Podstaw zamiast zaworu opornik 47Ω i zobacz czy dalej mu nie pasuje
Pewnie głowica do ściągnięcia bo wypalone zawory
Pompa CR, zawór regulacji cisnienia.....
Jak zdjąłem górną obudowę suchego paska, to on się nie kręci, niestety, więc raczej zerwał się pasek dolny mokry i pewnie z tym również poszły zawory.
zawór kąta wtrysku od 2009 roku tylko jeden raz trafił się z uszkodzoną cewką, pomijam cieknące. W vp30 ciekną ale zawory dawki paliwa.
Czy coś a'la grzybek na przewodzie powrotnym z pompy w TDDI to zawór zwrotny?
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
Tak to jest ten zawór tylko na początku źle napisałem bo to jest powrót z pompy.
Całkiem możliwe że jest bezkolizyjny,choć wątpię. Wystarczy to skręcić i zrobić parę obrotów wałem,jeśli nie stawia oporu co 1/2 obrotu tak samo to zawory dostały.
W moim przypadku był zawór EGR
Czy to forum wróżbitów?A niech ci będzie.Wymień zawór egr.
Tam nie ma hydrauliki.
Czyli sprawdzić ciśnienie na pompie a czy ciśnienie będzie jeśli zawór będzie walniety
Po wymianie wałka należy wyregulować zawory za pomocą zmiany gróbości płytek.Stary wałek napewno miał inny luz zaworowy.Nie ma luzu auto ciężko pali a jak ma go za dłuź to klekoczą zawory.
A tak przy okazji to masz lubryfikator prze tej instalacji LPG? Bo pewnie dlatego padł zawór.
Jest to zawór recyrkulacji spalin z czujnikiem polozenia powinien byc 5 zylowy przewód. Na pinie numer 2 po wlaczeniu zaplonu powinno byc 5V.
okazało się że pedał gazu nawalił i łapał błąd i pokazało jeszcze na zawór ciśnieniowy szwankuje
Uszkodzony zawór na powrocie paliwa lub zatkany powrót.
Wszystko zależy od tego w jakiej pozycji były zawory zablokowane w trakcie gdy ci pasek przeskoczył ,myślę ze nie powinno być problemu wyczułbyś gdyby doszło do uderzenia ,a czym odkręcałeś kluczem pneumatycznym czy ręcznym.
Dolotowy zawór regulacyjny bank 1
No racja są 2 piny ! wiec zawór powietrza obiegowego.
Zawór wymieniony na nowy. Zrobiona adaptacja i mam nadzieję że po problemie.
Ty pytasz czy stwierdzasz? IAC to zawór regulacji biegu jałowego. P1000 jest zawsze kiedy nie ma zapisanych błędów, nie pamietam czy występuje kiedy są jakieś błędy zapisane w pamięci.
Witam, mi to wygląda na wyciek. Nie wiem jak w focusie, ale w mondeo, jak otworzę maskę, to jest dostęp do rurek i od strony pasażera jest zawór zwrotny. Oczywiście blisko szyby, gdzie wentylator zaciąga powietrze.
Ten zawór tam tyka to jest sprawny
Dzięki za odpowiedz zamówię nowy zawór i zobaczymy.
A to można go odwrotnie założyć??? To jak go napniesz??? Chyba jak bym się pomylił już w tym to bym pisał prędzej jak wymienić zawory w głowicy
Może za duzo czynnika i presostat przy za dużym ciśnieniu rozłącza .może zatkany skraplacz albo żle pracujacy zawór rozprezny .
Po wymianie filtra paliwa jak nie zmieni sie objaw to sprawdź zawór recyrkulacji spalin.
Zawór zwrotny od pompy vacum do serwa.
Oddać przekładnię (maglownicę) do regeneracji może być krzywa listwa , lub nr uszkodzony zawór sterujący w przekładni.
