Witam Musisz zadiagnozować usterkę a więc moje pytanie W jaki sposób ustawiałeś zaplon? Jak regulowałes gaznik skoro silnik nie pracuje? A więc sprawdż czy jest dobra iskra - zdejmij fajke ze swiecy zbliż przewód do masy i kopnij starter przeskok iskry powinien być na ok 10mm - sprawdziłś cewkę zapłnową Sprawdż czy zaworek iglicowy w komorze pływakowej...
Na kole magnesowym masz oznaczenia T jak TOP ( górne położenie tłoka), i F jak FIRE (zapłon).Obserwować przez otwór inspekccyjny.
Tyle to wiem. Chodzi mi o kreski na pokrywie rozrządu i kresce na pasku. Która gruba kreska na pokrywie to górne położenie tłoka. Jest ich kilka. Np. w Fiat 126 środkowa długa to górne położenie tłoka. A w Skodzie nie wiem.W książce nic nie ma na ten temat. Pozdrawiam
Witam. Na przerywaczu będzie delikatnie iskrzyć. Sprawdź czy przypadkiem nie ścięło ci klina na kole magnesowym i w ten sposób jest podawana iskra w innym momencie. Zapłon sprawdza się poprzez odkręcenie świecy, w otwór włóż jakiś np. śrubokręt i musisz mieć górne położenie tłoka. Przy dochodzeniu tłoka do górnego położenia powinien zacząć się otwierać...
Zazwyczaj na korpusie silnika tam gdzie jest koło pasowe są dwa znaki jeden to tzw. ZZ czyli górne położenie tłoka pierwszego cylindra i drugi który jest znakiem jakie ma być wyprzedzenie zapłonu. Zapłon ustawia się na wolnych obrotach ( 800 - 900 obr/min) z rozgrzanym silnikiem. Pozdro GM
Kiedyś wiele lat temu, jak miałem motorower to zapłon ustawiałem wkładając ołówek, lub inny długi przedmiot do cylindra. Następnie po ustaleniu górnego położenia tłoka, tuż przed jego górnym położeniem, ustawiałem przerwę w aparacie zapłonowym. W Twoim wypadku wydaje mi się, że masz ustawiony zbyt wczesny zapłon, i dlatego tak się silnik zachowuje.
witam,kolego vhubi jak pierwszy raz opisałeś problem to przekopałem swoją literaturę i znalazłem 2 książki i tam jest napisane: początek tłoczenia 30stopni przed GMP.może masz za wczesny zapłon?jeszcze jedna myśl mi się nasuwa z tego co kojarze to tam jest układ zasilania grawitacyjny(nie ma pompki zasilającej)może filtr paliwa albo jakiś inny element...
Serwus forumowiczom - kiedyś szukając jak się ustawić zapłon w moim ćwierć Ferrari doczytałem się a właściwie ktoś podał że tłok ( ktoś w fajny sposób był precyzyjny) tak naprawdę w momencie kiedy pojawią się na świecy iskra Jes jakiś ułamek mm tuż prze maxymalnym górnym położeniem - szukam teraz tej wartości i nigdzie nie mogę się jej doszukać - czy...
Dziękuje kolego Staszek49,faktycznie przeanalizowałem servisówke jeszcze raz ,z racji że mój angielski jest taki sobie błędnie założyłem że podane tam 0,5mm opóźnienie niby zapłonu jest tak naprawdę tylko do ustawienia statora co wiąże się oczywiście z kątem zapłonu ,lecz zapłon powinien następować właśnie te 2 do 3 mm przed górnym położeniem tłoka,za...
w s50 jest zapłon na przerywacz. opis oryginalnie do s50: jak ustawić zapłon mechaniczny (wersje N, B, B1): Najpierw, podobnie jak w przypadku elektronika, trzeba wiedzieć, w jakiej odległości od maksymalnego górnego położenia tłoka ma nastąpić zapłon. W przypadku Simsona S50 jest to 1,5-1,8 mm. Oznacza to że zapłon ma nastąpić gdy tlok, poruszając...
Dziękuję za pierwszą odpowiedź. Obrotomierz jest nowy i sprawny i nie rozbieralny (zaprasowany fabrycznie) i dedykowany pod zapłon Dual Fire. Są dwa typy zapłonów elektronicznych w silnikach 4 suwowych: - Single Fire - tzn gdzie iskra (zapłon) jest tylko przed każdym suwem pracy, czyli co drugi obrót wału (ja mam taki zapłon - bo obrotomierz podpiety...
HGW co tam masz namotane.. Możesz jeszcze potwierdzić sprawdzając, poprzez świecę, górne położenie tłoka...
web69 to żaden problem dodać mikroprocesor. Trzeba mieć tylko układ pomiarowy oraz wykonawczy. Chcę tym jeździć. Trzeba przyjąć pozycję zero. Czyli górne położenie tłoka. I od tego momentu liczyć impulsy. Dodatkowo można jeszcze przerywacz podłączyć, ale to tylko jako informacja. Innego rozwiązania na punkt odniesienie nie widzę.
