Jeśli kiedyś ktoś programował patsa w tym aucie i nie miał czerwonego klucze to mógł użyć czarny. Czerwony i czarny transpondery miały takie same, tyle że kolory były inne, żeby było wiadomo który został zaprogramowany jako matka. Spróbuj z tymi co masz może się uda. Jeżeli nie to serwis forda lub jakiś magic.
Jeżeli nie masz jako osobne to siedzi w EECV.
Mam problem z programowaniem kluczy w Ford Kuga 2011. Używam odpowiedniego sprzętu diagnostycznego, ale klucze nie chcą się zaprogramować. Jakie kroki powinienem podjąć?
masę zapina PATS ( immobiliser)
spalanie ,błędy sondy itp...,ale próbuj może akurat.
Szczotki do wymiany, albo przekaźnik rozrusznika, albo PATS wali w czambuł...
jeśli chodzi o immo tzn dopisanie nowego klucza i inne konfiguracje to np launchxdiagpro3 wchodzi w te opcje bez kodu,jest tylko zwłoka czasowa
Czemu w "log" tam jest zakładka "kofiguracja i programowanie" i jeżeli Forscan obsługuje opcję to powinno byc dostępne PATS
jeśli wymieniali ci sterownik to trzeba go zaprogramować (pats)
Jak nowa elektronika to pompa powinna być wyzerowana bez żadnych programowań podpina i pats gaśnie
Akumulator odłączany nawet na całą noc silnik 1.3 EFI ENDURA-E jak kolega pisał ,jak kaczuszkę uruchomić ???
Krótkie błyski oznaczają że PATS nie rozpoznaje klucza. Diagnoza tylko WDS'em.
W zał. Schemat 0kablowania sterownika Zetec EEC IV 1.6i z PATS na podstawie FORD Escort 1.6i 16V (ZETEC-E L1H) 1996 do 2001r. (.pdf) Opis osprzętu (komponentów) po polsku. Dodatkowo zdjęcie sterownika od strony złącza z numeracją pin-ów.
Zazwyczaj to nie wina PATS, a zdecha PCM.
A czemu wymieniasz cały zestaw?
PATS to nie vw -ford jest bardzo dobrze skonstruowany pod względem zabezpieczeń-jak ktoś twierdzi inaczej jest w wielkim błędzie
Wyszystkie objawy zablokowanego EEC przez PATS.
Przecież napisałem. Poza tym Carmann Scan to robi, chcesz foty? Akurat ma Galaxy na warsztacie. Resztę komponentów oprócz silnika i pats zrobi jako tako sprzęt do VW
Miga dioda PATS?
A nie da się wysterować tego przekaźnika w opcjach? Pats disabled czyli nie aktywny ,to znaczy rozbrojony a więc chyba powinien odpalać co? Coś to pachnie uszkodzonym ECM.
Po mojemu problem z PATS
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Znalazłem dump na stronie : https://www.digital-kaos.co.uk/forums/sh... Po podmianie eepromu wszystko działa.
Tak, ominąłem.
Spróbuj wylutować i oddać sterownik do jednego z naprawiaczy, jest ich sporo na rynku. Jest szansa, że zapłacisz za wymianę tranzystora 300-500 zł. Wymiana całej elektroniki na inną używaną to od razu problem z immo (potrzebny IDS). Tylko nowy sterownik dogada się z PATS.
Nie doczytałem , jest bez PATS - sa.
Czort wie. Przekaźnikiem steruje PCM ( sterownik silnika), ten przekaźnik to część układu blokady immo (PATS).
Aby podmienić musi mieć kompa z kluczami/lub zaprogramować swoje/ w tym sterowniku siedzi pats.
kontrolka PATS (immobilisera)
Transponder do immo jest zatopiony w plastiku klucza i nie zawsze go widać, klucz jak najbardzie można dorobić a do wprogramowania go do immo poczebvny będzie klucz "matka" -czrwony.
odpowiedzia jest diagnostyka układu pats i pcm
Jeżeli masz 13 om to ok. Zapinać tam plus i już.
A Silca nie robi czasem podróbek? Zresztą nie wiadomo czy to wina kluczy,nie diagnozowałes PATS?
Po pierwsze-Ford modelu Mondeo nie stosował protokołu w\g standartu OBD.Diagnoza silnika jest na pinach 2,10 i 13.Na 7 jest diagnoza ABS i PATS.
