Turbina do ponownej regulacji.
Czy po to rozruchu zaciąga sztangę. Ew. czy jak podasz osobno tam podciśnienie to turbina ładuje?
Czujnik w kolektorze, przepływka, egr i w ...uj innych możliwości. Najpierw diagnoza
rozłącz wydech za turbiną - może wyrzuca olej do wydechu
Sprzęgło jak poczekasz z wyminą to w końcu staniesz w chmurze dymu i nigdzie nie pojedziesz (sprzęgło spłonie do końca ).
Przy zdjętej misce ogląda się przez "lupę" panewki za jednym zamachem, mam nadzieję, że Tobie to zrobią. :) PS. A turbinę sprawdzałeś?
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Do hamulców dochodzi. Gubi podciśnienie gdzieś w zaworach. Pisałem na początku że jak się zatka przewód który idzie do filtra powietrza to turbina się włącza (grucha turbiny pracuje) ale sie nie wyłącza. A w jaki sposób jest sterowany zawór turbiny? Może coś z przewodami albo coś innego elektrycznego?
To ja bym raczej nie lał żadnych dodatków do oleju, bo te silniki nie lubią zamulenia (a zwłaszcza turbina).
Witam, Jak albo gdzie sprawdzić tą turbinę?
Przecież wypluło Ci błąd sterowania turbiną.
po wielu próbach regulacji sztangi zdecydowałem sie na kupienie turbiny regenerowanej . sztange ustawiłem tak że błedu nie było auto miało dużo większą moc i jechało normalnie ale spalanie jakie mi pokazywało to ok 15 L na 100km a turbina rozkręcała sie na maxa . nie chcę ryzykować i dlatego taka moja decyzja. we wtorek bedzie zamontowana nowa turbina...
Dzień dobry. Mam problem z Turbiną w swoim samochodzie ford focus MK2 1.8 TDCi wersja poliftowa z roku 2009. Gdy turbina zaczęła wyć oddałem do naprawy plus regeneracja. Po naprawie było wszystko dobrze tak do 3 miesięcy gdzie znów zaczęła lekko wyć. Oddałem na gwarancję. Okazało się że zrobiła się jakaś nieszczelność zostało wymienione wszystko na...
sprawdzał pan te turbinę????a konkretnie to cięgno???
Andrzej20001, nowej to nie chce, najlepiej jakas regenerowana, a moja turbina nie nadaje sie do regeneracji.
Winna jest turbina. Poruszaj dźwignią od zmiany geometri czy sie nie zacina.
To i ja zapytam w podobnej sprawie. Mam Ford Focus rok 2000 kombi 1,8 turbo diezel 66 kW (90 KM) Wczoraj wymieniałem u mechanika alternator i przy okazji pokazał mi turbinę w moim aucie, całą zalaną olejem. Powiedział, że muszę z tym do fachowca jechac, bo on może ewentualnie tylko za 250 zł wymieni na inną, sprawną turbinę. Powiedział też, że jak się...
Diagnostyka, jakie jest ciśnienie doładowania? Dolot sprawdzony? Dpf jest w samochodzie? Jakieś kopcenie występuje?
Miałem podobny przypadek na tapecie. Z bardzo podobnymi uszkodzeniami turbiny z tym, że kolor łopatek geometri i płytki był brązowo-beżowy. Przyczyna tkwiła w zbyt dużej temperaturze spalin spowodowanej przypchanym DPF. Poszedł do wycięcia. Turbina jeździ do dziś bez problemów. Proponuje jazde próbna z testerem na kolanach i obserwacje temp. spalin...
Witam potrzebuje schematu instalacji elektrycznej sterowania tym elektrozaworem. Z czego jest sterowany elektrycznie ? Dokładnie taki zawór jak na obrazku poniższym: http://www.ford-esklep.pl/console/image/... Problem jest tego typu, że jest on odpowiedzialny za sterowanie...
Zacznij od diagnostyki. Z tego co napisałeś to turbina raczej nie pompuje. Czujnik ciśnienia zostaw w spokoju. Zacznij od wężyków sterowania turbiną.
Tak, zawór działa prawidłowo. Zaślepiłem go nawet i nie było żadnej różnicy. Przy pełnym obciążeniu zamyka się na 100%. Zastanawiam się czy sterownik silnika nie jest uszkodzony, ale nie spotkałem się z takim objawem jak tutaj.
Może obwiniać turbinę czy sprzęgło?
