Było go zmierzyć przed ładowaniem przeważnie do 10,8v normalnie ładuje się akumulator.
Kolega poczyta najpierw, co jest napisane na forum, o tej usterce. Potem dokona pomiarów i powie nam, ile tego prądu pobiera auto. Na koniec, znajdzie bezpiecznik, po którego wyciągnięciu, pobór spada i będziemy myśleli dalej.
Jest sterownik pod akumulatorem?
Poterzeba diagnostyki np.Forscan
Zrób tak. Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu, zdejmij jedną z klem z akumulatora i sprawdź amperomierzem pobór prądu. Powinien być nie większy niż kilkanaście (kilkadziesiąt) mA. Jeśli jest dużo większy to musisz ustalić co go pobiera. Radio może być uszkodzone i stąd takie rozładowania.
No to masz regulator do wymiany. I raczej na oryginał-Magneti Marelli. No chyba, że wtyczka była uszkodzona i ktoś przewody wpiął jak chciał. Gdzie to Cumnock jest?
A pasek klinowy to tam jest i się obraca?
W układach S&S (ale też w stosunkowo nowych konstrukcjach bez S&S) często skacze prąd ładowania - komputer dobiera najbardziej odpowiedni jego zdaniem prąd w danej chwili i tak ładuje aku - stąd te skoki. Ekologia !!
Sprawdzałem do tego modelu się nie koduje akumulatora !
kilku minut Zdecydowanie za krótko, sprawdź conajmniej po 30 minutach.
Z w pełni naładowanym akumulatorem masz dużą szansę, pod warunkiem że będziesz jechał a nie stal w korkach.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Kolego miałem taki przypadek i winą za taką usterkę były skończone szczotki na regulatorze napięcia. Sprawdź szczotki. Dodano po 2 A jeszcze jedno sprawdź podłączenie tej całej kostki która wchodzi na regulator mogła zaśniedzieć
Wiązka zgnita ,regulator, PCM. Przydała by się diagnoza PCM.
Chodziło mi o bardziej zaawansowane sprawdzenie tych bezpieczników. Zwłaszcza tych specjalnych pod maska, koło akumulatora.
I jak znalazłeś przyczynę?
Nie mówię ,że jestem expertem i nie wiem jak we wszystkich innych akumulatorach ale w motorcraftach na pewno nie ma białego koloru i dlatego pewnie się koledze przemkrzych nigdy ono nie zapaliło. Kolor czerwony sygnalizuje właśnie częściowe, ale dość mocne wyładowanie. 1-zielony OK 2-czerwony -do naładowania 3-czarny- akumulator całkowicie wyładowany...
Akumulator po prostu rozładowany. Brak ładowania.
Sprzedawca w sklepie zapewniał że duracell jest lepiej wykonany i wart swojej ceny Sprzedawca w sklepie często nie ma pojęcia jak taki akumulator jest zbudowany i jaka jest jego zasada działania,ale jego zadaniem jest wcisnąć klientowi coś na czym najwięcej zarobią.
Nie był wymieniany od nowości, może już na niego czas? Na ostatnim serwisie(listopad) miał 80% Akumulator można bardzo łatwo (tanio) zdiagnozować i wykluczyć jego wpływ na problemy z rozruchem. Z doświadczenia - Fordy "źle" reagują na słaby akumulator.
Nie powinien, ale możesz zawsze papierem ściernym oczyścić na szybko i założyć. To raczej profilaktyka bo przecież reszta auta jest zasilana jak sam zauważyłeś. No i docelowo naprawić jeśli nie da się poprawnie jej zakręcić. Zobacz jeszcze jedną rzecz - walnij w daszek zegarów. Immo w Focusie mk2 jest w zegarach, dość powszechną usterką są zimne luty...
Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
Jaki jest wiek i przebieg akumulatora?
W skrzynce bezpieczników i przekaźników obok akumulatora, przekaźnik R12, zasilanie z B+ przez bezpiecznik F6 60A.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Poszukaj pod akumulatorem
Być może szczotki w alternatorze już się wysłużyły, lub regulator napięcia jest uszkodzony. Może to być przyczyną przygasania świateł. Nie zauważyłeś że akumulator jest słabo doładowywany.