Tak, jak kolega wyżej napisał- czujnik położenia wałka rozrządu, lub złe połączenie wtyczki- czasami kabelki zaśniedziałe, lub- zawór EGR się zablokował w pozycji otwartej- również nie odpali. Tak czy inaczej najlepiej zacząć od sprawdzenia błędów- szybciej i czasami taniej:)
Zwarcie na przewodach zaworu egr.Musisz prześwietlić instalacje właśnie od niego (wpisz w google zawór egr i będziesz wiedział od czego zacząć) pozdrawiam
Ja bym w ciemno wymienił przepływomierz na początek. Do sprawdzenia sporo - punkty masy i czy wtyczki są ok - szczególnie na przepływce i przepustnicy. Do tego szczelność dolotu i stan filtra powietrza. Jeżeli jeszcze do tego mamy szarpanie to cewka i jej wtyczka do sprawdzenia. Nie kojarzę z pamięci tych silników (tzn są bardzo zbliżone do FYDA/FYDB,...
To zależy czy uszkodziło zawory itd. Zgasł podczas jazdy, czy nie zapalił rano.
Jak jest z odpalaniem, szybko silnik startuje ? Zobacz w parametrach jak rośnie ciśnienie paliwa po dodaniu gazu. Jakie masz wlane paliwom biodisel ? Zacząłbym od zawór dawki, filtr paliwa.
sugerujące usterkę mechaniczną A zawór egr jest sprawny?
Witam, nawiązując do tematu-mam ten sam problem. Autem szarpnie raz, od razu traci moc i włącza się kontrolka świec, zaczyna kopcić raz na biało a raz nawet na czarno zakopciło ;/. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd zaworu ciśnienia rail ;/. Na razie jestem na etapie poszukiwań tego ustrojstwa ;/. Ktoś wcześniej napisał o opiłkach, właśnie te...
Przez takie odkręcanie rurek od wtryskiwaczy uszkodzisz wtryski/są uczulone na opiłki/.Sprawdź czy masz paliwo w filtrze jeśli jest to prawdopodobnie szaleje ci zawór na pompie .
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy kolega mógłby mnie nakierować, który to zawór? Czy to EGR czy jakiś inny? Pozdrawiam
u mnie to samo w mondeo mk3 tdci z 2002 roku problem prawdopodobnie z zaworkiem zwrotnym na pompie przynajmniej u mnie schodziło paliwo z pompy , założyłem zawór zwrotny między pompą a filtrem paliwa
Witam może mi ktoś podpowiedzieć gdzie jest umiejscowiony w tym aucie zawór EGR
Zawór zmiennych faz. A widac to tak że nic nie widać.
Chcę Ci powiedzieć, że zawór tak, a silnik krokowy nie.
Ok. Więc w moim zdaniem, silnik ma wówczas zbyt wczesny zapłon i słyszysz zawory w głowicy. Zacznij od diagnostyki komputerowej.
Klepanie jak diesel w tym silniku to standard, i nie klepią zawory tylko kola zmiany faz rozrządu. Jaki olej tam lejesz?
Dzieki za pomoc, autko zrobione . Znalazłem dwie usterki nieszczelny przewód od podcisnienia, zacinajacy sie zawór od zalamczania turbo
gdzie ten zawór się znajduje? tu pod kołem? bezpieczniki są ok, były sprawdzane.
No i chyba to najlepsze wyjście kupić drugą bo koszt wymiany gniazd może dobić :) do tego zawory każdy po 100 zeta daje uuuuuuuuuuuuu dużo :)
Robisz w fordzie-super.Pytanie-czy testerem diagnostycznym,np w EEC V ,powiedzmy Mondeo zrobisz test aktuatorów?Tzn otworzyć wtryskiwacz,wysterować zawór biegu jałowego itp.
W instrukcji jest napisane że miganie tych diod wraz z sygnałem dźwiękowym oznacza zbyt niskie ciśnienie LPG i przejście na pracę na PB. Tak, to akurat wiem ale te miganie było dopiero gdy sam zakręciłem zawór na butli.
