Kompresja sprawdzona? Nie zapali nawet jak podlejesz paliwa w gaźnik?
Yyy czy ten silnik nie jest na dotarciu? Tj ma mniej niż 1000km przebiegu? Pamiętaj że gaźnik reguluje się pod silnik. Czekaj, piszesz że masz komarka, a przypadkiem cewka WN nie pasuje od komara? Druga sprawa że komarek ma mniejszą moc, więc mniej pali, więc mieszanka jest uboższa... Wg mnie reguluj gaźnik.
A mi właśnie gaśnie z powodu zalania. Pochodzi z sekundę i koniec.
W przepustnicy jest iglica, możliwe że zapinka jest poluzowana lub wypadła.
w przepustnicy gaźnika.
Witam. W trakcie "pompowania" wylewanie się paliwa przez otworek przelewowy to normalne zjawisko. Opuszczasz w ten sposób pływak, otwierasz zaworek i paliwo wypełnia komorę pływakową, a gdy ta się wypełni to wypływa na zewnątrz. Ale jest to prawidłowe tylko podczas naciskania pompki. Pozdrawiam.
Witam. Kupiłem niedawno rometa ogara 205 z 3 biegową skrzynią. Gdy go kupiłem miał zepsute magneto <nakrętka się obrobiła>. Gdy naprawiłem tą usterkę zobaczyłem że w "magnecie" jest jakiś rowek. Pomyślałem że na wale powinna byś wypukłość pasująca do tego rowku. Okazało się że nie. Na wale nic nie ma. Gdy odpalałem na Tzw. Dawkę to nic nawet nie...
Kolego co do sprzęgła rozbierz i sprawdź jeśli tarcze są cienkie to wymień tylko ostrzeżenie dla początkujących kosz sprzęgłowy pod blaszką posiada bardzo mocną sprężynę. A co do siły to tak w gaźniku ustaw iglice na środek i jeszcze jedno sprawdź zapłon jeśli się na tym nie znasz to daj to komuś kto potrafi. Pozdrawiam
A czyściłeś gaźnik?
Najpierw sprawdziłbym jeszcze raz uszczelkę pod głowicą cylindra i pod cylindrem, połączenie gaźnik-cylinder a jeżeli wszystko będzie ok to spróbował bym wyregulować gaźnik
Kompresja w jakim stanie. Pewnie trzeba ustawić zapłon. Klin magneta do sprawdzenia.
Od wolnych obrotów ma mniejszą średnicę, strzelanie w gaźnik to raczej zapłon, wyprzedzenie 3mm przed GZP
W mojej motorynce ostatnio nie mogłem ustawić wolnych obrotów, więc pomyślałem żeby wyczyścić gaźnik i tak właśnie zrobiłem. Wziąłem sprężarkę i go przedmuchałem, ale po czyszczeniu gaźnika(gaźnik to GM 12) nadal nie mogę ustawić tych obrotów, śrubkę od obrotów mam wkręconą na maxa ale i tak gaśnie. Moje pytanie brzmi, co muszę zrobić żeby to jakoś...
To znaczy, że paliwo lub (i) filtr powietrza zatkany. Być może jak spuszczałeś paliwo w celu wymiany kranika to się poodrywały jakieś farfocle ze zbiornika i pozatykały kranik lub gaźnik. Paliwo spływa zbyt wolno do komory pływakowej i efekt jest taki, że chodzi tylko tyle ile ma paliwa w gaźniku.
zimna to odpali pochodzi i jak chce dodać gazu to dostaje muła i gaśnie. 1. Ustawienie kranika 2. Regulacja mieszanki śrubą przy gaźniku.
Jest jeszcze jedna możliwość. Ściągnij magneto (będzie potrzebny ściągacz) i sprawdź klin czy się nie ściął.Jeśli tak się stało to nie ustawisz zapłonu. Przy pierwszym rozruchu napompowałeś tym dzynksem w gaźniku paliwo?
Witam wszystkich pozwolę sobie zadać pytanie chodzi o gaźnik do motorynki silnik kwadraciak 023 chodzi o ustawienie śrubki od mieszanki otóż jak wkrece ją na Maxa to silnik się wkręca na obroty ale jak wykręcam to coś muli o co chodzi skoro trzeba ja 1.5obrotu wykręcić
Do ustawienia gaźnika silnik musi być nagrzany. Jeżeli nie możesz ustawić jałowych obrotów, sprawdź szczelność gaźnika z cylindrem.
