około 70-80V
rozłącz wydech za turbiną - może wyrzuca olej do wydechu
Możesz sobie wymienić tylko jeden nie ma problemu. Dużo przelało z niego ,do wymiany. NIe pamiętam jaka jest tam pompa cr . Jak nie ma w baku elektrycznej a pewnie nie, to możesz sobie założyć zaworek zwrotny. Choć to nie naprawa, ale tymczasowo na próbę. Sprawdź oringi/wężyki na przelewach albo trójniki to zależy od rozwiązania. I ogólnie węże pod...
Trzeba zmierzyć napięcie ładowania.
Mi to wygląda na element popychacza. Obstawiam, że silnik poddał się ze względu na niskie ciśnienie oleju.
Chłodnica EGR do sprawdzenia. No i który to Focus ?
Sprawdź siłownik MASTER.
Poterzeba diagnostyki np.Forscan
skoro nie działa ESP i mowa o czujnikach to jest ich trochę i bez diagnostyki ciężko zwyrokować bo nawet słaby/zuzyty akumulator może niekiedy powodować problemy z ESP... swoją drogą skoro ABS na pewno działa (czy na pewno?) to chyba jednak nie były by to czujniki w kołach, może czujnik kąta obrotu kierownicy, albo czujniki żyroskopowe/przyspieszenia...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Teoretycznie do puszki filtra powietrza, w praktyce nie ma to znaczenia, może być nawet nigdzie nie podłączony, sprawdź tylko czy nie jest zapchany. Mógł zassać jakiś syf i się zatkać, ale wtedy miałbyś maksymalne doładowanie.
Witam, mam focusa tdci 115km, 241tys.km Mam podobny problem, mianowicie przy nizszych temperaturach i zimnym zilniku przy odpalaniu auto musi troche pokrecic i strasznie przy tym szarpie silnikiem, jak zaskoczy to jest ok, chodzi normalnie, moze lekko faluja obroty przez pierwsze momenty. Czy to moga byc siwece, albo bezpiecznik od swiec? Prosze o porade.
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Zdemontuj zestaw wskaźników i zdejmij tylną jego osłonę (torx 10). Na płycie głównej będą czarne ślady korozji. Szczoteczka do mycia zębów i wyczyść te miejsca bez stosowania żadnych środków chemicznych do czyszczenia. Po wyczyszczeniu można zabezpieczyć płytę główną sylikonem w spraju nanosząc niewielką warstwę sylikonu. Usterka płyty jest bardzo częsta...
Dla potomnych, w autodata jest błąd ponieważ wał korbowy blokuje się z czoła a nie jak to w starszych modelach pokazana jest blokada z boku.
Witam sprawdzilem czujnik chyba jest od ww i oporność jego w temperaturze około 20 stopni wynosi 1420 om .Myśle że czujniki będą podobne .Musisz jakiś podłączyć i porównać jego wskazania ze zwykłym termometrem.
Miałem to samo. Wymień fikltr paliwa
C zęsto pomaga tylko oryginalny regulator Ford lub wymiana alternatora
Mam ford focus tdci 2005 ostatnio pierwszy raz wlalem zimowy plyn do spryskiwaczy i od tego momentu czuć wewnątrz samochodu plyn najbardziej po nocnym postoju a gdy jeżdżę nie czuć na letnim plynie nie miałem problemu ?
Spotkalem sie kiedys z usterka regulacji swiatel w Fordzie Galaxy 2001r. Jesli jest u Ciebie podobna zasada dzialania jak w Galaxy to proponuje kupic drugi silniczek. Najczesciej psuje sie tam scalaczek (jakis rodzaj komparatora) i praktycznie nie do kupienia. Mysle, ze uzywany kupisz niedrogo. Ja kupilem do Galaxego za 40 zl i dziala juz drugi rok,...
ja miałem podobny problem, teraz jest jeszcze gorzej. Objawy były takie same, lecz przy przyśpieszaniu nie gasł lecz tracił moc, mechanik powiedział że to prawdopodobnie przez zatankowane paliwo bardzo złej jakości. Kazał mi zatankować lepsze i dolać ulepszacza, tak zrobiłem. Była poprawa, cały następny dzień auto jeździło bez problemów (zrobiłem nim...
Sprawdż świece żarowe.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Czemu wypięcie przewodu nie powoduje świecenia kontrolki na desce?. Bo kontrolka smarowania jest sterowana masą. Przyłóż do masy i zaświeci. Ten czujnik ma szarą wtyczkę?