Najprawdopodobniej źle wyregulowany TPS, skoro właśnie wymieniałeś. Inne powody to zawór wolnych obrotów, czujnik na pedale sprzęgła.
Problem rozwiązany wymienione są dwa zawory na pompie i auto odpala ☺ dzięki za pomoc ☺ Pozdrawiam
Zawory wymienione a tłoki nie, dlatego masz ślady. Jaki charakter ma ten dźwięk?
Witam forumowiczów. Przyszła kolej na mój samochód... Focus MK1 2001r 250000 km na liczniku. Podobno znany w szerokim świecie problem z padniętym sterownikiem pompy wtryskowej. Trochę pogrzebałem i mam dylemat jaki dobrać tranzystor do naprawy. IRLU3705, IRLR2905 a może całkiem inny? Poradźcie proszę w tym temacie. Objawy były typowe, gasł silnik i...
pisze ze to tdci to jaki zawór na pompie wtryskowej trzeba zobaczyc przebieg przyrostu cisnienia do kontroli przelewy
A że w tym modelu nie ma silniczka krokowego to co powiesz? Nie ma go. Tak po prostu. Zdziwiony jesteś? Zawór regulacji wolnych obrotów Ford Focus MK1 1.6 PB : http://obrazki.elektroda.pl/2241980600_1... Pozwolę sobie zacytować Kolegę: "Zdziwiony jesteś?" Pozdrawiam.
P042F - to powoduje kontrolkę silnika na desce i oznaczać może zablokowany zawór EGR w pozycji zamkniętej. U0418 - układ hamulcowy, komunikacja z nim kuleje, albo sam sterownik, albo wiązka A jak nie wiesz czy to było przed wymianą rozrządu to teraz nie ma co zgadywać. Przy wymianie rozrządu ciężko tu coś uszkodzić z układem hamulcowym. EGR też jest...
Kąt wtrysku sprawdzić czy się przestawia wraz z obrotami jak nie to przytarty zawór przestawiacza kąta pompa do regeneracji
Czujnik cisnienia sprawdź i zawór na rampie. Ciśnienie nie powinno tak skakać jak to opisujesz.
Sektor przepustnicy do czyszczenia, albo już pada zawór wolnych obrotów (ale może czyszczenie go jeszcze uratuje)
Doktorr Ad3. co chciałeś kontrolować przy zaworach w zyteku. - trzeba je regulować. Dodam ze lubryfikator działa sprawdzone. Kumpel ma Toyote Corolle Vvti 1,4 po 160 tyś. przebiegu i na gazie 90 tyś chłopaki w serwisie wywalili oczy jak ustawiali zawory a obstawiali ze głowica do roboty.
irreligious: Człowieku ty chyba nigdy nie widziałeś silnika Forda. Silnika krokowego tam nie ma - jest zawór wolnych obrotów (na by pass'ie). Sonda lambda do wymiany bez sprawdzania (no comments) Przepływomierz to taki zaworek - ha ha ha !!! - A świstak siedzi i zawija je w te sreberka. kiblonurek: teges Ci dobrze radzi - możesz jeszcze sprawdzić ten...
Na zimnym silniku na biegu jałowym jest: Wymagana dawka paliwa 9,2mm3 (tłoczona ilość paliwa); dawka paliwa na wtryskiwacz 7,6mg/skok (ilość wtryskiwanego paliwa na zawór wtryskowy i skok iglicy);
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
P1631 - przekaźnik główny w komorze silnika R8 w skrzynce przekaźników, trzeba sprawdzić czy działa poprawnie, opór, napięcie zasilania cewki i przełącznika, połączenie z masą P2291 - ciśnienie sterowania wtryskiwacza. po kolei trzeba sprawdzić (czujnik ciśnienia paliwa, zawór dozowania paliwa, być może sprawdzenie ECU)
Przyczyn może być wiele. Od uszkodzonej uszczelki pod głowicą, przez uszkodzony układ rozrządu, zawory, po zapieczone pierścienie tłoków lub uszkodzone tłoki/cylindry. Bez dokładniejszych oględzin nie da się stwierdzić jednoznacznie.
