu trzeba ustawić rozrząd przed demontażem obudowy i koła.
Wszystko jest jak opisujecie,trzeba zablokować koło zębate wałka rozrządu wkładając wiertło 10mm, a drugim wiertłem 6mm blokuje się koło zamachowe. Ja tutaj mam pytanie do kogoś kto ustawiał już ten rozrząd w silniku 1.4 TU3 , który był montowany w peugeot 405 GL, w którym miejscu trzeba włożyć to wiertło, czy gdzieś tam pod blachą kolektora wydechowego...
Na kole pasowym masz znak i na obudowie rozrządu widać od góry, dobrze przyświeć.Pompę blokujesz nawet wiertłem ,zewnętrzne koło zębate strzałką do góry.Wałek ustawiasz po zdjęciu pompy vacum i odkręceniu ostatniego łożyska wałka ,wystarczy że dopasujesz płaskownik albo suwmiarkę.Śruby możesz zostawić stare bez problemu.Żadnego kąta wtrysku nie musisz...
uszczelniacze wymienisz bez wyjmowania wałka i rozpinania rozrządu, jednak wałek trzeba odkręcić i unieść na tyle ile to możliwe. Robi się to trochę na "ginekologa" ale się da. Pewnie że się da ,w sumie to metoda na lenia,ale wystarczy napinacz łańcucha popuścić i odkręcić koło od wałka,wałek cały wyłazi,tylko potem rozrząd trza ustawiać :D ,ale nie...
Mam nieco problem z ustawieniem rozrządu w swoim 1.8 ADR, ustawiając na znakach koło pasowe wału, znak na wałku rozrządu jest przestawiony o 1,5 ząbka... ludziska piszą na internetach że 0,5 ząbku jest w granicach błędu. Auto normalnie odpala i jeździ (przynajmniej tak mi się wydaje), zmieniłem rozrząd ale bez ustawiania na znakach, po prostu jak było...
ustawiać rozrząd koło rozrząd ustawiać pasek rozrząd
kodowanie drzwi klapka megane podana ścieżka
wypiekacz moulinex wypiekacz moulinex
Jak zmienić dźwięk kierunkowskazu w Scania NG? Zamienniki tranzystora RHU002N06 w SOT-323