Z ciekawostek w astrze F do sterowania elektrozaworem na dole pompy od przestawiacza kąta wtrysku wykorzystywany jest sygnał z alternatora, ten sam co do obrotomierza (z doświadczenia wiem, że lubi się przetrzeć, a w wersji bez obrotomierza nie zobaczymy tego)( nie wiem czy brak tego sygnału szkodzi przy rozruchu, czy podczas normalnej pracy). Oprócz...
Ze wszystkimi licznikami impulsów zewnętrznych jest taki sam problem.Nie mają określonego kształtu są zaśmiecone szumami i zakłóceniami.I zamiast jednego impulsu zalicza 2-3 a czasami absurdalnie dużo.Regułą jest dodawanie na wejściu ogranicznika np.zener i filtr choćby najprostszy z kondensatorów oraz monowibratora np na 555, lub zbudowany na 2 tranz.....
Witam wszystkich. Potrzebuję wysterować przekaznik 12V właśnie takim sygnałem. Dokładnie chodzi mi o to by przy odpowiednich obrotach silnika spalinowego (sygnał na obrotomierz podawany ze sterownika silnika) przekaźnik został załączony. Nie jestem elektronikiem ani elektrykiem więc o budowie czegoś takiego nie ma mowy. Raczej chodzi mi o dostępność...
Witam! Potrzebuje schematu albo jakiejś podpowiedzi jak zrobić układ który będzie wysyłał impulsy do licznika impulsów np. TC 2400. Cały ten licznik będzie miał liczyć obroty w "lewo" i "prawo". Chciałbym wykorzystać już istniejący element takiego licznika w postaci koła metalowego z wycięciami. Prędkość obrotowa tego koła jest bardzo mała ( 10-30 obr/min).....
Jeżeli jest to ten, o którym ja pisałem to jest wkręcony w boczną pokrywę po prawej stronie. Są tam dwie jedna jest przykręcona do obudowy skrzyni, druga do obudowy mostu wraz z filtrem olejowym. Czujnik powinien się znajdować na tej z filtrem. Znajdziesz na pewno ma prawie na całej długości gwint i jest nakręcona na nim nakrętka kontrująca Dodano po...
Wiec sprawa jest prosta. Nie mam pod reka schematu polaczenia, ale wystarczy wziac probnik diodowy i znalezc przewod kluczujacy i do niego podlaczyc obrotomierz. Powtorze: to nie jest mozliwe. 1 - sygnał 2 - sygnał 3 - 12V + masa 4 - filtr przeciwzakłóceniowy
Moim zdaniem sygnał ten najlepiej jak przepuścisz przez filtr RC a potem na shmita. Powinno zadziałać.
Gdzieś czytałem że czujnik obrotów jest gdzieś koło filtru oleju jakiś G28 więc skąd tak naprawdę jest sygnał na obrotomierz z alternatora czy z jest jakiegoś czujnika
sygnał idzie z modułu silnika pin 4 kolor przewodu biało/czarny i przez wtyczkę na puklu amortyzatora przy filtrze powietrza pin 6 kolor ten sam .no chyba że masz stary układ zapłonowy oddzielny czyli tak zwany edis to wtedy wychodzi z niego pin 11
Owszem... Z baterią 6V to pójdzie (choć najlepiej z cewek i tylko mostek prostowniczy + filtr)... Ale sygnał ("IN") to z przerywacza weź a nie na upartego z cewki...
Odpisywalem na twój błąd elektryczny - zmieniający się sygnał - dolna turbina faktycznie może być problemem z brakiem mocy, Ale ona nigdy u mnie nie powodowała takiego błędu,, co nie zmienia faktu ze zdarzają się odstępstwa- gdy jest uszkodzona mala turbona nie ma nawet zoltego dymku pod obrotomierzem, dość często można to poznać po jeździe próbnej...
Nie sądzę by wpuszczanie kapryśnego sygnału bezpośrednio na pin procesora było rozsądne. Niezależnie od wszystkiego dałbym na wejściu jakiś tranzystor npn z filtrem RC. W ambitniejszym układzie dodałbym nawet optoizolator by się zabezpieczyć przed przepięciami.
