Odcinek bonusowy do odcinka głównego dot. wzmacniaczy operacyjnych: 8896451700_1422215004|bvpjBTeYSM Wyjście sygnału z filtra warto połączyć ze wzmacniaczem pojemnością np. 1uF. Kilka eksperymentów z generatorami na wzmacniaczach operacyjnych. Schemat testowanego generatora sygnału prostokątnego z częstotliwością przestrajaną fotorezystorem: 9873208700_1422215496|xrJ1jBvM4m...
Witam. Wymieniłem tablicę z samochodzikiem na obrotomierz w ford escort 1,6 r92. Escorcik posiadał kabelek od obrotomierza który kończył się pod maską wtyczką. Jak się okazało to powinien tu być filtr obrotomierza. filtr takowy zrobiłem według jednego z postów na stronie i obrotomierz zaczą działać - jednak z małym problemem. Po uruchomieniu zimnego...
W sumie, jeśli masz obrotomierze z samochodów, czyli do układów bateryjnych, a w skuterach siedzi zazwyczaj DCI, to możliwe, że moduł zbiera jakieś śmieci. Spróbuj dorobić jakiś filtr na wejściu.
Woda w filtrze paliwa.
Witam. Rozebrałem nie miałem schematu a szukałem połączeń do obrotomierza, gdyż go podłączyłem i nie działa. Teraz wiem że przez skrzynkę kabel od obrotomierzaprzechodzi i nie ginie. Pozostało mi rozpracować wiązkę co idzie od skrzynki pod maskę, gdzie ten biały przewód z czarnym paskiem jest podłączony. Od strony skrzyki do licznikajest prawidłowowpięty...
Mi to wygląda na zatkany filtr paliwa.Zobacz czy przewodem paliwowym nie lecą bąbelki powietrza.Przeważnie jak zatka się filtr,to zaczyna puszczać oring na tym zaworku na filtrze. Jak chcesz obrotomierz to przekręć stacyjkę (żeby zapaliły się kontrolki)ustaw przebieg na całkowity(napis total przy przebiegu,chyba że ma najechane więcej niż 300 tys.to...
Wykonałem układ generujący impulsy wg schematu poniżej. Układ ten steruje linijką 12 LEDów na układzie A277D (UAA180). Problem w tym że nie mogę dobrać odpowiednio wartości pojemności filtru RC na wyjściu. Prz małych wartościach C migota cała linijka w takt obrotów. Przy większych rośnie powoli do maksymalnej wartości (niezależnie od obrotów) i później...
A nie mozesz napisac do Jabela i opisac im problem ?? Albo poprosic o zrodlo :P W jakim aucie podpioles ??
No jeżeli obrotomierz też przestaje działac w momęcie zapalenia kontrolki ,to raczej wina w zegarach,gdyby nie obrotomierz to bym postawił na czujnik przy filtrze.
Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
Jeżeli podejrzewasz, że to alternator może powodować zakłócenia pracy obrotomierza, to spróbuj zasilić go poprzez filtr (taki sam jaki stosuje się do odbiorników radiowych). Przy alternatorze powinien być filtr przeciwzakłóceniowy. Może się oderwał? Żebym ja wiedział jak on wygląda i gdzie jest :D (ten filtr)
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
Witam, Obrotomierz podpina się pod przerywacz, ja jak podpinałem obrotomierz pod przerywacz to wariował trochę bo na wolnych pokazywał 3000rpm, ale poprawiłem trochę filtr w płytce obrotomierza i teraz hula :D I myśle że w twoim wypadku to najlepszy sposób na podłączenie obrotomierza skoro nie chcesz nic tam kombinować. A zasilanie obrotomierza to dwa...
Oki. a czy przyczyna moze byc filtr paliwa?
Dużo zależy od stylu jazdy są tacy co zmieniają biegi jak obrotomierz się skończy i wtedy najwięcej zależy od tego jaki masz zalany olej i drożny filtr oleju... jeśli wszystko ok pewnie grubo powyżej 200.000
jeden czujnik zwiera do masy przy niskim cisnieniu(ten w glowicy) drugi zwiera do masy jak jest cisnienie (ten przy filtrze) ale po odlaczeniu kontrolke zapali dopiero przy wyzszych obrotach
Pewnie tak.. masz obrotomierz. Dodano po 2 Wiedzę że to było używane w jakimś sprzęcie wojskowym stąd też filtry przeciwzakłóceniowe za regulatorem prądnicy.
