Na początek to licznik do zdjęcia i tu trzeba ogarnąć .
Jak masz P0380, to on jest od całości układu, obojętne czy świeca spalona czy uszkodzony przekaźnik. Jak wyjmiesz przekaźnik zmienia się błąd albo status błędu?
Źle się rozumiemy albo ja źle Właśnie ty źle rozumiesz, olej nie pojawił się na świecach z powodu uszkodzenia uszczelki którą pokazujesz, ona uszczelnia tylko dekiel żeby w kanały świec nie naleciało brudu. Masz podany link do części którą należy wymienić
Tam sa platyny na min.200tys.km
A iskra na świecach jest :?:
Sprawdż świece żarowe.
Pierwsze to wymontuj kolektor ssacy. Zachodzę w głowę po co /żeby go ściągnąć to wydech też trzeba zdjąć/ przecież w tym silniku świece ma z przodu i większej filozofi w tym motorze nie potrzeba aby wymienić świece żarowe.
Akumulator po prostu rozładowany. Brak ładowania.
Jaką pompą??? Paliwową? Kontrolka od świec lubi się świecić nie tylko przy problemie ze świecami. Ale w pierwszej kolejności sprawdził styki i złączki przy wskazanej pompie oraz na drugim końcu kabla
Nie masz tam elektronicznego pedalu przyspieszenia ? Tak mialem w VW, identycznie z Twoimi objawami. Sprawdz ten rezystor na pedale gazu
Koledzy mają racje warto sprawdzić uszczelkę i pokrywę zaworów czy nie jest pęknięta. Mam nadzieję że ów mechanik postawił diagnozę po demontażu pokrywy i jej oględzinach, bo jeżeli nie, to decyzja o wymianie głowicy jest zbyt pochopna. W twoim przypadku radził bym Ci jechać do innego mechanika potwierdzić diagnozę , a jeżeli wymiana głowicy okaże się...
Wykręć świece i sprawdź czy któraś nie wykazuje znamion zalania nawet jak nie wypal je nad palnikiem gazowym.Nie cały olej mogłeś usunąć i mogło zachlapać świece.
kreski na liczniku oznaczaja brak komunikacji pomiedzy ECU a licznikiem 1. auto pod kompa potem sie pomysli
Mechanik moze miec racje, czesty problem nie tylko Dieseli od forda.
Jeśli mruga kontrolka świec żarowych, oznacza to jakąś usterkę w sterowniku silnika - trzeba podłączyć tester diagnostyczny i sprawdzić błędy. A co do ograniczenia do 3000rpm to jest to tryb awaryjny - jeśli jest wykryta usterka, sterownik go uaktywnia aby zapobiec uszkodzeniu silnika (tak w dużym uogólnieniu)
Masy w focusach gniją na potęgę .
Kontrolka świec- spiralka jest kontrolką awari w elektronice silnika w tym samochodzie. Niesprawność w układzie paliwowym powoduje gaśnięcie silnika i zapalenie kontrolki o której mowa.
Sprawa może wyglądać następująco, nieszczelność w układzie dotowtowym, w trybie przyspieszania i zwalniania nic się nie dzieje, bo i sterownik nie jest w stanie wychwicić różnicy ciśnień, ale gdy w trybie jazdy jednostajnej ster. Ma czas wyłapać rozbierzności w ciś. I wyskakuje błąd. Tak się dzieje w wielu markach. Może to coś Cie naprowadzi. Tylko...
Dużo opcji,zanik zasilania na jakimś przekaźniku,naderwany przewód,awaria stacyjki,immo może blokować.itp. Jeżeli świeci się kontrolka świec to może być to związane z przekaźnikiem świec lub świecami.
Skrzynka bezpieczników do przeglądu , to ich bolączka.
To na pewno jest tdci, bo jeżeli tak to na porządną diagnostykę komputerową, bo przy +5 będzie palił i na spalonych świecach.
Jeśli jesteś pewny że gaz jest dobrze ustawiony, to nie pozostaje Ci nic innego, jak podmiana, wymiana cewki. Olej na świecach nie pływa?
fajne podejscie, swieci sie kontrolka swiec to wymianamy swieczki zarowe, oj jak ja bym tak chcial ;p immo w sterowniku, trzeba dopisac, nie nie da rady Vagiem, ani zadnym kablem typu max32. pozdrawiam
Sprawdziłbym sprawność świec żarowych.
Witam, Kiedy były ostatnio zmieniane filtry i świece ?
