1. Przy zimnym silniku pomaga odpalić gdy jest do góry.(pociągasz wajche do góry i odpalasz ,po chwili opuszczasz) 2. Przy ciepłym ma być na dole (gdy podnieśiesz blokuje prace silnika aż do zgaśnięcia). I tak ma być . Wajchy (ssania) używasz raczej w niższych temperaturach mniej niż 10 C. Latem mozna o niej zapomnieć .
Paliwa z dodatkiem bioetanolu nie można przechowywać przez dłuższy czas (max. kilka miesięcy), silnika nie uszkodzi, ale jak odstawisz na dłużej (powiedzmy kilka tygodni) to lepiej spuścić z gaźnika. Chiński silnik 139FMB będzie pracował na czymkolwiek co się spala, choćby i na samym etanolu. Pływak w gaźniku jest plastikowy i nie widzę absolutnie żadnego...
Ciężko powiedzieć. W moim pierwszym oryginalnym chińskim GB Street fachowiec wymieniał razem z dyszami (nie rozwiercaj - kup nowe) - przejechałem 50 tys. i sprzedałem. Kupiłem drugiego "rometa" wymieniony tylko zestaw 70cc, bez ruszania gaźnika i na moje oko działały tak samo. Nie zrobił nawet 5 tys. gościu mi go na parkingu przejechał... :( Najnowszy...
Regulacja gaźnika.
Zwykle odma jest wpięta do puszki filtra powietrza, albo przewodu łączącego puszkę z gaźnikiem...
Witam. Tak jak w temacie. Posiadam quada 125 z silnikiem o oznaczeniu 139FMB. Po dłuższym ppstoju kręci długo zanim odpali... Dodam że zawory regulowane, gaźnik wyczyszczony kompresja też dobra 9,5 bara. Co mu może dolegać? Na ciepłym nie ma problemu pali o strzał. Zauważyłem też że gdy nie chce odpalić i kręci to czasami strzela w gaźnik i przez filtr...
Jak największy cylinder, plus dobrana do niego głowica z wałkiem rozrządu, do tego gaźnik z większym przelotem plus tuningowy moduł zapłonowy - i wyjdzie niewiele taniej niż 1000zł za silnik 110 czy 125ccm. Oczywiście mówię o markowych częściach tuningowych, nie szrocie z portali aukcyjnych.
Nowy gaźnik i prądnica
Tu nie ma żadnego podciśnienia - jak zdejmiesz rurkę z gaźnika, to paliwo powinno grawitacyjnie sobie swobodnie spływać.
Witam serdecznie . Mam Junaka 901 z silnikiem 139fmb 109cm3 silnik po kapitalnym remoncie nowy wał kpl. Cylinder nowy gaźnik nowe filtry . Przy docieraniu go nie męczyłem ale było okey a teraz po nocy musi się nagrzać żeby się nie dławił a i tak czuć dławienie . Na biegu jałowym jak otworze szybko manetkę to się dławi na wolnych obrotach na wysokich...
Virago 535 ma pompę paliwa, ale do przetłaczania paliwa do gaźnika, z dodatkowego zbiornika paliwa znajdującego się pod siedzeniem (poniżej gaźników). Kilka motocykli miało tą elektryczną przeponową pompę paliwa, w których poziom paliwa w zbiorniku przy poziomie rezerwy znajdował się poniżej poziomu gaźników. Pompa utrzymuje niskie ciśnienie na wylocie....
Witam, przymierzam się do wymiany cylindra z głowicą na 72cc w silniku 139FMB, spełnia on normy emisji euro4 czyli ma elektroniczny gaźnik. I mam pytanie, czy w gaźniku elektronicznym po takim zabiegu należy wymienić dysze? Czy w tych gaźnikach euro4 nie ma dysz? Wymieniał ktoś cylinder z głowicą na 72cc w euro4 i powie jak to wygląda, czy trzeba się...
Witam, mam problem z silnikiem 139fmb 110cc. Zacznę od tego że silnik stał 3 tygodnie bez oleju, było ściągane Magneto, łańcuszek rozrusznika, w celu wymiany simeringów wału. Zaczęło się od tego, że po lekkim rozgrzaniu zaczęło coś piszczeć, po przejechaniu ok 15 km piszczenie bardzo się nasiliło. Niedługo potem silnik przestał się utrzymywać sam na...
wygląda na złą mieszankę (zbyt bogata) Jaki masz teraz gaźnik? jaki wcześniej? Dlaczego zmieniałeś? było coś robione z dyszami/iglicą/składem mieszanki?