Raczej filtr z kondensatorów. To są Chińskie wiatraczki.
Witam Idzie to pomału bo zima przeszkadza W końcu udało mi się pożyczyć oscyloskop od kolegi i miałem okazje pooglądać co wychodzi z wyprowadzenia W na alternatorze Załącznik poniżej Jest tam też kawałek programu do pomiaru obrotów Moje pytanie jest takie Jak programowo wykonać filtr do tego obrotomierza Z pierwszych prób wynika , że to pływa i należy...
Sprzęgło się nie ślizga w żadnym zakresie obrotów, zauważył bym po wskazaniach obrotomierza i na słuch. Filtry paliwa i powietrza zmieniane, wymiana nic nie wniosła. Jak sprawdzić przepływomierz?
1 Obrotomierz leży na 0 2 jak auto zgaśnie, w filtrze jest paliwo
obrotomierz wskazówkowy działa w ten sposób że impulsy z przerywacza podawane sa na filtr filtrujący zakłócenia , następnie odfiltrowane impulsy wyzwalają monowibrator , dający na wyjsciu po każdym impulsie zapłonowym jeden impuls o stałym czasie trwania ( czyli im szybciej kręci się silnik tym impulsy następują częściej po sobie , przerwa pomiędzy...
Jeżeli jest to ten, o którym ja pisałem to jest wkręcony w boczną pokrywę po prawej stronie. Są tam dwie jedna jest przykręcona do obudowy skrzyni, druga do obudowy mostu wraz z filtrem olejowym. Czujnik powinien się znajdować na tej z filtrem. Znajdziesz na pewno ma prawie na całej długości gwint i jest nakręcona na nim nakrętka kontrująca Dodano po...
Wiec sprawa jest prosta. Nie mam pod reka schematu polaczenia, ale wystarczy wziac probnik diodowy i znalezc przewod kluczujacy i do niego podlaczyc obrotomierz. Powtorze: to nie jest mozliwe. 1 - sygnał 2 - sygnał 3 - 12V + masa 4 - filtr przeciwzakłóceniowy
Moim zdaniem sygnał ten najlepiej jak przepuścisz przez filtr RC a potem na shmita. Powinno zadziałać.
Napisz co i jak. Zamontuj mały filtr paliwa przed pompką paliwa , tak jak przy 124.
Gdzieś czytałem że czujnik obrotów jest gdzieś koło filtru oleju jakiś G28 więc skąd tak naprawdę jest sygnał na obrotomierz z alternatora czy z jest jakiegoś czujnika
normalnie wszystkie filtry nowe i lipa
fiat uno 1.0 ie (mono wtrysk) rok 96. W desce rozdzielczej był już kabel (impulsy) do obrotka, ale nie wiem skąd on idzie. Chwytając go jedną ręką, a druga do masy, czuć dosyć duże napięcie zmienne. Skąd się tam bierze? Może jakiś filtr czy coś. Może jakiś kondensator ?
Sprawdzone, jest zasilanie na cewce,bezpieczniki są sprawne,obrotomierz też się dzwiga
Witam! Mam problem z Lanosem 1.5 16v 2000r tj. szarpie, na benzynie jak i na LPG, na niskich obrotach. Jak jest zimny - nie ma problemu, dopiero po przejechaniu ok. 30 km. jadąc w mieście zachowuje się jak "kangur" (przy obr. ok 1000 - 2000 - nie mam obrotomierza - zgaduję). Świece, przewody, filtry - dobre. Łączenia komp. i wiązki silnika sprawdziłem...
Witam wszystkich Dotyczy: Nissan Qashqai +2, 1, J10 2008r; 2.0benzyna; 141KM Podczas ruszania, z biegu 1, auto zaczyna szarpać. Tak jakby tracił moc. Na zimnym silniku, gdy obroty są wyższe to aż tego nie odczuwam. Po przejechaniu ok 300m, zatrzymuje się i chcę ruszyć, wtedy zaczyna się szarpnięcie i spadek mocy silnika. Wskazanie obrotomierza to 600...