Witam Kiedyś miałem poważny kłopot z zakłóceniami, 20m skrętki komputerowej zasilanie silnika po skrętce przez PWM i jedna para skrętki do transmisji sygnału z impulsatora obrotomierza. Układ wariował totalnie, więc praktycznie doszedłem do filtra RC o wartościach 4,7KΩ i 2,2nF. Oczywiście kondensator połączony z wejścia Atmegi na masę, rezystor...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Odcinek bonusowy do odcinka głównego dot. wzmacniaczy operacyjnych: 8896451700_1422215004|bvpjBTeYSM Wyjście sygnału z filtra warto połączyć ze wzmacniaczem pojemnością np. 1uF. Kilka eksperymentów z generatorami na wzmacniaczach operacyjnych. Schemat testowanego generatora sygnału prostokątnego z częstotliwością przestrajaną fotorezystorem: 9873208700_1422215496|xrJ1jBvM4m...
Obrotomierz elektroniczny wymaga: 1 bardzo dobrej masy 2 dobrej filtracji napięcia zasilającego 3. prawidłowo dobranej filtracji oscylacji impulsów sterujących. Najlepiej widać na oscyloskopie ile niepotrzebnych szpilek zawiera sygnał sterujący. Te szpilki najlepiej odfiltrować filtrem RC np typu T. Bez spełnienia tych 3 warunków wskazania będą mocno...
W fabrycznym obrotomierzu widziałem sterowanie wskaźnika wychyłowego sygnałem PWM bez filtrowania w ogóle. Nie przejmuj się filtrem, zrób PWM na kilkaset Hz i ewentualnie pojedynczy filtr RC. Po podłączeniu cewki wskaźnika prosto do portu procesora pewnie też zadziała, tylko nie wiem co z przepięciami - przydałoby się dać diody szybkie (choćby 1N4148...
Słychać przy tym piszczenie w kabinie, gdy miga kontrolka (sygnał dźwiękowy)? A co dzieje się z obrotomierzem? Ja miałem kiedyś tak w Golfie 3 1,9 TD i przyczyna były szczotki na alternatorze. Jak oleje, odma i filtr ok to sprawdź szczotki.
Czy ktoś wie w jakich warunkach podane jest napięcie na elektrozawór u dołu pompy Bosch. Ze schematu wygląda, że do jego sterowania wykorzystywany jest sygnał z alternatora od obrotomierza i z czujnika temperatury ( chyba przy filtrze paliwa). http://obrazki.elektroda.pl/9984259500_1...
Kiedy zmieniany rozrząd, filtry, sprawdzone podciśnienia,świece ? ' Rozrząd robiony teraz i świece kable nowe,olej, filtr, lewego powietrza nie bierze. Dodano po 6 Za pokazywanie obrotów odpowiada czujnik położenia wału (G28) W środę skupię się na znalezieniu czujnika g28. Bo to w sumie on jak kolega napisał odpowiada za pokazywanie obrotów na obrotomierzu...
wiec jednak zaklucenia od cewki jak pisalem wczesniej,choc dziwne ze wystepuja przy ruznych obrotach na ruznych biegach i z opuznieniem i jak tosie stalo ze wczesniej ni zwruciles uwagi.sygnal mozna puscic przez filtr lub pobrac w innym miejscu np.czujnik kola zamzchowego, rozrzadu,obrotomierz.nie ma potrzeby pobierac z ecu to tylko wydluzy przewody...
Jak sprawdzić szczelność odlotu? Dziś odłączyłem wąż idący z turbo do kolektora dolotowego i odpaliłem silnik. Gdy ciepły - również faluje. Gdy zatkam - silnik gaśnie. Czyli nieszczelność w dolocie mogę wykluczyć? Został w sumie jedynie zawór scv, tcv, pompa wtryskowa, pompa wody? Na zimnym silniku nigdy nic nie falowało. Wymienię filtr paliwa jeszcze...
Przy uruchamianiu obrotomierza najtrudniejszą sprawą jest kształt sygnałów sterujących. Należy więc zadbać o idealny stan styków przerywacza. (niestety nie ma prostszego sposobu pobrania impulsów z innego miejsca samochodu). Im węższy zakres pomiarowy tym skuteczniejsza filtracja zakłóceń. Kiedyś robiłem obrotomierz do VW JETTY II z tą różnicą , że...
