Jest sterownik pod akumulatorem?
Kolega poczyta najpierw, co jest napisane na forum, o tej usterce. Potem dokona pomiarów i powie nam, ile tego prądu pobiera auto. Na koniec, znajdzie bezpiecznik, po którego wyciągnięciu, pobór spada i będziemy myśleli dalej.
Było go zmierzyć przed ładowaniem przeważnie do 10,8v normalnie ładuje się akumulator.
Poterzeba diagnostyki np.Forscan
Sprawdzałem do tego modelu się nie koduje akumulatora !
Nie był wymieniany od nowości, może już na niego czas? Na ostatnim serwisie(listopad) miał 80% Akumulator można bardzo łatwo (tanio) zdiagnozować i wykluczyć jego wpływ na problemy z rozruchem. Z doświadczenia - Fordy "źle" reagują na słaby akumulator.
Poszukaj pod akumulatorem
Wiązka zgnita ,regulator, PCM. Przydała by się diagnoza PCM.
Chodziło mi o bardziej zaawansowane sprawdzenie tych bezpieczników. Zwłaszcza tych specjalnych pod maska, koło akumulatora.
A pasek klinowy to tam jest i się obraca?
Zrób tak. Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu, zdejmij jedną z klem z akumulatora i sprawdź amperomierzem pobór prądu. Powinien być nie większy niż kilkanaście (kilkadziesiąt) mA. Jeśli jest dużo większy to musisz ustalić co go pobiera. Radio może być uszkodzone i stąd takie rozładowania.
Z w pełni naładowanym akumulatorem masz dużą szansę, pod warunkiem że będziesz jechał a nie stal w korkach.
No to masz regulator do wymiany. I raczej na oryginał-Magneti Marelli. No chyba, że wtyczka była uszkodzona i ktoś przewody wpiął jak chciał. Gdzie to Cumnock jest?
Akumulator po prostu rozładowany. Brak ładowania.
Sprawdź bezpieczniki w skrzynce przy akumulatorze
Być może szczotki w alternatorze już się wysłużyły, lub regulator napięcia jest uszkodzony. Może to być przyczyną przygasania świateł. Nie zauważyłeś że akumulator jest słabo doładowywany.
Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
Dzięki za pomoc. Winny akumulator
W układach S&S (ale też w stosunkowo nowych konstrukcjach bez S&S) często skacze prąd ładowania - komputer dobiera najbardziej odpowiedni jego zdaniem prąd w danej chwili i tak ładuje aku - stąd te skoki. Ekologia !!
kilku minut Zdecydowanie za krótko, sprawdź conajmniej po 30 minutach.
Sprawdź ładowanie po zapaleniu silnika a później jak będziesz widział że kontrolka zaczęła świecić. . A co w sytuacji, kiedy ładowanie będzie ksiązkowe, a kontrolka będzie się świecić?
Wiązka pod akumulatorem
W skrzynce bezpieczników i przekaźników obok akumulatora, przekaźnik R12, zasilanie z B+ przez bezpiecznik F6 60A.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Jaki jest wiek i przebieg akumulatora?
Nie mówię ,że jestem expertem i nie wiem jak we wszystkich innych akumulatorach ale w motorcraftach na pewno nie ma białego koloru i dlatego pewnie się koledze przemkrzych nigdy ono nie zapaliło. Kolor czerwony sygnalizuje właśnie częściowe, ale dość mocne wyładowanie. 1-zielony OK 2-czerwony -do naładowania 3-czarny- akumulator całkowicie wyładowany...
Słaby akumulator.
Sterownie ładowania jest z komputera, więc tu może być problem, bo są często z tym problemy. Podjedź do kogoś ogarniętego, spróbuj wyłączyć całkiem BMS - da się chyba nawet w Forscanie. Po każdej wymianie aku powinien być BMS resetowany, bo może zrobić problemy z nawet nowym aku. A jakie masz ładowanie po wypięciu czujnika BMS - tego przy akumulatorze...
