Zaworami się różnią. Osobiście nie porównywałem, ponoć dół silnika jest identyczny, do Tikaczy przekładali tylko właśnie głowice zostawiali oryginalną. Prosze wybaczyć że turbuje :D Dół silnika Tico jest podobny, nie ma miejsca jedynie na czujkę stukowego w bloku. Głowice różnią się niestety tak jak kolega moderator napisał m.i.n. zaworami. Silnik...
Raczej zapchana dysza i jeśli szybko rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia to uszczelka pod głowicą.
Da się zrobić na silniku .Nie trzeba ściągać głowicy.
W tico jest przekaźnik wentylatora koło lewej lampy (może być zwarty).Przekaźnik jest załączany przez czujnik wkręcony w głowicę.
Tutaj raczej byłoby zalecane planowanie głowicy.
Dodano po 39 Zastanawiałem się jeszcze nad silnikiem tico i do niego głowica z olx Jestem w trakcie budowy kompresora na tico, Jeszcze brakuje napinacza paska, i zbiornika. Czekam aż prezes wróci z urlopu i będą zbiorniki . Mały kosztorys: -kompletny silnik tico- 200 zł -głowica -450 zł - koło pasowe - 60 zł - toczenie koła zamachowego - piwo - materiały...
Silnik już w autku i chodzi jak rasowy matiz bez dołka powyżej 3000obr, Więc widać ze się da włożyć głowicę tico do matiza bez uszczerbku .
Z czujnikiem stukowym sobie poradziłem, jak już wspomniałem jest u mnie zamocowany z przodu bloku pod kolektorem wydechowym i spełnia swoją rolę. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. http://obrazki.elektroda.net/83_12035300... Temat jaki mnie interesuje to różnice w konstrukcji silnika Matiza i Tico. Puki co wydedukowałem że różnią się tylko głowicą...
cześć moje tico po zerwaniu paska rozrządu okropnie dymi i bierze olej w pierwszej głowicy zostały wymienione pogięte zawory i uszczelniacze lecz nadal dymiło i brało olej teraz została wymieniona głowica i zostały założone nowe uszczelniacze zaworowe i na tej głowicy tez dymi cała reszta silnika jest sprana tylko cały czas jest coś z tymi głowicami...
Silnik jest kolizyjny więc raczej głowica do remontu także.
Jeżeli to uszczelka pod głowicą lub głowica to wystarczy zrobić test CO2.
Zdejmij jeszcze raz głowicę , wyjmij tłoki,wymień pierścienie i ciesz się z jazdy.
Czy wie ktos moze czy jest mozliwosc zamontowania do Tico glowicy i wtryskiwaczy oraz calej elektroniki z Matiza, jezeli tak to jak rozwiazac problem zamontowania sondy lambda (czy w matizie jest ona w katalizatoze czy kolektoze wylotowym- czy da sie jakos oszukac komputer?)
Gdybym nie zakładał głowicy od Matiza do Tico to bym nie pisał . Różnice są w osprzęcie kolektor ssący i jego osprzęt oraz inne są aparaty zapłonowe. Pozycję czujnika musisz ustalić sam. (gdzie się da przykręcić do bloku silnika na sztywno) .
No i znajdź kompresor który nabije ci 300bar. A silnika od tico nie łatwo przerobić na powietrze, głowica kopletnie do wymiany, no i z tego co pamiętam silnik na powietrze ma łamane korbowody co by był wydajniejszy.
Silnik w Tico jest kolizyjny i rozrząd wraz z pompom wody wymieniamy co 60 tyś.Do wymiany termostatu nie potrzeba kanału bo robisz to od góry.Jeśli skrócisz czas ssania za mocno przy mrozach autko będzie gasło i spali więcej paliwa.To że Ticacz szybko się grzeje nie koniecznie jest winą termostatu,może być uszczelka pod głowicą,może być pompa wody,może...
po jednej próbie odpalenia pokazuje 8.9. Akumulator trup, ten używany też trup. Odpalaj dalej na popych, do kosztów akumulatora dorzucisz sobie robotę głowicy jak pasek przeskoczy
na 99% to jest przyczyną, lub lapie gdzies lewe powietrze
Siemanko . Kawałek przewodu dołącz bezpośrednio do gniazda antenowego odbiornika i wiesz w czym rzecz . Może być zwarcie w przewodzie antenowym lub samej antenie ,albo przerwa w przewodzie . Oczywiście ostatecznie uszkodzenie odbiornika , najczęściej jego głowicy .
olej w układzie chłodzenia to znak, że wydmuchało Ci uszczelkę pod głowicą. Konieczne będzie wymienienie jej i planowanie głowicy, po tym nowy olej i nowy płyn chłodniczy.
