czy można je sprawdzić miernikiem jak w innych autkach. tak, można. zobacz tu:http://www.elektroda.pl/rtvforum/file...
Czujnik masz w lusterku zewnętrznym,silniczek za radiem.
Kolego trochę inicjatywy np http://forum.fordclubpolska.org/showthre... lub http://fordforum.pl/showthread.php?t=907... może te linki pomogą . Pozdrawiam
Mistrzu, tam nie są czujniki indukcyjne. Sprawdzaj je miernikiem tak jk się sprawdza diodę
Podłączyłem komputer pod obd i program fordscana wywaliło błąd wysokie napięcie obwodu czujnika temperatury zewnętrznej po skasowaniu błędu temp pokazuje w miarę ok może 1-2 stopni różnicy ale to normalne po ponownym odłączeniu wtyczki od lusterka błąd wrócił pytanie brzmi czy od czasu kiedy zmieniłem to lusterko błąd tkwił i to było przyczyną nieprawidłowych...
Jak w załączonym foto
Nie rozwiązałem problemu, gdyż nie mam nowych czujników
400 Om.
Odpiąć wtyczkę i zewrzeć. Jeśli światło się zapali, to wina w czujniku.
Nie. Co najwyżej możesz sprawdzić czujniki omomierzem.
Witaj powinieneś mieć na czujniku bądź na kostce cyfry: 1- czarny/pomarańczowy; 2- biały/niebieski; 3- zielony/czerwony. Pozdrawiam
To będzie buzzer piezoelektryk na 12V , kupisz w elektroniku.
Jaki canbus?? Masę z masy lampy zasilanie z przewodu świateł cofania.Proste jak drut. Wziął masę z pozycyjnych.Jakbym widział montaż radia w japońcu :)
Nie ma czujnika w głowicy.
Witam kolegę. W w/w sprawie zapraszam serdecznie na forum fordklubpolska. Na temat tempomatu jest wszystko. Co do czujnika zmierzchu jeżeli nie znajdziesz to pytaj kolegę Tedik-a z Katowic.To taki guru elektroniki w fordach.
To czujnik Halla i sprawdza się go za pomocą oscyloskopu albo przynajmniej kontrolki ledowej. Nie ma typowej oporności jak czujnik nagnetoindukcyjny. Ma 3 piny-zasilanie, masę i sygnał
Dziękuję. Sprawdzę. Pozdrawiam
A kluczowanie wtryskiwaczami masz? Tam padał często czujnik położenia wału.
Czemu wypięcie przewodu nie powoduje świecenia kontrolki na desce?. Bo kontrolka smarowania jest sterowana masą. Przyłóż do masy i zaświeci. Ten czujnik ma szarą wtyczkę?
Może czujnik obrotów wałka pompy?
Brak zgodności synchronizacji czujników wału i wałka
Witam sprawdzilem czujnik chyba jest od ww i oporność jego w temperaturze około 20 stopni wynosi 1420 om .Myśle że czujniki będą podobne .Musisz jakiś podłączyć i porównać jego wskazania ze zwykłym termometrem.
Witam Myślę, że wystarczy zmierzyć pojemność. Tak jak pisałem wcześniej około 1nF. Tymczasem reanimowałem i drugi zbiornik z powodzeniem. Pozdrawiam
Co może być przyczyną , uszkodzony wskaźnik na tablicy ? Najprawdopodobniej. Zegary w Focusie mk2 znane są niestety z problemów z zimnymi lutami, które pojawiają się po kilku latach eksploatacji samochodu. Dotknij jeszcze dla pewności obudowy termostatu, tam gdzie jest czujnik, czy robi się ciepła w trakcie pracy silnika. Ale z tego co się orientuję...
A czy czasami nie jest tak,że komputer sam sobie wstawia uśrednioną wartość temperatury w przypadku uszkodzenia czujnika??
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
Mam pytanie, co to są za czujniki 1-4 oraz ten 5 element? Focus MK1 1,8 TDCI
Albo zapchany DPF albo czujnik ciśnienia do wymiany.
No rzeczywiście ciężko wyjąć bo się zapieka na tej tulei mosiężnej. Zazwyczaj pomaga ujęcie w żabkę i rozruszanie dookoła.
1.0TDCI? mhm.. podaj odpowiednie dane. Dodano po 4 Zielono/czerwony to zasilanie +12V po zapłonie z głównego przekaźnika K46. biało/niebieski to 17 pin sterownika silnika czarno/pomarańczowy to 75 pin sterownika silnika
Czujnik położenia wałka rozrządu.
