Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
filtr na alternator to nic innego jak specjalny kondensator, mocujesie go do masy alternatora a kabel zakończony konektorem oczkowym podłączasz do + przy alternatorze, z resztą powinien być manual dołączony. Są też do kupienia filtry przeciwzalłuceniowe do kabli sygnałowych, ale nie znam ich skuteczości działania. pzdr
Witam, mam taki problem Audi A6C6 2.0tdi podczas jazdy gaśnie, bez szarpania, po prostu wszystko gaśnie i auto staje. Został wymieniony filtr paliwa, alternator tez został wymieniony. Gdy auto zgaśnie nie można go odpalić, kręci ale nie odpalą. Po przełożeniu na inny akumulator - ta sama sytuacja. Auto odpalą przy pomocy plaka jednak po kilku (np 10)...
Możesz zastosować filtr na alternatorze, do radia przypiąć jakiś zestaw: dławik, kondensator. Sprawdź dobrze podłączenie do masy. Musi być pewne, a nie iść np. przewodem antenowym. Choć wszystkie te zabiegi mogą nie dać efektów. Można by jeszcze próbować poprawić coś w samym radiu (poprawa ścieżek masy, dodanie kondensatorów filtrujących)
Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy. Zgadza się, mi chodziło raczej o jego techniczną sprawność i w tym modelu jeśli się nie mylę jest dwa akumulatory rozruchowy i pomocniczy. Volvo xc potrafią być dość kapryśne jeśli chodzi o elektrykę i chociażby same zabiegi przy obsłudze akumulatorów wymagają zachowania pewnych procedur wskazanych przez...
Jak bym puścił z filtra powietrza to by sie mogło okazac że by wciągało do silnika poprzez alternator , który zreszta nie miał by chłodzenia. Bo silnik w jedną a wiatrak alt, w drugą by ciągnął. Lepiej dodatkowy filtr, nawet stożkowy by wystarczył.
filtr paliwa zamontuj na przewodzie nad alternatorem ,zdejmij przewód z pomki ,wciśnij filtr i dodatkowy przewód załóż na filtr i do pompy ,przewód podepnij pod zapinke filtra żeby paliwo w razie nietrzymania paliwa przez pompe nie schodziło do zbiornika
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
to sa zaklucenia od alternatora polecam taki filtr: http://www.allegro.pl/item88713721_jesli... lub: http://www.allegro.pl/item87267877_filtr...
Hm, czyli taka antena za 10 zł nie ma szans w miare dobrze odbierać? Nie zależy mi na jakiejś audiofilskiej jakości Takiej za 10-30 zł nie dotykaj nawet. Donra antena to min. 60zł. Podeślę link do takiej, którą montowałem bo stara spróchniała. Odniśnie zakłuceñ pomoże filtr przeciw zakłóceniowy czyli zwykły dławik nawinięty drutem o grubości 1,5mm....
Odłącz masę akumulatora. Zdemontuj prawe wewnętrzne nadkole i osłonę. Zdemontuj filtr powietrza Spuść płyn. Zdemontuj rurki płynu Wykręć alternator. Gotowe
Wyciągasz podszybie ,filtr paliwa z mocowaniem i wyjdzie. Jak alternator się zmieści to pompa też.
U mnie w każdym bądź razie, przed zastosowaniem filtra słyszalne były w cb wtryski lub alternator ... Twój filtr eliminuje raczej zakłócenia od alternatora. Wtryskiwacze włażą przez antenę. Ale brawo za patent
W alternatorze nie bardzo jest co naprawiać.Impulsy [zakłucenia]wytwarza regulator napięcia które regulują napięcie wyjściowe.Może na wyjściu z alternatora pomógł by jakiś kondensator ale nie jestem pewien czy przy takich dużych prądach jest wstanie wygładzić. Może inni fachowcy w tym temacie będą więcej wiedzieć.
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
Coś kłamiesz, nie mogłeś wyjechać, bo aby zdemontować alternator w tym modelu trzeba odkręcić filtr oleju. :)
Temat wałkowany już setki razy na elektrodzie. Wystarczy użyć szukaja... Wzmacniacz (nie napisałeś jakiej firmy, nowy czy używany) zbiera ci zakłocenia z sieci pokłądowej auta. Przyczyn może byc wiele: złe ułożenie przewodów (położyłeś przewód sygnałowy wzdłuż wiązki elektrycznej pojazdu lub zasilania wzmacniacza), uszkodzenia wzmacniacza, uszkodzenia...
