Jak głowica była ściągnięta zalewałeś cylindry, robiłeś test ??
Proszę bardzo.
Przebieg auta, olej kiedy wymieniany? Słychać z dołu czy od głowicy?
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
Tak był silnik 90 km i 98km.
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Przy tym uszkodzeniu pada też często i głowica .
Głowica: 1- 5Nm 2- 30Nm 3- 150 stopni +- 3st. 4- 150 stopni +- 3st. Szpilki nowe, jeśli dokręcisz tak na starych, to na pewno zerwiesz! To samo z korbowodami!!! Korbowody: 1- 25Nm 2- 55 stopni +-6st. Jak nie chcesz kupować nowych to kręć na własne wyczucie i odpowiedzialność.
Nie raz.Miałem kiedyś mazdę gdzie tak splanowali głowicę że dostawała samozapłonu.Nie sądzisz że 0,1 mm splanowana głowica to ekstremum?Dlatego jestem przeciwny planowania przy każdym zdjęciu.Prosta-czyścimy i zakładamy.
To nie silnik dla majsterkowicza.
albo niesynchronizacja jak pisze Paweł, albo wtryski DELPHI źle przechowane w czasie remontu głowicy i poblokowane mechanicznie.
Uszczelka pod głowica,
Skoro podnosi się stan płynu to jednak sprawdź szczelność głowicy
Wszystko znajdziesz w tabeli poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/9941401200_...
Zamówiłem już panewki korbowe , pierścienie , uszczelniacze zaworowe , prowadnice , uszczelki i resztę dupereli . Co do regeneracji głowicy to trochę spory koszt . Jest koszt remontu głowicy bo to nie wymiana samej uszczelki i planowanie.Zobacz ile kosztuje nowa głowica.Do 1.5 dci 2 tyś zł.Remont to połowa .
W tej pozycji powinien być zablokowany wał korbowy: http://obrazki.elektroda.pl/5165561800_1... To jest koło zębate pompy wtryskowej: http://obrazki.elektroda.pl/3896928400_1... Dolna kreska na kole ma się zgrywać z tym wycięciem: http://obrazki.elektroda.pl/3262482300_1... Koło zębate z kasatorem luzu...
http://obrazki.elektroda.pl/1060129600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5974655800_1... Dodano po 2 Luzy 0,40 ssanie i 0,50 wydech na zimno.
Podstawić regulator ciśnienia w pompie?? Możesz spróbować na początek. A jak nie, to zaworki w głowicy pompy CR.
Witam grono. Mam pytanie odnośnie głowic w silnikach Renault 1,9 dTi i 1,9 dCi, mianowicie czym się różnią. Mechanik zauważył, że w moim silniku dTi zamontowana jest głowica od dCi przez to pasek rozrządu jest za długi, rolka na napinaczu jest powiększona, co powoduje częste przestawienie się rozrządu. W celu zaprzestania tego plugawego procederu zakupiłem...
Kolego, rozwiązałeś ten problem z obsadami? Udało się wymienić bez zdejmowania głowicy? To była przyczyna?
ewentualnie czy ktoś może mi napisać co mogło się zepsuć po probie odpalenia auta? Pasek do końca nie pękł. sam go zdjąłem
Witam czy macie jakiś sprawdzony patent na ukręcone śruby w głowicy??Mam silnik 1.5 DCI śruba w głowicy nie poszła lecz łepek od niej czyli kawałek tego torxa.
Witam Dane regulacyjne RENAULT TRAFIC II 2.5 dCi 140 (G9U-730), w tym sposób i Nm dokręcania głowicy. (plik .pdf)
Witam , mam podobny problem a mianowicie kupiłem renault mastera z silnikiem 2.5 dci w którym dół został zmieniony na motor od 2.2 dci( głowica została od 2.5 wraz z wtryskami i komputerem ) silnik co jakiś czas pracuje nierówno tak jakby nie palił na wszystkie cylindry.Proszę o poradę co powinno byś jeszcze zmienione aby auto prawidłowo pracowało.
może to być uszczelka pod głowicą
Tak samo jak pozostałe.