Uszkodzona cewka zapłonowa ta pod kołem magnesowym lub kondensator. Rozgrzewa się i po iskrze. Sprawdź czy zaraz po takim zgaszeniu na pewno jest iskra. Bywa że czas spędzony na czyszczeniu gaźnika wykręcaniu świecy jest wystarczający do ochłodzenia cewki i motorynka zapali. A naprawiającemu się wydaje że to na pewno gaźnik albo świeca.
Witam, posiadam gaźnik do ogarka i motorynki to jest gaźnik f12 I mam pytanie: czy spotkał się kiedyś ktoś z dysza do tego gaźnika? Gdy w internecie szukam frazy: dysza wolnych obrotów Romet ogar f12 to Wyskakuje tylko ta śrubeczka mosiężna. Nie wiem możliwe że to się nazywa jakoś inaczej. W każdym razie chodzi mi o tą część która znajduje się pod przepustnica,...
Skoro jest iskra, to zdejmij i wyczyść gaźnik, wlej świeżej mieszanki.
w motorynce nie ma filtru powietrza a zapłon jak bym go ustawił to i tak motorynka tak samo chodzi i ta śrubka od regulacji powietrza w gaźniku to też nic nie pomaga przy kręceniu
A jak się ustawia gaźnik bo jeszcze tego nie robiłem.
Minęło zaledwie 9 lat od kiedy dałem sobie spokój z naprawą motorynki, ale wystarczyło by ochłonąć i żeby bratanek się nią zainteresował :D Zabrałem się za sprawdzenie zapłonu, iskra cienka jak igiełka koloru fioletowo niebieskiego. Do wsuwki od gaszenia wystającej z silnika podłączyłem drugi kondensator, jego masa do masy silnika. Iskra zrobiła się...
Witam. Ostatnio regulowałem zaplon i gaźnik. Od tego czasu motorynka po nagrzaniu chodzi na wolnych obrotach i po chwili gasnie. Śrubka od obrotów jest wkręcona na maxa. Na zimnym już nie gasnie. Jak myślicie co to może być? Mi już brakuje pomysłów. P.S: motorynka nie chce odpalić bez dodania gazu
- Świeca nie ma przebicia? - Przewód od świecy nie ma przebicia albo nie wyleciał przy iskrowniku jak grzebałeś? - Gaźnik daje paliwo? - Masz założony filtr na przewodzie paliwowym? - Sprawdź czy się pływak nie zablokował. - Ewentualnie wyczyść gaźnik dla świętego spokoju.
Zapłon w motorynce z silnikiem simsona nareszcie udało mi się dobrze ustawić jeszc tylko pozostało podłonczyć elektryka bo jest wszystko na krutko. I jeszcze wytególowac gaźnik amal 16 bo motorynka chodzi idealne na połowie ssani czyli musze dać chyba ide ich w górę i będzie wszystko idealnie.
Witam posiadam motorykę która po odpaleniu pochdzi chwilę i gaśnie. Po ponownym odpaleniu pochodzi chwilęi zgaśnie. Nowa cewka, świeca, kondensator, fajka razem z kablem. Proszę o pomoc. Sprawdź podstawową sprawę: czy masz drożny otworek/rowek odpowietrzający bak. W motorynce brata, aby taki problem się więcej nie powtarzał zrobiłem w korku małą dziurkę...
Iskra już jest posprawdzałem czy niema nigdzie przebicia,zwarcia i wymieniłem kabel WN choć tamten też był nowy.Motorynka na razie nie działa ale to już coś z gaźnikiem trzeba pokombinować.Dzięki wszystkim za pomoc.
Ok, sprawdze to. Ale narazie mam inny problem, szpilki które trzymają cylinder mają już objechany gwint i dzisiaj, gdy jechałem motorynka zaczeła mulić się i zauwarzyłem że się dymi spod cylindra, więc dopiero w poniedziałek moja motorynka odpali.
