Ten silnik tak ma. Zapewne efekt ułożenia kolektora. W końcu prawie 1 l na cylinder czyli sporo powietrza wciąga. A co do luzów to w dobrym tonie byłoby ustawić 0,2 mm na ssaniu i 0,3 mm na wydechu. Ja czytam głowica używana więc nie ma co siadać. Po prostu zakończ podziwianie jako, że już czas na prace polowe. Paliwo do zbiornika i wio. A do ogółu...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Z tym silnikiem był trochę inny problem, wcześniej pękła tuleja w dolnej części i woda dostała sie do oleju. Po wymianie tuleji i oleju to przy zimnym silniku ciśnienie było dobre a jak sie zagrzał to spadało. Ale tak sie jeździło aż zatarło panewki, dobrze że nie uszkodziło wału, tak że jak wymieniłem panewki ciśnienie jest bardzo dobre na wolnych...
Witam! Problem dotyczy c330 po kapitalnym remoncie. W ciapku zrobione: -szlif walu / panewki -pompa po regeneracji -wtryski po regeneracji -głowica splanowana -zawory wszystkie nowe -tuleje, tłoki. Po złożeniu ciągnika i uruchomieniu ( za strzałem) okazało się ze spod uszczelki głowicy sączy się woda. Zjechałem głowica na stół. Woda poszła do oleju...
Jest też możliwość że poszła uszczelka pod jedną z głowic i pcha ciśnienie w kanał spływu oleju. Ale ta teza jest mocno naciągana. Tak naciągana, że aż nie realna. Uszczelkę wywala na bok - tzn. pomiędzy cylindry, tam gdzie płaszczyzna docisku jest najmniejsza. Słaba kompresja, jeśli dodatkowo pluje olejem z tłumika to jeszcze wydarte prowadnice zaworów....
Witam Na początku napisze żę jedyny taki temat jaki znalazłem na tym forum to "Sprężarka z silnika 126p", jest on trochę stary i opiera się głównie na tym silniku dlatego zakładam nowy. W tym miesiącu mam zamiar zbudować wydajny kompresor, chce zbudować bo umiem i lubię robić takie rzeczy , a poza tym wychodzi to taniej niż kupno całego nowego. Na początku...
Ciekawi mnie czy końcówki wtryskiwaczy są dobrze ustawione na znak na obudowie wtryskiwacza. Nie każdy pompiarz robiący wtryskiwacze samochodowe wie o tym sam już się naciąłem. Ostatnio pokazało się kilka informacji o nowych wałkach rozrządu ze źle ustawionymi krzywkami przez to fazami rozrządu na pojedyncze tłoki. Sprawdź czy tak samo się dzieje po...
Odkręć kolektor wydechowy, odpal i przygazuj , będziesz widział jaki dym idzie z poszczególnych cylindrów. Problem może być z jednym cylindrem.
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Rozrusznik żwawo kręci silnikiem? Akumulator naładowany? Jak by nie było powinien zapalić na cylindrach które nie były ruszane. Jeśli umiesz zapodaj mu jakiegoś rodzaju samostartu.
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Witam mógłby ktoś podać jakim momentem i w jakiej kolejności należy dokręcić głowicę w tym Ursusie? Jest tam 6 cylindrów. Interesuje mnie również luz zaworowy. Wspomoże ktoś? Pozdrawiam
(at)Sentensed Jaką masz wersję KP-2 ? Jaka jest średnica cylindra ? Głowica z C-330 będzie bardzo dobra, sprężarki z ursusów mają na nich wydajność do 180 l/min (at)Abaddon666 Z częściami to raczej tylko w Czechach, albo od innej sprężarki, lub dorobić panewkę na wymiar. Mógłbyś wrzucić więcej zdjęć?
Musisz ściągnąć głowice i cylinder sprężarki ,wtedy dostaniesz się do wodzika w nim jest śruba która łączy z osią . Już nie pamiętam ale jak będzie za małe dojście to trzeba tłok zdemontować .
Skoro ma nową głowice i wtryski po regeneracji to nie po winno być to przynajmniej teoretycznie. Szczelność zaworów sprawdzisz samemu nabijając powietrze pod ciśnieniem do cylindra przez otwór wtryskiwacza. W nowych głowicach zdarza się że ciężko chodzi zawór i nie nadąża się zamknąć. Ale wtedy lubi walić w tłok. Wtryskiwacz sprawdzisz samemu przykręcając...
Jeżeli masz wymieniony tłok, cylinder pierścienie, to powinno być dobrze. Jednak myślę że problem jest mimo wszystko z głowicą z zaworkami.
