daj pierwszy tłok górny martwy punkt, rozrzą zawory zamknięte na 1-szym leki luz cechy pokryją się same
Ustaw pierwszy tłok w górnym martwym punkcie gdy zawory będą zamknięte. I sprawdź czy na kole pośrednim będzie widać znak jeśli tak to ustaw koło od pompy na ten znak i później już tylko doregulować. A tak po za tematem czy ten silnik nie daję Ci w nocy spać. ;)
GMP - GÓRNY MARTWY PUNKT czyli punkt w którym tłok stoi w miejscu mimo minimalnego ruchu wału korbowego.
Masz kolego za wczesny zapłon . Paliwo powinno zaczynać się podnosić w momęcie pokazania sie pierwszych znaków na kole , ponieważ te drugie oznaczają GMP czyli tłok w górnym martwym punkcie .
Przecież rozrząd jest prosty. Pierwszy tłok w górnym martwym punkcie. Zawory mają być zamknięte. Na ostatnim mają się mijać. Z króćca pompy wtryskowej, który wychodzi na pierwszy wtryskiwacz ma podać paliwo.
Witam . Jak w temacie problem dotyczy Ursusa C330. Silnik po remoncie, dostał nowe tuleje, szlif wału, pompa wtryskowa po regeneracji oraz wtryskiwacze. Dzisiaj chciałem ustawić kąt wtrysku ale coś jest nie tak albo mi się wydaje. Próbowałem zrobić to na kołek i w pierwszej dziurce tłok powinien być w górnym martwym punkcie z tego co wyczytałem a u...
Pewnie że można. Tłok tego cylindra dajesz w górny martwy punkt GMP, zbijasz miseczkę zaworu, wyciągasz zamek, tłok jest w górze to zawór oprze się na nim i nie wpadnie do cylindra. Wymieniasz, składasz i gitara.
Mazda 6 2.3 benzyna pierwszy tłok w górnym martwym punkcie walki balansu przeciwwagami na dole tak ustawiłem i problem zniknął
Witam, jestem w trakcie wymiany rozrządu w mojej Madzi 2.3. Motor mam pytanie, czy 1 tłok ma być w martwym górnym punkcie? Blokady mam oryginalne na walki rozrządu i śrubę do wału, ale ta śruba blokuje wał, gdy tłoki są niżej. Jak to ma być, bo zębatka nie ma klinów, tylko swobodnie się kręci na wale.
Witam musisz ustawić tłok nr 1 w górnym martwym punkcie i ustawić zapłon jakoś tak to ma być
Na kole pasowym ustawiamy na znak O i pierwszy tłok w górnym martwym punkcie lub na blokadach na kołach rozrządu. Założone na znaki i autko znowu śmiga. Przy nowym uszczelniaczu dostajemy specjalny pierścień montażowy więc przyrząd nie potrzebny. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Pierwszy cylinder zawsze jest od kół rozrządu. Czyli od przodu ciągnika. Drugi jest od kabiny. Ustawiasz tłok w GMP (górny martwy punkt) I regulujesz luz na 0,3 mm dla obydwu zaworów. Obracasz wałem o 360 stopni (drugi tłok w GMP) i regulujesz luz. Prościej się nie da. :D
Zapłon możesz ustawić za pomocą kontrolki wykonanej z żarówki 12V/4W. ustaw tłok w górnym martwym punkcie(znak na kole pasowym pokrywa się ze strzałką na na pokrywie rozrządu). Cofasz tłok na znaki 10° Jeden koniec kontrolki połącz na masę, drugi koniec podłącz do aparatu zapłonowego. Przekręć aparat w prawo(kontrolka nie świeci), cofaj delikatnie aparat...
Prosty sposób na odpalenie wski;) Ustaw tłok na górnym martwym punkcie, w tym momencie na przerywaczu przerwa powinna być 0,3-0,4mm, cały zapłon przykręć w środkowej pozycji. I nie ma bata, MUSI zapalić. Jak nie to szukaj przyczyny w ustawieniach gaźnika. Ewentualnie można sprawdzić kondensator.
Tłok w górnym martwym punkcie plus zawory zamknięte oba czyli koniec suwu sprężania i początek suwu pracy. Wtedy można na tym cylindrze regulować luz zaworowy. Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót ) i na tym cylindrze można regulować zawory.
czy wkładając blokadę, pierwszy tłok ma być w górnym martwym punkcie?
