No to masz regulator do wymiany. I raczej na oryginał-Magneti Marelli. No chyba, że wtyczka była uszkodzona i ktoś przewody wpiął jak chciał. Gdzie to Cumnock jest?
Widocznie jest opcja. Robił to bardzo dobry szpec ale każdemu się może zdarzyc naprawił bez problemu przetestował go na nowo i jest Ok. Po prostu zrobiła się tam mikro przerwa i przy drganiach wariowało bo komputer nie wiedział co się dzieje z alternatorem. A wyczailem to jak zaczeliscie pisać o wiązce. Zacząłem ruszać wtyczka i regulatorem obserwując...
Kilka dni temu - poniedziałek - ponownie zrobił 3 bunty w jeden dzień - dramatyczny spadek mocy, szarpanie, praktycznie brak przyspieszenia, jeden na ekspresówce, dwa na autostradzie. Dzieje się tak tylko przy nagłym przyspieszaniu. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika można jechac dalej, ale jest dodatkowy objaw - do 2200 obrotów jakby nie...
Trafił mi się taki, ładowanie 16V na wolnych bez obciążenia. Dodatkow faluje mu to napięcie, mrygają światła upierdliwie. Wtyczka na 3 piny więc regler sterowany. Niestety nie zrobiłem testu z odpiętą wtyczką bo jakoś nie pomyślałem... Czego się czepić: regulator, diody pomocnicze czy to nieszczęsne sterowanie z PCMu?
Witam. Mam mały dylemat z kontrolką ładowania w ford focus. Co jakiś czas zapala się kontrolka ładowania czasami kilka dni kontrolka się nie za świeci. Gdy kontrolka się świeci ładowanie na baterii jest miedzy 13.7-14.1. wymieniłem napinacz ponieważ sprężyna była słaba sprawdzona wtyczka do alternatora jest ok alternator nowy 6miesiecy temu. Gdzie szukać...
I bezpiecznik 3A w skrzynce bezpieczników pod maską. Czerowny przy wtyczce alternatora musibyć +12V.
Wymień mostek. Te alternatory ładuja bez wtyczki jak są sprawne. A mostki wiadomo g.... warte
Tu nie ma żadnej zagadki i dopóki będziesz próbował to naprawić "od tyłu" to nic z tego nie wyjdzie. Minął już tydzień a ty nadal nie wiesz w czym leży problem, pisałem Ci już że dopóki nie sprawdzisz dokładnie co się pojawia w wtyczce to sprujesz pół samochodu na darmo. Miernik w rękę i rób pomiary, to wyjaśni czy problem jest z wiązką czy alternatorem.
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Jakieś błędy ? Wtyczki Które lubią zaśniedzieć (zalane) w BCM masz sprawdzone ? Wtyk przy alternatorze ? Po odpięciu czujnika klemy, czyli odłączeniu inteligentnego systemu ładowania powinno być około 14,7V.
Ugnity przewód wtyczki regulatora. Rozwiń peszla i poszarp przewód,namietnie gniją 20-30 cm od wtyczki lub przy samej wtyczce.
Witam. Mam problem z moim Focusem 1,8 TDCI z 2002. Parę dni temu podczas jazdy zagotował mi się akumulator (3 letni Bosh 70Ah 640mA). Wiadomo do mechanika i zmierzyliśmy napięcie ładowania - 15,3. Wymieniliśmy regulator napięcia i łożyska (przy okazji) w alternatorze, nowy akumulator i dalej to samo - 15,3 V. No to nowy alternator no i niestety dalej...
To może być wtyczka do czujnika MAP/sensor. Zlokalizowany bliżej alternatora w głębi kolektora. i nie jedn przewód, tylko 4 - a wtyczka ma 4piny Wpisz w Google : czujnik map focus " są fotki i wtyczka 4pin.
Mechanik pie**li. Krótko-na czerwonym ma być plus, jak nie ma to wybity bezpiecznik w skrzynce na podszybiu, bodaj F4. Ale sprawdzić czy jest ładowanie jak się wogóle wypnie trzypinową wtyczkę z alternatora.
to sprawdź czy nie ugniły tak około 10 cm od wtyczki.
Witam Mam problem z napięciem alternatora po zakupie nowego akumulatora. Pokazuje miernik 15.65V po odołączeniu wtyczki od alternatora napięcie spada do 14.20 V. Wtyczka ma trzy piny pin S odpowiada za podawanie napięcia akumulatora do regulatora alternatora a jak sprawdzałem to pokazuje 9V a na akumulatorze 12.3V co może być tego przyczyną?
Właśnie - zanim zdecyduję się na wyjęcie alternatora chciałbym sprawdzić czy faktycznie zdechł. No i mam parę pytań: 1. Na których stykach wtyczki alternator powinien podawać napięcie? 2. Jak w ogóle tę wtyczkę zdjąć? Próbowałem, ale nie za bardzo wiem co gdzie nacisnąć a nie chcę urwać. 3. Czy kabel w tym grubym peszlu obok wtyczki to masa? 4. Dlaczego...
