Witam . Jakie piny trzeba zewrzeć, aby odczytać błędy, kody Ford Fiesta 1.2 Zetec 16V? Z góry dziękuję za pomoc.
Skoro już rozwaliłeś, to zobacz co to jest. Pewnie faktycznie zwykła złączka i wystarczy zewrzeć kable, które do niej właziły.
Odlacz to gniazdo zapalniczki, podlacz pod miernik na omomierzu i obserwuj wskazania podczas wkladania wtyczki ladowarki. To pozwoli od razu sprawdzic gniazdo i ladowarke. Jesli rezystancja chociaz na chwile spadnie ponizej 2 ohm moze to oznaczac, ze albo ladowarka jest upalona albo gniazdo powoduje jakies zwarcie.
Czy tak by wyglądało zwarcie?
Stacyjka nie była sprawdzana, sprawdzę to. Natomiast pasek napędza chyba silnik - dopiero po rozłączeniu akumulatora przestaje pracować. Przed wymianą alternatora pasek się sam kręcił, po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki nadal samochód chodził. Gotował się akumulator, samochód wył, wszystkie wskaźniki świeciły. Po wymianie alternatora na jeden dzień...
przednie czy tylne? Jeżeli tylna, to na silniczku, zaraz przy stykach jest dioda, zwarta powoduje taki objaw
Mam takie samo auto i miałem ten sam problem. U mnie winien był czujnik polożenia przepustnicy, a raczej jego fatalnej jakości przewody (3 sztuki, wszystkie zwarte), polecam sprawdzić.
Witam wszystkich mam problem z odpaleniem forda fiesty. Wszystko było ok aż do pewnego momentu. Nie wiem czy zepsuł się jaki przekaźnik czy alarm coś blokuje. Auto kiedy kiedy jeszcze działało odpalało się w następujący sposób: 1. rozbrajało się alarm pilotem 2. przekręcało się kluczyk w stacyjce na pozycję zapłon 3. przyciskało się ponownie przycisk...
Czujnik temperatury sprawdź czy nie ma zwarcia.
Problemem okazała się żarówka, która wywołała zwarcie.
Bezpieczniki?
Tam samym rezystorem nie zasymulujesz. Wypnij wtyczkę i zrób zworkę, jak się zmieni komunikat na - zwarcie to instalacja do wtyczki jest sprawna.
za przepalanie bezpiecznika napewno nie odpowiada przekaźnik masz napewno jakieś zwarcie
Witam. Nie wiem jak jest w Fieście ale usuwałem taką usterkę w Mondeo MK III. Objawy były takie same bagażnik chodził z pilota, a nie działał z przycisku wewnątrz auta. Uszkodzony był mikrowyłącznik w klamce bagażnika. Był na stałe w pozycji zwartej.
Odłącz wtryski i zbadaj instalację ale przede wszystkim wtryski na zwarcia do masy.
No to masz zwarcie do grzałki.
Wymień diode na zasilaniu.
Ja też miałem taki przypadek.U mnie winien był rozrusznik.Proponuje sprawdzić czy nie ma zwarcia na rozruszniku.
Podłącz miernik w szereg do akumulatora i zobaczysz czy pobiera prąd. Jak tak to wyjmuj bezpieczniki to zobaczysz na którym masz zwarcie a dalej to juższukasz urządzeń podłączonych do bezpiecznika. Też tak kiedyś miałem z fordem fiestą wyłączone radio robiło jakies zwarcie i też akumulator siadał. Powodzenia
Napięcie (+15) pojawia się na jednym styku po włączeniu zapłonu drugi styk ma napięcie po włączeniu włącznika wycieraczki. No właśnie u mnie jest napięcie na dwóch , czy możliwe że w wiązce jest zwarcie?
Przełącznik zespolony , max do 100 zł za używkę pasuje z Fiesty MK4 tylko zwróć uwagę na rozstaw i ilość pinów w kostkach.
Wygląda na jakieś zwarcie w instalacji elektrycznej.
W nowszych fordach sterownik silnika wtrąca się do regulacji ładowania. Spróbuj odpiąć tą małą wtyczkę od alternatora i zobacz czy się sytuacja powtórzy. dopiero jak poruszyłem kablem od alternatora to prąd spadł A może kabel robi zwarcie?
