Skan z orginalnej instrukcji od c-330. http://obrazki.elektroda.net/26_12391291...
Już wszystko wiadomo uszczelka poszła na 2 głowicy:)
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
W zwykłej zawory maja wystawać koło 2mm. Jeden z wydechowych jest już zagłębiony, więc zawor do wymiany, a i najpewniej gniazdo. Czyli głowica do obróbki
Rozkręcasz Pan cały silnik zalewasz gorąca woda i patrzysz gdzie cieknie, małe pęknięcie na bloku można kleić większe najlepiej kołkować,co do spawania to robota już dla zawodowców. Poza tym zaślepek w bloku czy głowicy nie montuje sie na sylikonie.Oringi są na dole tuleji. Pisząc "jak głowica byłaby zła " trzeba sprecyzować o co chodzi.
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Nie tylko bo nie wiadomo jak sama głowica wygląda. Jeżeli jest już przytarta to za wiele nie wskórasz. Więc w tym przypadku radziłbym oddać pompę chociażby na regulacje. Dobry pompiarz najpierw posprawdza co i jak wstawi na stół i będzie widział czy jest za mała dawka czy nie.
Generalnie we Władku zmiany wchodziły na bieżąco, co roku coś zmieniali. Numery katalogowe części silnika zmieniały się pomiędzy D21, D144 i D37. Około 1995 roku zrobili większą modernizację i wówczas silnik nazywał się D-120. Głowice nowy typ weszły ok. 1990 roku, czyli wersja ze świecą żarową. Tylko że wówczas głowica ma wystające zawory (jak w C-330)...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Głowica do remontu, skrakciała tuleja osadcza wtryskiwacza. Albo i sama głowiczka pękła... A co ciśnienia oleju, to wypadało by go wymienić, razem z filtrami, jeśli sie nie poprawi, to najtańszą opcją jeszcze jest wymiana pompy. Jeśli nie pomoże, silnik do kompleksowego remontu.
pierścienie do wymiany
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
witam mam prośbę do Kolegów mam --2 sprężarki stare polskie KP-2, jak z początku tego tematu z przed paru lat czy może ktoś wie gdzie można do nich kupić pierścienie ,bo pewno głowicy, sie nie da dokupić , ale sprawdzałem pasuje głowica od sprężarki z ursus c-330, tylko nie mam wiedzy -czy ta głowica od ciągnika by nadążyła w--- doprowadzaniu i odprowadzaniu...
wg instrukcji napraw 140-150 Nm
Z tym silnikiem był trochę inny problem, wcześniej pękła tuleja w dolnej części i woda dostała sie do oleju. Po wymianie tuleji i oleju to przy zimnym silniku ciśnienie było dobre a jak sie zagrzał to spadało. Ale tak sie jeździło aż zatarło panewki, dobrze że nie uszkodziło wału, tak że jak wymieniłem panewki ciśnienie jest bardzo dobre na wolnych...
Wał korbowy dokręć 200-220Nm , śruby korbowodowe 125-135Nm, głowica 220-240 Nm http://obrazki.elektroda.pl/4084153000_1... w kolejności jak na obrazku Dodano po 19 Najlepiej kupić sobie książkę KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE URSUS C330 na AGROMIE tam jest wszystko w miarę dokładnie opisane za ok 20-25 zł
Dodam jeszcze, że głowica była robiona. Co do zaworów to start ustawiłem na 0,2. I po dotarciu miałem je przeregulować jak się uklepią.
dziękuję za podpowiedź co do czujnika temperatury mam jeszcze jedno pytanie mianowicie odkręciłem korek wlewu płynu do chłodnicy, do rurki nadmiarowej włożyłem butelkę z woda zatkałem ręką otwór w którym zakręca się korek wlewu płynu chłodzącego i obserwowałem że co jakąś minutę może więcej wydostawała się bułka powietrza albo dwie, czy to może świadczyć...
