Sprawdź luty na zegarach. Tam występują problemy i głupieje komunikacja. Diagnoza ? - z czuciem ręką z góry w zegary.
Witaj! Nie potencjometr, a regulator pwm trzeba zastosować, naturalnie na plusie. https://obrazki.elektroda.pl/6798650900_... Pin 9, oznaczony 58d, kolor przewodu pomarańczowo-niebieski, 0.35mm2. Jeśli dobrze pamiętam, to wewnątrz włącznika (łatwo się go rozbiera) jest zworka, którą możesz usunąć i w to miejsce wstawić regulator, bez...
Schemat prosty nawet kolory kabli są. Teraz najtrudniejsze to znaleźć numery pinów jak masz szczęście to są na wtyczce a jak nie to w liczniku. Na pewno są opisane bardzo małe cyfry
Sprzedane auto
I wie ktoś w końcu co powoduje niepodświetlanie deski i zegarów?
Właśnie też się tak zastanawiam, może by kupić i sprawdzić. Bo wyjąłem ją z obudowy kierownicy i gdy włączę lewy, to słychać te szybkie klikanie, gdy do góry, to jest ok. Tylko zauważyłem takie coś, że przy włączeniu lewego przygasają delikatnie zegary.
Coś chyba ta naprawa nie udana .
Czytasz schemat w sposób następujący: jeśli do pinu 21 podłączysz +12V, a do pinu 2 GND, to zaświeci się kontrolka świateł drogowych. https://obrazki.elektroda.pl/4120056800_...
Zegary do naprawy pod mikroskopem.
Dobrze powiedział, licznik do roboty. Koszt 200 do 300 zł (przynajmniej ja tyle biorę i proszę się tym nie sugerować).
Strasznie oszczędnie dozujesz wiadomości. Nie da się wszystkiego w jednym poście napisać co było robione a co wykluczone ?. Zegary na próbę do podmiany, nawet bez programowania i zobaczyć zachowanie, jak się nic nie zmieni to któryś moduł może na szynie CAN robić opóźnienie. Acz stawiam na zegary.
Z racji tego że w tych autach były problemy z licznikami, proponuję sprawdzić luty na zegarach.
Witam No cóż każdy ma swoje doświadczenia i oczywiście taka przyczyna jak rozrusznik, zaśniedziałe masy itp również może do pewnego stopnia dawac podobne efekty. Niemniej jednak z mojego doświadczenia na 200 takich przypadków 199 to rozładowany akumulator ( czy to samoistnie czy też w wyniku braku ładowania ) więc podejrzewam ,że akumulator co z resztą...
Nie powinien, ale możesz zawsze papierem ściernym oczyścić na szybko i założyć. To raczej profilaktyka bo przecież reszta auta jest zasilana jak sam zauważyłeś. No i docelowo naprawić jeśli nie da się poprawnie jej zakręcić. Zobacz jeszcze jedną rzecz - walnij w daszek zegarów. Immo w Focusie mk2 jest w zegarach, dość powszechną usterką są zimne luty...
Przy okazji, sprawdź co masz przy pokrętle włączania świateł.
Przecież w Focusie łatwo poznać, że akumulator jest zły-wskazówki zegarów idą do końca i wracają na swoją pozycję.
jak to zrobic krok po kroku? Focus mk2 – wymiana zegarów, ECU, kodowanie kluczyków (...)
Co do focusa to wiem że klucze i IMMO są w liczniku a wymiana BCM to inny temat i nie mam z tym doświadczenia. Temat tu dotyczy zegara od galaxy mk3 i tu akurat wiem że auto odpala na innym liczniku nawet z mondeo mk4. Na odpiętym liczniku nie próbowałem.
Prawdopodobnie tzw. zimne luty na płytce za zegarami.
Ewidentnie jest problem z zasilaniem, zostaw krokowce, przeplywki, tym podobne. Ginące zasilanie będzie powodowało problem z zegarami.