Biały, raczej gęsty. Żadnych odcieni czarnych, niebieskich. Myślę, że dymu byłoby mniej gdyby nie obroty przy ssaniu ... trzyma 4tys obr na starcie. Uszczelka pod głowicą? Czy pojeżdżę do wtorku? Dolać Borygo?
rozstaw otworów na szpili wynosi 83mmx83mm średnica tłoka w tico chyba 69mm. Nie napisałem że podejdzie bez przeróbek, ale otwory mogę przesunąć, a głowica całą płaszczyzną tłoczenia nie musi ogarniać tłoka, ale to tylko moje przypuszczenia. Jak znajdę silnik od tico to pomierzę i może się okaże, że nie pasuje, wtedy będę kombinował coś innego. A wracając...
Tico ma wtrysk? Ja jeżdżę od 8 lat, i pod maska ciągle widzę gaźnik, i to bardzo rozbudowany. Wtrysk dopiero posiadają matizy. Można przełożyć głowicę, tylko problem będzie z elektryką. Jak narazie chyba niekomu sie to nie udało :|
Witam.Czy tym http://www.allegro.pl/show_item.php?item... mogę zatamować niewielkie wycieki oleku z silnika(głowica klawiatura)Proszę o opinię na temat tego produktu lub innych sprawdzonych.Pozdrawiam
Daj sobie spokój - masz ochotę na małe tanie auto, to poszukaj Tico/Matiza, ew CC900. W CC dobra jest tylko blacha - silniki kłopotliwe ( wiecznie klepiące popychacze zaworów, uszczelki pod głowicą itp.), tak samo skrzynie biegów. A jak to wygląda w 900? Też się zastanawiałem nad tico..
Nacięcie nie jest symetryczne i jest tylko jedną możliwość wzajemnego osadzenia żeby wszystko było osiowo. Zapobiega to omyłkowemu przedstawieniu. P.S. Faktycznie jest to równeż krzywka, pozostałość po gaźnikowym tico do napędu mechanicznej pompy paliwa.
Silnik w Tico nierówno pracuje. Wymienione: uszczelka pod głowicą, cewka, przewody, aparat, zamieniony gaźnik, pompka paliwa sprawna, zaworek PCV sprawny. Samochód nie ma instalacji lpg. Co to może być? Ostatni zauważyłem, że w moim samochodzie występują takie same objawy na benzynie na lpg chodzi idealnie. Z racji, że jeżdżę na gazie za bardzo mi to...
chyba juz znam przyczynę, 3 dni temu zaczął strasznie kopcic na szaro i to nie zalezynie czy ciepły czy zimny dosłownie jak stary diesel i bierze bardzo duzo oleju, wiec pewnie siadły pierścienie. podejrzewałem jeszcze uszczelke pod głowica, ale łatwo pali nie ma z tym problemów wiec odpada raczej albo jeszcze uszczelniacze zaworów.
Dziękuję za odpowiedzi, dzisiaj mam zamiar przegonić go bez termostatu. Dziwią mnie dwie rzeczy: - termostat ma otwór zaraz obok wlewu płynu. Na zimno jest cały czas zalany płynem, na gorąco płyn idzie w dół, a z tego otworku nic nie leci, jakby terostat był zamkniety. Odpowietrznik w obudowie termostatu nie wypuszcza powietrza tylko czysty płyn. Użyłem...
Witam szanownych kolegów,mam problem z ustawieniem zaworów,otóż po ustawieniu odpowiednio 015ss i 020wyd,gdy odpalam na zimnym jest cisza,ale gdy już się silnik rozgrzeje to klepie,ewidentnie słychać to z głowicy,silnik ma 120tyś przejechane,cudowałem wiele razy z zaworami,i za każdym razem to samo,ustawiam każdy cylinder osobno,przy całkowitym zamknięciu...
