Hymmmm po prostu dziwi mnie fakt że mając inny samochody w życiu typu opel vectra B 1.6 16v i robiło się tam momentalnie ciepło i żadna tam wahania temperatury nie wystempowały mimo niskich temperatur otoczenia bym się nie zdziwił jak by był to diesel to bym się nie czepiał temperatury wiec mnie dziwi takie tłumaczenie producent Forda napewno przewidział...
Mam Forda Focusa 1.6 1.6V.Gaz.STAG300plus+Lubryfikator. Podaczas(na gazie przejechałem juz ok 600km) jazdy zauważyłem, że wzrasta mi temperatura (podczas szybszej jazdy ok 140-160). Po chwili spada i załącza się wentylator wymieniłem już termostat i płyn chłodniczy. Na jałowym biegu, żeby sie załączył wentylator trwa ok 40min i nie wiem jaka jest przyczyna...
Witam, Temat dotyczy Ford Focus 1.8 Tddi 90km z 2000r, auto zimne pracuje ok, po przejechaniu kilku kilometrów przy wyzszych obrotach zapla się kontrolka świec żarowych i auto gaśnie, po odpaleniu pracuje chwile i znów to samo. Im cieplejszy silnik, tym gorzej...jak stygnie znów pracuje a tak naprawde nawet się nie rozgrzewa, bo jezdze po 1,5km w jedna...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
No właśnie temp zewnętrzna raz 19 a raz 39 termostat nie trzyma temperatury. Podczas katowania dobije do tych 85+~ i na postoju po chwili schodzi praktycznie do 0 termostat wymieniony
Ford Focus 1.6 TDCi MK3 2011. Mam problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej, który pokazuje 19 °C, a raz 39 °C. Ponadto termostat wariuje, podczas ciągłej jazdy trzyma w miarę, ale na postoju spada prawie na sam dół. Termostat był wymieniony i dalej wariuje, ale nie aż tak jak na starym. Będę wdzięczny za każdą pomoc. 🙏
przyczyną niedogrzania silnika bywa uszkodzony korek ciśnieniowy chłodnicy piszę ciśnieniowy bo występuje on również zależnie od marek na zbiorniku wyrównawczym a nie wiem co ma ford
12V te blaszki mocno się nagrzewały Szukaj - Bezpiecznik termiczny bimetalowy, Termostat bimetaliczny.
Tam są dwa węże do zbiornika, więc nalewasz płynu i odpalasz, grzejesz do otwarcia termostatu i kontrolujesz potem stan. Żadna filozofia.
No to termostat do sprawdzenia i pompa płynu .
Proste sprawdzenie. Gdy temperatura silnika powiedzmy 40-60 stopni, dotykasz chłodnicy. Jeżeli jest ciepła, to termostat do wymiany.
Nie musisz. Dotknij do każdej ze świec. Po czym wnosisz, że termostat masz sprawny?
a może u ciebie pompa wody ma oberwane łopatki? Zaobserwowałeś ja zachowuje się temperatura na wskaźniku? Jaka temperatura jest na chłodnicy jak "puści" termostat.
Mały termostat to tylko w Monedo jeździ.
Gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego Ford Focus C-Max 1.8 D? Po wymianie termostatu nie trzyma 90 stopni, przy przyspieszaniu spada temperatura. Czy może być walnięty czujnik? AI: Czy przeprowadziłeś jakieś testy diagnostyczne lub sprawdziłeś kody błędów, które mogłyby wskazać na problem z czujnikiem temperatury? Nie ma żadnych błędów...
objaw typowy dla zablokowanego termostatu w pozycji otwartej.
Co do zimnej chłodnicy i włączających się wentylatorów to może być jeszcze termostat. On się psuje dosyć powoli. Znaczy podnosi się temperatura przy której się otwiera. Miałem tak, że wskazówka temperatury wędrowała na czerwone pole a za chwilę temperatura stabilizowała się na normalnym poziomie. Najlepiej jest po prostu wyjąć termostat i zalać go gorącą...
Co może być przyczyną , uszkodzony wskaźnik na tablicy ? Najprawdopodobniej. Zegary w Focusie mk2 znane są niestety z problemów z zimnymi lutami, które pojawiają się po kilku latach eksploatacji samochodu. Dotknij jeszcze dla pewności obudowy termostatu, tam gdzie jest czujnik, czy robi się ciepła w trakcie pracy silnika. Ale z tego co się orientuję...
