Znalazłem też stwierdzenie że komputer bierze pod uwagę 2 wskazania czujnika temperatury zasysanej w dolocie i zewnętrznej pod lusterkiem Zgadza się, taka jest strategia pomiaru w tych samochodach, ale awaria tego pierwszego czujnika wpłynęłaby również na pracę silnika. Możesz też się podpiąć jakimś testerem i sprawdzić co pokazuje czujnik IAT. Jeśli...
Wymienić filtry, przedmuchać całość sprężonym powietrzem, doprowadzić do właściwej temperatury i będzie ok. Rzadko kiedy żeby psuły się czujniki temp.
Czujnik masz w lusterku zewnętrznym,silniczek za radiem.
Wyświetlenie temperatury zewnętrznej, tylko z czujnika zewnętrznego. Sprawdziłeś wiązkę ? w MK3 te czujniki są podobno wadliwe, mój przez tydzień pokazywał cuda, ale się naprawiło :) Tam chyba są NTC o wartości 3k
Odporne na wysokie temperatury i przeciążenia baterie CR2032HR. Tak, lutujesz nóżki, a w zależności od podtypu baterii czasami je też przerabiasz.
Otóż w Fordzie Focusie 1.6 zetec se po wymianie silnika temperatura wody zwariowała. Lata po wskazaniu jak wściekła. Raz brakuje je czerwonego pola a raz opada gwałtowniej na najniższy poziom w zakresie temperatur. Wymieniłem już czujnik temperatury (ten który znajduje się w głowicy) i dalej nic się nie dzieje czyli b/z. Słyszałem, iż ten silnik ma...
Kolego carrot czytając poradnik użytkownika pt." Ford focus II i C-max" (Dieter Korp) na stronie 101 (są tam wymienione czujniki znajdujące się C-max - jest ich od cholery) nie natrafiłem na czujnik temperatury silnika tylko na czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ale zgodnie z twoim wskazaniem idę go poszukać. Zerknę również w "trzeba popatrzeć ile...
Witam. Mam problem z podaną wyżej maszyna . Po zajarzeniu elektrody zapala się przegrzanie . Równiez gdy przełączę na tig to też podobna sytuacja . Może ktoś miał podobny problem i wie której z płytek się czepiać. Dodam że czujniki temperatury sprawne . I blok mocy też .
Witam. Od dluższego czasu mam problem z moim autem. Ogólnie sprawa wygląda tak: Jade sobie autkiem i wszystko jest ok. Jest moment w którym na poł sekundy jakby odjąłbym z gazu. I wtedy zaczyna się cyrk. Autem zaczyna bujać. Szarpać. Przy jeździe ze stałą prędkością. Podczas dodawania gazu lub odejmowaniu jest ok. Ale gdy jade z = prędkością szarpie....
W tym silniku są 2 czujniki temperatury. Jeden temperatury cieczy chłodzącej a drugi temperatury głowicy cylindrów CHT. Godzinkę temu się przejechałem i czujnik temp. głowicy cylindrów pokazuje raczej dobrze - na zimnym 20C i płynnie rośnie do ok 80C a ten drugi na zimnym pokazuje 75C i rośnie do 295C przeskakując o różne wartości np. z 155C przeskoczył...
Jeżeli masz jakiś komputer diagnostyczny podłącz go do samochodu i zobacz jaką temperaturę mają czujniki odpowiedzialne za odczyt temperatury jeżeli na zimnym silniku pokazują dużą temperaturę, to właśnie one są przyczyną.
Faluje wskaźnik temperatury silnika. Po wizycie u mechanika wymieniony termostat wraz z płynem, sprawdzone 3 czujniki w układzie chłodzenia - ok, sprawdzone wiązki elektryczne - ok. Podłączony również komputer w czasie jazdy nie wykazuje błędów, jedyne co to falujący wskaźnik w zakresie 65-85 ' C. Szukam przyczyny, co to może być ? ktoś ma jakiś pomysł...
Podpinam się pod temat mam ten sam problem tylko u mnie wyskakuje zbyt uboga mieszanka na 1 sondzie ... 2 Sondy nie ma w moim modelu ... Dodam że mam silnik 2.0 czyli praktycznie ten sam co autor postu ... Kata mam wyciętego a już raz sonda (1) była wymieniana także silniczek krokowy czujniki temperatury chodzą prawidłowo
Czujnik temperatury płynu możesz nawet odłączyć i mimo tego powinien odpalić podnosząc dawkę paliwa jak na zimnym. Bo przecież zdarza się, że czujniki padają. Tak jak ci pisałem - komputer steruje grzaniem świec. najprościej zrobić tak -przed uruchomieniem silnika podczas grzania podłącz miernik lub żarówkę by sprawdzić czy dochodzi prąd do świec i...