Głowica do regeneracji
Termostat można znależć w silniku , mniej więcej w okolicach głowicy.
jeśli otworzysz korek umiejętnie to się nie poparzysz,a dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą
f8 to symbol bloku i wszystkie mają takie same bloki tłoki wał itp. kolejne symbole to osprzęt silnika i czasami są inne gadzety w osprzęcie np. niedawno zmieniałem głowice w scenic dci i głowica z laguny też dci pasowała do bloku ale inne mocowanie łapy silnika i pompa podciśnienia była o innej średnicy więc niby to samo ale trzeba dobierać wedle symbolów...
Na forum już kilka razy było to opisywane. Na wałkach ustawiałem to małe wycięcie do góry i tłok w pozycji górnej, nic nie haczy, ale auto nie chce odpalić No to już głowicę możesz demontować.
Zawsze wyrywało śruby z głowicy z drążka popychaczy, przeróbka na 8mm, nowy rozrząd i zawsze chodziło.
Mam problem następujący : SCENIC III, 1,9 dci - rok 2011 1. brak ogrzewania ( zaobserwowałem to teraz w październiku 2020 ) - wcześniej nie było problemu 2. w lipcu wymieniałem rozrząd ( komplet ) - wymiana płynu już o jakimiś czasie dostrzegłem że auto nie grzeje wcześniej przed wymianą rozrządu było ok 3. mały wyciek płynu od strony termostatu pomiędzy...
Co z mocą auta? sprawdziłbym czy pracuje na wszystkich cylindrach, wystarczy zakręcić rozrusznikiem z odłączoną pompą paliwa, nie chcę prorokować ale prawdopodobnie urwał się zawór i uszkodził głowicę, oczywiście to tylko sugestia trzeba troszkę posprawdzać
Nie pamiętam dokładnie, może w bloku siedzieć, ale prędzej gdzieś w głowicę.
Mam problem. Chciałbym wyjąć głowicę z silnika 1,9 dCi z powodu uszkodzonej uszczelki. Jak najprościej dostać się do tej głowicy i wymienić uszkodzona uszczelkę? Proszę o szybką pomoc! Pilne.
Witam, Szukam schematu dokręcania śrub w głowicy Renault Mascott 2.8 DCI z góry dziękuję za pomoc
Jeżeli chodzi o mnie to mam schemat i widzę jak jest namieszane z tymi znakami ale nie jest to aż tak dramatyzujące
Uszczelniacze wg życzenia klienta wymienione. Jest to do zrobienia bez zdejmowania głowicy. Zamykam
Wtryski te same czy kupione z nową głowicą?
Witam. Renault premium 420 dci, dymi z odmy. Co wystarczy wymienić, pierścienie czy też tuleje czy też głowicę ? Chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem. Pozdrawiam.
Czy samochód ni miał jakiegoś okresu przegrzewania się? Wygląda na przeciekanie płynu chłodzącego do oleju, a to wskazywałoby na uszczelkę pod głowicą.
Witam. Nie napisałes w jakich warunkach nastompila awaria, troche zgaduje. Jezeli nagle to: spodkałem się z trzema takimi przypadkami w 2.0 dCi , dwa były spowodowane przeskoczeniem łańcucha rozrządu przyczyna była awaria napinacza(trafic 115PS i Laguna 150PS), po ustawieniu rozrzadu nie było sprezania bo zawory były juz pogiete. Trzeci przypadek(Trafic...
Kolejność dokręcania i momenty będziesz miał opisane z nową uszczelką pod głowicę.
Nawet nie ma opcji żeby korbowód się nadawał jeszcze do użytku. Więc nie ma co gdybać bo głowica musowo do zdjęcia.
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Zanim rozbierzesz silnik to zmierz wystawanie tłoków, bo może się okazać, że po obróbce nie dobierzesz uszczelki pod głowicę.
Co wymienili i co sprawdzili? Głowica naprawiana?