Przecież w Focusie łatwo poznać, że akumulator jest zły-wskazówki zegarów idą do końca i wracają na swoją pozycję.
Może po prostu akumulator jest padnięty. Zrób próbę na innym.
Witam wszystkich.Kolego mam pytanie czy poradziles sobie z tym problemem bo mam identyczny.Wymienilem w focusie mk1 akumulator z 55Ah na Centra plus 50 Ah i silnik nie trzyma obrotow.Byla to jedyna czynnosc jaka wykonalem.Samochod rocznik 1999 silnik 1.6 benzyna?
Opanowałeś? Jeżeli nie to daj znać.
Przekręcisz je o ogranicznik. Focus po odpięciu akumulatora ma test wskaźników.
Mam zblokowane radio w focusie co mam zrobić. Zablokowałem je wyjmując akumulator z samochodu.
Wiązka pod akumulatorem
Właśnie - zanim zdecyduję się na wyjęcie alternatora chciałbym sprawdzić czy faktycznie zdechł. No i mam parę pytań: 1. Na których stykach wtyczki alternator powinien podawać napięcie? 2. Jak w ogóle tę wtyczkę zdjąć? Próbowałem, ale nie za bardzo wiem co gdzie nacisnąć a nie chcę urwać. 3. Czy kabel w tym grubym peszlu obok wtyczki to masa? 4. Dlaczego...
Żółty przewód zostaw bez zmian. Zlokalizuj przewód po stacyjce i podłącz do niego przewód zasilający radio (przeważnie czerwony), i nie będzie gubiło ustawionych stacji.
Pakuj akumulator Optima.
Niestety nie spada, napięcie na styku równe jest napięciu na klemie akumulatora
Naładuj akumulator, sprawdź czy klemy na akumulatorze dobrze dokręcone i czy przewody przy nich nie uszkodzone.
Pacjent Ford Focus z 2014 roku po uruchomieniu silnika wychodzi błąd (U3003:62 Napięcie akumulatora)tylko w sterowniku czujników parkowania i sterownikach systemu Blis. Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Napiecie zasilania sterowników jest identyczne jak napięcie akumulatora.
Sprawdź ładowanie po zapaleniu silnika a później jak będziesz widział że kontrolka zaczęła świecić. . A co w sytuacji, kiedy ładowanie będzie ksiązkowe, a kontrolka będzie się świecić?
Sprawdź bezpieczniki w skrzynce przy akumulatorze
Zobacz czy niema tam bezpiecznika głównego przy akumulatorze.
Normalnie bierzesz przewod dotykasz styku swiecy i dokladasz do plusa akumulatora, jak zaiskrzy na akumulatorze to sprawna. Tylko oczyść stube na swiecy bo czesto sa skorodowane.
Słaby akumulator.
Witam mam próbiem z fordem focusem 2 chodzi o to że po nocy mój akumlator jest padnięty podejrzewam radio bo po pierwsze głośniki po prawej stronie mają jakieś sprzęźenie nawet po wyłączeniu radia a gdy po paru minutach chodź radio jest wyłączone to na radiu wyświetlają się wszystkie możliwe znaczki. Proszę o pomoc co robić Dodano po 10 Przepraszam...
Faktycznie po odłączeniu akumulatora wołał tylko o kod do radia. Na szczęście udało mi się go odnaleść. Temat do zamknięcia
Sterownie ładowania jest z komputera, więc tu może być problem, bo są często z tym problemy. Podjedź do kogoś ogarniętego, spróbuj wyłączyć całkiem BMS - da się chyba nawet w Forscanie. Po każdej wymianie aku powinien być BMS resetowany, bo może zrobić problemy z nawet nowym aku. A jakie masz ładowanie po wypięciu czujnika BMS - tego przy akumulatorze...
Auto j/w czy mogę odłączyć akumulator ? Czy nie nastąpi zresetowanie elektroniki? Auto nie posiada komputera .