W fordzie fiesta 1.4 TDCI 2009 R. poci mi się wąż ssący od turbo w miejscu zaznaczonym na ]żółto na zdjęciu tak ze od oleju jest nawet gruszka turbina. Próbowałem dokręcać opaskę ale to nic nie pomogło. Czy trzeba wymienić wąż ?
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Jak było OK to po co zmieniałeś turbinę ? Sprawdź czy masz światła stopu.
Fotkę mogę dopiero w sobotę zapodać. Jeszcze jedno, nie zależne od obrotów słychać tak samo, może to w jakiś sposób turbina się przeładowuje?
U mnie wyczyściłem kolektor wydechowy, kolektor ssący, EGR i jak miałem tak rozebrane, wyjąłem turbinę i wyczyściłem zmienną geometrię. Na razie jest spoko 👍
Witam Chip na jakiej zasadzie? chip box czy mapa na hamowni? Jak jest sterowana turbina u Ciebie? przez podciśnienie czy jakimś sterownikiem?
Mam jeszcze pytanie do ilu max powinna ładować turbina i pokazywać przepływka ?
Hejka, Ford Focus mk2 z silnikiem 2.0 TDCi z 2005 roku, skończyła się turbina, chciałbym ją wymienić. Miałem kiedyś instrukcję serwisową, która pokazywała co i w jakiej kolejności demontować, żeby dostać się do turbiny bez wyciągania całego silnika - o ile pamiętam, trzeba było odkręcić łapę silnika i kawałek go przesunąć. Czy mógłby się ktoś podzielić...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Czy regenerowane byly wszystkie wtryskiwacze, czy wybiórczo? Co z dopasowaniem nowych kodów, były czy nie? Zbadaj ciśnienie pompy paliwowej podczas odpalania. Zobacz, czy czujnik doładowania pracuje poprawnie i czy turbina się otwiera do końca.
Panowie C-Max 1.6 TDCI, brak fapa, prosta turbina bez geometrii. 220 000km przebiegu. Auto zaraz po wymianie oleju ( taka ciekawostka). Zatankowany na Crabie z 300km wcześniej do pelna. W czasie wyprzedzania na autostradzie auto straciło połowę koni. Max. Prędkość spadła do 120km/h. Przyspieszenie porównywalne z tankowcem- konieczna redukcja do 3ki...
Dzień dobry. Sprawdziłem bezpieczniki. Wymieniłem przekaźnik R12. Wyświetla się PO 380. Nie ma problemu z rozruchem silnika. W trakcie jazdy z informacją "awaria silnika" i żółty trójkąt, wyraźny brak mocy - odcięta turbina. Informacja "awaria silnika" znika po powtórnym przekręceniu kluczyka w stacyjce. Jazda bez problemów. Pozdrawiam
Raczej jest to niespalone paliwo taki ma zapach. Niespalone paliwo - np przy zbyt dużej, lejącej dawce i opóźnionym wtrysku - daje biały, ale o niebieskawym odcieniu dym, śmierdzący kwaśnym, chemicznym zapachem jak cholera... W 2,0tdci przy niedogrzanym silniku jest mocno zwiększona dawka (a te silniki są zimą permanentnie niedogrzane) i mogły dojść...
Witam. Ford Mondeo 2.0 TDCI rocznik 2002, zgubił trochę mocy! Nie kopci, wtryski wymienione rok temu. W czasie jazdy mam wrażenie, że traci dosłownie troszkę mocy, jakby turbina nie pracowała na pełnych obrotach. Dodaję gazu a ona zamiast na 2 tys. się załączać, to pełną parą zaczyna chodzić przy 3 tys. i mam wrażenie, że się "męczy".
zauważyłem że przewody od interculera są zaolejone - turbina olej wydmuchuje lecz auto nie kopci . zaślepiłem EGR długo taka turbina jeszcze pożyje? , pojazd ma przejechane 220 tys km
Takie coś: https://obrazki.elektroda.pl/9861885100_... Możliwe, że ma to bardziej fachową nazwę niż rozdzielacz wtrysku :) Jak sprawdzić turbinę? Mniej więcej?
Nie no czegoś nie rozumiem, jeśli zawór EGR przy 3000 obr. zamyka się całkowicie to jak ma działać turbina? Kolega napisał wchodzi w tryb awaryjny żeby nie uszkodzić silnika.
