Witm. Mam tą samą baterię i już kilkukrotnie czyściłem głowicę z termostatem. Kluczem nasadowym 24 najlepiej przedłużonym wykręcamy głowicę, następnie na kilka godzin wkładam do słoika z odkamieniaczem albo octem. Co jakiś czas warto kilkukrotnie obrócić głowicę z pozycji ciepłej na zimną i z powrotem. Jak termostat przekręca się już płynnie płuczę...
Nie żeby zaistnieć kolego. Poczytaj sobie i dokształć się, dlaczego przegrzewa się czwarty (najdalszy) cylinder/głowica w obiegu bez termostatu. Skoro problem chyba rozwiązałeś, to nie ma problemu. Wymieniłeś głowicę, więc tak czy siak na jakiś czas będziesz miał spokój. Te sprzęty naprawdę wiele wybaczają. PS To masz ten termostat czy nie masz?
Witam, piszę tutaj w akcie desperacji. 4 lata temu zrobiłem ogromny błąd i kupiłem baterię prysznicową na Amazon. Już po 3 miesiącach przestała odpowiednio działać, sprzedawca się wypiął a żeby ją wymienić na porządną musiałbym zedrzeć kafelki z całej ściany. Głowica wygląda mniej więcej tak: https://obrazki.elektroda.pl/4444571300_...
Zrób test na CO2. Ale przedmuch może być problemem szybkiego nagrzewania i przegrzewania się silnika. Sprawdź termostat, może się zaciął i nie otworzył. Obieg wody możesz sprawdzić ściągając odpowietrznik na małym obiegu przy pracującym silniku, woda powinna sikać małym strumieniem pod lekkim ciśnieniem. Ale jak coś mi świta to chyba układ odpowietrza...
Półka powinna być nad grzejnikiem, ale już nie nad głowicą. Ja mam grzejnik typ 22 odstający na grubość ok. 15,5cm od ściany, z kolei parapet wystaje od ściany na odległość 13cm, czyli przykrywa niemal całą, górną powierzchnię grzejnika. Z kolei co do długości to parapet wystaje ok. 2cm poza krawędź głowicy ale nie jest w kącie jak u autora tylko mam...
Tak czytam i wszystko się kręci wokół usuwania skutków a nie przyczyny. Skoro problemem zaistniałej sytuacji jest wysoka temperatura głowicy, to może warto się zastanowić dlaczego tak jest. W moim przypadku zaczęło się od nieszczelnego termostatu. Pęknięcie na zgrzewie. Wymiana, problem powrócił zimą. Brak ogrzewania, zapchana nagrzewnica. Czyszczenie...
Nie wiem czemu ale podczas jazdy gaśnie i jedynym sposobem aby go odpalić jest spuszczenie powietrza z filtra paliwowego. Demontaż wtryskiwaczy z głowicy, czyszczenie gniazd, wymiana kompletu uszczelniaczy pompowtrysków, poprawny montaż z ustawieniem, i na koniec wymiana termostatu na filtrze paliwa (ten czarny element z dwoma wężami blokowany metalowym...
Na początek wymień termostat,skoro działa ogrzewanie to pompa wody jest w pożądku.Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje.Jezeli samochod jeździł na "kranówie"to chłodnica do czyszczenia/wymiany.
linka od regulacji jest na swoim miejscu, przewody podciśnieniowe też są na swoim miejscu. No chyba że to jest uszczelka pod głowica, tyle ze rok temu była robiona ale niema oznak ze to znowu ona.
Chłodnica mało pomoże,jest do mycia cały układ wodny,blok,głowica.Pomaże na lato demontaż termostatu oraz czyszczenie chemiczne całego układu.Jest do tego celu chemia nawet w domu co usuwa kamień.
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu....
Dziękuję za odpowiedź. W sumie jak napisałem to też zacząłem o tym myśleć, że przecież to jest elektrycznie sterowane i raczej rozpięcie to lipa. Nic takiego jak rozdzielacz, który zlinkowałeś nawet w podobie nie ma. Mam jeszcze pytanie odnośnie logotermy jeśli się orientujesz lub gdzie bym mógł znaleźć jakąś poradę/forum bo szukałem ale nic takowego...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Dużo tego oleju? Jeśli tak, to polecam wyjąć termostat, wlać środek do czyszczenia układu chłodzenia, odpalić, poczekać aż układ się ,,umyje", wylać płyn chłodniczy, wlać nowy czynnik chłodzący (na zimnym silniku oczywiście), odpalić, czekać i obserwować.