Skrzynię od malca ma, tylko przeciętą na pół. Na którymś zdjęciu widac pod alternatorem i filtrem paliwa koniec skrzyni (to ten aluminiowy wichajster). Swoją drogą wygląda to dużo solidniej od konstrukcji z początku wątku i chyba zadzwonie do człowieka, który to składał i wypytam o szczegóły.
A filtry wymienione? Alternator był zmieniany?
Ładowanie jest? Miałem kiedyś podobnie w Liebherr'rze gdzie przyczyną okazał się urwany przewód D+ alternatora.
Złącze OBD2 łączy się, lecz nie może się połączyć z komputerem samochodu na zapłonie. Z czym jest komunikacja? Wiązka obok alternatora/filtra nie przetarta? Wszystko poskładałeś jak było?
Albo grzał świece bądź filtr paliwa.
R24 nasz komplet. Pompa wody, chlodnica, wentylator, tłumik, filtr powietrza, pompa paliwa alternator. W TR 14936 masz tłumik i filtr powietrza. Reszta napędzana z zewnętrznego źródła.
ja również mam problemik mianowicie ja wlączam dmuchawe powietrza na max i jest juz rozgrzana to słysze piski w głosnikach czego jest to efektem?????
eech... filtru fest potrzeba i tyle. kable zawsze coś zbiorą. a i każdy przekaźnik wali w układ, o alternatorze nie wspominając. filtr i jeszcze raz filtr.
Skad dokladnie masz podane zasilane? Najczesciej pomaga poprowadzenia zasilania bezposrednio z akumulatora , solidnym kabelkiem. Mialem to samo i teraz jak reka odjol.
Witam! Proponuję zrobić filtr jak opisał kolega adammc, a jak to nie pomoże to dopiero zająć się alternatorem. Moim zdaniem prościej zrobić filtr niż rozbierać alternator, ale każdy robi to co lubi :D
Napisz, jaką masz antenę, jeśli to magnesówka to nic nie zrobisz. Najlepiej założyć normalną antenę. Jeśli zakłócenia są od alternatora to może pomóc filtr wpięty na wyjściu alternatora.
sa takie w sprzedaży filterki przeciwzakłuceniom załóz tez na zaciski silniczka od dmychawy .Kabel zasilajacy CB idacy od akumulatora (rozumiem) daj w oplot ekranowany i podłacz do masy pojazdu i jak pisali przedmówcy napraw alternator i zastosuj filtr przed radyjkiem CB od strony radyjko kabel nie przy akumulatorze to wazne.
Trzeba założyć filtr antyzakłóceniowy na "+" do radia i po robocie.
Co ma filtr paliwa do glównego zabezpieczenia alternatora na filtrze moze byc czujnik wody i ewentualnie grzalka bez zasadne ze filtr popsuł auto
O ile dobrze kojarzę to filtr paliwa (3 dziesiątki), i już masz dostęp. Alternator na dwa wewnętrzne torxy (16), energetyczny (13) i wzbudzenie (8). Wyjęcie przez "dziurę" po filtrze paliwa.
Nie jest to filtr do tego celu. Masę radia masz przecież połączoną z masą samochodu. (przynajmniej powinna być jak najkrótsza droga połączenia) Ten filtr jest symetryczny. Wykorzystałbyś tylko jego połowę. Przewodem minusowym i tak prąd nie popłynie, gdyż zapewne masa łączy się z karoserią dużo wcześniej. Tutaj bardziej wskazany byłby filtr niesymetryczny...
Filtr powietrza, pasek, górny wspornik ze śrubą,dolna śruba , przewody i wylatuje.Wszystko widać jak na dłoni..
Prawdopodobnie alternator przenosi zakłócenia i pasowałobu spróbować zamontować filtr jak najbliżej alternatora. Najlepiej spróbować podłączyć inne źródł zasilania i wtedy zobaczysz czy przenoszą się szumy.
miałem to samo w starszym radiu jakie było już z autkiem. znajomi doradzili założenie diody przy alternatorze filtrów ale to na nic kupiłem nowe radio i jest ok.
Witam, mam taki problem Audi A6C6 2.0tdi podczas jazdy gaśnie, bez szarpania, po prostu wszystko gaśnie i auto staje. Został wymieniony filtr paliwa, alternator tez został wymieniony. Gdy auto zgaśnie nie można go odpalić, kręci ale nie odpalą. Po przełożeniu na inny akumulator - ta sama sytuacja. Auto odpalą przy pomocy plaka jednak po kilku (np 10)...