Z czujnika wału sterownik pobiera impulsy obrotów wału które są niezbędne do sterowania czasami wtrysków i zapłonem.Z czujnika takiego możesz pobrać impulsy obrotów.Co do gazowników to spodkałem się z emulatorami obrotów które podłączają do różnych źródeł sygnału.Mają też filtry i dzielniki sygnału obrotów z cewki zapłonowej.Najlepiej podjechać albo...
Objawy VW T4 1.9TD 1997r migająca kontrolka oleju przy odpaleniu auta, wskazówka obrotomierza natomiast pozostaje w pozycji zero natomiast po mocnym przegazowaniu wskakuje na 900 obrotów i wszystko działa w najlepszym porządku a w czasie jazdy często kontrolka znów miga i włącza się sygnał dźwiękowy to na prawdopodobnie jest przetarty niebieski kabelek...
Opiszę powyższy schemacik... 1. R1 i C5 stanowią prosty filtr dolnoprzepustowy; 2. D2 obcina napięcie; 3. C11 odcina składową stałą, przepuszczając tylko sygnał zmienny; 4. R2 i R3 stanowią dzielnik napięcia; 5. R4 ustala odpowiedni prąd dla kluczowanych sygnałów do uC; 6. Q1 element kluczujący (sepracja układów); 7. C6 wygładza sygnały. Mam nadzieję,...
Witam. Uruchomiłem sobie obrotomierz w autku (analogowy, od fiata sieny). Problem w tym że przez jakąś godzinę wskazywał ok, potem zaczął skakac a pod koniec jazdy to wręcz szalał. Czy możliwe że są jakieś zakłócenia w sygnale z cewki? Wcześniej w aucie nie było obrotomierza. Drugi problem to taki że jak regulator ładowania zaczyna ładować akumulator...
Nie jest dziwne że gaz się rozłącza gdy obrotomierz spada na 0, ponieważ komputer z instalacji gazowej podpięty jest do impulsatora zliczającego obroty wału korbowego tego samego co obrotomierz a ten przekaźnik który słyszysz jest właśnie z instalacji gazowej. Szukaj właśnie u samego źródła, czyli gdzieś na bloku silnika z okolicach wału, prawdopodobnie...
jeden czujnik zwiera do masy przy niskim cisnieniu(ten w glowicy) drugi zwiera do masy jak jest cisnienie (ten przy filtrze) ale po odlaczeniu kontrolke zapali dopiero przy wyzszych obrotach Jak już pisałem wcześniej czujniki sprawdzałem i działają prawidłowo. Martwi mnie natomiast to dlaczego obrotomierz cyfrowy pokazuje tak wysokie obroty przecież...
Witam, moderator odblokował temat na moją prośbę :) Błędy: - P2562 - Sygnał kopiowania położenia turbo - niedostateczne doładowanie (zadane ~2200, zmierzone ~1850) temp silnika 74*C - P2565 - Sygnał kopiowania położenia turbo - zbyt wysokie napięcie (Zasilanie 1 - 4.99V, Zasilanie 2 - 5.00V) -- wydaje mi się że to poprawne napięcie No i błędzik od świec...
Mam poloneza 1,6 GLI Atu+ 1997r. na mono motronicu Boscha na gazie i zdarzył mi się następujący przypadek. Jechałem z prędkością około 130km/h przez 15 min nagle samochód zaczął strzelać w filtr powietrza zaczął przerywać a obrotomierz szalał jak (wskaźnik poziomu sygnału w magnetofonie) góra dół zaświecił się wskaźnik silnika na desce rozdzielczej...
Układ taki działa przy sterowaniu czystymi impulsami prostokątnymi. Jeżeli chciałbyś zastosować go np w samochodzie to jest to dopiero część pracy. Należy na wejście podłączyć filtr kształtujący sygnały i usuwający oscylacje gdy pobiera się impulsy z pierwotnego uzwojenia cewki w.n lub wymyśleć inny czujnik obrotów. Istotnym problemem będzie też wyskalowanie...
Na początek musisz przeprowadzić próbę. Przez co dostaje sie sygnał z nadajnika. Aby to sprawdzić musisz wykonać lub pozyczyć sztuczne obciążenie 50Ω i wstawić je zamiast anteny. Próba ta pokaże czy sygnały w.cz. dostają się przez antenę czy zasilanie radiotelefonu. Jeżeli przy nadawaniu (bez anteny) na sztucznym obciązeniu , efekt nie zniknie...