Bo pewnie miała ta Foczka ze 300tyś i ktoś chciał zrobić na sprzedaż, a byle czym tego się nie da i ... "wykrzaczył" się zegar :) . Można wymienić na inny identyczny i zaprogramować klucze na nowo - immo jest w zegarach.
Nie wiem jak w tym samochodzie ale np. ford pewne model miały problemy podobnego typu (świecące kontrolki, ogólnie deska wyświetla co chce) i ma to związek z zegarami. Najczęściej występują tzw. suche luty powodując różne anomalia. Podobny problem miałem u siebie z świecącą kontrolką ładowania i po poprawieniu lutów zegarów problem ustąpił (Focus C-max)....
fiesta ma klucze w liczniku, niestety jak focus 3
Od przełącznika świateł!
Witam ,mam focusa benzyne z roku 99/sedan ,problem polega na tym ,że jak włącze światła przygasa podświetlenie zegarów. Prosze o pomoc! Pozdrawiam/Marcin
Witam, Silnik zetec 2.0 16v benzyna-gaz.Czytam na różnych forach i jedni piszą, że objawem z ciężkim odpaleniem silnika jak jest ciepły, może byc silniczek krokowy sterownik pompy paliwa, zawory. Objaw jest taki, że jak silnik po nocy, czy też jak pochodzi i trochę ostygnie odpala bez żadnego ale...Natomiast jak próbuję już go odpalić , po chwilowym...
Zegary do naprawy.
Skrzynka bezpieczników do przeglądu , to ich bolączka.
Zimne luty przy pinach głównej wiązki deska zegary
Po prostu uwaliłeś sterownik pompy. Skończy się zakupem innego i dopisaniem ponownie do auta. A wskazówki jak zauważyłem ze swych obserwacji to idą w każdym focusie.
Panel od regulacji nawiewu jest podświetlony? Może włącznik świateł się zepsuł, albo szafa sama w sobie.
Po wykręceniu czujnika powinien lecieć olej a nie powietrze. Wkręć manometr i zobacz co pokaże zegar.
Co może być przyczyną , uszkodzony wskaźnik na tablicy ? Najprawdopodobniej. Zegary w Focusie mk2 znane są niestety z problemów z zimnymi lutami, które pojawiają się po kilku latach eksploatacji samochodu. Dotknij jeszcze dla pewności obudowy termostatu, tam gdzie jest czujnik, czy robi się ciepła w trakcie pracy silnika. Ale z tego co się orientuję...
W menu jak nie będzie to wyłącz radio wciśnij menu i przytrzymaj, wtedy wejdziesz w drugie menu. Ale były radia, które zegarka nie posiadały :)
Zacznij od sprawdzenia zegarów.
Część przychodzę z zapytaniem czy wie ktoś gdzie przerobią mi zegary a dokładnie chodzi mi o podświetlenie w focusie mk1 z zielonego na białe nie potrafię tego robić bo trzeba to przelutować i zdjąć jaka folie zeilona jestem z liamnowej małopolskie może być wysyłki macie kogoś polecić
Dzień dobry, Dziękuję za sugestię, jutro to sprawdzę. Jeżeli chodzi o rocznik, to jest to 12.2013.
Albo uwalone zegary, albo wiązka między zbiornikiem a zegarami.
Sygnał prędkości wychodzący z CAN ma iść na pin 3 wtyczki DB9 instalacji taksometru. CAN jest pod radiem, zegarami, w OBD, skrzynce bezpieczników, w instalacji drzwi lewych i prawych, komputerze silnika, sterownika ABS. Najłatwiej podłączyć w Focusie jest pod OBD, potem radio lub skrzynka bezpieczników.
Miałem podobny problem okazało się że to były zimne luty w zegarach przy kostce wpięcia
Problem rozwiązany..zimny lód na zegarach.
Jednej rzeczy nie rozumiem. Kolega w Focusie MK2 z 2005r montował przy Przybyszewskiego drogomierz Cezar. Byłem przy tym. Gość wyjmował zegary i pod co on tam sie podpiął??? Prowadził jeden czarny przewód za zegary.
