Czujnik masz w lusterku zewnętrznym,silniczek za radiem.
Podłączyłem komputer pod obd i program fordscana wywaliło błąd wysokie napięcie obwodu czujnika temperatury zewnętrznej po skasowaniu błędu temp pokazuje w miarę ok może 1-2 stopni różnicy ale to normalne po ponownym odłączeniu wtyczki od lusterka błąd wrócił pytanie brzmi czy od czasu kiedy zmieniłem to lusterko błąd tkwił i to było przyczyną nieprawidłowych...
A czy czasami nie jest tak,że komputer sam sobie wstawia uśrednioną wartość temperatury w przypadku uszkodzenia czujnika??
Co może być przyczyną , uszkodzony wskaźnik na tablicy ? Najprawdopodobniej. Zegary w Focusie mk2 znane są niestety z problemów z zimnymi lutami, które pojawiają się po kilku latach eksploatacji samochodu. Dotknij jeszcze dla pewności obudowy termostatu, tam gdzie jest czujnik, czy robi się ciepła w trakcie pracy silnika. Ale z tego co się orientuję...
Długo się nagrzewa, dopiero jak go przykatkuję, to dobija do tych 85 °C. Zauważyłem, że termostat i temperatura zewnętrzna zaczęły wariować w podobnym czasie. Jak sprawdzić tę temperaturę, ponieważ mechanik ostatnio, jak sprawdzał, to przytrzymywał jakiś guzik i mu wyskakiwała temperatura. Ja dziś próbowałem i nic mi nie wychodziło na ekraniku.
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
Nie musi być "gazownik". Ktokolwiek z testerem czytającym Twój sterownik, bo rozumiem, że problem jest na benzynie. Samemu, to możesz pomierzyć multimetrem czujnik temperatury.
Czujnik temperatury wewnętrznej do układu klimatyzacji. Owszem jest to czujnik i nawet do klimatyzacji ale nie temperatury tylko nasłonecznienia.
Gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego Ford Focus C-Max 1.8 D? Po wymianie termostatu nie trzyma 90 stopni, przy przyspieszaniu spada temperatura. Czy może być walnięty czujnik? AI: Czy przeprowadziłeś jakieś testy diagnostyczne lub sprawdziłeś kody błędów, które mogłyby wskazać na problem z czujnikiem temperatury? Nie ma żadnych błędów...
Nie wiem jak w focusie, ale jak w moim aucie odepnę czujnik temperatury to włącza się wentylator od razu. W moim samochodzie są chyba 3 czujniki, może to jest kierunek w którym musisz szukać?
Witam, mam zapytanie, czy aby wymienić czujnik temperatury zewnętrznej Ford Focus MK3 2011r. koniecznym jest ściągnięcie lusterka? Po objawach - temperatura na zewnątrz pojazdu 2 st. C natomiast wskazanie - 39 st. C podejrzewam awarię czujnika temperatury zewnętrznej. Do tej pory ściągnąłem górną obudowę lusterka i szybę lustra, ale nie widzę podejścia...
TAK odpowietrzyłem dobrze,według mnie. DO zainteresowanych u mnie pomogło nie dokręcenie czujnika jest ciągle poluzowany około półtora obrotu i jest ok. Przejeździłem pół roku tak i jest wszystko dobrze więc to moim zdaniem ,focusy mogą mieć jakiś problem z czujnikami temperatury.
sprawdz czujnik temperatury
Witam mam ford focus mk2 1.6 tdci 109km ostatnio wyskoczyl mi błąd e199 czyli czujnik temperatury płyny. Więc go wymieniłem a blad dalej jest dodam że wiazka jest ok . Jak można ten błąd skasowac?
Miarodajny jest poziom napiecia. ECU mierzy napiecie z czujnika.
A czujnik temperatury płynu sprawdziłes? Witam. Prosze o porade w jaki sposob sprawdzic ten czujnik? Michal
Musaiłbym sprawdzić, bo temperatura może być brana z dwóch czujników.
1-2 to tam są czujniki nie wiem czy nie temperatury??
Jest tylko jeden czujnik w głowicy.