Ford Focus MK2 2006 2.0 TDCI. Na silniku zimnym i ciepłym ładowanie 14.4V, ale przy kręceniu kierownicą napięcie spada do ok. 13.5V. Na silniku zimnym i ciepłym i biegu jalowym czuć w kabinie delikatnie nierówną pracę silnika, obd pokazuje różnice kilku obrotów/min. Na silniku ciepłym - jadąc z górki silnik delikatnie szarpie. Gaz w podłogę przy wyprzedzaniu...
Witam wszystkich. Posiadam Focusa mk1, 2003, 1.8 tddi i od miesiąca kliomatyzacja czasem przestaje chłodzić, nabita, odgrzybiona, wentylator się włącza, przekaźnik przełożyłem ze świateł na wszelki wypadek choć włączał, tylko jak nie chłodzi to nie jestem pewny na 100% czy kompresor ma sprzęgnięte sprzęgiełko .klimatyzacja manualna, Może ktoś miał podobny...
Po tygodniu od zainstalowania nowego reduktora: Wymieniłem filtr fazy lotnej, filtr fazy ciekłej nowy ( dostarczony z reduktorem). Przeprowadziłem tylko podstawową autokalibrację. Niechlujstwo któregoś z mechaników - urwali jeden amortyzator listwy wtryskowej co doprowadziło do urwania przewodów od czujnika temperatury gazu w listwie wtryskowej, więc...
Można przyjąć, że spalanie gdy jest zimniej rośnie. Opony zimowe też stawiają większy opór jeśli nie są ala' letnie. Sprawdź wskaźnik temperatury czy dogrzewa silnik- tutaj też nie zaszkodzi podłaczyć pod komputer i zobaczyć co czytają czujniki w silniku zamiast od razu wymieniać termostat.
Czyli sprawa trochę się wyjaśniła. Pierwszy błąd to brak odczytu/zły odczyt z jednego z trzech potencjometrów w pedale gazu. Drugi to brak odczytu położenia zaworu EGR z potencjometru w nim. Trzeci to brak sygnału z czujnika temperatury powietrza zasysanego. Mechanik wymieniając czujnik był blisko ale się pomylił. Tutaj masz 2 czujniki temperatury powietrza...
Do sprawdzenia czujniki HP w układzie klimy, zastanawia mnie czy czujnik temperatury silnika a własciwie jego uszkodzenie, nie bedzie powodowało takiego stanu, to też możesz sprawdzić. Zacznij od sprawdzenia tego czujnika, jeśli tam ok, kontrolnie przekaźniki czy któryś nie "wisi". Przekaźniki R11 Klima R15 Pierwszy bieg R16 Drugi bieg wentylatorów....
Osobiście miałem do czynienia z produktem Kospel EPVE Focus electronic 24kW, wewnątrz jest przepływomierz impulsowy (moc należy dobierać zgodnie z przepływem, bo inaczej albo woda będzie za zimna, albo spuchną grzałki), dwa czujniki temperatury i układ sterujący triakami załączanymi w zerze, czyli sterowanie grupowe.
No tak ale jak wskaźnik wskoczy na czerwony silnik ma ograniczoną moc a w końcu pracuje na 2 cylindry (przez moment) a wskazania temperatury w trybie serwisowym silnika potrafią skoczyć do 200'C . Czujniki oba zachowują się identycznie chociaż nowy z EPS a płyn oczywiście w normie żadnego gotowania czy przegrzewania. Sprawdziłem instalacje przewody...
Focus odpalił również bez podgrzewania ale temperatura byla okolo 10 stopni i czeba bylo nieco krecic, a szkoda rozrusznika przeczyscilem te czujniki i musze napisac ze sprawa sie poprawila swiece zaczely dzialac w temp 4 stopni i np 16 (slychac jak przekaźnik rozłacza) i odpalam na dotyk, znajomy mówił mi że miał podobną sytuacje i zmienil czujnik...
Z diagnozy komputera testerem Autel wynika: "czujnik temperatury płynu nagrzewnicy spalinowej ten czujnik jest zamontowany w wymienniku temperatury cieczy inaczej na samym '' kotle '' ogrzewacza dostęp do niego za ciekawy nie w pdf-je masz więcej o nim. a i jeszcze ze schematu w drugim załączniku zorientujesz się które to są piny w kostce po rozpięciu...