Dziwne, bo jak problem z immobiliserem to nie powinien kręcić rozrusznik. No ale migająca dioda przy zegarku złudzeń nie pozostawia-coś nie tak z systemem PATS.
na pw poszlo
No to fajnie że przy okazji nie wywala kodów IMA albo nawet i nie rozwala PATS
ten pierwszy to NPN , a drugi zastąpisz TLE4275, a oba w sumie kosztują tyle co cały licznik na znanym portalu :) nie zmienia to faktu że wypadałoby zrobić test sieci w IDS, bo nie wierzę w te "stabilizatory". Jakby TLE umarł to byś auta nie uruchomił , bo to nie zwykły licznik a HEC - hybrydowy zestaw wskaźników, łączący w sobie funkcje IPC i PATS.
Naprawiam to Scierwo 4dni przetarta wiązka przez wybierak zmiany biegów zwatowany fuze z 20 do200A pin wyparował a teraz wredne immo sprawdzone sznurki ok papram ECU a tam R22207FNA lutowany to widać bije w necie tylko ruskie strony to jest właśnie immo tylko jak się tego pozbyć do diaska bo wartość tego paskudztwa przekroczy naprawa, pracuje w serwisie...
Napraw PATS, samochód odpali, rozrusznik będzie kręcił bez robienia cudów.
Witam, miałem podobny problem tylko Volvo, ale ten sam system działania, najprawdopodobniej problem z PATS. synchronizację trzeba zrobić. Pozdrawiam.
może jeszcze rozebrać osłonę kierownicy i sprawdzić czy przewód nie wylazł z gniazda anteny immo ? Antenkę masz wokół stacyjki
warsztacie zapłacę minimum 300 chf a to za drogo (i tak już go rdza zżera), a nie możną jakoś przy elektrozaworze przewody zmostkować ? Kolego oszczędności często się mszczą. Musisz się zdecydować albo jest ci auto potrzebne albo nie. Uważam że nie masz zasilania na module PATS . Zamiast" tworzyć " Porozbieraj jeszcze raz wszystko , posprawdzaj zasilania....
iskra jest i paliwo daje a pats jeżeli jest działa prawidłowo? :)
Witam, Mam podobny problem po wymianie akumulatora nie mogę odpalić, pali się komunikat "usterka układu silnika" wygląda jakby to był problem z immobilazirem. Co można zrobić z tym problem ? Czy można coś zrobić bez konieczności wizyty u mechanika ? Temat raczej dla elektronika.Padło synchro pats,dość częsta usterka przy słabym akumulatorze.
Zawsze łatwiej ze schematem w ręce zrobić kawałek instalacji.
Serwis. Wykasuje zgubione klucze i zaprogramuje pats od nowa na nowy kod.
Pewnie mryga dioda pats :) daj jakąś fotę tej diody.
Jeśli to "PATS" to raczej nic nie zrobisz
pats to nazwa immo w jezyku firmy ford
To jest immo VW. Posiadasz PIN i np: VAG-a? Nie czytałeś, że napisał o tym że ma bordowy kluczyk? Czyli definitywnie PATS Forda, bordowy to matka do wprowadzania nowych kluczy.
Kup dedykowany sterownik. Przełóż 93c bo klonem idsa, auta z tego roku nie dopasujesz pats,na koniec wgraj swój plik kalibracji idesem.
to nie lepiej dorobic kluczyki i zaprogramować PATSa od nowa? Co Ci da ze masz modół z kluczami jak klucze nie pasuja do zamków? Rozbierz zamek, odczytaj zapadki z zamka, dorób klucze, zaprogramuj PATS i bedzie dobrze. Pozdrawiam
Czy ktoś posiada schemat immobilisera fabrycznego (PATS) do Forda fiesty rocznik 94/95? Jesli tak to prosiłbym o udostępnienie.
W tym roczniku nie ma już mastera są potrzebne dwa klucze i komputer do ich zaprogramowania wymazujesz te co są i wpisujesz te co masz-w systemie zapisane są co najmniej 2/przy masterze potrzebne były 3/ Samemu można tylko dopisać klucz jeśli są dwa już zapisane. W twoim przypadku samemu nie dopiszesz pats-a Pilota owszem.
Przeciez ten mechanik swojego twierdzenia nie wziął z kosmosu,ale oparł się na wskazaniu WDS\FDS. Czego nie można doprogramować-immo (PATS) czy centrala? Ps.centralki w Renówkach lecą.