Odpowietrznik nie jest zapchany przy wczorajszym czyszczeniu chłodnicy czyściłem odpowietrznik również oraz wymieniłem ten wężyk przy tym odpowietrzniku. Dodano po 4 Więc podejrzana jest uszczelka pod głowicą.. Też mi się tak wydaję że chyba czeka mnie spory wydatek... Jakie są przyczyny zbierania się dużego ciśnienia w układzie chłodzenia - zapowietrzony...
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu....
Dziękuję za dokładne zdjęcia - to właśnie ta rurka i te kanały wodne. Wszystkie kanały przy uszczelce to raczej się nie zapchały, ale gdzieś po drodze mogą się łączyć. Rurka i okolica jest drożna - ładnie wchodzi sprężynka (taka jak od regulacji lusterek). Z boku, pod kołem rozrządu jest brok, zaślepka, która zasłania jakiś kanał wodny. Wygląda, że...
kilka dni temu silnik przeszedł remoncik panefki i pierścienie wymienione, tłoki głowica "czyszczone - planowane", od tego czasu na desce wciąż miga mi kontrolka informująca o wysokiej temp oleju, wskaźnik temp po chwili wskakuje na 110 stopni zmieniłem czujniki i termostat problem pozostał, układ chłodzenia drożny stan płynu chłodniczego odpowiedni...
blokiem się nie przejmuj, tam zatkane raczej nie jest. Skup się wężach gumowych, chłodnicy i nagrzewnicy. a to że jest mętny to ktoś prawdopodobnie wlał tam jakiś uszczelniacz albo odkamieniacz. chłodnicę i nagrzewnice przepłukaj jeszcze raz. Jak masz karchera to przepłukaj pod ciśnieniem cały układ wodny - nawet termostat wyciąg i płukaj. ja tak robię...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Sam zajmuję się trochę mechaniką termostat nie cieknie sprawdzałem wymieniany był dwa tygodnie temu. Zawsze trochę więcej palił ale nie aż tak dużo 1zł/1km i nie miał tego problemu z obrotami jakoś nagle tak się stało, a co do przepustnicy ściągałem i czyściłem a znajomy elektormechanik restartował ją co nic nie pomogło potem coś w silniku krokowym...
Witam Mam pewien problem : przez około 3 minut po odpaleniu samochodu słyszę dziwne bulgotanie w silniku, później ustaje (tylko na zimnym silniku się tak dzieje ) czytałem posty na elektrodzie , dodam ze poziom płynu w porządku , nagrzewnica była wyciągana i czyszczona z kamienia , termostat wymieniony.Odpowietrzanie układu zrobione ( fordy podobno...
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
Pozostał mi ostatni element - zawór zwrotny na wejściu wody cwu do kotła (świeżej). Zostaw go na razie w spokoju. Przecież grzejesz wodę w zasobniku. Chyba że masz zapowietrzony zasobnik??? Czy instalacja CWU ma naczynie przeponowe? 3. Na przedstawionym w poście schemacie hydraulicznym (chwała za zamieszczenie go) poniżej wymiennika płytowego jest...
Witam. Mam problem z moim ursusem c 330. Na wiosnę podczas obsypywania ziemniaków pierwszy raz zagotowało mi wodę, odkręciłem korek chłodnicy i uszło spore ciśnienie, a węże były spuchnięte. Okazało się że szła kompresja do układu chłodzenia to wziąłem się za wymiane uszczelki pod głowicą. Rozebrałem wszystko głowice dałem do regeneracji i zmontowałem...
Jaki ma przebieg ten silnik i kiedy była robiona glowica? Zawory w głowicy szczelne ? Nie strzela jeszcze w dolot ? Mam nadzieję że nie piszę z teoretykiem.😁 Auto ma 28 lat 3 właścicieli czyli Niemiec do 1999r, później organista jeździł na wesela grać na bebnach do 2019r., poprzedni właściciel mial go 2 lata i teraz ja od maja 2021. Na postoju...
Więc tak, dziś udało mi się odkręcić termostat:), roboty dużo, trzeba odkręcić egr i wyciągnąć, gdyż za nim znajduje się taka blaszka przykręcona do głowicy dwiema śrubami, a która jest całością zgrzana z chłodnicą egr, więc żeby móc zsunąć chłodnicę egr trzeba najpierw tą blaszkę od tyłu pod egr-em odkręcić. Tak piszę tylko o tym gdyby ktoś sam planował...
(at) jas67: Nie wiem czy 8KW/50m2 to (za) dużo, bo nie wiem jakie jest zapotrzebowanie na energię budynku/pomieszczenia. Przypuszczam że więcej niż 100W/1m2 ;-) Połowa ścian (po obwodzie) to ściany zewnętrzne, niby 50cm grubości, ale niczym nie ocieplone, nie osłonięte przez drzewa/ine budynki i od północnego-wschodu. Pokoje są wysokie (jak to w kamienicy),...