Jeżeli odepniesz masę generatora od masy układu to jak ma się zamknąć przepływ prądu? Masa sygnału musi być zawsze podpięta. 1. Rozłącz połączenie pomiędzy rezystorem R7 a kondensatorem C10 i w tej konfiguracji sprawdzaj układ. 2. Sprawdź elementy filtra - czy kondensatory są polutowane we właściwej polaryzacji (minus na masę), czy mają prawidłowe wartości,...
Jesteś pewien co do tego PWM? Sterowanie wskazówką w licznikach najczęściej zrealizowane jest w oparciu o specyficzny rodzaj silnika - air core gauge. Tam wychylenie wskazówki uzależnione jest od relacji prądów płynących w dwóch przesuniętych o 90* cewkach. Próba odczytu napięcia/prądu tylko z jednej cewki da błędny wynik. Co do najprostszej implementacji...
Czyli to jest: Toyota Yaris (06-11) 1,0 2006-11 Kod silnika : 1KR-FE i schemacik do tego masz taki: http://obrazki.elektroda.pl/9672583500_1... FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B19Czujnik obrotów koła, z przodu, z lewej strony B138Czujnik pedału przyspieszenia...
Daj na wejście sygnał o stałej częstotliwości i będziesz wiedział czy to "arduino ma jakieś bóle" czy problem jest gdzie indziej. Qrcze, że ja na to nie wpadłem. I zapomniałeś o tym napisać. Bo nam tu płacą za domyślanie się jakie testy przeprowadziłeś. Mimo że program z pierwszego postu mnie odrzuca to wgrałem go i otrzymałem następujące wyniki: Aktualne...
Czyli jednak problem będzie leżał w jakości impulsów. Chociaż wiesz, że soft dobrze napisałeś. :-) Wrzuć filtr dolnoprzepustowy o częstotliwości granicznej odrobinke większej jak częst. impulsów przy max obrotach, a przy procesorze tranzystor kluczujący ( a najlepiej transoptor), który uformuje ci porzadny sygnał . Oczywiście na wejsciu kondensator,...
Witam, Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem nowicjuszem jeśli chodzi o programowanie, i do tej pory największe moje osiągnięcie w temacie mikro kontrolerów to prędkościomierz, obrotomierz i wyświetlanie przebiegu całkowitego na atmega8 w bascom. Pojawił się nowy pomysł na projekt, i zastanawiam się jak go zrealizować. Mianowicie potrzebuję urządzenie...
Witam, chciałbym poprosić o komentarze nt. zaprojektowanego układu: obrotomierz z prędkościomierzem na Atmega8. Obroty wyświetlane są w postaci linijki LED, prędkość na 3 wyśw. 7-segmentowych ze wspólną katodą. Sygnał przychodzi przez transoptory. Docelowy stabilizator dla LEDów obrotomierza to 7810 lub 7809, ale nie mam takiego w Eaglu stąd 7808. Chociaż,...
sprawdz napiecie wyjsciowe z czujnika według tego wykresu wyżej napiecie powinno zmieniac sie płynnie .jeżeli bedzie sie zmieniało to jest ok .Dalej :poszukaj złącza od sądy rozgrzej silnik podłacz miernik i sprawdz co dzieje sie z mieszanką przy dodawaniu gazu jezeli sygnał spada na ubogo Dodano po 1 warto też sprawdzić podciśnienie w kolektorze ssącym...
Mam problem z moją Skodą Fabią polegający na chwilowej utracie mocy (brak reakcji na pedał gazu) szarpanie podczas jazdy a czasami na biegu jałowym zwłaszcza na skrzyżowaniu mocno skaczące obrotu (pomiędzy 800 do nawet 600 obr/min wg. wskazania obrotomierza. Brak błędów według VCDS Lite oraz brak błędu check engine jedynie sporadycznie ale nie za każdym...
Dobra panowie, rozwiązałem to sam. Podaję rozwiązanie - uwalony czujnik położenia wału korbowego. Dlaczego nie zdiagnozowałem tego od razu? Bo czujnik reagował na obecność metalu lub magnesu, dlatego stwierdziłem, że czujnik jest w porządku. Jak doszedłem, do tego, że czujnik jest walnięty? Zdemontowałem czujnik z auta (znajduje się pomiędzy filtrem...