Witam posiadam motorynkę z silnikiem dezamet023. Bieg 1 wbija się ładnie idzie jak szatan ;) wkręca się na obroty kompresję ma bardzo dobrą Ale problem mam zbiegiem 2 jak wbije go to motorynka się dusi albo gaśnie sprzęgłu jest ok olej jest gaźnik wyczyszczony zapłon ustawiony co do mm. Proszę o odpowiedz.
A guzik prawda. Przy maksymalnej prędkości, z pełnym gazem, ma jechać płynnie i równo, nie ma prawa nic przerywać. Przyczyn może być mnóstwo. Gaźnik i zapłon do sprawdzenia ogólnie mówiąc.
No wybacz, jeżeli w silniku z wtryskowym systemem zasilania ktos montuje gaz na śrubę to to poprawnie nie może działać. Tzn w niektórych szczególnych przypadkach może i ędzie ale i tak trzeba tą śrubą ciągle kręcić np w zależności od zatankowanego gazu, temperatury otoczenia itp. Jak myslisz, po co producenci samochodów sie silą na jakieś skomplikowane...
Dzięki za te rady , gaźnik jest czysty, wyczyściłem go niedawno , miałem wcześniej motorynki i te sprzęty, więc nie jestem ciemny w mechanice , a co do mojego gaźnika jest orginalny, nie żaden "z allegro " . Wczoraj przy nim grzebałem i simek o wile lepiej chodzi . Także dzięki za rady :P
1. Nie jest normalne. Jeśli linka gazu nie jest za mocno zaciągnięta to najprawdopodobniej silnik zasysa fałszywe powietrze pomiędzy gaźnikiem i cylindrem. 2. Odpala się bez naciskania sprzęgła. Jeśli tak robisz i się ślizga to trzeba poluzować sprzęgło. Chyba, że jest zużyte i się ślizga. Nie zaciągnąłeś za mocno linek? One powinny mieć nieco luzu.
gaźnik do : komara motorynki itp jest przekroju fi 12 zakładaj od niemieckich motorowerów obojętnie jaki i będziesz miał jeszcze ssanie, 16n1>> przekraczały emisję spalin i dlatego wypuścili 16n3>>. nie zapomnij założyć przewodu przelewowego do komory pływakowej by pojazd ci się nie zapalił jak wypłynie z komory paliwo na pochyłym zakręcie lub gdy zawór...
Co kryje się za słowem ''dudni"- sprawdź świecę zapłonową, gaźnik. Wyślę Ci w PDF -jeżdżę motorowerem. Na PW podaj mi emaila.
Pewnie nie dostaje paliwa. Stare paliwo trzeba było zlać, wyczyścić zbiornik, a nawet może i gaźnik. Po 4 latach różne syfy mogą siedzieć. A świecę jak wykręcisz to sucha czy zalana?
Przy gaźniku mam tę siatkę, nie jest zapchana ani brudna. mieszankę robię 1:30, a olej to mixol.
Ja tam bym postawił na czyszczenie mechaniczne. A na zabezpieczenie jest inny sposób. Po prostu zalewać motorek konkretniej. Jeśli w baku będzie 3/4 paliwa to nie zardzewieje. A poza tym proponuje jeszcze filterek na wężyk od kranika i nawet jeśli jakiś syf powstanie to tam się zatrzyma;) U mnie zdało to egzamin, i jakiś rok nie czyszczenia gaźnika...
Witajcie :wink: Zachęcony możliwością tuningu mam do was parę pytań. Czy jest tu ktoś kto potrafi zamawiać z ebay? chodzi mi o gaźnik bo ten dellorto 14,9. jest strasznie drogi. Może być nawet ten sportowy no name :P I kwestia wydechu od jakiej motorynki najlepiej brać wydech jeśli chodzi o poprawę osiągów? Pozdrawiam wszystkich fanów mowera i czekam...
Witam. Mam problem z motorynką. Po kilku latach udało mi się ją przywrócić do życia. Wymieniłem przewód wysokiego napięcia, olej, fajkę, kondensator, wyczyściłem gaźnik. Lecz po przejechaniu ponad kilometra silnik gaśnie i nie ma iskry. Wkręciłem świece o wyższej ciepłocie lecz to też nic nie dało. Proszę o pomoc i jakieś sensowne odpowiedzi.
nie wiem jak to jest w simsonie ale ja miałem motorynte i też pare razy tłok mi stanął :], okazało się, że coś źle zakładałem, facet w warsztacie zrobił i wszystko śmigało :]. Gdzieś już temat o tuningu jakiegoś motorka widziałem. Ja w motorynce miałem rozwiercony cylinder, przerobiony gaźnik, dysze, dolot powietrza, zębatki i ogólnie silnik po remoncie...