Głowica swoją drogą ale możesz mieć opadniętą tuleję cylindra poniżej powierzchni górnej korpusu silnika. Może ci przez to wydmuchiwać uszczelkę. Głowicę daj do szlifowania bo może być przeciągnięta i podżarta korozją. Pod tuleje stosuje się podkładki montażowe różnej grubości w zależności od potrzeb dostępne w sklepie. A płaskość głowicy można sprawdzić...
tak tylko pierwszego dnia rozebrałem głowice spusciłem olej i zalałem chłodnice wodą i na nastepny dzien patrzyłem i było tyle samo wody ile dzien wcześniej chyba że może pod cisnieniem gdzies ucieka albo głowica
Witam. Mam problem z moim C330 po remoncie, mianowicie po 1. Ciągnik ciężko pali, to po 2. Jak dam mu więcej gazu podczas odpalania/dawkę rozruchową, bo jest tu pompa z C330 starego typu, to pali na 1. tłok i chwilę tak pochodzi i łapie na 2. Czemu tak może być? Początek wtrysku dobry, tuleje, tłoki, pierścienie 54 mth, głowica robiona, wtryski sam...
A jeśli jest minimalny wyciek spod głowicy od strony pompy wtryskowej to o czym to świadczy ostatnia głowica od strony zbiornika paliwa leci mi strumieniem olej czarny nie jakoś mocno ale po trochu zaczyna sie sączyć czego to objaw? i to w sumie tylko na tej głowicy jednej uszczelka wymienic na lepszą czy co?
Najlepiej to wyjąć wałek rozrządu (jeśli na nim nie ma pompki oleju) by zawory sie nie otwierały Jak nie rozbierasz karteru to patrzysz ile sie otwierają zawory, potem rozpinasz je. Na szlifierkę i tniesz po długości tylko by sie nie otwierały i montujesz je. Tylko najpierw zobacz czy ta nowa głowica pasuje do cylindra (czy uszczelka pasuje). No i oczywiście...
Na gruszce przy turbinie jest śruba, którą można zmniejszyć ciśnienie doładowania. Może być głowica zakamieniona.
Rozmawiałem ze znajomym odnośnie tejże przeróbki. Stwierdził że głowica C-330 nie może pracować z uszczelniaczami zaworowymi, prowadnice zaworowe są zaprojektowane do smarowania olejem i przy braku smarowania dochodzi do zatarcia zaworu w prowadnicy który kończy się połamaniem prowadnic.
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Witam, mam problem z Ursusem C 330. Jest on po kapitalnym remoncie silnika: został przeszlifowany wał, wymienione tuleje i tłoki, głowica też została wyremontowana, pompa wtryskowa z wtryskami poszła do regeneracji. A nadal ciągnik nie chodzi tak jak powinien. Jego problemy to: jak jest zimny ciężko pali, dopóki się nie rozgrzeje nie wchodzi na wysokie...
Powinien być w głowicy.
W moim przypadku pękła głowica pod sprężyną zaworu wydechowego i woda dostawała się pod dekiel głowicy skąd spływała kanałem popychaczy do misy olejowej.
Głowice do C-360 z firmy Ursus Chełmno - bardzo miękkie szpilki do mocowania wtryskiwaczy, w efekcie podczas przykręcania wtrysku ukręca się gwint na szpilce. Sama głowica wykonana z dobrego materiału, ale przy wymianie polecam zakup kawałka gwintowanego pręta i użycie go zamiast fabrycznych szpilek. Pompa hydrauliczna z Tucholi (od Zetora 7211, ale...
Dodam że w silniku przemarzła woda ale tylko głowica pękła blok nie bynajmniej tak ja stwierdziłem i warsztat. Że Ty tak uważasz to może uwierzę, a warsztat? Na jakiej podstawie tak stwierdził? Zrobił jakieś pomiary, sprawdzał ciśnieniowo? Co on w ogóle zrobił? Dlaczego warsztat się poddał i nie dokończył zlecenia?
Uszkodzona uszczelka albo głowica .