Od sterowania zaworami w silniku jest rozrząd/wałek rozrządu i cały zespół popychaczy, a nie głowica. Gdyby rzeczywiście tłok walił Ci w zawory, to była by to raczej pojedyncza sytuacja i zakończyło by się pewnie uszkodzeniem głowicy i brakiem pracy jednego z cylindrów. Więc czy jest możliwe, że tłok wali Ci w zawory? Nie.
Jeżeli silnik wypluwa olej to głowica do roboty i problemy z piciem oleju z filtra się skończą.A tak swoją drogą to przy wymianie tłoków,pierścieni i cylindrów konieczne zrobienie głowicy.
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
Witam. W C360 można sprawdzić z której głowicy dmucha do wody poprzez podkładanie złotówki pomiędzy zawór a dźwigienkę w głowicy, aby odprężyć cylinder. Zapalasz silnik i na wolnych obrotach patrzysz czy dmucha.
Możesz dla spokoju dać dwie nowe na cylindry 2-3 lub 1-4. Wtedy nawet gdyby były rożnice to się zniwelują.
Witam. Po remoncie sprężarki w Ursusie 360, nowy: - tłok, - cylinder, - sworzeń, - pierścienie, - głowica. Sprężarka nadal nie bije ciśnienia. Można palcem zatkać wylot powietrza i ciśnienie go nie wyprze. Zmiana głowicy na starą daje minimalnie lepszy efekt. Słyszałem, że głowice można regulować tylko jak? Druga sprawa to pierścienie. Dowiedziałem...
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach, możliwe ze pękł pierścień lub wada w głowicy.
Podkładki mam 0.5 mm w gniazdach świeci stal. Mierzyłem na zamontowanych głowicach swoją metodą, rozpylacze wystają ok 4-5 mm. Rozpylacze ustawione na kreskę. Powiedz jeśli wiesz grzeniuw jakie ciśnienie jest przed pompą z pompki zasilającej. Czy grubsza uszczelka jednej głowicy, tej nie palącej może mieć na to wpływ. Dodam iż przy zapalaniu jak i pełnej...
fakt może cylindry i tłoki zostawił stare i jest teraz efekt
Nie znasz się nic a nic. Wymiana jest prosta. Ściągacz głowicę, miskę, korbowody. Ściągacz stare pierścienie, czyścisz rowki i zakładasz nowe. Montaż w odwrotnej kolejności. Tylko po co robić sobie niepotrzebną robotę. Starły się pierścienie to i cylinder zużyty, głowicą, wał.
Witam, dzisiaj w Fordzie Mondeo MK4, gdy go odpaliłem, zaczął się wydobywać dziwny metaliczny dźwięk z silnika i nie wiem, czego to może być przyczyną. Na dole załączam film, na którym coś słychać. To nie jest metaliczny dźwięk... Brzmi jakby uszczelka pod głowicą miała 'przedmuch' pomiędzy cylindrami .... Dlatego odgłos przypomina raczej bieg traktora...
Mi tak tłukło po regeneracji głowic. Zawory poszły nieznacznie wyżej i pokrywa zaworowa opierała się na miseczce sprężyny zaworowej zaburzając pracę jednego cylindra. Czy przy zdjętych pokrywach też waliło?
albo jest blok do czyszczenia jeśli to na 4 cylindrze lub najgorsze uszczelki tez czerwona ramka od strony popychaczy
Wtryskiwacze podają paliwo do cylindrów? Czy po "zajechaniu" silnika wystarczyła tylko wymiana uszczelki pod głowicą?
I zgadza sie :) uszczelka pod glowica, a wlasnie stukala woda w cylindrze. Dzieki za pomoc, mozna zamknac temat.
Ma zdjęciach cylindry w środku ładne więc Jak stał ze spuszczoną wodą lub nie na mrozie, może palony na sucho ....
He he. Tak samo może powiedzieć niewprawiony mechanik o wydmuchanym zaworze lub uszczelce pod głowicą gdy dmucha w kanał spływu oleju lub na zewnątrz głowicy. Jest wrażenie jak by coś stukało w cylindrze. Zawór poznasz odkręcając kolektor wydechowy. Bo przeważnie wydechu zawory wypala. Głowica kombinuj, szukaj. Coś gdzieś misi być widoczne.
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
30 minut to troszkę mało. Wiem że nafta jest rzadka i szybko penetruje, tylko że w cylindrze występuje wysokie ciśnienie. Nawet zawory w głowicy sprawdzałem zostawiając je co najmniej na 12 godzin. :D
Odkręć kolektor wydechowy i sprawdz czy dymi każdy cylinder. Jeśli jeden to pewnie pierścienie popękały lub zatarło je w rowkach. Jeśli wszystkie niestety wymiana kompletów.
