Land rover Discovery, końcówka produkcji 2 generacji. Ceny ok 30 k zł, 2,5 l turbo diesel (benzyny nie polecam). Stały (!) napęd na 4 koła, reduktor załączany niezależnie od blokady centralnego dyferencjału.
Ale 2.0 w benzynie czy Diesel? Bo w Evasion były turbo benzyny i turbo diesle. Jakie przebiegi dzienne robi auto? Równie dobrze może być pęknięta głowica, pęknięte cylindry - przecież są chłodzone cieczą, jak i spartolona uszczelka.
Wszystko to co napisałeś jest prawdą, ale nie można porównywać turbodiesla z turbobenzynowcem, bo ten pierwszy już na dzień dobry dostaje baty. Główna zaleta diesli to niższe i to sporo spalanie, jak sobie porównasz prawdziwe spalanie turbo diesla i turbo benzyny, to zrozumiesz że tutaj nie chodzi o 1l-3l/100km różnicy. Turbo benzyna spali z 50% wiecej...
Czy poprawne jest stwierdzenie że do ciągnięcia przyczepy (no takiej załadowanej na fulla) lepszy jest samochód diesla ze względu na ciągnięcie z dołu od benzyny? Bo zazwyczaj diesle mają więcej nm. I czy lepiej jak będzie miał turbo? Mówię tu raczej o zwykłych silnikach do 2l pojemności a aucie jakoś 10 letnim nie nic nowoczesnego
A ja tak nie uważam, samochód jedzie polem pod wykresem, co z tego że w dieslu masz "trista niuta w piku"? jak to za chwilę siada? Jak często masz na blacie 2 tys obrotów? A ile masz wtedy koni? 50..60? A jak diesel przyspiesza z 4 tys? No właśnie, są sytuacje gdzie nie ma tego dołu tylko jedziesz środkiem i górą. Osiągi diesli nie pozostawiają złudzeń,...
Jasne... Jak czytam o zastosowaniu silnika 1.4 turbo od uno to mam ochotę napisać: przestańcie pierdoły opowiadać... Kto z Was widział w Polsce uno turbo? I jeszcze rozbite, na części... To auto jest tak egzotyczne jak R5 alpine GT turbo, na palcach ręki można policzyć. Bez przesady, ja mam już drugie uno turbo . Większym unikatem od turbo benzyny...
Do starych klekotów wiem że lano do 15-20% benzyny i bez problemów (kiedyś sam byłem świadkiem a auto to Astra 1,7D), nie wiem jak to jest w przypadku TDi ale na pewno nie 15%, myśle że max 5%. Ale może lepiej jak koledzy wyżej radzą - użyć uszlachetniaczy itp do turbo diesli.
W tej cenie to szukać benzyny pod lpg a nie zajechanego turbo-diesla z ogromnymi kosztami utrzymania, w którym nikt od 10 lat nic nie robił "bo się podobno nie psuje" PATRYKMAN1999 zernknij na Volvo V70
jest z tych samych materiałów no bo w sumie z jakich ma byc ;) z plastiku lub zlota ;) Jedyna roznica to to glupie chlodzenie :) wiec po cos ono jest - zwlaszcza jak porownamy sobie temperature spalin diesla i benzyny :). Owszem takie turbo z diesla bedzie dzialac, jednak jego zywotnosc dramatycznie spadnie...
Witam, Myslec, to trzeba przed, a nie po szkodzie. Zamiana silnika o mocy 130KM na silnik o mocy 70KM, w dodatku w tak duzym samochodzie, to czysta glupota. I jeszcze skrzynia automatyczna! Jesli konstruktor nigdy takiego montazu nie stosowal, to jest ku temu jakas przyczyna. W 605 byly stosowane dwa diesele o pojemnosci 2.1 l - atmo o mocy 83KM (mulowaty)...
Witam Charakterystyka turbo benzyny jest inna niż turbo diesel-a. Oczywiście jest moc i przyspieszenie ale nie ma tego odczucia wciskania w fotel przy przyspieszaniu. Więc auto z silnikiem benzynowym nie będzie się zachowywało jak wspomniana Alfa.
czy cos grozi mojemu silnikowi poniewaz przez pomylke wlalem 2 litry z 4 do silnika LOTOSA polsyntetyka do turbo diesla a 2 normalen do benzyny czy nie bedzie jakis problemów? czy silnik sie nie uszkodzi tym bardziej ze to silnik motocyklowy zzr 1100 pozdrawiam
Po przesiadce z diesla z turbiną, na benzyne bez turbo, będziesz miał wrażenie mułowatości. Sam przesiadłem sie z diesla 95KM na PB o mocy 107KM i to drugie auto stoi w miejscu, nie przyspiesza, nie jedzie. Nawet byłem na hamowni nim, bo miałem wrażenie, że jest coś zj..., się okazało że ma 111KM i wszystko gra, a mam wrażenie że stoi w miejscu. Generalnie...