Albo zapchany DPF albo czujnik ciśnienia do wymiany.
Na postoju też tak gwiżdże?
Msz chyba uszkodzony alternator, albo coś go tak obciąża. Zakładam jednak że jest uszkodzony.
tak towarzyszy i zaleca się nie przerywać procedury.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Szukaj usterki w obwodzie siłownika od klapki.
Wiąże się,po wymianie nie uruchomisz silnika.
Raczej kierował bym się w kierunku szczelności układu paliwowego oraz sprawdzenia ciśnienia paliwa. Czynności te wymagają raczej wizyty warsztacie wyspecjalizowanym w naprawach silników common rail. Bez rzetelnej diagnostyki nie brał bym się za naprawę. Za dużo niewiadomych.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
http://www.vetco.net/catalog/product_inf... Zobacz to Dodano po 40 Na dole wielka lista zamienników.
Nie ma czujnika w głowicy.
kreski na liczniku oznaczaja brak komunikacji pomiedzy ECU a licznikiem 1. auto pod kompa potem sie pomysli
Jest to do zrobienia. Do wymiany procesor.
Nikt tego nie zagwarantuje ale chyba nie masz wyboru.
Przetarta wiązka.
Miałem podobny przypadek na tapecie. Z bardzo podobnymi uszkodzeniami turbiny z tym, że kolor łopatek geometri i płytki był brązowo-beżowy. Przyczyna tkwiła w zbyt dużej temperaturze spalin spowodowanej przypchanym DPF. Poszedł do wycięcia. Turbina jeździ do dziś bez problemów. Proponuje jazde próbna z testerem na kolanach i obserwacje temp. spalin...
Teoretycznie możesz jeździć. Nic nie pogarsza. Powoli szykuj się do wymiany, bo przestanie zapalać.
Witam mam problem z focusem mk1 z 2004 1.8 tdci 101km mianowicie auto chodziło po jakims czasie niechce zapalac kreci i nic jak by jakis zawor trzymał błedow nie ma wymieniona pompa paliwa i dalej nic jak mu psikne samostartem to zapali od strzała moze ktos miał taki problem Dodano po 1 kontrolki rowniez niepokazuja zadnego bledu
Witam, potrzebuje schemat do Ford Focus mk2 2005 rok 1.8 tdci. KKDA - schemat podłączenia sterownika głównie przepływomierz że sterownikiem... Z góry dziękuję
Masz ELM, sciągnij sobie program forscan, bez problemu diagnozuje wszystkie sterowniki w tym samochodzie
Witam podmien czujnik cisnienia paliwa na rampie ,za male cisnienie przy duzym poborze paliwa
A pasowalność pytaj w centrum diesla lub ASO.
Przyczyna może być całkiem inna i nie związana z usunięciem filtra :idea: ,podobne objawy moze powodować zapchany filtr paliwowy moze watro go wymienić jest troche drogi ale wiadomo jakie paliwko jest na stacjach w moim filtrze było sporo syfu i rdzy :!: ,i problem ustąpił :idea: :D
Kontrolka świec- spiralka jest kontrolką awari w elektronice silnika w tym samochodzie. Niesprawność w układzie paliwowym powoduje gaśnięcie silnika i zapalenie kontrolki o której mowa.
Rezystor dmuchawy do wymiany kolego i bedzie po sprawie :)
A co oznacza błąd P0135 ? "nieprawidłowe działanie obwodu grzałki czujnika" Czyli co trzeba zrobić ? Przeglądnąć instalację do sondy, pomierzyć czy obwód grzałki jest czy go nie ma na sondzie i .... jak nie ma to wymiana sondy. No chyba, że ktoś zastosowała się do biuletynu i wywalił sondę i jest zaślepione. To błąd będzie całe życie i nic się nie dzieje.
W srodku jest komputer silnika. Wychodza z niej 3 wiazki kabli. Mozna ja rozkrecic i wyjac komputer (jest w aluminiowej obudowie).
Testuj z odpiętą wtyczką egr. Jak będzie dobrze to mam rozwiazanie.
Teoretycznie jak ruszasz czujnik wału w tdci to powinien być nowy.Ale to teoretycznie. Na końcu ma stożek który dosłownie opierasz na zębach /nie miedzy zębami/ na wale i dokręcasz po odpaleniu je skrobnie ile musi i taka filozofia montażu w tdci..
Chyba coś takiego http://obrazki.elektroda.net/88_12779264...
TDCI czy TDDI ?? P1000 to standardowy błąd- niedokończona diagnoza. A może pompa, męczyłem takiego kilkanaście razy potrafił zasnąć w ciągu 20km. Jak zwykle winna była pompa.