Witam, mam problem z ursusem c 360 3p praktycznie co roku przepala się uszczelka pod głowica między 1 a 2 cylindrem po kapitalnym remoncie mięło rok czasu i znów to samo przepalona uszczelka co może być tego przyczyną?
Nie warto wymieniać samych pierścieni, roboty kupa a efekt mizerny. Koszt regeneracji jednej głowicy to około 130-150zł a komplet naprawczy na jeden cylinder mniej więcej tyle samo. Warto bo silnik tyka pózniej jak zegarek.
Zastanawiam się czy te świece umieszczone w kolektorze blisko każdej z głowic miałyby sens? Wszystko zależało by od sposobu ich montażu, żeby nie ograniczyć przepływu powietrza (mniejsze napełnienie cylindrów), może wzrosnąć zużycie paliwa.
Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy: 1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro...
Cóż się od nas spodziewasz? Skoro złożyłeś i uruchomiłeś to potrafisz. Teraz pozostało sprawdzenie, czy wtrysk występuje na obu wtryskiwaczach i czy jest ciśnienie sprężania. Gdyby w grę wchodziła woda w cylindrze to raczej rozrusznik nie poradziłby sobie nie mówiąc o pracy ciągłej. Wydmuchanie uszczelki głowicy też idzie namierzyć. Regulacja zaworów...
czy można wymienic sprężyny zaworowe bez ściagania głowicy z ciagnika? Czy to głupi pomysł i po ich wyjęciu zawory wpadną mi do tulei na tłok? Zawsze możesz odkręcić wtryskiwacze, i tłoczyć sprężone powietrze do cylindra.
ciśnienie na obu cylindrach to 22. Więc co mu dolega?Zauważyłem też że zawór wydechowy tego niedziałającego cylindra chodzi z lekkim oporem. Jutro mam zamiar wieźć tą nieszczęsną głowicę do regeneracji. Wie ktoś może gdzie to tanio robią w Białymstoku?
Tak, na 1 i 3 cylindrze był lekki ślad po zaworze wydechowym ale to było kilka tygodni temu, głowicę były w zakładzie, na tych 2 głowicach wymieniono prowadnice zaworowe bo się zawory przycierały. teraz ponownie miałem zdjęte głowice i już świeżego śladu nie było
Głowica swoją drogą ale możesz mieć opadniętą tuleję cylindra poniżej powierzchni górnej korpusu silnika. Może ci przez to wydmuchiwać uszczelkę. Głowicę daj do szlifowania bo może być przeciągnięta i podżarta korozją. Pod tuleje stosuje się podkładki montażowe różnej grubości w zależności od potrzeb dostępne w sklepie. A płaskość głowicy można sprawdzić...
A wtryskiwacze testowałeś? W 328 i innych ursusach da się wyjąć wtryskiwacze poza głowice i podłączyć rurki z paliwem tak by rozpylały poza cylinder wtedy łatwo ocenić czy cały układ paliwowy pracuje prawidłowo. Ładnie pyli nie kropelkuje. Bo zrobione wszystko tylko nie układ wtryskowy. Jeszcze wypadało by sprawdzić kąt wtrysku. Próbę olejową to bym...
Za dużo kombinowania, osobiście zaczął bym od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Badanie to może dużo wyjaśnić. W przypadku słabego ciśnienia sprężania możemy podejrzewać nieszczelność uszczelki. Jednak jeżeli wymiana uszczelki została wykonana zgodnie z zasadami, to nie powinno być z nią problemu. To znaczy: po demontażu głowicy i usunięciu...
Mam możliwość kupna cylindra (takiego samego i sprawnego), więc to nie problem, temat założyłem w celu porady czy jest sens zmieniać typ głowicy na np. taką, jak jest w sprężarce od Ursusa C-360? Ten typ co ja mam, to niestety jest to takie typowe made in china, blaszki zawsze trochę przepuszczają i przez to spada wydajność.
Witam. Zauważyłem że ubyło mi płynu w chłodnicy, więc odrazu zabrałem się za sprawdzanie i okazało się że uszczelka pod głowicą. Na szczęście tylko przedostała się na cylinder. Zdemontowałem głowicę, sprawdziłem szczelność i wziąłem się za czyszczenie. Zdziwiło mnie jednak, że po demontażu kolektora ssącego wylała się z niego woda. Zacząłem obracać...
ursus cylinder głowica cylinder ursus głowica
renault premium mid128 cancheck blaupunkt przewód koncentryczny antenowy
goodram pendrive wzmacniacz antenowy schemat
Zasada działania generatora SEMP: Flyback i samowzbudzenie Niedziałający głośnik niskotonowy Electro-Voice LZX 15P