Nie wiem jak w focusie, ale jak w moim aucie odepnę czujnik temperatury to włącza się wentylator od razu. W moim samochodzie są chyba 3 czujniki, może to jest kierunek w którym musisz szukać?
Co może być przyczyną , uszkodzony wskaźnik na tablicy ? Najprawdopodobniej. Zegary w Focusie mk2 znane są niestety z problemów z zimnymi lutami, które pojawiają się po kilku latach eksploatacji samochodu. Dotknij jeszcze dla pewności obudowy termostatu, tam gdzie jest czujnik, czy robi się ciepła w trakcie pracy silnika. Ale z tego co się orientuję...
A czy czasami nie jest tak,że komputer sam sobie wstawia uśrednioną wartość temperatury w przypadku uszkodzenia czujnika??
Czujnik temperatury wewnętrznej do układu klimatyzacji. Owszem jest to czujnik i nawet do klimatyzacji ale nie temperatury tylko nasłonecznienia.
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
Ford Focus 1.6 TDCi MK3 2011. Mam problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej, który pokazuje 19 °C, a raz 39 °C. Ponadto termostat wariuje, podczas ciągłej jazdy trzyma w miarę, ale na postoju spada prawie na sam dół. Termostat był wymieniony i dalej wariuje, ale nie aż tak jak na starym. Będę wdzięczny za każdą pomoc. 🙏
Nie musi być "gazownik". Ktokolwiek z testerem czytającym Twój sterownik, bo rozumiem, że problem jest na benzynie. Samemu, to możesz pomierzyć multimetrem czujnik temperatury.
Gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego Ford Focus C-Max 1.8 D? Po wymianie termostatu nie trzyma 90 stopni, przy przyspieszaniu spada temperatura. Czy może być walnięty czujnik? AI: Czy przeprowadziłeś jakieś testy diagnostyczne lub sprawdziłeś kody błędów, które mogłyby wskazać na problem z czujnikiem temperatury? Nie ma żadnych błędów...
Tutaj masz trochę informacji na ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
sprawdz czujnik temperatury
1-2 to tam są czujniki nie wiem czy nie temperatury??
TAK odpowietrzyłem dobrze,według mnie. DO zainteresowanych u mnie pomogło nie dokręcenie czujnika jest ciągle poluzowany około półtora obrotu i jest ok. Przejeździłem pół roku tak i jest wszystko dobrze więc to moim zdaniem ,focusy mogą mieć jakiś problem z czujnikami temperatury.
Witam mam ford focus mk2 1.6 tdci 109km ostatnio wyskoczyl mi błąd e199 czyli czujnik temperatury płyny. Więc go wymieniłem a blad dalej jest dodam że wiazka jest ok . Jak można ten błąd skasowac?
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
Miarodajny jest poziom napiecia. ECU mierzy napiecie z czujnika.
Musaiłbym sprawdzić, bo temperatura może być brana z dwóch czujników.
A czujnik temperatury płynu sprawdziłes? Witam. Prosze o porade w jaki sposob sprawdzic ten czujnik? Michal
20 min jazy (10km) po mieście i temp ledwo 60 Taka temperatura nie powinna jeszcze przełączać obiegu na chłodnicę. Sprawdź czy ona jest ciepła. Może też czujnik temperatury fałszować pomiar .
Witam sprawdzilem czujnik chyba jest od ww i oporność jego w temperaturze około 20 stopni wynosi 1420 om .Myśle że czujniki będą podobne .Musisz jakiś podłączyć i porównać jego wskazania ze zwykłym termometrem.
kontrolka świec nie miga
hmmm no ale jest cos nie tak jesli tak stwierdza sterownik :) czujnik temperatury ?
A sprawdzałeś rano czy jest iskra czy dostaje paliwo??Może być winny czujnik temperatury.
Tu chyba w bloku jest taki czujnik?
Sprawdź czujnik temperatury. Od tego zacznij.
Tak tęż podejrzewałem.Ciągne dalej temat .Czemu wypięcie przewodu nie powoduje świecenia kontrolki na desce?.I dalej, gdzie szukać czujnika temperatury silnika?.
Sprawdź czujnik temperatury paliwa. podpinałeś się pod kompa ? może problem jest w sterowaniu pompy
Rozumiem że wymieniłeś wskaźnik temperatury silnika, a nie czujnik temperatury w silniku? Co komputer pokazuje? Test wskazówek był robiony?
faluje hmm a jak by zacząć od silnika krokowego , fałszywego powietrza , czujnik temperatury może jeszcze...
Rozumiem, że presostat sprawdziłeś (podmieniłeś) oraz czujnik temperatury parownika klimatyzacji?