No cóż "tą pracą dyplomową" jak dowcipnie zauważyłeś - też troszkę leczę swoje kompleksy, jak robi to większość ludzi... Koledze wpadła mała podkładka przez otwór od świecy ale tylko drasneła cylindr i wyleciała przez wydech! I jest OK. Pamiętam Twoje walki z zza długim korbowodem... Też miałeś przeboje :) Ciesze się bardzo, że dalej Ci to mimo wszytko...
GMP chodzi o maksymalne górne położenie tłoka. Jak strzela w gaźnik i tłumik to na 90% jest kwestia ustawienia zapłonu.
Problem zaczynam opisywać od podania modelu samochodu. TYP SAMOCHODU Samochód Passat 1992 rok silnik ABS z komputerkiem Bosha i systemem wtrysku Mono-motronik. Krótko opiszę historię problemu: 1. Któregoś dnia raptem w trasie Passat zaczął mi strasznie słabo "ciągnąć". 2. Z racji, że byłem w trasie i chciałem dojechać do domu to podjechałem do pierwszego...
Jak piszesz masz przerywacz u góry. To znaczy rozwarty czy jak? Sprecyzuj to. Z grubsza zasady są takie: Wykręcasz świecę, ustawiasz tłok w pobliżu ZW (po staremu górny martwy punkt), (w tym celu pokręcasz bardzo powoli kołem magnesowym i np. wkrętakiem włożonym przez otwór po świecy badasz położenie tłoka) DELIKATNIE I WOLNO Z WYCZUCIEM pokręcając...
Ustawianie zapłonu WSK3, 125ccm. (źr. książeczka "MOTOCYKL WSK Pojemność 125ccm Instrukcja obsługi 79r") [...] Po zdjęciu prawej osłony silnika sprawdza się rozwarcie styków przerywacza, obracając w tym celu wirnik prądnicy-iskrownika najlepiej przez pokręcanie ręką. W razie potrzeby rozwarcie styków reguluje się przez zluzowanie wkrętu ustalającego...
Witam. :) Od kilkunastu dni mam problem z Simsonem S51. Silnik pracuje w miarę poprawnie tylko przy ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu wynoszącym co najmniej 9,5mm przed GMP (górnym martwym punkcie tłoka) zamiast przepisowych 1,4mm (pojemność 70cc, zapłon platynkowy). W stopniach: zamiast 20 kąt musi być ustawiony na co najmniej 50 stopni. Wiem, że...
witam najważnejsza zasada to żeby platynki otwireały sie ok 2mm przed gmp (górne martwe położenie tłoka) otwarcie platynek oznacza przeskok iskry a te 2mm dopręża mieszankę+iskra i dochodzi do zapłonu i jak nalejesz paliwa na tłok to musi dać znak życia chyba że paliwo nie te (miałem taki przypadek kumpel dał mi ON a ja przez rutyne nie sprawdziłem...
Ustaw najpierw dobrze zapłon, wykręć świecę, ustaw tłok 3mm przed górnym położeniem w tym momencie powinna być iskra, czyli przerywacz powinien się otwierać. Przerwa na przerywaczu 0,2-0,3mm no i powinno być ok.
Prawdopodobnie źle ustawiony zapłon, za późno ja mam ustawiony zapłon pół cm przed górnym położeniem tłoka, wówczas musi się zaczynać rozwierać młoteczek. Proponuje sprawdzić i poprawnie ustawić i zniknie problem.
Agregaty PAB 2 w wojsku pracowały na etylinie o liczbie oktanowej LO70, w związku z czym zapłon ustawiony był gdzieś na 4-5 mm przed górnym położeniem tłoka. Teraz kiedy nie ma już etyliny LO70, a jest Eurosuper 95 to ja ustawiłem w swoim agregacie zapłon na 2 mm przed górnym położeniem tłoka i u mnie na chwilę obecną jest dobrze. Agregat odpala bez...
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
(at)miro.nasz nie kłam... 1,8 mm przed max. górnym położeniu tłoka styki przerywacza mają się otwierać. Przerwa na stykach 04-06 mm.
Co do zapłonu to zobacz jak jest ustawiony klin na wale w starym wale korbowym i jak jest na nowym. Tłok oczywiście w maksymalnym górnym położeniu i kliny muszą być w tym samym miejscu. Tłoka nie założyłeś na odwrót?? Strzałka do wydechu ma być. Sprawdź kompresję dla świętego spokoju. Łącznik gaźnika z cylindrem szczelny?? Tłumik nie zawalony nagarem???