To co sam napisałeś, albo robić turbinę albo sprzedać z usterką. Można ewentualnie spróbować wodorownia, ale bez gwarancji że pomoże a też ze 200-300zł skasują.
Obejrzyj rury dolotowe za turbiną. One pękają po jakimś czasie. Ubytek płynu chłodzącego nie musi mieć z tym nic wspólnego. Wtryski też mogą być, ale najpierw sprawdziłbym te rury.
Napisałem, że odczyt błędów z samochodu jest potrzebny. Na teraz można obstawiać: - nieszczelność dolotu - złe sterowanie turbiną - usterka czujnika w kolektorze - uszkodzone turbo i wiele innych.
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
Każdy koncern samochodowy oznacza inaczej silniki diesla z turbiną. VW ma TDI, Renault DTi, Peugeot HDi, a Ford TDCI(nie pamiętam jaki ma Opel)
Witam, mam problem z fordem c-max 2008 1,8tdci / auto ma 170000 km przebiegu do tej pory nie było jakichkolwiek problemów z samochodem , wczoraj auto podczas jazdy osłabło i zgasło - bez dźwięków, i zaświeconych kontrolek po za jedną check engine. No i teraz tak, okazuje się że wyskoczył podczas diagnozy błąd turbiny (niskie ciśnienie) było widać że...
Masz jakiś konkretny przewód na myśli mówiąc "jakby powietrza się wydostawało " sprawdziłem właśnie przewód łączący filtr powietrza z turbiną i wszystko jest git a jeśli chodzi o osprzęt i pasek to nie widzę nic podejżanego
Witam, Potrzebuję pomocy a mianowicie po wymianie dwumasu turbina zaczęła dziwnie szumieć przy dodawaniu gazu na każdym z biegów powyżej 2-2.5 tys obrotow. Tak jakby ktoś włączył nawiew. Intensywność dzwięku jest adekwatna do wysokości obrotów im wyżej tym głośniej. Czy jest możliwe, że w warsztacie coś pominęli przy składaniu auta? Dźwięk przypomina...
zaczni od sprawdzenia podćiśnien od sterowania turbo,głownie przewody gumowe nieszczelnosc też może być przyczynom zadymiania a te silniki to tak naprawde 2.0hdi wiec wtryski żadko tam siadaly. Dodano po 1 częstą wadą tych silników byla uszkodzona turbina lub sterowanie i podciśnienia
Po oddaniu do serwisu padła diagnoza - turbina i wtryski do regeneracji. Za to, powinni ci zwrócić kasę, jak wyżej koledzy pisali, zrób diagnostykę porządnym sprzętem.
Może się jeszcze kiedyś przydać jak zmienie auto ale wracając do tematu z innego mojego posta sam stwierdziłem przyczynę.Padły trybki w elektorozawrze sterującym turbiną, więc teraz uporczywie poszukuje samego sterownika do turbo
Witam, Mam problem ze swoim focusem 1.8 tdci 115KM. Od ponad miesiąca dymi na czarno podczas przyspieszania oraz na biegu jałowym jak mu przygazuje. Słychać pracę turbiny jak wkręca się na obroty (przed problemami pracowała tak samo). Moc w normie, ale zwiększone spalanie o ok. 10%. Wyrzuca kontrolkę błędu przy ok. 1500-1600 obr. (czerwone koło zębate),...
Witam Mam problem :?: Focusa mam od trzech tygodni dwa tygodnie temu licznik oszalał wskaźniki prędkościomierza , obrotomierza , temperatury, oraz poziomu paliwa podczas jazdy oraz postoju spadają po czym wracają do swojego miejsca . Dwa dni później kompletnie się posypał licznik działały tylko kontrolki, kierunków ,poduszki, hamulca ręcznego Elektryk...
Kolego osłuchaj turbinę, może czas ją zregenerować lub wymienić na nową. Sprawdź też dokładnie szczelność rur chłodnicy powietrza, okolic turbiny oraz serwa układu hamowania.
Czyli cięgno sterujące zmienną geometrią? Nie wiem jakie ciśnienie doładowania, ale turbina dmucha bardzo ładnie, że nie da się ścisnąć gumowego przewodu. Czyżby za mocno?
Najpierw sprawdz wszystkie wezyk gumowe od turbiny do intercoolera.