Witam, mam problem z moim romecikiem a mianowicie pali od kopa wchodzi na obroty bardzo dobrze...ale...jak bym nie ustawił zapłonu to i tak będzie bardzo słaba:( aha kompresje ma ładną, gaźnik też jest w porządku więc co mam z nią robić?? pomocy!! za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam!!
Witam , gdy moja motorynka się nagrzeje strzela , początkowo myślałem że z tłumika , ale gdy filtr powietrza wypadł to doszło do mnie że to z gaźnika. Mam w gaźniku takie małe "ułamanie" (na obrazku Pomarańczowy kolor) , oraz ta "siateczka" gdzie sie wkłada filtr powietrza jest luźna , śrubki nie idzie to końca dokręcić (strzałka na foto) . Czy to strzela...
1. Nie zawsze, ile lejesz oleju do paliwa ? 2. Porządna regulacja sprzęgła. 3. Porządna regulacja sprzęgła. 4. Regulacja automatu. 5. Patrz, pkt. 2 i 3 6. Zła ciepłota świecy, zła regulacja gaźnika. 7. Patrz wyżej. 8. Do wymiany simmeringi ! Ciągnie olej. Stąd też, pkt. 1.
No chwile poprykał i tam próbowałem ustawiać tą śrubkę przy gaźniku, ale nic z tego, zobacze jeszcze raz bez gaźnika tak jak piszesz, ale czy aby napewno 2 mm przed gmp bo znalazłem tam opis wszystkich silników romet komar jawka itp i tam napisane jest że 2,7 mm do 3mm Dezamet 023 - Ogar 205, Motorynka 301, Motorynka 50-M-3 Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm...
Jeszcze nie wiem co ze spalaniem bo delikatne problemy miałem z dawkowaniem wody Raz było za dużo raz wcale Wtryskiem możesz dokładnie dawkować ale w reaktorze get chodzi o zamianę wody w przegrzaną parę wodną i dostarczeni jej do silnika Podobno z wody wytwarza się w tym reaktorze właśnie gaz GET Czyli może i wodór Nie wiem Nie wnikam Sprawdzić nie...
Jakoś trzeba ten czujnik zastąpić... niektóre konstrukcje korzystają z czujników optycznych, inne indukcyjnych/Halla. Natomiast nie bardzo wiem co miałeś na myśli, pisząc "nie ma czujnika kiedy wejść na obroty" :/ O obrotach decyduje przepustnica i gaźnik. Układ zapłonowy nie steruje obrotami silnika.
Też tak myśle ale tam jest gaźnik wielkości grochu ;) no może troszku większy piłeczki do pingponga, patrzyłem tam, okręciłem dekiel i jakaś membrama tam jest i finish (to nie te czasy co sie w motorynce czyściło, czy też MZ) Może ktoś wie jak sie za to zabrać
To chyba nie jeździłeś starymi komarkami i rometami. Nawet w motorynce zapychały się kraniki i to nie w odstojniku. :| Z filtrem tylko na rurkach w zbiorniku, jeśli wiesz o czym mówię.
Witam, Mam problem z motorynką pony 301 a mianowicie (ustawiałem zapłon). Wymieniłem w niej: - cewke WN - kondensator - przerywacz - gaźnik Jak dziś ustawiałem zapłon i przerwe na przerywaczu to malutka iskra sie pojawiała ale przy mocnym kopnieciu i tylko czasami.Proszę o pomoc.Z góry dzieki.
Stałem się posiadaczem już nie najnowszej kosiarki, chyba firmy Stiga, Made in Szweden. Chciałem zapytać jaką zastosować świece, gdy ją dostałem siedziała w niej NGK BR7HS. Kosiarka po około 5 minutach pracy traci moc i gaśnie. Po ochłodzeniu normalnie odpala, i dalej można robić, aż ponownie zgaśnie. I pytanie dotyczącej świecy, ta się chyba tam nie...