K9K 700 też nie ma przepływki i intercolera. To silnik o mocy 65kM.Sprawdz kolego czy nie ubywa płynu chłodniczego .Jak tak to może być uszczelka pod głowicą .
No to znaczy, że płyn chłodniczy dostaje się do cylindrów. Pewnie uszczelka pod głowicą.
Naprawić głowice, uszczelkę pod głowicą lub blok silnika.
(w TV jest głowica DTY-21U7KS) Nie. To nie jest nazwa głowicy. Mam nadzieję, że starą pamięć masz zapisaną na pamiątkę. Przywróć jej zawartość i zrób jak mówi lamer. Pilotem włącz TV, a w menu użytkownika wyłącz blokadę. Przecież serwisówka jest w bazie z pełnym opisem. [OPT 1 B0, B1]. Masz tylko cztery możliwości.
w tych silnikach nie ma uszczelek o różnych grubościach. tak powiedziano mi w sklepie. a tok nie wystaje z bloku nawet w gmp. sprawdzalem to przed montażem głowicy
Przy okazji zdjąć głowicę i wymienić pogięte zawory ;)
Test na obecność spalin w układzie chłodzenia powinien wyjaśnić dlaczego leci, bo prawdopodbnie problem z uszczelka głowicy. Wentylator pracuje?
Brak zasilania na regulatorze pompy delphi powoduje ze pompa tłoczy pełnym wydatkiem ( ciśnieniem). Zawór jest na niskim ciśnieniu (między pompką zasilającą a głowicą wysokiego ciśnienia)
Kolego oringi są na wtryskiwaczch wymień na oryginalne ale podkładki pod wtryski w tym wypadku też daj nowe i uważaj na siłę z jaką dokrecisz je po wymianie. Ale ja i tak stawiam na pompę paliwa. Dodano po 2 Musisz wyjąć wtryski z głowicy to proste zadanie w dci, ale łatwo zniszczyć głowicę przy montażu.
Dodatkowo pojawił się olej na zbiorniczku płynu chłodzącego. Co to może być czy głowica czy tuleja?
Zaslep chlodniczke EGR na wejściu spalin albo połącz razem węże płynu od chłodniczki. Co do uszkodzenia chłodniczki EGR w tym silniku chyba się nie spotkałem, uszczelki pod głowicą się zdarzają.
Robiłem silnik gdzie trzeba było mocno splanować blok. Szlifierz skrócił tłoki o tą samą wartość . Poszła nominalna grubość uszczelki pod głowicą.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
OK dziękuje za info.
Sinik po remoncie ,wymiana panewek ,remont głowicy nowe płyny i oleje .Koszt 2800 zł .Zrobione 20 tyś km jestem zadowolony wałek w głowicy nowy.
Skoro przy wsparciu z plaka ma trudności z paleniem to masz problem z rozrządem lub/i już głowicą. Odkręć "parcianą" osłonę rozrządu i skontroluj pasek, napinacz. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Mogą być pierscienie a może głowica .zależy gdzie powstaje ciśnienie góra czy dół? Możesz to wyjaśnić? Pierwsze słyszę żeby przez głowicę były przedmuchy.
Jeszcze nie rozbierałem więc nie wiem czy są płytki czy reg. jest hydrauliczna, rozumiem że 0,2 i 0,4 dotyczy płytek, pierwszy zawór od koła rozrządu to będzie ssący czy wydechowy? Mam nadzieję, że nie będę musiał ściągać głowicy.
Moja renówka brała 2l oleju na 1000 km, diagnoza- uszkodzona turbina, zdejmij sobie waz od turbiny ten górny i zobacz czy puszcza ci olej, sprawdź sobie jeszcze luz na turbinie ściągnij dolot do turbiny i poruszaj wirnikiem, u mnie był bardzo duży luz wzdłużny i prawie wcale poprzecznego. Też chciałem wymieniać uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą...