Spalony komponent w module. Wlutowano nowy rezystor i moduł działa.
Zaraz ,to co piszesz jest nie logiczne. Jak pedał ma zasilanie to skąd skoki napięć na wyjściu sygnału tym bardziej przy odłączonym pedale? Pogłącz tam oscyloskop i na wejściu i na wyjściu . A masę czujnik ma dobrą ?
Proszę forumowiczów o pomoc w identyfikacji elementów SMD zaznaczonych w czerwonej ramce. Przeszukałem czeluści internetu ale niestety nie znalazłem rozwiązania. Pierwszy element najprawdopodobniej jest to tranzystor typu NPN natomiast drugi najprawdopodobniej to rodzaj bezpiecznika SMD. Proszę o weryfikację oraz pomoc w dopasowaniu zamiennika tego...
Tu chyba w bloku jest taki czujnik?
Nie musi być "gazownik". Ktokolwiek z testerem czytającym Twój sterownik, bo rozumiem, że problem jest na benzynie. Samemu, to możesz pomierzyć multimetrem czujnik temperatury.
Ford Focus 1.6 TDCi MK3 2011. Mam problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej, który pokazuje 19 °C, a raz 39 °C. Ponadto termostat wariuje, podczas ciągłej jazdy trzyma w miarę, ale na postoju spada prawie na sam dół. Termostat był wymieniony i dalej wariuje, ale nie aż tak jak na starym. Będę wdzięczny za każdą pomoc. 🙏
Nie wiem jak w focusie, ale jak w moim aucie odepnę czujnik temperatury to włącza się wentylator od razu. W moim samochodzie są chyba 3 czujniki, może to jest kierunek w którym musisz szukać?
To jest common rail pompa wtryskowa Siemens, tam są 2 czujniki ciśnienia.
Musaiłbym sprawdzić, bo temperatura może być brana z dwóch czujników.
moze tysz sie troche zapowietrzqac
Wymienić filtry, przedmuchać całość sprężonym powietrzem, doprowadzić do właściwej temperatury i będzie ok. Rzadko kiedy żeby psuły się czujniki temp.
Czujnik temperatury wewnętrznej do układu klimatyzacji.
Jeżeli czujnik był wypięty to sterownik musiał zarejestrować jakiś błąd Cxxxx. Również test drogowy wyświetlił by ( w funkcji parametrów rzeczywistych) brak prędkości z danego koła. Aż sie boję myśleć o tym, że autor tematu robi nas w balona i diagnozuje to jakims fejsikiem typu scanmaster albo OBDtool (czyli diagnozuje sam silnik)
W mondeo MK3 TDCi przy uszkodzonym czujniku działy się różne cuda, możliwe że w Focusie tez tak jest.
Witam wszystkich forumowiczow.Mam taki sam problem jak Przemoslupsk opisal.Jest to focus 2002 1,8TDI i tez skacze wskazówka od paliwa i od temperatury.Jak sciągnąłem kostke przy zbiorniku paliwa wskazowka nadal pokazuje jak chce.W czym tkwi problem?Jakieś zwarcie czy może brak dobrej masy? Czekam na podpowiedzi.Dzieki i pozdrawiam
Czujniki z Valeo nie mają średnicy pod otwory 30 mm
Szarym w stronę czujnika.
Nie ma to znaczenia.
Czujnik pewnie i dobry był, ingerencja elektryka i wymiana jak widać nic ni dała. Błędy pewnie pozostały bez zmian. A wystarczy sprawdzić sygnał z czujnika na wtyczce sterownika ABS lub/i prześwietlić przewody od czujnika do wtyczki. Jeśli jest wszystko ok, sterownik do naprawy.
Możesz mieć rację. Warto zwrócić uwagę na ten czujnik.
Od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem samochodu po konsultacji z mechanikiem doszliśmy do wniosku ze jest to prawdopodobnie czujnik wałka rozrządu.Pod tym kontem mam pytanie gdzie znajduje się taki czujnik oraz jak go wymieni bo chcę zając się tym sam.
Minęło sporo czasu, ale udało się rozwiązać problem??? Tam chyba jest jeszcze czujnik deszczu...
Obecne systemy OBDII potrafią same zgasić kontrolkę MIL jeśli po iluś odpaleniach nie wykryją usterki w układzie.
Czujnik ciśnienia w układzie wspomagania.
sprawdz czy układ zadziała poprostu po odłaczeniu jednego uszkodzonego czujnika. w większości przypadków działa.