Wywaliłem Dz bez różnicy jednak zauważyłem ciekawą rzecz jak tylko dotknąłem wejście pojawił się bałagan w pomiarach. A do dzielnika zastosuje inne rezystorki 100K i 100, stosunek będzie ten sam tylko prąd większy i tutaj pytanie nadaj 100nF wystarczy czy w związku ze zmniejszeniem rezystorów o 10, kondensator powiększyć do 1uF ? Wyrzuć ten kondensator,...
Nie sądzę by wpuszczanie kapryśnego sygnału bezpośrednio na pin procesora było rozsądne. Niezależnie od wszystkiego dałbym na wejściu jakiś tranzystor npn z filtrem RC. W ambitniejszym układzie dodałbym nawet optoizolator by się zabezpieczyć przed przepięciami.
zmieniałeś filtr powietrza
filtr paliwa i powietrza wymienione ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? z obrotami ok obrotomierz trochę "przekłamuje"
Golf 2001r. TDI 101PS. Na wolnych obrotach poszarpuje silnikiem ale tak delikatnie że obrotomierz stoi w miejscu. Filtr paliwa wymieniony. Auto ma moc. Korekcję na cylindrach sprawdziłem i wynosi: 0,62 0,47 1,85 1,94 Co jeszcze sprawdzić?. Czy te drgania może powodować ta korekcja na 3 i 4 cylindrze?. Zapomniałem dodać, że jak silnik gorący to trzeba...
Tak diesel Nie ma ładowania w tym czasie jak świeci. Teraz jechałem na światłach i już umierały powoli. Nikt nic nie grzebał przy wentylatorze, autko jest u mnie 2,5 roku i tylko oleje, filtry i paski zmieniałem.
Jutro sprawdze obrotomierz i przelew. To co mnie zdziwilo przy szukaniu usterki to to ze filtr paliwa ten wstepny na ktorym jest pompka byl zalany tylko tak do połowy. Nie jestem pewny na 100 % ale wydaje mi sie ze czujnik połozenia wału jest zaslepiony, ale tak jakby oryginalnie.
Z tymi V8 to też nie jest zasada- najlepiej znany mi układ z Jeepa to 4.7 litra V8, którego dolot jest kosmicznie długi, zawiera rezonator (więc też lubi doładowanie falowe) i pierdutną puszkę z filtrem ;) (wiec co do dużej pojemności układu się zgadza, ale dolot jest akurat długi). I silnik ten ma relatywnie płaską charakterystykę, niebotycznie wysoki...
Wyprowadz kabelek z jednego uzwojenia stojana (przed mostkiem), przez diode do obrotomierza. Silnik z traktora kreci chyba do okolo 3 tys, a wiec wskazowka ledwo sie podniesie na max obrotach (jak dobrze wyskalujesz) Musial bys zrobic nowy cyferblat (z 3 na koncu skali) aby wskazowka chodzila w calym zakresie. Potem musisz wyskalowac: np. przez zmiane...
Witam! Wymieniłem olej i filtry, ale nie wiem jak skasować wyświetlający się po włączeniu zapłonu klucz z olejarką na wyświetlaczu w obrotomierzu. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak to zrobić? Z góry dziękuję. Pozdrawiam Janusz
Owszem... Z baterią 6V to pójdzie (choć najlepiej z cewek i tylko mostek prostowniczy + filtr)... Ale sygnał ("IN") to z przerywacza weź a nie na upartego z cewki...
Czy w czasie gdy silnik chodzi na plaku podnosi się wskazówka od obrotomierza ? Jak się podnosi to sprawdzamy ciśnienie paliwa w kanale zasilającym pompowtryski. Na pompie powinien być korek i w jego miejsce podłączamy manometr. Zmień filtr paliwa.
Kolego czujnik obrotów masz po prawej stronie koło filtrów ,jeden od ciśnienia drugi od obrotów .Czujnik obrotów ma pełny gwint i nakrętkę kontrującą.
Wymieniłem tłok z pierścieniem w H 51. Ładnie odpala na obroty tez dobrze się wkręca. Wysokie obroty ustawione na obrotomierzu(12400). Gdy dodaję gazu to z gaźnika wyrzuca paliwo. Filtr powietrza i pokrywa mokre! Czyżby gaźnik?
Czy ktoś wie w jakich warunkach podane jest napięcie na elektrozawór u dołu pompy Bosch. Ze schematu wygląda, że do jego sterowania wykorzystywany jest sygnał z alternatora od obrotomierza i z czujnika temperatury ( chyba przy filtrze paliwa). http://obrazki.elektroda.pl/9984259500_1...