20 min jazy (10km) po mieście i temp ledwo 60 Taka temperatura nie powinna jeszcze przełączać obiegu na chłodnicę. Sprawdź czy ona jest ciepła. Może też czujnik temperatury fałszować pomiar .
kontrolka świec nie miga
Wymienić filtry, przedmuchać całość sprężonym powietrzem, doprowadzić do właściwej temperatury i będzie ok. Rzadko kiedy żeby psuły się czujniki temp.
hmmm no ale jest cos nie tak jesli tak stwierdza sterownik :) czujnik temperatury ?
Ja ominąłem problem przez wstawienie potencjometru 10kΩ wyregulowanego na bodaj 3,5kΩ Jutro sprawdzę, wstawię 3,3k być może coś w czujniku "przerywa'. Dziękuje.
A sprawdzałeś rano czy jest iskra czy dostaje paliwo??Może być winny czujnik temperatury.
Zrobilem coś takiego do focusa http://obrazki.elektroda.net/86_12325708... R1: 330 ohm resistor R2: 13k ohm resistor T1: 4k7 ohm 25.C thermistor, B=3977 T2: as above Temp Ohms -21 9700 -3 5550 0 5210 12 3550 24 2414 26 2280 31 1900 58 770 Tylko jest problem bo temperatura jest zawyzona o 2 stopnie.co zmienić,nie znam sie za bardzo,schemat otrzymałem,dzięki
Tak tęż podejrzewałem.Ciągne dalej temat .Czemu wypięcie przewodu nie powoduje świecenia kontrolki na desce?.I dalej, gdzie szukać czujnika temperatury silnika?.
Ten czujnik powinieneś wymienić (dwa piny/przewody): http://ford.sklep.pl/product-pol-15057-c... Jest w głowicy, nie w bloku... Jednoprzewodowy to czujnik ciśnienia oleju jest.
A czy jest czujnik w lewym lusterku?
Sprawdź czujnik temperatury. Od tego zacznij.
Tu chyba w bloku jest taki czujnik?
faluje hmm a jak by zacząć od silnika krokowego , fałszywego powietrza , czujnik temperatury może jeszcze...
Rozumiem że wymieniłeś wskaźnik temperatury silnika, a nie czujnik temperatury w silniku? Co komputer pokazuje? Test wskazówek był robiony?
Rozumiem, że presostat sprawdziłeś (podmieniłeś) oraz czujnik temperatury parownika klimatyzacji?
No rozumiem, ale ostatnie dni jest poniżej 5 rano więc powinno grzać.. Nie wiesz może który to czujnik temperatury za to odpowiada?
Sprawdź czujnik temperatury paliwa. podpinałeś się pod kompa ? może problem jest w sterowaniu pompy
Sprawdź kable zasilanie i masa. Możesz dać na próbę drugie. 4mm² do testu starczą. To ma czujnik temperatury pod akumulatorem?
Czy sprawdziłeś błędy na komputerze? Obstawiam czujnik temperatury jeśli wykluczyłeś rozrusznik, akumulator i kompresję.
Sprawdź czujnik położenia wału i jego mocowanie - między innymi na jego podstawie komputer koryguje kąt zapłonu. Duże spalanie może być powodowane jazdą na niedogrzanym silniku. - sprawdź też termostat i czujnik temperatury.
Czujnik temperatury już zrobiłem. Teraz ma prawidłowe wskazania. Czekam, aż pojadę od rodziców aby sprawdzić ten czujnik kopiowania. tylko u nich mam kanał.
A świece żarowe mają zasilanie, czujnik temperatury silnika jest sprawny?
Sprawdź wtryski oraz przekaźnik świec żarowych, i na kompie czy czujnik temperatury silnika pokazuje wiarygodne parametry.
Czujnik temperatury płynu do wymiany. Popularna przypadłość w tych autach/silnikach.
mam osobny włącznik na podgrzewanie przednie szyby komputer steruje wiatrakami czy czujnik temperatury?
ja stawiam na czujnik temperatury no chyba ze masz ciągle klime włączoną ;)
FOCUS MK1 CZUJNIK TEMPERATURY 93BB10K936AA gdzie sie znajduje czujnik temperatury powietrza dolotowego może ktoś mi pomuc ? jest to silnik 1,6 16 v benzyna zetec 2001r
Witam.Mam taki sam problem z skokiem temperatury,termostat i czujnik wykluczam.Czy ktoś od tego czasu rozwiązał zagadkę z falowaniem temperatury ?