0,4 mm jest to maksymalna przerwa a minimalnej nie ma mają się stykać a zapłon ma być ustawiony na 1,8 mm przed górnym martwym punktem. czyli mówiąc prościej jak tłok jest 1,8 mm od górnego punktu to ma nastąpić początek rozwierania styków przerywacza wtedy następuje przeskok iskry. Iskra musi być cienka i koloru niebieskiego dla porównania zobacz jak...
Zawory ustawiasz jak są obydwa zamknięte :!: :!: - tłok w GMP (górny martwy punkt)
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Zawory ustawiasz gdy tłok jest w GMP (górny martwy punkt) Podczas suwu sprężania- obydwa zawory zamknięte. Jak się nie mylę ma byc luz 0,3 mm dla wszystkich zaworów. :D
😁 nie no oczywiście, że luzowałem koła. Dokręcalem je coś lekko ponad 100kNm, teraz nie pamiętam. Ale najpierw lekko by złapać i się nie przesunęło. Później zdejmowalem blokady i pełną siłą. Mam jedne blokady z wygiętymi trzpieniami bo ktoś śruby dokrecal o blokady. Tak mam klucz chyba nazywa się trzpieniowy do blokowania kół wałków (używam...
https://wynajemautokaruwroclaw.wordpress...
Dolne koło ustawisz jeśli pierwszy tłok będzie w górnym martwym punkcie to to koło dolne będzie na znaku
A nie wystarczy teraz obserwować żeby tłok był w górnym martwym punkcie żeby oba zawory były zamknięte i ustawić zawory Pewniej jest jak jeden jest otwarty, to drugi musi być zamknięty i mieć luz. Pozdrawiam i powodzenia
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
Witam. Czy ktoś może mi odpowiedzieć na to, jaka powinna być pozycja oznaczenia na wale? Jest tam odlany odnośnik i na kole zębatym też ale jeśli tak mam ustawione to pierwszy tłok nie jest jeszcze w górnym martwym punkcie. Brakuje jeszcze 1 1/2 zęba. O co chodzi?
Sprzęgła na GMP?Po zdjęciu nogi ze sprzęgła to pedał sprzęgła jest chyba w Górnym Martwym Punkcie sprzęgła...;-). W GMP ustawia się tłok w pierwszym cylindrze o ile mi dobrze wiadomo.Jeśli mi źle wiadomo niech ktoś poprawi.
Witam Pozwolę sobie się wtrącić . Według opisu kolegi michal.s61 rozrząd jest ustawiony według wszelkich prawideł znacz dobrze ,ponieważ wszędzie pasuje na każde z trzech miejsc na kole pośrednim , szczerze nigdy nie zwracałem uwagi i nie przyrównywałem do miejsc gdzie są nacięte wpusty na wałku rozrządu ,wałku napędu pompy wtryskowej czy też wału....
Musisz uszczelnić króciec,ustawić zapłon styki przerywacza powinny sie zamykac troszke przed górnym martwym punktem jeżeli to nic nie da to raczej tłok i pierścienie do wymiany bo mogłeś coś źle poskładać.powodzenia !
Witam. Przy składaniu silnika w tej pilarce napotkałem taki problem, że po skręceniu miski i obracaniu wałem tłok stawia opór w górnym martwym punkcie. Tak jakby blokował się o denko cylindra. Uszczelniacze z łożyskami są nowe, oraz tłok z pierścionkiem (chiński zamiennik) jest nowy. Porównałem go ze starym i średnica oraz wysokość jest taka sama. Cylinder...
Podkładkę dystansową zdjąlem i znaku na zębatce wału nie ma. Będę próbował z ustawieniem GMP tłoka. Rozumiem, że jeżeli tłok będzie w górnym martwym punkcie, to wałek rozrządu ma być ustawiony tak, aby krzywki były pod kątem prostym do trzonków zaworów. Sprawdzę jeszcze czy jest ten znak na kole magnesowym. Jestem tylko zwykłym majsterkowiczem i nie...
Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdż luzy na zaworach na klawiaturze. Zapomniałeś dodać że to musi być jeden dwóch GMP. Ten pod koniec suwu sprężania a nie suwu wydechu. Regulacja przy tym drugim prowadzi na manowce. Poza tym autor tematu ma zdjętą głowicę więc kontrola stanu przylgni zaworowych aż się prosi. Luzy na...