Odkryłem, że prawdopodobnie coś złego stało się z uszczelką głowicy, przybywa oleju a ubywa chłodziwa ;D Olej się pieni i ma brązowy kolor (chłodniczy jest zielony). Czy wymienione w 1 poście objawy pasują do usterki uszczelki głowicy? Dodano po 1 Pomijając oczywiście punkt 4
Głowica jest pęknięta ;/ I tu teraz pytanie czy opłaca się naprawiać. Głowica na szrocie ok 70 zł Uszczelka pod głowicę 40zł planowanie głowicy 50 zł silikony kleje olej itp 50zł robota 150zł lub ryzykować samemu Czy lepiej dołożyć 1000zł i kupić Daewoo tico które pali 3 litry mniej co w ciągu 2 miesięcy przejeżdżając 100km dziennie zwróci mi się już...
Co się dziwisz? Jeśli rurka nie jet chłodzona i "stoi" w niej powietrze, to nagrzeje się tak samo, jak kolektory wylotowy. Ciecz przejmuje przecież ciepło i chłodzi rurkę, w której pracuje. W sumie tak, płyn odbiera ciepło, ale żeby aż tak? A jeśli faktycznie planujesz wstawienie nagrzewnicy, to skonstruuj to tak, byś mógł wykorzystać ją też do ogrzewania...
Statystyki będą już popsute w stosunku do konkurencji nawet jeśli problem dotyczy co 10-tego auta, czy silnika. 260 tys to wytrzymuje silnik z TICO 0,8L, a poprzednie konstrukcje TDI jeździły 500-600 tys , a z małym remoncikiem głowicy, czy turbiny jeszcze więcej. W 2,0 TDI w naszych polskich warunkach 200 tys jest dobrym wynikiem, a 260tys b.dobrym...
nie sprawdzałem w jaki sposób mogę je sprawdzić na stole ? Podłącz radio, włóż kawałek kabelka zamiast anteny, podłącz głośniki i zobacz jak radio się zachowuje, czy dalej szumi jak w samochodzie, czy są te trzaski.Jak tak samo będzie się zachowywało no to wiadomo że masz uszkodzone radio (a jak jest nie markowe, to przypuszczalnie możesz mieć walniętą...
W 1.4 między 2 gen a 4 gen LPG będzie może 1 l różnicy spalania. 4 gen w c14se 82 mpi bez problemu, w 60 c14nz nie do końca będzie dobrze. Jak nie robisz tras to nawet nie myśl o sekwencji bo połowę jazdy po mieście będziesz na pb robił. W 2 gen podstawa to sprawny reduktor i ustawienie jej. Całe lato tylko na LPG śmigasz, w zimie trochę PB musi iść...
Gdyby nawet udało się złożyć do kupy taki silnik - blok od 2,0 i głowice od 1,6 to niestety moim skromnym zdaniem silnik nie bedzie pracował poprawnie. Tzn najprawdopodobniej bedzie przeplukiwanie tłoka nie takie jak ma być i silnik albo nie bedzie zbierał sie na obroty albo będzie zmulony. O jeżdzie najprawdopodobniej można by było zapomnieć. Pisze...
tico tak ale do polo sie nie umywa. polo to polo. super tani, mocny. 7litrów gazu na 100 km. niema to tamto. ja miałem i 3 lata bez wiekszych problemów. fakt uszczelka pod głowica poszła. ale po zrobieniu byla jak dawniej. najistotniejsze sprawy przy takim zakupie to podłoga z przodu. jak długo jeżdzi na gazie. czy nie sciąga. zapytaj o przednie zawieszenie,...
Wiem, że takich tematów było wiele ale proszę o cierpliwość... Sharan 96r. 2.0 benzyna. Gdy gorący to puchnie wąż co idzie do czujnika temperatury. Puchnie dość mocno nawet widać gołym okiem, że powiększa swą średnicę. Czy tak ma być czy jednak winna jest uszczelka pod głowicą?. Obserwuję sytuację od jakiegoś czasu i nie widać żadnych dodatkowych objawów...
