Ten gaźnik ma przelew, przelej go i sprawdź czy ciepły silnik wkręci się na obroty podczas jazdy, jeśli przez około pół minuty będzie ok, zwiększ poziom paliwa, jeśli nie to, wyczyść gaźnik.
ojdyr A jakby mu dać np gaźnik z charta już na stałe :D?
To zdjęcie gaźnika. Mam problem z nim zapala na kopnik na całym gazie ale go przylewa jak zapali a gdy jadę przez jakieś 30 sekund ma moc na małym gazie bo jak da się ful to go przylewa albo nie dochodzi paliwo i robi się wtedy coraz słabszy. Pomóżcie.
Jeżeli nie zgasł po całkowitym zatkaniu wlotu do gaźnika, to znaczy, że jest nieszczelność na samej przepustnicy. Musi być mocno zużyta. Daj zdjęcia przepustnicy od przodu, tyłu oraz boku gdzie jest rowek ustalający położenie względem korpusu. Wsadź przepustnicę do korpusu prawie na sam dół (1-2 mm powyżej) i próbuj poruszać ją wzdłuż przepływu powietrza...
weż wyczyść gaźnik albo załatw inny zapłon
Witam. Chart 210 z elektronicznym zapłonem. Silnik oryginalny, gaźnik k60b. Silnik nie chce właściwie w ogóle zapalić. Iskra jest, układ paliwowy wydaje się być sprawny. Dopiero za ok 20 "kopnięciem" dochodzi do zapłonu, wał obróci się ok 2 do 3 razy i silnik gaśnie. Przy powtarzaniu tego zabiegu cykl pracy się wydłuża i po ok 5 minutach takiej intensywnej...
Regulowałeś nowy gaźnik, czy tylko zamontowałeś? Wszystko szczelne?
(at)rafik54321 - użytkuję taki pojazd od 50 lat - ten z foto wyżej / ostatnio sporadycznie / ale takiego przypadku jak samoprzestawiający się zapłon nie miałem... A masz już wstawiony zapłon CDI? Masa silników 223p cierpi na ten problem. Wyciera się najczęściej stopka platynek. Owszem jest tam filc który można olejem nasmarować, jednak i tak zwykle...
Simson wydaje mi się zbyt duży ale moge się mylić. Do komara do tuningu to wiem że ludzie ładują k60b, ja mam taki w charcie i jest ok. Bez trudu zamontujesz go do rometowskiego króćca. A spalanie na nim nie jest duże (w charcie u mnie ok 2,5 l/100km jak delikatnie jade to 2)
To jest oryginalny gaźnik, w chartach były 14 MC i Bing 1/14/206. Gotowałem go, bo tak mi to zostało polecone przez kolegę, motor był zajechany jak go kupiłem, a przed remontem chciałem odpalić i sprawdzić jak to działa. Zapłon oryginalny, moduł to GL133 (sprawdzony omomierzem, wszystko wydaje się OK). Iskrę sprawdzałem, przy ciemnym pomieszczeniu,...
czyli co na 1.8 ma być ustawiony na wolnych obrotach czy np. na kop-starterze. Zrobę dziś zdjęcia to wam pokaze jak mam zapłon. Może Wam to prędzej coś powie. Z tego wynika jednak że zapłon ustawiony jest prawidłowo. Nie mogę sobie jednak poradzić z ustawieniem tego przeklętego gaźnika. problem jest i na 16n1-5 z powodu prawdopodobnie nieoryginalnej...
Z tego co pamiętam ten silnik jak i silnik do Charta były przystosowane do najgorszego paliwa które już po ich wypuszczeniu odeszło do lamusa (nie mam już instrukcji ale była to chyba etylina 78 albo jeszcze niższa) przez co Simson jednak górował nad Chartem więc możesz spokojnie zwiększyć stopień sprężania przez splanowanie głowicy. Możesz nieco zwiększyć...
Świece jest nowa, ustawię tą przerwę w niej, silnik się kręci nie jest zatarty - już raz odpalił. W zapłonie jeszcze nie grzebałem, jedyne co dzisiaj rano zauważyłem, to to, że połączenie gaźnik-filtr powietrza było nieszczelne, dzisiaj dalszy ciąg prób;)
Ciekawy ten problem. Wygląda to tak jakby łapał lewe powietrze jak się nagrzeje ale nie wiem czy to realne. A jeśli jest zimny to da się tak w gaźniku obniżyć przepustnice żeby zgasł ( jak będzie ciepły też spróbuj ).
Witam. Mam Rometa charta z własnoręcznie przerobionym zapłonem, na cdi od skutera 12v. Przez rok działał bezawaryjnie, ale niestety zaczął słabnąc i doszło do tego że nawet na jedynce, na równej drodze, nie da się jechać. Wymieniłem łożyska na wale, uszczelnienia, tłok, pierścienie i gaźnik, ale bez efektu. Czy to wina modułu, czy statora?
Gaźnik typu BING do simsona o większym przelocie - 18 mm. O cylindrze większym niż 50ccm niestety nic nie słyszałem.
Problem rozwiązany przyczyną było rozkręcenie się silnika na łączeniu połówek i tym samym wydmuchanie uszczelki. Rozkręciłem silnik wymieniłem uszczelkę i gaźnik również zmieniłem na nowy ponieważ był bardzo zmasakrowany przez poprzedniego właściciela. Problem znikł całkowicie zamykam temat.
Po zmianie na oryginalny zapłon, wszystko jest z obrotami ok, ale jednak to była wina gaźnika. Na oryginalnym zapłonie było ok, ale po zmianie trzeba było zmniejszyć dawkę paliwa. Już wszystko ok.