A oto rozwiązanie zagadki: komputer pokazał uszkodzony zawór recyrkulacji spalin. Wymieniłem poza ASO (koszt 900 zł). Następnie, po przejechaniu ok. 400 km "zaskoczyło" i moc wróciła. Prawdą jest też, że w związku z uszkodzonym EGR turbina się nie włączała i stąd ten brak mocy. Pozdrawiam
Witam . Mam identyczny problem w moim focusie 2.0 tdci zastanawiam sie nad oczyszczaniem przepustnicy i wymiana egr wraz z czyszczeniem metalowej rurki wszystko zaczęło sie od tego ze turbina zaczela rzucac olejem teraz jest nowa . Silnik powyzej 2k obrotach jakby uruchamia i wylacza turbo obroty faluja. Udało sie panu naprawic auto jeśli tak co było...
Ford Focus mk1 - 1,8 Tdci 100 KM, 74 kW, po wymianie świec nie działa turbo. Ostatnio mechanik wymienił mi świece. Bo ciężko odpalał. Wszystkie były spalone. Teraz pali na widok kluczyka. Ale po wyjeździe z warsztatu przestało działać turbo. Wcześniej jak przycisnąłem bałwanki przy intercoolerze napełniały się a właściwie puchły. Teraz jak przycisnę...
Witam. Mam problem z Fordem Transitem 2.4 TDCi 135 2005r. Problem polega na tym, że przy obciążeni samochodu lub powyżej 100 km/h i 3 tyś obrotów samochód wchodzi w tryb awaryjny i traci moc. Było w samochodzie już wymieniana Turbina, Wtryski regenerowane i czujnik pompy wtryskowej oraz przepływomierz. Po wymianach dzieje się to samo. Bardzo proszę...
Witam Mam problem z silnikiem 1.6 tdci 109KM bez DPF silnik nie ma mocy. Została wymieniona turbina, podmieniony przepływomierz, wymienione świece, filtry, sprawdzony dolot, brak błędów sterownika, nie przechodzi w stan serwisowy. Najciekawsze jest to że, mimo przyciśnięcia nawet do 5 tyś brak zadymienia.
Ostrzeżenie nalezy się za te lamerskie stwierdzenie: Prawdopodobnie komputer odciął turbinę Odciął turbinę, jak? Zatrzymał ją? Nie puścił oleju i się zatarła? Spaliny skierował inną drogą? Się nie znasz na technice i nie rozróżniasz pojęcia ograniczenie ciśnienia doładowania bądź dawki paliwa to nie wypisuj lamerskich tez o wyłączającej się turbinie.
Turbina była wymieniana z pół roku temu Zajrzał bym do niej. To że była wymieniana, nie znaczy ze jeszcze jest sprawna. Podciśnienia sterujące też do sprawdzenia jak i czujnik kopiowania turbo.
kolego i co załatwiłeś problem?? mam to samo i wymyśliłem, że mądry komp zarządzający silnikiem gdy nie ma odczytu z czujnika temp, załącza awaryjnie wentylatory żeby nie przegrzać silnika, przechodzi w tryb awaryjny żeby nie przegrzać silnika i odłącza wszystko co jest zbędne do jazdy i co zabiera moc, czyli na pierwszy ogień idzie klima, a na drugi...
Witam. Mam problem z Ford Mondeo 2.0 TDCI 115 KM 2004r. Auto coraz częściej wchodzi w tryb awaryjny (migająca lampka świec żarowych), odcinając turbinę. Prędkość standardowo zostaje ograniczona do 120 km/h. Przy wchodzeniu w tryb awaryjny auto nie puszcza dymka. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy, lecz błąd pozostaje w kompie. Po podłączeniu...
Jak były takie modyfikacje, to nie ma pewności, że wszystko jest dobrze z softem. Zawór N75 sterujący turbiną jest tu dość waży i szczelność wężyków. O "gruszce" turbiny nie wspomnę bo lubią uszkadzać się membrany. Permanentny błąd EGR może powodować ograniczenie mocy samochodu.
Witam! Mam spory problem. Tak jak przedmówcom pękła u mnie rura intercoolera. Wymieniłem, ale świst spod auta dalej dochodzi. Mechanik stwierdził, że W TYM SAMYM CZASIE uszkodziła się turbina i zatkał się intercooler. Mi wydaje się to science fiction, że wszystko poszło w cholerę. Możliwe jest, że źle zakładam rurę?;) kurcze, 2 opaski nie wydawały się...