Witam. Mam motorynkę Romet Ogar 205 2- biegowy. Normalnie odpala, ale jak się doda gazu, to strzela z gaźnika. Wylatuje troszkę dymu oczywiście. prędzej tak nie było, do póki nie dolałem paliwa. Dodam jeszcze, że motor nie ma takiej mocy jak prędzej. Pod górkę podjeżdżałem na dwójce, a teraz na dwójce zamula.(prędzej miałem inny tłumnik bez filtra,...
To ze silnik gaśnie oznacza ze nie ma mocy. Sama moc iskry to za mało, musi ona występować w odpowiednim momencie (trzeba wyregulować zapłon). Do poprawnej pracy silnika jeszcze jest potrzebna odpowiednia mieszanka paliwowa (do regulacji gaźnik) Jeśli to nie pomoże to trzeba będzie sprawdzić pierścienie i luz pomiędzy tłokiem a cylindrem, przy okazji...
Jeśli paliwo stało kilka miesięcy w zbiorniku to jest do wymiany ze względu na odparowanie najbardziej lotnych frakcji. Pozostałe w zbiorniku składniki paliwa maja wyższą temperaturę zapłonu i rozruch będzie bardzo utrudniony. Sprawdź dopływ paliwa , wyczyść gaźnik i go wyreguluj. Jak dalej nie bedzie palil to wlej przez otwór świecy kilka ccm paliwa...
Opisze tu problemy z dwoma piłami shtila 011AV - mam ja z 5 lat, po zakupie rozebrałam do najmniejszej śrubki wyczyściłem złożyłem. Wcześniej nie odpalała. Od tego czasu są z nią dwa problemy. Jeden to taki że nie odpali bez dodatkowej dawki, ssanie jest tu na pokrywie filtra taka klapka możliwe ze nie przyciska do gaźnika dokładnie. Zawsze było trzeba...
Jeżeli motorek nie ma filtra powietrza, mieszanka jaką pobiera do cylindra może być nieodpowiednia, przez co dochodzi do zalewania. W moich sprzętach doraźnie stosowałem kawałek cienkiej szmaty składanej w razie potrzeby kilkakrotnie(aby uzyskać większy opór) i zakładanej za pomocą zacisku bezpośrednio na gaźnik. Ustawienie zapłonu to kwestia wyczucia....
No cudów nie ma. Jak silnik startuje po zalaniu "na tłok" a normalnie nie chce pracować to nie dochodzi paliwo z baku! Trzeba sprawdzić, otworek odpowietrzający (to już zrobione), kranik a szczególnie uszczelka w kraniku czy nie spuchła i nie blokuje przepływu (nie pamiętam już jakie tam były kraniki), trzeba sprawdzić zaworek pływakowy i pływak czy...
Chodzi o świecę zapłonową do motorynki. Obecnie siedzi 75, nie pali, chociarz kiedyś chodziła. Jeśli wsadzę tam 95, lub 65 to co mi to da. Paliwo wporzo, gaźnik czyściutki bez żadnego syfu, filtr powietrza też wporzo, a palić nie chce. Raz zapaliła dosłownie na 10 sekund i zgasła. Moim zdaniem jest to wina świecy jutro idę kupić nową, tylko nie wiem...
dzięki nie minęły 2 godz od odpalenia i już go nie dałem rady odpalić -- chyba jednak nie podaje paliwa -- nie wiem czy tam jest jakaś pompka paliwowa czy tylko to ssanie bo jeśli chodzi o komarki motorynki jawki to zęby na tym zjadłem ale 4T to dla mnie jak na razie tabu . Z lewej strony gaźnika jest jedna śrubka na płaski wkrętak ale kręcenie nią...
Witam. Jeżeli chodzi o to że silnik ci gaśnie po chwili, to ja najpierw bym sprawdził czy "pływak" nie jest dziurawy i czy nie zalewa go. Później bym w gaźniku przestawił iglicę (tam gdzie wchodzi linka od gazu) w inne położenie. Jeżeli było na samej górze to bym przestawił na dół a jeśli było na dole to na górę. Możesz tez ustawić na środku i zobaczysz...
Bravo!!!!!!! Ten sam typ . No po prawdzie to faktycznie jest przy tym gaźniku drugi króciec, u mnie też, ale u mnie nie ma na nim przewodu a jak widzę na zdjęciu to jest chyba po prostu przelew bo i na zdjęciu koniec nie jest nigdzie podłączony. A przepustnica jest podnoszona jak w mojej starej motorynce. Coś mi się wydaje bo już na innej pompce sprawdziłem...