U mnie niestety zegary do wymiany. Rada dla innych wymieniających zegary: stan licznika jest zapisany na zegarze. Mój focus "postarzał" się nagle z 80k km do 190k km. Mimo wymiany w ASO nie chcieli ustawić mi stanu licznika jak z przed naprawy.
Z boku powinna być śruba zabezpieczająca - wykręcasz ją i wyciągasz czujnik (możesz pomóc sobie szczypcami - tylko delikatnie). Montaż w odwrotnej kolejności :D. Podobne objawy może też dawać słaby akumulator, ale wtedy na zapłonie miałbyś reset zegarów (obie wskazówki na chwilę na maxa - jak w motocyklu).
Wymieniłem już troche tego śmiecia. Problem jest w tych gównianych ścieżkach. Działa kiedy chce. Usterka losowa. Daj sobie z tym spokój. Kup drugie zegary.
Z tego co pamiętam to w zegarach jest buzer.
Wejdz w zegary i tam skasuj kontrolkę.
Czujnik cofania ponoc sprawny To sprawny czy tak nie do końca, bo bez tego to dalej zgadywanka. Może i być uszkodzona wiązka, ale... Dodano po 5 Komp oprocz lambdy pokazuje jakis blad komunikacji ale pewnie to nie ma zwiazku i to chyba sprawa wadliwych zegarow w focusach Nie do końca, błąd komunikacji może być spowodowany słabej jakości interfejsem...
Jest tylko jeden czujnik, zegary dostają sygnał z ecu
A co się dzieje, bo temperatura na zegarach wyświetlana jest w oparciu o dane z dwóch czujników: w lusterku i w dolocie? Niekoniecznie musi być uwalony czujnik w lusterku.
Proszę bardzo: http://skyhisi.blogspot.com/2013/09/euro... Ten boss wykonał już plugin do ETS2 i wypisał kod do arduino w paczce: http://downloads.silasparker.co.uk/dashb... tylko podpiąć pod odpowiednie piny i masz jak znalazł. Teraz sprawa podłączenia pod zegary, możesz kupić serwa do arduino i podłączyć...
Witam, planuję podłączyć zegary z samochodu Ford Focus MK1 do Arduino, aby wykorzystać je do wyścigów na symulatorze. Potrzebuję do tego opisu wyprowadzeń gniazda licznika, którego nigdzie nie mogę znaleźć. Znalazłem kilka schematów, ale nic z nich nie rozumiem. Jeśli ktoś ma opis wyprowadzeń takiej kostki, to proszę o udostępnienie. https://obrazki.elektroda.pl/6429498400_...
Uderz nad zegarami w deskę jak będzie ok to klasyka tego modelu.
wyciagam bezpiecznik Który bezpiecznik? Co dokładnie świeci, same postojówki czy podświetelnie tablicy rejestracyjnej, zegarów też?
Że Kolega nie sprawdził od razu wszystkiego przed zakupem? Teraz to proponuje do dobrego elektryka i niech sprawdzi ten zegar i podłączenie radia.
Musaiłbym sprawdzić, bo temperatura może być brana z dwóch czujników. Nawet gdyby to wyświetlana na zegarach jest ta z ,,małego" obiegu. Albo taka jest faktycznie albo coś gdzie przekłamuje.
Co dzieje sie na postoju? Wentylator sie wlacza? Co podczas jazdy w miescie, z mniejsza predkoscia? Szukalbym raczej problemow w elektryka. Kable przy czujniku, albo problem w zegarach.
Wszystkie przewody masowe w tym modelu mają taki sam kolor czarno-pomarańczowy. Schematu podłączenia czujnika nie mam - niestety. Szukam jeszcze w necie... Doczytałem się na forum Forda o podobnej sytuacji - pomogła podobno wymiana zegarów...
Pod bezpiecznik 36 podłączone są także zegary. W większości tych zegarów pojawiają się zimne luty, które objawiają się m.in. wyższym poborem prądu. Powinno pomóc poprawienie lutów, lub wymiana zegarów na inne. Jeśli się chcesz upewnić, czy prąd pobierają zegary. Musisz je odkręcić i odłączyć wtyczkę.