Miałem na myśli iż chart subiektywnie wydaje się mocniejszy. Po prostu, kiedyś chartem holowałem jawkę i spokojnie na 2 biegu mogłem jechać, dawał radę. A znowu jawka charta ciągnąć nie dawała rady (tylko na jedynce jako tako). Czy zawzięty fan - raczej nie :) . To już nie te czasy. Jawka jak się na niej siedzi to wydaje się taka drobna, delikatna,...
To człowieku nie myl kaloryczności paliwa z oktanowością! BO TO NIE JEST TO SAMO. I ta benzyna 78 oktan wcale nie była aż tak dużo bardziej kaloryczna niż współczesna. Jeżdżenie junakiem 4T na współczesnej benzynie bezołowiowej może się skończyć źle. Dla takich pojazdów jest właśnie benzyna 95U. I być może twój junak źle pracował właśnie dlatego że...
Witam, Mam 2 problemy ze swoim Chartem oto one : 1.Gaznik MC14, mam problem z nim a dokładnie z jałowymi obrotami, faluja są nie równe, raz chodzi ładnie równo raz wkręca się sam mocno - o co chodzi z tym ? Zamówiłem sobie co prawda nowy gażnik MC14 ale chciał bym dojść z tym co jest nie tak, czy może standardowo tak było z tym modelem gaznika? Prosze...
pomóżcie mi bo ja już nie wiem co mam robić zrobiłem dużo rzeczy przy nim a on tylko raz mi zapalił i to jeszcze z popychu.Ustawiałem chyba z 15 razy zapłon, gaźnik się zapycha ale czyszcze, (wyregulowałem gaźnik) w gaźniku pływaczek nie tonie, ustawiony jest na 7/14 a mam na krótko go podłączonnego bez akumulatora ale chciałbym w przyszłości zrobić...
moze i warunki do remontu mam (bo jakiez to warunki trzeba miec zeby simsona naprawic... No jeśli nie widziałeś filmu firmowego IFY to byś się mógł zdziwić Naprawić potrafię na słuch i z ręki ale zrobić wszystko u siebie bez chdzenia od annasza do kajfasza to należy mieć: 1. Praska do demontażu wału korbowego 2-3T 2. Śruba mikrometryczna zew/wew 3....
Witam. Czasami wiedza z ksiażek się przydaje z obsługi i naprawy Motorowery "ROMET" aut. K. Kociński, J. Przybyła, E. Jaruzel , Romet Chart 50, Romet Ogar 200, Romet Ogar 205, Romet Kadet 50, Romet Komar 50, Romet Motorynka 50. Bardzo przydatna książka przy remoncie oraz przy codziennej eksploatacji motorowerów marki Romet. W podręczniku między innymi...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Moduł jest na 99,9% sprawny. Ma piny 1, 15, 31 i G z czego G i 31 w instalacji skody są zwarte i idą do impulsatora. Silnik odpala na nim ale chodzi bardzo nie równo, czasem traci iskrę, tak przypuszczam (chodzi nagle robi takie buuuu i znowu chodzi). Jest bardzo niespokojny, natomiast minimalne pociągnięcie za manetkę gazu wiąże się z natychmiastowym...
Jaki to jest rozmiar opony? Jeśli typowa 9" to to gdzie kupiłeś oponę z takim bieżnikiem? Wydaje mi się że klocki są po prostu większe niż w gumach motorynkowych. Ogólnie Fajna konstrukcja ale z doświadczenia wiem że słaba głównie za sprawą silnika i marnego zawieszenia. Dla kogoś kto waży mniej niż 50kg jest może namiastką crossa więc nie czarujmy...
Witam . Po przeczytaniu tego tematu i chęci posiadania jakiegoś motocykla, również postanowiłem coś zbudować . Obecne koszty silnika , przekładni i zbiornika to 300 zł - czyli jakieś 2000 taniej niż chiński skuterek , ale nie chodzi tylko o pieniądze - satysfakcja ze zrobienia czegoś nie powtarzalnego samemu co działa i udoskonalanie wynalazku to największe...
Dokładnie, jak pisze kolega chart211. To cały zestaw do naprawy gwintów M6, czy to karterów, czy np. szpilek pod gaźnik, czy otworów pod pokrywy sprzęgła i magneta.
To jak wyregulować przerwę na świecy jeśli nie szczelinomierzem? Na "oko" Mówiąc szczerze jak ustawiam "na oko" w piżdzikach, ale "kilka" świec już w ręku miałem. Sztuka "mówi", że powinno się używać specjalne kalibrowane druciki. Obejrzyj sobie wypaloną elektrodę świecy, to będziesz wiedział dlaczego.
witam. zakupilem rometa chart'a i mysle nad lekkim tuningiem. W silniku wymieniony jest cylinder, tłok, pierscienie, simeringi na wale, tlumik od simsona, gaznik BING 14. Chcialbym zalozyc sportowy tlumik. Znalazlem na allegro cos takiego: http://obrazki.elektroda.net/22_12060213... Co o tym myslicie? Mam jeszcze jeden problem. Motocykl nie...
cewka chart chart moduł ładować chart
focus ciśnienie silnik symphony telefon wzmacniacza audison
somfy dexxo optimo pompa ciepła
Przetwornica DC-DC 36V/48V/60V/72V do 12V – schematy, LM5576, UCC2897A, Vicor, TDK-Lambda Jak włączyć hulajnogę elektryczną Gunai bez pilota?