Napisz co konkretnie chciałbyś wiedzieć. Nie ma żadnego punktu BMP. Jest GMP-górny martwy punkt, czyli położenie tłoka całkowicie w górze (tak to nazwę), oraz DMP-dolny martwy punkt, czyli położenie tłoka na dole. Co do metody ustawiania to obracasz wałem aby tłok pierwszego cylindra znalazł się w GMP (koniec suwu sprężania), wtedy obydwa zawory masz...
Ja bym podkręcił obroty obroty lub na kowadełku trzeba opóźnić zapłon, bo jak strzeli na wysokich obrotach to może korbowód nie wytrzymać. Dodano po 8 Na wolnych obrotach fuka bo tłok jest w górnym martwym punkcie i zawór ssący jeszcze się nie zamkną a nastąpił zapłon mieszanki, takie fukanie spowoduje wypalenie tego zaworu na dłuższą metę.
[quote="robertododo"]Czyli mam rozumieć, że u mnie wszystko jest w porządku z kompresją. To dlaczego test w zakresie kompresji przy mojej pilarce, przebiegł u mnie niekorzystnie? A przynajmniej taki wniosek wyciągnąłem po jego wykonaniu, ponieważ nikt z szanownych kolegów się na ten temat do chwili obecnej nie wypowiedział. A może ten test, który wykonałem...
Jeśli wał obraca się ruchem wahadłowym ponieważ sprzężony jest mechanicznie z wałem korbowym poprzez korbowody to przecież nie wiatr będzie oddawać energie do hamowania. (na marginesie: w silniku spalinowym energia z paliwa też nie jest zużywana do hamowania tłoków) Część energii uzyskanej ze spalenia mieszanki jest wykorzystana na zatrzymanie i zmianę...
Brak, jest tylko czujka położenia wału. Czujka położenia wału będzie najlepsza. O ile sie nie mylę czujka jest tak ustawiona, że impuls pojawia się w momencie gdy pierwszy tłok znajduje sie górnym martwym punkcie. Można to wykorzystać do wyzerowania licznika i zaplonu w pierwszym cylinrze.
Rozrząd ustawiłem na znaki, na dwa punkty co były przedtem, klin jest cały. Dodano po 31 Niewłaściwie złożony rozrząd (sprawdź, czy złożono na znaki). Czy klin na wale cały, może ścięty. W miejsce gdzie jest mijanie zaworów, są lekko otwarte i tłok jest w górnym martwym punkcie? Czy tak jest dobrze? Dodaje tez zdjęcia dla upewnienia się czy rozrząd...
Luz zaworowy wynosi, zawór ssący 0.15mm, wydechowy 0.20mm. Ustaw tłok w górnym, martwym punkcie, pomiędzy suwem sprężania i pracy. Znak, na kielichu zabieraka, musi się zgrać z okrągłym otworem w osłonie wentylatora. Wtedy oba zawory są zamknięte i możesz ustawiać zawory. To ustawienie znaków, będzie prawidłowe, przy co drugim obrocie walu. Raz, pomiędzy...
Bez blokady również potrafię ustawić górny martwy punkt. Obracałem wałki o 180 stopni i albo napierwszym tłoku się blokuje albo na czwartym. Edit: Tak sprawdzałem wałki wg tego tematu już wczoraj.
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
Kolejność zapłonu 1-2-4-3 Kręcąc np. korbą ustawiasz tłok 1 cylindra w górnym martwym punkcie. Zawór wydechowy (ten zewnętrzny) kończy się zamykać a zaczyna się otwierać ssący. Wtedy regulujesz zawory 4 cylindra. Następnie tak samo ustawiasz na 2 cylidrze a regulujesz na 3-cim. Analogicznie 4 - >1 i 3 - >2. Powodzenia.
Trzeba ustawić tłok 4mm przed górnym martwym punktem mierząc przez otwór świecy suwmiarką, lub nawet zwykłym patykiem stawiając kreski na patyku. Przy takim ustawieniu powinna się zaczynać przerwa na stykach przerywacza. Taki sposób ustawiania był nawet w instrukcji obsługi motocykla. Jak wyczuć początek przerwy? Przy zapłonie bateryjnym (jest akumulator)...