Jest jeden czujnik, do ster. silnika i wskaźnika temp na zegarach. Wentylatorem chłodnicy steruje ster. silnika
Obraz po brzegach rozmazany. Zegar ledwie czytelny. Środek ok. Regulacja focus nic nie daje. Gdzie szukać usterki ? Pozdrawiam
Są 2 grupy możliwości 1. Zimny lut gdzieś (w MK2 było to np złącze w PCB przy liczniku) 2. Gdzieś dostała się woda o ile w kabinie można wykluczyć (chyba byś widział) to są problemy gdzieś indziej (bezpieczniki a raczej kontakt ? / zaśniedziałe złącza ? Jest jeszcze możliwość że gdzieś jest uszkodzona wiązka ? Najpierw trzeba by się podłączyć pod OBD...
Panowie ogarniał może ktoś immo w Continetal SIM28 F18A0K0000000? Samochód traci komunikacje z zegarami w najmniej oczekiwanych momentach i nie odpala :/ Mam zczytany flash+eeprom. Czy da rade go wywalić ? Ford Focus 1.6. Rozbierz zegary, popraw połączenia lutownicą i gotowe. Albo oddaj do kogoś kto naprawia takie zegary.
Odwiedziłam elektryka - podpiął auto pod komputer - wyskoczył błąd czujnika ABS + ESP lewego przedniego koła. Zamówiłam tą część i wczoraj pojechałam na wymianę. Elektryk wymienił czujnik, popryskał wszystkie ewentualnie zaśniedziałe i zabrudzone styki - wykasował komputerem błąd ale nie przyniosło to pożądanego rezultatu i kontrolki na zegarze wciąż...
Pilnie potrzebuję schemat manetki do komputera pokładowego focus mk2 2005r. chodzi mi gdzie podłączyć przewody od manetki by chodził komputer pokładowy w liczniku. Dodam że zegary juz są zamontowane nowe z funkcja komputera .
Te zimne luty to zmora w Fordach Focus MK2, Kuga, C-max. Te same zegary, ten sam problem łącznie z brakiem "życia" w aucie. Trzeba to zrobić dobrze i będzie spokój na lata.
Czy ktos moze zmierzyc rezystancje w autocomie china na wtyczce miedzy pinami 14 a 4 czyli can L a masa. Nie laczy mi sie z Fordem Focusem z 2009r po lini can a przy podlaczeniu do gniazd odrazu zapalaja sie rozne kontrolki na zegarach, powoduje to wlasnie linia can L
Jakie koszty? Wszystko z jednej strony, druga strona golusia, małe szanse na przypadkowe zwarcia. Innym kosztem jest robić jedną warstwę, tworzyć warstwę izolacyjną, na która kładziemy drugą warstwę; niż cykanie przelotek. A z tym też jest różnie, albo tulejki, albo grafit; który kwitnie i robi różne jaja, np zegary w starych focusach, albo radio razem...
Witam. Chciałbym spolszczyć mój Ford. Jest to Focus MK3 2012 sedan 2.0 USA. Chodzi mi o zegary i Sync 1.1. Ewentualnie parzyste fale radiowe. Znalazłem sporo na ten temat dla innych Fordów, ale u mnie te modyfikacje nie działają. Posiadam tylko angielski, hiszpański i francuski do wyboru w menu języków. Forscan i kabel są. Póki co udało mi się aktywować...
A gdzie Ci ten błąd wyskoczył? :) domyślam się, że na zegarach. Podłącz normalny komputer diagnostyczny i odczytaj faktyczny błąd.