Sprawdziles bezpieczniki w komorze silnika i pod schowkiem? Ewentualnie sprawdź sam akumulator lub połączeni klem
Według katalogu byłby instalowane akumulatory w przedziale 45-70Ah.
Jak uruchomić rozrusznik przy pomocy akumulatora? czytajcie temat mocno uderzyć akumulatorem :)
Naładuj akumulator lub wymień,potem zrób diagnostykę i napisz co wyszło. Pozdr.
Jak odpinałeś kabelki to pewnie czegoś nie wpiąłeś, albo spaliło bezpiecznik i nie ma zasilania na któryś moduł. Posprawdzaj bezpieczniki. A jak to nie pomoże i wtyczki wpięte to zmierz rezystancję po miedzy pinami 6,14 i 3,11 w gnieździe obd przy odłączonym akumulatorze. Podejmujesz się czy dzwonisz do warsztatu?
Postawiłbym na sprawdzenie akumulatora.
W jakim stanie jest akumulator ? Jaki jest stary? Masz tester lub opornicę żeby go sprawdzić ? Myślę że warto przeczyścić klemy od akumulatora.
Bms wylaczylem. No zobaczę jak trochę pojeździ.
W starszych do 08-2001 focusach nie było gemu :) za schowkiem jest taki mały modlik czasowy-CTM (w tym samym miejscu co później gem) ;) Mogłeś uszkodzić ECU. Co sie dzieje z diodą przy zegarku? Jeżeli jest gem to sprzedawany jest 1 moduł do wszystkich pojazdów potem się go programuje. Są dwa sposoby albo na kompie spod palca wprowadzasz wszystkie dane...
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Diagnosty to nie interesuje. Pod pełnym obciążeniem to może być taki objaw choć na światłach i dmuchawie powinien i tak trzymac powyżej 14V. Może też być akumulator zużyty i duża część mocy idzie tam.
Zgłosić się do dealera lub fachowca od sprzętu ;) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Immo raczej można wykluczyć bo ono odcina rozrusznik, a nie piszesz że przy występującym problemie rozrusznik nie kręci. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym: a) świece żarowe czy są sprawne i grzeją za każdym razem (połączenie z listwą elektryczną świec żarowych przy bagnecie) b) kabel prądowy od akumulatora do skrzynki bezpieczników c) kostka stacyjki
Na 3 pinie S masz mieć napiecie akumulatora. I mierz to kontrolką ma świecić. Uwalona wiązka lub bezpiecznik.
Czy to cykanie moze byc powodem braku prądu? Nie tak dosadnie. Po przekręceniu stacyjki uruchamia się elektro magnes (i to jest to "cyknięcie") Elektro magnes załącza styki zasilania rozrusznika (on potrzebuje dużo prądu). Fakt to może być również wina akumulatora, który ma już małą wydajność.
Skrzynia manual. Dodam ze tak się stało przez złe podłączenie prostownika do akumulatora.
Sprawdz jakie masz napiecie na 3 pinie regulatora,powinno być takie jak na akumulatorze.
Z wydruku wynika, że masz duży spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu
Na moje to masz kompletnie rozładowany akumulator...
A ile lat ma akumulator ?
proponuję zacząć od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia stanu akumulatora.
Sprawdź przekaźnik pod akumulatorem
A skąd masz masę na czujnik temp. i elektrozawór? Częstą przyczyną takiego zachowania jest kiepska masa do tych elementów podłączona pod korpus reduktora lub gdzieś pod blachę. Jeśli tak masz to podłącz masę bezpośrednio pod minus akumulatora.
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze i szykuj kasę na nowy akumulator. Kasę należy wozić w aucie.
Czyść i dokręcaj wszystkie masy. Żeby było szybciej zacznij od tych koło akumulatora.
Zimno jest, co się dziwisz, ładować akumulator i wio...