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
Skąd wiesz że zapłon dobrze ustawiony?nie zerwało klina na wale z magneta?iskra będzie ale w złym miejscu!,przerywacz powinien otwierać się 2mm przed górnym położeniem tłoka,jakiego koloru jest iskra?
A czy jest jakiś sposób bez rurki kapilarnej? Gość który robił z pompą powiedział mi żebym przykręcił ją w górnym położeniu pierwszego tłoka.. i ustawił zębaty zgodnie z 0 jeśli dobrze go zrozumiałem.. tylko skąd mam wiedziec kiedy pierwszy tłok jest w położeniu górnym?
Nie podajesz, czy pojazd był jeżdżony ostatnio, czy też stał parę lat. Ma on "aparat zapłonowy" podobny do motocykli WSK i podobnie ustawia się zapłon ( ok. 2 - 4 mm przed górnym położeniem tłoka. Sprawdź stan przerywacza i kondensatora oraz odstęp styków przerywacza (ok. 0,35 mm). Sprawdź iskrę na samym kablu WN tj. bez tzw. fajki i świecy. Masz zapasową...
W starych silnikach spalinowych, jeszcze zanim wynaleziono świece zapłonowe, stosowano powszechnie zapłon za pomocą rurki żarowej. Wygląda to tak, że do głowicy wkręcona jest przewiercona śruba z wystająca na zewnątrz cienkościenna rurką, najczęściej stalową, o długości kilku centymetrów. Mały pomocniczy palnik/lampka podgrzewa tę rurkę do temperatury...
Przestaw zapłon żeby się troche przed górnym położeniem tłoka zaczeły otwierać styki przerywacza. Oczywiście kręć wałem w kierunku jego normalnej pracy.
Witam. Mam pytanie co do ustawienia zapłonu w tytułowym motorze (zapłon tradycyjny - młoteczkowy). ...bardziej o jego szczegół... otóż w pewnej mądrej książce napisano, że punkt ustawienia zapłonu wynosi 2,5mm przed GMP (górnym położeniem tłoka). Szczelina w najwyższym położeniu krzywki przerywacza ma wynosić 0,35mm. I tu pojawia się problem: Czy w...
Witam. Mam pytanie czy ktoś poradzi mi jak ustawić zapłon w Quadzie bashan z silnikiem Loncina 150. czasem strzeli sobie w wydech wiem, że to za wczesny zapłon korygowałem na słuch ale bez większej różnicy. Są jakieś znaki do ustawienia? Ustawić iskrę w górnym maxymalnym położeniu tłoka? Dodam, że układ zapłonowy elektroniczny, cewka zapłonowa nie znam...
Bzdury już w drugim zdaniu opisu: Silnik nie posiada układu zapłonowego, zapłon następuje w wyniku sprężenia mieszanki jak w silniku diesla. Bzdura bo w silniku Diesla nie następuje sprężanie mieszanki. No ale przynajmniej prostują w trzecim zdaniu: Nie ma jednak układu wtryskowego - paliwo jest mieszane z powietrzem przed zassaniem do cylindra. Tyle...
Byłem u kumpla mechanika. Kazał mi odkręcić dekiel rozrządu i sprawdzic w górnym położeniu tłoka krzywki zaworu czy są zamkniete na pierwszym tłoku . Ze ja na to sam nie wpadłem. Swiece wymieniałem na inne a autko po odpaleniu miało takie same objawy. wziąłem od niego ciśnieniomierz bo mnie postraszył ze może być już za późno . On stwierdził ze tylko...
Tak, symeringi na wale również są nowe jak i cewka zapłonowa, kondensator i przerywacz, kompresja również jakaś jest, wczoraj kupiłem 2nowe świece i fajkę. Wyregulowałem zapłon (3mm przed górnym położeniem tłoka i styki zaczynają się rozwierać tak chyba ma to wyglądać) i znowu nic, próbowałem na pych i tez nic, tylko jak dam jej pod świece, to się odezwie,...
Cewka dostaje po stacyjce plus zasilania i aby działała jak trzeba to musi dostać też minus tzw masę a dostaje ją od przerywacza , między masą przerywacza a plusem jest też jeszcze kondensator który reguluje-wyrównuje iskrę aby nie skakała byle jaka na świecy , jednym słowem przerywacz to kluczowa sprawa , najpierw ustawia się przerwę na przerywaczy...
17746 - camshaft position sensor (g40) open or short to plus p1338-35-00 Taki komunikat wyświetla na kompie po kasowaniu powraca. Silnik nie odpala łapie tak jak by miał zapłon nie w tym miejscu co trzeba. Wyczytałem że błąd może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem g28(czujnik położenia wału) napisali że jak się nie synchronizacja z g40(czujnik położenia...
splanowanie głowicy zmniejszy objętość skokową i tym samym zwiększy stopień sprężania. To ma wpływ na osiągi silnika, ale myślę, że nie będzie to duża poprawa o ile w ogóle będzie odczówalna. Zależy jakiej pojemności to jest silnik i ile splanujesz głowicę. Przesadzić też nie można:) Gdyby ktoś nie wiedział to pojemność skokowa jest to przestrzeń od...