To był pewnie PATS, wtedy jedno z lepszych zabezpieczeń na rynku.
jeśli pats to dioda migająca w zegarach to miga sobie a po przekręceniu zapłonu gaśnie
- BCMii PATS Programming: (OK) [16:41:43.239] BCMii PATS programming has been started (WARN) [16:41:45.645] Checking PATS version... (ERR) [16:41:45.750] Service procedure has been interrupted - BCMii Self-Diagnosis Test - zaraz od razu po starcie testu wywala błąd: (ERR) [12:37:58.860] Unable to start test”
dzięki za odzew,w takim razie wygląda na podnięty sterownik albo edis choc to drugie nie bardzo ,pomiedzy nimi są tylko cztery przewody sprawdzone na ciągłosc żarówką 55w, nie wykazują zwarć miedzy sobą,trzy z nich są w ekranie jeden wolny za co one odpowiadają? Po odpięciu sterownika pats miga auto pali na gazie ,w którym miejscu pats odłącza wtryski...
A czy pan blacharz nie zapomniał o podłączeniu odbiornika pats-a przy stacyjce-taki czarny pierścionek w około pod osłonom.
Witam. Ford Mondeo MK2 1.8TD 2000r. kontrolka "pats" wyświetla kod 31. Chciałem się dowiedzieć co ten kod oznacza?
Cyeđ , jak mogę usunąć immo (PATS) ze sterownika silnika HAMS , MLE-226 , 95GB-12A650-FC ? Dziękuje za odpowiedź.
co do numeru tago modułu: 97AP-19A366-AB DUAL ISO PATS CONTROL MODULE UTC00054405 co to wogule jest?
No tak gdyby to był taki immo to już bym go dawno unieszkodliwił a tu wyprułem cała prawie instalacje i tylko co wyczytałem że jest to system PATS forda i immo ma w kluczyku a dioda informująca o stanie jest w zegarku po prawej stronie ale dzieki za info a czy ktos na tym forum ma jakies pojęcie jak sie pozbyc tego immo PATS'A ????? Pomóżcie ja nie...
Sprawdź bezpieczniki: Upewnij się, że wszystkie bezpieczniki są w dobrym stanie i nie są przepalone. Synchronizacja PATS: Możesz spróbować zresetować system immobilizer (PATS - Passive Anti-Theft System) za pomocą obu kluczy. Aby to zrobić, musisz zliczyć kody wejścia i wyjścia przy użyciu obu kluczy, ewentualnie podłącz komputer diagnostyczny, aby...
co masz na myśli mówiąc czytnik ? Pętle od stacyjki? złącze modułu PATS? czy może masz dokładany jakiś system?
Może klucz ( np wyleciał transponder), może pętla, może PATS, może zawór kodowy na pompie, może sterownik silnika.. Kto to może wiedzieć.
Co do kluczy dorobi Ci każdy ślusarz jeżeli dostarczysz mu zamek. Co do immo to pats jest już na 99% w pcm, ale może też być za schowkiem pasażera. Jak nie będzie za schowkiem to jest w pcm.
No pewnie tak, zobacz czy PATS się rozbraja. Choć z drugiej strony by nie kręcił starterem, ale ja rózne cuda widział.
objawy immobilizera Z pewnością nie fabrycznego. PATS nie działa tak, to nie VW. Poza tym zwrócił by uwagę na diodę koło zegarka.
Może coś źle zaprogramowałeś. Nie chodzi mi o pats. robiłeś tą kombinację kluczykiem w stacyjce 0-2 aż usłyszysz gong itd...?
cewka czytnika na samej stacyjce moduł immobilisera (PATS)za schowkiem ( jak silnik nawiewu) reszta w ECU silnika dioda ostrzegawcza w okolicy zegarka
Witam Poniżej masz procedurę programowania kluczyka 1, przekręć kluczyk z pozycji 0 do I 2, czekaj aż dioda systemu PATS zaświeci się na stałe 3, cofnij kluczyk do pozycji 0 4, w ciągu pięciu sekund od poprzedniego kroku skieruj kluczyk na wprost w kierunku odbiornika podczerwieni i naciśnij oraz przytrzymaj przycisk odblokowania na pilocie 5, kiedy...
Są spore szanse że jednak poleciała tobie wiązka o której pisałem. Robiłem takie 4 samochody ostatnio i na 4 auta w 3 fordach naprawiałem właśnie wiązkę. Objaw był taki jak u ciebie po zapięciu zasilania zapalała się dioda od immo i samochodu nie szło uruchomić. Troszkę pracy cię czeka. Nie sądzę żeby przy wymianie silnika uszkodził się tobie sterownik...