Mechanik moze miec racje, czesty problem nie tylko Dieseli od forda.
Jeśli mruga kontrolka świec żarowych, oznacza to jakąś usterkę w sterowniku silnika - trzeba podłączyć tester diagnostyczny i sprawdzić błędy. A co do ograniczenia do 3000rpm to jest to tryb awaryjny - jeśli jest wykryta usterka, sterownik go uaktywnia aby zapobiec uszkodzeniu silnika (tak w dużym uogólnieniu)
z tego co pamiętam to tam nie ma znaków tylko blokady i jeszcze na wałkach łańcuch i tam są tylko znaki
Może być dwumasa, ale warto jeszcze sprawdzić poduszki mocowania zespołu napędowego.
też mam problem z błędem P1200 w focusie czy to wina źle zakodowanego wtryskiwacza ? podczas kodowania cylinder 1 jak jest liczony dla kompa od rozrządu , czy od sprzęgła ?
Zacznij od sprawdzenia mas w kloszach.
1 i 4 GMP, wałek zblokowany to się nie ruszył / tak napisałeś/. Żeby nabroić, to musiał byś wałem obrócić o 180°
Sygnał prędkości wychodzący z CAN ma iść na pin 3 wtyczki DB9 instalacji taksometru. CAN jest pod radiem, zegarami, w OBD, skrzynce bezpieczników, w instalacji drzwi lewych i prawych, komputerze silnika, sterownika ABS. Najłatwiej podłączyć w Focusie jest pod OBD, potem radio lub skrzynka bezpieczników.
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Masz na czerwono przekreśolny.
Trzeba przelutować płytkę w liczniku.
0,05A masz mieć
EGR. Poczytaj dlaczego ludzie zaślepiają.
Kolejna sprawa klient zawsze kłamie lub ostro nagina prawdę, może jeszcze coś kombinował. Podpytaj go czy ten wałek czasem nie poleciał przy próbach odpalania bo już nie palił.
Czujnik położenia wałka rozrządu.
Pierwsze to wymontuj kolektor ssacy.No i nowe oringi sobie zafunduj do niego.Ja osobiscie zawsze robie to jak i w fordzie tak i w mercedesie 2.7. Motor rozgrzany do oporu na maksa.Klucz udarowy i dluga nasadka .Jak nacisne na spust to nie przerywam .Zawsze mi wyszly bez zerwania.Czasami musze lekko poprawic gwint w glowicy i to wszystko.Moze ktos ma...
Uszkodzone radio nie podnosiło by napięcia to na 99% alternator , raczej laweta.
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
wcześniej ciężko mi odpalał ale odpalał byłem na komputerze i wyskoczył błąd zaworek regulacji ciśnienia paliwa. w domu zacząłem odkręcać wzystkie wtryski przeczyściłem z zawnątrz końcówki wtrysków bo był na nich czarny nagar odpowietrzyłem i odpaliłem go z plaka po jakimś czasie go zgasiłem i odpalił za pierwszym razem i tak cieszyłem się trzy dni...
Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę...
Najtańszą opcją o bardzo dobrą jest ELM 327 z dolutowanym przełącznikiem za 3 zł , prosty schemat do znalezienia na forum forda lub kupno już gotowego elm z przełącznikiem hi speed , programy są dwa i oba niezwykle proste , elmconfig oraz forscan , masz tam nawet opcję wypalania servisowego DPF-a i tysiąc innych funkcji .
Nie da się. Sprzęgło jest hydrauliczne. Najprawdopodobniej zbliża się jego wymiana.
moim zdaniem paliwo się cofa.gdzieś nieszczelne masz przewody jak zmieniałeś filtr i od tamtej pory to się zaczeło dziać skupił bym się w tym punkcie
FORD FOCUS MK2 1.8 TDCI 2006
https://www.youtube.com/watch?v=BYQdPrY5... Zamiast specjalistycznych mat można od biedy użyć taśmy dekarskiej, też się sprawdza.
rozkręć, oczyść, sprawdź czy cewka chodzi. Człowiek to stworzył i człowiek potrafi to rozkręcić (a tym bardziej polak :) )
Brak komunikacji. Tam siada połączenie pomiędzy gniazdem licznika a jego płyta. Zdemontuj licznik i zobacz jak wyglądają luty pomiędzy jego gniazdem a jego płytą PCB. Może wystarczy poprawić lutowanie.