Ja też nie jestem fanem diesla do osobówki, ale znam wielu, którzy nie zmnienią na inny, bo mało pali, bo dobrze odchodzi od "zera", bo lubią ten dźwięk i telepiąca się budę na postoju... Dla ,nie alternatywą popularnego diesla jest przyzwoite V6 z LPG . :D Co do bezawaryjności, to dzisiaj pseudo eko małe turbo benzyny są 2x bardziej awaryjne od diesla....
diesel ma zazwyczaj lepsze 0-100 niż benzyniak Na pewno? 2022 rok Octavia IV RS 2,0 TDI 200 koni 0-100 7,5 sek. 2005 rok Golf V GTI 200 koni 0-100 7 sek. Jak tak bardzo lubisz ropę to sobie kupuj, ja tylko podałem Ci zalety benzyny na tle diesla, pamiętaj też że mamy 2023 rok, dzisiejsza turbo benzyna ma niezły dół, wstaje czasem lepiej od diesla (max...
ale w zależności od jej konstrukcji, rozmiarów itd. ciśnienie zapewniające odpowiednie doładowanie osiąga dopiero od pewnych obrotów. No... będę uparty - po to stosuje sie system wastegate i VGT Nie musisz być uparty... westgate to jedno, a wpakuje ogromną turbinę do niskiej pojemności to zobaczysz jak to działa ;) najlepiej widać to na wykresach z...
Nie chce żadnego francuza! Miałem już kiedyś peugeota 406 i starczy. Podałem wyżej które auta mnie interesują a proszę o podpowiedź jaki byłby najlepszą alternatywą właśnie z tych wymienionych. Benzyny na turbo nie chce. W ogóle nie chce benzyny :-)
Okej sytuacja opanowana. Powodem błędnego wskazania na zapłonie (850mbar zamiast 950mbar rzeczywisctych) byl zły czujnik cisnienia daladowania, założony z silnika diesla, który ma inną skalę... po założeniu od benzyny problem minął ehh...
Jak w tym silniku po "zawirusowaniu" osiagniesz przyrost rzedu 10 koni to powinienes skakac z radosci. Moze zmienilaby sie nieco charakterystyka silnika (te wykresy), to cos co mozna odczuc. Ogolnie chiptuning kosztuje jakies 1500-2000 zl, wiec totalnie sie nie oplaca. Co innego jak masz silnik z turbo (diesla czy benzyne). Tam to zupelnie inna bajka....
Ja się obawiam, czy wtryskiwacz, taki samochodowy od benzyny wytrzyma wysoką temperaturę. Pracuje on w kanale dolotowym, a nie w samej komorze spalania, dlatego zastanawialem się nad wtryskiem od diesla, tylko tam są potrzebne chyba spore ciśnienia. Mam cztery wtryski od mojego starego silnika toyoty, więc na jednym może przetestuję :). A ty od czego...
naczytałem się jaki to ten 2.0 HDI jest udany, ale jeśli ta "udaność" to dodatkowe elementy które mogą ulec awarii czyli wtryskiwacze, turbo, dwumasa, fap to chyba w porównaniu do benzyny jednak diesel nie jest dobrym wyborem biorac nawet pod uwage, że diesel i benzyna są teraz w tej samej cenie przy tym roczniku, a nawet łatwiej taniej kupić diesla...
Minęło kilka dni i o dziwo turbo działa jak za najlepszych czasów. Wyraźnie gniecie w fotel. Dodałem też kilka dni temu, jak tankowałem, dodatek do diesla firmy Xeramic (22 zł w markecie), który ma za zadanie czyścić wtryski i smarować układ paliwowy. Jak na razie śmiga. Kiedyś ten dodatek dawałem do Skody przed zimą, tylko wersje do benzyny i sporo...
według tego co mówi #Macosmail i ta strona : http://castroledge.pl/oleje/5w-30 olej jak najbardziej spełnia te normy z tym, że nie jest do diesla... bo do diesla jest taki : http://castroledge.pl/oleje/turbo-diesel... ciut inne normy jak widzę... czyli mogę dolać tę brakującą część (jakieś 100ml) oleju do silnika czy lepiej kupić nową butelkę z napisem...
Instalacja podltlenku azotu do benzyny niczym nie różni się od takiej instalacji w dieslu Może się nie różni, ale użycie jej przy silniku diesla to błyskawiczna droga do zajechania go. Rozumiem stosować to w benzynie ale do diesla? to jak koledzy wyżej napisali są lepsze i bezpieczniejsze sposoby na moc....
Moim zdaniem najwiekszy problem to mechaniczny montaz sprezarki i kwestia smarowania jej. Jezeli ktos ma wiedze lub wizje w tym temacie to prosze o podpowiedzi. Zamocowanie to wykonanie kolektora - moze byc to konstrukcja bardzo prosta. Turbo lepiej dac od benzyny (ma chlodzenie wodne) - diesel ma nizsza temperture spalin i takie turbo szybciej ci...
Tutaj Opel nie maczał palców, no właśnie maczał (zobacz 2-litrowe turbo-benzyny Opla 200KM i 240 z OPC) i to sporo zaś diesle: - 2.2 to nieciekawy silnik Opla - 1.9 to już wszystko Fiat które i Opel stosuje.