Kolego Żabek gdyby każdy rodzic "dbał" tak o dzieci to wyrosło by społeczeństwo nie powiem jakich ludzi. Konstrukcja super ale kilka opcji trzeba zmienić. 1 szerszy rozstaw kół i pojazd będzie stabilny. 2 w następnym sprzęcie daj koła bardziej z tyłu to przy zbyt szybkim ruszaniu nie będzie stał na 2 kolach:) 3 A nie myślał kolega o silniku spalinowym...
Witam. Proszę o pomoc w odpaleniu. Jest to stary motorower, kolega odziedziczył po teściu i chce go uruchomić. Motorek stał kilka lat w stodole. Miałem kilka motorynek więc pomyślałem "nie me sprawy, zrobi się" i zaczęły się schody. Może zacznę od tego co zrobiłem: 1. Gaźnik wyczyszczony, pływak sprawdzony, nie przecieka. 2. Kondensator profilaktycznie...
Czyli silnik jeszcze się kręci, popychając czy kopiąc starter? Jeśli nie zatarty czy inne takie, to warto: ustawić odstęp świecy na ok. 0,5mm do prób, potem jak zapali to dać normalnie na 0,7; wyczyścić tą świecę, może zalana; ustawić zapłon (nie wiem ile tam jest, w 024 czyli motorynce miałem 0,3mm przed ZZ). Jak zapali to chwilę niech popracuje i...
Mam w garażu starą motorynkę która własnie remontuje. Mam zamiar wymienić simmeringi oraz tłok ponieważ jest pęknięty. Wcześniej motorynka odpalała na pycha ale ciężko było ją odpalić gdy się rozgrzała. To zapewne wina niewyregulowanego gaźnika oraz źle ustawionej iskry ale do rzeczy. Gdy próbowałem ją odpalić z kopki to pierwsze dwa kopnięcia wydawały...
022 to "Kanciak" z ręczną zmianą biegów. To pierwsza seria Motorynek, od 017 różni się jedynie dodanym tłumikiem szmerów ssania zamiast gumki gaźnik-rama. Nie napisałem wcześniej, jakoś mi umknęło. Miałem silnik 025, "Komarowski" okrąglak z nożną zmianą biegów. Nie podobalo mi się to, kupiłem obudowy kanciate i przełożyłem "werk" do nowych, czyniąc...
Może tak troszkę wysiłku i więcej danych? Co było robione? czy dostaje paliwa? czy gaźnik dobrze ustawiony czy czysty i sam pływak czy nie dziurawy i ustawienie poziomu paliwa w gaźniku? kranik paliwa czy nie zapchany? Czy cokolwiek było sprawdzane? To że chwile odpala i gaśnie nic nikomu nie pomaga we wróżeniu, ważne też jest ile czasu działa? Co to...
Trzeba się od razu drzeć? Nie zraża mnie to przed dalszymi próbami pomocy Kolegom na forum.... 4mm, a nawet 4,5 mm to już na czas normalnej eksploatacji - to jest naturalnie prawidłowe. Czasem jednak w kłopotach leciuteńkie opóźnienie zapłonu dawało mi łatwiejsze odpalenie (przy kłopotach z np. gaźnikiem) następnie, gdy już się "rozchodził" - powracałem...
Wygląda na to że jeśli paliwo dochodzi do gaźnika poprawnie a tego nie wiemy to problemem mogą być rzeczywiście uszczelnienia wału. Chociaż przez wiele lat eksploatacji 2 suwów mi się to nie przytrafiło. Tego skutera miałem najdłużej bo aż 6 lat. A pomyśleć zaczynałem od motorynki mając 5 lat. :-)
Mam taki dziwny problem z silnikiem Romet 023. Od razu uprzedzam, że mam doświadczenie z remontami różnych silników, ale coś takiego bardzo mnie zaskoczyło. Pierwotnie silnik nie miał mocy. Dławił się przy ruszaniu jakby był wrzucony wysoki bieg. Gaźnik miał jakiś inny, pomierzyłem sprężanie, było około 7atm. Kupiłem nowy gaźnik K60B, nowy cylinder...
