Do tego co napisałem powyżej dodam jeszcze to.
Tu nie ma żadnej zagadki i dopóki będziesz próbował to naprawić "od tyłu" to nic z tego nie wyjdzie. Minął już tydzień a ty nadal nie wiesz w czym leży problem, pisałem Ci już że dopóki nie sprawdzisz dokładnie co się pojawia w wtyczce to sprujesz pół samochodu na darmo. Miernik w rękę i rób pomiary, to wyjaśni czy problem jest z wiązką czy alternatorem.
No to masz regulator do wymiany. I raczej na oryginał-Magneti Marelli. No chyba, że wtyczka była uszkodzona i ktoś przewody wpiął jak chciał. Gdzie to Cumnock jest?
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Uszkodzone radio nie podnosiło by napięcia to na 99% alternator , raczej laweta.
Denso czy Magneti Marelli?
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
Czy aby wymienić regulator napięcia w alternatorze w Fordzie Focusie mk1 1,8tdci to trzeba wyciągać alternator? Czy da się dostać do niego?
Alternator do naprawy
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Powodem braku ładowania może być alternator ale to sprawdzisz jak odpalisz auto.
Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
(at)stanislaw1954 Też prawda.
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku. Być może regulator napięcia lub alternator jest uszkodzony i daje za duże napięcie.
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu maleje do 1,5 v Trochę to nie pasuje do teorii która głosi:...
witam kolega seba 911 masz taki miernik na sprawdzenie tego typu alternat. ster. (PCM) interesuje mnie cos takiego :idea:
Prawdopodobnie tzw. zimne luty na płytce za zegarami.
U mnie kiedyś zepsuł się mikrowyłącznik w zamku bagażnika - lampka świeciła zały czas. Zatrzaśnij zamek recznie na otwartym bagażniku - zobacz czy zgaśnie. Jeśli nie to - hmm... może być wszystko;) może alternator ma upływ? odłącz go i zmierz czy nadal jest pobór. Jak nie ma to zacznij eliminować wyciągając kolejno bezpieczniki i obserwując pobór.
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
tak też myślałem. Czyli alternator powinien ładować bez tej małej wtyki? Jeżeli będzie ładował po odpięciu to co można jeszcze sprawdzić?
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
W takim razie na początek odłącz alternator i sprawdź czy spadnie a jak nie to kolejno leć z bezpiecznikami... Zacznij od radia 🙂
Witam. Mam problem z moim Focusem 1,8 TDCI z 2002. Parę dni temu podczas jazdy zagotował mi się akumulator (3 letni Bosh 70Ah 640mA). Wiadomo do mechanika i zmierzyliśmy napięcie ładowania - 15,3. Wymieniliśmy regulator napięcia i łożyska (przy okazji) w alternatorze, nowy akumulator i dalej to samo - 15,3 V. No to nowy alternator no i niestety dalej...
Po zdemontowaniu wszystkiego okazało się że łapa alternatora była szlifowana i ktoś założył alternator od Forda Mondeo. Nieco większy i miał problem ze spasowaniem. Kupiłem używanego altka ze szprzęgłem i nową a właściwie używaną łapę alternatora. Zobaczymy jak będzie. Mogło na tym starym zestawie być bicie i nie pracował alternator ze sprzęgiełkiem...
Prostownik do tego alternatora kosztował miesiąc temu 190zł.
Podpinam się do tematu, focus 1.5 tdci, miesiąc temu nowy alternator bo padł podczas jazdy, akumulator sprawny a wczoraj podczas jazdy pojawił się problem ze wspomaganiem, po zgaszeniu nie działał zamek centralny, po 2 godzinach postoju wszystko wróciło do normy. W ABS błąd U3003, w silniku czysto, ładowanie 14,9V.
Nie do końca. Mostek are6020 ma wzmacnianą konstrukcję i po jego montażu ten alternator jest wieczny. Chodzi o fakt że najlepiej zostawić orginalny regulator Denso, a niestety nie można takiego kupić. Osobiście wspomagam się używanymi alternatorami.
Dobra powiem tak - szukać przyczyny i tracić czas mi się nie chce :P Sprawny używany alternator kosztuje ok. 100 zł. Najchętniej bym kupił, wymienił i zapomniał zwłaszcza, że auta i tak będę się pozbywał. Jeśli to nie alternator to co innego?
Minął ponad rok:) Wymieniłem alternator miesiąc temu na oryginalny używany. Stary niby ładował 14-14,5V, ale komputer zgłaszał jakiś błąd i powiedziano mi, że to wina altka. Nie śpieszyłem się z wymianą bo zbytnio w to nie wierzyłem:) W końcu urwało się sprzęgło alternatora i musiałem dokonać zakupu:) Po demontażu starego okazało się, że był on od innego...
