W rozmowie telefonicznej inny elektromechanik zwrócił uwagę, że niekoniecznie musi to być zapchany filtr tylko problem z jakimś czujnikiem/sondą (?) Jedź do niego, widać ma jakieś pojęcie a nie w głowie tylko kasowanie błędów i "czyszczenie" filtra.
karnisterek 3L ok 400zł
Było już na forum opisywane. Proszę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
W internecie znalazłem informacje - adaptacja przez 12 kanał. Coding 2, login 21295. To już chyba też testowałem, ale nie mam pewności. Wydaje mi się, że przy tym sterowniku nic nie było w dwunastym kanale. Podeślij linka proszę.
Możliwość zapchania się filtra cząsteczek stałych, zapoznaj się z instrukcją.
Może coś znajdziesz:
Tak na górze są podane w załączonych zdjęciach, już nam brak pomysłów. Jedyne co mi się wydaje to brak odpowiedniego sterowania zaworem regulacyjnym dawkowania, także wyżej opisany problem. Albo ktoś kto usuwał filtr cząsteczek stałych narobił bałaganu. Samochód w takim stanie został sprowadzony.
Witam Padł mi dpf w passacie b6 2.0 tdi całkiem padł i kupiłem już drugi tylko jest małe ale auto przeszło w tryb serwisowy pali się lampka od filtra, check, miga kontrolka od świec żarowych i wkręca się tylko do 3000 obrotów jak założe filtr to wszystko wróci do normy czy trzeba coś w sofcie robić jak coś to mam bdm100 i zgrałem już softa tylko jak...
No to prawdopodobnie skończył się płynny dodatek do katalizatora - do przepalania filtra cząsteczek stałych.
No połóż głowę pod autem, zobaczysz sporą puszkę na rurze wydechowej jeśli ma filtr. A zaraz przed tą puszką lub centralnie na niej zobaczysz jeden czujnik temperatury oraz co najmniej jeden króciec do pomiaru ciśnienia w FAP. W tych rocznikach nie było jeszcze FAP :D
Przeważnie w każdym serwisie z grupy VAG powinni mieć info - w końcu wszystkie na ETKA jadą :) A co do samego passata i tego płynu - to wyszło ich bardzo mało, w sumie to były początki filtrów w VW, ale szybko zastąpiono je "suchymi" filtrami. Takie "rodzynki" z mokrym DPF ;)
Nie ma takiego kodu silnika JM0G to jest oznaczenie a kod silnika to chyba będziesz miał F9Q812, nie wiem co ci poradzić bo tak jak juz kolega wspomniał wyżej te kody nie są z clipa, trzeba by było udać sie do jakiegos konkretniejszego warsztatu, ewentualnie możesz zrobić mu za pomocą clipa regeneracje filtra cząsteczek stałych
To raczej temperatura katalizatora.
Filtr cząsteczek stałych usunięty. Ale jutro postaram się podpiąć pod komp w celu sprawdzenia czy FAP jest dobrze wyprogramowany
Witam, posiadam problem z Audi A6 C7 2015 rok 2.0 TDI CHNA, powracający check engine. Pierwszy raz pojawił się po 100 km, drugi raz po usunięciu pojawił się po 500 km i kod błędu P2002 - zbyt niska wydajność filtra cząsteczek stałych. Czy ktoś ma pojęcie i jest w stanie mi pomóc, od czego zacząć i z czym konkretnie może być problem?
Na zagranicznych forach chłopaki podają że 6,5 - 7l to norma dla tego silnika z filtrem cząsteczek stałych.
Jestem z łodzi.Silnik1.3 CDTI.W serwisie podczas rozmowy telefonicznej stwierdzili,iż może to filtr cząsteczek stałych,i stąd ten błąd.
Czy masz filtr cząsteczek stałych? Jeśli tak to w ilu procentach jest zanieczyszczony? Powinno wyjść na skanowaniu komputerem. Na którymś forum czytałem o dziwnej pracy silnika spadku mocy i zwiększonym spalaniu, powodem był zanieczyszczony filtr cząsteczek stałych w 80%. Tak jak w twoim przypadku komputer nie wskazywał błędów.
Rzeczony element ze zdjęcia to po prostu "filtr cząsteczek stałych".
bartez844 Dzięki za podpowiedz ale gdzie i jak to sprawdzić. Myślisz że to problem związany z filtrem cząsteczek stałych?
Myślę że poprawnie odczytany ten sterownik? Jeszcze raz zwracam się z prośbą o sprawdzenie w tej mapie zapisu aktywności filtra cząsteczek stałych.
Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu i zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza...