Witam mam problem z focusem rozładowuje akumulator ,a przyczyną rozładowania akumulatora jest nie gasnący wyświetlacz zegarów ten z przebiegiem. Auto może stać dwa dni , a on nie gasnie. Co próbowałem sprawdzić: - wymontowałem radio -odpiołem manetka komputera Ale nic to nie zmieniło
Zimne luty w tych zegarach powodują problemy z uruchomieniem auta - immo siedzi w zegarach. Jak masz błąd z immo to nie odpalisz. Albo uszkodziłeś zegary przy naprawie, albo źle "naprawiłeś" luty.
informacja o temperaturze zew pokazywana na zegarach raczej brana jest z czujnika w lusterku, na Twoim miejscu sprawdzilbym wiazke drzwi w tej gumowej przelotce, ktora widac po ich otwarciu
Dłuższe impulsy można uzyskać CMOS'ową wersją tego układu dzięki możliwości stosowania większych wartości rezystorów. http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/tlc55...
A test zegarów ? chyba Twoje auto ma to aktywne. Wiesz jak to włączyć ?
A ja się pochwalę, że już zrobiłem zegary od focusa na usb i działają narazie z LFS-em tylko, ale pomyśli się o innych grach. Jeżeli ktoś miałby pytania to proszę zadawać. Pozdrawiam!!!
Witam Pacjent to Ford Focus MK3 1.6 EB 2012, wymyśliłem sobie , że w ramach wolnego czasu zrobię dodatkowe zegary (jak w ST) z ciśnieniem turbo, oleju. Arduino/ESP + LCD ogarnąłem ale nie wiem jakie ramki odpowiadają za te wartości. Czy macie może jakieś źródła pomocne w tej kwestii ? Obroty silnika , położenie przepustnicy to byłoby stosunkowo łatwo...
Ford Focus 2015r 2.0tdci Sterownik pcm Delphi dcm 6.1 Samochód nie odpala , brak kręcenia rozrusznika. Na zegarach komunikat usterki silnika. Brak możliwości odczytania błędów w pcm z innymi sterownikami łączy się i jest możliwość odczytu błędów. Sprawdziłem Can i zasilanie sterownika i jest wszystko w porządku. Na stole sterownik się łączy bezproblemowo.
częsta wada , zegar do naprawy lub wymiany
podczas jazdy samochod przestaje reagowac na gaz i cokolwiek wsazowki opadaja i zapalaja sie wszystkie kontrolki Może zimne luty w liczniku (złączu)? Jakby tak się działo, walnij w daszek nad zegarami i zobacz czy pomogło.
Zakładaj dekoder szyny CAN np. UDC-301 i po problemie. To nie Focus MK1 że sygnał jest pod radiem. Ford Focus MK2 od 2005 bardzo zmienił elektrykę na rzecz systemów CAN. Mondeo model od 2006 też już tylko CAN. Te auto nie posiada czujnika na skrzyni, a sygnał prędkości idzie po ABSie do zegarów po CAN. Czy jest kompensowany z 4 kół, czy z 1 koła nie...
Ford fokus mk2 z 2006 pilot nie reaguje, sprawdziłem testerem pilot sygnał wysyła. Próba przypisania klucza do auta kończy się fiaskiem , po 3 , 4 przekreceniach kluczyka w ciągu 3 -6 sekund nie mam żadnego potwierdzenia na zegarach brak dzwieku potwierdzającego itd. Jak się do tego dobrać? Centralny działa, auto też odpala.
Witam na forum. Mam taki objaw w focusie 2004 silnik 1.8 duratecq 74 kW: -podłączając diagiem nie pokazuje błędów silnika -po uruchomieniu silnika wskazówki zegarów podnoszą się dopiero po 10 sek. -po dłuższej jeździe zapala się kontrolka świec żarowych, a "check engine" pozostaje zgaszona, wtedy obroty max. do 3000 i brak mocy. Czy ktoś spotkał się...
Bardziej kwadratowy na zegarach, a jeśli chodzi o navi to dość duży ekran.
No dobrze nawet gdyby był uwalony procesor nie tłumaczy to tego że sygnał na zegary jest odcięty a skoki napięcia na pedale występują nadal. Wygląda to tak jakby samo zasilanie pedału generowało już zakłócenia na nim.
Może ktoś wie jak ustawić zegar w C-Maxie radio CD 600, aby był stale widoczny?