Kolego miałem taki przypadek i winą za taką usterkę były skończone szczotki na regulatorze napięcia. Sprawdź szczotki. Dodano po 2 A jeszcze jedno sprawdź podłączenie tej całej kostki która wchodzi na regulator mogła zaśniedzieć
Postawiłbym na sprawdzenie akumulatora.
Sprawdz jakie masz napiecie na 3 pinie regulatora,powinno być takie jak na akumulatorze.
Zobacz czy niema tam bezpiecznika głównego przy akumulatorze.
Właśnie - zanim zdecyduję się na wyjęcie alternatora chciałbym sprawdzić czy faktycznie zdechł. No i mam parę pytań: 1. Na których stykach wtyczki alternator powinien podawać napięcie? 2. Jak w ogóle tę wtyczkę zdjąć? Próbowałem, ale nie za bardzo wiem co gdzie nacisnąć a nie chcę urwać. 3. Czy kabel w tym grubym peszlu obok wtyczki to masa? 4. Dlaczego...
proponuję zacząć od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia stanu akumulatora.
Pacjent Ford Focus z 2014 roku po uruchomieniu silnika wychodzi błąd (U3003:62 Napięcie akumulatora)tylko w sterowniku czujników parkowania i sterownikach systemu Blis. Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Napiecie zasilania sterowników jest identyczne jak napięcie akumulatora.
Na moje to masz kompletnie rozładowany akumulator...
https://obrazki.elektroda.pl/9538994800_... Tak wygląda sam akumulator.
Jak nie pomorze porządna bateria a na pewno wymienili automat to proponuję poczyścić wszystkie kable przychodzące do rozrusznika , kable masa na karoserii i motorze i klemy na akumulatorze .
W jakim stanie jest akumulator ? Jaki jest stary? Masz tester lub opornicę żeby go sprawdzić ? Myślę że warto przeczyścić klemy od akumulatora.
Jak uruchomić rozrusznik przy pomocy akumulatora? czytajcie temat mocno uderzyć akumulatorem :)
Czyść i dokręcaj wszystkie masy. Żeby było szybciej zacznij od tych koło akumulatora.
Nie powinien, ale możesz zawsze papierem ściernym oczyścić na szybko i założyć. To raczej profilaktyka bo przecież reszta auta jest zasilana jak sam zauważyłeś. No i docelowo naprawić jeśli nie da się poprawnie jej zakręcić. Zobacz jeszcze jedną rzecz - walnij w daszek zegarów. Immo w Focusie mk2 jest w zegarach, dość powszechną usterką są zimne luty...
FORD Silver Calcium 80Ah 700A Pamiętaj ,że to jest akumulator wapniowy.
A skąd masz masę na czujnik temp. i elektrozawór? Częstą przyczyną takiego zachowania jest kiepska masa do tych elementów podłączona pod korpus reduktora lub gdzieś pod blachę. Jeśli tak masz to podłącz masę bezpośrednio pod minus akumulatora.
Niestety nie spada, napięcie na styku równe jest napięciu na klemie akumulatora
Skrzynia manual. Dodam ze tak się stało przez złe podłączenie prostownika do akumulatora.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Zaobserwowałem że sytuacja pojawia się kiedy auto stoi nieodpalane przez ok. 10h. W przypadku kiedy odpalam np. po 2h. problemu tego nie ma. Czy może to świadczyć o zużytym akumulatorze?
Podłącz prawidłowo to przestanie ssać akumulator.
Witam, Mam podobny problem po wymianie akumulatora nie mogę odpalić, pali się komunikat "usterka układu silnika" wygląda jakby to był problem z immobilazirem. Co można zrobić z tym problem ? Czy można coś zrobić bez konieczności wizyty u mechanika ? Temat raczej dla elektronika.Padło synchro pats,dość częsta usterka przy słabym akumulatorze.
Pakuj akumulator Optima.
Akumulator wymieniłem rok temu. Miesiąc temu wymieniłem świece w nieautoryzowanym serwisie. Generalnie odkąd kupiłem auto przed i po wymianie akumulatora gdy bawiłem się np radiem jakieś 5 minut przy zgaszonym silniku wyskakiwał komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Mój ang. troche kulawy ale rozumiem że to POMPA-przeciąć przewód zielono-czarny w komorze silnika,pozycja 6. 8 pinowy konektor w skrzynce bezpiecznikowej obok akumulatora.