Sprawdziłem dzisiaj napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku i wyniosło około 12,5V, a przy włączonym 14,8V, tak więc ładowanie jest raczej w porządku. Czyli możliwe jest, że filtr przy alternatorze jest uszkodzony? Da się go domowym sposobem sprawdzić?
Teoretycznie ECU zwiększa obciążenie alternatora i przy wypaleniu DPf temperatura paliwa ma jakiś wpływ. Żarówkę na próbę zamiast podgrzewacza?
Podczas jazdy to akurat może szumieć bo alternator wprowadza masę śmieci na wejście. W takim wypadku może pomóc filtr LC, taki, jaki montuje się czasami przy zasilaniu CB.
Można spróbować wstawić gotowy filtr słóżący do eliminacji zakłuceń z alternatora ,filtr jest prosty w montażu a i często gęsto zaradza temu problemowi, można go zakupić w prawie każdym sklepie elektronicznym, cena około 15 zł.
Przy wymianie sprzęgiełka lub całego alternatora wykonuje się pomiar odległości sprzęgiełka od konstrukcji mocowania, ma być idealnie to samo. stosowanie zamienników nie jest wskazane. Paski, filtry, klocki, tarcze zawsze kupuję w serwisie. Wiem że drożej ale mam 100 % pewności że to oryginały. Dwa - dziś na rynku jest cała masa podróbek pasków. Ostatnio...
Sprawdź regulator napiecia alternatora, filtr paliwa i powietrza. Od tego bym zaczął. który rok auta?
Jeżeli podejrzewasz, że to alternator może powodować zakłócenia pracy obrotomierza, to spróbuj zasilić go poprzez filtr (taki sam jaki stosuje się do odbiorników radiowych). Przy alternatorze powinien być filtr przeciwzakłóceniowy. Może się oderwał?
zakłócenia pochodzą z alternatora. Potrzebujesz filtr na zasilaniu. Pozdrawiam
Podczas szybszej jazdy słyszę alternator (świst)... Czy wystarczy w takim przypadku filtrowanie zasilacza wzmacniacza? Jak zbudować taki filtr (LC?)? Jakiej impedencji powinna być cewka i jakiej pojemności kondensator? Sygnał audio z radia do wzmacniaczą biorę przez ekranowane przewody z wyjśc głośnikowych radia, bo przy połączeniu z wyjścia liniowego...
Wtedy swieci kontrolka filtra. Alternator umarł.
Kolejno opornik w szereg, dalej poprzecznie (do masy) Zener lub lepiej jakiś transil na powiedzmy 6V + ew. pojemność, bramka Shmidta (np. 40106) i jak już powiedziano najlepiej transoptor. Całość zasilana z 5V. No i dobrze jeszcze dołożyć do tego wszystkiego jakiś filtr dolnoprzepustowy sprzętowy lub programowy albo/i monowibratorek, który by pomógł...
Chociaż wątpię bo on ma za małą pojemność więc chyba jest tylko filtrem .... Ten kondestor słyży właśnie jako taki filtr. Może niemasz "dobrej" masy na alternatorze. Kiedyś co prawda nie samochodzie, ale problem miałem podobny na akumulatorku było 18 i nawet rosło. Przyczyną tego był brak masy przy regulatorze napięcia. U siebie masz regulator razem...
jesli eksploatujesz to w samochodzie to trzaski moze powodowac zaplon lub alternator,ale alternator powoduje raczej gwizd i jego czestotliwosc jest zwiazana z obrotami silnika.ja na poczatek zastosowalbym filtr na zasilaniu radia.pozdro
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Więc z tego co widzę kabelki jakie musisz wykorzystać to czarne i żółte. Czerwone możesz odlutować. Tam gdzie B+ podłącz do akumulatora odpowiednio czarny do minusa, żółty do plusa. Tam gdzie out do CB. Akumulatora nie rozładuje, a spróbować możesz podłączyć i zobaczysz czy będą zakłócenia np, od alternatora itp. Może pomoże. Napisz jeszcze jakiego...
Klucz do filtra to pół biedy. Gdyby był problem z wyjęciem alternatora - wolałbym odkręcić filtr :D Czyli olej zleci?