Gdzie pisałeś, bo ja tam nigdzie nie widzę. Owszem, jest jakiś rysunek pokazujący jak doprogramować nowy kluczyk do immo (PATS) za pomoca klucza matki, ale nie widzę, żebyś pokazał gdzieś procedurę resynchronizacji pilota zamka. No to gdzie to jest? :lol:
Na oba kluczyki auto nie reaguje. Oba piloty sprawne. Szybko pulsuje na podszybiu dioda (chyba od immo). W sterowniku błąd B1601 PATS nieprawidłowy kod tranpondera. Szukam osoby z okolic Bełchatowa Wielunia do zaprogramowania nanowo immo.
witam, były przynajmniej cztery sterowniki 95-97 PATS, Zetec, i Zetec do automatu, i EEC IV, jak masz odczyt błyskowy to ECC IV, pozdrawiam
Widze ze jestes z warszawy wiec moze bys mi polecil jakis dobry punkt gdzie dostane ten sterownik po niskiej cenie Dodano po 2 Widze ze jestes z warszawy wiec moze polecisz mi jakis punkt gdzie ten sterownik dostane i jak mozesz podac mi cenie tego sterownika i masz racje to jest PATS
Wymienić uszkodzony driver cewki, lub inny sterownik i doprogramowanie do PATS'a
oczywiście. ABS, RCM, GEM, PATS maja inny protokół.
Przeplywomierz powinien miec od 0.5v do 4.5v no chyba ze jest to sygnal pwm to wtedy oscyloskop.A podmienic przeplywki nie mozesz? zdaje się że w tym modelu ani taki, ani taki ;P poza tym do uruchomienia potrzeba: zezwolenie z PATS, skorelowane prawidłowo sygnały obrotów, ciśnienie paliwa, działające wtryski. cała reszta do startu zbędna.
skad wiesz ze sterownik pompy?mpze przekaznik pompy pod akumlatorem.a jesli sterownik to pompa do wyciagniecia i regeneracjii bo sam sterownik nie pomoze na dlugo koszt ok2000zl.czeba programowac na nowo patsa.immobilajzer
Poduszki-kod migowy.Nie trza sprzętu,patrzeć na błyski lampki. Silnik-tylko kody usterek,notorycznie się pojawia "pozycja zworu EGR"-jeżeli jesteśmy przy dieslu. W module PATS można coś tam pogrzebać.(Ale kiedy i po co?) Generalnie jeżeli chodzi o diagnostykę komponentów sterowanych elektronicznie to ford stoi 15 lat za oplem,10 za VW.Żadnego wyszukanego...
Immobilizer i nie jest zasilany przez baterie (masz w tym roczniku pats?). Na zdjęciu jest cewka zapłonowa Zobacz czy do cewki dochodzi prąd jeżeli nie poszukaj na forum skąd wychodzi. Gwarantuję że znajdziesz :)
Kontrolka PATS - a świeci po włączeniu kluczyka i gaśnie po chwili? Może masz wmontowany jakiś alarm , a po wypięciu i podpięciu akumulatora jest aktywny i odcina zapłon.
CONTINENTAL 1998 -2002 KEY T-HARNESS IMMOBILIZER FD KEY-1 FD-1 FORD'S PATS ANTI-THEFT SYSTEM, TRANSPONDER, Requires 791 and Extra Ignition Key PART COLOR LOCATION 12 VOLT CONSTANT BLACK/ORANGE (+) IGNITION SWITCH HARNESS STARTER RED/LIGHT BLUE (+) IGNITION SWITCH HARNESS STARTER 2 N/A IGNITION 1 BROWN/PINK (+) IGNITION SWITCH HARNESS IGNITION 2 BLACK/LIGHT...
Czy rozrusznik kręci a on nie chce zapalić,czy zupełna cisza? kreci i nie zapala. miga dioda w drzwiach. ok kluczyk dokodowany (posiedziałem trochę) dopisałem jako piaty auto nie pali w diagnozie pojawia się błąd " no com ECC/pats" czyli coś nie bardzo tylko nie wiem co galaxy to 2,3 benzyna
Forscan, daje mi informację zwrotną o tym, że PATS zezwolił na dopisanie kluczy, ale ich licznik się nie zwiększył i pozostaje ciągle 0 kluczy. Zanim je wykasowałem były wpisane 3, dwa z nich posiadam, ale kontrolka immo mrugała szybko na obu, rozrusznik nie kręci. Nie wiem jak ugryźć temat pętli kiedy zasilania są i przejścia też, a druga podstawiona...