Też chodziłem do samochodówki i fakt różnie to było z tym nauczaniem, na początek radze przeczytać samemu z siebie podręczniki szkolne tam są podstawy a bez tego póżniej ani rusz (jak wszędzie zresztą) a póżniej możesz się zagłębiać w szczeguły. Nie wiem dlaczego wybrałeś ten zawód ale pamiętaj mechanika i elektryka samochodowa to nie TVN TURBO, bo...
Tak, tylko klapy o których mówię są stosowane w turbo dieslu. Co do benzyn jako ciekawostka to np. Ford ma regulowane długości kanałów dolotowych.
Jeśli benzyna i gaz to nie za bardzo na miasto, a na pewno już nie przestarzałe silniki VW... Jakiś nowoczesny, szybko nagrzewający sie silnik 1,4-1,8 16V. Jazda z turbo dieslem , czy turbo benzyną po mieście na krótkich odcinkach to zarzynanie silnika i turbiny. Jeśli mało jeździsz to pozostań przy benzynie i rozejrzyj sie trochę szerzej niż tylko...
Wygląda na to, że normalnie eksploatujesz solidny samochód klasy premium "od salonu" i masz normalne objawy jego zużycia, czyli niewielkie objawy. Ja miałem i mam do dziś 3 auta salonowe i potwierdzam że normalnie użytkowane auta, nawet klasy ekonomicznej, są w stanie dojechać pod 300 kkm bez istotnych napraw. Polska rzeczywistość aut klasy premium...
Chciałby ktoś się pobawić, podzielić własnymi odczuciami? Np. wymienić 5 według was najtrwalszych silników, bez jakiejś tam specjalistycznej nazwy czy też bez skrajności z PRLu, takie załóżmy 5 silników które jeżdzą po polskich drogach jeszcze i można spotkać, 5 z diesla i 5 z benzyny. Przykładowo: Diesel: 1.9sdi, 1.9 tdi, 1.6 hdi czy tam takie inne...
to auto to benzyna czy diesel bo piszesz posta w dziale diesel a 1,8 turbo sugeruje benzynę - może to 1,9tdi?
Liczę sie z tym ze jak bede chcial dlugo sie cieszyć tym silnikiem to na gazie delikatnie jeździć a jak przycinać to na benzynce ;-) ja wgl nie rozumiem ludzi którzy posiadają silniki z turbo obojętnie diesel czy benzyna i odrazu je gaszą a turbo rozgrzane puchnie i po jakimś czasie olej bierze itp i ludzie marudzą ze turbo to problem ale jak się dba...
Diesel na razie może jest ekonomiczniejszy ale jak jest nowy i nic się nie psuje, bo tam jak coś nawali to od razu zaoszczędzoną forsę na paliwie szlak trafia. Po za tym dzisiaj nowe benzyny Fiatowskie czy VW (multi air, tsi ...) gdzie mają turbo i kompresor wychodzą tak samo oszczędnie jak Diesle a są tańsze w zakupie. Wydaj mi się że po malutku zbliżamy...
mam pytanie - jak to jest obojętnie turbo-benzyna/diesel/wolnossący, czy po ruszeniu na 1 biegu, auto powinno toczyć się równo i płynnie gdy się odejmie gaz? Próby jazdy po przyspieszeniu na pierwszym biegu i zdjęciu nogi z pedału gazu w większości przypadków doprowadzają do mniejszych lub większych szarpnięć i takie postępowanie jest drogą do uszkodzenia...
witam. tez chciałem taki zawór zamontowac w swoim tdi, bo podoba mi sie ten pogwizd:) tylko do konca nie wiem jaki zawór kupic, czy są dewa rodzaje: do diesla i benzyny? czy ogólnego przeznaczenia one są? i gdzie taki zawór zamontowac? na moje to pod przepustnicą, w miejscu gdzie nadmiar pow. idzie rurka w turbo, ale czytalem wczesniej ze to robi jkąs...
ja swojego szukałem 7 miesięcy Mam A3 1,9 tdi ASZ 130 KM, zimą nie ma siły żeby zejść poniżej 10l/100, oczywiście miasto, w korkach to nawet pod 16 podchodzę nieraz. Do tego dwumas już dwa razy wymieniałem, bo leci szybko, jakieś błędy, zaworki, zimą jak masz kiepski akumulator to nie ma szans że zapali No i wniosek z tego że też kupiłeś szrot, a teraz...
(at)andrzej lukaszewicz Jeśli chcesz to możemy poczekać do dużych temperatur ujemnych, wezmę kamerę i odpalę swojego TDI nawet przy -30 st. C "od pierwszego strzału". Skąd możesz mieć opinię na temat silników diesla jeśli od 17 lat masz benzynę w gazie? Nie mam nic do gazu, bo w drugim aucie posiadam LPG. To zależy od właściciela, jak dba o motor, gdzie...
A ta Corsa to jaki ma silnik? Diesla? Benzyna 2 litry turbo czy jeszcze coś innego ?