Witam!! Jak w temacie mam problem z klimatyzacją manualna. Sprzęgiełko załącza się i rozłącza co ok 2 sek. i tak w kółko. Co sprawdziłem: Napięcie na sprzęgiełko dochodzi tak jak się załącza i brakuje go gdy się rozłącza. Nie działa mi wentylator chłodnicy gdy włączę klimę. Winę za to ponosi najprawdopodobniej opornica wentylatora chłodnicy gdyż jest...
Jak to monowtrysk,to może ci siadło automatyczne ssanie(takie czerwone ustrojstwo z boku gażnika z trzema przewodami;lubi się na nich kruszyć izolacja no i zwarcie gotowe}
Na jednym masz mieć stałe 12v (napewno po uruchomieniu silnika) a na drugim PCM załącza masę. Jak masa jest stała to albo sterownik uszkodzony albo zwarcie we wiązce. Nie ma co więcej drążyć.
Witam!, Problem rozwiązany! Po rozebraniu przełączników okazało się, że dwa styki z niewiadomych przyczyn się zwarły. Trochę drapania małym płaskim śrubokrętem w miejscu owego zwarcia załatwiło sprawę. Pozdrawiam!
Bo do sprzętu trzeba z sercem a nie z łapami... :) Tak poważnie to przejrzyj całą instalację od głośników, pewnie jest gdzieś przerwany kabel, ale skoro przestają grać 2 głośniki na raz to już wtgląda mi na zwarcie, czyli kabel styka do masy (blachy) i radio rozłącza końcówkę.
Witam jesli chodzi o pompę paliwa to napewno jest zatarta, spalone sa uzwojenia na wirniku pompki ( zwarcie miedzy zwojowe), i dlatego przepala bezpiecznik. W tym przypatku próba regeneracji jest nie opłacalna.
Witam. Pacjent ford fiesta 2004 1.4 16v. Objawy: Na zimnym silniku brak iskry na 1 i 4 cylindrze i bardzo ciężko odpala, na ciepłym iskra jest bardzo słaba. Prawie niewidoczna na świecy, auto jakoś odpala i jeździ, ale generalnie kiepsko. Świece nowe. Przewody zapłonowe nowe. Cewka na 100% sprawna ( podmieniana na nową). Zasilanie cewki prawidłowe (+)....
Jeśli wcześniej spaliło Ci bezpiecznik od radia to znaczy że gdzieś było zwarcie,problem leży,albo w kablach od radia,albo w samym odtwarzaczu. Podmień radio i wtedy sprawdź.
Sprawdź w panelu klimatyzacji przełącznik od wentylatora. Do regulacji cieplo-zimno jest tranzystor kluczujący elektrozawór. Ewentualnie zwarcie na przewodach panel-wentylator.
Moze to wina samego komputera lub gdzies w elektryce sie cos pomerdalo. Ja bym zaczal od dokladnego przeanalizoawania czy wszystko zostalo dobze podpiete. Moze poprostu gdzies jest jakies zwarcie ze wszystko szaleje :)
A może sprawdzić go w ten sposób że odpinasz go od instalacji w samochodzie, zostawisz go na dwa dni i po tym czasie podłączasz i sprawdzasz czy samochód na tym akumulatorze odpala. Jeżeli tak to wada w urządzeniach samochodu. Jeżeli nie to wada akumulatora (może zwarcie celki).
Czy to może być zwarcie? Wiesz co to jest zwarcie? [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Zwarc...
dzięki romoo za odpowiedz potrzebuję to do pompy wspomagania elektrycznej, nie do konkretnego samochodu bo naprawiam ich sporo i większość ma coś takiego np fiesta nawet nowe pompy mają zwarcie przez co nie działa wspomaganie i męczy się alternator nikt nie mógł znaleść przyczyny więc sprawdzałem pokolei i okazało się że w izolacji która jest w obudowie...
Ok mój problem rozwiązany. Bezpiecznik we wnętrzu auta 7,5 A jakiś od nawiewu z którego chodzi klimatyzacja , a zgodnie z oznaczeniem odpowiedzialny za klimatyzację jest bezpiecznik w komorze silnika 30A obok przekaźnika.No ale ważne że działa , było małe zwarcie i go wywalało.