Miarodajny jest poziom napiecia. ECU mierzy napiecie z czujnika.
Ten przetwornik co jest właśnie w skrzynie biegów wciskany, należy sprawdzić ma na nim być + i - i impulsy plusowe chyba, dajesz auto na lewarek druga osoba wbija jedynkę i patrzysz czy impulsy przyspieszają wraz z prędkością, jak jest tam wszystko dobrze to licznik do wymiany.
To focus z 2005roku Tylko jak ustalić teraz który zamek fiksuje. :cry:
Poszukaj czujników montowanych na froncie bramy. Można w nich obrócić płytkę z czujnikami. Np. Focus Slim
A po skasowaniu błędy jakie pozostają? Odłączyć czujnik na listwie i zakręć czy coś się zmieni
Ustaw próg, wylutuj potencjometr, zmierz, wlutuj dwa rezystory. Albo unieruchom potencjometr mechanicznie, np. lakierem. dioda podaje napięcie o 2 do 5 V czy jakieś takie - tak z ciekawości - co to za dioda?
W fokusie jest tylko jeden czujnik temp. i jest odpowiedzialny za wszystko na deskę, za wentylator i na komputer.
TAK odpowietrzyłem dobrze,według mnie. DO zainteresowanych u mnie pomogło nie dokręcenie czujnika jest ciągle poluzowany około półtora obrotu i jest ok. Przejeździłem pół roku tak i jest wszystko dobrze więc to moim zdaniem ,focusy mogą mieć jakiś problem z czujnikami temperatury.
Witaj odnośnie błędu tak podaje workshop: P1335 -Lampka kontrolna nieprawidłowego działania (MIL) świeci się Układ recyrkulacji spalin (EGR), czujnik położenia, minimalne działanie przy zatrzymaniu Obwód czujnika położenia wału korbowego 1/otwarty .Sprawdzić następujące podzespoły: 1 Czujnik Halla/MRE na wale korbowym
problem może być w łożysku koła przedniego.Z nie go czujnik czyta obroty . Dodano po 1 najlepiej podłączyc diagnoskop i sprawdzić czy w czasie jazdy czujniki widzą obroty poszczególnych kół.
Tam częściej są problemy z czujnikami na tych kołach niż z kołami.
Panowie, jak sprawdzić czujnik ABS od FOCUSA 1.8 z 1998r z TCS
problem wyskoczyl po podłączeniu pod komputer:)??????? dobrze zrozumialem?? auto ma się samo naprawić po jezdzie:):) :):):):):):):):):):):):): moje pytania: jaki komputer byl podlaczony? po wymanie czujnika jakie bledy wykryk ten komputer:):):):):)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego w Ford Focus C-Max 1.8D znajduje się z tyłu silnika (od kabiny), po prawej stronie patrząc na silnik od przodu. Inaczej opisując, znajduje się na ścianie silnikiem od strony kabiny, tuż obok wtyczek sond lambda
Tutaj masz trochę informacji na ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam. Wymieniłem maglownicę w swoim focusie Mk II i nie wiedziałem że jest w niej czujnik kąta skrętu. W nowej miejsce niby jest ale nie ma otworów na śruby ale to nie problem tylko czy włożenie samego czujnika coś pomoże czy ta maglownica jest do tego przystosowana i będzie to działać. Czy znowu wymiana na nową z czujnikiem ?. Pozdrawiam.
To co mi przychodzi do głowy to różna średnica opon. Inna opcja to uszkodzenie czujnika lub pierścienia od abs-u.
Czy jest możliwość, że podczas wymiany akumulatora pociągnąłem wtyczkę z czujnika?
Bezpiecznik F84 10A. Ale jak działa wycieraczka to GEM widzi sygnał więc teoretycznie ok. Pozostaje ci wadliwy GEM, źle skonfigurowany ,albo wiązka/korozja, tyle.
jak prąd dochodi do samego sprzęgła a ono nie reaguje to po prostu jest zepsute, najprawdopodobnej masz przerwę w uzwojeniu jak jest zimno to się kurczy i styka nie raz tak miałem, przecież to tylko zwykły elektro magnes jak jest prąd to to musi działać i zapiąć, albo druga opcja lepsza dla ciebie zdaża się tak że tarcza sprzęgiełka jest za daleko i...
Jeżeli masz z czego to podmień jeszcze czujnik cps albo zrób charakterystykę twojego czasami na niektórych skanerach nie wyrzuci błędu czujnik niby działa ale nie w parametrach.