Gdzie jest sterownik świec żarowych w Focusie 1,6 tdci 2009 (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot AI: Czy występują jakieś objawy lub problemy, które skłoniły Cię do poszukiwania sterownika świec żarowych? Tak info o awarii silnika AI: Czy sprawdzałeś już coś wcześniej, aby zlokalizować sterownik świec żarowych? świece żarowe ok
Kolego sprawdź potencjometr przepustnicy
Albo poprostu w wartosciach aktualnych lookasz czy sterownik widzi zmieniajacy sie sygnal Dodano po 4 Albo poprostu w wartosciach aktualnych lookasz czy sterownik widzi zmieniajacy sie sygnal
Sprawdź najpierw te świece a potem jeżeli będziesz miał pytania to pisz śmiało.
A wymieniałeś kable i świece ,za chwile będziesz miał następną cewkę do kosza.
Nie może. Uszkodzi świece.
Może problem siedzi w łożysku (właściwie całej piaście)? Kod pojawia się już na postoju czy po krótkiej jeździe?
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Czujnik jest między świecami 2 a 3 cylindra
Ad 1 świece te gry wchodziły do eksploatacji były reklamowane jako mające wystarczyć na 100 tyś km. Życie zweryfikowało , że nie wystarczają, ale na 5o tyś z gazem na pewno wystarczą. Możesz stosować zamienniki pod warunkiem , że będą dedykowane do tego modelu silnika (dłuższy gwint). Ich cena wcale nie jest niższa, co do żywotności nie będę się wypowiadał....
Witam, mam to samo, tylko, że mi się skończyło paliwo i po dolaniu (4,5l kanister) nie chciał odpalić, ani normalnie, ani na plaka. Na plaka oczywiście pali, tylko, ze chodzi na 1000 - 1200rpm, czasem wskoczy na 2200-2400 i bez plaka gaśnie. Dolałem kolejne 4L paliwa i próbowaliśmy zaciągnąć. Nic, dymi w czasie zaciągania i mruga kontrolka świec żarowych,...
Sprawdzałeś świece?
Wspomnial o świecach żarowych ...
Mam taki problem z Focusem MK1 TDCi 1.8. Po wymianie wtrysków nadal mryga kontrolka świec i auto nie ma powera. Jedzie, bo jedzie, po podłączeniu do komputera nadal jest błąd: na 3 cylindrze przekroczona wartość spalania stochastycznego. Dodam, że czujnik stołowy też wymieniłem, ale auto nadal nie pracuje tak, jak powinno. Jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę,...
Paliwo się nie cofie? pojawia się powietrze w wężyku/filtrze w tedy gdy nie chce zapalić? Rozrusznik może mieć pośredni wpływ na odpalenie, a raczej akumulator. Dieslowi nie wystarczy żeby się krecił przy rozruchu, przy słabszym akumulatorze będzie kręcił ale nie z takim "impetem" jak trzeba. W tym przypadku obstawiał bym albo zapowietrzanie, albo problem...
Chyba nawet więcej niż 1,5kV, w końcu to Ford, 1,3mm przerwy na świecach.
Sprawdź między świecami 2-3.
No dobrze wiec jaka jest przyczyna ze się rozkodowuje i czy da się to naprawić?
Witam forumowiczów. Jak najbardziej polecam regeneracje. Wtryski masz delphi?
Co wy piszecie chodził silnik na 2 cylindrach a pozostała benzyna z pozostałych niepracujących cylindrów wypaliła katalizator , z tąd piasek w wydechu i tłumik o kolorze pomarańczy. Zalało świece i taki o to skutek.
Czy tak długie grzanie nie spali mi świec zbyt szybko?
Tak dokladnie
Te silniki jak w dobrym stanie to z 24-25 bar mają. 18 w tym wypadku to jest minimalna dopuszczalna wartość. Może się przyczyniać do słabego odpalania. Jak złapie temperaturę to się doszczelnia i jest ok. Tak więc nie doszukiwał bym się problemu w czasie grzania świec, tym tylko łagodzisz objawy słabej kompresji. W dodatnich temperaturach to bez świec...
Dalej to samo , sterownik został sprawdzony , na kts wszytko pokazuje tak jak trzeba , jest sprawny , sprawdziłem błędy wyskoczyły 1563 wymagane zatrzymanie silnika p0167 układ regulacji poczatku wtrysku i p1669 nie sprawny Can controller.. Co To może być ...?
Kruca zawsze od d... strony. Przecież łatwo zwalić głowice i przy okazji wymienić świece.
Na początek test przelewów wtryskiwaczy i test pompy wysokiego ciśnienia
Elektrody mogą tyle wytrzymać. Porcelana po stronie fajki, nie koniecznie i świecą złom.