Pompkę może słychać ale czy na pewno podaje paliwo? Najlepiej odkręcić przewód zasilajacy od kolektora i wprowadzic do jakiegos baniaka zeby zobaczyc czy leci i ile. Idę więc teraz sprawdzić jeśli mi sie uda ten przewód znaleźć, sprawdzę. Możliwe że zassała jakiegoś syfu ze zbiornika... Jednak do pompki paliwa jest sie dość trudno dostać. Niewiem gdzie...
ok koledzy, zaczynam od szczelności układu zaczynając od filtra powietrza i po kolei, o wynikach poinformuje, gaz już odliczyłem od jutra zaczynam naprawę Dodano po 1 przejrzałem wszystko po kolei była pęknięta uszczelka pod korpusem taka papierowa zrobiłem drugą i zrobiłem jazdę próbną po przejechanu 50 km na benzynie wyświetlił sie błąd 19 Sygnał...
Witam, jak w temacie mam problem z autkiem. Otóż sprawa wygląda następująco. Podczas ostatnich mrozów przy - 20 stopniach autko odpaliło normalnie i po przejechaniu około 15 km zapalił się check. Po diagnostyce komputerowej pojawił się błąd "Nie prawidłowe ciśnienie w układzie dolotowym". Od tego czasu auto nie ma mocy. Co prawda wkręca się na pierwszym...
Powstrzymajcie Panowie swoje zapędy, a może zapendy? Koło ciągnika ma to do siebie, że bardzo często toczy się w błocie lub glinie. Jak taka glina zaschnie, to bardzo dużo siły potrzeba żeby ją oderwać od koła. Wyobrażacie sobie, że takie kluchy, które trzeba nierzadko odbijać młotkiem, pokona kółeczko? Nawet te czujniki autora ulegną za jakiś czas...
Z czego to błędy bo raczej nie z silnika. Ten drugi błąd mówi właśnie o tym by sprawdzić błędy w silniku. Czujnik wału jest z przodu silnika pod filtrem oleju. Jego wtyczka będzie pod głowica z przodu silnika. Gdyby to była wina czujnika wału to by nie ruszała się wskazówka od obrotomierza. Masz VAGa to go wykorzystaj. Zobacz czy w silniku w blokach...
Mam problem z nierówną pracą biegu jałowego ford focus 1.4 benzyna 1999 rok, ale tylko na rozgrzanym silniku, obroty falują ±100 obr/min (widoczne na obrotomierzu). Sprawdziłem prąd ładowania przy załączonych odbiornikach jest ok - 14,6 V. Sprawdziłem świece i też wszystko w porządku, wymieniłem filtr powietrza i nadal bez zmian. Odłączyłem kostkę...
Odpowiadając na Wasze pytania: koszt tegoż układu to około 20zł. Czas tworzenia... trochę to trwało, ale powielenie konstrukcji to już małe piwo. Trzeba się było trochę napocić z docinaniem przeźroczystej szybki (użyta przeze mnie obudowa nie miała dedykowanego filtra) i małymi przeróbkami softu już z laptopem na motongu. Wzorowałem się nieco na konstrukcji...
Witam, mam A3 rok 2004 silnik 1,9TDI BKC 105KM, po wypadku z Niemiec i błąd na silniku 16725 - Camshaft Position Sensor (G40), Implausible Signal (tłum: 16725 - Wał rozrządu Pozycja Sensora (G40) Nieprawdopodobny Sygnału) przez co nie mogę odpalić samochodu. Sprawdzałem dużo rzeczy, od najprostszych: - paliwo pompuje do filtra paliwa - paliwo dochodzi...
druga opcja to zrobienie ukladu czysto analogowego: na kola przyczepic magnesy a obok dac cewki w ktorych bedzie się indukowal prad... do cewek podpiac kondensatory i z tego ustrojstwa wzmacniacz operacyjny... ustalic tak prog zadzialania ze jezeli napiecie generowane na jednej z cewek spadnie ponizej jakiegos progu to maszyna się zatrzyma (a spadnie...
filtr obrotomierza filtr zasilania obrotomierza filtr sygnału głośnik
automat wysoki obrót uziemienie szafie demontaż spodu
thomson 40fs3246c samsung le32b450c4w
Ładowarka Makita DC18WA nie ładuje - przyczyny i diagnostyka Odpowietrzanie piecyka Therma Aqua - krok po kroku