Po pierwsze to przewody ekranowane. Czy są dobre? I po drugie zakłóca alternator. Możesz dać filtr przeciwzakłóceniowy ( o odpowiedniej przepustowości prądu) lub sprawdź kondesator w alternatorze (o ile w ogóle jest).
Zaraz po zakupie oddalem do mechanika , bylo pare napraw typu wymiana chlodnicy, uszczelka dekla, pasek alternatora, olej filtry klocki... silnik jest suchy... druga rzecz jaka zabserwowałem to zamulenie przy ruszaniu.. ciezko tak nagle szybko ruszyc, dopiero po chwili sie zaczyna zbierac... czy proba olejowa cos tu moze wyjasnic ?
Jeżeli miałeś rozdęty kondensator to pradopodnie po odwrotnym podłączeniu zasilania lub za dużym napieciu zasilającym. Sprawdż napięcie zasil. mechanikę CD ,czy jst ono stabilne i niezależne od U zasil. bez ladowania i po uruchomieniu slinika gdy alternator laduje i masz ok. 14,5V.Może nie stabilizuje dobrze którys stabilizator. Miałem podobny problem...
Witam mam problem z toyota zgasła i nie chce odpalić . Jechałem nią i nagle zgasła . Rozrusznik kręci a nie odpala i po przekręceniu stacyjki i wyciagnięcia kluczyka wentylatory silnika pracują cały czas co może być ? Dopływ paliwa jest pompka działa i filtr nowy alternator i rozrusznik tez . Na polsku odpala od szczalu jakby coś wtryski nie otwierało...
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
Filtr ma za zadanie wyłącznie ograniczyć wartość zakłóceń powstałych podczas pracy alternatora oraz innych odbiorników zasilanych z sieci pokładowej samochodu.
Zakłócenia od zapłonu i alternatora trzeba wstawić filtr zasilania.
Jak pisałeś wyżej wszystko jest OK do momentu uruchomienia silnika? Wg mnie układ ma problemy z zakłóceniami po zasilaniu. Może być od alternatora. Może jakiś filtr na zasilaniu pomoże. A brązowy do masy sprawdzałeś?
Sprawdzałem poduszki i wyglądają na dobre. A może filtr paliwa? Albo sprzęgiełko alternatora?
witam jako że przeszukałem szukajke i wszystkie interesujące mnie wątki zostały zamknięte zmuszony jestem do napisania tego tematu moje pytanie czy ma ktoś może schemat jakiegoś dobrego filtru który wytnie zakłucenia z alternatora(kupiłem aki z allegro i shit niesamowity) wiem że to napewno sieje altek prosze o jakieś konkretne schematy
Witam kolegów i proszę o pomoc. Mam nietypowy problem z silnikiem uno. Użytkuję go od nowości to znaczy 17 lat, wykonywałem wszystkie naprawy samodzielnie do dnia dzisiejszego, kiedy to wymieniałem filtr paliwa. Niby pestka i tak było by gdyby nie to, że podłożyłem pod filtr to znaczy na alternator szmatę, żeby złapać paliwo, które wycieknie z filtra....
Prawdopodobnie wina ładowarki - filtr nic nie dał, regeneracje alternatora też nie.
Koło alternatora z wolnobiegiem może być zatarte, w 1,9ctdi Fiata często siadają.
Zakłócenia wchodzą od strony anteny i żedne filtry tego nie wyeliminują . Może czas wymienić szczotki i ślizgi miedziane w alternatorze. Powinno trochę pomóc. Pozdrawiam.
Wzmacniacz ma filtr na zasilaniu - patrz schemat.
Można wpiąć jakiś dławik oczywiście szeregowo, tylko z uwzględnieniem wartości prądu, można dołożyć do tego kondensator szeregowo i powstanie filtr dolnoprzepustowy.
zakłócenia pochodzą od alternatora. powinieneś założyć odpowiednie filtry na kabel zasilający radio i alternator. w sklepach gdzie sprzedają caraudio powinny być do dostania. najprostsza sprawa to kondensator na kabel (kabel-masa) przy alternatorze i filterek na kabel od radia. po za tym sprawdź szczotki w alternatorze i regulator napięcia..
a jeżeli już zdejme pasek z alternatora i sie potwierdzi ta teza to co jakies filtry są na alternator ? Dodano po 1 Można się pozbyć. Spróbuj założyć na przewody syganłowe separator mas, który oddzieli galwanicznie radio i wzmacniacz. a ten separator można zrobić samemu?