Jakie są objawy za bardzo przyspieszonego zapłonu i jakie opóźnionego? Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Ustawiłem zapłon zgodnie z instrukcją czyt. na pierwszym otworze, traktor ładnie odpala jest silny ale hałasuje, z silnika wychodzi taki dźwięk jak by coś stukało, trzaskało, a nie dawno był robiony remont wszystko się już dotarło. Pytałem fachowców...
Uszczelka pod głowicą.
Dym z komina jest. Paliwo przelewa się do zbiornika. Jedna głowica założona nowa , druga używana ale sprawdzona. Zanieczyszczenia się nie dostały.
Co do wody w oleju to wydaje się być oczywistym że występuje jakaś nieszczelność lub pękniecie spowodowane zamarzniętą wodą, która to jak wiemy zamarzając zwiększa swoją objętość. Do sprawdzenie głowica jak i blok silnika.
Gdyby pękła tulej to prędzej będziesz miał wodę w oleju.Takie jest moje zdanie.Najprędzej obstawiłbym uszczelkę pod głowica lub pękniętą któraś głowice!
Obstawiam jeszcze uszczelnienie tulei w bloku oringi z racji wieku i wody. Głowica może wystarczy zabić nowy brok tylko.
Wszystko wyjaśnione. Dziurka w głowicy miedzy kanalikiem wody a szpilka... Nowa głowica załatwiła sprawę.
Jak nie ma termostatu to pompa pompuje 90% przez mały obieg a tylko 10% przez chłodnicę. W obudowie termostatu musisz zatkać otwór małego obiegu tak aby 100% płyny było pompowane przez chłodnicę. wentylator musi pracować w obudowie, która jest przykręcona do chłodnicy. Bez tej obudowy wentylator nie przedmuchuje powietrza przez chłodnicę. Jak silnik...
Mam pytanie w sprawie ursusa c330, ponieważ już od dłuższego czasu nie mogę sobie z nim porodzić, a mianowicie chodzi o problem z zapalaniem na zimnym silniku. Kiedy chcę go odpalić po nocy (nie zależnie czy jest 11 stopni na dworze czy -1) to długo kręci i kopci tak na białawo, a gdy już zapali to przez pierwsze 10 sek. nie wkręca się na obroty i...
Witam ja też jestem za głowica bo pół roku temu przy 4011 głowica mi pękła bardzo blisko kanału wylotowego wiec moze to bedzie winą
Jeżeli silnik wypluwa olej to głowica do roboty i problemy z piciem oleju z filtra się skończą.A tak swoją drogą to przy wymianie tłoków,pierścieni i cylindrów konieczne zrobienie głowicy.
Na starej głowicy klepało, na nowej to samo dekle były podmieniane bez efektu Luzy zaworowe książkowo szczelinomierzem Zaznaczam że słychać tylko z 4 garnka i głowica jest nówka sztuka ze składnicy w Miechowie nie jakaś z aukcji Dźwigienki mają luz ale wzdłuż osi i żaden inny ale chyba on nie ma nic do tego Zobaczę zamienię jeszcze klawiaturę z innym...
Wystarczy zagrzać sam kolektor między filtrem a głowica i też w zimie pali jak złoto. Biały dym przy odpalaniu to odparowane a niespalone paliwo. Zbyt niska temp. powietrza po sprężeniu a tu winna jest kiepska kompresja. Co ma niby dać to grzanie kolektora skoro świece żarowe grzeją? Ciągnik ma niesprawną pompę wtryskową lub nieszczelną głowicę.
Witam potrzebuję pomocy wycieka olej z kolektora dodam że nie jest to wyciek ze szpilek jest wymieniona głowica tłok pierścienie co może być przyczyną
Była robiona tylko sama uszczelka czy i głowica dana do regeneracji? Jest to zwykła 30 czy ''M''? Jeśli zwykła to ile zawory wystawały ponad powierzchnie głowicy? Powinny coś koło 2,2 mm.
Za dużo kombinowania, osobiście zaczął bym od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Badanie to może dużo wyjaśnić. W przypadku słabego ciśnienia sprężania możemy podejrzewać nieszczelność uszczelki. Jednak jeżeli wymiana uszczelki została wykonana zgodnie z zasadami, to nie powinno być z nią problemu. To znaczy: po demontażu głowicy i usunięciu...
Uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub blok. Oleju nie przybywa?
Wymieniane tuleje, głowica i nadal cieknie czy to może być blok ? Proszę też o inne odpowiedzi.
Nie, zwyczajnie badziewiarsko poskładany silnik. Albo tuleja jest zbyt nisko, albo sama głowica jest krzywa.
Panowie minęło parę lat a fotek nie widzę. Dotkną i mnie ten problem po kapitalnym w papierach c360 84r nie znam historii. Aczkolwiek koło zamachowe ma 3 kreski dwie szerokie 1 pomiędzy mała. silnik wybite s4003. Wał poskładany był na głównych podkładkami z miedzi. Głowica każda inna. Oczywiście poskładane wszystko wg. instrukcji c360. Silnik od pierwszego...
Zdecydowanie zlecenie regeneracji. . W dobrych firmach w mojej okolicy regeneracja jednej głowicy (wymiana zawarów, gniazd zaworowych, prowadnic, planowanie głowicy) ze sprawdzeniem szczelności to 150-160zł/szt Dwa zawory, dwa gniazda, prowadnica w Agromie Kutno 53zł w detalu - czyli robocizna 100zł Nie jest to dobre rozwiąznaie pod względem finansowym...
Tak leci, po to ten korek jest. Tak on po to jest ale po remoncie nie jest to normalne. Głowica zrobiona?
Wał do jechał dzisiaj do Krakowa już po wstępnych oględzinach korby w sumie też Głowica robi się Wtryski czekam na weryfikację Coś jeszcze zmieniać przy okazji?
Fakt. Napisał, moja nieuwaga. Tylko kiedy ten remont był i na czym polegał. Sama głowica raczej nie wpływa na wydmuchiwanie oleju przez korek.
głowica planowana?? albo chociaż sprawdzona była?? być może jest pęknięta, albo źle założyłeś uszczelkę.
He he. Tak samo może powiedzieć niewprawiony mechanik o wydmuchanym zaworze lub uszczelce pod głowicą gdy dmucha w kanał spływu oleju lub na zewnątrz głowicy. Jest wrażenie jak by coś stukało w cylindrze. Zawór poznasz odkręcając kolektor wydechowy. Bo przeważnie wydechu zawory wypala. Głowica kombinuj, szukaj. Coś gdzieś misi być widoczne.
Witam! Problem dotyczy c330 po kapitalnym remoncie. W ciapku zrobione: -szlif walu / panewki -pompa po regeneracji -wtryski po regeneracji -głowica splanowana -zawory wszystkie nowe -tuleje, tłoki. Po złożeniu ciągnika i uruchomieniu ( za strzałem) okazało się ze spod uszczelki głowicy sączy się woda. Zjechałem głowica na stół. Woda poszła do oleju...
Witam, posiadam Ursusa 1634, silnik ZTS Martin, 1998 rok. Ostatnio miał problem z zapaleniem, dymił na biało. Wymieniłem filtry, przepompowałem i wtedy zapalił, lecz cały czas dymił i nierówna praca silnika. Następnego dnia już nie chciał zapalić, pompa wtryskowa podaje paliwo, wtryski sprawdzone u pompiarza są ok. Głowica zdjęta bo myślałem że uszczelka...
Podkładki pod tuleje podłożone. Dodam, że głowica po dokręceniu była zluzowana i ponownie dokręcona celem wymiany podkładek pod nakrętkami ( stare były powyginane i każda inna, miałem to tak zostawić, ale i tak nie udało się skończyć, więc następnego dnia kupiłem nowe, zluzowałem głowice i wymieniłem). Czy taki zabieg mógł zmarnować uszczelkę? i to...
Ciągnik wiekowy głowica pewnie też, nie znamy jej historii. Może być pęknięta. A może to być tuleja przegnita, pęknięta. Szukać.