Nie wprowadzaj w bład bo coś Ci sie wydaje te ECU ma zew. PATS - z osługą transponderów firmy philips. Immo o ktorym myslisz ze jest z VW też nazywa sie PATS i vagiem nic nie zrobisz, jest tylko podobne ale oprogramowanie dotyczące kodowania kluczy ma inne. w żadnym fordzie niebyło megamosa 13. A co do szklanych transponderów to owszem w niektórych...
dostałem taki sam numer komputera auto posiada pats odpali czy nie?
Witam ogarnięte, kupiłem dedykowany kabel DO FORSCANA vlinker za 200zł do tego 2 transpondery ID63-6F. Program w sumie wszystko robi sam przelicza kody, miałem sam grot najpierw skasowałem wszystkie klucze z PATS potem programowanie transponder na taśmie do pętli i poszło. Jest błąd bo miałem zrobić 2 na raz, ale silnik pali a o to mi chodziło.Dziękuję...
KUGA nie ma stacyjki . A wiec tak.... 1. przłącz wyłącznik zapłonu z położenia 0 w położenie I 2.poczekaj aż dioda biernego układu przecwkradzieżowego PATS zacznie palić się bez przerwy 3. przełącz wyłącznik zapłonu w położenie 0 4. w ciągu 5 sekund od porzedniego kroku skieruj kluczyk na odbiornik promieni podczerwonych, następnie naciśnij i przytrzymaj...
IDS soft działa z IDS hardware, dodatkowo procedura wymaga kodu PATS.
Możesz dorobić sobie zwykły kluczyk bez pilota. Możesz kupić nieoryginalny klucz z pats'em. Pozostaje jednak problem z zakodowaniem pats'a, czyli serwis.
Graniczy z cudem żeby sterownik stracił klucze po odłączeniu akumulatora ale jest to możliwe. Zapisane błędy wskazują na to że klucze nie są zapamiętane w sterowniku silnika. PATS znajduje się w kluczyku i w sterowniku silnika. Podjedź do ASO niech sprubują zakodować klucze, bo sam tego nie zrobisz.
Tam PATS jest wbudowany w ECM czy oddzielny (no i czy jest PATS czyli fabryczny immo Forda)? Dobrze byloby ustalic stan posiadania (tzn co jest wbudowane w "komputer" a co nie - bo moze byc EDIS i PATS w ECM, moze byc sam "komp" (zwany tez ECU albo PCM), moze byc EDIS i ECM albo ECM i PATS) Uszkodzony moze byc czujnik CPS - ogolnie do sprawdzenia wiazki...
Taaa, PATS'a tak łatwo obejdzie :)
da się usunąć stale, jest nawet taki fajny myk-na baze takiego jednego tranzystorka podać +5V, można też zgrać z PATS'em
jestem pracownikiem staci obsługi forda wydaje się że masz do czynienia z zapowietrzaniem się układu paliwowego przy filtrze paliwa-częsta usterka.Gdyby było coś z imobilizerem to migała by lampka PATS.Nieraz występuje usterka brak przejścia przy bezpiecznikach po prawej stronie w kabinie po zdjęciu wgłębionej półeczki na desce.opisz coś szerzej.
Witam Jakoś tak czytam i do końca nie łapę o co tu chodzi i co kolega "erdaniel" ma na mysli mówiąc immo . W tym aucie był już moduł EECV ze zintegrowanym modułem immobilisera . Mówiąc immo należy mieć na myśli moduł główny silnika i jego przełożenie na inny nie jest sprawą oczywistą bo musi to być moduł identyczny z zawartymi tymi samymi funkcjami...
po wymianie akumulatora auto nie odpala dodatkowo przy przekreceniu kluczyka włacza sie wentylator na chłodnicy, kontrolka immo zapala się a póżniej szybko pulsuje po 1min pulsuje 1imuls przerwa 4 impulsy i tak 10 cykli po czym gasnie (dual iso pats) bez przekaźników elektroniczny brak zasilenia na tranzystorach sterujących bezpieczniki w skrzynkach...
turbo diesla benzyny głośniki krakow krótkie przewody spawalnicze
sterownik grzałek egzamin zawodowy technik informatyk
iRobot Roomba 880: zwalnianie zacisków latarni 81002-Lighthouse – instrukcja demontażu Grzałka Selfa 3 kW z termostatem do PV 2,94 kWp i inwertera Eko Solar Boat 3000 Pro – czy wytrzyma 13A?