Ja bym wolał stara benzyna i zagazować niz starego diesla. Bo jesli masz pecha to będziesz go miał . A może to nie pech tylko braki w poprawności eksploatowania auta. Znam takich pechowców, co naprawiaja dopiero gdy auto stanie. Ja jeżdżę 15 lat na gazie i nie ciągnie mnie do diesla, bo taniej, ciszej i jak padnie turbo, to za tą kasę dwa silniki do...
jeśli to 2.0 diesel to ma turbo,a jak benzyna no to nie ma.
Szukam schematu Peugota 306 Turbo Diesel z 96 roku może być ewentualnie benzyna Dzięki
Ja wybrałbym diesla, może i gaz byłby trochę tańszy, ale co z tego. Auto na gaz, tankowanie co kilka dni, zakaz wjazdu do podziemnych parkingów, strata czasu, ( odpalanie na benzynie, przełączanie na gaz ) Jeżeli chcesz użytkować auto bez utrudnień to kup diesla ;] szukasz na sile czegos przeciwko instalacji LPG tak patrzac to turbo diesel jest do...
Audi A4 (8D) Instrument Cluster * ??xxx: Options (< MY 1999) o +01 = Brake Pad Warning active o +02 = Seatbelt Warning active o +04 = Washer Fluid Warning active o +16 = Navigation active * ??xxx: Options (MY 2000 >) o +00 = No Options or Navigation III o +02 = Seatbelt Warning active o +16 = Navigation I & II * xx?xx: Country (< MY 1999)...
idąc chłopskim tokiem myslenia albo wymien most na ten od benzyny albo włóż skrzynie automat od 3.0 turbodiesel. Proste. Ja mam gorszy problem, bo wszystko jest tak jak ma byc z układem napedowym, a fura nie jedzie.
Natomiast mój kolega, to wyśmiał i powiedział, że tyło moment daje kopa nie zależnie od obrotów a moc prędkość max. Kolega ma sporo racji, ale też nie do końca, natomiast no momentem auto się napędza bo to jest ta "siła" która go pcha a nie moc. Poza tym moc max to masz przy wysokich obrotach to z tego normalnie nie korzystasz. Przykładowo.... VAG...
Nadeszła pora na zamknięcie tematu... skończyło się jednak na turbo-benzynie i segment wyżej. Nagonka na diesle zrobiła swoje. Czas pokaże czy to był szczęśliwy wybór. Prawie byłem zdecydowany na nową Fiestę 1.0EB, ale po lekturze problemów z tym silnikiem postanowiłem odpuścić. Trafił mi się Seat Leon FR 1.4ACT z 2016. Ponownie jest to auto poleasingowe,...
Kurcze. Dokladne numery serwa to BOSCH 0204054083 8V51-2B195-LF oba sa na naklejce. I po tym drugim numerze szukam na allegro/olx to sporo wyszukuje serw pod 1.5 Diesel do wersji liftowych, do 1.0 turbo, a po numerze tym u gory do wersji 1.4 diesel, jedno do 1.25 benzyna ... Czy to tak by robilo roznice?
Akurat nie siedze w Turbo Dieslach, ale za to dobrze w benzynie. To za co odpowiada konkretna mapa to nie jest problem, problemem jest jak ja zmienic. I napreawde w przypadku dobrego strojenia nie jest to 1.5h (w przypadku benzyny). Praktycznie bez dysponowania hamownia obciazeniowa to kupa jazdy po roznym terenie i weryfikacja wynikow. Owszem w TDI...
Panowie odkrywacie ameryke na nowo,istnieją konstrukcje silników zwane wielopaliwowymi głównie wojskowe ,są to silniki dużej pojemności niskim sprężaniu które generują małą moc z litra poj. ciekawostka to układ zasilania gażnik jednogardzielowy o budowie cepa , silniki te spalały każdą ciecz zapalną w temp. pokojowej (benzyny rozpuszczalniki oleje lekkie...
Downsizing silników i twój przykład 10l/100km jest mylnym wrażeniem. Silniki malały bo tak się opłacało bardziej producentom. Poczyta kolega ile taka Fabia 1.0 bez turbo spala przy prędkościach rzędu 120km/h. Czy się opłacało ? No ja nie wiem. Te silniki są dosyć awaryjne i często potem lądowały na gwarancjach bo coś się rozlatywało przy przebiegu...
Rafinacja ropy była i jest taka sama. faktem jest że kiedyś ON sprzedawano mniej na stacjach. Ale tez jest faktem ze z ciezkich frakcji nie tylko sie ON wytwarza. bo jeszcze wiele różnych innych rzeczy więc te pozostałości sprzedawano tak samo dobrze jak ON a może nawet lepiej. Po prostu liberałowie naiwni twierdza że kiedy rosnie popyt to powinna spadac...
Masz jeszcze czas do zakupu i juz widze ze twoją decyzją sie zmieni. Na początku napisałaś o daczi, mój znajomy kupił nowe vivaro jak wyszło z silnikiem 2.0 dci rocznik chyba 2011 później zakupił znowu vivaro w nowej budzie ( froncie) z silnikiem 1.6 diesla. Oby dwoma autami kilkukrotnie był był Hiszpanii tam ma rodzinę i wiadomo nocowanie za darmo...