Witam, Temat rozwiązany - uszkodzony zawór EGR. Odcięcie mechaniczne zaworu i oczyszczenie go - załatwiło sprawę w 100%. Jest super.
zrobiłem przelew wtryskom sa dobre na szczęście;) cos mi sie wydaje ze to moze być cos z pompa,bo jak auto postoi przez noc i rano chce odpalic to odpali za pierszym ale jak nie dodam gazu to zgaśnie;/przytrzymam chwile gaz i jest dobrze,wydaje mi sie ze zawór zwrotny w pompie jest walniety i ze przez noc paliwo zchodzi i pozniej jest problem ;/ kupiłem...
Powinieneś mieć płytki. Regulacja szklankami weszła w 2001 roku. Szklanka ci się nie zawiesiła tylko wypaliły ci się gniazda zaworowe od gazu, zawór się nie domyka i dlatego masz niższe ciśnienie ta tym cylindrze.
Witam mam forda focusa mk2 2,0 16v benzyna 2004r. wymieniałem pierścienie olejowe , przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworów i dotarłem zawory . zamontowałem głowice , zamontowałem rozrząd .Ustawiłem wałki rozrządu (wsunięta blokada listwa org. z tyłu wałków w szczelinę wałków). koło pasowe wału zamontowałem po wkręceniu sruby blokującej wał korkowy,...
P0167 - układ regulacji początku wtrysku. nieprawidłowe działanie Te pompy miały usterki w tych regulatorach i przy naprawie pompy trzeba zrobić sterownik i zawory(tłoczek). Czasami wymieniają sam tranzystor w sterowniku a zapominają o zacinającym się zaworze. Swoją droga pojawił się typowo po "chipie" ? bo może coś z softem jest źle.
Auto było kupione i zalane nie wiadomo czym ( podejrzewam że olejem z jakimś środkiem ) by kontrolka się nie świeciła. Oto odpowiedź na twoje pytanie. Pompa oleju, z zapchany smok, zacięty zawór przelewowy lub zużycie wał i panewek.
No tak, zapomniałem że wlot powrotu z EGR jest już za przepływomierzem. Rurka dalej idzie tu: https://obrazki.elektroda.pl/6067501700_... Ale niestety nie mam pojęcia co to za elementy. Próbowałem szukać po katalogach (7zap) ale niestety bez rezultatów. Element z którego to się zsunęło wygląda jak zawór zwrotny podciśnienia, ale do...
Zwykle przy sekwencji nie dawaliśmy wariatora. Są jednak przypadki fordowskie i fiatowskie, w który trzeba zadbać o wszystko bo klient będzie wyzywał na wypalone zawory. Może inna sprawa z Sequent24 (PRAWIE sekwencja tak jak PRAWIE Żywiec) i dlatego mówię, by nie zakładać w byle warsztacie.
Dobrze, że nie zakończyłem tematu, bo niestety krótko po naprawie znów zabrakło mocy. Tym razem już prosto do serwisu forda w Świdnicy. Diagnoza: uszkodzony zawór podciśnienia turbiny. Koszt diagnostyki, części i wymiany - 650 zł (sam zawór to ok. 350 zł). Po naprawie wszystko w porządku - moc jest.
Podobno w zbiorniku nie ma pompy tylko pod maska. Wtyczkę sprawdzałem jest ok jak.i sam zawór tez ok. Filtr nie wiem kiedy byl wymieniany bo auto mam 1.5 roku dopiero.
Witam. mam taki przypadek ciężko odpalający. przy rozruchu ciśnienie tak 19-21 i zaskakuje, na jałowym 26 trzyma. takie pierwsze 6 odpaleń długo kręcić trzeba, z czego pierwsze 2 to gaśnie. jutro zobacze jak na zimnym się zachowuje. świece grzeją koło 10 sekund (na liczniku gaśnie po sekundzie) i nie ma różnicy czy dłużej potrzymam czy od razu po zgaśnięciu...