Dziękuję za podpowiedź. Cały dolot oprócz IC został zdemontowany i sprawdzony, łącznie z turbiną, która też została rozebrana. Przepływomierz podmieniony. Czujnik między IC i EGR podmieniony. Wydech łącznie z 'katalizatorem' i kolektorem tez sprawdzony. Niestety usterki nie znalazłem.
Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie. Nie, turbina nie może być zamknięta całkowicie, to jest po prostu technicznie niemożliwe. Turbosprężarka pracuje zawsze, kiedy pracuje silnik. Nawet na wolnych obrotach silnika turbina nadal obraca się z prędkością rzędu 15 - 20.000 rpm, ale są to obroty praktycznie nie dające przyrostu ciśnienia w...
Witam serdecznie wszystkich użytkowinków. Może ktoś jest w stanie pomóc mi w rozwiązaniu problemu. Mianowicie Ford Mondeo TDCI 130 koni , od pewnego czasu daje się odczuć spadek mocy auta z jednoczesnym wzrostem spalania. Było ok 7-7.2 jest 9-9,5 , w zakresie 2700-3000 obrotów czuć lekkie przydławienie i auto nie przysypiesza tak jak powinnona chodziło...
Witam mam problem z samochodem a dokładnie Ford Mondeo TDCI 2002 rok. 2.0 Problem w tym ze cięzko pali , kopci przy rozruchu czarnym dymem , nie ma mocy -Katalizator Odjełem -Rura wydechowa jest odkręcona -Turbina daje ciśnienie To właśnie zrobiłem.
Witam otóż mój ford to Focus C-Max Ghia 2004 2.0 tdci 136.Od jakiegoś czasu mam problem z brakiem mocy do 2,5 tysiąca obrotów gdy obrotomierz przekroczy tą wartość auto odrazu rwie jak szalone.Więc tak kierownica turbo w idealnym stanie chodzi lekko wężyki podciśnienia sprawdzone, brak jakich kolwiek błędów w komputerze.Za namowa kolegi wymieniłem obydwa...
Silnik nie ma mocy. Diagnostyka komputerowa wykazała usterkę obwodu ciśnienia regulatora turbiny. Bardzo proszę o pomoc.
U mnie opiłków nie było, wtryski regenerowane rok temu, dzisiaj byłem na przeglądzie i byłoby wszystko ok po za jednym... przez ten rok czasu raz mi wszedł silnik w tryb awaryjny, ale nie z winy wtrysków ani pompy tylko z winy turbo, a dokładniej tego elektronicznego duperelka który nią steruje, podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów turbina...
Przy delikatnej jeździe do 2.5 tys nic się nie dzieje. Podejrzewam turbinę bo auto z opóźnieniem działa na gaz Ja podejrzewam problemy z regulacją ciśnienia paliwa (czyt. wtryski, pompa, filtr paliwa, syf w zbiorniku....)
https://obrazki.elektroda.pl/7259421000_... Po wymianie środka turbiny tak jak na wyżej wstawionym obrazku turbina dziwnie gwiżdże do 1800 obrotów, dopiero od 2000 sztanga od geometrii łopatek ożywa i gwizd ustaje, ale gdy tylko obroty zejdą znowu poniżej 1800 ta sama sytuacja się powtarza. Dodam, że jak auto się rozgrzeje to sztanga...
Auto jak w temacie, problem polega na tym że osiąga niecałe 3000 obr. i dalej nie pójdzie, turbina tłoczy, przepływomierz wydaje się być sprawny, na wolnych obr U-2,23V ,przy granicznych U-3,87V, błedów brak, filtry nowe paliwo ok, silnik niezadziubany. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?, czy może nie wchodzi w rachubę przeskoczony pasek zębaty...
Byłam w dwóch polecanych i 'porządnych' warsztatach. Ostatni nawet specjalizował się w naprawach Forda. Komputer nie wykazał błędów a mechanicy nie widzą przyczyny usterki. Własnie odebrałam Mondziaka z warsztatu, nadal kopci i nie ma mocy, ale już tak nie szarpie przy 2tyś obrotów. Równo chodzi na niskich obrotach, równo ciągnie, ale nadal turbina...
Witam. Od 2 lat posiadam Forda Focusa MK2 1.6 TDCi 109 km. Jakiś czas temu silnik zaczął wydawać odgłos klekotanie i postanowiłem oddać go do mechanika żeby zlokalizował przyczynę tego odgłosu, okazało się że tłok podobno się skrzywił ponieważ wtrysk zaczął lać. Mechanik doradził mi że najlepiej będzie wymienić silnik ponieważ wtryski leją i turbina...