307 z dieslem jest bardzo dobrym samochodem szczególnie z silnikiem 2.0d 90 km lecz jego utrapieniem jest układ elektryczny, komputer BSI. Oczywiście turbo, dwumas - jeżeli jest bo są wersje bez znajdziesz chociażby po nr VIN, wtryski, pompa jak w każdym nowoczesnym dieslu.Z silnikiem 1.6 hdi jest jeszcze gorzej - problem ze smarowaniem utrapienie to...
Komfort i przyjemność z jazdy na pewno będzie większa w 1.4 TFSI, ale spalanie również. Spalanie w mieście to abstrakcja, moje Punto 1.2 też potrafi spalić 11-12l/100km jak "ostro deptam" lub jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach (3-5km), więc sądzę, że przy "odpowiednim traktowaniu" ten 1.4 TSI mógłby spalić i 20l/100km. Benzyną jeździ się inaczej niż...
Witam! Mam w/w samochód. Kawal czasu temu, gdy byłem z tatą w górach ściągnęło nas na pobocze, bo jakiś tuman wyprzedzał na 3 jak nie na 4 ciężarówkę. Złapaliśmy pobocza i zjechaliśmy/zeskoczyliśmy w pole, które było ok 1,5m niżej niż jezdnia. W polu jeszcze przejechaliśmy rozpędzeni w poprzek przez polną drogę i też nas nieźle podbiło. Na szczęście...
Auto ma 380 tys przebiegu to wiadomo że nie kręcony tylko realny . A skąd ta pewność? dzisiaj Golf IV TDI ma 400 tys, to Audi A6 to spokojnie będzie mieć 500 tys, a co do silnika odradzam, co z tego że wszystko co miało się zepsuć to zostało naprawione? Ale znowu padnie, bo jedyne rozwiązanie to zmiana na poprawione 2,5 TDI albo 1,9 tdi Ja odradzam...
Witam. Koledzy mam pytanie odnośnie Punto 2 1.9 diesel bez turbo. Jestem trochę w patowej sytuacji, gdyż przebywam w UK. Mianowicie od 4 dni auto jak silnik jest ciepły, to nie chce odpalić. Świeci mi się check na czerwono. Jak ostygnie, pali od kopa. Gdzie szukać tak w skrócie gdyby ktoś miał jakiekolwiek sugestie?Ps. Dodam tylko, że na 4 biegu przy...
niebieskie spaliny oznaczają niespaloną mieszankę paliwo-powietrze. niespełnione AFR. zobacz na VAG'u (o ile jest tam taka opcja). w normalnym aucie powinno wychodzić 14,7-1 czyli okolo 14-15 dm3 na 1 litr benzyny/ropy. w dieslu (Szczegolnie VW) ślady oleju w dolcie są NORMALNĄ rzeczą. podkreślam słowo "ślady". czy moc auta spadla? turbo rozkręca sie...
Tak na marginesie to zawsze mnie śmieszą opinie ze diesel jest droższy, pamiętaj ze DIESEL 3 litrowy spali 12 litrów ropy a 3 litrowa benzyna 20 litrów wiedz nie słuchaj pierdów ze diesel droższy o 3 grosze od benzyny 3,5 litrowy silnik benzynowy o mocy ok 250KM pali średnio 12l benzyny. Poza rozrządem i świecami niewiele jest przy nim do roboty. Po...
8 km dziennie i diesel? To sie kompletnie nie opłaca, silnik nawet nie zacznie sie dobrze smarować, nie mówiąc o turbinie, do tego DPF, który z pewnością w tym Golfie się momentalnie zapcha na takich przebiegach. Na tak krótkie odcinki to tylko benzyna i to bez gazu i bez turbo, bo zanim silnik sie przełączy na gaz to juz mama będzie w pracy... Do tego...
Nie każdy jest przestawicielem handlowym i żyje w aucie, w moim otoczeniu jest kilka osób które Jeżdżą dieslami i robią max 5 tys km w roku - jak dobrze pójdzie. (zadne auto nie ma problemu z dpf czy turbo nie dogrzaniem czy czym tam jeszcze) Z drogiej strony jest kobieta kupiła benzyne na miasto od kilku miesięcy auto stoi w miejscu pod chmurką niszczeje...
Witam też noszę się z zamiarem kupna tego autka a więc: U mnie na pewno napęd qattro tylko mam rozkminę na temat silnika bo Oc i tak mnie pożre. Sinik 1.8T 150 KM +lpg pali około 10 l benzyny , silnik 2.5l V6 TDI około 7-8 l ropy (ponoć dość awaryjny wtryski, wałki, turbo) a silnik 2.6 V6 180KM benzyna +lpg też sie zadowala w granicach 10-12l benzyny...