Pompka oleju pracuje bez przeszkód? Rozrzad złożony prawidłowo? Napinacz łańcuszka? Jaki olej lejesz? Nie chodzi "na ubogo"? Robiłeś cos z gaźnikiem po zwiększeniu pojemności? Pokaz świece jaki ma kolor.
Teoretycznie gaźnik, ale to już czyściłeś. Sprawdź dla pewności szczeliny na zaworach.
Dziś wszystko przeczyściłem i to samo,lecz gdy był zdjęty filtr powietrza z całą obudową było ok ładnie wkręcała sie na obroty, ale nawet gdy do obudowy podłączyłem gaźnik bez filtra to juz to samo,regulacje nic nie dają gaźnik sprawny ,wymieniany był działającego motoroweru .
Witam, zastanawiam sie nad założeniem gaźnika od skutera 4t 125cc (pd26 lub pd24j) do silnika 110 4t FMB i w związku z tym mam kilka pytań : - Czy te gazniki są awaryjne ? - Czy silnik 139FMB będzie sie szybciej wkręcał na obroty na tym gaźniku? - Czy spalanie sie zmniejszy/zwiększy ? - Co zrobic z wężykiem podcisnienia skoro w skuterze ten wężyk idzie...
Więc jeśli na razie silnik zapala prawidłowo i zachowuje się tak jak powinien, to poprzestanę na samym wyczyszczeniu i regulacji gaźnika. Przepraszam za błąd w nicku, zbyt pospiesznie przejrzałem posty wyżej.
Ok to było uszczelnienie zaworów. Ale mam następny problem bo po przejechaniu chyba z 200 km pojawił się następny problem; Tak jakby silnik był zalewany paliwem, strzela i ogień z wydechu jak smok 😅 pomimo regulacja gaźnika nic nie daje bo przy zakręceniu mieszanki na max silnik nadal pali (a powinien zgasnąć) - jedynie reaguje na regulacja na obroty...
skoro paliwo wlewa się do zaworów i przelatuje do wydechu to chyba po prostu wałek rozrządu jest w takiej pozycji, że są otwarte 2 zawory na raz, skoro zawory są szczelne to nic innego do głowy mi nie przychodzi, próbowałeś wgl odpalić ? może coś z gaźnikiem nie tak, bo jak zaciągasz to czemu rzyga paliwem od razu do środka ?
Nie jestem fachowcem i sam mam problem ze swoim 139FMB, ale jeśli było dobrze, a teraz nie jest, to szukałbym przyczyn w nieszczelnościach. Odkręcałeś gaźnik albo jego łącznik? Uszczelki są dobre?
To moze byc nit, ale jak masz tylko jakis start pilnik to mozesz sie Nim w ucho podrapac...I jeszcze gorzej popsuc. To nie nit, a śruba z łeb zrywalnym, stosowana w stacyjkach samochodowych. Ma ten pojazd blokadę na kolanku do gaźnika i kolega chce wymienić, a ta śruba to rodzaj gwarancji. Silnik pewnie to 50 ccm, 139FMB.
To coś to silnik na bazie 139FMB? Jeżeli tak to luzy zaworowe do poprawy, IN 0,05, EX 0,08. Co z tą regulacją gaźnika? Domyślam się, że głowica dokręcona kluczem dynamometrycznym? Jaki jest teraz luz na pierścieniach tłokowych? Jaki luz tłok - cylinder? Prosiłem o pomiar ciśnienia sprężania.
Witam. Podczas jazdy jak i na biegu jałowym kiedy dodam mu gazu i puszczę manetkę trzyma obroty przez parę sekund (5-10s) nie da się wyregulować gaźnika (Jak ustawię mu obroty takie żeby nie zgasł to muszę wkręcić śrubkę od regulacji praktycznie do końca i wtedy jak dodam u gazu to ma jeszcze większe obroty które utrzymują się dłużej po puszczeniu manetki)...
Tak miałem taki przypadek koło było źle ustawione i mimo że rozrząd ustwiony na znaki silnik był słaby strzelał ( cofał paliwo do gaźnika). Dopiero ustawienie na środwk mijanki zaworów na GMP i od tego momentu zaczął chodzić. Nie mam pojęcia tylko kto czy co przestawiło koło. Ale podjerzewam że wkładane na gorąco.