Zapewne jakieś zwarcie. Odepnij silniczek wycieczek i zobacz czy dalej się przepala.
Uszkodzony czujnik w baku lub zwarcie do masy przewodu od wskaźnika doczujnika poziomu paliwa
myślę że alternator robi zwarcie ,odłącz od niego główny kabel na próbę
Miałem taka sama historie. Zanim zaczniesz coś dłubać albo płacić, to odczekaj z 24h aż wyschnie, częstą przyczyną jest zwarcie na przewodach od świec, lecz gdy zalany bardzo lepiej niepróbować odpalać. Dogrzej garaż jeśli masz jakimś wentylatorkiem z nagrzewnicą.
Dartronix , mogę ci przeprogramować sterownik w ten sposób ,żę nie będzie ci wyrzucał błedu EGRa i najważniejsze będziesz mógł odłączyć wtyczkę od niego , co nie będzie zakłucało pracy sterwnika , dzieje się to w sytuacji gdy EGR dostaje zwarcia w sobie i przez to fiksuje sterownik
To masz gdzieś złamane przewody i jak silnik się cofnie przy cofaniu to rozłancza coś lub robi zwarcie poruszaj na wolnych obrotach co się da może trafisz
Prędzej spodziewałbym się uszkodzonych przewodów i zwarcia z masą. Co do montowania uniwersalnych siłowników w Fieście, to można, sam to robiłem i działa.
Też mam problem z tym elementem, dokładnie takie same oznaczenia 81ab-c2a Jak ktoś będzie wiedział co to, to dajcie znać, wygląda mi na diodę, bo ma tylko dwie końcówki (trzecia wycięta), ale jest rozerwana więc nie mogę sprawdzić miernikiem (zwarcie).
Pokazuje problem z klimatyzacją gdzie jej nie ma. Pokazuje- P 0693-Duża prędkość wentylatora-usterka obwodu wyjściowego-zwarcie do uziemienia -stały P0646-Obwód przekaźnika sprzęgła klimatyzacji -zwarcie do uziemienia -stały P1000-Cykl OBD II nie zakończony.
Tak przy stacyjce jest stały +12V jak i po zapłonie. Rozruch również jest. Więc stacyjka OK. Objawy wystąpiły PRAWDOPODOBNIE po zwarciu kabli przy radiu. Ma ktoś może opis pinów do GEM? Ewentualnie jakaś inna podpowiedź?
Witam od kilku miesiecy mam problem z originalnym radiem cd 6000 cd w fiescie czy to na radiu czy na CD od 1-10V słucha się czystą barwą muzyki lecz jesli już podgłoszę na 11V słyszę trzeszczenie gdy bas uderza... czy jest na to sposób psuje się radio? Wina instalacji? wada mebramy w głośnikach? czy może jakieś zwarcie? HELP!!!
Zadam pytanie które może wydawać się śmieszne ale sprawdzałeś bezpieczniki? miałem kiedyś przypadek fiesty z tym silnikiem i był strzelony bezpiecznik od zasilania zaworu cr od zwarcia przewodu pod akumulatorem
Typowe uszkodzenie zwarta główna dioda, mostek koszt 60-80zł zależy gdzie się kupi.P
Jeśli się paliło to jest prawdopodobieństwo że zwarcie go ubiło,jednak niewielkie. Może lepiej przedzwonić najpierw wiązkę,to niewiele zachodu w porównaniu z programowaniem immo.
żaden duży prąd :!: ,po prostu masz na przrewodach gdzieś zwarcie które powoduje nagrzewanie się i uszkadza ci włącznik :idea::D
cholera,właśnie że lałem bo nie miałem nic innego pod ręką, podłączyłem CDIF2 i wyrzucił mi kod błędu C1967 RDO zwarcie na masę, myślisz że to przez WD 40 ?
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
odpięcie klem od akumulatora i zwarcie ich ze sobą "Elektronik" chyba powinien wiedzieć że tak się nie robi!