Jeśli chcesz zachować gabaryty dotychczasowego auta, to polecam 406 z silnikiem 1,8 116 KM+ LPG. W trasie pali 6,5-7,5 l benzyny (tyle co Twój super diesel), a na dobrej instalacji LPG powinien palić w trasie 8-9l. Niedrogo wyjdzie też Avensis I generacji 1,8 101 lub 110 KM+LPG. Jeśli mniejsze auto, to może być Meganka 1,4 16V, Stilo 1,4 16V, Space...
też mam diesla TDI 110 ps i nie chcem nic innego. z gazem mam stycznosc jak koledzy mają problem. oglądałem w TVN TURBO jak fachowcy wyliczali oszczędności na instalacji gazowej i ni jak nie mogłem tego przełknąc. podają kilkuprocentowe wzrosty zużycia gazu w stosunku do benzyny. co jest bzdurą! ponieważ jak nie dasz bogatszej mieszanki gazowej to silnik...
Od początku, w wątku dotyczącym ogrzewania, piszę o silnikach diesla a nie o benzynowych. W silnikach benzynowych nie ma sensu montować webasto bo ich sprawność jest sporo niższa od diesli i dlatego sporo energii tracą na ciepło. To ciepło właśnie ogrzewa kabinę samochodu. Silniki diesla są bardziej sprawne i w związku z tym mniej ciepła dają na cele...
W 2.8 nie robiłem alternatora, no ale np golf 3 1.8 benzyna tez nie turbo diesel a sygnał wychodzi z alternatora. Postaram się jak będę w domu poszukać schematu i zamieszczę. Mam taki schemat:
Ogólne moje uwagi do Twojej sytuacji: Chcesz mocy i stosunkowo niskich kosztów utrzymania- brałbym duży wolnossący silnik 2,5-3,5 +koniecznie przyzwoita instalacja LPG. Po mieście nowoczesna V6-ka 250KM spali 15l LPG= 7 litrów benzyny. Chcesz auto duże niezawodne i wygodne - szukaj właśnie w autach na rynek amerykański ( najlepiej japończyki ) sienna,...
NO i skontaktowałem się z Valeo Polska... I nawet szybko odpisali... Niestety piszą co następuje: ".... Jeżeli założymy, że numer FIAT 956771808 jest numer oryginału to przekłada się na zestaw 821083 - Kit 3P - tarcza, docisk i łożysko. Biorąc pod uwagę VIN ZLA22000012111170, Lancia Zeta 2.0 Turbo, 147 KM , wychodzi również ten sam zestaw i on opasuje...
Pomyśl, bez chłodnicy silnika też byś jechał. Pewnie zimą, dieslem bez turbo albo małą benzyną, z rozkręconą nagrzewnicą na max. to bym jechał, zwłaszcza jak jest wskaźnik temperatury. Rozumiem że same rurki nie wystarczą do schłodzenia tego w zimie, i chłodnica musi być. To jeszcze pytanie czym się objawi przegrzanie skrzyni - niszczy skrzynię, niszczy...
jeden elektryk stwierdził że za dużą dawke ma To nie diesel. W benzynie, zwłaszcza turbo, jak ma ubogo to w wydechu "piekło". Proponował bym wsadzić szerokopasmówkę w wydech i pojeździć z podglądem AFR. Najlepiej to udaj się do kogoś kto stroi instalacje gazowe z takim sprzętem.
Kolega wyżej dobrze napisał benzyna bez turbo się ceni. Diesel hehe co ludzie w tym widzą a jak dymi to potrafią twierdzić, że to normalne. No chyba, że ktoś ma zamiar jeździć na opale to wyjdzie taniej od gazu.
To teraz ja coś dam od siebie jako że Audi i Volkswagen to moje zainteresowania ale teraz już tylko Audi,Volkswagen się bez obrazy ale się zeszma*ił,marka niby dobra ale już gorsza a ceny wygórowane. Teraz odnośnie współpracy Audi--Volkswagen,jest tak Passat B5 Audi A4 B6 Podzespoły niby te same a klasa jazdy nieporównywalna,silnik audi ciągnie żwawo...
Zdecydowanie citroen, fiat jakos tak mi nie podchodzi, moze skojarzenia z maluchem, czy starym fiatem 125p :) A tak jesli juz to lepiej poszukaj diesla TD. Tylko ze diesel w tej chwili drozej wychodzi w eksploatacji... Jak ktos duzo jezdzi to lepiej gaz. Wracajac do tematu, nigdy nie Fiat.... Mialem benzyne, gaz, mam diesla i nigdy wiecej benzyniakow...
Po 1) czy były kasowane błędy przed robieniem logów? (nie loguje się silnika gdy pali się check i są zapisane błędy) po 2) to turbo benzyna a nie diesel, logi robi się do 6500 po 3) albo przepływka śmietnik lub chińska albo solidna dziura w dolocie, ten silnik patrząc po przepływie ledwo 115-120 koni wygeneruje. po 4) sprawdzić stan świec i cewek, świece...
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem Skody Fabii II 2008r. 1.2 HTP i zastanawiałem się czy istnieje jakiś chip albo coś w tym stylu aby zwiększyć moc samochodu jak i dynamikę jazdy. Bo z tego co poczytałem to firmy chipują samochody z silnikiem diesla lub turbo benzyna a na zwykłe się nie natknąłem. Na allegro są zestawy do samodzielnego...