Łatwo sprawdzić że węże na chłodnicy robią się ciepłe od razu Więc masz termostat zepsuty.
Ten sam temat focus 1.4 wentylator pracuje po 1km i chodzi tak długo jak silnik pracuje .Może ktoś wie jak to rozwiązać nadmienie że czujnik wymieniony ,termostat,chłodnica czyszczona
no tak ale nagrzenica tez byla zimna i tutaj jest znak zapytania. Tylko widzisz teraz odpalneie mi nic nei da bo jest okej..... no i jest wyciagniety termostat...
Na początek proponował bym wymienić termostat, bo trochę wygląda na zablokowany.
a masz stary? jak tak to podmien i zobacz co bedzie sie działo. moze cos z termostatem nie tak?
Witam mam problem z ford focus mk3 1.6 TDCi 115 km 2012rok Auto nie dogrzewa się max 78° w czasie jazdy i po odpuszczeniu gazu temperatura spada do 70 ° termostat wymieniony na nowy i płyn też nie wiem gdzie szukać dalej. Miał ktoś podobny problem ? Zauważyłem też że wentylator chłodnicy jest odłączony po podłączeniu wentylator cały czas jest włączony.
A czujnik temperatury miałeś w komplecie z termostatem czy przekładałeś z starego?
Moj samochód to focus 1.6 16V 99. Po wymianie pompy nalałem płynu bez odpowietrzania. Wybiło trochę płynu po krótkiej jeździe około 3km. Spuściłem go nalałem jeszcze raz zgodnie z instrukcja. Ale mam wrażenie ze mało go tam weszło. Chociaż dużo więcej niż na początku bez odpowietrzenia. Teraz efekt jest taki że po odcinku 7km wąż do chłodnicy od strony...
Witam Kolego Sławku czy poradziłeś sobie ,a jeżeli tak to jak z włączającym się jednocześnie wentylatorem nawiewu i wentylatorem chłodnicy ?? - u siebie mam to samo, (wymieniony czujnik temperatury, sprawdzony termostat, odpowietrzony układ chłodzenia) i nie mogę rozwiązać problemu
nie ma znaczenia moja wersja focusa z jednym wentylatorem też ma klimatyzacje, czy nie będzie jakiegoś sterowania innego do termostatów
Kolego mogę Ci tylko jedynie podać , że termostat otwiera się przy 85 stopni C.
Można przyjąć, że spalanie gdy jest zimniej rośnie. Opony zimowe też stawiają większy opór jeśli nie są ala' letnie. Sprawdź wskaźnik temperatury czy dogrzewa silnik- tutaj też nie zaszkodzi podłaczyć pod komputer i zobaczyć co czytają czujniki w silniku zamiast od razu wymieniać termostat.
może termostat wiecznie zamknięty.. sprawdzałeś czy chłodnica się nagrzewa?
Musisz odłączyć wentylator i czekać aż prawie dojdzie do czerwonego ,zgasić poczekać -tak kilka razy aż puści termostat.Te cholery normalnym oczekiwaniem jest ciężko odpowietrzyć.
Cześć, mam problem z Fordem Foucusem MK3 1.6 ctdi 95km Auto kupiłem 3mce. Wg historia serwisowej rozrząd był robiony 10k temu przy 172k Auto na początku łapało ten 115/120st. Znikało ogrzewanie i mega ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym. https://obrazki.elektroda.pl/9411651500_... Po wymianie termostatu silnik już się nie gotuje, temp...
Witam. Umyłem silnik w Fordzie Focusie 1.8 tdi 90 KM ponieważ miałem pękniętą obudowę termostatu i wszystko było ulane od płynu. Niestety po odpaleniu po ok 30 sekundach włącza się kontrolka ładowania. Co mogło się stać? Czy jest opcja, jak silnik porządnie wyschnie będzie ok?
Panowie, w Fordzie Focusie I spotkałem się że po wymianie akumulatora przestał grzać. Czysty zbieg okoliczności bo problemem był termostat i pompa wody.
Błąd dotyczy czujnika odcięcia chłodziwa jest on prawdopodobnie w termostacie, podaj parametry takie jak ciśnienie paliwa na rampie i parametry przepływki.