No popatrz, a ja cały czas myślałem, że tą robotę robi zawór odpowietrzania zbiornika paliwa, w focusie mk1 ma numer 98AB-9C915-AB
To nie zawór trójdrożny, to taki zwykły bączek. PCM widzi prędkośc pojazdu na postoju 0 km, zresztą odpinałem.
Witam mam problem z uszkodzonym sterownikiem pompy wtryskowej w ford focus 1.8tddi. Sterownik po naprawie w serwisie padł po miesiącu i tu rodzi się moje pytanie czy zawór dawki paliwa mogę podpiąć na stałe do akumulatora np przez żarówkę 55w ? Chodzi o to żeby pojeździł do końca miesiąca potem zezłomuje i kupię inne auto. Wiem że pewnie to głupie pytanie...
Witam, Mam następujący problem z Focusem II 1.6 tdci 110 KM. Mianowicie podczas przyspieszania szczególnie na wyższych biegach 4 i 5 przy ok 3000 obr/min zapala mi się kontrolka "usterka układów silnika" i samochód jedzie jak by miał połowę mocy mniej. Na biegu jałowym wchodzi max na 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu wystarczy odczekać ok 2 min i...
Pompa jest załączana przekaźnikiem więc ma takie napięcie zasilania jakie jest w instalacji samochodu (nie licząc spadków na przewodach i złączach). Może głośniej chodzi bo zawór regulacji ciśnienia jest uszkodzony. Cały czas mam na myśli silnik benzynowy.
Zaciera się zawór dawki.Jest to ten zawór przy rurkach idących na wtryski na 2 czarne przewody . Ten z boku mniejszy jest od kąta wtrysku.
Nie no czegoś nie rozumiem, jeśli zawór EGR przy 3000 obr. zamyka się całkowicie to jak ma działać turbina? Kolega napisał wchodzi w tryb awaryjny żeby nie uszkodzić silnika.
Nawet jak nie ma to nawiert 5cm od wtryskiwaczy przyspiesza problemy z zaworami.
Witam mam problem z moim fordem focusem 1.8 tddi ,auto ciężko zapala na zimnym silniku i gdy jest zimny nie wchodzi na obroty wogole ,dopiero po 5 minutach jest wszystko w porządku jak się zagrzeje.jaka może być tego przyczyna?czy może być zapchany zawór egr czy może filtr paliwa?prosze o pomoc i pozdrawiam
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Który top rocznik? Jest wiele możliwych przyczyn. Na począteg zawór ERG do sprawdzenia czy pracuje prawidłowo, potem samo turbo czy nie maja turbinki zbyd durzych luzów,czujnik Ciśnienia za turbo czy sprawny? potem przepływomierz najlepiej podmienić na chwile na inny sprawdzić jak sie auto zachowuje. Ale zaczoł bym od turbo i ERG. Dodano po 1 Oczywiście...
jeśli na 3 i4 ma słabe ciśnienie . to mógł zrobić próbe olejową i by wiedział czy to pierścienie czy zawory lub moze uszczelke tylko wydmuchło miedzy cylindrami. spr świece żarowe może któraś się spaliła . olej nie musi brać pierścieniami. mogą to być uszczelniacze na zaworach . gdy stoi olej spływa po zaworach i wchwili uruchomienia sie on spala i...
Podobne objawy miał VW Golf mojej teściowej. Tam winna była cewka zapłonowa. Podczas "wilgotnej" pogody były jakieś przebicia i szarpania na niskich obrotach. Nie wiem, czy w Fordzie jest to możliwe, ale zamieniłbym miejscami cewki i zobaczył, czy błąd nie pojawia się na innym cylindrze. Natomiast same wytrzały to niedomykające się zawory wydechowe?...