Interstar to klon Renault Master 3.0 DCI . Silnik stosowany w tych samochodach to silnik Nissana o oznaczeniu ZD3 ( w nissanie ZD30) Silnik stosowany m.in. w Nissanie Patrolu . Wszystkie informacje jakie znajdziesz dla Renault Master z tego przedziału rocznikowego z tym silnikiem są identyczne jak dla twojego Interstara. Kluczyk przy wymianie baterii...
trudno powiedziec na lopatkie turbo to mi nie wygląda ale kto wie, ale z której strony to było od ic czy od wydechu? ale od ic raczej nie, nie miało by skąd to sie wziąść, a jak od wydechu to coś z silnika mogło wypadło (z głowicy)
1.5 dci 68km, W PB + lpg zrobisz remont głowicy i wyjdzie taniej w paliwie i naprawie :D
Dzwoniłem w parę miejsc odnośnie zakupu słupka i otrzymałem informację że w tym aucie jest silnik M9R 786 i tylko na taki można wymienić bo różni się głowicą od innych typów i nie ma zamiennika. Pytanie do znawców, czy faktycznie jest to prawda Tak. Jest to prawda . czy kupując dowolny słupek 2.0 dci jest możliwość bezproblemowego montażu mojego osprzętu?...
Wtryskiwacze, rurki do wtryskiwaczy, odma inny wałek ssący i chyba kolektor wydechowy (tak mi się wydaje). Pokrywa zaworów/ dekiel głowicy - różnie nazywają.
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Sprawdź ciśnienie sprężania przede wszystkim!
Czasem samo tylko wyczyszczenie nie wystarczy trzeba jeszcze gniazda przefrezowac specjalnymi rozwiertaki. I to będzie do zrobienia jak piszesz a czy da się to poprawić bez zdejmowania głowicy co.
To jest pompa podciśnienia, pod nią od strony głowicy jest oring.
Miarka oleju która robi jednocześnie za wlew oleju..... To dopiero wpadka. Lejesz olej, 5 minut czekania jak nic, aby zrobić na tip top wymianę oleju ze 2 3 razy dolać trzeba, i za każdym razem czekać trzeba.... Patent ten występuje min w silnikach 1,9 DCi-do przeżycia cierpliwości mam jak na razie pod dostatkiem Wymieniał kiedyś ktoś z was świece...
Płyn nie ma innej drogi,uszkodzona uszczelka lub pęknięta głowica. 2 świece mokre?płyn czy ropa?
Witam,mam problem.megane 2 1.5dci , wymieniam rozrząd , koło na wale pływające (bez klina) ,wszystko byłoby ok ale nie mogę użyć blokady wału korbowego (śruba zaślepiająca tak się zapiekła że nie mam możliwości jej odkręcić) . jak ustawić ten rozrząd bez blokady wału.blokade na wałku głowicy mam.
Laguna II 1.9 dCi 107 koni. Zrobiona uszczelka pod głowicą, wymienione pierścienie,panewki, pompa oleju, silnik chodzi jak marzenie, ale jest problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Ciepłe powietrze w kabinie pojawia się losowo, po odkręceniu korka odpowietrzającego na nagrzewnicy, leci płyn, para, znów płyn. Korek od zbiorniczka jest szczelny,...
Czyżby tulejki osadcze wtryskiwaczy w głowicy? Nie widzę innej drogi.
Witam tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć jakie są momenty dokręcania śrub mocujących stopy korbowodu (obudowy łożyska ślizgowego),klawiatury i głowicy oraz kolejność dokręcania śrub głowicy i klawiatury.[/s]
A nie doszło do kolizji tłoków z zaworami? Bo wtedy to głowicę wypadałoby zdjąć.
Ten plastikowy element służy do zabezpieczenia dyszy głowicy przed wyschnięciem tuszu w położeniu spoczynkowym głowic. Przy dłuższym postoju drukarki tusz w dyszy głowicy może zaschnąć.
kanale spływowym olejowym pęknięcie Skoro blok zmieniłęś to uszkodzenie jest w głowicy w kanale ciśnieniowym oleju, lub z tego kanału na uszczelce przedmuch jest do płynu. To pęknięcie nie ma wpływu na nic. Zmieniałeś sruby podczas każdego montażu głowicy, planowanie głowicy było?