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
Wymiana rozrządu nic ci nie da.Jeżeli masz dobrze ustawione kola rozrządu to nie możliwa jest różnica 7-stopni.Przed rozłożeniem silnika mechanicy powinni sprawdzić ustawienia rozrządu a także ustawienia na kole zamachowym-po znakach.W wielu ursusach c-360 (zwłaszcza starych-koło zamachowe mogło być wymieniane od innego ciągnika) na kołach zamachowych...
Trzeba ustawić tłok w górnym martwym punkcie zaznaczyć na karterze punkt i tak ustawić zapłon aby w tym samym punkcie przy oświetlaniu lampą stroboskopową było oznaczenie F z koła magnesowego. Dodano po 31 Wtyczka I czerwono-czarny -zasilamie modulu biało-niebieski - drugi koniec impulsatora? sprawdź Wtyczka II biały -do regulatora napięcia (ładowanie)...
Myślę, że zanim zmienisz koncepcję, powinieneś sprawdzić, czy faktycznie Twoje pierwsze założenia sprawdziły się. Musisz to jakoś zmierzyć. Podczas samego kręcenia rozrusznikiem nic nie widzisz, stwierdzasz tylko, że nie działa :cry: Niestety niewiele pomogło opóźnienie zapłonu, Chodziło mi o przyspieszenie zapłonu względem momentu, w którym tłok jest...
Witam! Co do spalania się żarówki to rozwiążesz problem wymieniając ją na 12v. Co się tyczy regulację zapłonu to :pierwsza czynność to oczyszczenie dokładnie styków przerywacza. Przerywacz ustawiasz na o,4mm. Następnie wykręć świecę i wsadź w miejsce świecy byle pręcik,ołówek tak by ustawić tłok przed górnym martwym punktem na 3-4mm. W tym momencie...
Witaj! Zacznij od wstawienia starego układu zapłonowego. Ustaw tak jak był ustawiony. Wykręć świecy ustaw tłok przed górnym punktem, postaraj się ustawić zapłon tak,żeby w momencie podchodzenia tłoka na Górny martwy punkt była iskra. Jak tak będziesz miał to sprawdź paliwo czy dochodzi do gaźnika. Na wykręconą świecę załóż kabel i zobacz czy jest iskra....
Witam.odnośnie dokręcania pokrywy pompy to 10 Nm bedzie ok! Do ustawiania zaworów stosuje sie dwie techniki, pierwsza to;tłok w GMP w końcowej fazie suwu sprężania- dwa zawory w pozycji zamkniętej (tłok musi dokładnie znajdować się w górnym martwym punkcie).Druga to;jeden z zaworów musi być w położeniu pełnego otwarcia (wciśnięty do końca) i wtedy ustawiamy...
w momencie zwiększania obrotów mam wrażenie że trochę za wolno na nie wchodzi. Cytat z netu: "...> Gdy wyprzedzenie jest zbyt duże, to spalenie mieszanki następuje przed ustawieniem się tłoka w górnej pozycji. Powoduje to zmniejszenie mocy oraz przeciążenie układu korbowego. > Gdy wyprzedzenie jest za małe to spalenie mieszanki następuje po przejściu...
Przecież "nad tłokiem" w głowicy masz zawory jednostronne które oddzielają fizycznie zbiornik ciśnienia od komory sprężania. Bez tych kluczowych elementów sprężarka by nie pompowała powietrza do butli. Ciśnienie w komorze sprężania i butli jest takie samo tylko w momencie górnego martwego punktu tłoka gdy zawory się otwierają potem gdy tłok opada wraz...
Z rysunku wynika że tłok jest płaski z "okularami" pod zawory. Denko tłoka w najwyższym położeniu nie powinno wystawać nad górną powierzchnię cylindra, wtedy minimalna odległość między tłokiem a głowicą to grubość uszczelki. Wewnętrzna krawędź uszczelki nie może wystawać do wnętrza cylindra. Zdejmij pierścienie z tłoka, wkładaj każdy z nich do cylindra...