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
Skoro ma mi miska pęknąć to może ktoś konkretnie napisze mi jak to dokręcić. Szybciej znalazłem to w instrukcji niż odpisałem Ci na ten post https://obrazki.elektroda.pl/8207568900_... Tutaj brakuje poprzedniego zdania:" Z zasady, duże powierzchnie np. głowice silników, misy olejowe dokręca się, rozpoczynając od środka i kończąc na...
To jest tylko test. Jeśli studzenie pomaga to pompa wtryskowa do regeneracji bo głowica pompy zużyta.
A głowice były robione? Może nieszczelene zawory moga byc przyczyna kopcenia głowica jest nowa klawiatura tez
Sprawdź czy na tuleji nie ma pionowego zarysowania. Ps. Tak szybko głowicę ściągnałeś?
Otworek w termostacie służy po to żeby była wymiana zimnego płynu na ciepły wokół termostatu w czasie gdy jest on zamknięty. I po części odpowietrza układ po zalaniu płynem. Zalać chłodnicę do pełna, zapalić ciągnik, dać mu pochodzić trochę i szukać bombelków powietrza, spalin, a na początku pracy szybko rosnącego poziomy płynu. Te objawy świadczą o...
Tak jak kolega ^^ puszcza Tulejka wtryskiwacza, tzw. szklanka. Przerdzewiała lub miejsce styku z głowicą puszcza. Wprawny mechanik wymieni to bez problemu. http://obrazki.elektroda.pl/6497973800_1... Koszt samej szklanki to 15zł. Do tego uszczelki "pod głowice, 3x kolektor, podkładka pod wtryskiwacz, podkładki nadmiaru". Jeżeli nikt...
Przecież napisał że głowica nowa. Sruby kolektora idą na przelot w kanały popychaczy sprawdz czy nimi nie sączy się olej. Jeśli nie to pozostaje jedna możliwość między tuleją a tłokiem.
Jak leje wodę do chłodnicy to przelewa się ona przez otwory antymrozowe. Przelewa się do głowicy a z głowicy kanałami popychaczy do miski olejowej. Jeśli wypchło te u góry to pewnie i boczne ruszyło i nie wiadomo jak reszta. Jak dla mnie to głowica do zrzucenia tym bardziej że po zabiciu nowych broków należy wykonać test szczelności głowicy. Blok też...
No właśnie też obawiałem się o te laski zaworów, dlatego oddałem żeby sprawdzili i tak jak wyżej pisałem żeby więcej wyfrezowali te gniazda zaworów. Bo względem wydechowych, a dolotowych była różnica jedne się chowały w głowice, a drugie były na równo z głowicą odnośnie zdejmowania tego z tłoków wolałbym tego uniknąć i nie wiem co zrobić żeby znów głowicy...
Głowica będzie sprawdzona na szczelność.Może wina tej tulejki,bodź razie będę mądrzejszy w poniedziałek,bo wtedy odbieram głowice od szlifierza. Tawocik też myślę dać,powinien nie zaszkodzić a może pomoże,czytałem też trochę,w necie i trochę osób go stosuje.Pozdrawiam
A więc tak zdjąłem głowice i uszczelka była ok. Po głębszych oględzinach cylindry wydają się ok, nie ma rantów. Na tłokach sucho wtryski też nie najgorzej wyglądają czyli silnik dobrze przepala. Podejrzenie padło na głowicę, że może być pęknięta także ona poszła do sprawdzenia. Mam drugą głowice która też potrzebuje remontu bo zawory już są cieniutkie....
Siema nie znam się bardzo ale mi jak strzelał to pompa wtryskowa do regeneracji i ma kopa jak nowy u mnie wyniosła 400zł a jak dymi na biało to może uszczelka pod głowicą?
Zawór ciśnienia nowy, głowica po regeneracji, olej również nowy jak i filtry, panewki na swoim miejscu wczoraj sprawdzałem, niedługo będe go odpalał to zdam relację.