Jeżeli chodzi o pompę paliwa jest od nowości auto ma 137000km. A o diagnostykę niema żadnych błędów nic nie świeci Ja podejrzewam elektrozawór sterujący turbiną albo zawór EGR się nie domyka.Zabieram się za czyszczenie,kupiłem preparat za 21zł do czyszczenia nagaru zaworu Egr Napiszę jakie będą efekty Zapraszam do dyskusji
Fiaty, Fordy i Francuskie Tylko znowu, tu dużo zależy od konkretnego silnika. Mogę się wypowiedzieć o Focusie mk2 bo takiego mam i siedzę sporo na forach szukając różnych informacji. I tak, z benzyn: 1.4 się nie nadaje bo to za mały silnik 1.6 105KM prosty, ale dość głośny na autostradzie i sporo też wtedy pali 1.6 115KM bardziej skomplikowany bo tu...
Witam, dołączę się do tematu. Mam idrntyczny problem z moim 2.0 tdci. Brak mocy, brak kopcenia. Nie było w ogóle podciśnienia, więc zmieniłem pompkę. Podciśnienie jakieś już jest ale słabe. 2 zaworki przy dolocie nie puszczają dalej podciśnienia na turbinę i egr. Czujnik ciśnienia doładowania ten przy IC jest suchy i czysty w środku. Na kompie wywala...
Witam użytkowników. otóż mam problem ze swoim fordem a mianowicie jest słabszy po regeneracji wtryskiwaczy na kompie nic nie ma jest czysty, a nie wiadomo o co mu chodzi.mam wrażenie jak by turbina zaczęła ciągnąć od ok 2700 obr, dodam ze rano jak go odpalę chodzi w miarę normalnie ale jeżeli miałbym ruszyć nim po chwili odpalenia - ma ochotę zgasnąć,...
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
Witam, Mam problem z Fordem Focusem 1.8 tdci 100KM 2003 284tys km, auto kupione miesiąc temu, po przejechaniu ok 400km , auto zaczęło gasnąć przy większej prędkości ok 120km/h na autostradzie stało się to po raz pierwszy. Dzieje się tak po chwilowej jeździe po ok 30 minutach jak się zagrzeje, zapala się kontrolka świec żarowych i auto gaśnie, na szczęście...
Witam. Zastanawiam się nad kupnem Forda Focusa 1.6 TDCI 90 lub 109KM w nadwoziu kombi z rocznika 2005/6. Rocznie robię około 30 tysięcy kilometrów. Jak jest w tych samochodach z awaryjnością, cenami i dostępnością części? Może ktoś ma to autko i chciałby się podzielić opiniami. Ewentualnie jaki inny samochód polecilibyście w tej cenie i w tym roczniku...
Witam Mam mały problem z Mondeo MK3 2002r 2.0 TDCI 130KM. Auto pali bez problemu, przyśpiesza tez (nie zapala się kontrolka świec) jednak jadąc z jedną prędkością i powyżej 2000 obrotów przy wciśnięciu sprzęgła np jak chce zmienić bieg to pobija obroty z 2000 do 2500 i za chwilę spadają... Zauważyłem, że im większe obroty tym więcej podbija. Wtryski...
Witam. Jak w temacie. Mam forda Focusa mk2 1.8 tdci po lifcie z roku 2008,auto ma zrobione 187 tyś.kilometrów. Pytanie jak rozpoznać uszkodzoną dwumase,ponieważ różnie mechanicy mówią. Pytam ponieważ czasem podczas zmiany biegu słychać cichy dźwięk w okolicy skrzyni biegów. Myślę że to wysprzęglik zaczyna szwankować,ale sie nie znam za bardzo. Pytanie...
Witam Posiadam Forda SMAX 2.0 TDCI 140 KM 2007r. problem polega na tym, że: -brakuje mocy -ledwo osiąga 130-140 km/h czasem wyrzuca błąd P0299 - za niskie ciśnienie doładowania. Co sprawdziłem: -szczelność dolotu, wymieniłem podejrzany wąż, nowy intercooler -turbina po regeneracji (zamieniałem drugą którą mam w zapasie to samo) -EGR sprawny szczelny...