Ba, gdyby to było takie proste... np. w Fordach (focus mk3 i podobnych) mamy rezystor 10,9kΩ i termistor NTC 3kΩ połączone równolegle, jakby mało było tego to odczyt na wyświetlaczu temperatury zewnętrznej uaktualnia się dopiero po przejechaniu pewnego dystansu
Czujnik temperatury płynu do wymiany. Popularna przypadłość w tych autach/silnikach.
Ten czujnik powinieneś wymienić (dwa piny/przewody): http://ford.sklep.pl/product-pol-15057-c... Jest w głowicy, nie w bloku... Jednoprzewodowy to czujnik ciśnienia oleju jest.
Czy sprawdziłeś błędy na komputerze? Obstawiam czujnik temperatury jeśli wykluczyłeś rozrusznik, akumulator i kompresję.
No rozumiem, ale ostatnie dni jest poniżej 5 rano więc powinno grzać.. Nie wiesz może który to czujnik temperatury za to odpowiada?
Mam pytanie, gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzenia w fordzie focusie takim jak w opisie? Dysponuje ktoś może jakimś schematem, gdzie on jest dokładnie umieszczony? Z góry wielkie dzięki za pomoc.
A czy jest czujnik w lewym lusterku?
Czujnik temperatury już zrobiłem. Teraz ma prawidłowe wskazania. Czekam, aż pojadę od rodziców aby sprawdzić ten czujnik kopiowania. tylko u nich mam kanał.
mam podobny problem z moim focusem.. jak jest chłodniej to ma problem z odpaleniem, a kontrolka świec od razu gaśnie po przekręceniu kluczyka.. wymieniłem wszystkie filtry, dałem wężyk zapobiegający cofanie paliwa, wymieniłem czujnik temperatury, a komputer nie wykazuje żadnych błędów (był podłączany w serwisie forda).. nie wiem co dalej robić :/ boję...
no tak ale klima działa dobrze nie załącza sie wentylator a woda prawie sie gotuje w zbiorniczku wyrównawczym i para leci z niego to coś z czujnikiem temperatury?
Sprawdź wtryski oraz przekaźnik świec żarowych, i na kompie czy czujnik temperatury silnika pokazuje wiarygodne parametry.
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
ja stawiam na czujnik temperatury no chyba ze masz ciągle klime włączoną ;)
Czujnik położenia wałka do sprawdzenia. W diagnostyce powinno wyjść.
Witam.Mam taki sam problem z skokiem temperatury,termostat i czujnik wykluczam.Czy ktoś od tego czasu rozwiązał zagadkę z falowaniem temperatury ?
Szybko, wolno. Ci za różnica. Ważne że trzyma. A tam czujnik dotyka głowicy. Nawet nie jest w płynie.
Problem rozwiązany przyczyną były zwierające się przewody czujnika temperatury chłodziwa. rozdzielenie i izolacja załatwiły sprawę zamykam
Sprawdź czujnik położenia wału i jego mocowanie - między innymi na jego podstawie komputer koryguje kąt zapłonu. Duże spalanie może być powodowane jazdą na niedogrzanym silniku. - sprawdź też termostat i czujnik temperatury.
A świece żarowe mają zasilanie, czujnik temperatury silnika jest sprawny?
To prościej. Do sprawdzenia uklad czujnik temperatury->PCM->przekaźnik elektrowentylatora
Skoro związek z temperaturą, to warto zerknąć do czujników tejże
Jakiego czujnika? Bo jak czujnik temperatury powietrza zasysanego w TDDI jest wkręcony w intercooler, zaraz jak prawy reflektor.
Witam to jest wyłącznik termiczny w razie jak by się sprężarka za bardzo zagrzała ma rozłączyć sprzęgło . Czujnik dostaniesz w tym sklepie . https://e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Czuj...
Witam Kolego Sławku czy poradziłeś sobie ,a jeżeli tak to jak z włączającym się jednocześnie wentylatorem nawiewu i wentylatorem chłodnicy ?? - u siebie mam to samo, (wymieniony czujnik temperatury, sprawdzony termostat, odpowietrzony układ chłodzenia) i nie mogę rozwiązać problemu
Jak na zimno nie kopci, a w miarę rozgrzewania zaczyna co raz bardziej, to ja bym obstawił na czujnik temperatury (silnika lub powietrza).
Poszukaj na aliexpress. Na bank da się nowe znaleźc razem z nowymi pinami do zacisniecia. Możesz też poszukać "wtyczka czujnika temperatury" to nawet nowe z kablami są na polskim portalu. Musisz tylko zwrócić uwagę na miejsce wypustek we wtyczce, mogą być w różnym miejscu.