Rozrusznik, po zdjęciu koła prawego W 700? Filtr i wylatuje górą.
tam na kablach powinien być filtr. zakłócenia są od alternatora (pisk) czy od aparatu (pyrkanie) Spacje!
Filtr Paliwa wymieniony wczoraj Alternator wymieniany 127 tys wymieniany Rozrusznik 124 tys wymieniany Nie ma to najmniejszego znaczenia. Bo,nie wykonałeś choćby tak prostych czynności jak pomiar spadku napięcia na akumulatorze. Co też nie wiadomo co to znaczy ciężko kręci? Spadek mocy też nie wiadomo.Tester.
Ten model nie ma chłodnicy oleju. Pod filtrem oleju jest pompa wspomagania, sprężarka klimy i alternator w okolicy. Sprostuję też powyższe, są dwie chłodnice, jedna główna, druga od klimy - one są na sobie, od klimy pierwsza a za nią główna, dlatego myślałem że jej nie ma (pas przedni dziwnie skonstruowany).
Z ciekawie umiejscowionych rzeczy mogę dodać alternator w polonezie 1,9D żeby go wydłubać musisz odkręcić filtr oleju lub chłodnicę do wyboru-auto z początku lat 90-tych gdzie komputerów na taką skalę nie było Co do alternatora to odporny na polskie warunki ale musiałem wyjmować bo były rowy na pierścieniach...
Auto Toyota rav4 r. 2002 2.0 TDI .Zakłócenia powstają najprawdopodobniej na alternatorze.
Witam. Jak w temacie. Po zimie dolałem olej do zbiorniczka z filtrem i pompą (pod alternatorem). Teraz wyrzuca olej przez uszczelkę obudowy. Gdy odkręciłem korek zaczął lecieć olej. Proszę o radę
Jeśli są to gwizdy (lub szumy) ale nie "tykanie" to "sieje" alternator. wymień kondensator przy alternatorze lub kup filtr przeciwzakłóceniowy (ale nie zwsze filtr zadziała). Ale jeśli to "mocny wzmacniacz" to może być problem z filtrem na taki prąd więc lepiej zajmij się alternatorem. Poczytaj to http://gmm.home.pl/rozwiazania/car-audio...
Radio naprawione, pomogło przelutowanie prawie całej płytki w szczególności okolice scalaków oraz samych scalaków. Niepokoi mnie tylko jedno podczas pracy silnika słychać w głośnikach zakłócenia od alternatora, filtr na zasilaniu jest ale chyba nie spełnia swojej roli. Bez silnika jest czysto.
Bez silnika działa dobrze :) Podejrzewam, że to może być alternator, bo jest gwizd który jest wyższy w miarę wzrostu obrotów silnika. Jest skorelowany bezpośrednio z obrotami. Taki dławik nie tłumi zakłóceń pochodzących od alternatora. Do tego trzeba dławik i dwa kondensatory. Taki Π filtr lub kondensator na alternatorze pomoże. Co do takich zakłóceń...
a co to ma do rzeczy? i czy to coś zmienia czy on jest czy nie? Nic nie zmienia jest to filtr przeciwzakłóceniowy i myślę że dosyć żartów.P
jeżeli zasiliłeś radyjko bezpośrednio z akumulatota długimi przewodami, przez komore silnika, to jest spore prawdopodobieństwo zbierania 'śmieci' przez nie... spróbuj dołożyć filtry przeciwzakłóceniowe - na alternator, na kabel zasilający... zerknij też tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Może nie wystarczyć. Zależy co jest przyczyną. lepiej problem rozwiązywać kompleksowo, od alternatora przez przewody, odkłócony zapłon, prawidłowo podłączoną masę, ekrany o dopiero kondesatory przeciwzakłóceniowe i filtry. A jeśli to tandetny sprzęt to moze być jeszcze niedopasowanie czułości i impedancji wejść. Czasem trzeba to usłyszeć by ocenić skąd...
Filtr wrócił na swoje miejsce. Dziękuję za wskazówki.