Witam. Mam 155kkm przejechane. Ostatnio w aucie wymieniałem pasek rozrządu, świece, przewody wysokiego napięcia, cewkę, akumulator i filtr paliwa. Okazuje się, że nadal mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku, z reguły na zimnym. Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik kręci, obrotomierz wchodzi na obroty, ale niskie i nie chce mi...
Dlatego kolego rpal stosuje się w takich przypadkach filtr uśredniający. Uśredniasz ostatnie n próbek i najlepiej wyświetlasz z częstotliwością n razy mniejszą.
Obrotomierz masz, działa poprawnie? Na próbę zewrzyj przewód od białego czujnika(ten przy filtrze) do masy, jak dalej będzie piszczeć to uszkodzenie może być w zegarach.
Jak masz czujnik ciśnienia przy filtrze to go podłączasz jak nie to do masy.
Witam. Iveco Daily 2.8, 2003 rok. Auto na zimnym odpalało od strzała, a po rozgrzaniu przerywało oraz gasło. Teraz już na zimnym jest problem z rozruchem, odpala z plaka i chodzi bez problemu, dopóki się nie rozgrzeje, wtedy znowu zaczyna wariować, świeci się kontrolka wtrysku oraz obrotomierz przestaje działać. Wtryski stosunkowo niedawno robione,...
Na zdjęciach jedyny czujnik jaki zauważyłem to ciśnienia oleju który jest pod filtrem oleju. Świeca płomieniowa ma być podgrzewana kiedy silnik masz zimny i jest od tego kontrolka nad obrotomierzem i jak pamiętam działa na "zapłonie".
A jak tam wskazania sondy lambda na luzie będać na gazie? Pracuje w jakimś zakresie czy stoi na jednej pozycji? Świece dwu elektrodowe czy pojedyczne? Jaki luz ustawiony na nich jak to jedno elektrodowe? Oczywiście filtr powietrza, gazu wymienione? Szlam z reduktora spusczony? Masz tam obrotomierz? Obroty przy hamowaniu spadają czy po zahamowaniu?
wymień filtr paliwa tam jest zawór ciśnieniowy w nim przy 130 000 km przejechanych ibiza mi się muliła ,muliło ją jak przyspieszałem wymieniłem filtr przestało ją mulić i wtedy jak sie zaczęła zbierać zobaczyłem ze sprzęgło sie ślizga i moc gubi na sprzęgle było to widać po obrotomierzu gdy gwałtownie ruszałem lub szybko przyspieszyć chciałem obroty...
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
Proszę bardzo. Tak można - moim zdaniem - zrealizować sterowanie jednej diody: http://obrazki.elektroda.net/85_12290118... Obwód wejściowy i połączenia 555 - jak w linku źródłowym (zmniejszyłem ilość elementów w filtrze wyjściowym, ale może także być tak, jak na schemacie w linku). Pozdrawiam.
Za ubogo ustawiłeś L - jeśli obroty spadają długo po każdej przygazówce. Membrany - pompująca może mieć już poodginane uszka i nie pompuje prawidłowo paliwa. Łącznik gaźnika- rurka impulsowa może być źle ustawiona na cylindrze Filtr paliwa - zubaża przez słaby przepływ Sprężyny sprzęgła- mogą być już wyciągnięte A jaki masz model obrotomierza ?
Cześć! mogę tylko zasugerwać, że co do obrotów przyczynia się kilka składników. Przepływomierz,niedrożny filtr powietrza,lub błębny odczyt sondy.Pomogę duzo więcej, ale twój opis jest za mało szczegółowy.A jeśli chodzi o obrotomierz to trzeba sprawdzić czy to jego zasilanie,czy czytnik impulsowy który pobiera informację z cewki wysokiego napięcia.
Witam, mam problem z iveco daily 35S14 2.3 HPI, otoz zazwyczaj po odpaleniu silnika, ale takze czasem podczas jazdy przez 5 sek nie podaje paliwa w sensie naciskam gaz lekko faluje obrotomierz ale paliwo nie idzie i auto nie jedzie po okolo 5 sek przestaje sie zacinac wchodzi na obroty i puszcza duzo niebieskiego dymy, normalnie nie kopci w ogole. Doszlo...