Diesel do 4tys.. Hmm.. Ciezka sprawa.. Myśle ze jedynym i sensownym rozwiązaniem będzie passat b3 - 1.9 ( zwykły ) Wprawdzie mół z niego straszny za to na trasie bedzie Ci palił 4 litry.. Wybrałem ten silnik z tego wzgledu ze do 4 tys kupisz stare auto które ma juz tysiące kilometrów za sobą.. Wobec tego w tak prostym silniku nie bedziesz musiał regenerować...
Przetarta blaszka oporowa albo sciezka na suwaku, mysle ze na 99% to jest to, jednym słowem Pryz dobrze gadasz :sm21: dla ciebie tylko jeszcze male pytanie bo jeszcze do zbiornika benzyny nigdy nie zagładałem jak mozsz to powiedz mi jeszcze czy cieżko jest to wymienic, i czy trzeba kupywac nowe czy mozna jakos to naprawic, ewentualnie moze mniejwiecej...
dzieki za odpowiedz przesledze te stronki z uwaga ale szczerze mowiac to mi chodzi bardziej o chipy do benzyn z turbo i bez turbo niz diesli
Przecież są podobne do siebie po za tym nowoczesne silniki są tak samo zabudowane i już prawie nie ma różnicy czy benzyna czy diesel. Pompa wtryskowa, bezpośredni wtrysk, EGR chłodzony cieczą, dwumasa, turbo, klapki w dolocie. I zużycie paliwa zrobiło się porównywalne.
Sterownik lpg "typowy" NIC NIE BIERZE Z ECU. Jedynie oczywiście czasy wtrysku benzyny. Koryguje je względem aktualnej temperatury i ciśnienia gazu w listwie i koniec. Nic wiecej - i to jest super rozwiązanie. Dopóki nie zlikwiduje się niepotrzebnego w przypadku lpg kata. Generalnie lpg jest o niebo lepszym paliwem niż benzyna:-) Silnik byłby dużo prostszy,...
Znacznie łatwiej rusza się samochodem z silnikiem Diesla niż benzynowym. Ja sam po przesiadce z dość mocnego Diesla (kompakt 320Nm) do benzynowego (Focus 1.6) mam wrażenie jakbym ruszał z 2-3 biegu. Chyba chciałeś napisać turbo diesla z wolnossącym benzynowym. Ten pierwszy 2,0TDCI ma maksymalny moment obrotowy przy 1750 obr./min, a ten drugi 1,6 benzyna...
Nie rozumiem - jeżeli nadmiar paliwa ma na celu schłodzenie silnika, to w jaki sposób to działa? Przecież paliwo spali się, dostarczając jeszcze więcej energii? Po pierwsze, nie nadmiar paliwa - bo w przypadku silników benzynowych muszą być zachowane proporcje benzyny do powietrza (celowo nie piszę stałe, bo zmieniają się w pewnym zakresie). Po drugie,...
Z dodatkami mam równiez złe wspomnienie, jesli chodzi o olej do dwusuwów to równie dobry jest Makity. Dla świętego spokoju dolewam benzyny do swojego klekota, ale mogę sobie na to pozwolić, bo to stara konstrukcja, jednak do nowszych silników, sterowanych elektronicznie nie polecam. Chociaż bez tego dobrze odpala, podstawa to dobre paliwo. Zamiast dodatków...
To pojedź na giełde i pogadaj też z gościami co stoją ze sprężarkami :!: Czy mają jakieś od benzyny i jakiej pojemności, z jakich diesli (pojemność silnika) mają sprężarki :!: Sporo z tych gości zajmuje sie też regeneracją, napewno oni też coś ważnego Ci powiedzą :!: Załączam dwie pozycje na temat turbospręzarek w tym "turbology for beginners" naprawde...
Pytanie - przy przebiegach tygodniowych 500 - 700 km - opłaca się rozważać diesla czy zostać przy benzynie? Sam sobie policz, ja Ci podpowiem. 1. Załóż, że z Dieslem spali 2-2,5 litra, a większe auto, jakiego szukasz, nawet 3 litry mniej niż z benzynowym. To jest trochę trudno oszacować, bo mocno zależy od sposobu korzystania z auta. Dane producentów...
Witam jak w temacie a8 d2 po swapie z benzyny na diesla 1.9 Tdi pd avf 130 km problem w tym ze silnik ciepły bardzo ciężko pali efekt jak zapowietrzony po-kolei odpowietrzają się pompki i chodzi równo na zimnym jak Chuck noris pali z pol obrotu. jest jeszcze jeden problem po odpaleniu brak reakcji na gaz można go wcisnąć do oporu i po około 20s go przegazowac...
dokladnie, ja wlasnie mialem wymieniana ta sztange :) co prawda teraz wlacza mi sie notlauf przy 180km/h ale... narazie mi sie nie spieszy na regulacje tej sztangi :) jeszcze sprawdze u mnie rowniez weze podcisnienia i Vaga wezme od kumpla i sam sprawdze cisnienie, bledy itd. :) generalnie to czesta usterka w TDI z tym turbo, no ale tak te silniki maja.....