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
W większości przypadków strzelony jest przewód, brzęczek w mierniku będzie piszczał a kontrolka dalej będzie świeciła. Jeśli jesteś pewny alternatora to nie zastanawiaj się tylko puść bokiem przewód na próbę od wtyczki do wtyczki i pewnie kontrolka zgaśnie. Mercedes, ford już kilka takich przypadków miałem
Sprawdziłem wiązkę kable są całe, nie ma przetarć, również czerwony kabel wydaje się być bez uszkodzeń, możliwe, że woda dostała się do wtyczki w alternatorze i to wywołuje problem? Jeśli nic nie znajdę wymienię cały alternator z regulatorem napięcia, czy mogę sprawdzić coś jeszcze?
Kolego sprawdzałeś napięcia we wtyczce regulatora w ogóle? Tddi i TDci regulatory nie są zamienne. Poza tym pomierz prąd pobierany z alternatora, bo możesz go przekraczać na wolnych obrotach. Nie mierzyłem, a powiedz mi jak to zrobić? po prostu odpiąć kostkę i z wtyczki regulatora powinienem mieć napięcie? Jakie powinno być prawidłowe? I jaki jest...
Witam, Mam problem z Fordem Focusem 1.8 TDCI 2004r. autko po awarii uszczelniacza jednej rolki. Podczas awarii rozchlapało wszędzie olej i od tamtej pory nie działa mi ładowanie w aucie. Proszę o jakieś wskazówki od czego zacząć naprawy ( wyciąganie alternatora? wtyczki, kable, bezpieczniki ?). Czy do alternatora dostał się olej tego nie wiem jeszcze...
Napięcie na akumulatorze 13 V ładowanie 13,8 V, jak zaczyna migać kontrolka wzrasta do 14,4 V. Dodano po 2 Zdjąłem teraz wtyczkę z alternatora z 3 kablami siwy, niebieski i czerwony i styki są zaśniedziałe - zielone.
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
sprawdz przewody do altka na 3 pinowej wtyczce o ile pamietam powinno byc 15, wzbudzenie i kontrola z ecu czyli 5 V ponadto sprawdz pobór pradu amperomierzem
Witam serdecznie. W piątek (11.03) wracając do domu zapaliła się kontrolka ładowania. Po otworzeniu maski słychać było dziwny dźwięk z alternatora, jakby łożysko. W sobotę wymieniłem na używany, wyjęty z innej foki o przebiegu 170 tyś. Podczas jazdy testowej zauważyłem, że podczas jazdy na drugim, trzecim biegu i wrzuceniu na luz, obroty drastycznie...
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Kolego, krótko i bez pierdoł. Jeżeli alternator masz sprawny, czyli nie ciekła na niego ropa albo olej z pompy wspomagania, a tym samym nie masz zdartych szczotek, zużytych pierścieni ślizgowych i nadpalonego szczotkotrzymacza to winę masz wiązce, zawsze problem był na tym odcinku, gdzie wiązka trzypinowej wtyczki alternatora umocowana jest do płyty...
Sprawa się zaczyna wyjaśniać, Dziś chciałem przeczyścić styki i kostkę łączącą z alternatorem i oto co ukazało się moim oczom, W gnieździe przetopiły się dwie wtyczki a bolce zostały we wtyczce. Teraz moje pytanie czy ten element z którego wystaje gniazdko to regulator napięcia czy ten mostek diodowy? Będę wdzięczny za info.
Witam, walka z Fordem Focusem Cmax 2006r. 1.6 80KW. Problem polega na tym iż w sterowniku silnika pojawia się błąd P1577 oraz w zegarach C1750. Oba błędy związane są z pedałem gazu. Zegary przelutowane. Problem dotyczy pedału gazu w związku z wentylatorem chłodnicy. Już mówię o co chodzi. Wszystko jest dobrze do momentu włączenia wentylatora chłodnicy...
Witam. Akumulator w grudniu 2023 wymieniony na nowy. Alternator 1,5 roku temu wymieniony na nowy (podobno z oryginału nie było co zbierać) nowy oryginalny. Ładowanie 14,3 w normalnej jeździe po mieście. Czasami 15,5, czasami 12,8. To dobrze. Test zegarów (Przepraszam, może zapomniałem napisać) tam wskazówki są ok, kontrolki świecą bądź mrugają (w zależności...
Panowie, tam jest popierniczone te ładowanie - regulator napięcia współpracuje ze sterownikiem silnika - łącząc się z nim 3-ema drutami - sterownik silnika dostaje informacje o ładowaniu (dla zgaszenia kontrolki), obciążeniu alternatora (chyba dla podniesienia obrotów) oraz w drugą stronę - przy zwiększonym obciążeniu silnika ładowanie jest obniżane....
Przerabiałem juz chyba z 3 Fordy z takim problemem i zawsze wina leżała po stronie regulatora napięcia. Ponadto musi on być oryginalny(żaden zamiennik). Jeśli na wtyczkę przychodzi prąd z biezpiecznika i przewód między sterownikiem silnika jest OK(oporność około 1 ohm) to zawsze wina będzie leżała po stronie alternatora. W jednym z moich przypadków...