Witaj. Za silnikiem masz podgrzewacz wody w którym skręcone są trzy świece żarowe.
Sprawdz wogóle czy świece sprawne amperomierzem. W drugiej kolejności bezpiecznik.
Witam Mam Forda Focusa mk1 1.6 16V benzyna Auto po nocy odpaliło, pochodziło chwilę, spadło z obrotów i zgasło. Ma ktoś jakieś pomysły, co to może być? Rozrząd wymieniany 2000 km temu, filtr paliwa Świece też ok
Ford Focus 1.8TDDi r. 2000 - zapala się kontrolka świecy żarowej i wytraca się prędkość. Co może być przyczyną, że po przejechaniu jakiś 350 km nagle samochód dostaje lekkie tąpnięcie i w tym momencie zapala się i miga kontrolka świecy żarowej i samochód wytraca prędkość. Na krótką chwilę pomaga wyłączenie silnika i po dłuższym postoju awaria ta się...
Świece sprawdzane???
Jeżeli mierzyłeś amperomierzem cęgowym i pobór prądu był równy zeru a instalacja elektryczna jest sprawna i w chwili pomiaru prądu było napięcie to masz uszkodzone wszystkie świece żarowe (4 szt).
Tyle to i ja wiem..
Ja proponuję: - testy IDS lub WDS - programowanie wtrysków i ecu - test przelewów Nie zrobiłeś zwarcia podczas wymiany świec?
Sprawdziłeś świece?
Jak sprawdzic sprawność świec i ich sterowanie?
Witam. Jaką ustawić przerwę na świecach w tym silniku, żeby dobrze to chodziło zarówno na benzynie i na gazie ? W programie autodatac dla tego silnika podają 1,3mm, kupiłem oryginalne świece ford i około tyle mają. Na nich na benzynie chodzi ok. Wyczytałem gdzieś, żeby do gazu ustawić 0,7mm i tak zrobiłem i czuć mega różnicę auto jest zywsze lepiej...
Sprawdź sobie kolego czujnik temperatury, przypuszczalnie podaje złą temperaturę do sterownika a sterownik wtedy nie załącza ci podgrzewania świec ponieważ widzi przypuszczalnie temperaturę roboczą czyli ok 90 stopni.
Ja bym obstawiał jednak świece!Ciekaw jestem w jaki sposób sprawdziłeś sprawność świec ?
sprawdź świece i cewkę zapłonową u mnie była uszkodzona i auto się zalewało przy rozruchu.
Do sprawdzenia kable WN świece oraz cewka
A świece żarowe grzeją?
Wymienili świece ale na jakie? Ford jest specyficzny i lubi platynowe/irydowe. Na takie jakie powinny być. Znajomy fordy miał. 20 parę około 30zl za sztukę. Nie wnikajmy. Nie problem świec Niestety..
Na wałki zwykły płaskownik albo suwmiarka. Na wal specjalna blokada,którą wkręca się z tyłu silnika ,bliżej koła pasowego, za półośką . Także trzeba zainwestować w min.w blokadę wału. Nie ,wiertło ani śruba nie będzie. No chyba że czujnik GMP zegarowy w świece.
Nie piszesz nic o świecach żarowych? Grześ
Zapalająca się kontrolka świec żarowych oznacza problem z układem wtryskowym. Możliwe, że pompa się kończy.
Jakoś nie za bardzo wierzę żeby kiepski dopływ paliwa zapalał kontrolkę
Wypada ci zapłon także: cewka ,świeca ,wtryskiwacz , problem mechaniczny A ten dzwięk to ecu wysterowuje regulator wolnych obrotów , próbuje "podgonić" obroty i stąd takie podsysanie.
Witam, nawiązując do tematu-mam ten sam problem. Autem szarpnie raz, od razu traci moc i włącza się kontrolka świec, zaczyna kopcić raz na biało a raz nawet na czarno zakopciło ;/. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd zaworu ciśnienia rail ;/. Na razie jestem na etapie poszukiwań tego ustrojstwa ;/. Ktoś wcześniej napisał o opiłkach, właśnie te...
dostał drugą głowicę z wtryskami i dalej stuka :( tylko widzę kolejny problem, mianowicie nie wkręca sie na obroty, cieżko pali i miga mu konkrola od świec
A świece żarowe sprawdzone?
Wyzuty silnik przerabiałem to po remoncie jest git, możliwe tez ze wszystkie świece nie grzeją .
Co robiłęś że tak sie podziało? Dzieje sie to w czasie jazdy? Dziwne? Wychodzi na brak masy? A światła ci pełną mocą świecą?