Odporne na wysokie temperatury i przeciążenia baterie CR2032HR. Tak, lutujesz nóżki, a w zależności od podtypu baterii czasami je też przerabiasz.
Witam. Mam problem z podaną wyżej maszyna . Po zajarzeniu elektrody zapala się przegrzanie . Równiez gdy przełączę na tig to też podobna sytuacja . Może ktoś miał podobny problem i wie której z płytek się czepiać. Dodam że czujniki temperatury sprawne . I blok mocy też .
Szybko, wolno. Ci za różnica. Ważne że trzyma. A tam czujnik dotyka głowicy. Nawet nie jest w płynie.
Jak na zimno nie kopci, a w miarę rozgrzewania zaczyna co raz bardziej, to ja bym obstawił na czujnik temperatury (silnika lub powietrza).
Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
Skoro związek z temperaturą, to warto zerknąć do czujników tejże
Czujnik różnicy ciśnień dpf, on podaję wartości do pcm? Postaram się to ogarnąć jutro i podam informacje.
Problem rozwiązany przyczyną były zwierające się przewody czujnika temperatury chłodziwa. rozdzielenie i izolacja załatwiły sprawę zamykam
Czujnik położenia wałka do sprawdzenia. W diagnostyce powinno wyjść.
Jakiego czujnika? Bo jak czujnik temperatury powietrza zasysanego w TDDI jest wkręcony w intercooler, zaraz jak prawy reflektor.
ekonomia produkcji zwycieżyła w escortach MkVIII były dwa jeden na szafę a jeden na komp Tylko w fokusie mierzy temperaturę głowicy nie płynu.Co jest lepsze bo płynu nie ma temperatura wzrasta ponad normę.W escorcie płynu niet temperatury niet.
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
To prościej. Do sprawdzenia uklad czujnik temperatury->PCM->przekaźnik elektrowentylatora
Najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik temperatury, aczkolwiek nie wymieniał go bo zmieniałem samochód. Pozdrawiam
ewentualnie moze to byc czujnik temperatury bo tak nie odpala tylko gdy jest zimno
Tak, przy odpalaniu i jak silnik jest zimny to może kopcić bialym dymem i nierowno pracować Przy niesprawnych świecach żarowych owszem , z komina zachmurzy, ale tylko przez kilkadziesiąt sekund, ale nie przez 10-15 minut aż do rozgrzania. Odnośnie chmurzenia oraz niskiej kultury pracy motoru może mieć wpływ nieodpowiednie wyprzedzenie początku tłoczenia...
Poszukaj na aliexpress. Na bank da się nowe znaleźc razem z nowymi pinami do zacisniecia. Możesz też poszukać "wtyczka czujnika temperatury" to nawet nowe z kablami są na polskim portalu. Musisz tylko zwrócić uwagę na miejsce wypustek we wtyczce, mogą być w różnym miejscu.
Witam to jest wyłącznik termiczny w razie jak by się sprężarka za bardzo zagrzała ma rozłączyć sprzęgło . Czujnik dostaniesz w tym sklepie . https://e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Czuj...
Ja bym w tym wypadku podczepił dodatkowy czujnik temperatury na wejściu spalin do turbiny i obserwował.
Nie znam tego auta ale powinno mieć przynajmniej czujnik ciśnienia i temperatury dla zabezpieczenia układu. Co do sprawdzenia kompresora - odpal silnik bez klimy i z klimą i zobaczysz różnicę co obraca się przy kole pasowym sprężarki.
A co pokazuje czujnik temperatury po jednym prysznicu, wtedy gdy woda jest już zimna?
mam podobny problem z moim focusem.. jak jest chłodniej to ma problem z odpaleniem, a kontrolka świec od razu gaśnie po przekręceniu kluczyka.. wymieniłem wszystkie filtry, dałem wężyk zapobiegający cofanie paliwa, wymieniłem czujnik temperatury, a komputer nie wykazuje żadnych błędów (był podłączany w serwisie forda).. nie wiem co dalej robić :/ boję...
Jeżeli masz jakiś komputer diagnostyczny podłącz go do samochodu i zobacz jaką temperaturę mają czujniki odpowiedzialne za odczyt temperatury jeżeli na zimnym silniku pokazują dużą temperaturę, to właśnie one są przyczyną.