Witam. Mam problem z moim ursusem c 330. Na wiosnę podczas obsypywania ziemniaków pierwszy raz zagotowało mi wodę, odkręciłem korek chłodnicy i uszło spore ciśnienie, a węże były spuchnięte. Okazało się że szła kompresja do układu chłodzenia to wziąłem się za wymiane uszczelki pod głowicą. Rozebrałem wszystko głowice dałem do regeneracji i zmontowałem...
Dobrze pali- zapłon niby dobrze ustawiony. Cofanie spalin w stronę ssania decyduje jedynie o jakiejś nieszczelności. Wykluczam iż tłok może bic o zawór. Nie wiesz dokładnie ile wystawały zawory ponad płaszczyznę głowicy? Ta głowica była pęknięta od tego czasu jak kupiłeś ciągnik?
Ile miałes tego mrozu 12 stopni? to dziwne,że wszyscy uczepili się bloku,który może pęknąć na końcu,chłodnica jest cała?,może pęknąć głowica przy gnieżdzie zaworowym,albo przegnite zaślepki przeciwmrozowe,poczują trochę mrozu i lecą,najpierw sprawdż ściągając głowicę,bez paniki,to tylko 1 godz. roboty
Mówisz chyba o zaślepkach z boku głowicy, nimi woda leciałaby na zewnątrz. W twoim przypadku pękła głowica lub raczej tuleje albo blok. Czeka Cię rwanie tulei, żeby zobaczyć co się stało.
ciagnik jest po kapitalnym remoncie nowe komplety nowy wał panewki głowica robiona pompa paliwa wtryskowa po regeneracji nowa pompa olejowa .. problemem jest to ze ciagnik dymi na niebiesko na wolnych obrotach moze przyczyna jest to ze jest dopiero w fazie dotarcia
Mam problem z c385 zaczął mi bardzo mocno dymić na biało z odpowietrznika koło sprężarki. Wymieniłem 4 zestawy (tłok,tulej,pierścienie) ,pompe olejową silnika, głowica po regeneracji, nalałem nowego oleju (superol) i cały czas jest to samo. Gdy wyjade w pole śilnik się rozgrzeje to ciągnik gubi ciśnienie oleju i dymi bardzo mocno z tego odpowietrznika...
Witam, przepraszam wszystkich za brak odzewu, ale nie otrzymywałem powiadomień o nowych postach. Dziękuję Wszystkim za odzew w temacie. Powiem tylko, że priorytetem dla mnie było zrobienie tego silnika tak żeby zdążyć przed mrozami, bo wszędzie była woda, woda z olejem. Wżery uzupełniłem klejem dwuskładnikowym do żeliwa, wyszlifowałem. Wyglądało po...
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Zrobić remont silnika pierścienie ,tłoki tuleje być może głowica do regeneracji wszystko wyjdzie w trakcie Myślę że temat wyczerpany
Witam. W moim 330 m też był podobny problem jak opisywany wyżej rozrusznik nie chciał kręcić więc poszedł do warsztatu do regeneracji, wymieniono mu tulejki itd, wszystko pięknie ale po dwóch tygodniach zaczęło się dziać to samo kiedy rozebrałem go sam okazało się że głowica rozrusznika jest już tak wyrobiona że nic nie dało wstawianie nowej tulejki,...
Witam Czy możesz dokładniej określić ten biały dym , [ czy może siwy , szczypiący ] o ile nie czuć w nim woni spalonego oleju , tylko spaliny i para wodna , oczywiście nie wyrzuca wody przez chłodnicę to jedynie uszkodzona głowica , pęknięcie które może wystąpić w kanale kolektora wydechowego , wodę w postaci pary wyrzuca ze spalinami . Natomiast jeżeli...
Witam, mam problem z moim ursusem c 330, którego nie mogę rozwikłać. Problem polega na tym, że po odpaleniu ciągnik bardzo wolno wchodzi na obroty praktycznie nie ma siły i kopci na czarno. Silnik był remontowany 2 lata temu( pierścienie, szlif wału, i kompletna głowica nowe gniazda, zawory, prowadnic itd.) problem się dopiero rozwinął postanowiłem...