Ford Focus C Max 2,0 TDCI W trakcie rozgrzewania silnika zaczynają mrygać kontrolki na desce rozdzielczej i zegary klimatronika oraz szarpie silnikiem wymieniałem : -wtryski -pompa -alternator -czujnik doładowania turba
Nie każdego ELMa Ford lubi. A najlepiej do tego Forscan tylko przydał by się albo przełącznik na H-CAN i L-CAN, albo coś już z tym działającego (STN1170). Błąd który pokazał może sugerować problemy z zasilaniem na aucie - słaby aku lub co gorsza w tych autach i pewnie to bym obstawiał "zimne luty" w zegarach. Da się to naprawić wyciągając zegary i dłubanie...
Zegary były wyciągane. Najlepiej podpiąć pod komputer i sprawdzić co nie gra z zegarami. A może można samodzielnie zrobić jakiś test zegarów?? I zobaczyć czy coś wyskoczy.
Swoje zegary naprawisz tanio, do stówki powiedzmy, a używane np. z alle..gro to tez jakas stówka plus koszty doprogramowania immobilisera, no i nie wiadomo kiedy padną - a pewnie też je to spotka. Tak naprawdę to najczęściej zimne luty pojawiają sie na pinach gniazda wtyczki zespolonej, zegary wyciąga sie łatwo (plastik nad kierownica tylko trzeba zdjąć,...
Pilnie potrzebuję schemat manetki do komputera pokładowego focus mk2 2005r. chodzi mi gdzie podłączyć przewody od manetki by chodził komputer pokładowy w liczniku. Dodam że zegary juz są zamontowane nowe z funkcja komputera .
W tym Fordzie dość łatwo można zrobić - zaprogramować klucze Forscanem . Immo siedzi w zegarach a później tylko inicjalizacja.
tak pod maska jak również pod schowkiem ,dodam ze klient mowił ze nie ma podswetlenia zegarów po kontroli bezpieczników zaczeły zegary swiecic..nie wiem czy klientowi sie cos pokręciło..
Może jakieś zimne luty w zegarach. https://forum.fordclubpolska.org/showthr... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Usterki szukaj od diagnozy, czy czasem w PCM nie ma błędu odnośnie alternatora (smart alternator fault). Poza tym usterka może być też w ICM ( zegary). A regulator oryginał (Magneti Marelli) czy podróba?
Do Dawida D: Czy te "cuda " na tablicy z zegarami to była tylko wina zaworu? Czy jeszcze inne elementy i usterki?
Nie, zresztą słaby akumulator w focusie poznasz po tym, że zaraz po rozruchu silnika wskazówki na zegarach pójdą do końca skali i powrócą na swoje miejsce. Masz inny problem.
W Mercedesach olej idzie z elektromagnesów zaworów zmiennych faz rozrządu do sterownika silnika, w MAN-ach po wiązce od wtryskiwaczy. W jakimś samochodzie miałem też olej w zegarach, poszedł z czujnika ciśnienia, tylko już nie pamiętam co to było, na pewno nie Opel.
https://obrazki.elektroda.pl/3617478300_... Czarny żółty masa Zielony żółty plus po zapłonie Pomarańczowy żółty plus stały Pomarańczowy czarny do licznika, prawdopodobnie podświetlenie Czarny pomarańczowy do GEM i PCM , prawdopodobnie led od immo.
FORD Witam ma problem z fordem focusem mk1 1.6 benzyna w czasie jazdy zapalaja sie wszystkie kontrolki oraz szaleja wskazniki zegara czyli temparatury,pretkosciomierza przyczym silnik pracuje normalnie ale po kilku sekunach wraca wszystko do normy.Prosze o porady
zegar focus schemat zegar focus focus gasnąć zegar
focal subwoofer licznik prądu jednofazowy skanowanie dwustronne
lampowy wzmacniacz gitarowy identyfikacja elementu
Grzałka elektryczna w kocioł Defro, Heiztechnik, SAS na ekogroszek – montaż na powrocie, wymiary, mufy S-MIG 210 – schemat, budowa, typowe usterki, naprawa, IGBT, podajnik drutu