A po remoncie głowicy kompresja wróciła?
A tam nie ma chłodnicy oleju? Może tam źle. A głowica szczelność sprawdzana czy tylko planowana?
Wygląda to na samą ropę w wydechu , ciśnienie sprężania było sprawdzane ? Wtedy raczej byłby czarny dym. Przy wypalaniu DPFa idzie niebiesko/siwy. Ja zrobił bym jeszcze test CO2 w zbiorniczku. Koszt niewielki a z dużym prawdopodobieństwem wykluczy uszczelkę głowicy
Witam temat ogarnięty w moim przypadku były uszkodzone gniazda wtryskiwaczy,głowica nie nadawała się do regeneracjii z racji tego że chciałem to zrobić jak najszybciej kupiłem cały słupek przełożyli osprzęt chodzi elegancko nie kopci.
Świece wręcz papierowe, i jeszcze dość długie, mają gdzie się klinować. Jeśli nie będzie chciała iść, zostaw, oddaj auto do mechanika, a fachowiec ma sprzęt, nawet jak się ukręci, rozwierci, prze gwintuje i zamontuje nową, bez demontażu głowicy.
W obudowie z tyłu głowicy pod pompą podciśnienia.
Witajcie, mądre głowy. Pacjent: Renault Espace 3.0 DCI V6, 2003 rok. Robione były głowice (wydmuchało uszczelkę pod głowicą). Po założeniu głowic, wstawieniu nowego rozrządu i ustawieniu go na znaki, zaczął się problem. Jedynie na ciepłym silniku auto nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie. Problem z odpaleniem. Komputer Inter Cars czyta błąd P1008. Po...
Spróbuj przecisnąć przez niego powietrze - bez podłączenia powinien być zamknięty.
Przy założeniu, że silnik nie kopci , nie bierze oleju, ma normalnie spalanie ON, ale ma problem z porannym rozruchem - ma stwierdzone 18 barów na każdym cylindrze. To czy mechanik jest wstanie ocenić, czy do regeneracji wystarczy głowica albo tłoki plus pierścienie, czy nie ma to znaczenia i trzeba wszystko wymienić? Dzisiaj przy plus 11 st.C odpalił...
A co z układem dolotu powietrza - przepływomierz :?: Czemu samochód wcześniej palił na " strzał" . Po niby poskładaniu przestał zapalać. Głowica z Trafica czy z innego dawcy 2.0 dci :?: od czasu do czasu ABS i PODUSZKA POWIETRZNA. Spadek napięcia akumulatora.
No to lipa, może być głowica albo program z jakimś bykiem.
Witam. Mam problem z demontażem pompy wysokiego ciśnienia w silniku 2.3 DCI. Odkręciłem trzy śruby mocujące pompę do głowicy, lecz nie mogę jej wyciągnąć i teraz nie wiem, czy muszę ja porostu wyszarpać, czy jest coś jeszcze do demontażu, żeby wyszła?
Po wymianie dwóch przepływomierzy (pierwszy używany, drugi nówka oryginał). Czyszczeniu EGR z całą chlodniczką, zaślepianiu itp. Mycie wszystkich przewodów, katalizatora, kolektorów, intercoolera przyszedł czas na sprawdzenie luzów zaworowych i sprawdzenie głowicy bo samochód nadal był słaby, a na wolnych obrotach pracował równo. Problemem okazała się...
Czasami od krecenia kluczem końcówka wtrysku zostaje w głowicy, wiec jak jest mocno zapieczony to tylko wybijanie.
odepnij kostkę od czujnika ciśnienia i od egr spróbuj odpalić , a tak profilaktycznie sprawdź wiązkę przy głowicy od strony skrzyni
transit głowica głowica schemat głowica głowica głowica głowica stacja
silnik pralki hoover laguna zaprogramować uszkodzi czujnik spaliny
dekoder hd3000 zmywarka wirpool
Przejęcie konta poczta.o2.pl przez hakera - jak odzyskać dostęp? Czy ogólnikowe wyznanie grzechów jest ważne?