Witam. Czasami wiedza z ksiażek się przydaje z obsługi i naprawy Motorowery "ROMET" aut. K. Kociński, J. Przybyła, E. Jaruzel , Romet Chart 50, Romet Ogar 200, Romet Ogar 205, Romet Kadet 50, Romet Komar 50, Romet Motorynka 50. Bardzo przydatna książka przy remoncie oraz przy codziennej eksploatacji motorowerów marki Romet. W podręczniku między innymi...
Jaki to jest rozmiar opony? Jeśli typowa 9" to to gdzie kupiłeś oponę z takim bieżnikiem? Wydaje mi się że klocki są po prostu większe niż w gumach motorynkowych. Ogólnie Fajna konstrukcja ale z doświadczenia wiem że słaba głównie za sprawą silnika i marnego zawieszenia. Dla kogoś kto waży mniej niż 50kg jest może namiastką crossa więc nie czarujmy...
Na mieliżnie to i tak narażasz śrube napędową na zniszczenie, pompy jakoś błoto znoszą, z piachem gożej. A co do śruby to salutowej nie kopiuj, coś bardziej klasycznego, nawet w salucie po wymianie na inna silnik lepiej ciagnie, oryginał ma małą sprawność. A co z tłumikiem? do wody? Ja saluty od 100zł kupowałem a cześci? tlok, pierścienie od motorynki,...
Jak sprawdzisz wszystko o czym koledzy pisali i nie pomoże to zrób jeszcze 2 rzeczy. Wykręć świecę i wlej do cylindra kilkanaście kropel benzyny. Wkręć świecę i spróbuj odpalić, jak się odezwie to problem z gaźnikiem lub dolotem. Jak się nie odezwie to spróbuj zmniejszyć przerwę na świecy na ok 0,5-1mm. Swego czasu pół roku walczyłem z motorynką, która...
Wróciłem do starego zapłonu (bez żadnych udziwnień), wyregulowałem przerwe na przerywaczu. Iskra jet teraz dużo mocniejsza i wyraźniejsza. Igła w gaźniku jest na najniższej pozycji (bing 17). Z tego co zauważyłem to iskra jest nawet na mokrej świecy a mimo to simson nie daje znaku życia, przestawiałem zapłon około 15stu razy za każdym razem przesuwając...
Breżniew Świece mam iskra F75, ale mam też motorynkę, która na niej śmiga. Jej kolor to czarny, ale po wykręceniu z motorynki to brązowo kakaowy. Silnik w motorynce jest identyczny tylko ma biegi w ręce. Zapomniałem też dodać, że tam nie ma klinu na wale i może to jest przyczyną. Masz za gorąca świecę, nic w tym dziwnego, że silnika traci moc po zagrzaniu....
Witam. Miałem doczynienia z ogarem (polski silinik 2biegi) i motoronyką. Co do słabej kompresji to niekoniecznie, gdy kupiłem ogara to miał bardzo słabą kompresje, ledwo na dwójce go rozpędzałem (a ważyłem wówczas 50kg), jak ciepły pracował dobrze przez okres kilkunastu sekund, gdyż później się zalewał podobnie jak i motorynka. Kolega miał komara również...
:arrow: domcior Ja mam silnik od Stelli, z tym, że z ściętym wałem i jest rozpołowiony. Leży na balkonie i jeśli korozja go nie chwyciła to mogę Ci go sprzedać, bo i tak nie mam z nim co zrobić. Wszystko jest dobre, skrzynia biegów, magneto, tłok, tylko byś musiał ze swojego silnika przełożyć wał i byś jeździł. No i musiałbyś zalać olej do skrzyni....
Witam chciałbym się dowiedzieć co jest z moją motorynką Nie ma wolnych obrotów ale też nie chce wchodzić na najwyrzsze Jak wyciągnę świece to jest mokra Rozkreciłem niby gaźnik pływak mniał wzgniecenie ale ja się tak dokładnie nie znam Paliwo z gaźnika się czasem troszkę wyleje Żeby odpalić to muszę na początku dnia trochę pokopać Proszę wszystkich...