Witam jestem przed zakupem auta trafiłem na Forda mka3 2.0tcdi wszystko na ogół blacharsko i meczanicznie bardzo dobrze piszę z pytaniem bo gdy wchodząc na obroty to turbina pogwizduje i teraz pytanie czy odpuścić go sobię czy nie sprzedający mówi że to już tak dłuższy czas pogwizduje i tłumaczy że mechanik mu powiedział że geometria turbiny jest źle...
Witam Przy działającej turbinie od około roku czasu: 1.) Dziwny gwizd jakby lewe powietrze na jałowym biegu. 2.) Gwizd/brzęczenie bardzo głośne przy zwiększaniu obrotów w trakcie jazdy od około 1800. 3.) Spadek mocy (turbina cały czas działała chociaż rzadziej się załączała). https://filmy.elektroda.pl/97_1573119639... Auto to Ford Focus MK1 1.8 TDCi...
EGR razem z odmą i turbina gubiącą olej w nieco skatowanym silniku powodują kitowanie się dolotu - zwłaszcza kolektora - czarną masą zmniejszającą przekrój kanałów. Ale to po przebiegach rzędu 200kkm... Są różne szkoły: jedni mówią zaślepiać, inni nie. Wiele zależy od rodzaju osprzętu silnika. Poczytaj sobie o EGR, napisano miliony stron... U mnie w...
punkt drugi nie bardzo bo lewe powietrze bedzie uciekało cały czas a nie tylko na zimnym pkt trzeci jw z tym ze można sprawdzic najprosciej jak sie da czy turbina puszcza olej (test na kartkę ,przystawić z wyjscia z turbiny na intercooler czy nie zabryzga olejem i jak bardzo ? pkt 5 może być wiarygodny (sam mam TDI i rano z rury zawsze leci szary dym...
Czujnik ciśnienia MAP w kolektorze. Można podłączyć sprzęt i zrobić pomiar, co jest podawane podczas pracy silnika przez ten czujnik. Chociaż pewnie dobrze go na próbę podmienić bo różnie może być. Jak pisałem może winowajcą być turbina.
P0406 Czujnik A recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy P0238 Czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy P0102 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - niski sygnał wejściowy + coś MAV/VAF . Błędy wynikają z niesprawnego obwodu przepływomierza.
No niestety kolego nie mam serwisówki do Forda Korzystam ze śmieciowego G-scana2 Błędów brak Ale mam pytanie jak powinien się zachować moduł turbiny po odaleniu ?
Witam Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Jesli chodzi o czarnym dym to pojawia sie tylko na chwile w momencie gdy zaczynam manerw wyprzedzania i zapala sie sprezynka. Gdy staje i zapalam od nowa auto i jezdze do 100 km/h wszystko jest wporzadku i nic sie nie zapala. Bylem z kolei wczoraj w nowym warsztacie i powiedzieli ze to sterownik doladowania turbina....
Witam. Jako że musiałem zmienić mechanika (ten zaczął przesadzać z cenami ) Znalazłem takiego mechanika ponieważ nie chciałem i nie miałem czasu,aby spojrzeć do abs-uw. Dla tego też oddałem auto do naprawy. Dzwoniłem do Pana w piątek o 11 naświetliłem cały problem z dodatkiem tego co żona mówiła że coś słychać. Pan mi odpowiedział że jeśli to piasta...
Na bank ma kompresje dobrą ?? Komp będzie starał się nadrobić brak kompresji dodatkową dawka paliwa Jak wyglądają przelewy ?? To można nawet zrobić samemu Robisz to sam, czy ktoś za Ciebie to robi ?? Ile barów ma każdy cylinder ??? W dieslu na jednym ucieknie kilka i może być lipa. Żeby coś można powiedzieć jak zwykle muszą pojawić się jakieś cyfry...
Witam. Mam nastepujacy problem. Podczas jazdy zaczela migac kontrolka od swiecy zarowej. I samochod stracil moc. Wydawalo mi sie ze to turbina przestala dzialac. Przejechalem okolo 5km i zostawilem samochod na parkingu. Gdy ostygl i probowalem go odpalic to sie dusil i bardzo kopcil na niebiesko. Gdy go dluzej pokrecilem to odpalal i po chwili gasl....
wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina turbina wiatrowa
zmiana zakresu pomiarowego schematy pilarek astra częstotliwość
monitoring zewnętrzny kamery excel cennik automatyczny
Lokalizacja czujnika przedniej pokrywy Canon MF628Cw Jak włączyć filtrowanie czasu w Google na Androidzie?