Niedawno wymieniłem pasek alternatora jak i sam alternator Alternator nowy, czy używany?
Cześć. Focus MK1 HB 99 1.4L ALTERNATOR 98AB10300GH Po czym poznać kiedy zarzuty jest komutator? Ile może się on wytrzeć? Wymienili mi regulator w alternatorze i nie wytrzymał roku, więc kupiłem używany sprawny alternator. Zobaczyłem do środka, żeby nie zamontować umierającego alternatora. Tak to wygląda co sądzicie? To jest jeszcze fabrycznie zamontowany...
Witam. Mam problem z Fordem Fokusem 2 1,8 dcti. Od pewnego czasu auto chodzi zamulone i wyświetla błąd sterownika silnika. Kiedyś, jak długo pracował, to komunikat zgasł i auto normalnie chodziło, lecz po zgaszeniu ponownie jest komunikat. Jest to auto syna, a ja obecnie nie sprawdzę, bo jestem w wózku. Syn bardzo się denerwuje i chce mu pomóc. Ktoś...
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
Ze zgaszonym silnikiem dziwięk bez zakłóceń na każdym wejściu, więc jednak alternator :) tylko czemu wyłącznie na CD go słychać?
Troche dziwne odpowiedzi ale cóż . Po 1 sprawdz czy masz taki alternator jak powinien być w tym wyposażeniu.!!!! Na wolnych obrotach nie włączamy wszystkiego bo alternator być może nie wydoli..... tu zależnie co masz wsadzone. Jak 150A to powinien jeszcze móc.
Pozwolę się podpiąć - ale pacjent to Transit Connect 2014 (wg katalogów alternator Valeo ten sam co w Focus MK3 i Fiesta). Napięcie ładowania 15.3V, czyli za wysokie plus błąd U0120, kontrolka ładowania świeci się (zapala kilkanaście sekund po odpaleniu). Wymieniłem regulator napięcia, spadło poniżej 15 (testowane miernikiem oraz carscannerem), ale...
Rzeczywiście jak są rowki na pierścieniach to wirnik do wymiany. Bo to się nie da wymienić samych pierścieni, te same co np. do fiata punto. 12 zł pierścienie. Jak do wirnika musi być dopasowany regulator? Wyjaśnisz tą zawiłość? Trzecie- widzisz pudełko? Więc z pewnością regulator dostał właściwy, i co najważniejsze-oryginał. W focusach właśnie jest...
Witam, walka z Fordem Focusem Cmax 2006r. 1.6 80KW. Problem polega na tym iż w sterowniku silnika pojawia się błąd P1577 oraz w zegarach C1750. Oba błędy związane są z pedałem gazu. Zegary przelutowane. Problem dotyczy pedału gazu w związku z wentylatorem chłodnicy. Już mówię o co chodzi. Wszystko jest dobrze do momentu włączenia wentylatora chłodnicy...
Zmień alternator
Focus mk1 1.6 2003 Otóż u mnie na wpiętym regulatorze napięcia obroty czuć że czasami falują, tak na prawde nie widac tego na obrotomierzu, ale czuć to mocno na fotelu kierowcy, pasażera, kierownicy, jeśli nie falują to czuć i tak drgania, jakbym jeździł moim starym dieslem. Ładowanie po odpaleniu auta z wpiętym regulatorem jest na poziomie 14.2 v czyli...
Witam. Akumulator w grudniu 2023 wymieniony na nowy. Alternator 1,5 roku temu wymieniony na nowy (podobno z oryginału nie było co zbierać) nowy oryginalny. Ładowanie 14,3 w normalnej jeździe po mieście. Czasami 15,5, czasami 12,8. To dobrze. Test zegarów (Przepraszam, może zapomniałem napisać) tam wskazówki są ok, kontrolki świecą bądź mrugają (w zależności...
Nie wymieniaj tylko napraw alternator
Witam mam problem z ładowaniem w Focusie,chodzi konkretnie o kontrolke ładowania.Kontrolka zapala się nieregularnie (raz na kilka tygodni,miesięcy)czasem 2 razy w tygodniu nie ma reguły. Opisze sytuacje :Auto ,,staje" Pierwsza diagnoza :akumulator powoduje zwarcie,akumulator wymieniony,problem znika na rok. Po tym czasie problem znowu się pojawia druga...
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
alternator focus focus inteligentny alternator focus alternator wtyczka
działa obrotomierz mazda vestel 17ips72 przyłącze bezpiecznik
płyta indukcyjna elektrolux płyta indukcyjna elektrolux
Czy mogę użyć kondensatora 4.7 nF zamiast 6.8 nF? Tryb serwisowy pralki Samsung WW80TA026AE - instrukcja