Witam bez podłączenia komputera nic nie ustalisz może być 101 przyczyn łącznie z filtrem paliwa Era samochodów zapalanych na zaciąg dawno sie skończyła to prowadzi do sporych kosztów w naprawie ,radził bym zmienić mechaników.Pozdrawiam.
Dokładnie. Ja też bym tak zrobił (najpierw obrobił na kompie). Możesz też dać DFT, chociaż przy tej ilości punktów transformaty będzie chyba gorsze od FFT. Ja myślałem też o programowym PLL ale ze wzglądu na dużą ilość śmieci to może nie działać bo tych śmieci nie da się za łatwo wyfiltrować (w końcu żaden filtr dolnoprzepustowy nie zadziała bo zakres...
Jak umiesz myśleć to: impulsy obrotomierza trzeba uformować tak aby wszystkie były tej samej szerokości, wygładzić na filtrze tak aby otrzymać napięcie zmieniające się w zależności od obrotów, to napięcie porównać z jakimś wzorcowym regulowanym - jeśli będzie większe to ma załączać tranzystor, który z kolei będzie załączać np. przekaźnik. Silnik rozkręcamy...
mialem ten problem sprawdz filtr paliwa i czujnik temperatury ktory odlancza pompe paliwa(przegrzanie silnika)wadliwe dzialanie ikomputer przez to moze fiksowac
sygnał idzie z modułu silnika pin 4 kolor przewodu biało/czarny i przez wtyczkę na puklu amortyzatora przy filtrze powietrza pin 6 kolor ten sam .no chyba że masz stary układ zapłonowy oddzielny czyli tak zwany edis to wtedy wychodzi z niego pin 11
Posiadam ciągnik c4011 z dwoma filtrami olejowymi. Silnik jest po remoncie kapitalnym czyli szlif wału nowe panewki nowa pompa olejowa bez zaworu ponieważ jak wiadomo zawór jest przy filtrach,a ciśnienie oleju jest 04 na wolnych obrotach,a na maksymalnych10,a wskazówka zegara chodzi jak obrotomierz przy motocyklu etz czyli im wyższe obroty tym więcej...
Nie jest dziwne że gaz się rozłącza gdy obrotomierz spada na 0, ponieważ komputer z instalacji gazowej podpięty jest do impulsatora zliczającego obroty wału korbowego tego samego co obrotomierz a ten przekaźnik który słyszysz jest właśnie z instalacji gazowej. Szukaj właśnie u samego źródła, czyli gdzieś na bloku silnika z okolicach wału, prawdopodobnie...
Niestety żadnego złącza w tym miejscu, w którym zaznaczyłeś na zdjęciu nie posiadam. Już mi ręce opadają.. nie mam pojęcia w czym konkretnie może być problem. /Edit. Nie miałeś może na myśli jakiegoś złącza, które znajduje się w tym kolanku plastikowym, w którym idą przewody z podszybia? Konkretnie pod filtrem powietrza, o ile tam jakieś złącze faktycznie...
z ta pompa moglo by byc mozliwe bo kiedys jakis rok temu zdazalo mu sie nie pompowac... ale teraz niby zawsze jest benzyna w zbiorniczku z filtrem... trudno dokladnie zprecyzowac jak wysokie sa to obroty poniewaz nie mam obrotomierza ale problem zaczynal sie tak srednio przy 80km/h na 4 biegu na 3 gdy zblizalem sie do 60 a na 2 przy 30-40km/h ale to...
Problem jest taki; samochod pływał na wolnych obrotach iw czasie jazdy w granicach 1800-2200 obr.Wymienilem wszystkie filtry naprawiłem nastawnik pełna diagnostyka VAG-iem(zapłon,dawka) znikneło falowanie na wolnych obrotach obrotomierz stoi równo jest ok ale dlaczego tak szarpie w czasie jazdy .Poduszki pod skrzynią zmienione może to pompa..... proszę...
Problem jest taki, że obrotomierz szaleje gdy współpracuje z elektronicznym przerywaczem jak na filmiku (śmieciowe impulsy), przy czym silnik pracuje normalnie i nie ma żadnych zakłóceń w jego pracy z tym przerywaczem. Gdy odłączę ten przerywacz - czyli działa tylko mechaniczny fabryczny to obrotomierz pracuje ładnie. Przerywacz sobie sam zlutowałem...