Podstawy-skoro nie kręci to : akumulator naładowany? Jeśli tak to bezpieczniki wszystkie są i nie są spalone ? silniki które są w motocyklach typu enduro/cross najlepiej palą na kopke dosłownie za 1 razem jeśli umiesz ustawić tłok w górnym martwym punkcie, ale skoro nie kręci rozrusznik to trzeba sprawdzic prądy Ale patrząc na to co napisaleś(jak to...
Musisz ustawić tłok w GMP (górny martwy punkt) czyli jak sama nazwa wskazuje nie wykonuje wtedy żadnej pracy, więc miedzy główką zaworu a pieskiem będzie wyczuwalny luz, no chyba, że jak zciaśniło na którymś przerwę to wiadomo nie będzie go czuć. Do ustawiania tej pozycji służą znaki czyli jeden na magnecie drugi na pokrywie magneta (po prawej stronie)...
Witam . Mam takie zapytanie chodzi o wałek wyrównowyważający, bo nigdzie nie mogę znaleźć. W jakiej pozycji musi być tłok żeby ustawić znaki na trybach od balansera i na tym trybie na wale korbowym? Wiadomo że te kropki muszą się do siebie na ząbkach pasować . Chodzi tylko o położenie tłoka . Jest to pojazd quad Hsun farr 400 . Dodano po 7 Czy ma to...
Żeby uniknąć spalania stukowego możesz np. zastosować paliwsko o wyższej liczbie oktanowej lub "pokombinować" z kątem wyprzedzenia zapłonu :) 1. Porównać objętości komory spalania dla skrajnych położeń tłoka. Chciał bym zauważyć że komore spalania tłok tworzy tylko i wyłącznie w zewnętrznym zwrocie (górnym martwym punkcie) :!: 2. Zmierzyć ciśnienie...
Kolego jak iskra jest to nie znaczy że zapłon dobrze ustawiony, ja miałem kilka motocykli wsk też miałem więc sprawdź ten zapłon bo to pewnie jego wina. Odkręć dekiel od strony zapłonu (czyli prawy) żeby widzieć magneto, odkręć świece i wsadź np śrubokręt żeby wyczuć tłok (tylko czysty żeby był) i kręć magnetem aż tłok będzie w górnym tzw martwym punkcie...
prawdopodobnie znaki na kołach zębatych są nie odpowiednio nabite. Ustaw w taki sposób pierwszy tłok ustaw w górnym zwrotnym (GZP) punkcie. Wałek rozrządu ustaw w ten sposób by zawór wydechowy się zamykał a ssący zaczął się otwierać jest to martwy punkt zaworów przy GZP i w tym momencie złóż koła zębate. Zacznij obracać wałem zobaczysz co się dzieje....
Witam Wszystkich po przymusowej przerwie urlopowej i wracam do tematu. Na urlopie spotkałem motocyklistę z takim samym obrotomierzem jak mam ja. Jego motocykl to V-star 650 - ma układ zapłonowy DualFire, czyli iskra na swiecy wystepuje za każdym razem, gdy tłok jest w GMP (górny martwy punkt). Jakież było moje zadowolenie gdy zobaczyłem na własne oczy...
Jak piszesz masz przerywacz u góry. To znaczy rozwarty czy jak? Sprecyzuj to. Z grubsza zasady są takie: Wykręcasz świecę, ustawiasz tłok w pobliżu ZW (po staremu górny martwy punkt), (w tym celu pokręcasz bardzo powoli kołem magnesowym i np. wkrętakiem włożonym przez otwór po świecy badasz położenie tłoka) DELIKATNIE I WOLNO Z WYCZUCIEM pokręcając...
Witam potrzebuje momenty dokręcenia głowicy oraz ustawienie rozrządu i pompy wtryskowej oraz luzy zaworowe Massey Ferguson 3080 silnik Perkins 6 cylindrowy Momenty dokręcenia głowicy Dla silnika Perkins 6-cylindrowego w Massey Ferguson 3080, momenty dokręcenia śrub głowicy są następujące: 1. Etap 1: 50 Nm 2. Etap 2: 100 Nm 3. Etap 3: Dokręcić o dodatkowe...