Ale jak ja patrzyłem to na szrotach w mojej okolicy to dieselka to się za 300zł nie kupi najtańszy taki byle jaki to jakieś 700-800zł , a ja mom w domu silnik od passata B3 tylko że trzeba pierścienie zmienić bo już prawie nie ma spręrzenia. Mojego passata trzeba było odpalać na rozciąg bo rozrusznika to on już nie chciał zapalić. Dodano po 5 Dizzi...
każdego benzyniaka da się używać na gaźniku, pytanie tylko - poco? nie wiem czy tak bez problemu założysz aparat zapłonowy - może być wbita kulka - zaślepka w otwór olejowy w wałku rozrządu w ten w który wchodzi bolec aparatu zapłonowego (trzeba sprawdzić) - w Astrach F jest tak właśnie wbita kulka i jak zakładałem w swojej Astrze silnik 1.6 który był...
ja miałem z 8 lat temu Cieniasa 700 tylko to mi co miesiąc-dwa wywalało uszczelkę pod głowicą, wymieniałem ją już w 2 godziny od zgaszenia do odpalenia silnika, ale było to strasznie irytujące, ale poza tym samochód genialny, także kupiłem rozbitego Cieniasa 900 i przełożyłem (sam) cały zespół napędowy (silnik ze skrzynią, półośkami, chłodnicą, wybierakiem...
Panowie taka sytuacja, trasa 220km, na pace Lublina, Tico o wadze 650kg, 160km bez przeszkód, nagle zaczęło gotować wodę, zatrzymałem się na stacji, ochłodziłem silnik, dolałem 5l płynu i chyba z 2l wody, odpaliłem i pojechałem, może 4-5km i znów to samo więc dojechałem do kolejnej stacji, ochłodziłem, dolałem już wody ok. 6l i przejechałem resztę,...
:idea:ł co prawda to nie jest bo: 1. Zużywał dość sporo oleju, 2. Korozja progów (spora!) i na tylnej klapie także z tym ocynkiem coś chyba nie tak. Jak zużywa olej to znaczy, że silnik jest zajechany albo siada uszczelka pod głowicą. Zdrowe, zadbane punto nie bierze praktycznie wcale oleju. Rdza jest tylko i wyłącznie winą użytkownika a nie auta....
Natomiast pierwsze trzy które podałeś w linkach są trupami. Skąd wiesz byłeś oglądać te auta? Chyba koledze źle życzysz. Silnik opla 1,4 który lubi olej tak samo jak benzynę a sam opel rdzę (zapewne dziury pod nakładkami na progi) oraz golt 4 na 16 zaworowej głowicy (awaryjne popychacze hydrauliczne zapewne też pije olej), stilo wymaga sprawdzenia...
yhy 48kkm i co słychac jakies niepokojace dzwieki co by wskazywały na ponownie wytarty wałek rozrzadu? widocznie materiał wałków w matizie jest cos nie do konca teges,skoro w tico problem z tego co słyszałem niewystepuje,a głowice prawie takie same.
Witam zamierzam wsatwic wał od bisa (jest to wał o wiekszym skoku?) czy moge wstawic głowice splanowanowaną 5,5 mm od zwykłego malucha Prosze mi opisac dokładna modyfikacje. Z góry dziękuje
W/g mnie silnik 1.2 jest za mały na LPG, wiem że ludzi zakładają LPG to Tico czy CC 700 ale nie bardzo rozumiem co nimi kieruje :/ Jeśli już koniecznie chcesz LPG (bo robisz rocznie co najmniej 20 tys. km) to niech inni sobie mówią co chcą ale do tego silnika w grę wchodzi wyłącznie instalacja IV generacji, choćby STAG-300 czy Zenit. Wadą Punto jest...
Witam.Głowica jest z demontażu,ale sprawna.Jesli to Ci odpowiada,to daj znać .Dołącze zaprogramowaną pamięć ,bys i ten problem miał z głowy.Reset musi mieć stan wysoki ,a nie niski tak jak mi pisałeś.Ticof Dobra niech będzie przeleje 80zł. Reset ma stan wysoki pisałem z głowy teraz sprawdziłem. Na wszelki wypadek prześlij mi tego bina na maila. I odpowiedz...
To dodam jedno że po przełączenie na zakres FM odłączane było zasilanie dla triody ECH81. Triody lampy ECH81 nie uwzględniałem w bilansie zapotrzebowania na prąd na zakresie UKF. A Telefunken przewiduje dla heptody pracującej jako wzmacniacz p.cz. nawet dużo więcej, bo aż 18mA. Te po 10mA owszem przy braku sygnału. W praktyce będą niższe. W praktyce...
transit głowica głowica schemat głowica głowica głowica głowica stacja
membrana pompa paliwo oznaczenia koralików ferrytowych rozruchowy danfoss
sterownik świateł dziennych proste uklady elektroniki
Kod PK6.6555.0257EUA - Oprogramowanie Sony TV Jak wejść w menu serwisowe telewizora Manta?