Trzeba podłączyć manometr i sprawdzić co się dzieje z ciśnieniem paliwa. W pompie jest zawór zwrotny, jak się zatnie, to po wyłączeniu silnika paliwo cofa się do zbiornika i pompa dopiero po chwili jest w stanie wytworzyć ciśnienie robocze (3,5 bar)
Dosyć ciekawie się demontuje pompę wtryskową trzeba zdemontować rozrząd i na kółku wałka rozrządu brak klina ale przynajmniej jest wycięcie z tyłu wałka do ustawienia ,dekiel łańcucha rozrządu nie ma kołków prowadzących ciekawie jak go później ustawię w /znowu tokarka pójdzie w ruch/ fajnie się rozbiera ale kto to poskłada... Nie wiem czy komuś się...
Witam może ktoś mi tutaj pomorze mam problem z fordem focus mk1 1.8 tddi co chwila upala się sterownik wymieniłem już 3 sztuki i czasem chodzi to miesiąc a czasem 10 min i upala się noga i sterownik do roboty jest nie wiem czemu tak się dzieje miałem nawet sprawny i podmieniłem zapisałem go pochodził chwilę i klops. Wymieniłem nawet zawór regulacji...
A może masz problem z luzami zaworowymi. HAH święta racja!!! Tam zawory regulowane są na płytki, i nie lubią gazu. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że wypaliło gniazda. Zwalaj dekiel i sprawdź luzy. Płytki są dostępne w sklepie.
Mechanik, który się zajął tą moją foczką twierdzi, że wychodzi na to, że sterownik pompy się zepsuł i trzeba go zregenerować. Ponoć nie daje prądu na zawór paliwa. Na olx można taki dostać za 250 zł, ale wtedy z pewnością trzeba by było go przypisać do samochodu. Czy można ten mój zepsuty w tej cenie zregenerować i obejść się bez przypisywania do samochodu?
Jak strzelilo to bedzie wesolo :D i kosztownie :D a wracajac do tematu to jak byl strzal to pewnie mechaniczne uszkodzneie nastapilo...moze rozrzad sie przestawil i zawory sie zawinely tak ze rozrosznik nie jest w stanie zakrecic, warto zajzec do rozrzadu i sprawdizc ustaiwenia podobnie odczytac bledy w ecm
dość ważną kwestią jest czy pasek rozrządu został zmieniony z napinaczem i czy jest to pasek firmy motorcraft. Miałem przypadek ,że po założeniu GY były problemy z obrotami podobne do powyzszych. Po zmianie na oryg.pasek rozrządu z napinaczem wszystko było ok. zareklamowałem pasek GY ale niestety reklamacji nie przyjęli i nie uwzglednili tego , że są...
Witam.Pompa została naprawiona.Kabelek+ KTS sprawę rozwiązał. Sprawę przeanalizowałem i przetestowałem i oto wynik. Pompy VP30 w MK1 1.8tddi Focus 90 KM z typem silnika C9DA,C9DB,C9DC pasują pompy z końcówką 002,006,007,008.Sterowniki 0986444501,0986444504,były montowane na przemian w tych pompach więc sterowniki są wymienne. Numery nowe były nadawane...
Jak nie. Nie kłóć się Marek. Nawet KTS ma funcję "ABS entluftung" czy jakos tak. Podepnij sobie WDS'a, IDS'a i zobaczysz sam. Po zaaktywowaniu tej funkcji otwierają się zawory i rusza pompa obiegu wtórnego. Jak chcesz inaczej odpowietrzyć centralę elektrohydrauliczną? Zaręczam co że samo popuszczanie rurek na bloczku nic nie da.
zawory focus focus zawory zawory focus regulacja
kontroler kalibracja sprawdzenie blokady pralki zwarcie ecc84 ecc88
odkurzacz przemysłowy bosch odkurzacz przemysłowy bosch
Losowanie niepowtarzających się liczb w C++Builder 6 Losowanie niepowtarzających się liczb w C++Builder 6