Efekt będzie dokładnie odwrotny od zamierzonego. Co Ci po większej pojemności skokowej skoro głowica poda za mało powietrza a wtryski za mało paliwa.
powodem pierwszego zagotowania było iż pasek spadł ale uszczelka wtedy była założona 4 dni przed zagotowaniem termostatu nie ma chłodnica czysta teraz głowica została zawieziona do szlifowania i sprawdzenia szczelności zobaczymy jak będzie z głowica później będzie się dalej myśleć :)
Kolego jasiek1122 co ma zły zapłon , lejące wtryski , lub słaba pompa do odmy chyba nic . Na pewno kolega retnerqp napisał za mało szczegółów . Mogła być żle przykręcona głowica lub krzywa, wyrwana szpilka częsty przypadek w tych ciągnikach wtedy dmucha z tłoku na tłok i do oleju ,a odmą na zewnątrz . Wygląda wtedy jakby woda się gotowała .
Miałem tak przy c 330 jak zawory się wyklepały i podniosły na tyle że nie można było wyregulować luzu , bo opierały się o wałek odprężnika . Po usunięciu wałka wszystko wróciło do normy . Głowica działała jeszcze długo , aż w końcu trafiła do regeneracji . :|
głowica nie była testowana na płaskość, ale jak ona mogła się skrzywić?
Czy gdy wkręcasz go na obroty to słychać taki metaliczny stukot? Bo gdy tak jest to prawdopodobnie końcówki wtrysków są do wymiany gdyż dają nierówną dawkę paliwa (za mało paliwa w stosunku do zasysanego powietrza). Z twojego opisu właśnie tylko to wynika bo gdy głowica jest już zrobiona i pompa też to pozostają wtryski. Miałem taki przypadek gdy remontowałem...
Głowica na miejscu w sklepie 370zł. Tylko co może być nie tak w głowicach? Z filtrem powietrza czy bez jest to samo, koła rozrządu wymieniałem jakiś czas temu więc luzów nie powinno być, koła brałem z Chełmna i znaki porównywałem do starych kół więc powinny być dobre. Kąt wtrysku sam się raczej nie przestawił więc powinno być 24 stopnie. Przyrząd do...
Panowie, 3 głowica po regeneracji załozona dzis. Ciągnik po 4 dniach bez odpalania zapalił na jednego tłoka. Na 1 tłoka chodzi przez ok 3 minuty po odpaleniu, z drugiego tylko biały dym i nic więcej. Zauważyłem ze po zrobieniu przygazowki szybko pedałem gazu drugi tłok zaczyna sie odzywac, moze byc zacinajaca sie pompa wtryskowa ? juz nie mam głowy...
To nigdy więcej tak nie rób. Przez to moze pęknac głowica a nawet tuleja. Nie ma co więcej gadac. Jak ściągniesz to zobaczysz. :D
Olej był już raz wymieniany, w połowie docierania, teraz jest lotos turdus, wcześniej był superol cb40. Na wolnych go nie zostawiam, jeżeli pracuje w łuparce to obroty 1200 i też co jakiś czas mu te obroty zmieniam. Obciążenie zgodnie z instrukcją od 30 mth obciążenia do 3/4 mocy. Głowica była zdejmowana i coś mi nie wyszło, reszta głowic Trzyma od...
Jak już wcześniej pisałem silnik przeszedł generalny remont, głowice osobiście regenerowałem, wymieniłem prowadnice, przefrezowałem gniazda, i dotarłem nowe zawory, przeprowadziłem próbę szczelności wlewając naftę w głowicę i ani troche się nie zwilżyły zawory - więc stąd wiem że to nie jest wina głowicy, a poza tym silnik ma indentyczne ciśnienie na...
ursus głowica głowica cylinder ursus głowica ursus uszczelka
szyba wraca regent vermona przebieg samochodu
Moc grzałki w układzie trójkąt vs gwiazda STILL RX, FM-X, EXU – kod A3344: zwarcie AI-4 do UBat, blokada napędu, diagnostyka