Padnięty tranzystor , jest zwarty. Co to za model bo jest nieczytelny symbol lub czym go zastąpić
mozesz go spokojnie wykręcić powinno wylecieć tylko troche oleju ale tak ilość możesz olać bo i tak bedzie dobry stan . HM albo czujnik albo masa która jest przykręcana do podłużnicy . Ale wtedy zazwyczaj lewa przednia lampa ciemniej świeci . Tak jak koledzy mówili jeśli po zwarciu sie zapali i nie bedzie migać mimo ruszania przewodami to czujnik ....
poco się w ogóle wypowiadacie jak nie czytacie tematu przecież pisze że się zwarła klema masowa bo nie za dobrze ją oddaliłem od elektrody akumulatora
Witam Problemem było zwarcie instalacji tuż przy kostce wpiętej do komputera. Po wypięciu kości i pożądnym zaizolowaniu problem znikł.
Czyli sterowanie. Tranzystor jest zwarty. Tak jak napisałem na początku. Napięcie powinno pojawiać się i ginąć.
Chyba znalazłem problem w zaworze n75 Słabo cewka pracuje albo jest zwarcie gdzieś albo zimny lut na Ecu ale dlaczego nadal pokazuje wartości 29V w obszarze LiveData nie mam pojęcia jutro będę patrzył co dalej
Czyli co powinienem zrobić? Jeździć, aż znowu nastąpi zwarcie i posprawdzać czy nie nie ma go na przepustnicy? Zdemontować sterownik silnika, zajrzeć do niego? Nie wiem, czy jest rozbieralny.
Witam. Wygląda na to że prawdopodobnie zwarły się gdzieś dwa kable. No cóż, trzeba poszukać. Przy bezpiecznikach i kolumnie kierowniczej trzeba sprawdzić. Powodzenia.
Lub po prostu zwarcie na piętnastce ,można też wyciągać bezpieczniki i sprawdzić za co odpowiada dany bezpiecznik jak by zgasły.
Na Twoim miejscu zastanowił bym się nad Fiestami lub mx-140. GDN w Fiestach są naprawdę klasowymi głośniczkami, ciekawa średnica i przyjemny, twardy i zwarty bas. GDN w MX (mowa o basie) jak dla mnie jest zbyt miękki, wręcz trochę kluchowaty- mnie się niezbyt spodobał. Nie ma też tego czegoś co chciało nie słuchać i nie wyłączać muzyki. Nie mówię że...
Jak uważasz. Jak dolożysz subwoofer to nie zapomnij zmienić tego bezpiecznika na zasilaniu. Dodano po 3 Pod samym przodem nie będzie za mało ale jak dołożysz suba pod reszte kabnałów to niestety. Nawet jakbyś założył bezpiecznik i 40A czy wiecej to by się nic nie stało bo przy zwarciu i tak by spłonął.
hmmm, no i diody okazały się zbyteczne, puki co, ford zrobił to tak że już pomiędzy krańcówkami jest dioda, tak przynajmniej wynika z pomiarów, wpiąłem się do niebiesko-czarnego kabla idącego do modułu wygaszania lampki, m. in. na tym kablu było zwarcie z prawą krańcówką, jak na razie działa i mam nadzieję że tak zostanie
witam, podłączyłem takie głośniki do samochodu i grają bardzo fajnie, mam jednak problem z podłączeniem ich o radia w samochodzie, nie chcę pod końcówkę mocy żeby czegoś nie wypalić. narazie słucham z mp3, ponieważ końcówka jest na mini jacka. chciałem podłączyć pod dwie chinche które wychodzą z tylu radia i zrobiłem przejściówkę na gniazdo jacka, prubowałem...
