Na pin 3 idzie napięcie akumulatora , pozostałe 2 idą do PCM. Prawdopodobnie trafiony regulator. Przedzwoń przewody do PCM i ten na 3 pinie próbówka czy ma zasilanie. http://obrazki.elektroda.pl/5127218400_1... przykładowy schemat Forda.
No to masz regulator do wymiany. I raczej na oryginał-Magneti Marelli. No chyba, że wtyczka była uszkodzona i ktoś przewody wpiął jak chciał. Gdzie to Cumnock jest?
Alternator do naprawy
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Denso czy Magneti Marelli?
Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
Msz chyba uszkodzony alternator, albo coś go tak obciąża. Zakładam jednak że jest uszkodzony.
Uszkodzone radio nie podnosiło by napięcia to na 99% alternator , raczej laweta.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Odkręć i oczyść wszystkie masy potem martw się alternatorem.
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
C zęsto pomaga tylko oryginalny regulator Ford lub wymiana alternatora
Nie ma diod wzbudzenia. Tą funkcję spełnia regulator napięcia. Domyślam się że chodzi o focus MK2 czyli alternator Denso mostek arc6020.
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Kup trzeci szrot. Może pomoże
Powodem braku ładowania może być alternator ale to sprawdzisz jak odpalisz auto.
Najpierw do dobrze wyczyść zestyk prądowy na alternatorze.
Tak amperomierzem, tam masz układ inteligentnego ładowania. A kontrolka ładowania nie jest zwiazana z alternatorem.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
Razem z alternatorem.
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
(at)stanislaw1954 Też prawda.
Pociągnij przewód idący do regulatora. One gniją .Alternator gubi komunikację.
Potrzebuje rozmiary łożysk do alternatora w Fordzie focusie, alternator to: mitsubishi A005TA7692. Proszę o podanie wymiarów łozysk
Zacznij od stanu akumulatora. Może jest niedoładowany. I ładowanie alternatora.
Ze zgaszonym silnikiem dziwięk bez zakłóceń na każdym wejściu, więc jednak alternator :) tylko czemu wyłącznie na CD go słychać?
Zobacz wiązki i kostki z prawej strony wszak tam jest alternator.
Zmień alternator
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu maleje do 1,5 v Trochę to nie pasuje do teorii która głosi:...
witam kolega seba 911 masz taki miernik na sprawdzenie tego typu alternat. ster. (PCM) interesuje mnie cos takiego :idea:
Rzeczywiście jak są rowki na pierścieniach to wirnik do wymiany. Bo to się nie da wymienić samych pierścieni, te same co np. do fiata punto. 12 zł pierścienie. Jak do wirnika musi być dopasowany regulator? Wyjaśnisz tą zawiłość? Trzecie- widzisz pudełko? Więc z pewnością regulator dostał właściwy, i co najważniejsze-oryginał. W focusach właśnie jest...
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Nie wymieniaj tylko napraw alternator
Cześć. Focus MK1 HB 99 1.4L ALTERNATOR 98AB10300GH Po czym poznać kiedy zarzuty jest komutator? Ile może się on wytrzeć? Wymienili mi regulator w alternatorze i nie wytrzymał roku, więc kupiłem używany sprawny alternator. Zobaczyłem do środka, żeby nie zamontować umierającego alternatora. Tak to wygląda co sądzicie? To jest jeszcze fabrycznie zamontowany...
Jak to zrobic?
Bateria ok. Przejście jest - sprawdzałem. Tu info, że komputer nie jest przy bezpiecznikach/ przekaźnikach, tylko między nadkolem, a zderzakiem po lewej stronie. Przewód błękitny z brązowym paskiem. Tu też uwaga, bo taki sam kolor przewodu ma czujka obok alternatora.
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
Napraw rozrusznik. Jakiej firmy alternator?
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Nie w alternatorze problem.P
Trzeba sprawdzić lub/i wyczyścić: 1. klemy akumulatora, 2. przewód masy na silniku, 3. przewód masy na nadwoziu, 3. przewód łączący akumulator z rozrusznikiem. Dopiero po tym wszystkim sprawdzać alternator.