1.Wykręć świecę, weź gwóźdź i wsadź do cylindra. 2.Poruszaj tłokiem do momentu w którym znajdzie się w górnym martwym punkcie ( trzeba to robić bardzo ostrożnie) 3.Gdy już znajdziesz GMP zaznacz czymś linię na gwoździu przy krawędzi głowicy. 4.Wyjmij gwóźdź, odmierz 1.8mm w stronę główki gwoździa i znów czymś zaznacz. 5.Poluzuj śrubki iskrownika. 6.Wsadź...
po pierwsze zapłon , sprawdź ustawienie zapłonu szczeliniomierzem i ustawienie GMP (górny martwy punkt ) . jeżeli to nie pomoże to czyszczenie gaźnika i regulacja a także paliwo (1:20 na docieraniu, 1:25 po docieraniu )(po długim postoju można dać 1:30 aby się silnik troche rozruszał i tłok naoliwił ale to jednorazowo ) kolejne ustawienie iglicy (na...
Odnośnie regulacji zapłonu, mam pytanie jak dokładnie wyregulować ? Czy przy pomocy żarówki i bateri można sprawdzić prawidłowe ustawienie i jak to zrobić? Proszę o poradę. Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu...
Bardzo ważne jest ustawiając pompę pomiędzy kątem 54 a 24 oznaczonym na kole z wgłębieniem , aby zachować górny punkt wtrysku/martwy punkt tłoka , aby wtrysk nie następował za wcześnie ani za późno. Do tej czynności potrzebny jest kropidlak. Bowiem podczas wykonywania obrotu wałem korbowym podnosząc pierwszy tłok do góry obserwujemy w którym momencie...
Faktycznie troszeczkę jest wyślizgane pod łożyskiem, ale jeśli "nie ma luzów" (wiadomo o jakie luzy chodzi) to ja bym nie obstawiał i nie brał pod uwagę tego wyślizganego miejsca jako przyczynę nie odpalania, tym bardziej że jest to tylko po jednej stronie. A nic Pawel1812 nie napisał jak wygląda łożysko igiełkowe w wale na korbowodzie, niema luzów...
Tak, może o ile to jest tylko rysunek poglądowy, bo jakbyś miał zamiar zrobić tak samo ze swoim silnikiem, to nawet nie zaczynaj. Tutaj jest ważne to, aby tłoczysko, które przymocowane jest do tłoka było wystarczająco długie, aby podczas fazy GMP (górny martwy punkt), zawias wystawał poza cylinder. Wprawdzie nie musi on wystawać, ale musi być wystarczająco...
WSK 175 po szlifie nowy tłok pierścienie tulejka niestety nie chce odpalić Instalacja kompletna 6V wszystko podłączone wg schematów Zapłon ustawiony na 4 mm poniżej górnego martwego punktu Iskra jest fioletowa, platynki wyczyszczone, nowy akumulator, 2 gaźniki PEGAZ zmieniane raz jeden raz drugi (przed remontem działały idealnie) WSK łapie ale nie chce...
Przy wymianie paska trzeba kółka ustawić na znakach. Gdyby nie było znaków to Tłok w górnym punkcie, zawory zamknięte i w tym momencie ma być iskra. Jeśli będzie to sprawdź gdzie są znaki. Koło z obudową. Zapłon ustawiasz na pierwszej kresce czyli przed martwym punkcie. Jak wykręcisz świecę to 2-5 mm przed górnym punkcie. Myślę jak tak sprawdzisz i...
Witam. Zakładam temat, gdyż potrzebuję następującej pomocy. Załączyłem górną i dolną część maszyny, które były zapisane w pamięci maszyny. Chcąc sprawdzić podane wymiary i kształty napotkałem niezgodności: Kształt górnej zgadza się tylko w miejscu zacisku (zmierzyłem i wymiary są 1:1 w uskoku po prawej stronie). Wymiarów natomiast nie mam pewności w...
Minimalnie przed GMP(górnym martwym punktem). Przez otwór świecy włożyć kawałek drutu i sprawdzić czy platynki (przerywacz) otwiera się minimalnie przed zwrotem tłoka w dół.
Jakie powinny być luzy zaworowe w silniku Loncin LC1P70F 12,5 HP (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Zgodnie z dostępnymi informacjami producenta oraz innymi wiarygodnymi źródłami, w silniku Loncin LC1P70F o mocy 12,5 HP zalecane luzy zaworowe na zimnym silniku to: - Zawór ssący (dolotowy): 0,10–0,15 mm - Zawór wydechowy (wylotowy):...