Cześć ! Raczej mechanik nie miał z tym nic wspólnego, pomijając sprawę podłączania / odłączania akumulatora. Czasami przy przepięciach związanych z iskrzeniem na klemach akumulatora coś się "podzieje" w samochodzie. Dobrze że to tylko radio. Odłącz akumulator. Odczekaj około minuty. Podłącz akumulator. Wprowadź kod do radia. Jeśli nie zadziała jedź...
zwykłe klocki bez czujników i kontrolka nie świeciła kilka dni temu ponoć mrugała a teraz widzę że świeci cały czas, no nic zobaczę jeszcze raz a ja tam przewodów nie widział chyba że ktoś obciął i gdzieś dalej zwarły do masy Ps. jakbym znał rocznik to był podał ale będzie coś koło '91
Przejzyj dobrze instalacje,gdzies masz zwarcie,byc moze silnik jest jest uwalony i robi zwarcie,dogrzeb sie do niego i go sprawdz.Albo cos ci blokuje caly mechanizm i silnik nie ma sily tego uciagnac. POzdro
No to ciężko mi powiedzieć. Nie potrafię zrozumieć zasady działania tych świateł bez bezpiecznika. To irracjonalne. Przecież bezpiecznik zamyka obwód. Gdy go nie ma bądź jest przepalony, układ nie ma przejścia, jest otwarty i nie ma prawa zaświecić. Jedyne co przychodzi mi do głowy to jakieś zwarcie w skrzynce bezpieczników ale z tyłu od strony kabli....
Witam, Początkowo radio zamontowane było w Fieście mk3, po paru miesiącach wyświetlacz przestał wyświetlać cokolwiek (świecił) i przyciski nie działały jak trzeba. Później radio trafiło "na biurko" podpięte pod zasilacz 12v, wszystko ładnie pięknie. Teraz jest w Focusie mk1 i po paru dniach sytuacja podobna jak w Fieście, z tym że przyciski normalnie...
piotrekwoj1 , próbowałem najlepiej wytłumaczyć ale nie wyszło ,wentylator jest jeden i tak dwu biegowy, a wentylator rusza jak się rozepnie czujnik temperatury. Przekaznik jest jeden dla dwóch biegów, jak się zewrze styki przekaznika to wentylator działa. Strumien swiadomosci swia - dziękuje za podpowiedz z tym potencjometrem ,to jest bardzo dobry pomysł.
Pawle, zgadzam się z Tobą, mam zerową wiedzę. Dlatego jestem w dziale początkujących. Jednak ile razy mam pisać, że akumulator jest podłączony oznaczeniami a nie "wyglądem". Nigdy nie słyszałem o przeładowaniu na odwrót. Akumulator stał i działał w Fordzie Fieście, zima nie mróz auto odpalało z kopyta. Jednak teraz idzie na złom, jeszcze dwa dni temu...
Witam, posiadam fiestę mk4 w której zakładałem audio i przez przypadek dwa kable od wzmacniacza masa i +12 się zwarły i wzmacniacz się spalił oddałem do miejscowego magika on to zrobił ale gdy podłączyliśmy wszystko to okazało się że w radiu też coś się spaliło i nie działa a w oryginalnej kostce od radia +12v po stacyjce też nie ma prądu nie wiadomo...
Jeżeli obawiasz się, że coś pójdzie nie tak to może warto sprawdzić jakiś okolicznych elektryków samochodowych? Ja za wycięcie immo (coś na tych pastylkach z dallasa) z Fiesty z 95 roku zapłaciłem bodajże 30zł i zrobili to szybko - na miejscu. Tak z ciekawości - ten pilot czy co to jest - czy on tam posiada poprostu zwarte ścieżki czy jakieś rezystory?
tylko diody na odwrót No wlasnie...podlaczylem wszystko ,ze wskazaniem ze diody na odwrot czyli katodami zlaczone ze soba i wszystko fajnie ,zwarcie sie nie robi ale obrotomierz ani drgnie...moze jednak te diody tak jak w schemacie?? czyli anodami zlaczone ze soba??
Jutro zlokalizuję centralkę i zobaczę jak to wygląda. Zastanawiam się jaki związek z tym ma deszcz lub wilgoć w powietrzu. W aucie jest zawsze sucho, woda nie dostaje się do wnętrza więc centralka raczej nie podmaka. Może coś w drzwiach robi zwarcie po deszczu. Co może być w takim alarmie fizycznie podpięte do wejścia dodatkowego drzwi? Krańcówka raczej...