A ile lat ma akumulator ?
Przecież w Focusie łatwo poznać, że akumulator jest zły-wskazówki zegarów idą do końca i wracają na swoją pozycję.
Sprawdź przekaźnik pod akumulatorem
Kolego nie rozmawiamy tutaj o kablach rozruchowych, tylko o innym problemie wiec nie wiem po co ten komentarz. Skoro nie potrafisz znaleźć tak banalnej usterki to jest duże prawdopodobieństwo że kabli rozruchowych też nie umiesz podłączyć. Podaj wartość napięcia na akumulatorze podczas próby rozruchu.
na 100% akumulator
Czyli w tym aucie masz akumulator 5V ? ;)
Sprawdz napięcie multimetrem na klemach akumulatora
Pompa jest zasilana z przekaźnika takze ma napiecie akumulatora
o jakich parametrach akumulator dobrac do tego typu samochodu?
Sprawdź ładowanie i akumulator.
Myślę, że lepsze od pisania będzie zapznanie się ze stanem akumulatora.
Sprawdź kable zasilanie i masa. Możesz dać na próbę drugie. 4mm² do testu starczą. To ma czujnik temperatury pod akumulatorem?
no niby odpala bez problemu a co to może być wina akumulatora??
Jak odpinałeś kabelki to pewnie czegoś nie wpiąłeś, albo spaliło bezpiecznik i nie ma zasilania na któryś moduł. Posprawdzaj bezpieczniki. A jak to nie pomoże i wtyczki wpięte to zmierz rezystancję po miedzy pinami 6,14 i 3,11 w gnieździe obd przy odłączonym akumulatorze. Podejmujesz się czy dzwonisz do warsztatu?
osusz alternator powietrzem może pomoże jaie pojawia się napiecie na kablu D+ podczas zgaszenia lanpki i po zapaleniu? Jakie jest napiecie na akumulatorze ?
Normalnie bierzesz przewod dotykasz styku swiecy i dokladasz do plusa akumulatora, jak zaiskrzy na akumulatorze to sprawna. Tylko oczyść stube na swiecy bo czesto sa skorodowane.
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
po włączeniu podgrzewania przedniej szyby odcina ładowanie akumulatora
Immo raczej można wykluczyć bo ono odcina rozrusznik, a nie piszesz że przy występującym problemie rozrusznik nie kręci. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym: a) świece żarowe czy są sprawne i grzeją za każdym razem (połączenie z listwą elektryczną świec żarowych przy bagnecie) b) kabel prądowy od akumulatora do skrzynki bezpieczników c) kostka stacyjki
Czy to cykanie moze byc powodem braku prądu? Nie tak dosadnie. Po przekręceniu stacyjki uruchamia się elektro magnes (i to jest to "cyknięcie") Elektro magnes załącza styki zasilania rozrusznika (on potrzebuje dużo prądu). Fakt to może być również wina akumulatora, który ma już małą wydajność.
Zimno jest, co się dziwisz, ładować akumulator i wio...
Witaj! Szanowny kolego. Nie znam błędu pomiaru twego miernika.W/g mnie wszystko jest w porządku.Akumulator nowy musi się uformować to wymaga trochę czasu. Napięcie jakie podajesz sprawdź innym przyrządem. Na akumulatorze napięcie powinno wynosić 14,2-4v.w zależności od błędu miernika,ale jak ma 14v powyżej to dobrze bo przy obciążeniu spadnie a akumulator...
Przekręcisz je o ogranicznik. Focus po odpięciu akumulatora ma test wskaźników.
Mam zblokowane radio w focusie co mam zrobić. Zablokowałem je wyjmując akumulator z samochodu.