Witam temat mnie bardzo zainteresowal sam kiedys zastanawialem sie nad opracowaniem mikroprocesorowego modulu zaplonowego podobnego do dzialania Digiplex lub Nonaploex stosowanego w cc900 cc700 i f126el taki modul mozna by bylo zastosowac do wszystkich starszych konstrukcji silnikow dwusowowych oraz czterosowowych mozna nim reanimowac simsonki mztki...
Odgrzewam temat. Udało mi się naprawić agregat - bez rozcinania nie obyło się - wewnątrz okazało się, że olej był tak spalony (przegrzany), że zrobił się nagar na zaworkach nad tłokiem i w górnym martwym punkcie blokował ruch tłoka - dlatego sprężarka nie działała. Jest jednak inny problem. Po podłączeniu wszystkiego i sprawdzeniu szczelności układ...
Ustaw tak zapłon żeby platynki się rozwierały przed górnym martwym punktem tłoka.
Silnik dostaje paliwo w odstępie jedna kropla na sekundę trzeba go bardzo szybko odpalać ponieważ się zalewa,sam zastanawiałem się dlaczego mimo tego że iskra jest podawana przez cały czas z częstotliwością kilku kHz zapłon nie następuje za szybko ani za późno tylko w górnym martwym punkcie nie zależnie od obrotów. Temat silników spalinowych jest bardzo...
Dziękuję za fotki. Niestety na tym elemencie z prostokątami o które zaczepiają się łapy szarpaka nie ma tego trójkąta. Doszedłem do wniosku, że najprościej będzie jak wyreguluję zwory w następujący sposób: - pokręcę magnetem (ręką po uprzednim zdjęciu obudowy) i ustalę (górny martwy punkt - będę kręcił do czasu wystąpienia iskry, - rozpocznę regulację...
Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę". tak to powinno się robić Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy...
Witam. Ostatnio pojawił mi się pewien problem z moim crossem. W zimę jeździłem nim gdy nagle zaczął przerywać i w końcu zgasł i nie dało się go już odpalić, okazało się że świeca się "zgniotła", szpara była zbyt mała i nie było dlatego iskry. Wyprostowałem trochę ta część i przeszlifowałem i potem złożyłem do kupy. Motor działał wtedy ale nim już nie...
Znaczy że tłoki mają taki niby „balast” i tak jakby jedna nóżką bardziej tak? Wkładki w tłokach nie do tego służą kolego . Polecam weź sobie w rękę tłok i może być suwmiarka jeśli oczami tego nie widzisz , w tłoku jest przesunięty względem osi otwór sworznia i dlatego istotne jest jego położenie . Przesunięcie jest po to / bo pewnie tego...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
Jakie powinny być ustawione luzy zaworowe w silniku Kubota Z402 zamontowanym w pojeździe Aixam 400? Jakie informacje będą jeszcze potrzebne? Może rok produkcji? Na ten moment roku produkcji nie znam, ale może się dowiem. Wstępna ocena dostępnych informacji Analizując Twoje pytanie, chcesz ustalić prawidłowe wartości luzów zaworowych w silniku Kubota...
GMP to górny martwy punkt.
Jeśli wszystko sprawdziłeś to możesz jeszcze sprawdzić mechanicznie czy działa przekładnia planetarna. Jeśli nie działa zakres góra/dół lub skrzynia stanęła w martwym punkcie i w ogóle nie ciągnie to zdejmij cylinderki od zakresów te z tyłu skrzyni po obu stronach wału i zwróć uwagę na położenie tłoków. Dolna skrzynia oba tłoki powinny być wyciągnięte...
Kolego a jak go zgasisz przy rozgrzanym silniku to nie odczuwasz przypadkiem żeby kopka jakoś tak ciężej chodziła? Miałeś coś robione przy tłoku i/lub cylindrze? Miałem remont silnika: robione było przy cylku i nowy tłok. Na cylku (Oryginalny DDR) był robiony szlif, ale kolo co robił mi Simka pojechał po kosztach i kupił polski tłok. W silniku hmmm...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
A, a, a, bo ja to nazywam GMP - górny martwy punkt.
Uszczelki pod głowicę nie dobiera się na podstawie głowicy, tylko wysokości bloku silnika/wystawania tłoków. Kładziesz deskę na wiadro, mierzysz pojemność wiadra. Heblujesz deskę 1 cm - o ile zmieni się pojemność wiadra? Pojemność wiadra się nie zmieni ani grama, za to zmieni się grubość deski o 1 centymetr Dodano po 5 Uszczelki pod głowicę nie dobiera...