Witaj, A sprawdzałeś jakie błędy masz podczas gdy zapala się kontrolka silnika? Ja bym się nie czepiał alternatora..
sprawdz ladowanie alternatora
Alternator FORD FIESTA 1.8 Diesel Czy można zamontować alternator do fiesty 1.8 diesel 2000r. od Focusa 1.8 Różnią się gniazdem przewodu elektrycznego (fiesta-2, focus-3)[/b]
Mechanik pie**li. Krótko-na czerwonym ma być plus, jak nie ma to wybity bezpiecznik w skrzynce na podszybiu, bodaj F4. Ale sprawdzić czy jest ładowanie jak się wogóle wypnie trzypinową wtyczkę z alternatora.
Kolego powtarzam słowa gościa który prowadzi firmę naprawiającą sterowniki i co lepsze jeszcze prowadzi szkolenia więc nie musisz po mnie jeździć, to nie moja słowa. W fordzie alternator sterowany z zewnątrz.
Ciśnienie paliwa, i alternator. A raczej nieprawidłowy regulator.
0,06 A to dobry pobór. Czyli winowajcą był alternator!
Nie lata nic tam? Przy alternatorze nasłuchiwałeś?
Założony jest alternator denso.I co trzeba zrobić żeby kontrolka zgasła?
sprawdz ładowanie na wyjściu z alternatora
Brak ładowania to oznaka niesprawnego alternatora.
czy ten alternator posiada sprząglo jeżeli tak to moze byc wina sprzęgła
BMS był resetowany,ładowanie 14,3
Proponuję na początek sprawdzić naciąg i stan paska napędzającego alternator.
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
na regulator nie zwróciłem uwagi, ale przełożyłem ze starego alternatora.
Dominik czy masz jakąś rozpiskę które kable przy włączniku świateł za co odpowiadają ? Mam taki włącznik jak mówisz i chciałbym go podłączyć .
Z całym szacunkiem kolego ale nie pisz bzdur: http://www.ford.ewor.pl/towar/4029/sprze...
Prawdopodobnie tzw. zimne luty na płytce za zegarami.
dziwne bo powinna zgasnac odrazu, potem o ew. problemach z ladowaniem poinformuje kontrolka, kolego alternator na 80% do regenracji, ew sprawdzic walek prowadzacy pasek-alternator
Podpinam się do tematu, focus 1.5 tdci, miesiąc temu nowy alternator bo padł podczas jazdy, akumulator sprawny a wczoraj podczas jazdy pojawił się problem ze wspomaganiem, po zgaszeniu nie działał zamek centralny, po 2 godzinach postoju wszystko wróciło do normy. W ABS błąd U3003, w silniku czysto, ładowanie 14,9V.
Niedawno wymieniłem pasek alternatora jak i sam alternator Alternator nowy, czy używany?
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
Mogłem napisać "w dolnych partiach silnika" i byłoby to lepiej zrozumiane. Wpisałem w wyszukiwarkę "schemat smarowania silnika 1,8 gdi", ale nici ze schematu. Zamiast tego znalazłem artykuł jakich silników należy unikać (wady fabryczne, wadliwe projekty), przyznam że mnie zaskoczył. Tak trochę nie na temat. Robiłem kiedyś takie gdi (i do dziś pamiętam)...
Temat rozwiązany. Wymiana alternatora rozwiązała problem. Ponieważ brak zainteresowania tematem to zamykam.
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
Problem rozwiązany, elektryk wymienił regulator napięcia przy alternatorze i jest ok.
Sterownik/przkaźnik świec żarowych. Nie dochodzi prąd do świec czy jak? Prad dochodzi, grzeje za długo i nie w tym momencie kiedy ma grzac (przez to spalil sie alternator)
Samo oświetlenie to 10A - może z 5 godzin wytrzyma o ile sterownik silnika wcześniej nie oszaleje. Trzy takie akumulatory na zmianę to może dojedziesz :D To 11,4 masz z odpiętą kostką od alternatora?
Alternator się rozleciał?
Błędy w PCM jakie? Błedy w ICM jakie?
Altek-alternator.