Czujnik jest w zaworze EGR, masz tam tylko jedną wtyczkę. We wtyczce masz 5 przewodów - 3 od czujnika położenia i 2 od wysterowania zaworu. Odepnij wtyczkę i zobacz czy błąd dalej będzie - jak nie to będzie zwarcie w EGR. Pin nr 1, 2, 6 we wtyczce to czujnik położenia EGR.
Jest tylko jeden czujnik w głowicy.
Niestety w fokach problemem jest brak "stabilnej" masy , biuletyny serwisowe zalecają dołożenie przewodów masowych od akumulatora.Może od tego zacząć ? Ja poszedłem krok dalej i zrobiłem podwójną masę na nadwozie oraz do silnika , problem z VSS zniknął .
W Mondeo mk3 jest identyczna manetka do współpracy własnie z czujnikiem deszczu i reguluje czułość reakcji na krople. Ale nie podpowiem czy zadziała w focusie do regulacji przerwy. Nie wiem jak jest w mondeo bez czujnika deszczu by to porównać.
Tak, wymień ten czujnik.
W moim autku jest funkcja która przy stłuczce, nawet lekkiej, powoduje m/i włączenie się awaryjnych. Mogę sobie wyobrazić, że u ciebie też jest coś takiego i po twoich puknięciach jakiś czujnik nadal "myśli" że masz dzwona.
sprawdz czujnik temperatury
Witam ! Gdzie umiejscowiony jest czujnik zderzenia przedniego w samochodzie Ford Focus 2004 ? Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam !
Po schemacie wygląda że nie ma tam nic innego tylko CAN.Z GEM do licznika przez CAN ms, i od licznika do PCM przez CAN hs.Może i polecenie jest tylko czy PCM widzie poprawnie Ciśnienia?Nie wiem jaki tam jest czujnik czy 5v czy tylko switch.
wkrecony z tyłu glowicy, dla łatwiejszego rozumienia z przeciwnej strony rozrządu 2 pinowy
Trzeba (też na wiertło/kołek) bo na pompie siedzi czujnik wałka.
Jest to zawór recyrkulacji spalin z czujnikiem polozenia powinien byc 5 zylowy przewód. Na pinie numer 2 po wlaczeniu zaplonu powinno byc 5V.
Jakie są objawy uszkodzenia czujnika Halla przy sterowniku?
Czujnik zamknięcia drzwi.
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Witam.W fordzie focusie z silnikiem tddi nie są montowane czujniki uderzeniowe tylko w silnikach benzynowych . Można spróbować wejść w tryb serwisowy- http://fkp.fyi.pl/viewtopic.php?t=84. Może będzie zapisany kod błędu.
Witam mam ford focus mk2 1.6 tdci 109km ostatnio wyskoczyl mi błąd e199 czyli czujnik temperatury płyny. Więc go wymieniłem a blad dalej jest dodam że wiazka jest ok . Jak można ten błąd skasowac?
Czujników brak. Rozpoznanie po prędkości i obrotach. Masz mape ori i mod?
Spotkałem kiedyś X10XE w Corsie B (przez ten wiecznie rozszczelniający się czujnik ciśnienia oleju).
skoro nie działa ESP i mowa o czujnikach to jest ich trochę i bez diagnostyki ciężko zwyrokować bo nawet słaby/zuzyty akumulator może niekiedy powodować problemy z ESP... swoją drogą skoro ABS na pewno działa (czy na pewno?) to chyba jednak nie były by to czujniki w kołach, może czujnik kąta obrotu kierownicy, albo czujniki żyroskopowe/przyspieszenia...
Witam, Potrzebuje pilnie pomocy w instalacji alarmu. Bardzo potrzebuje wiedziec jak podlaczyc sterowanie swaitlami, czujniki w drzwiach i klape oraz centralny zamek. Zalaczam schemat. Jesli ktos sie orientuje bardzo prosze o informacje. http://obrazki.elektroda.net/100_1275373...
O szarpaniu w tym silniku w psa/Volvo/ford można książkę napisać. Najpierw zobacz czy masz na gruszce od turbosprężarki czujnik kopiowania.
Za niskie ciśnienie rail to po pierwsze. Dalej to oscyloskop i podejrzeć czujnik wału
czujniki temperatury focus focus czujniki temperatury focus focus instrukcja
panele dachy płaskim sprężyna siłownika krups dźwięk jednej słuchawce lenovo
philips fc690 prostownik ideal
Funkcje fotela kierowcy w Volkswagen Sharan Różnica ciśnień mierzona przez presostat w piecu z zamkniętą komorą spalania