Witam! Pacjentka to Felicia 1.3 z 98r. Z opisanym poniżej problemem już ją nieświadomie kupiłem, nie zauważyłem bo ciężkie do zdiagnozowania i łatwe do przeoczenia. Otóż autko się grzeje, ale tylko na postoju, w czasie jazdy osiąga raczej max 80-90 stopni (termostat wywalony ale o tym później). Po zakupie przyjechałem nią normalnie do siebie, w krótkiej...
Witam was mam wielki dylemat z którym nie mogę sobie poradzić,mam Megane Scenic z 98r silnik 1.6e 90km 8v z gazem sekwencja,problem polega na tym że termostat za 1 razem późno otwiera bo na 4 kresce potem spada na 3,drugim problemem są wahania temperatury silnika między 2 a czasem dochodzi za 4 i tak cały czas,co więcej z nagrzewnicy nie wieje ciepłe...
W 10 letnim dieslu bez bajerów dochodzi do dużego wzrostu ciśnienia w chłodnicy.Za bardzo nie mam czasu i sposobu aby przyjrzeć się z bliska na kanale i ustalić przyczynę. Ale od początku. Na zimnym silniku nie ma oznak kompresji w chłodzeniu,czyli uszczelka pod głowica powinna być w 80% OK. Termostat na silniku i silnik wentylatora według danych fabrycznych...
Kod silnika to akq Silnik oleju nie bierze wcale, jest świeżo dotarty po remoncie generalnym-wiem, bo sam robiłem, pierścienie, rozrząd, rzecz jasna smog był wyczyszczony, olej i filtr świeże, wymiana uszczelniaczy w głowicy, czyszczenie. Wszystkie podciśnienia na 100% są na swoim miejscu i są szczelne. Egr był zaślepiany, ale nic to nie zmieniało więc...
Witam. Chciałbym zasięgnąć porady w sprawie modernizacji mojego systemu grzewczego centralnego ogrzewania ale na początku opiszę moją historię. Sześć lat temu w nowo wybudowanym domu hydraulik wykonał mi instalację centralnego ogrzewania z piecem na paliwa stałe jak na schemacie nr 1. https://obrazki.elektroda.pl/5087984200_... Układ...
Witam. Problem się zaczyna od przyciągnięcia auta z pękniętym paskiem rozrządu. Zdjąłem głowicę została sprawdzona na szczelność wymienione zawory wszystkie ssące i szlif głowicy. Przy okazji wymienione świece bo nie były w dobrym stanie i oczywiście Kpl. uszczelek itp. rozrząd pompa wody. Po złożeniu wszystkiego nagrzaniu auta wyskakuje kontrolka STOP...
Przy okazji, sprawdziłeś coś z naszych rad czy tak tylko sobie pisaliśmy? Tak, termostat zawiesił się w pozycji otwartej. Więc dzisiaj zajrzałem do auta. Najpierw spróbowałem je uruchomić i motor zapalił od strzała. Tak kilka razy pod rząd. Silnik zdawał się pracować równo oprócz jednego przypadku kiedy obroty falowały rytmicznie od 1 do 2.5 tys. Nie...
Witam mam problem ze swoim oplem już od jakiegoś czasu. Pierwszy bieg i drugi szarpie. Falowanie obrotów góra dół. Na biegu jałowym zimny lub ciepły spadki obrotów o 20-50. Czyszczony slnik krokowy przepustnica ZAWÓR EGR został zaślepiony. Nowe świece zapłonowe stare nadal nadawały się do jazdy nie były zasyfione. zaślepienie zaworu EGR dało tylko tyle...
Witam! Mam taki problem z moim autkiem opel astra 1,8 16V 1996r + gaz mianowicie zaczeło sie od ubywania płynu (raz na jakiś czas ok. 1 litra płynu) na moje nieszczęście posłuchałem teścia i dolałem jakiegoś zatykacza do układu chłodzenia co niby miał pomóc ale po około 2 tygodniach zaczeło słabo grzać na wolnych obrotach (mało płynu - wyciek na wężu...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Przeczytałam Wasze uwagi - skąd Wy to wiecie??? samochód pp naprawie. Robiona głowica-8 z 16 prowadnic do wymiany. Robota z częściami 442 zl. Za części typu pierścienie, świeca, termostat bo okazal sie uszkodzony, olej i filtr oraz niezliczone ilości uszczelek wyszło ponad 700 zl. Robocizna 500 zl. Ugadaliśmy się na 1600 zl. Po odbiorze-do mechanika...