Witam! Sterownik SIM28. Co kilka kilometrów zapisuje się błąd P0651 identyfikowany jako "System napięcie zasilania" albo "Napięcie odniesienia czujnika B" i auto bardzo słabo reaguje na gaz. WYŁ/WŁ silnika i już ok. Zasilania mierzone na wtyczce ECU na postoju wszystkie ok, póki co nie mierzone w czasie jazdy. Co ciekawe na linii zasilającej ECU po...
Test jest na odpalonym silniku? Na wyłączonym przednia szyba się nie załączy Napięcie ładowania jest ok? W przypadku słabego alternatora ogrzewanie przedniej szyby się nie uruchomi (nie jestem pewien tyłu, ale chyba też) Jeżeli napięcia są ok i silnik odpalony to najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić, co widzi GEM (skrzynka w okolicy schowka pasażera...
To są cytaty które pomogły by Ci kolego jak bys troche poszukał ! "Ps-tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM w zależności od potrzeb, i tą drogą zdążaj niwelując usterkę." "Czasami wystarcza uciąć kabe sterujące z PCM, serio. Kiedyś miałem focusa, co ładował 13,8 ( czyli gites) a kontrolka się zapalała. Zdjąłem całkiem wtyczkę i normalnie...
Witam serdecznie.Mam problem i prosze o podpowiedz. Odpalilem mojego forda i po paru minutach pracy na wolnych obrotach zaczely migac swiatla (ktore byly wylaczone) oraz zapalila sie lampka ladowania akumulatora.Wyjelem alternator szczotki wygladaja ok, wiec zmienilem regulator napiecia lecz to nic nie pomoglo auto dalej nie odpala.Na wtyczce idacej...
Zapoznałem się z ta pozycją. Niestety nie ma tam przebiegów powrotnych z alternatora do PCM więc nie wiem czy u mnie wyglądają one poprawnie. Zastanawiam się co może być uszkodzone. Gdy odłączę 3-pinową wtyczkę mam ładowanie rzędu 14.1-14.2V - kontrolka świeci Gdy do wtyczki podpięte jest tylko wyjście PCM - napięcie 14.1-14.2V - kontrolka świeci. Gdy...
Usterka była spowodowana przegniłym kablem (czerwony). Mierzyłem napięcie na odłączonej wtyczce i było 12 V, ale po wpięciu w regulator napięcie siadało do 3 V. Usterkę spowodował "elektryk" który nakówa kable a potem ich nie izoluje. Co do regulatora to zawsze w tych alternatorach stosuję oryginały MM (150-170 zł). Temat można zamknąć. A to koledze...
Dobry wieczór Posiadam Forda Focusa 2 po lifcie z 2008r z silnikiem 2.0TDCi o mocy 136km. Od momentu kupna pojawia się problem elektryczny który w ostatnim czasie się pogorszył. W czasie wyłączania ogrzewania szyby przedniej oraz w trakcie kręcenia kierownica występują duże skoki napięcia miedzy 13 a 16V. Powoduje to chwilowe wyłączenie radia, nawiewu...
Akumulator jest Oki 12.7 na postoju na włączonym silniku 14.7 średnio , ale faktycznie jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia, kolega mi podpowiedział że ford focus często ma ten problem i żebym sprawdził tylny czujnik ABS ale nie pamięta która strona że w nim styki siadają . Tak czy siak dziękuję za pomoc n6210 ,punkty poszły 😉😊 A poniżej...
znam dzialanie alternatorow naprawiam je od 10 lat np do forda focusa jest specjalny box przez ktory sie podlacza alternator i szukam czegos takiego do bmw dziekuje za pomoc.
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Alternator jak wiadomo sterowany z PCM. Ale kto mi wyjaśni dlaczego na trzy pinowej kostce (czerwony,biały,czarny) podczas sprawdzania wiązki kilka centymetrów od wtyczki w oryginalnym peszlu przewód czarny jest obcięty i zaślepiony izolacją. Dodam że wiązka była nie tykana wcześniej i dziwi mnie fakt że brak jest tego przewodu w dalszej cześci instalacji....
do alternatora masz 3 pinowa wtyczke?
Witam. Odświeżam temat. Problem z moją Fiestą mk6 1.3 pojawił się jakiś miesiąc temu, może opowiem od początki. Samochód stał nieodpalany od sześciu miesięcy, w końcu nadszedł moment odpalenia auta. Samochód odpalił za pierwszym razem i jeździłem nim przez kilka tygodni. Pożyczałem samochód siostrze nie miała z nim żadnego problemu, aż do momentu kiedy...
focus wtyczka wtyczka focus focus alternator
telefon cichy muzyk chiński radio android wyświetlacz niskie napięcie jałowe
sterowanie napięciem sieciowym
Krups ekspres do kawy – komunikat „automatyczna konserwacja” powtarza się w kółko Demontaż kratki środkowej w Toyocie Auris - krok po kroku