Tak, to są czujniki rezystancyjne. Czujnik G506 (przed filtrem cząsteczek stałych) i czujnik G527 (za filtrem cząsteczek), są niezbędne i służą jako zabezpieczenia filtra cząsteczek przed przegrzaniem/uszkodzeniem. W przypadku kiedy sygnału z któregoś zabraknie, zapala się kontrolka filtra cząsteczek stałych K231, oraz/lub "pulsuje" kontrolka silnika...
W ilu procentach zapełniony filtr cząsteczek stałych?
Problem na tą chwile rozwiązany, wspomaganie powróciło po wyczyszczeniu kostki i takiego jakby "silniczka krokowego" w maglownicy i zalaniu droższego- chyba lepszego płynu, oraz po intensywnym odpowietrzaniu. Połączenie ze sterownikiem powróciło, kalibracja wykonana kręci sie "paluszkiem" Co do spadku mocy i tego trybu awaryjnego: Wymieniłem filtr powietrza...
Po przejechaniu 300km póki co z autem wszystko w porządku. A więc zawór filtra cząsteczek stałych był główna przyczyną odcinania gazu pod pedałem hamulca.
ponoć tylko filtr cząsteczek stałych i jest 3+
Filtrze odmy czyli jaki to filtr i czemu służy? I czy każde bmw e46 ma taki filtr i czy w tych samochodach był stosowany filtr cząsteczek stałych?
Może jest to związane z filtrem cząsteczek stałych, w nowych dieslach co pewien cykl ten proces się powtarza. :D
Tankowce emitują tak daleko ode mnie, że stężenie w miejscach mego bytowania jest poniżej progu oznaczalności Co to za podejście? "Wszędzie, ale u mnie pod nosem nie" A oceany i kraje do których to dociera są gorsze? Tam już może? Pokaż mi polskie miasto z tak starymi autobusami w codziennej komunikacji zbiorowej Choćby Kwidzyn. Komunikacja PKS. Autobusy...
a to czasem nie chodzi Ci o pochłaniacz aniżeli filtr ? Z tego co się zdążyłem zorientować to pochłaniacz zatrzymuje toksyny a filtr cząsteczki stałe.
Witam serdecznie. Kupiłem niedawno 407 2.0 HDI i dowiedziałem się o jakimś płynie związanym z filtrem cząsteczek stałych. Czy ktoś może wyjaśnić mi o co w tym chodzi? Pozdrawiam
Problem rozwiązany... nie była to wymiana filtra cząsteczek stałych ponieważ w benzynie nie ma czegoś takiego tylko diesle ... był to natomiast zawór recylkulacji spalin koszt to 559zł w autoryzowanym serwisie plus kasowanie błędów ustawianie wtryskiwaczy i robocizna ...
Ja rozglądałem się za 307 sw, ale z silnikiem 90km bez filtra cząsteczek stałych filter to porażka drogie koszty naprawy.
Witam, dwa tygodnie temu kupiłem Insignie 2.0 CDTI 2009 160KM cosmo . Okazało się, że filtr cząsteczek stałych jest usunięty, ale pojawia się komunikat " sprawdź filtr cząsteczek stałych". Auto nie traci mocy i można normalnie jechać. Jedyny mankament to zablokowany mały komputer. Informacja o błędzie jest cały czas i nie można wejść w meni komputera,...
Witam.Mam pytanie czy ktoś próbował już "oszukać" czujnik FAP montowany w silniku HDI.Mam do wymiany filtr cząsteczek stałych co jest bardzo kosztowne i zastanawiam się czy nie ma na to obejścia???Próbował już ktoś???Dzięki z góry za porady..
Czujnik DPF masz racje. Potocznie uzywają określenia sonda lambda. mniejsza z tym. Zna ktoś moze sposób na wyczyszczenie filtra cząsteczek stałych, poza wymianą na nowy??
Mi to wygląda na przypchany filtr cząsteczek stałych. Trzeba sprawdzić stan jego zabrudzenia. Stan oleju do wypalania . Licznik otworzeń wlewu paliwa .... Jednym słowem podpiąć pod komputer. Całkowite zapchanie tego filtra może doprowadzić do uszkodzenia turbiny i silnika.
Błąd dotyczy filtra katalizatora cząsteczek stałych, czujnik wykazuje zbyt wysokie wartości. Polecam podpięcie komputera by stwierdzić dokładniej co się dzieje. potem znowu jest pasywna i znowu przechodzi do majątku, auto nie pali, też ma dobry ciąg, A tego nie rozumiem.
została sama obudowa a ze środka wszystko wyrzucone. A kiedy to było robione? Czy tak było cały czas, czy właśnie po tym zabiegu auto zaczęło więcej palić? Bo jeśli po, to oznaczało by, źle przeprowadzony "zabieg" usuwania filtra cząsteczek stałych...