Objaw wskazuje na uszkodzony termostat, tak jakby był cały czas otwarty na dużym obiegu.
Pogrzewacz płynu? W serwisie forda mi powiedzieli że jest to czujnik temperatury a na KTE-esie wychodzi elektrozawor termostatu więc może faktycznie jest układ otwarty i zamknięty tylko mały obieg jest sterowany tym elektrozawozem co wy na to?
Sprawdź czujnik położenia wału i jego mocowanie - między innymi na jego podstawie komputer koryguje kąt zapłonu. Duże spalanie może być powodowane jazdą na niedogrzanym silniku. - sprawdź też termostat i czujnik temperatury.
3 dni temu wziąłem się za tego Focusa i wymieniłem wszystkie 4 świece. Wszystkie były spalone i chyba nie wymieniane od X czasu..... Aby nie zapeszyć focus pali na widok kluczyka. Od przysłowiowego strzała. Teraz jak mam napięcie na Akumulatorze rano 12,5V to po przekręceniu kluczyka w trakcie grzania spada na 11,5V po około 7-8sek wraca do około 12,3V...
Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
Sprawdź parametry tego czujnika: opór: 35 000 - 40 000 omów / 20 °C opór: 1 900 - 2 500 omów / 100 °C Dodano po 1 Poszukaj jeszcze czujnika w okolicach termostatu, właściwie jego obudowy.
Miałem przypadek w Fordzie Focusie I, że z dnia na dzień padło ogrzewanie. Okazało się pompa wody. Upewnij się jak z termostatem.
Gotuje się płyn, a chłodnica jest zimna. Objawy są nie regularne. Problem w Fordzie Focusie 1,6 16V; wymieniłem rozrząd, pompę wody, termostat, czujnik temperatury płyn chłodniczy i nic, dalej to samo, po przejechaniu ok. 4 km gotuje płyn w głowicy, a chłodnica zimna, ale to się dzieje nieregularnie. Byłem na sprawdzeniu głowicy, wszystko w porządku,...
Miałem ten sam problem, po wymianie płynu chłodniczego auto na wolnych obrotach reaguje poprawnie (otwiera się obieg i zamyka), podczas jazdy silnik się przegrzewa. Walczyłem z tym 2 lata, ASO Forda, nieautoryzowane serwisy Forda, każdy polecał bypass i kwitował, że to błąd konstrukcyjny silnika. Bypass, z drugi termostatem i zbiornikiem wyrównawczym...
ok auto już po diagnozie. Okazalo się że termostat siadł. Został wymieniony na nowy i wsio wróciło do normy. Pozdrawiam
Witam, w moim fordzie w ogóle nie działa ogrzewanie, wymieniony został termostat, nagrzewacz wody, i płyn do chłodnicy. Niestety problem nie znikł. jestem bezradny, Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o poradę. Dziękuje
Moźe się mylę, ale moim zdaniem te termostaty nie radzą sobie z wysokimi temperaturami i jakby traciły czynnik ktury znajduje się w części odpowiedzialnej za prawidłowa temperaturę. I z tad te problemy Ten "czynnik" o którym piszesz to parafina, która w komorze roboczej (mieszku) termostatu na przemian topi się lub krzepnie, zmieniając swoją objętość....
witam, ja miałem bardzo podobny przypadek i okazało się że w mondeo są 2 termostaty Dodano po 4 oj ten to focus.. nie doczytałem... ogólnie chodzi o fordy, nie wiem czy w Twoim też tak jest ale pod kolektorem ssącym w mondeo miałem drugi termostat, nie grzał nie grzał powymieniane cuda nie widy i okazało się że są dwa, jeden na duży obieg drugi mały,...
A na wtyczce jest napięcie po włączeniu zapłonu? Tam chyba dwa grube kable wchodzą? Myślę że to jest grzałka tylko z termostatem. Który ja automatycznie włącza i wyłącza. Wsadz pokrywę do zamrażarki i zmierz wtedy oporność.
forda focus silnik forda focus katalizator forda focus benzyna
piekarnik whirlpool opinie piekarnik termoobieg vectra włącznik świateł
programator diehl programator mastercook
Pęknięcie nowego filtra paliwa po wymianie - przyczyny i rozwiązania Jak uzyskać pomarańczowy kierunkowskaz przy czerwonych kloszach?