Witam Kolego Sławku czy poradziłeś sobie ,a jeżeli tak to jak z włączającym się jednocześnie wentylatorem nawiewu i wentylatorem chłodnicy ?? - u siebie mam to samo, (wymieniony czujnik temperatury, sprawdzony termostat, odpowietrzony układ chłodzenia) i nie mogę rozwiązać problemu
Paliwo, ciśnienie paliwa, iskra świece, czujnik temperatury, obroty rozrusznika i spadek napięcia podczas kręcenia.
A czujnik temperatury miałeś w komplecie z termostatem czy przekładałeś z starego?
Mam pytanie, gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzenia w fordzie focusie takim jak w opisie? Dysponuje ktoś może jakimś schematem, gdzie on jest dokładnie umieszczony? Z góry wielkie dzięki za pomoc.
uszkodzony czujnik tem. cieczy od klimy po nagrzaniu silnika wyłacza klime znajduje sie przy czujniku od temperatury wskazujacym na desce rozdzielczej na obudowie termoststatu
Okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego jest umieszczony na górze silnika w głowicy pomiędzy 2 i 3 cylindrem pod gumowym kapturkiem przy świecach. Czujnik ten jest tylko częściowo wkręcony w głowicę i nie styka się bezpośrednio z płynem. Posiada rezystancje ok 50kR w 25st C. Wskazanie z niego nie zmienia się po odpięciu czujnika dopiero...
Podpinam się pod temat mam ten sam problem tylko u mnie wyskakuje zbyt uboga mieszanka na 1 sondzie ... 2 Sondy nie ma w moim modelu ... Dodam że mam silnik 2.0 czyli praktycznie ten sam co autor postu ... Kata mam wyciętego a już raz sonda (1) była wymieniana także silniczek krokowy czujniki temperatury chodzą prawidłowo
Oczywiście czujnik temp ten w głowicy został wymieniony?
Pompa wody, termostat, uszczelka pod głowicą, czujnik temperatury. Podaj więcej informacji - jaki silnik, czy zbiorniczek płynu puchnie i co obserwujesz pod maską.
Czy uszkodzony czujnik plynu chlodzacego może być przyczyną wprowadzania auta w tryb awaryjny.? Gdy temperatura spada poniżej zera podczas jazdy zdarza się ze silnik przechodzi w tryb awaryjny tzn.wyswietla się,,usterka układu sterowania" a gdy temp. Jest na plusie takiego czegoś nie ma. Ford focus km2 , 1.6 benzyna , 2005rok. Proszę o pomoc
Zapomniałem o wentylatorze,to może też sugerować czujnik temperatury ale raczej wyszedłby na kompie,wtryski zresztą też powinny wyjść
To może i ten czujnik temperatury jest do kitu. Zdarzają sie takie sytuacje że nowy a jednak zawodzi..
Temperatura dolotu na zimnym silniku równa jest temperaturze na zasysaniu, przy pracy gdy podwójna przepustnice działa temperatura rośnie do około 50 stopni otwiera się dolot intelcoolera i schodzi na 30+/- , trochę mnie dziwila zasada działania przepustnicy bo to moje pierwsze auto z tym rozwiązaniem dolotu ale wydaje się że jest ok. Ps przepustnica...
Witam Mam problem z wskaźnikiem paliwa . Najpierw pokazywał full , potem jak chciał a teraz spad do 0 i tak sie trzyma i świeci kontrolka rezerwy . Jak dostać się do pływaka ? i czy to pływak a może coś innego lub gdzie jest czujnik poziomu paliwa . Po zgaszeniu zapłonu wskaźnik paliwa i temperatury silnika wskakuje na połowę . Prosze o pomoc
na kompie nie było zadnych błędów -jedynie co mnie zastanowiło to temperatura zasysającego powietrza 69-72stopnie na nagrzanym silniku i czujnik położenia wałka rozrządu włączony wyłączony i tak na zmiane
U mnie pomogła wymiana czujnika temperatury oczywiście oryginalny z ASO. Stary czujnik miał nie wiadomo dlaczego większą średnicę pod koniec mam nadzieje że to nie z powodu przegrzania
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
Widzę że nikomu się nie chce poświęcić 1 minuty, żeby sprawdzić temperaturę płynu. Zapytałem o to ponieważ tak jak pisałem wcześniej w moim focusie na zimnym silniku nie schodzi poniżej 27 stopni niezależnie czy zima czy lato. Poza tym ciekawe czy ktoś wie gdzie znajduje się ten czujnik który podaje temperaturę płynu na zegar na desce rozdzielczej ?.