DPF - Diesel Particle Filter - Filtr cząsteczek stałych uzyskanych przy spalaniu oleju napędowego. Ja wolę go dobrze przedmuchać , niż wypalać , a sprężarkę mam potężną . Zajrzeć do środka , też nie problem , czy zabity zgorzelinami po wypalaniu . Zgorzelin nie wydmuchamy ale partykuły można . Kwestii ecologii nie poruszam , bo posiadam wyciąg z filtrem...
Witam Trochę minęło, lecz nie miałem czasu. Mianowicie temat jest do zamknięcia, nie mniej jednak chcę powiedzieć co pomogło: W pierwszej kolejności został naładowany akumulator ( mial poziom naladowania ok 30%) Zostały przeczyszczone klemy, oraz naniesiona nowa warstwa smaru. Został odrestaurowany rozrusznik (nie byl w tragicznym stanie, jednak byl...
Oto błędy: -system odpowietrzania komory korbowej -czujnik różnicy ciśnienia filtra cząsteczek stałych -czujnik temperatury powietrza otoczenia Pierwszy błąd udało się skasować, reszta powraca. Jaki kabel/programator potrzebuje aby sczytać wsad z sterownika silnika? Sterownik Bosch A 646 150 02 77
może to być EGR lub coś innego obawiam się że bez kompa się nie obejdzie Dodano po 5 (lub bo to dość nowe autko filtr cząsteczek stałych ,następca egr)
Witam ponownie problem rozwiązany - był nim zapchany filtr cząsteczek stałych (zregenerowalem go) i ma juz pełną moc. wszystko jest ok dziekuje za podpowiedzi Dodano po 2 dodam jeszcze ze bład czujnika pojawial sie gdzyz komputer odcinal tym czujnikiem turbine bo jak byl filtr zapchany nie mialy jak wydostawac sie spaliny , i zeby nie uszkodzic turbiny...
Witam. Jaki olej wlać do VW Passata B6 z 2005 rok 1.9TDI przebieg 230tyś. Dzwoniłem do serwisu VW i powiedzieli, że leją syntetyk, nawet do aut z przebiegiem 400tyś. Pozostaje kwestia, jaki syntetyk wybrać? Gość z serwisu powiedział, że musi spełniać normę VW 507 00. Castrol EDGE 5W-30 FST spełnia tę normę (już kupiłem ten olej ale jeszcze nie wlewałem....
Kolego Fuzel, Twoja polemika jest bezsensowna-jak przeczytałem to mojemu analizatorowi, zamknął się w walizce i odmówił współpracy :!: . Ludzie spalający syfol mają świadomość człowieka średniowiecznego. Widzą tylko ogień i ciepło, które ich ogrzewa. W imię dorażnego zysku wyparli ze świadomości całą wiedzę człowieka współczesnego, dbającego o zdrowie...
Masz w nim filtr cząsteczek stałych? Tu masz dwa schematy bez fap i z fap. Co do błędu to doczytałem że ten sam błąd dotyczy dwóch rzeczy a mianowicie pedału gazu oraz potencjometru przepustnicy, wiesz sprawdzaj potencjometr przepustnicy. Nie mam jego danych za to mam dane pedału gdyby coś mogę wrzucić.
co ja się narobiłem w podobnym przypadku to głowa puchnie . Długa historia tyle , że tamten odpalał, przez dwa tygodnie sprawdziłem wszystko co mogło być z tym związane, antipollution fault świecił po czyszczeniu filtra cząsteczek stałych ( był idealnie czysty) naprowadził mnie błąd: zbyt częstego otwierania wlewu paliwa, przeryłem wszystko i nie znalazłem...
Hmm a co ma katalizator do DPFa? Z tego, co wiem to są dwa różne urządzenia i pełnią zupełnie inną rolę. Katalizator redukuje CO, HX i NOx, a filtr DPF zatrzymuje cząsteczki stałe (sadzę). W niektórych nowszych silnikach stosuje się katalizator i DPF. Także według mnie wymiana DPFa na katalizator niewiele Ci da.
filtr cząsteczka filtr cząstek stałych filtr cząstka stałych
zawieszenie tylne laguna oporność transformator impulsowy kondensator mniejszy zasilacz
prosty przerywacz kierunkowskazów karta serwisowa pioneer
Jak wyciągnąć pierścionek z szuflady w pralce? Sterowanie z kierownicy Renault Master 3 do chińskiego radia