Msz chyba uszkodzony alternator, albo coś go tak obciąża. Zakładam jednak że jest uszkodzony.
Kup trzeci szrot. Może pomoże
czy ten alternator posiada sprząglo jeżeli tak to moze byc wina sprzęgła
Sprawdź sprzęgło alternatora czy nie jest zablokowane !
Dla mnie to dźwięk zacierającego się sprzęgła alternatora wtedy napinacz zaczyna drżeć, najlepiej by było odpalić bez paska PK lub przyjrzeć się napinaczowi jak pracuje
To tak jak teraz "tele-porada u lekarza" :). W zimniejsze dni zawsze chodzi troszkę inaczej a tym bardziej na początku pracy po uruchomieniu silnika. Albo jestem głuchy :) , albo nic nie słyszę dziwnego - 1.6 tdci słyszałem gorsze na zimnym. Po wymianie oleju chodzi inaczej, po kilku tysiącach już inaczej, A i nawet paliwo ma wpływ na pracę - odgłos....
Dziś wyciągnąłem alternator i okazało się, że główną przyczyną braku ładowania było kompletnie zniszczone sprzęgło alternatora (łączenie alternatora ze sprzęgłem). Jak myślicie to tylko zbieg okoliczności? czy warto coś od razu wymienić przed montażem nowego sprzęgła ?
Minął ponad rok:) Wymieniłem alternator miesiąc temu na oryginalny używany. Stary niby ładował 14-14,5V, ale komputer zgłaszał jakiś błąd i powiedziano mi, że to wina altka. Nie śpieszyłem się z wymianą bo zbytnio w to nie wierzyłem:) W końcu urwało się sprzęgło alternatora i musiałem dokonać zakupu:) Po demontażu starego okazało się, że był on od innego...
Ford to porządna marka... Litości!! Jeżeli choc ktoś miał okazję robić sprzęgło w mondeo lub tylne zawieszenie w Focusie to wie o co chodzi! Nie wspomnę już o wspaniałych alternatorach Marelli lub Visteon.
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
A czy ten alternator nie ma przypadkiem sprzęgła jednokierunkowego? Bo to ostatnio modne u producentów. Kolega z pracy miał podobne objawy(zapalająca się okresowo kontrolka) w Skodzie Octavii, no i to było przyczyną. Tak posiada, i w razie jego awarii jesteśmy zmuszeni do kupna nowego alternatora gdyż do tego co jest w ST225 nie można kupić sprzęgiełka...
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post ale postaram sie opisać mój problem w miarę dokładnie :) A więc do rzeczy problem jest w Fordzie focus mk2 2006 rok motor o pojemnosci 1.6 diesel :) pożyczyłem auto mojemu wujkowi który zabrał je do Niemiec bo jego sie rozwaliło ... wymienił alternator ponieważ ten który był zamontowany sie rozwalił nie wiem...
Od jakiegoś czasu na 2-biegu szarpie autem, tak jakby miał się za moment zatrzymać... silnik tak jakby zamierał na moment i zaświecają się wszystkie kontrolki (tak jak przy rozruchu.. wtryski, świeca, akumulator, itp)... samochód jedzie dalej i kontrolki zaraz gasną. Najlepsze jest to, że po zaświeceniu się tych wszystkich kontrolek samochód powinien...
Zrobiłeś to źle. Wał ustawiasz na blokadę (trzpień, łatwo wykonać) wkręcany w okolicach sprzęgła alternatora. Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem. Luzujesz koło wałka rozrządu, tak, aby się swobodnie obracało. Zakładasz pasek, napinasz tak, aby znaki na napinaczu się pokryły. Dokręcasz koło wałka rozrządu. Demontujesz blokady, kręcisz ręcznie silnikiem,...
Niestety w przyszłym tygodniu mechanik będzie miał czas zająć się samochodem. Wydaje mi się że check engine zapala się dopiero po kilkukrotnym zgaszeniu i odpaleniu silnika i do skasowania błędu zostaje na stałe, gdybym tak nie robił prawdopodobnie check engine by się nie załączył. Silnik na biegu jałowym albo gdy wcisnę sprzęgło nie może utrzymać obrotów...
Mam następujący problem ze swoim Focusem. Ładowanie na biegu jałowym to 14,2V bez włączonych odbiorników, natomiast po włączeniu dmuchawy, świateł i klimatyzacji napięcie spada do 12,2V i tak do momentu gdy dodam gazu, wtedy na podwyższonych obrotach 13,8V po odpuszczeniu znowu wraca na 12,2V. Podmieniłem alternator na nowy (uprzejmość kolegi) to samo....
wszystko stało sie po wymianie rozrządu pompy wody i oleju(5W30) (175tys km przebiegu) Dopuki silnik sie nie nagrzeje jest ok. Po uzyskaniu normalnej temperatury pracy silnika i przekroczeniu ok.2tyś obr/min wydobywa sie dziwny" jazgot" (jakby huczała jakaś rolka)??? -sprzęgło ok -zdejmowany był juz pasek napedzający pompe wody i wspomagania z alternatorem...
Witam wszystkich. Było tutaj na forum kilka tematów które prześledziłem odnośnie tego jaki samochód kupić, lecz nie znalazłem topicu który by mi rozjaśnił sytuację :wink: Samochód ma być raczej mały, hatchback. Głównie na dojazd do pracy 30km w jedną stronę. Do tej pory jeździłem 3 lata Fiatem UNO 1,4 LPG 1995r Spalał mi 8,5 LPG /100km przy cenach gazu...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
sprzęgło alternatora sprzęgło focus focus sprzęgło
elzab moduł silnik klatkowy wirnik panasonic ht870
filtr paliwa korekty zelmer aquos
Dlaczego pompa obiegowa działa, gdy piec nie grzeje? Instrukcja obsługi regulatora RE 7 Lumel