Witam. Posiadam Seata Ibizę 97r silnik 1.4 AEX przebieg 135 000 (na pełnym wtrysku) auto kupiłem pół roku temu od dziadka który miał je od nowości. silnik bardzo dziwnie chodził lecz kupując auto myślałem ze to wina kabli wysokiego napięcia bo były w tragicznym stanie. Auto podpiełem pod VAG'a - jedynie błąd adaptacji przepustnicy. po wykonaniu adaptacji...
No i jasne, znalazłeś sobie kolegów do dyskusji. Tak czułem, razem na 100% coś mądrego wymyślicie. W kupie siła jak to mówią. Zwal głowicę, wymień pompę, zmień płyn chłodniczy, termostat, wlej coś do układu chłodzenia czyszczącego - uprzedzam tylko inne porady. Powodzenia. P.S. Zmień też silniczek krokowy!
Czyszczenie kotła jeśli nie był oczywista sprawa. Czy kolega mógłby wytłumaczyć w jaki sposób zamontowanie we wszystkich pomieszczeniach głowic termostatycznych zmniejszy zużycie gazu? Pomijam już fakt ze z robocizną to koszt min z 1500zł dla domu 180m kw. czyli połowa ceny tańszego kotła kondensacyjnego. Rozumiem w jaki sposób zwiększy komfort cieplny...
Głowice były planowane, blok czyściłem druciakiem takim co się zakłada na szlifierkę i krążkiem z papierem ściernym.
Proszę jeszcze o informację, czy temperatury w domu były takie same jak w przypadku grzania węglem? Tak. Instalacja od początku była zaprojektowana pod kocioł gazowy z głowicami termostatycznymi na każdym grzejniku. Nastawy na 3.0 w pokojach (19-20 stopni) i 3.2 w łazienkach (22 stopnie). Kocioł węglowy pracował ciągle z wygaszeniem raz w tygodniu...
Mam taką wanienkę z Allegro od ponad roku. Niestety jest to chińska tandeta - plastik kruszy się od płynu do głowic :-) Do domowego użytku się nada, ale do firmy proponuję dużo lepszą np. polską (też mam). Producenta nie pamiętam, model nazywa się chyba IS-12. Większa moc ultradźwięków, o niebo solidniej zrobiona (obudowa jest z nierdzewki) a co najważniejsze...
O drewnie sporo wiem, z 8 lat miałem kocioł zgazowujący i nigdy więcej. Rąbanie, układanie, sezonowanie, czyszczenie smoły, zaklejające się dysze, kondensat wyłażący na ścianie kominowej, awaryjny montaż kwasówki, nawet atakująca wszystko huba na ogrodzie - to jest druga strona medalu... Mniej roboty mam teraz przy ekogroszku w workach. Fakt, że popiół...
Będąc już na czwartym biegu, to ile miałeś w tym samym czasie obrotów silnika?. Domyślam się, że w tym czasie zmieniłeś na ręczne zmiany biegów, bo inaczej nie byłoby pewne na jakim biegu jedziesz. A więc pytanie: Czy obroty silnika były dużo wyższe niż powinno, dla przykładu: Jadę sobie 80 km h, a obroty silnika na zegara 4 tys. (Opisz dokładnie)...
Żeby stachu_I już się nie denerwował, Ale ja się nie denerwuje tylko zauważyłem, że troche jak w powieściach kryminalnych ciągle odkrywamy nowe wątki. Może nie jest aż tak jak u Hitchcock'a, że na początku trzęsienie ziemi a potem napięcie ciągle rośnie ale takie nowe fakty podtrzymują ciekawość :-). Powiem tak - na bogato - sterowanie każdym obiegiem...
Oferujemy 1. Odkamienianie kanałów chłodzących/wodnych: - głowic - bloków silnika - chłodnic - nagrzewnic - innych obiegów wymiany ciepła 2. Pomiary przepływu w wyżej wymienionych podzespołach Odkamienianie odbywa się na wyłączonym silniku: - za pomocą zewnętrznego urządzenia pracującego w obiegu zamkniętym - z użyciem specjalnej chemii (chemia na bazie...
termostat czyszczenie termostat głowica głowica termostat
elektrozawór prąd makro zapisujące arkusz prędkość znamionowa
moduł komfort termet jakie kolumny aktywne
Podłączenie GDW 9/70 bez zwrotnicy do ZG30/8 C115 - wpływ na tony wysokie Jak połączyć dwa komputery w domu?