Kupiłem sobie dzisiaj na giełdzie radio z magnetofonem Kenwood KRC-358R za 30PLN, w sumie to nie spodziewałem się, że będzie działać mimo zapewnień sprzedwacy, ale co tam, to nie majątek a jest szansa na fajny sprzęcik do mojej wysłużonej fiesty. Wyszło co następuje: Po podłączeniu pod zasilacz okazało się, że napięcie spada do jakiś 2V - znaczy zwarcie....
Myślę że jeśli chcesz stworzyć sterownik to ze wszystkimi bajerami ,tak żebyś mógł wyjąć stary a zamontować nowy, cały. Musisz zrobić sekcje sterującą i wykonawczą. Bo jeśli chcesz coś dorobić do fabrycznego, to myślę że to nie najlepszy pomysł. Powinieneś otworzyć ten co masz i sprawdzić sekcję mocy, pewnie wysypały się tranzystory zasilające zawór....
Witam !!! Mam Forda Fieste xr2i 1.6 i nastepujacy problem. Samochod ma tylna klape otwierana elektrycznie przyciskiem we wnetrzu samochodu. Mam tez centralny zamek z wolnym dodatkowym kanalem. Wiec wpadlem na pomysl zeby zrobic klape otwierana takze pilotem. Jednak gdy wszystko po podlaczalem i wcisnalem w pilocie przycisk od dodatkowego kanalu, bylo...
Witam !!! Mam Forda Fieste xr2i 1.6 i nastepujacy problem. Samochod ma tylnia klape otwierana przyciskiem we wnetrzu samochodu. Mam tez centralny zamek z wolnym dodatkowym kanalem. Wiec wpadlem na pomysl zeby zrobic klape otwierana takze pilotem. Jednak gdy wszystko po podlaczalem i wcisnalem w pilocie przycisk od dodatkowego kanalu, bylo slychac lekkie...
Witam Mam nastepujacy problem. Gdy przekręce kuczyk ale nie zapale silnika, lampka pali sie prawidlowo, po odpaleniu auta przygasa i lekko sie zarzy. Zanioslem alternator do elektryka wymienil szczotki sprawdzil alternator jakims urzadzonkiem i stwierdzil ze jest wszystko O.K. Jednak po zamontowaniu problem nie znikl, lampka dalej sie zarzy i dodatkowo...
Witam - a więc nie mam żadnych gumek ogr. a przekaźnik od kierunkowskazów znajdował się własnie przy tym całym przełączniku który jest od świateł i titka kierunkowsk. i wycieraczek. Trzeba było go wymontować i na biurku go rozłożyć by go przeczyścić i nasmarować - kolega miał rację co do tych zaczepów które są tam :) nic nie musiałem na szczęście podginać...
Witam serdecznie. Piszę do was ponieważ mam problem z elektryką w moim samochodzie i być może uda się zdiagnozować usterkę lub chociaż znaleźć jakiś punkt zaczepienia. Kilka dni temu wracając zza miasta, na skrzyżowaniu wysiadło mi radio. Po zgaszeniu auta na parkingu marketu nie udało się go już odpalić. Akumulator trafił pod prostownik. Po naładowaniu...
Otóż mam taki problem. Zostawiłem samochód na światłach kompletnie rozładowało akumulator próbowałem przez podpięcie przewodów na krótko niestety źle podłączyłem dałem minus do plusa. Przez moja głupotę doszło do zwarcia. Podłączyłem akumulator do prostownika na noc rano wsadziłem akumulator kontrolki się palą. Ale rozrusznik nie kręci. Po godzinie...
Witam. Mam problemik z dwoma rzeczami w moim autku. Zakupiłem sobie sterownik + siłowniki centrala + siłownik zamka klapy oryginalne od rozbitego forda i uzbrajam w to mojego "golasa". Po zamontowaniu kasety sterowniczej (ta nad nogami kierowcy) autko pozyskało nowe funkcje typu follow to home, pilot itp. Założyłem nowe zamki z siłownikami do centrala,...
zewrzeć lodówka zewrzeć falownik zewrzeć zewrzeć fiesta strzela
schemat sprężarka klimatyzacja esp32 generator transformator ethernet
integra tylko zegar uniden ubc125xlt
Migający wyświetlacz i brak działania pieca gazowego Komputer z Windows XP nie uruchamia się po 17 latach