Witam! Mam taki problem jaki już był poruszony na tym forum :) : WSK 175 po szlifie nowy tłok pierścienie tulejka niestety nie chce odpalić Instalacja kompletna 6V wszystko podłączone wg schematów Zapłon ustawiony na 4 mm poniżej górnego martwego punktu Iskra jest fioletowa, platynki wyczyszczone, nowy akumulator, 2 gaźniki PEGAZ zmieniane raz jeden...
Luzy zaworowe na każdym zaworze po 0,1 mm. Ustawiasz je w GMP (górny martwy punkt tłoka na końcu suwu sprężania). Cecha na kole magnesowym (strzałka) powinna być skierowana na śrubę mocowania modułu zapłonowego.
Witam. :) Od kilkunastu dni mam problem z Simsonem S51. Silnik pracuje w miarę poprawnie tylko przy ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu wynoszącym co najmniej 9,5mm przed GMP (górnym martwym punkcie tłoka) zamiast przepisowych 1,4mm (pojemność 70cc, zapłon platynkowy). W stopniach: zamiast 20 kąt musi być ustawiony na co najmniej 50 stopni. Wiem, że...
Nadlew powinien wskazywać na kreskę przed literą T ( top, górny martwy punkt położenia tłoka)
Przy dociaganiu głowicy wszystkie tłoki miałem w połowie. Z tego co wiem teraz mam ustawić górny martwy punkt pierwszego tłoka-
Witam. Pierwszy raz pozwolę dorzucić swoje 5 groszy do tematu, w jaki sposób można spróbować wykorzystać siłę przyciągania magnesów. Proszę zarazem o wyrozumiałość, za ewentualne niefachowe zwroty, do szkoły chodziłem 40 lat temu. Rozwiązanie nie kłóci się z zasadami fizyki i moim zdaniem jest logiczne. Nie można znaleźć nigdzie, żadnych danych dotyczących...
kolego ustaw wał tak aby tłoki zeszły do połowy bloku. teraz ustaw wałek rozrzadu na zanakach. podjedz wałem w górny martwy punkt dla pierwszego tłoka zgodnie z ruchem wskazówek zegara. sprawdz znak wału z blokiem tam jest znak. załóż pasek i gotowe. dla pewności ustaw wałek tak aby krzywki nie naciskały na zawory wał powinien sie swobodnie obracać...
Simson strzela w tłumik i nie wchodzi na obroty. Simson Strzela w Tłumik i Nie Wchodzi na Obroty - Analiza Problemu i Możliwe Rozwiązania (ID: 4060080) Witam serdecznie. Problemy z silnikiem, takie jak strzelanie w tłumik i trudności z osiąganiem obrotów, mogą być frustrujące, ale zazwyczaj wynikają z kilku podstawowych przyczyn. Poniżej przedstawiam...
Witam Posiadam chińska wiertnice ,marka no name ... W zeszłym roku rozsypało się Magneto. ...........po wyciągnięciu starego i włożeniu nowego ,p Wiertnica nie odpala Iskra na świecy jest Wlałem trochę paliwa do cylindra ale bez skutku Co mogę jeszcze zrobić ,sprawdzić ? Obecność iskry nie decyduje jeszcze o poprawnie ustawionym zapłonie. Nie znam...
Jeśli ustawisz zapłon tak jak pisze wieslawpanek to będzie on za póżny,poniewaz bedzie trafiał dokładnie w górny martwy punkt tłoka(ostatnia kreska na obudowie rozrzadu).Zapłon musi być przed GMP tłoka stąd nazwa wyprzedzenie kąta zapłonu.Uwazam że bez stroboskopu laik nie ustawi tego dobrze.Pamiętać należy że zbyt wczesny zapłon powoduje spalanie stukowe(wybuch...
górny martwy punkt punkt górny martwy ustawić punkt górny martwy ustawienia
fiesta podciśnienie moduł zasilający bosch połączyć laptop wzmacniacz
pasta lutownicza pasta lutownicza
Jak zresetować robot kuchenny Klarstein Renta Rosa? Czy można jeździć na płukance Liqui Moly?