A na resztę pytań ktoś się wypowie? I co to są te "tropy" bo za 60 zł w ASO można wymienić ten czujnik, tylko PO CO wydawać kasę jak nie wiem ile Om powinien pokazywać w temperaturze 15 stopni i czy te wąchania muszą być.
Focus z 2006 roku Mam błąd P1335 opisany w autocomie "czujnik temperatury układu recylkulacji spalin EGR - obecny" Błąd pojawia się już po włączeniu zapłonu, jak skasuję na pracującym silniku to wraca dopiero po zgaszeniu i ponownym włączeniu.... W forscanie opisany jest jako "P1335-62 - działanie układu EGR przy czujniku położenia przepustnicy w położeniu...
Na chłodnicy nie ma zadnego czujnika ani na zadnym węzu obok niej na desce temperatura jest zawsze na środku wskażnika. A w którym miejscu jest ten czujnik "Czujnik jest jeden, i PCM na podstawie jego inicjuje przekaźnik wiatraka"
WITAM temat obserwuję od dawna ale dopiero teraz się przyłaczam do dyskuscji :) otóż kupiłem piec 23 kW i chcę go przerobić co nieco dokupiłem sterownik FOCUS z allegro i wszystko ładnie powinno działac ale chcę dołożyć podajnik ze zrobieniem go nie będzie problemu ale problem jest w sterowaniu nie jestem elektronikiem i nie chce budować sam sterownika...
uszkodzenie czujnika zawsze rejestruje błąd ECU w parametrach sprawdz w jakiej temperaturze załączy wentylator powinien ok.126*C
A próbowałeś może w momencie gdy nie chce odpalić zdjąć wtyczkę od czujnika temperatury który podaje sygnał do sterownika?zwiększyła by się dawka paliwa i jeśli by odpalił to być może coś ze sterem.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Sprawdź opór na wtyczce czujnika - jeśli wynosi 20k Ohm to problem w sterowniku jeśli tak jest to odezwij się na pw postaram się pomóc
Auto to Ford Focus Mk2 2.0 benzyna 2005 rok. Problem z ESP i ABS pojawiał się już miesiąc temu. Przy temperaturach 1-5 stopni C, gdy odpalałem samochód wywalało błąd "usterka układu ESP" i świeciły się kontrolki ABS i ESP. Po przejechaniu krótkiego odcinka, wyłączeniu i ponownego włączenia auta, kontrolki i błąd znikał. Od wczoraj ta metoda nie działa,...
Taki czujnik, samochód to ford focus MK1 1.6 LPG . Chciałem zrobić to ogrzewanie żeby szybciej kabina się nagrzała i gaz się włączył. Kupiłem taki na 3 grzałki (chyba świece żarowe)
Witam nie mogłem znaleźć takiego tematu . A mianowicie mój focus podczas jazdy po łuku w prawą stronę szarpie czyli gaśnie . Jeszcze gdy się jedzie z jakąś prędkością to gdy spadnie w dołek też zgaśnie i się zapala . Nie wiem co to może być . Wymieniłem cewkë przewody świece filtr paliwa czujnik temperatury silnika . Najdziwniejsze jest to że tylko...
Pewnie w tym samym miejscu, co czujnik związany z błędem P0113. Oba błędy dotyczą tego samego czujnika. Masz "wysoki sygnał wejściowy" oraz "przerwę", bo ten czujnik, jako taki, zwiera "sygnał wejściowy". Wiązkę, wtyczkę sprawdź i sam czujnik. Podłączyłem się komputerem i wyświetliło mi dwa błędy. Czy ten komputer widzi tą temperaturę w swych wskazaniach,...
czujnik temperatura focus focus temperatura focus czujnik temperatura głowica
makro przenoszenie kolumn regulator kawasaki czujnik biegu wstecznego
Jak zresetować robot kuchenny Klarstein Renta Rosa? Czy można jeździć na płukance Liqui Moly?