Ale świecę wkręcamy po podlaniu, tak? Chciałem się dopisać, ale kolejny post wszedł - więc tak: Dwusuwy są kapryśne: z moją motorynką trzy dni goniłem z górki i do górki, pewnego razu ruszyła i mimo 7 lat od zdarzenia - do dziś nie wiem co jej było. Ale zapaliła ze sporej górki, jak powiadam. Tu więc mogę tylko poradzić ponowne (ja wiem, już było!!!)...
Moim zdaniem o ile sama koncepcja zasilania silnika motocyklowego LPG jest b. ciekawa i jak najbardziej godna uwagi to mam wątpliwości konkretnie do do Twojego "motocykla" jako do obiektu przeróbek. Przecież Honda Monkey ma pojemność tylko 49 ccm, nie opłaca się jej przerabiać na gaz. Nawet nie ma za bardzo gdzie zamontować zbiornika, reduktora itp....
Czy można to zastosować w Motorynce?? Zalać można to żywica epoksydową bez utwardzacza - trochę dłużej wiąże i zastyga ale daje to dobry efekt. Nie do końca orientuje się jaki zapłon jest w motorynce. Układ który ja zaproponowałem można zastosować wszędzie tam gdzie jest zapłon składający się z cewki wysokiego napięcia i przerywacza. Po drobnych zmianach...
Zapomnieliście mistrzowie o jednym - z odśrodkowym sprzęgłem nie będzie działać rozrusznik nożny. Co racja to racja- wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Racja, ale można to rozwiązać stosując tzw szarpankę, z silnika z kosiarki lub piły. Można ją zamocować od strony magneta Powiedz jeszcze ile przeznaczasz na zakup tego silnika? Aby ją wstawić trzeba...
jak ma byc ustawiony tlok w romecie (motorynka ) na denku tloka jest strzalka i ta strzalka ma byc skierowana na gaznik czy na wydech ?????
Ładna dyskusja ale ..... Wg mnie zasada jest prosta: Jak pilarkę to Husqvarna (bo ... odporne np. na zanieczyszczanie się filtra), jak kosę to Stihl (niewrażliwe na zanieczyszczenia jak np. pilarki, gdyż silnik za zadkiem jest). Stihl bije w kosach Huskę niezawodnością ale głównie prostotą obsługi. Stihl kosa to taki super sam serwis. Mówię to z doświadczenia....
Minęło już trochę czasu, ale dopiszę się i ja. Kupiłem podobny agregat w OBI za 419 zł Wygląda praktycznie tak samo jak Einhell, przypuszczam, że podzespoły będą te same. Skusiłem się jednak na dodatkowe wyjście 12V wraz z kablami zakończonymi krokodylkami, którego Einhell nie posiadał. Zalałem paliwem (dwusuw - więc mieszanka PB z olejem) i odpaliłem....
Dziękuję za odpowiedz. Nie pytam dlaczego bo z grubsza mam świadomość ryzyka podłączania dodatkowych urządzeń w istniejącą wiązkę. Miałem kilka samochodów, w każdym robiłem gniazdko do CB, czy do lodówki w bagażniku. Czasem nie trzeba zaglębiać się w teorię by zrobić coś dobrze "na chłopski rozum" Jednak jak pisałem gniazdko to element "tjuningu" który...
czybyszew, nie jest rakieta, jedynka, jak rozbujam silnik, że aż czerwony się robi, ro dopiero 2 to wtedy ledwo pociągnie, jak miałem motoryne, to jak tylko ruszyła, to 2 i szła. Jak sprawdzić, czy kondensator jest dobry?
Hmmm. Może na początek sprawdź świecę. Możliwe że ma gdzieś przebicie. Jeśli iglice podniosłeś to będzie palił jeszcze więcej. Daj ją na sam środek, lub na sam dół. Przeczyść gaźnik. Możliwe że ma też zatkane kanały dolotowe i powietrze nie dochodzi. Ale głównie sprawdził bym świece i cały układ zapłonowy. (przynajmniej u mnie to pomagało kiedyś (jak...
motorynka gaznik motorynka kondensator motorynka elektryczna
schemat świateł jazdy dziennej moduł zapłonowy kabel niska częstotliwość subwoofera
renault df070 puszki elektryczne
Schemat przełącznika Bremas A1200 16 A - zastosowanie i połączenia Aktualizacje oprogramowania telewizorów Thomson - jak pobrać?