W benzynie z Turbo, to rozumiem, ale w dieslu? Mam starą lancię 1.9TDS ma nalatane że 400kkm, sam nią zrobiłem 120kkm w 3 lata i nie pieszczę się z turbiną. Auto kupione od kobiety, która na pewno nie wiedziała że tam jest jakieś Turbo. Zresztą kogo to obchodzi, auto ma jeździć, a nie być pieszczone...
pod uwagę też zacząłem brać Forda mondeo MK4 w najbogatszej po liftowej wersji, nawet ładny z zewnątrz i wewnątrz też ładny, czujniki parkowana p+t, navi duże, dotykowy wyświetlacz, czujniki zmierzchu i deszczu, ledy, multi kierownica, i parę naście innych opcji... tylko nie wiem jak z silnikami. i też chciałbym benzyne. A wy co sądzicie o mk4? Dobry...
. Nikogo nie da się przekonać i taka jest prawda, I takie to moje zdanie również jest. Ja podałem tylko przykład na 2 takie same samochody z podobną mocą różniące się rodzajem silnika. I jakbyś nie zauważył, to nie pisałem, że diesel jest wolniejszy , bądź dużo wolniejszy. Właśnie wyszło, że w tym przypadku diesel był szybszy ... Ach... Czytanie ze...
Koledzy Pacjent to peugeot 207 z fabrycznym dpf Przebieg ok 300 tyś km Silnik - pracuje idealnie równo odpala na dotyk, nie kopci nie dymi Jednak auto nie miało mocy, brak turbo jeździło sobie jak zwykły diesel. Sztanga nie pracowała podczas dodawania gazu. Węże były jak flaki. Wymieniłem więc zaworek z tyły silnika i sztanga elegancko pracuje, węże...
Nie pisz bajek jak nie wiesz o czym mowa. Akurat zanim ty zredukujesz, depniesz, zanim silnik ci się wkręci na obroty przy których się pojawia jakiś przyzwoity moment, to kierujący autem z omawianym 1.8 turbo pod maską już dawno wyprzedzanie zakończy, jadąc cały czas na piątce i nie dotykając lewarka. Nie znam Twoich umiejętności ale w moim samochodzie...
Ford c-max 1.6 tdci 109 km Nieeee, tylko nie ten silnik. Jeździłem kilka dni Focusem kombi (2009) z tym silnikiem (5 biegowa skrzynia), jak mój Scenic był u akurat u lakiernika. Trasa i miasto. Nie wiem czy inżynierowie Forda nie potrafią dobrać skrzyni do silnika czy generalnie zestroić całości, ale jeździ się tym TRAGICZNIE. W środku głośno (diesel),...
Wykonanie i działanie spełnia założenia twórcy więc jest OK, do tego należy docenić małą ingerencję w oryginalne obwody co jest ogromną zaletą. Minus to ten pająk i jak już przydałoby się go wzmocnić (odporność na czynniki zewnętrzne) np. silikonem. Pomysł dobry ale raczej do benzyny niż diesela ponieważ większość ropniaków po zatrzymaniu powinno jeszcze...
Taki domowy test : miałem w aucie brc seq 24: wtryski pomarańczowe red genius 1200 autko jeździło dobrze zarówno na BP jak i na LPG osiągało max prędkość czyli coś delikatnie ponad 200 km/h umówmy się że 200 założyłem: stag4 matrix hd344 dysze 2.7 reduktor został brc i podobny test jak wyżej z zaznaczona opcją wyłącz przy pierwszym autko jechało max...
dlaczego benzyny w A4 to farsa ? chyba najmniej awaryjne Sprawa jest prosta, silniki rzędu 1.8 czy 1.8 turbo, czy tez 2.0 są słabe do masy auta, a większy jest ekonomicznie nie opłacalny, co za tym idzie są mocno wyeksploatowane, pobierają duże ilości oleju, wyciągają się w nich łańcuszki rozrządu, uszkadzają elementy regulujące zmienna fazę rozrządu,...
No to chyba zależy też od budżetu. 2.0d kosztuje dużo mniej niż 3.5d, utrzymanie też inne i spalanie. Moim zdaniem optymalny do tego samochodu jest 3.0d. Ryzyko, jak w każdym nowym dieslu wtryski (6x), dwumas/automat, turbo, egr etc. Ogolnie silnik sam w sobie jest bardzo wytrzymały. 2.0d, to teraz zależy który? Ja mam w e60 lci N47 (177 koni) i ogólnie...
No jak benzyna bez turbo to tak będzie :) Mi wystarczy 90KM i jeszcze z turbiną.
a byłbym za przerobieniem benzyniaka a to dlatego że w miare łatwiej to zrobić niż kombinować z dieslem, rozruch na benzynie i praca na gazie, przyjmując że silnik miał 100km to na gazie można by wyciągnąć nawet z 15KW prądu max + ciepło do grzania dla przeciętnego domu wystarczy No to nic tylko brać się do roboty i zbudować taki generator z silnikiem....
turbo benzyny turbo diesla przełożenie diesla benzyny
kabel rs232 siemens regulacja głośności głośnika bluetooth solar wężownica
Peugeot 307 1.6 16V przegrzewa się na wolnych obrotach Nawigacja zawiesiła się na ekranie i nie reaguje na dotyk