Prostownik do tego alternatora kosztował miesiąc temu 190zł.
przy zapalonym silniku 11 ewidentnie alternator do remontu
z uwagi na fakt że jego żywotność nie przekracza 500km w warunkach jakich jeździ A co to ma do żywotności alternatora?
Na zdjęciu masz Alternator Denso mondeo MK4 lub focus MK2. Ty masz visteon i faktycznie wtyk 3, piny. Oba mogą wystartować awaryjnie wystarczy plus na b+ i masa na obudowie. Tylko wysokie obroty potrzebujesz aby ruszył.
O kurczę no ale to już trzeba miec lepszy sprzęt:D mój bylejaki miernik sfajczy się jak podłączę go w szereg - chyba, że jest inna metoda? Rozumiem, że zaniki prądu = walnięty alternator?
Witam. Lub masz uszkodzoną diodę wzbudzenia w alternatorze, sprawdź wszystkie.
Czyli rozumiem, że to "coś" nie jest konieczne ? można to pominąć?
Wg mnie masz kiepski akumulator - sprawdź stosownym przyrządem. Po uruchomieniu silnika odczekaj nieco, aż alternator podładuje akumulator, a nawet wyłącz zbędne odbiorniki na ten czas, a podgrzewanie szyby włącz później. Przypominam, że podgrzewacz szyby, to dość duże obciążenie dla (kiepskiego) akumulatora. Sprawdź przy okazji poprawność ładowania...
pedał gazu jest możliwy czytałem że to może być przyczyną natomiast u mnie padł alternator i tak samo się działo po wymianie alternatora jest ok.
Przecież napisał , że z Nissana! . Przecież widzisz że to regulator z alternatorów rodziny A115, focus ma nawet podobny.
Nie zrobią ci z tym nic tą drogą.
Jestem posiadaczem tego auta o 2 lat i od początku miałem problem z ładowaniem ,który zawsze objawiał sie w okresie zimowym. Pierwszy alternator oryginalny Ford również padł.Więc coś tu jest nie tak. Natomiast jeśli chodzi o zmianę ustawień w PCM ( alternator 150A), to takowe zostały dokonane, skutek żaden.
to sprawdź czy nie ugniły tak około 10 cm od wtyczki.
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator.
do alternatora masz 3 pinowa wtyczke?
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V. poprawione :) Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem? Niestety nie posiadam...
Sprzęgiełko alternatora, lub koło dwumasowe. Trzeba posłuchać.
U mnie kiedyś zepsuł się mikrowyłącznik w zamku bagażnika - lampka świeciła zały czas. Zatrzaśnij zamek recznie na otwartym bagażniku - zobacz czy zgaśnie. Jeśli nie to - hmm... może być wszystko;) może alternator ma upływ? odłącz go i zmierz czy nadal jest pobór. Jak nie ma to zacznij eliminować wyciągając kolejno bezpieczniki i obserwując pobór.
To tak jak teraz "tele-porada u lekarza" :). W zimniejsze dni zawsze chodzi troszkę inaczej a tym bardziej na początku pracy po uruchomieniu silnika. Albo jestem głuchy :) , albo nic nie słyszę dziwnego - 1.6 tdci słyszałem gorsze na zimnym. Po wymianie oleju chodzi inaczej, po kilku tysiącach już inaczej, A i nawet paliwo ma wpływ na pracę - odgłos....
Doładuj akumulator prostownikiem, bo pewnie ciągnie z alternatora dużo więcej niż powinien.
Dokładnie pomiar napięcia na akumulatorze i na alternatorze plus pomiar różnicowy A jak wychodzisz tylko z tego bo mi przygasają to nic z tego.
Sorki - zrozumiałem Twój pierwszy post że odpiąłeś akumulator na pracującym silniku. Wyczyść dobrze zacisk prądowy na alternatorze, to na początek.
A ja bym obstawił alternator. Ewentualnie masy-akumulator-karoseria-silnik.
alternator focus focus inteligentny alternator focus alternator wtyczka
yamaha filtr paliwo dozownik płynu zmywarki kontrolka renault master
Przerwa w obwodzie 3 wtryskiwacza Opel Astra H 1.9 CDTI Programowanie pilota Hörmann EcoMatic - krok po kroku