Witam, chce zrobić swap motoroweru z 50 ccm 139fmb na 125 ccm, Junak 901rs. Zastanawiam się nad wyborem jednostki, żeby jak najmniej przerabiać, wymieniać. Do jednostki od razu jaki gaźnik wybrać? Czy trzeba by zmieniać iskrownik itp. rzeczy, jeszcze czym różni się fmb vs fmi. To te jednostki: https://motor-x.pl/silnik-kompletny-125c...
Witam forumowiczów! Nie mam pojęcia o co chodzi ale po krótce opiszę mój motorower oraz problem by dostarczyć wam jak najwięcej ifnormacji Motorower to Junak 901 Sport Silnik przerobiony z 50cc na 125cc Jednostka 139FMB Wcześniej nie było z nim problemów Mianowicie problemem jest to że silnik łapie niżej tzw. odcinkę oraz przerywa podczas jazdy po rozgrzaniu...
Witam! Wszedłem w posiadanie uszkodzonego silnika o oznaczeniu 139fmb, który ma pęknięty klawisz klawiatury rozrządu i coś ze skrzynią biegów (pierwszy bieg coś nie wchodził podobno). Silnik jest cały, kompletny, z gaźnikiem, rozrusznikiem. Czy do jego uruchomienia potrzebny jest moduł zapłonowy oprócz cewki? Zauważyłem że pod deklem od strony magneta...
Silnik 139FMB, a właściwie to już 147FMB. Jest problem z dość niestabilnymi wolnymi obrotami. Wydaje mi się że to wina ogólnie niskiej jakości tych gaźników. Regulacja wolnych obrotów, poza regulacją ilości paliwa (mieszanka) polega na regulacji położenia spoczynkowego przepustnicy. I tu chyba jest problem - przy poruszaniu manetką za każdym razem przepustnica...
Koło magnesowe musisz mieć od gaźnikowca, żeby to dobrze chodziło. Można też spróbować przerobić to oryginalne od wtrysku.
Witam , mam problem z motorowerem , wymienione sprzęgło , napęd , gaźnik , zapłon , problem polega na tym ze sprawdzałem już wszystkie opcje nawet zdejmowałem cylinder i szlifowałem zawory ustawiałem rozrząd no wszystko , i nic nie pomogło ze motorower nie wkręca się prawidłowo na obroty . na wysokich wchodzi dobrze jak dam manetke na maksa a z niskich...
Jeśli chodzi o kierunki to zapewne nawalił Ci Przerywacz kierunkowskazów, tania sprawa do 30zł. Zobacz jeszcze jakie masz ładowanie na akumulatorze, przepatrz czy kable nie są zaśniedziałe. Co do ciężkiego odpalania na zimnym silniku, czy dzieje się tak jak odpalasz motocykl codziennie? Może gaźnik jest źle wyregulowany i podaje zbyt małą dawkę paliwa?...
Dzień dobry, Kupiłem chiński motocykl z silnikiem 139fmb, poprzedni właściciel zmienił cylinder na 72 ccm. Świeca jest okopcona jak przy zbyt bogatej mieszance i przy wysokich obrotach poddymia na czarno. Dzieje się tak nawet jeśli ustawię mieszankę na ubogą. - oleju nie pobiera, przejechałem 300 km i ile wlałem tyle jest, - pali od kopnięcia, zimny...
Mam dość nietypowy problem z silnikiem 4T(139fmb). Motorower odpala bez problemów, praktycznie na dotyk, wolne obroty utrzymuje wzorowo. Gdy wyjadę również jest wszystko ok, jest moc, nie dymi. Po przejechaniu około 1km gdy zbliżam się do zakrętu, odejmuje gaz, w tym momencie silnik zaczyna się dusić, nie ciągnie, dopóki się nie zatrzyma czasem pomaga...
139fmb gaźnik 139fmb moduł 139fmb ładowanie
dht22 raspberry pralka połowa załadunek renault scenic pedał
pompa ciepła split pompa ciepła split
Hyundai i40 - Automatyczne światła dzienne i tylne Electrolux EWT1215 - Uszkodzony kondensator: diagnostyka i wymiana