Kolego nie wiem, czy dobrze się rozumiemy. Chodzi mi o to, czy silnik poprawnie pracuje tj. wkręca się na obroty a nie ma jazdy, czy też silnik "kuleje" i też nie ma jazdy. Są to 2 różne sprawy. W pierwszym przypadku winę za to może ponosić sprzęgło, wariator (ciężarki) oraz pasek napędowy (nietypowy, zużyty lub zaolejony), natomiast w drugim tylko...
Zdjęcia sugerują, że to dwa różne tłoki po pierwszej i drugiej awarii. Zdj. 1. Zatarcie po stronie dolotowej na pierwszym zdjęciu doprowadziło do zablokowania pierścienia. Na górnej powierzchni tłoka widoczna warstwa nagaru (skorupa) - widać to na zbliżeniu. Dolny pierścień wygląda na uszczerbiony, stąd pionowa rysa na tłoku. Pierścień obrócony bo...
Postanowiłem jednak złożyć wszystko i zacząć od nowa dokładnie odpowietrzyć układ paliwowy. Lecz tutaj pojawia się problem poprzednia osoba - mechanik - serwis lub pseudo serwis wymieniał pompę wodną (widać sylikon na który została przyklejona i widać że jest nowa) przypuszczam że był wymieniany rozrząd. I tu ciekawostka w Niemczech też rozrząd składają-ustawiają...
Witam wszystkich. Mam problem z speedfightem a w zasadzie kilka problemów. Przyjechał z rozprogramowanym immo ale jest czerwony kluczyk i udało sie zaprogramować. Iskra jest. Podczas prób odpalenia silnik sie odzywa jednak nie może załapać. Silnik jest po kapitalnym remoncie. Podczas prób odpalania dioda od immo mrugała lub świeciła się ciągle. Gdy...
Sprawdź jeszcze przełącznik. Działa, załączam i wyłączam "prąd" podczas sprawdzania, czy jest iskra. Najbardziej pasowała by mi opcja, - zapłon nie następuje we właściwym momencie...., albo może się okazać, że wg mojej oceny jest dobre zasilanie cylindra w paliwo a mimo to mieszanka jest za uboga. Spróbuję dzisiaj wstrzyknąć trochę paliwa bezpośrednio...
Witam ponownie. Kąt wtrysku paliwa ustawiłem podług filmiku na 24 stopnie. Kąt poprzedni miał tylko 15 stopni. Podczas kilkakrotnej próby sprawdzania kąta wtrysku, kąt mi się zmieniał za każdą próbą, Od 19 do 24 stopni. Podczas kręcenia kołem zamachowym zauważyłem ,że gdy mi kompresja odbiła czyli cofnął się wał nie na bezpośrednim wtrysku, wtedy wychodziły...
Witam, Zanim przejdę do rzeczy dodam że nie jestem kompletnie zielony w tych sprawach, parę razy wymieniałem cylinder, tłok itp. Wiec nie trzeba mi tłumaczyć jak dziecku. Potrzebuje rad, wskazówek, pomysłów. Więc tak cały problem zaczął się od tego że na dość długiej trasie skuter po prostu zgasł, i od wgl. nie chciał zapalić. Gdy zaciągnąłem go do...
Więc tak, co by się nie działo jeśli motorower nie jest jakoś bardzo przechylony paliwo tak z samo z siebie nie może wylewać się z przelewu. Jeśli dalej dzieje się tak po zmianie zaworka znaczy, że nie wyregulowałeś poprawnie poziomu paliwa w komorze pływaka lub pływak jest dziurawy. Ustaw te platynki na 0,4mm szczelinomierzem. Jeśli jest to 50ccm platynki...
Ale jazda z tym apliwem. To może od podstaw-liczba oktanowa mówi o tendencji do samozapłonu benzyny. Im większa liczba, tym mniejsza tendencja do samozapłonu. Takie samozapłony powodują spalanie stukowe-ciśnienie gazów powstaje zbyt wcześnie i tłok, w pierwszej fazie, tak jakby cofie się. Objawy to stukanie i spadek osiągów, cierpi cały układ korbowo...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
górne położenie tłoka położenie tłoka czujnik położenie tłoka
szybkozłączka pneumatyczna samoczynny restart biosu taśma sygnałowy
schemat fotela peugeot schemat fotela peugeot
Wrzutnik monet do oświetlenia boiska szkolnego Command EAWCBT-Tuya with OpenBK: Step-by-Step Guide