Witam, Mam podobny problem po wymianie akumulatora nie mogę odpalić, pali się komunikat "usterka układu silnika" wygląda jakby to był problem z immobilazirem. Co można zrobić z tym problem ? Czy można coś zrobić bez konieczności wizyty u mechanika ? Temat raczej dla elektronika.Padło synchro pats,dość częsta usterka przy słabym akumulatorze.
https://obrazki.elektroda.pl/9538994800_... Tak wygląda sam akumulator.
o jakich parametrach akumulator dobrac do tego typu samochodu?
Akumulator wymieniłem rok temu. Miesiąc temu wymieniłem świece w nieautoryzowanym serwisie. Generalnie odkąd kupiłem auto przed i po wymianie akumulatora gdy bawiłem się np radiem jakieś 5 minut przy zgaszonym silniku wyskakiwał komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Wtedy zwiększa się prawdopodobieństwo upalenia pozostałych. :D Podjedź do jakiegoś sklepu i poproś, żeby zacisnęli oczko i konektor na kawałku przewodu.
Witam. W focusach z tego okresy to był problem z akumulatorem. Ale tam dodatkowo prędkościomierz też wariował.
Tu nie znajdziesz tego co szukasz ? https://www.autogenius.info/pl/ford-focu...
Posprawdzaj przewody alternator ,rozrusznik akumulator. Zmierz miernikiem napięcie na akumulatorze jakie masz. może też rozrusznik się ci zawiesił.
na 100% akumulator
Witam Może być coś nie tak w instalacji
Czy na klemie /-/ są dwa kabelki ? Jeżeli tak to IDS-em trzeba dopisać akumulator. Reset the battery monitoring sensor leamed values.
Czyli w tym aucie masz akumulator 5V ? ;)
Może być wina miernika.
Witam, mam podobny problem. Od kilkunastu dni czasem zaczyna mi wariować alarm (focus '99 mk1). Załączany jest z pilota, migają ładnie wszystkie kierunki. Jednak po pewnym czasie zaczyna wyraźnie wariować, sam się włącza. Co dziwne czasem włącza się kiedy nie był w ogóle załączany - otwarte wszystkie drzwi i nagle zaczyna wariować - migają kierunki...
Miąłem Focusa z 2003r. - miał oryginalnie akumulator z elektrodami o zwiększonej zawartości wapnia - takie akumulatory mają o około 0,8V większe końcowe napiecie ładowania i zapewne twój regulator jest do współpracy z takim akumulatorem.
Sprawdź masy, szczególnie te pod akumulatorem, kup najtańszy woltomierz do gniazda zapalniczki w sklepie samochodowym i obserwuj.
Odłącz alternator tylko na zgaszonym silniku, Miałem przypadek ze alternator miał przebicie na wirniku właśnie w takim Fordzie.
Sprawdź ładowanie i akumulator.
Jak nie pomorze porządna bateria a na pewno wymienili automat to proponuję poczyścić wszystkie kable przychodzące do rozrusznika , kable masa na karoserii i motorze i klemy na akumulatorze .
Masz tam 6 pinową wtyczkę do tego co dał Doktorr , podłącz wtyk 3 do ujemnego bieguna akumulatora a wtyk 4 do dodatniego bieguna akumulatora , sprawdź czy silnik się obraca? Piny 1,5 i 6 to wiadomość zwrotna do sterownika .
Ma takie same wymiary jak Ford Sli 80Ah 700A I masz zamontowaną górna pokrywę akumulatora? Kuga/focus mk3 mają takie same podstawy akumulatora,i mi jak założyłem 315ke,górna osłona nie pasowała.
Sprawdz napięcie multimetrem na klemach akumulatora
Lolek , i obudziłeś się!!!! Nie pisz głupot , jakie spec. akumulatory? Tam chyba CPU steruje napięciem ładowania!
Myślę, że lepsze od pisania będzie zapznanie się ze stanem akumulatora.
akumulator focus focus bezpiecznik akumulator ładować akumulator focus
zapis kamery ricoh formatowanie doblo czujnika
podłączenie kuchenki elektrycznej zamel rolety
Jak wykonać twardy reset Toyota Touch 2 with Go? Zmywarka Fagor FI-64B wyłącza się na cyklu 90°C