Sprawdź podstawowe rzeczy: Bezpieczniki (komora silnika, i w kabinie) Masy Akumulator musi być dobrze naładowany (czytałem w Twoim poście że światła świecą ale nie napisałeś czy normalnie czy słabo dlatego proponuję sprawdzić czy aku ok). Napisz czy masz jakiś dodatkowy alarm (jeżeli masz to on mógł odciąć dopływ prądu). Problem może stanowić stacyjka,...
Przebieg jest chyba tylko w desce 24c16? Jest tez w sterowniku Nie jest. Jest rowniez w ecu.Laczac sie z sterownikiem silnika masz mozliwosc podgladu w parametrach ile km zrobil sterownik/auto. W tym przypadku sterownik ktory dostalem od sprzedawcy ma 390tys. Moze zle napisalem,pomoc oczywiście odplatna. dokładnie masz 390186 w pliku,odezwij się na...
Po zapłonie, a poza tym to obciążenie jak żarówka w schowku pasażera.
Kolega niech usunie nieszczelność pomiędzy turbo a kolektorem ssącym.
Witam, Ford Focus TDCI 115KM 2002 kombi z przebiegiem 170.000. Miesiąc temu poszło turbo (połamane łopatki, smarowanie było) i mechnik radził sprawdzić wtryski. Tak więc udałem się na diagnostykę gdzie stwierdzono, że jeden wtrysk to ledwo zipie, dwa jako tako a czwarty jest ok. Na poparcie załączyli wydruki, które i ja tutaj załączam (zaznaczenia na...
Ford Focus 1.6 TDCi 2005, nie od pala gdy stoi pod górkę, z górki i na płaskim odpala za każdym razem, problem od dłuższrgo czasu, błedy P11080 i P0087, może miał ktoś taką przypadłość?
W tym zbiorniczku powinien byc pływak - podobnie jak w baku. Czasem podczas usuwania DPF musimy robić wcześniej dolewkę ,żeby później móc zgasić kontrolkę i wykasować błąd tudzież zrobić wymianę FAP . Laptopowiec powinien sobie poradzić
Witam jak zamontować linkę gazu Ford focus 1.8 tdci 2002 gdzie to przechodzi jestem w tym zielony
Możliwe że przełącznik sie uszkodził, ale w pierwszej kolejności sprawdź przewody między drzwiami a nadwoziem czy nie popękały.
Na górze wtryskiwacza, masz przewody przelewowe, zdemontuje i wymień te małe oringi. Najprawdopodobniej to jest przyczyną mokrych wtryskiwaczy. Teraz po kolei: W tym silniku, gdy pojawia się nagar (krak) wokół wtrysku, wymienia się uszczelniacze, frezuje się gniazda, dodatkowo ja osobiście zdejmuje miskę olejowa i czyszczę smoka pompy oleju + wymiana...
Co by tu powiedzieć...najczęściej tak pada czujnik płożenia wałka rozrządu i tak się dzieje-gaśnie.Czy to samo jest u ciebie? Nie wiadome, ale duża szansa że tak :)
Witam, posiadam ford focus mk2 2005r. 2.0 tdci. Jest w tym modelu pompa paliwowa w zbiorniku paliwa?
Tu jest wszystko pokazane i wiele przydatnych informacji [url=http://workshop-manuals.com/ford/fo... Pompa demontaż [url=http://workshop-manuals.com/ford/fo...
ok sprubóje wielkie dzięki
Bobk1089 mi to trochę wychodzi na brak dobrego połączenia, styku być może masy.
Spróbuj kody do wtrysków dopisać.
domex32 nie wydaje mi sie aby ktoś zamieniał silnik od TDCI na TDDI, za duzo roboty, za słaby pojazd. wg mnie trzeba by poprzekładać sterownik instalacje el od silnika. Nie warto. szybciej wnioskuje ze naklejka jest tylko od TDCI, tyle ze dziwia mnie dwie wtyczki ktore wychodza z jednego peszla, czarna jedna zyla, i druga kostka szara- dwie zyly. wieczorem...
Witam informacja włączenia z GEM do PCM idzie po canem . zerknij na schemat od 1.6 tdci .
focus focus instrukcja focus focus sprzeglo silnik focus pasuje focus
oznaczenie symbol radio naprawa wzmacniacza basowego neptun odchylać pionowy
projekt mojej bramy garażowej parowar philips
Junkers kocioł gazowy – mały płomień na palniku, zimna woda, WRDP, elektroda, ciśnienie gazu Deutz F2L511 – ustawienie luzów zaworowych, wartości i procedura regulacji