Miałem problemy z odpalaniem focusa przy temp. poniżej 0°C. Diagnoza mechanika - 3 z 4 świec żarowych w ogóle nie działają. Sprawdził to w trywialny sposób, jeden koniec kabla na krótko do "+" akumulatora, drugi zawinął na śrubokręt i przytykał go do świec. Jak iskrzyło (świeczki potrzebują sporego prądu by się rozżarzyć) to OK, jak nie lub prawie nie...
Świece co 60 tys. Czyli już pora :)
Immo raczej można wykluczyć bo ono odcina rozrusznik, a nie piszesz że przy występującym problemie rozrusznik nie kręci. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym: a) świece żarowe czy są sprawne i grzeją za każdym razem (połączenie z listwą elektryczną świec żarowych przy bagnecie) b) kabel prądowy od akumulatora do skrzynki bezpieczników c) kostka stacyjki
Kolego a aku, masz nowe czy wysłużone bo to by tłumaczyło ciężkie odpalanie po dłuższym postoju. A kable też kolega wymieniał? Moja pomyłka chodziło mi o kabel zasilający świece.
Proszę cie nie zaczynaj ,swego , czytam czytam w ogólno dostępnych tematach i tylko albo padnięta pompa piszą ,albo pedał gazu, a tak opisanego problemu , nie znalazłem, chyba że ty wiesz gdzie jest to daj link
Sprawdź czy szyjka kinola jest b. gorąca, może być rozszczelniony kineskop lub trafopowielacz. Czy te jasno zamglone cienie świecą jasno czy szaro, jeżeli jasno to może coś z luminancją lub z napięciem FOCUS.
co całkowita niemota samochodowa może sama sprawdzić przed wołaniem fachowca Iskrę na świecach zapłonowych i poziom paliwa.
Sterownik/przkaźnik świec żarowych. Nie dochodzi prąd do świec czy jak?
NTY produkty tej firmy to same buble zwłaszcza EGR-y, wyprzęgniki i siłowniki sprzęgła, zamki drzwi czy przepustnice, dalej wystrzegać się firmy Kamoka bo to przepakowywane produkty z Chin i Pakistanu . Wiele by można pisać o podrabianych świecach Bosch czy tarczach Brembo itp.
Może przewody od radia? Orginalne czy dokładane?
Okej. Więc sprawdzę świece i rzucę info co i jak..
a nie miga czasem kontrolka świec żarowych
Po wymianie świec wszystko wróciło do normy, Temat do zmknięcia
Kolego zdejmij zacisk ze świecy, weź kawałek kabla, dotknij do końcówki każdej świecy i do plusa akumulatora. Jeśli kabel przy akumulatorze będzie iskrzył tzn. że świeca jest ok. Nie potrzeba wykręcać świec.
Miernik jaki jest taki jest ale ciśnienie Ci pokazuje ,może są różnice w wartościach ze względu na miernik ale wygląda ,że nie ma uszkodzenia mechanicznego (zgięty zawór itp. ) bo ciśnienie jest na 3 ,szukałbym wady w elektryce,podmien cewke ,zamień świece...
Wygląda to bardziej na to, że układ zapłonowy zakłóca Ci pracę miernika i dlatego nie możesz zmierzyć napięcia. Spróbuj założyć inną fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym lub świecę również z rezystorem przeciwzakłceniowym (NGK - BPR...). Jeśli to nie pomoże, spróbuj zmierzyć innym miernikiem.
Skrzynka bezpieczników do przeglądu - przywarcie. Trzeba niestety rozebrać ją.
Najpierw zerknij na świece żarowe a co do spadku mocy to może przepływka.
Tak ale martwi mnie to że czasami jak zapali to zawory klekoczą i od razu silnik gaśnie i może myślę zle ale od świec żarowych by nie tracił mocy
Autko kupiłem niedawno, z początku nic sie nie działo nic nie majstrowałem przy elektryce, aż tu z dnia na dzień zaczeły świecić postojowe :( Maja jeszcze jedno pytanie jak długo po zamknięciu autka z działa podświetlenie licznika km oraz radia u mnie to dopiero po jakimś czasie gaśnie.
silnik gasnie momentalnie odcina zapłon i pochwili i miga kontrolka od swiec
świeca focus focus kontrolka świeca focus świeca zapłonowy
bd243 bd244 wzmacniacz odgłosy luzie dorobi kluczyk renault
polonez wypadanie zapłonu schemat płyta indukcyjna
Strojenie bass-refleksu poniżej Fs głośnika - czy to możliwe? Jedno skrzydło bramy otwiera się do połowy - diagnostyka i rozwiązania