Sprawdziles bezpieczniki w komorze silnika i pod schowkiem? Ewentualnie sprawdź sam akumulator lub połączeni klem
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Miąłem Focusa z 2003r. - miał oryginalnie akumulator z elektrodami o zwiększonej zawartości wapnia - takie akumulatory mają o około 0,8V większe końcowe napiecie ładowania i zapewne twój regulator jest do współpracy z takim akumulatorem.
Witam mam problem z focusem rozładowuje akumulator ,a przyczyną rozładowania akumulatora jest nie gasnący wyświetlacz zegarów ten z przebiegiem. Auto może stać dwa dni , a on nie gasnie. Co próbowałem sprawdzić: - wymontowałem radio -odpiołem manetka komputera Ale nic to nie zmieniło
Zmierz pobór prądu na kablu który idzie z akumulatora do kabiny.
Według katalogu byłby instalowane akumulatory w przedziale 45-70Ah.
Zielono-czarny przewód w 8-mio pinowym konektorze pod skrzynką bezpieczników obok akumulatora.
Z wydruku wynika, że masz duży spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu
11,89 V napięcie akumulatora w stanie spoczynku , to za mało , podmień akumulator.
Diagnosty to nie interesuje. Pod pełnym obciążeniem to może być taki objaw choć na światłach i dmuchawie powinien i tak trzymac powyżej 14V. Może też być akumulator zużyty i duża część mocy idzie tam.
Ma takie same wymiary jak Ford Sli 80Ah 700A I masz zamontowaną górna pokrywę akumulatora? Kuga/focus mk3 mają takie same podstawy akumulatora,i mi jak założyłem 315ke,górna osłona nie pasowała.
Pomiar napięcia na zaciskach żarówek dokonywany na zgaszonym silniku, a gdzie pomiary na zapalonym? Napicie ładowania na akumulatorze?
Witam wszystkich.Kolego mam pytanie czy poradziles sobie z tym problemem bo mam identyczny.Wymienilem w focusie mk1 akumulator z 55Ah na Centra plus 50 Ah i silnik nie trzyma obrotow.Byla to jedyna czynnosc jaka wykonalem.Samochod rocznik 1999 silnik 1.6 benzyna?
Pamiętaj, że alternator ma tylko 90 A. Dlatego w perspektywie czasu szybciej go "usmażysz" niż uzyskasz wymierne korzyści z dołożenia dodatkowego podgrzewacza, nie wspominając o permanentnie niedoładowanym akumulatorze.
A czy w momencie jak kostki pływały to akumulator byl podłączony?
Faktycznie po odłączeniu akumulatora wołał tylko o kod do radia. Na szczęście udało mi się go odnaleść. Temat do zamknięcia
Tak wiem że jest do wymiany ładowałem cała noc napięciem 1/10 pojemności ale tylko tyle udało się uzyskać, ale ciekawi mnie czy to może być wina tylko i wyłącznie akumulatora.
Czy sprawdziłeś błędy na komputerze? Obstawiam czujnik temperatury jeśli wykluczyłeś rozrusznik, akumulator i kompresję.
Opanowałeś? Jeżeli nie to daj znać.
Naładuj akumulator lub wymień,potem zrób diagnostykę i napisz co wyszło. Pozdr.
Masa od akumulatora do karoserii jest OK, chociaż śruba jest mocno skorodowana. Napięcie ładowania 14,17. Napięcie akumulatora 12,32.
W zestawie masz przedłużkę/rozgałęźnik na gniazdo zapalniczki, nie ingeruje to w żaden sposób w instalację więc obejdzie się bez ASO, jedyny problem to brak zasilania w gnieździe zapalniczki po wyjęciu kluczyka, może tą drugą dołączoną wiązką uda się podpiąć bezpośrednio pod akumulator.
napisz czy po naładowaniu akumulatora kręci rozrusznik?
focus akumulator focus bezpiecznik akumulator ładować akumulator focus
amplituner potencjometr porównanie string transformator halogenowy zmienne
vestel 17mb185 lodówka sterowanie
Instrukcja obsługi Zoyi ZT703S po polsku - jak uzyskać? Dławik 0,5 mH/0,5 A – jak wykonać na toroidzie T68-26, dobór drutu DNE 0,50 mm