Audi A3 1998 1,6 101KM Witam Moj problem wygląda następująco: Pewnego dnia zapaliła mi się kontrolka serwis OEL i po krótkim czasie silnik zaczął drżeć nie ma pełnej mocy i obrotomierz leciutko faluje wiec dzisiaj ściągnąłem filtr założyłem nowy wlałem olej a problem dalej występuje wiec proszę o pomoc. Dodam ze nie jestem zbytnio specjalnie obeznany...
Najlepiej przełożyć całą wiązkę nie ma co tracić czasu na kombinacje przy których można popełnić błąd a to może napsuć krwi. Problemem dodatkowym będzie rożnica w kostkach w plusach niektóre kostki były inne. Skrzynie są na 100% takie same różnią się tylko kołnierzem, inne są mosty napędowe na moście od GSI będzie miał słabsze przyspieszenie. No i akumulator...
Słychać przy tym piszczenie w kabinie, gdy miga kontrolka (sygnał dźwiękowy)? A co dzieje się z obrotomierzem? Ja miałem kiedyś tak w Golfie 3 1,9 TD i przyczyna były szczotki na alternatorze. Jak oleje, odma i filtr ok to sprawdź szczotki.
To by też na gazie źle chodził a nawet gorzej. A świece i filtr powietrza zmieniane? FIlt powietrza bo mam to samo auto tylko 99r (obrotomierz mam ale reszta to samo poza instalacją bo mam na stag100) jest dość specyficzny rozmiarowo czy jest dobrze dobrany? Sprawdź świece - podwójne czy pojedyncze, jak pojedyczne to jakie szczeliny ustawione? Pompka...
Witam chciałbym się dowiedzieć co to może być, jestem posiadaczem golfa 4 1.9 TDI w automacie i od pewnego czasu zaczęły czas się dziwne rzeczy, tzn jak jadę i mam około 60 km/h to obrotomierz dochodzi do nawet 4k obrotów i zmienia się jak będę miał dopiero 70 km i puszczę gaz bo bez tego nie ma szans żeby zmienił. Byłem u mechanika i mechanik twierdził...
Jak sprawdzić szczelność odlotu? Dziś odłączyłem wąż idący z turbo do kolektora dolotowego i odpaliłem silnik. Gdy ciepły - również faluje. Gdy zatkam - silnik gaśnie. Czyli nieszczelność w dolocie mogę wykluczyć? Został w sumie jedynie zawór scv, tcv, pompa wtryskowa, pompa wody? Na zimnym silniku nigdy nic nie falowało. Wymienię filtr paliwa jeszcze...
W fabrycznym obrotomierzu widziałem sterowanie wskaźnika wychyłowego sygnałem PWM bez filtrowania w ogóle. Nie przejmuj się filtrem, zrób PWM na kilkaset Hz i ewentualnie pojedynczy filtr RC. Po podłączeniu cewki wskaźnika prosto do portu procesora pewnie też zadziała, tylko nie wiem co z przepięciami - przydałoby się dać diody szybkie (choćby 1N4148...
Silnik gubi zapłony na biegu jałowym, zarówno na benzynie jak i na LPG (II gen). Nowe świece, kable, kopułka i palec , nadal to samo. Zimny czy ciepły - tak samo. Obroty stoją w miejscu i obrotomierz ani drgnie, nie falują. Jest moc, podczas jazdy wszystko ok. Tylko na jałowym gubi zapłony. Filtry czyste.
Tak a propos odcięcie w 8V jest na 6300 obrotów. Widocznie masz gl gdzie nie ma obrotomierza skoro nie wiesz ile to czerwone pole. A w zaleznosci od skrzyni bo różne wkładali są różne vmax. Ja mam najdłuższą skrzynie i odcięcie jest na IV przy 195. Ale przy krótkiej skrzyni vmax nexii jest poniżej 170 za to ma start dużo szybszy od długiej skrzynki....
Może jest to związane z filtrem cząsteczek stałych, w nowych dieslach co pewien cykl ten proces się powtarza. :D Podczas wypalania DPF rośnie dawka paliwa, ale nie do tego stopnia żeby zamknąć obrotomierz.