Czujnik różnicy ciśnień dpf, on podaję wartości do pcm? Postaram się to ogarnąć jutro i podam informacje.
ewentualnie moze to byc czujnik temperatury bo tak nie odpala tylko gdy jest zimno
WITAM temat obserwuję od dawna ale dopiero teraz się przyłaczam do dyskuscji :) otóż kupiłem piec 23 kW i chcę go przerobić co nieco dokupiłem sterownik FOCUS z allegro i wszystko ładnie powinno działac ale chcę dołożyć podajnik ze zrobieniem go nie będzie problemu ale problem jest w sterowaniu nie jestem elektronikiem i nie chce budować sam sterownika...
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Pompa wody, termostat, uszczelka pod głowicą, czujnik temperatury. Podaj więcej informacji - jaki silnik, czy zbiorniczek płynu puchnie i co obserwujesz pod maską.
Paliwo, ciśnienie paliwa, iskra świece, czujnik temperatury, obroty rozrusznika i spadek napięcia podczas kręcenia.
A co pokazuje czujnik temperatury po jednym prysznicu, wtedy gdy woda jest już zimna?
A czujnik temperatury miałeś w komplecie z termostatem czy przekładałeś z starego?
uszkodzony czujnik tem. cieczy od klimy po nagrzaniu silnika wyłacza klime znajduje sie przy czujniku od temperatury wskazujacym na desce rozdzielczej na obudowie termoststatu
FOCUS MK1 CZUJNIK TEMPERATURY 93BB10K936AA gdzie sie znajduje czujnik temperatury powietrza dolotowego może ktoś mi pomuc ? jest to silnik 1,6 16 v benzyna zetec 2001r
Ja bym w tym wypadku podczepił dodatkowy czujnik temperatury na wejściu spalin do turbiny i obserwował.
ekonomia produkcji zwycieżyła w escortach MkVIII były dwa jeden na szafę a jeden na komp Tylko w fokusie mierzy temperaturę głowicy nie płynu.Co jest lepsze bo płynu nie ma temperatura wzrasta ponad normę.W escorcie płynu niet temperatury niet.
Okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego jest umieszczony na górze silnika w głowicy pomiędzy 2 i 3 cylindrem pod gumowym kapturkiem przy świecach. Czujnik ten jest tylko częściowo wkręcony w głowicę i nie styka się bezpośrednio z płynem. Posiada rezystancje ok 50kR w 25st C. Wskazanie z niego nie zmienia się po odpięciu czujnika dopiero...
Tak, przy odpalaniu i jak silnik jest zimny to może kopcić bialym dymem i nierowno pracować Przy niesprawnych świecach żarowych owszem , z komina zachmurzy, ale tylko przez kilkadziesiąt sekund, ale nie przez 10-15 minut aż do rozgrzania. Odnośnie chmurzenia oraz niskiej kultury pracy motoru może mieć wpływ nieodpowiednie wyprzedzenie początku tłoczenia...
Oczywiście czujnik temp ten w głowicy został wymieniony?
Czy uszkodzony czujnik plynu chlodzacego może być przyczyną wprowadzania auta w tryb awaryjny.? Gdy temperatura spada poniżej zera podczas jazdy zdarza się ze silnik przechodzi w tryb awaryjny tzn.wyswietla się,,usterka układu sterowania" a gdy temp. Jest na plusie takiego czegoś nie ma. Ford focus km2 , 1.6 benzyna , 2005rok. Proszę o pomoc
U mnie pomogła wymiana czujnika temperatury oczywiście oryginalny z ASO. Stary czujnik miał nie wiadomo dlaczego większą średnicę pod koniec mam nadzieje że to nie z powodu przegrzania
Zapomniałem o wentylatorze,to może też sugerować czujnik temperatury ale raczej wyszedłby na kompie,wtryski zresztą też powinny wyjść
To może i ten czujnik temperatury jest do kitu. Zdarzają sie takie sytuacje że nowy a jednak zawodzi..
:arrow: elektryk TMP100 to czujnik temperatury z szyna i2c produkowany przez TI, wiecej informacji: http://focus.ti.com/docs/prod/productfol...
czujniki temperatury focus focus czujniki focus temperatury
demontaż mastercook napęd bramy garażu manual master
projekt układów elektronicznych projekt układów elektronicznych
Głowica uniwersalna vs kasująca w magnetofonie – różnice, skuteczność, ryzyko uszkodzenia Samsung Galaxy Grand Prime – Set Warranty Bit: Kernel, Knox Warranty Void 0x1, root, custom ROM