Panewki nie były robione bo nie było potrzeby. układ korbowy jest w dobrym stanie luzy osiowe w normie panewki nie wytarte. Robiona była tylko uszczelka pod głowicą oraz głowica w profesjonalnym zakładzie. Pompa wody nowa termostat olej wymieniany i filtry, elektryka czujnik oleju i temperatury. Teraz silnik suchutki:) jeszcze muszę wymienić filtr powietrza...
po złożeniu sprawdz czy nie przyciera wiatrak Dodano po 4 nie napinaj mocno paska bo znowu będzie po łożyskach i przy okazji pójdzie drugie koło z filtrem odśrodkowym
NIE NIE zakłócenia są niezależne od sily głosu,a w niektórych przypadkach zakłócenia słychać tylko między utworami. A koledzy to chyba nigdy nie montowali radia z systemem BOSE. To nie duży fiat, więc te kondesatory przy alternatorze to chyba błędny trop.A nawet jeśli to właśnie te filtry do tego służą.Często przy montażu nagłośnienia wpadają tego typu...
Co do zniekształceń z alternatora to może jakiś filtr by pomógł? Zależy mi na szybkim i bezbolesnym zamknięciu rozdziału pt. "zestaw przedni". Filtr spełni swoje zadanie, jeśli będzie zainstalowany blisko źródła zakłóceń lub blisko radia lub wzmacniacza.
Druga pompa raczej padła od syfu który był przyczyna śmierci pierwszej pompy. Jak będziesz wymieniał na 3 to spuść wszystko z baku (zalecane płukanie) tak samo z przewodów. No i oczywiście nowy filtr paliwa.
Witam, zamiast na pinie C-19 sygnału komunikacyjnego z alternatorem, czujnika w klemie i czujnikiem poziomu/temp oleju, mam mocną masę - świeci się żarówka 1,2W. Podejrzany jest ten element: https://obrazki.elektroda.pl/7489206400_... Jednak nie mogę znaleźć o tym elemencie żadnych informacji. Pomoże ktoś? To jakiś filtr?
Witam Spróbuj ustalić źródło zakłóceń. Czy pochodzi on z radia czy z samego wzmacniacza. A czy przypadkiem nie zrobiłeś pętli masy ? Masę sygnałową podłączy tylko z jednej strony np od strony radia. Jeśli to nie pomoże to pozostaje spróbować zastosować jakiś filtr LC. -- pozdrawiam
Należałoby włączyć filtr na zasilanie. Przedostają się zakłócenia z alternatora.
Sprawdz instalację antenową ,oraz co wnosi zakłócenia alternator czy układ zaplonowy, podłącz na próbę inną antenę która będzie zdala od silnika ściąg na chwilę pasek alternatora isprawdż Filtr zakłada się na przewodach zasilających by nieprzepuszał zakłóceń
Jeśli będzie używane sporadycznie to kup jakieś najtańsze radio Uniden Najtańsze modele są po 150-200zł i nie mają zbędnych bajerów tylko filtr przeciwszumowy, filtr przeciw zakłóceniom z alternatora i zapłonu, wyświetlacz i pokrętło od zmiany kanałów.
Tu niema takiego czujnika na podpoze filtra oleju są tylko dwa czujniki od oleju jeden z gory a drugi od spodu tak bliżej bloku i tyle za filtrem nic więcej niema. Miedzy odma a alternatorem jest tylko czujnik spalania stukowego. O ten czujnik chodzi?
Jaki samochód i wiek, jakie radio, jaki montaż anteny? Zdarzało się podłączać i fizycznie jest to proste jak konstrukcja cepa, wystarczy prosty ogląd. ALE... O ile zakłócenia (świec, alternatora) już zostały wyemitowane w eter, nic nie pomoże. W dodatku najlepszym filtrem jest montaż radia CB, jak należy, z masami itd. Mieć totalną prowizorkę i montować...
Coś "sypie do instalacji " zasilającej zakłócenia. Albo alternator, albo pompa elektryczna ... Spróbuj kupić filtr przeciwzakłóceniowy, ewentualnie sprawdzić stan szczotek w alternatorze. Znalazłem na Allegro aukcję nr : 1563798314 . Może to pomoże ?
Zobacz czy dochodzi jakięś napięcie do alternatora na cienkim przewodzie. Do wyciągnięcia alternatora i tak trzeba filtr wykręcić.
Na alternatorze jest fabrycznie założony filtr /na głównym zasilaniu/ przeciwzakłóceniowy ,może elektryk go nie założył.P
alternator filtr filtr wzmacniacz alternator filtr przeciwzakłóceniowy alternator
schemat silnik delphi zamek nubira kocio vaillant sterowa
wykrywacz metali cewka joystick danfoss
Webasto działa tylko z minimalną mocą - przyczyny i rozwiązania Czarne kółko Lenovo - przyczyny i rozwiązania