Witam serdecznie! Też podepnę się do tego tematu chociaż już dawno nikt nic nie pisał. Mam VW Golfa III z 1997 silnik AHU (TDI 90KM) i skrzynia automat DLX 4 biegowy. Problem zaczął występować jakiś czas temu a zaczęło się od przeciągania na 3 biegu czyli długo ciągnął do jakiś 100km/h i dopiero po delikatnym puszczeniu nogi z gazu przerzucał. Następnie...
Obrotomierz elektroniczny wymaga: 1 bardzo dobrej masy 2 dobrej filtracji napięcia zasilającego 3. prawidłowo dobranej filtracji oscylacji impulsów sterujących. Najlepiej widać na oscyloskopie ile niepotrzebnych szpilek zawiera sygnał sterujący. Te szpilki najlepiej odfiltrować filtrem RC np typu T. Bez spełnienia tych 3 warunków wskazania będą mocno...
Jeżeli już to raczej jakiś licznik CMOS by się przydał, ale i tak wypadało by go zasilać z niższego napięcia po stabilizatorze i filtrach przeciwzakłóceniowych by łapał śmieci. Napięcie bierzesz skąd, z pojedyńczego uzwojenia ? Bo jak z prostownika to pewnie zlicza wyprostowane trójfazowo sinusoidy.
Witam, mój problem dotyczy skrzyni 7g tronic w cls w219 3.5 m272. Podczas jazdy że stałą prędkością np. 80km/h i po dodaniu gazu nie ma podniesienia obrotow tylko auto buczy i powoli się rozpędza, jeśli wcisnę trochę więcej gazu skrzynia redukuje ale też nie ma tej płynności, poprostu zachowuje się tak jakby zapiela bieg i tyle żadnej reakcji obrotomierza...
Odpisywalem na twój błąd elektryczny - zmieniający się sygnał - dolna turbina faktycznie może być problemem z brakiem mocy, Ale ona nigdy u mnie nie powodowała takiego błędu,, co nie zmienia faktu ze zdarzają się odstępstwa- gdy jest uszkodzona mala turbona nie ma nawet zoltego dymku pod obrotomierzem, dość często można to poznać po jeździe próbnej...
Mam poloneza 1,6 GLI Atu+ 1997r. na mono motronicu Boscha na gazie i zdarzył mi się następujący przypadek. Jechałem z prędkością około 130km/h przez 15 min nagle samochód zaczął strzelać w filtr powietrza zaczął przerywać a obrotomierz szalał jak (wskaźnik poziomu sygnału w magnetofonie) góra dół zaświecił się wskaźnik silnika na desce rozdzielczej...
Witam W zeszłym tygodniu nabyłem motocykl Romet R125 w motorze w sklepie jeszcze przed zakupem wymienili mi silnik na 250 ccm na moją prośbę oczywiscie. I mam taki problem gdyż jak się silnik troche rozgrzeje to zaczyna przerywać mniej wiecej w połowie manetki niestety nie mam obrotomierza to nie wiem jakie to są obroty. Po konsultacji z mechanikiem...
Z tego co piszesz rozumiem, że po wymianie kondensatora C9 w filtrze problem ustąpił. Wolniejsze narastanie wskazań jest zjawiskiem normalnym, aby go ograniczyć musisz dobrać pojemność kondensatora C9 - tak aby diody świeciły stabilnie a szybkość narastania wskazań była satysfakcjonująca. Potem trzeba skalibrować obrotomierz potencjometrem P1 a po sprawdzeniu...
Schemat na forum. Masz go też na regulatorze. Wystarczy podać + na regulator i musi ładować. Odłącz cewki od regulatora. Kostkę masz nad filtrem oleju. I wtedy zmierz napięcie. Jak masz podłączone wszystkie kable to musi działać. Jak nie działa to regulator uszkodzony. Czarny to kl 15. Jeden wolny niebieski chyba. Może być wolny. Idzie do obrotomierza....
U mnie wygląda to tak. Wyjąłem kostke i samochód gaśnie a potem niechce odpalić bez niej. To spróbowałem dać gazu prawie na maksa i odłączyć i faktycznie licznik przestał działać ale i samochód zgasł. A żeby wyjąć czujnik musze zdjąć filtr oleju. W pon chyba kupie drugi czujnik bo nie ma innego wyjścia trzeba próbować.
Masz obrotomierz. Wkręca się do końca do odciny? Czyli jakieś 10tys RPM? Jak tak, to żadnej blokady na module nie masz. Bo jak inaczej by to miało działać? Raczej sugerowałbym pełny serwis i dopieszczenie moto. Czyszczenie i regulacja gaźnika, wymiana oleju, wymiana filtrów, regulacja luzów zaworowych, wymiana świecy, sprawdzenie hamulców (czy przypadkiem...
Witam Niestety chyba zbyt wcześnie powiedziałem hurra. Okazało się, że zbyt pochopnie uznałem za sukces uruchomienie 4017. (wtedy sprawdziłem sekwencję od Q0 do Q5 tylko raz i było ok). Przez dwa dni posiedziałem nad pomiarami i teraz nie mam wątpliwości, że nadal problem z drganiem styków istnieje. Podam przykładowe pomiary (jak załączają się poszczególne...
Witam mam problem z Seatem Cordoba 1.9 tdi 90km 2001r. mianowicie stała ok tygodnia po odpaleniu trzymała obroty ok 1500 przejechala ok 1km i zgasla wymieniony filtr paliwa odpaliła przejechala znowu ok 1km i zgasła i juz wgl nie odpalila. Na plaku chodzi, pompa wtryskowa paliwo na wtryski daje, nie działa obrotomierz i pali sie kontrolka od ciśnienia...
pozdrawiam nie wiem jak długo masz ten samochód i czy kupiłeś go z tą usterką . Nabrak mocy mają wpływ ciśnienie doładowania [575 nr usterki ] ,przepływomierz powietrza oraz f. powietrza i f. paliwa Filtry możesz sprawdzić sam gorzej jest zprzepływomierzem pow. Jeżeli wymiana filtrów nie przyniosła rezultatu trzeba podpiąć się do VAG lub KTS . połączyć...
Kiedy zmieniany rozrząd, filtry, sprawdzone podciśnienia,świece ? ' Rozrząd robiony teraz i świece kable nowe,olej, filtr, lewego powietrza nie bierze. Dodano po 6 Za pokazywanie obrotów odpowiada czujnik położenia wału (G28) W środę skupię się na znalezieniu czujnika g28. Bo to w sumie on jak kolega napisał odpowiada za pokazywanie obrotów na obrotomierzu...
Witam. Od pewnego czasu wyczuwam wypadanie zapłonu podczas pracy na biegu jałowym. Objawia się to drganiami auta i coraz wyraźniejszym falowaniem obrotomierza(odchylenie 1/2 mm). Do tej pory wymieniłem świece, filtr paliwa, filtr powietrza, wyczyściłem przepustnicę. Mam zamiar kupić cewkę zapłonową, lecz znalazłem jedynie całą listwę dis, której koszt...
To znacznie za mało. Zakładając tylko napięcie na cewce 700 V to leci Ci prąd przez diodę 140 mA, który może ci uwalić diodę w transoptorze. Taka dioda musisz liczyć wytrzymuje około 20 mA to daje około 35 k Jeszcze jedna uwaga, na wyjściu będziesz miał całą serię impulsów i musisz zastosować pewin filtr (może być cyfrowe opuźnienie), który ci wytnie...
Z ciekawostek w astrze F do sterowania elektrozaworem na dole pompy od przestawiacza kąta wtrysku wykorzystywany jest sygnał z alternatora, ten sam co do obrotomierza (z doświadczenia wiem, że lubi się przetrzeć, a w wersji bez obrotomierza nie zobaczymy tego)( nie wiem czy brak tego sygnału szkodzi przy rozruchu, czy podczas normalnej pracy). Oprócz...
Napięcie Jest nie zależnie czy jest zapłon przekręcony czy w spoczynku. Po powrocie z pracy spróbowałem jeszcze odpalić z placka był delikatny odzew lecz ako padło co całym dniu licznych nie udanych próbach. Następnego dnia podładowałem i jeszcze raz spróbowałem najpierw delikatne krecenie + odkręcenie śruby w filtrze odpaliła pochodziła może z 5 minut...
filtr zasilania obrotomierza filtr sygnału obrotomierza schemat obrotomierza
wgrać softa ferguson rozebra ekspres saeco ekspres zelmer rozebra
tester akumulatorow tester akumulatorow
Deutz F2L511 – moment dokręcania śrub korbowodowych, procedura TTY i klasyczna Piaggio NRG 50 – brak iskry na świecy zapłonowej, diagnostyka CDI, statora i cewki WN